Kannattaako työnteko enää?

köyhä kirkonrotta

Olen tällä hetkellä työttämänä (ansiosidonnaisella päivärahalla) ja olen hakenut töitä, yksi työ olisin elokuun alusta mahdollinen.
Vouti vien 212e päivärahastani, netto 1100e. Olen yksinhuoltaja, saan lapsilisän elatusavun asumistuen, tiukkaa on siltikin.
Jos aloitan työt on palkka nettona n.1245e josta vouti vie n.250e ja menentän kokonaan asumistuen koska kela huomio palkkani.
Työttömänä ollessani rahaa jää n.230e enempi kuin töissä käydessäni, niin ja en laskenut, että pitäähän minun työmatkanikin maksaa..
Olisikohan minulla mahdollisuutta päästä velkajärjestelyyn ja sen jälkeen hakea taas töitä?
Osaisitteko auttaa mitä teen töiden kanssa jne?

8

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietittävää..

      No, jos kieltäydyt töistä, niin myös tuo ansiosidonnaisesi loppuu, joten kannattaa ottaa työ vastaan.

      Ja jossain vaiheessa se ansiosidonnainenkin loppuu, ja jos silloin olet ollut työttömänä sen 2-3 vuotta, niin arvosi työmarkkinoilla on nolla, eli töiden löytäminen on käytännössä mahdotonta.

      • köyhä kirkonrotta

        Olen itse etsinyt töitä eikä minulla ole vielä varmaa paikkaa, mietin mitä teen sen paikan kanssa kun saan saman rahan kun liitosta ja menetän lisäksi asumistuen!
        Olisko järkevintä ottaa kuitenkin paikka vastaan jos saan sen vai olla työttömänä ja odotella pääsyä velkaneuvontaan? (olen jonossa jo siellä)


      • köyhä kirkonrotta
        köyhä kirkonrotta kirjoitti:

        Olen itse etsinyt töitä eikä minulla ole vielä varmaa paikkaa, mietin mitä teen sen paikan kanssa kun saan saman rahan kun liitosta ja menetän lisäksi asumistuen!
        Olisko järkevintä ottaa kuitenkin paikka vastaan jos saan sen vai olla työttömänä ja odotella pääsyä velkaneuvontaan? (olen jonossa jo siellä)

        Ja tarkoitin, että en nyt tuota paikkaa ottaisi vastaan kun se ei ole kuin 120-130h kuukaudessa. Yrittäsin etsiä ns.paremman työn ja jos sillä välin jo hoituisi nuo velka-asiat niin ettei vouti veisi suoraan palkasta vaan lyhentäsin velkaa velkajärjestelyn kautta olisi paljon helpompaa rahallisesti.


    • ????????????????????

      "Vouti vien 212e päivärahastani, netto 1100e. Olen yksinhuoltaja"

      Suojaosuus kalenterikuukaudessa 1.1.2012 lukien:

      Velallinen
      1 elatuksen varassa: 884,40 €

      2. Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).

      Tuon mukaan voudin pitäisi ulosmitata sinulta 144 euroa. Oletin, että sinulla on yksi lapsi huollettavana. Mistä tuo 212 euroa tulee?

      • köyhä kirkonrotta

        Liittoni on laskenut, että 212 euroa ja soitin voudille, sanoi että kyllä ne on liitossa osanneet oikeen laskea..
        Aikaisemmin esim.palkasta olen maksanut saman summan, outoa!


    • hyjukthyj

      Joko aloittaja satuilee tai liitto on laskenut väärin. Joka tapauksessa aloittajan antamilla tiedoilla oikea vuodin osuus on tuo 144€.

      • köyhä kirkonrotta

        Joo tuo 144e on oikea summa. Vouti vaan perusteli sen niin, että ovat laskeneet sen 30päivän mukaan.


      • ????????????????????
        köyhä kirkonrotta kirjoitti:

        Joo tuo 144e on oikea summa. Vouti vaan perusteli sen niin, että ovat laskeneet sen 30päivän mukaan.

        ####
        Toistuvaistulosta ulosmitattavan määrän laskeminen eri tapauksissa 1.1.2012 alkaen

        Palkalla tai muulla tulolla tarkoitetaan ulosmittauksessa nettopalkkaa tai -tuloa eli sitä määrää, joka jää jäljelle, kun veron ennakonpidätys ja sitä vastaavat muut pidätykset on tehty.

        Ulosottovelalliselle jätettävä niin sanottu suojaosuus on vuoden 2012 alusta 21,69 euroa päivässä velallisen itsensä osalta ja 7,79 euroa päivässä velallisen elatuksen varassa olevan henkilön, esimerkiksi lapsen, osalta.

        Velallisen suojaosuuteen, 21,69 euroa päivässä, lisätään 7,79 euroa päivässä jokaisen hänen elatuksensa varassa olevan henkilön osalta. Velallisen elatuksen varassa olevien henkilöiden lukumäärä on mainittu maksukiellossa, jonka ulosottoviranomainen on lähettänyt palkan tai muun tulon maksajalle.

        Suojaosuus lasketaan kertomalla päiväkohtainen suojaosuus niiden päivien lukumäärällä, jolta pidätyksen kohteena oleva palkka tai muu tulo maksetaan. Jos palkka tai muu tulo maksetaan kalenterikuukaudelta, päivien lukumäärä on aina 30.
        ####

        Tuon mukaan päiväkohtainen suojaosuutesi on 29,48 euroa, joka kerrottuna 30 on tasan 884,40 euroa. Joku tuossa nyt mättää. Jos kertomasi pitää paikkansa, sinulta on ulosmitattu liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe