AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Lufthansa Miles & More neuvot

Lufthansa Miles & More neuvot

44 Vastausta 1 036 Lukukertaa
Olen ajatellut liittyä Lufthansan Miles & More -kanta-asiakasohjelmaan, vaikka en varsinaisesti kanta-asiakas olekkaan, mutta ehkä tulevaisuudessa. Tuo ohjelma kun tuntuu olevan ainoa järkevä, jossa "taviskin" voi hyötyä jotain.

Liittyminen lienee siis ilmaista, mutta miten pääsisi tuolle "frequent traveller" -tasolle? Tuosta tasosta lähtien ilmeisesti mailit eivät vanhene, ja pääsee jopa business loungeen.

Lufthansan sivulla on tällainen teksti:

"How to qualify: 35,000 status miles (1) in a given calendar year (4)"

(1) On scheduled flights operated by Adria Airways, Air Dolomiti, Austrian Airlines Group, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Germanwings, LOT Polish Airlines, Luxair, Lufthansa, Lufthansa Private Jet, Lufthansa Regional, SWISS and the Star Alliance partners.

(4) On international flights: double miles for Business Class flights, treble miles for First Class flights.

Tarkoittaako tämä siis suomeksi sanottuna sitä, että pitäisi lentää 35 000 mailia, kansainvälisillä lennoilla, vuoden aikana, käyttäen jo(i)tain kohdan (1) lentoyhtiöitä?

Mikäli asia on näin, niin eihän tuon niin kovin vaikeaa pitäisi olla? Halvimmalla mahdollisella kiertelee Eurooppaa.

Kaipaisin siis neuvoja.
Joo, Eurooppaa saat tahkota aika paljon, jos 35000 mailia aiot kalenterivuoden aikana saada kokoon. Halvin lippu kerryttää vähemmän maileja kuin kallis lippu. Helpoiten saat kortin Euroopan lennoilla kokoon, jos lennät 30 lentoa. Muistaakseni M & M-ohjelmassa on ollut sellainen tarjous, että 30 lentoa ja Frequent Traveller-kortti.
Liittyminen ei maksa mitään. Huomioi myös, että hyvittävät vanhojakin lentoja tilille.
Halvimmat lippuluokat antavat vain 125 mailia / lento Euroopassa. Tämä tarkottaa 99-250 euron menopaluulippua. Jos maksaa lennosta 50-100 euroa lisää, kertyy maileja 750 per lento. Tällöin esim menopaluu Roomaan tienaa 3000 mailia.
Mannertenvälinen halvin lippuluokka antaa 50% mailit, paitsi se Euroopan sisäinen lento 125 mailia.
Ei taida päästä LH silverillä Hesassa loungeen. Kortilla pääsee vain Lufthansan omiin loungeihin.
Pisteet ei tosiaan vanhene kun tasokortti on voimassa. Kortin vanhetessa pisteet on voimassa 36 kk.
Kannattaa myös huomioida et esim TK ja SQ halvimmat lippuluokat ei anna yhtään mailia LH kortille. Toisaalta jos lentää TK comfort economy saa siitä 1,5 kertaset mailit. Esim menopaluu Hong Kongiin saa 16400 mailia ja parhaimmillaan tämän menopaluun saa alle tuhannen euron.
Nyt muuten saapi 15 euroa säästöä seuraavasta lennosta etukoodilla:

http://www.alennuskoodi.tv/lufthansa.fi/

Kuten LH Senator II sanoi, niin ei pääse LH silverillä loungeen Helsingin päässä. Tosi ärsyttävää, mutta onneksi nyt on parempi kortti kun noita työmatkoja piisaa :)
Alkaa olla nykyisin nuo kultapossukortit normaalin työmatkalaisen ulottumattomissa. Itsellä tulee Keski-Euroopan lentoja kerran pari kuukaudessa, mutta kun lennot hajaantuvan kolmelle eri allianssille, niin pisteitä kertyy tuskastuttavan vähän.

Toista se oli viime vuosituhannella. Hopeakortti tuli heittämällä. Kerrtymät olivat normaaleillkin lipuilla suuremmat, ja aika usein "jouduttiin" ottamaan busines-liput kun muuta ei ollut enää myynnissä. Nykyisin myöhäinen varaaja maksaa vain sikakalliin hinnan ilman mitään ekstraa palvelua.

Sinänsä harmi, koska tasokorotus on ainoa hyöty mitä pisteistä oikeasti on (kuvittelee verottaja mitä muuta tahansa). Onko matka ilmainen jos vaikka Frankfurtin lipun nimellisarvo on 55 euroa, mutta päälle tulee 140 euroa veroja ja muita maksuja itsesi maksettavaksi.?
Miten nuo pisteet sitten tavallaan saadaan tilille? Syötetäänkö joku varausnumero johonkin, menevätkö ne tilille varattaessa vai check-in:ssä vilauttamalla korttia?
Kortin numeron voi antaa varattaessa, checkinissä tai jälkikäteen. Mailit tulevat jonkin verran lennon jälkeen tilille ja vain oikeasti lennetyistä lennoista. Jos tuntuu siltä, että tasokorttiin on oikeasti mahdollisuuksia, kannattaa kyllä vertailla huolellisesti saman allianssin kortteja. Monelle suomalaiselle esimerkiksi SAS:n EuroBonus on fiksumpi valinta, mutta se riippuu niin monesta muuttujasta, että ei siinä oikein muu auta kuin lukea ehdot huolellisesti ja arvioida omaa lentämistänsä rehellisesti. Kannattaa muistaa että ilmaisia lounaita ei yleensä ole.
Itse asiassa Miles & More Frequent Traveller-kortilla pääsee moneen loungeen, ei pelkästään LH:n loungeihin.
Täytyy muistaa, että Miles & More on mm. Austrianin, LOT:n ja SWISS:n ohjelma myös eli pääsee silverillä loungeen esim Wienissä, Zürichissä tai Varsovassakin...
Kuinka vanhoja lentoja mahtavat hyväksyä?
Kannattais nyt oikeesti itsekin tutustua ja lukea niitä Miles & More sääntöjä ja/tai käyttää googlea esim "Mileage request".
Hyväksyvät 6 kuukautta vanhat lennot....Itselläni SAS:in eurobonus kortti,mutta koska sas kuuluu tuohon Star allianceen niin kaikki ovat siis yhteistä...sain vielä 1000 pojoa kun rekisteröidyin Sasin kautta,ja vielä suomeksi koska blue1 (:
Lufthansa antaa SK halvoista lennoista 25% mailit. Samoin taitaa olla toisin päin. Joten jos on aikomus lentää paljon mannertenvälisiä lentoja varsinkin Lufthansalla niin ehdottomasti miles & more kortti. Jos taasen SAS mannertenväliset kohteet riittää niin sit käy eurobonus. Euroopan sisäisissä halvoissa lennoissa ihan sama kumman valitsee.

Lufthansalla tarjouksia. Singapore 529 euroa. 5 menopaluuta Singaporeen niin hopeakortti alkaa olla liki.
Koko Star Alliancen kanta-asiakas tms. ohjelma on kyllä aika erikoinen.

Joka yhtiölla kortille on oma nimi ja lentomailit, bonukset yms. tuntuvat kertyvän erilaisilla ehdoilla. Esim. Lufthansan promo-lipuilla ei ilmeisesti kerry tilille mailin mailia, kun taas Turkish Airlinesilta (Miles&Smiles) lennetty matka siirtyy tilille suoraan periaatteella: lennetty maili =1 pointsi.

Itse en business-luokassa tai confortissa yleensä matkustele, vaan ihan Economy -puolella. Ja mikään asiantuntija en ole, mutta noilla halvimmilla lipuilla olen saanut seuraavan tason kortin. Pinnoja voi kuulemma käyttää matkustusluokan korotukseen. Ilmaisten lentojen perään ei kannata haaveilla, kun verot sun muut maksut pamahtavat pommin varmasti päälle.

Ihmetyttää vain saman allianssin sisällä niin erilaiset käytännöt. Mutta kuten sanottua, en ole tämän alan asiantuntija, enkä sellaiseksi aio. Mutta jos joku viisaampi osaisi tätä asiaa valistaa, niin mielelläni lukisin. Kiitos!
Vaikka lentoyhtiöt ovat samassa allianssissa, ne ovat kuitenkin erillisiä yhtiötä ja toimivat vain tietyn yhteistyösopimuksen puitteissa. Lisäksi joillain lentoyhtiöillä kanta-asiakasohjelma on vielä erillisenä yhtiönä. Pääpiirteittäin noiden ekosysteemi toimii niin, että kun laitat lennon jollekin kanta-asiakasohjelmalle, lentoyhtiö maksaa siitä pienen markkinointiprovikan lippuluokan ja matkan pituuden mukaan kanta-asiakasohjelmalle. Toisaalta taas jos käyttää bonuskorttia palkintolentoon, lounge-vierailuun tai vastaavaan, lentoyhtiö laskuttaa kanta-asiakasohjelmaa siitä sovitun hinnan. Kanta-asiakasohjelma voi taas jaella pisteitä tai maileja, hinnoitella palkinnot ja asettaa tasokorttien rajat mielensä mukaan. Sitten toisaalta allianssin lentoyhtiöt ovat sitoutuneet antamaan tietyt edut muiden kanta-asiakasohjelmien tasokorttien omistajille.

Jos oikein kummajaisia etsii, niin Star Alliancessa on Aegean Airlines, jolta saa kultakortin siihen liittyvine Star Alliancen etuineen 20000 maililla (tai oikeastaan hopea 4000 ja kulta siihen päälle 16000), eikä siihen tarvitse lentää itse yhtiöllä kertaakaan, vaan kaikki Star Alliancen lennot käyvät. Mutta juju on siinä että he eivät anna halvimmista lippuluokista yhtään mailia. Joillekin se on helppo tapa päästä kultapossukerhon jäseneksi ja kultakortilla on hyvät edut koko allianssin laajuisesti, mutta muuten edut jäävät aika huonoiksi jos kultakorttiin asti ei kykene.
Tosi asiallinen vastaus. Selvensi ainakin sitä, että järjestelmä on kirjava. Kiitos!
"Ja mikään asiantuntija en ole, mutta noilla halvimmilla lipuilla olen saanut seuraavan tason kortin."

Paljonko sitten olet lennellyt, että sait sen?

"Pinnoja voi kuulemma käyttää matkustusluokan korotukseen."

Niin voi, ja se onkin koko korttihomman järkevimpiä asioita, koska harvalla taviksella muuten on varaa missään bisnesluokissa matkustella, ellei tuuri käy (kone buukattu täyteen), tällöin hän ei kuitenkaan maksa siitä korotuksesta.

Pääseehän tuolla frequent traveller -kortilal business loungeenkin.

"Ilmaisten lentojen perään ei kannata haaveilla, kun verot sun muut maksut pamahtavat pommin varmasti päälle."

Eivät ole ilmaisia eivät, mutta halvempia kuitenkin kuin normaalit hinnat.
Yli vaaditun 25 000mailia. Helsingistä Istanbulin kautta x1 Shanghai, x1 Delhi, x1 Bangkok. Tili näyttää runsasta 30 000 pinnaa/mailia.

Tolla nyt voi just saada menopaluun HEL-IST "melkein ilmaiseksi" eli kuitenkin halvemmalla. Tasokorotus mm. economy ->comfort tai business maksaa tyyliin 20 000-30 000 eli eipä juhlita.

Viestin pointti oli siinä, että jos olisin ostanut lippuni esim. Lufthansalta, ei tilillä heidän halvimman lippuluokan sääntöjen mukaan olisi pisteen pistettä. Mutta TK:lta pisteitä ei tule tyyliin 25% tai 50% lennetyistä maileista, vaan 1maili=1 piste. Varmaan business tyyliin 1.5-2 pistettä/maili, en tiedä.

Ja ei muuten tuolla Miles&Smiles Classic Plus -kortilla edes loungeenkaan taida päästä. Korkeintaan domestic lougeen. Joten eipä juhlita tälläkään.
Lufthansan Miles & More Frequent Traveller kortilla juhlitaan Lufthansan business loungeen. Siihen tosin tarvitaan se 35 000 mailia.

Itse tuossa laskiskelin Lufthansan mileage calculatorilla edellisen meno-paluu lentoni pistesaaliin, jonka asiakkaana olisin tienannut, eikä kerry edes 1000 pistettä, vaikka lentäisi toiselle puolelle Eurooppaa, economyssa.

Käytännössä on siis ihan turhaa liittyä tuohon ohjelmaan, jos ei ole useampaa tonnia varaa uhrata vapaa-ajan matkailuun. Tulee halvemmaksi ostaa mailit rahalla, 10 000 mailia näyttäisi olevan 245 euroa, mikä on vähän, koska tuolla summalla lentää ehkä juuri sen 1000 mailia economyssa.

Jos tuo 30 lentoakin riittää tuohon Frequent Travelleriin, niin voihan sitä koittaa kerätä pisteitä mahdollisimman halvoilla lennoilla, jos niistä nyt jotain pisteitä saa. Lufthansalla on ainakin jotain 49e/suunta tarjouksia eli siitä 30 lentoa varaamaan :D.

Mikäli jonkun long haulin lennän Lufthansalla, niin varmaan liityn tuohon ohjelmaan, koska siitä kerää enemmän maileja, sitten voin vaikka ostaa maileja, niin pääsee lähemmäksi sitä 35 000 mailia.

Minulla ei kyllä varaa ole lennellä vuodessa 3 kertaa long haulia.
Vain lentämällä kerrytät status maileja, jotka nollautuvat kalenterivuoden päättyessä. Et voi siis "ostaa" tasokorttia. Status maileja ei siis myöskään kerrytä autonvuokraus tai hotelliyöpymiset.
Jos nyt väkisin sen LH silverin haluais halvalla niin ehkä se sit kannattais lentää Euroopassa 150-170 euron menopaluita 7 kpl ja yksi 99€ menopaluu Saksaan. Tällöin sais sen 30 lentoa kokoon.
7 x 2 = 14 + 1 = 15
7 x 4 = 28 + 2 = 30
Vaihtoehtona on KLM/Air France Flying Blue Gold , jonka saamiseen tarvitaan 30 Skyteam lentoa vuodessa. Kortilla pääsee loungeen myös Hesassa.

Jos lounge on se tärkein syy tasokortin hankkimiseksi, niin ainahan voi harkita Priority Pass.
Priority Pass:kin taitaa maksaa, eikä sillä taida päästä juuri laadukkaisiin loungeihin esim. näihin Lufthansan omiin?

Mutta minulle lounge olisi tärkein syy hankkia tuollainen kortti.
Tarkistin asian, eikä tuo kovin hyvältä näytä.

Priority Pass maksaa 99e vuodessa, lisäksi jokaisesta visiitistä loungeen joutuu maksamaan 24e perustasolla.

Esitän simppelin jatkokysymyksen:

Mikä on kaikkein HELPOIN ja HALVIN keino päästä loungeihin?
Helpoin ja halvin tapa on lentää sellaisen henkilön kanssa jolla on esim LH kultakortti. Tällöin pääset hänen "siivellä" ilmaiseksi loungeen.

Toiseksi halvin tapa on tuo Priority Pass. Tai riippuen nyt siitä et jos lentoja on vaan muutama vuodessa ja jokaisen koneenvaihdon aikana ei ehdi edes loungeen, niin maksaa itsensä aina erikseen sisään loungeen (ilman PP korttia). Tästä en osaa tarkemmin sanoa onnistuuko esim Hesassa ollenkaan. Mut mihinkään LH omiin loungeihin ei rahallakaan pääse sisään.
Lufthansan laadukkaampiin Senator-loungeihin ei pääse myöskään heidän Frequent Traveller kortilla, vaan se riittää ainoastaan Business-loungeihin. Ovat nekin ihan viihtyisiä jos aikaa lentojen välillä on, mutta ei kannata ihan liikoja odotella. Senator-loungeihin tarvitsee jonkun Star Alliance yhtiön kultakortin. Sellaisen saa todennäköisesti vähemmällä lentämisellä joltain muulta yhtiöltä kuin Lufthansalta, toisaalta jos Lufthansan Senatorin (=kulta) mailit saa kasattua ja lentää paljon Lufthansalla, edut ovat hyvät muutenkin kuin loungejen suhteen.

Kannattaa kyllä tosissaan miettiä että kuinka paljon sellaista rahaa mitä ei muuten tule käytettyä sijoittaa johonkin loungeen oikeuttavaan korttiin jos sitä ei sen voimassaoloaikana ehdi tai pääse käymään sellaisessa kuin muutaman kerran. Eivät ne nyt niin ihmeellisiä paikkoja ole. Loungessa tappaa aikaa yleensä mielummin kuin muualla lentokentällä, mutta vielä mielummin sitä tekee jossain lentokentän ulkopuolella.
Maksaa se tasokortin hankkiminenkin. Priority Pass on kolme eri hinnoittelua. Valitset siitä sulle sopivimman. Mitä sä sit haet laadukkaalla loungella? Hesassa voin sanoa et LH/SK lounge on samaa tasoa kuin Tower Lounge. Non-schengen lounge almost@home on vähän parempi. Tosi laadukkaat PP lounget löytyy lähi-idästä ja Aasiasta. On suihkua, montaa erilaista ruokaa ja viinaa saat sekottaa pullosta itse.
Air Berlinille vaaditaan "vain" 24 lentoa, joka olisi esim. 1 menopaluu/kuukausi.

Lisäksi heidän etunsa jo silver tasolla ovat melko hyvät. En sitten tiedä pitääkö tuo 24 lentoa lentää joka vuosi tai sitä vastoin kerätä 25 000 mailia.

Maileja näyttäisi Euroopassa kuitenkin irtoavan enemmän kuin esim. Lufthansalla, mutta eihän tuokaan lopulta halvaksi tule.

SAS:in Eurobonuksen silverillä ei loungeihin taida päästä.

Finnairin ohjelma on ihan naurettava, kuten koko yhtiökin.

Helsinki-Vantaalla Finnairin loungeen päässee ihan pelkästään maksamallakin, en tiedä paljon maksaa, mutta voisin kuvitella, että useampaa kymppiä saa vipata.
Kertavierailun hinta Finnair Loungessa on 45 €/henkilö max. 3 tuntia. (pyyhii hikeä otsalta)

Lähde: sspfinland
Air Berlinin hopeakortilla pääsee vain muutamaan heidän "exclusive waiting areaan" Saksan kentillä. Kortti on voimassa vuoden jos ei saa sitä uusittua. Sama vika on aika lailla kaikissa korteissa, jotkut korkeamman tason kortit ovat pidempään voimassa.

Ennen kuin alkaa lentoja varailemaan, kannattaa tutkia ne korttien ehdot. Alimman ansaittavan tason korteilla, jos pääsee loungeen ollenkaan, pääsee yleensä vain saman yhtiön lentojen yhteydessä, ei edes saman allianssin. Ja vähintään saman allianssin lennon vaativat kaikki kanta-asiakasohjelmat kaikilla tasoilla loungeen pääsyyn. Eli Lufthansan korttia on turha yrittää tarjota jos kädessä on Finnairin boarding pass. Sitouttamisestahan noissa on kyse, ja perimmäinen tarkoitus on lentoyhtiön etu.
Minulla Finnairin ohjelma toimii, mikäs siinä oikein on vikana kun en ole itse tajunnut?
"Noku se on vinnair"

Vakavasti ottaen se mikä ohjelma kenellekin sopii parhaiten vai onko sillä mitään väliä minkä kortin lennolla antaa, riippuu niin paljon siitä että miten ja missä lentää ja minkälaisia etuja arvostaa. Aika moni paljon lentävä suomalainen laittaa Oneworldin lentonsa BA:n tai AA:n korteille, mutta toisille Finnair toimii parhaiten. Ja useimmille ei ole bonuspisteiden perässä juoksemiselle mitään hyötyä, mutta kannattaahan ne aina jonnekin ottaa pois kuljeksimasta kun ei se mitään maksa.
Missä ammatissa pääsee lentämään matkustajana niin paljon, että saa esim. senator -kortin? Missä ammatissa pääsee siis paljon lentämään MATKUSTAJANA?
Siis aika harvassa paikassa Saksan ulkopuolella pääsee LH:n hopeatasolla loungeen. Kyllä siellä kultaa kaivataan, mutta vaihdoissa Saksassa lounget ovat kiva juttu eli se puoltaa LH:n hopeakortin tavoittelemista. Ja tietysti ne 40 kg:n matkatavarat.

Mihin olette unohtaneet Dinersclubin? Vain 50 e/v ja pääsee taas nykyisin useisiin loungeihin maailmalla.
"Mihin olette unohtaneet Dinersclubin?"

Luottokorttiakaan kun ei tuosta noin vain hankita.

Tässä lienee kaksi helpointa tapaa päästä loungeihin:

1) ostamalla itsensä sisään esim. tuo Finnairin loungen 45€

2) Ostamalla lipun bisnekseen tai ykkösluokkaan. Ei ole halpaa, mutta saa kyllä pääsyn loungeen.
Kyllä sen luottokortin saa normituloinen ja luottotiedot omaava henkilö muutamassa viikossa.
Tarkoitit kai esim. "Kyllä sen luottokortin saa muutamassa viikossa, jos on normitulos ja luottotiedot kunnossa." Ton karsean omaamisen voisi jättää helposti pois.

Ehkä kirjoittajilla ei ole niitä normituloja tai luottotiedot menneet. Silti loungeen pitäisi päästä. Parempien ihmisten luo. Ymmärrettävää.
Eikö loungeen voisi olla luottari minimivaatimuksena... Lounge ei ole muovikassiporukan kaljoittelupaikka... Siksi hinnat, siksi korttivaatimukset tai kallis lentolippu.
Kannattaa muistaa, että Miles & Moren pisteet erääntyy 3 vuodessa, kun taas SAS Eurobonus-pisteet ovat voimassa 5 vuotta. Jos matkustelee harvemmin, niin SAS:in kanta-asiakkaana on enemmän aikaa kerätä pisteitä johonkin kunnon palkintolentoon. SAS:illa on minusta muutenkin parempi ohjelma, koska niillä on bonuskampanjoita vähän väliä eli pisteitä kertyy oikeasti enemmän kuin taulukoista ensi alkuun on pääteltävissä.

Löysin muuten ensimmäistä kertaa suomalaisen sivuston, joka seuraa näitä kanta-asiakasohjelmien kampanjoita: http://www.pistepirkko.fi/
SAS on kohta nurin. Jeesuksen aikaiset fuselaagit, kassa tyhjänä ja säästöohjelmaa päällä. Jonkin verran saa säästää että SAS:n tilanteessa saadaan kalustoa uusittua.

Parhaan pistekertymän sai muuten WinCapitasta. Sijoittajat oikein hihkuivat kun pistetili kasvoi kohisten, kunnes eräänä päivänä pistepankki lopetti toimintansa.
En tiedä onko teille vielä ajankohtainen aihe mutta pienellä virittelyllä tällä hetkellä kolme vuotta voimassa oleva Starin hopeataso on saatavissa keräämällä 2,000 mailia. Varausluokissa, jotka kelpaavat tähän hommaan on rajoituksia mutta homma onnistuu esim. SASin nuorisolipuilla, USAn sisäisillä lennoilla, Etelä-Amerikan sisäisillä lennoilla ja monilla muilla virityksillä alle 200 euron lentobudjetilla. http://www.lentodiilit.fi/2012/11/06/matkustama-ruotsiin-tai-mihin-tahansa-muuhun-maahan-ja-hanki-samalla-star-alliance-silver-status-kolmeksi-vuodeksi/

Kultatasoon tarvitsee 18,000 mailia ja se on samaan tapaan voimassa 3 vuotta.
Tuon Aegean Airlinesin kortin kanssa kannattaa olla siinä mielessä varovainen, että heillä yllättävän monet halvemmat lippuluokat lähes kaikilla Star Alliance yhtiöillä tuottaa nolla mailia. Lisäksi mailien käyttöön ei ole hirveästi vaihtoehtoja varsinkaan täällä päin Eurooppaa minne eivät itse lennä. Star Alliance palkintolennoista näyttää menee sekä verot että polttoainelisät, joten ilmaisen lennon hinta nousee helposti tarjouslentojen tasolle. On se silti helpoin tapa saada Star Alliancen tasokortiti. Hopatasosta on vain sen verran vähän etuja, että jos kultaan ei ole mahdollisuuksia, niin kannattaa harkita jotain korttia jonka pisteillä on enemmän käyttöä. Kultakortin edut kompensoivat huonon pisteiden muun arvon hyvin, jos edes pari kertaa vuodessa lentää Star Alliancen lennoilla.
Pointtinani on nimenomaan se, että statuksen saaminen ja säilyttäminen on huomattavasti helpompaa. Varausluokissa on rajoituksia runsaasti mutta ne on ratkaistavissa kekseliäisyydellä. Status on voimassa kolme vuotta ja nykysäännöillä ainoastaan yksi maileja kerryttävä lento on kerättävä Aegeanin tilille kerran kolmessa vuodessa sen säilyttämiseksi (millä muulla yhtiöllä samanlaiset säännöt?). Statuksen ei jatkossa ole pakko olla samalta yhtiöltä kuin ohjelma mihin mailit kerätään. Eli Aegeanin kautta voi hyödyntää statusetuja ja samalla voi kerätä mailit johonkin muuhun ohjelmaan.

Samaan polttoainelisäongelmaan törmää Lufthansan Miles&More ohjelmassa mutta molemmissa ohjelmissa tämä on ratkaistavissa käyttämällä mailit *A-yhtiöiden lennoilla, jotka eivät veloita polttoainelisiä. Euroopan ulkopuolelle matkustaessa kohdemantereen sisäiset lennot ovat usein ostettava erilliselle lipulle, jolloin mailit voi käyttää helposti esim. TACA:n, Unitedin tai vaikka US Airwaysin palkintoihin.

Kaikkien yhtiöiden Starin Silver on Euroopassa jokseenkin tarpeeton mutta esim. Pohjois-Amerikassa matkustaessa varsin hyödyllinen (matkalaukkumaksuista vapautus yms) ja aina löytyy Status Match-kampanjoita, jossa sen voi muuttaa parempaan vuodeksi... Joka tapauksessa Aegean yhdistettynä suomalaiseen Dinersiin (lounget) on yleensä parempi vaihtoehto kuin LH:n Frequent Traveller, jossa on mahdollista, että palkintolennosta voi huonolla tuurilla joutua maksamaan enemmän kuin normaalista lentovarauksesta samalle LH:n lennolle...
 /   /  /  / Lufthansa Miles & More neuvot

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta