Auto-Sunin "palvelu"

maanantaipäivän"auto

ostettiinpa tammikuussa 2012 auto-sunista uus menopeli, mut kuinkas sattukaa ensimmäinen vika ilmeni noin 2 viikon pääst ostamisesta, ei siinä myyjä osallistu puolella kustannuksii jne, eipä taas menny aikaa varmaan kuukauttakaan ko uus vika tuli, ja siit taas kk. et vikaa vikaa ja vikaa..täs toisiks vai kolmanneks viimeises "korjaukses" tyypit sit päätti mennä hävittämää vähä erinäisiä suojia moottorin päältä, ja niitähä sit taas ooteltiikii, samaises hävittely huollos, oli siirrelty auton apukuskin penkkiä, ilman mitää miulle mielee tulevaa syytä, ja nyt se ajotietokone sit huuteleekii air bag ongelmaa..tänää ne sit väläytti viimeisen kerra ko soitti ja kysy et millo korjataa tää airbag juttu, totesin et ne hajottaa vaa lisää autoa siel et loputon kierre jos siel viel korjataa yhtää mitää ni huoltoihmine sano vaa siihe "hyvä juttu"...et hyvät ihmiset ostakee ja korjauttakaa autonne muualla ko merkkihuollossa.

91

8243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22tttttet

      sulta jäi merkki, vuosimalli sanomatta....Kesällä on suviuunot töissä, joten kannattaa viiä vasta syksyllä.

    • maanantaipäivän"auto

      sitä on viety sinne jo helmikuusta asti kuukauden välein, ja siit sen valmiimmaks oo tullu, saati sit paremmaks, et et.. vissiin ite ko korjais ni ei ehkä unohtus osia korjaamon lattialle.. koska jos jäähytysnesteet vuotaa ni miten ihmees sellasen vian korjauksen jälkee voi tulla apukuskin penkin airbagii jotai vikaa?! ja miks siihe penkkii ylipäätää pitää mennä puuttumaa tollases korjaukses, varsinki jos siel on lastenistuin takana jne jne jne..taitaa olla jonkun sortin amatöörejä koko autosuni täynnä..1313

    • korjaamopäällikkö

      No se merkki on tuo kirottu Opel.

      • jotkut ne ei usko

        On Poistettava Euroopan Liikenteestä...

        siitähän tuo nimi tulee


      • Vortson

        Siirtyy pois Sunilta, kun myyvät "mieluummin" muita merkkejä kuin Opelia.


    • kyläläene

      No sithä se on iteaiheutettuu tuskaa kaikki.

      • suviunkka

        Ei se autojen korjaaminen ole aina niin yksinkertaista kun äkkinäinen luulisi. Silti käyttäkää autonne merkkikorjaamoilla, niillä on paras tuntemus ko merkkeihin.


    • poes0roser

      oon kuullu vastaavaa settiä ennenkin autosunista,

    • ,,,,,,

      Auto-Suni ottaa vaan rahat ja niille on sen jälkeen ihan sama miten auto pelittää, kunhan vaan ovat itse saaneet rahat näppeihinsä...

      • 38ke

        Auto-Sunin uuden auton TARJOUKSESSA oli 6000e heitto päätyneeseen kauppaan nähden. Nuori "nuoli" poika ei osanut asiaansa alkuunkaan, muutoinku varmisti kaupat toiseen merkkiin. Milloinhan tuo kauppa heräis? On jo vuosia ihmetelty, että ketä se saa (kusetettua) ostamaan autojaan.


    • tyhmähkö

      Uusi auto ja viat eivät muka mene takuuseen?!? Olisin _hieman_ availlut äänijänteitä tuossa tilanteessa...

    • maanantaipäivä...

      2005 vm auto, ja myyjän mukaa ei mitään vikaa... :D finn takuu on, mut viat yllätys yllätys sellasii mitkä ei mee takuusee, ja eikös autoliikkeillä oo kuitenki vastuuaika myös käytetyissä autoissa, ainaskii kuluttaja-asiamiehen mukaan....... ja vaik oliski uus auto ni kuin hitos voi tulla vikoja lisää korjauksessa?!? tyhmä siis...

      • pasila

        no v..u mieti !


      • Skeida

        Tuttua tekstiä! (2007 vm Skoda) kävi 20 kertaa korjaamolla, minkä jälkeen kauppa purettiin. Finntakuu hoiti kulut, mutta ahistavaa on rampata pajalla, iha ko ei ois omaa työtä ja elämää lainkaan. Huono diili.


      • merc.
        Skeida kirjoitti:

        Tuttua tekstiä! (2007 vm Skoda) kävi 20 kertaa korjaamolla, minkä jälkeen kauppa purettiin. Finntakuu hoiti kulut, mutta ahistavaa on rampata pajalla, iha ko ei ois omaa työtä ja elämää lainkaan. Huono diili.

        Minulla taas toisenlaisia kokemuksia ko. liikkeestä!Ostin auton uutena, ei ollut Skoda.


      • nonpasila
        pasila kirjoitti:

        no v..u mieti !

        mitä? :D mietihä ite jos ostat mukamas ok kunnossa olevan auton, ja sit puolen vuoden sisäl käytät sitä sunilois sen tyylii 7 kertaa..


      • janiPe
        Skeida kirjoitti:

        Tuttua tekstiä! (2007 vm Skoda) kävi 20 kertaa korjaamolla, minkä jälkeen kauppa purettiin. Finntakuu hoiti kulut, mutta ahistavaa on rampata pajalla, iha ko ei ois omaa työtä ja elämää lainkaan. Huono diili.

        sentäs suostu purkamaan kaupan, miulle vaan todettu ettei kaupan purkaminen tule missään nimessä kysymykseen...


      • MBE250cdi500Nm
        merc. kirjoitti:

        Minulla taas toisenlaisia kokemuksia ko. liikkeestä!Ostin auton uutena, ei ollut Skoda.

        Minä taas yritin ostaa uutta Mersua, mutta kun siitä ei tullut mitään ko. kaupan puolelta. Ostin sitten isomman uuden Mersun, mitä olin ajatellut, mutta en todellakaan tuosta liikkeestä, enkä osta muuten jatkossakaan, os palvelu on tuollaista.


    • NissanTT
      • Merssseedes

        joo, japanialaisee täs olis tarkotus siirtyä itekki, ja päästä eroo kaikest mikä liittyy auto-suniin. auto-suni=paska palvelu, asiaatuntemattomat myyjät, rahat-pois-periaate...


      • MBE250cdi500Nm
        Merssseedes kirjoitti:

        joo, japanialaisee täs olis tarkotus siirtyä itekki, ja päästä eroo kaikest mikä liittyy auto-suniin. auto-suni=paska palvelu, asiaatuntemattomat myyjät, rahat-pois-periaate...

        Tuo rahat pois periaate on se, mikä tuossa kaupassa tökki ja näkyy läpi, eli eivät osaa oikeata, nykyaikaista, bisnestä tehdä. 1800-luvun eliksiirikauppias toimi samalla tavalla (ei niin väliä tuleeko asiakas uudestaan).


    • asiakas valitsee

      Minä olen ostanut Mersuni Veholta, Auto-Suni ei ole vielä ainakaan Vehoa koskaan voittanut, ehkä joskus jos sattuu sellainen myyjä jolla ei ole liikaa traumoja.
      Huoltopuolta en voi kyllä moittia, kovasti tsemppaavat helveillisestä kiireestä huolimatta mutta osaavat ne kyllä laskuttaakin.

      • MikkiT

        Kannattaa kysyä Rinta-Joupilta Mersuja, josko ois sopivia, ihan eri lähestymistapa ko. kaupassa (No, onhan siellä yksi, kautta aikain, parhaista automyyjistä alueeltamme)


      • -.-
        MikkiT kirjoitti:

        Kannattaa kysyä Rinta-Joupilta Mersuja, josko ois sopivia, ihan eri lähestymistapa ko. kaupassa (No, onhan siellä yksi, kautta aikain, parhaista automyyjistä alueeltamme)

        Kyseisessä puljussa myyjät juoksevat karkuun ja huolto- ja korjaushinnat ovat pilvissä, jopa korkeammalla kuin pääkaupunkiseudulla.


    • MikkiT

      En ole kuullutkaan, että Lappeenrannassa olisi huolto ja korjaustoimintaa?

      • joojooniinii

        hahahah!! asia kommentti, siel on hajotus ja paskakslaittotoimintaa..


    • prätkän ostaja

      Jep!
      Sama tyyli kone-sunissa. Yritäkääpä ostaa sieltä vaikka MP.
      Ei onnistu. Myyjät eivät kertakaikkiaan suostu palvelemaan.
      No, ei voi minkään. Ei väkisin.

      • Skeidamies

        Samaa olen huomannut kans tuolla kone- vai mikä motosuni onkaan, marssin sitten koskimieheen ja tehtiin samalla reissulla kaupat. Sunin liikkeiden huolloissa törmännyt myös vähän hoonosoomi puhuviin huoltomiehiin.


    • Järki käteen ihmiset

      Niihä se on et toiselle ku kumarrat ni toiselle pyllistät. Autoliikkeessä en vielä koskaa ole työskennelly, mut työskentelytavat tuskin paljon eroavat toisistaan asiakaspalvelussa.
      Jatkuvasti on kiire (kun myyjän työ ei ole pelkkää myymistä) ja aina kaikki maksaa liikaa. Varmasti myyjät yrittävät parhaansa mukaan auttaa, jos vaan uskallat pyytää apua. Asiahan on näin että suomalainen haluaa palvelua heti (vaikkei sitä myyjälle uskalla kertoakkaan ettei vaan joutus ostamaan mitään) välittämättä siitä onko myyjä toisen asiakkaan kanssa.
      Myös hyvin yleistä on se että tosiaan se myymälän paras tuote pitäisi saada sen huonoimman hinnalla. No tämä johtaa pika pikaa siihen, että kohta meillä ei enää suomalaisia yrittäjiä ole vaan yrittäjät tulee tuolta rajan toiselta puolelta. Mitäs siihen sanotte, kun liikkeessä palvellaankin venäjäksi.
      Yritystoiminnan tarkoitus on tuottaa rahaa. Luuletteko tosiaan, että mikään hyödykkeitä tai palveluita myyvä liike toimii vain sen takia, että on kiva palvella asiakkaita?

      • missäjärk0edi?

        yritystoiminnan tarkoitus on saada rahaa, ja pitää asiakkaat tyytyväisinä, ja jos on ongelmatilanne päästä sellaiseen ratkaisuun että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ei vain yritys, mietippäs sitä, ja auto-suni ei tätä ainakaan asiakkailleen takaa.

        miten tää venäjänkielinen palvelu nyt mihinkään liittyy? suomea täs ainaki ite parasta aikaa kirjotan, eikä sitä naapurimaata vissiin joka keskusteluun tarvi sotkea mukaa, vai ootko niin rakastanu siihe kieleen ja maahan että sen haluat esille tuoda välttämättä?


      • Järki käteen ihmiset
        missäjärk0edi? kirjoitti:

        yritystoiminnan tarkoitus on saada rahaa, ja pitää asiakkaat tyytyväisinä, ja jos on ongelmatilanne päästä sellaiseen ratkaisuun että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä ei vain yritys, mietippäs sitä, ja auto-suni ei tätä ainakaan asiakkailleen takaa.

        miten tää venäjänkielinen palvelu nyt mihinkään liittyy? suomea täs ainaki ite parasta aikaa kirjotan, eikä sitä naapurimaata vissiin joka keskusteluun tarvi sotkea mukaa, vai ootko niin rakastanu siihe kieleen ja maahan että sen haluat esille tuoda välttämättä?

        Tottahan asiakkaat tyytyväisinä täytyy pitää, mut joku raja se on kerjäämiselläkin. Sie et taida olla koskaan ollu asiakaspalvelu tehtävissä? Tai jos oot, niin ihmettelen etteikö sulle oo koskaan vastaan tullu asiakasta, joka olis reklamoinu tuotteesta ja vaikka mitä hyvää olisit ollu valmis antamaan niin asiakas ei olisi tyytyväinen vasta kun se tuote on tyyliin ilmanen.
        Itse olen muutaman tälläisen kohdannut ja ei ole voinu muuta ku ihmetellä miten pieni jonkuu elämä voi olla.
        Venäjän kielisen palvelun nostin esille (en itsekkään juurikaan välitä koko maasta, mutta jos rajan takaa jotain pitää vastaan ottaa ni mielummin raha ku lyijy) sen takia, että jos lähdetään tekemään kauppaa tolla idealla että myytävät palvelut tai tuotteet eivät jätä katetta ja tekevät yritystoiminnan kannattamattomaksi. Ei suomessa ole kohta enää yrittäjiä ja kyllä nuo Venäläiset valtaavat maan vaikka sillä keinoin jos ei saa enää mökkitontteja ostaa.


    • MBE250cdi500Nm

      Kuten aieemin tuossa yllä sanoin "Tuo rahat pois periaate on se, mikä tuossa kaupassa tökki ja näkyy läpi, eli eivät osaa oikeata, nykyaikaista, bisnestä tehdä. 1800-luvun eliksiirikauppias toimi samalla tavalla (ei niin väliä tuleeko asiakas uudestaan)"

      Vertaamme toki muittenkin autokauppojen toimintaa, kun puhumme Auto-Sunin palvelusta.Eli verrattuna muihin ko. alan liikkeisiin. Osaatko päätellä, miksi olen ostanut 8 autoa yhdestä liikkeestä (joka kerta kysytty tarjousta myös Auto-Sunilta!) Miksi A-S jää aina toiseksi? Kas muut osaavat asian paremmin! Kun tarjous heittää 4- 6ke, niin jokin on pahasti pielessä, vai oletko eri mieltä?

      Minun tarkoitukseni, omassa taloudessani on tuottaa rahaa etsimällä parhaat tarjoukset ja palvelut perheelleni, mikä on meidän "yrityksemme". Luuletko todella, että asiakkaat tyytyvät MIHIN VAIN? Jotain rajaa niinkin päin. Totuus ja tehty kauppa syntyy kompromissista, joka syntyy kummankin puolen realistisesta käsityksestä tehtävään kauppaan nähden =syntynyt kauppa on KYLLIN hyvä molemmin puolin, liian hyvää kauppaa ei voi tehdä, se ei ole realistista.

      Liian monelta myyjältä unohtuu se tosi asia, että kauppa on todellakin myös ihmissuhdetoimintaa sen ohella, että johtava (kaiken takana oleva arvo) on voiton tuottaminen. Se, missä vaiheessa mennään riiston puolelle, toimii peri arvoa vastaan.

      • -.-

        Viimeeksi kaverin kanssa katseltiin kyseisessä liikkeessä aika kallista Saksalaista autoa. Ystäväni oli hyvin kiinnostunut kyseisestä autosta. Kaksi myyjää vaan jutteli keskenään, hallin takanurkassa. Kyllä kai asiakas pitäisi edes jotenkin huomioida...


      • Hyvätyöyhteisömyy!!!

        Uuden auton alennukset ottavat vaihtoauton hintaan, eli perustelevat vaihtareitten alhaista hintaa markkinakysymyksillä. Todellisuudessa uuden auton ostaja maksaa, eritoten, Auto-Sunilla vaihtoauton alhaisen pyyntihinnan. Siksi uusien kauppa ei käy niin hyvin kuin voisi käydä. Varaston arvoon tuijotetaan, niin hyvässä kuin pahassa. Toinen juttu on sitten se, että ko. kaupan myynti kulminoituu liikaa yhteen ihmiseen. Imatralla tuota ei ole, siksi siellä kauppaa voidaan käydä vapaammin myyjätasolla, kun ei tarvitse olla joo, joo myyjä. Eli Hovia (hyvä myyjä paha myyjä) tarvitsee kenties narsistipersoona?Herää kysymys työviihtyvyydestäkin`?


    • näinmeillä!

      Meiltä kolme autoa ostettu Auto-Sunilta ja hyvin on pelannut kaikki, tosin meillä vaan ollut perus vuosihuollot kun mitään vikaa ei ole ollut ja merkkinä ylläripylläri OPEL. Ostettu tosin Imatralta. Jos on pätevä kauppias, niin kyllä se hommansa hoitaa. Kerran ostin auton auto berneristä (vai mikä nyt onkaan) niin siellä vasta se palvelu oli älytöntä. Olisi tehnyt mieli juosta kirkuen kaupasta ulos, mutta ostin sitten auton sieltä ja tulin pois. Nykyisen auton ostin volvo liikkeestä ja aijaijai kun eivät osanneet hoitaa hommiaan.. No, kyllä se auto sieltä tuli lopulta kuukauden myöhässä..

      • LPR sux

        Suosittlelen lämpimästi ajamaan autokaupoille vähän kauemmaksi. Voi käytetyssa autossakin säästää tuhansia euroja hinnassa verrattuna Etelä-Karjalan riistohintoihin.


      • Gulf+
        LPR sux kirjoitti:

        Suosittlelen lämpimästi ajamaan autokaupoille vähän kauemmaksi. Voi käytetyssa autossakin säästää tuhansia euroja hinnassa verrattuna Etelä-Karjalan riistohintoihin.

        Kyllä! Samanmerkkinen auto ja samoilla varusteilla(=yhtenevä) Oulusta 10000e:n ero Etelä-Karjalan hyvitykseen ja auton hintaan. Toki hinnakas auto, mutta kuitenkin.


      • Lepo!!!!!

        Nykypäivän Opel on aivan eri auto laadultaan kuin nuo 90-luvun pelit. Ei uusissa mitään vikaa ole. Opelilta meni vain maine ja se on vaikea saada takaisin, kun sen menettää.


    • ztw1

      Kuullostaa kuvauksen perusteella siltä, että viat oli autossa, eikä korjaamossa, jonka virheeks löydän tosta kirjotuksesta pelkästään moottorin suojien unohtamisen. Penkkien siirtämistä en oikein ymmärrä, onks ne pultattu kiinni lattiaan kun niiden siirtämisestä on kehkeytyny tollanen tragedia. Oliks tää käytettynä ostettu auto vai uus auto, jos uus niin onpa melkonen luumu.

      Mutta on tästä kaupungista löytyny vielä pahempia autokaupasta ostettuja vaihtoautoja, joiden takuu on ollu aika köykästä laatua rahallisesti, kun itte on saanu maksaa suurimman osan lukuisista vioista, liikettä nyt mainitsematta.

      • sepänsesepä

        tragedia=penkissa olevat airbag anturit menee paskaksi korjaamon toilailujen takia, ja syyttää asiakasta siitä, eikä myönnä että on tehnyt mitään.

        ei siis tarvi miettiä mist liikkeest itte oot autos ostanu "nimeä nyt mainitsematta..."

        hahaha!


    • Aha, okei, että tollasta penkkiharmia. Onhan se vähän tragedia joo.

      Mutta ei tosta toisesta jutusta tartte hahatella yhtään, kyseessä on toinen liike ja ihan eri merkkisestä autosta on kyse, jonka suhteen ei ollu takuusta käytännössä mitään hyötyä, vaikka just ostettu auto oli vähäsen väliä hinattavassa kunnossa. Mutta olihan sekin melkein vähän niinku "kansanauto"...;-)

    • de/germany

      Hmm meillä tuosta liikkeestä ostettu auto.. ei mitään erikoista tai huonoa ole siellä tapahtunut.. toki huollot on kalliita.. mutta niihän olisi muuallakin..siis merkkiliikkeessä..
      Asiakaspalvelu on ollut kohteliasta ja hiukan varovaista..

      Työn puolesta autoa on huollettu muuallakin merkkiliikkeessä, eikä huolto tai palvelu ole muualla ollut sen erikoisempaa.. ei parempaa tai huonompaa.. Käsittääkseni auton valmistaja on kouluttanut tämän merkin huollon toimimaan, joka paikassa ja maassa samalla tavalla..

      • VOLVO ......

        Jo kolmas uusi volvo (oma). Olen ottanut aina huoltosopimuksen, joka sisältää mm huollot, lamppujen vaihdot, tuulilasin pyyhkimien vaihdot ym.. ja hinta on ollut noin 50 € kuussa. Mitään muuta huoltomaksuja ei ole tarvinut maksaa sitten vuoden 2002! Näin Auto Killasssa ja homma pelaa.
        -272000 mk 48000€ 53000€


      • Pavel
        VOLVO ...... kirjoitti:

        Jo kolmas uusi volvo (oma). Olen ottanut aina huoltosopimuksen, joka sisältää mm huollot, lamppujen vaihdot, tuulilasin pyyhkimien vaihdot ym.. ja hinta on ollut noin 50 € kuussa. Mitään muuta huoltomaksuja ei ole tarvinut maksaa sitten vuoden 2002! Näin Auto Killasssa ja homma pelaa.
        -272000 mk 48000€ 53000€

        Jos on täystumpelo, niin silloin kannataa maksaa 600e vuodessa lamppujen vaihdosta!


    • MikkiT

      No, ei nyt ihan noin. Käsittääkseni Volvo pitää huoltaa kerran vuodessa, eli ottavat varmemmin huollon itselleen ja sen lisäksi asiakas saa ylimääräistä palvelua, jos sellaiseen on tarve. Uskon, että Volvolla huollon hinta on helposti tuon 600e/vuosi. Olen itsekin kokeillut huoltosopimusta, oli ihan ok. Hinta vain oli 100mk/16,82e/kk/20000km/vuosi vuonna 2002.

    • sitroäen

      Ite oon ainakin Lasselta aina saanu erinomaista palvelua vaikka olen vaan käynyt kysymässä konsultaatiota johonkin ongelmaan, ja vaikka en ole autoani heiltä ostanutkaan. Takuuhuoltoja siellä olen teettänyt. Seuraavan saatan ostaakkin.

      • toim.huom.

        Ei yksittäisiä nimiä pls!
        Varmaan hän hoitaa asiansa, mutta kokonaisuus on se mistä keskustelemme.


    • opelit rapatti tehta

      rapattiako se suni myöpi kun lukee tätä palstaa

    • as=f..k

      Meillä myös huonoja kokemuksia Auto-Sunista.

    • 98761

      Meillä ei!

      • 16789

        Vastaa ko. kaupan työntekijä.


    • Opettaja..

      Puhu ja kirjoita kunnolla. Kirjoituksestasi ei saa mitään selvää. Näkee heti, että olet kouluja käymätön moukka.

    • 98761

      Opettaja-sanan jälkeen ei tule pisteitä, eikä sitä kirjoiteta isolla kirjaimella, koska se on ammattiin viittaava sana. Et ole siis oikeasti opettaja, vaan haluaisit olla.

      • joiieit

        Lauseen eka sana kirjoitetaan isolla:D


      • Riiviö;)
        joiieit kirjoitti:

        Lauseen eka sana kirjoitetaan isolla:D

        Joo, sinulle nimimerkki on lause.


    • rfrfrfrfrfrf

      Lappeenrannassa automyyjät/venemyyjät luulee olevansa kultakoruissansa kuninkaita. Lähinnä naurattaa käydä joskus autoja katsomassa, kun kumminkin ostan sen muualta.
      Isomahainen mies ja pienet vehkeet, siihen ei kultakorut auta. :D

    • minä vaa

      Tästä tuli mieleen muutaman vuoden takainen juttu. Ostin Hondan Ripatilta ja vein sen sitten sinne kytkin remppaan Ripatin laskuun. Mänin hakemaan koslaa sieltä pois ja korjausmies kävi vielä koeajamassa sen. Kääntyessä takas Ripatin pihalle kuskin puoleinen etupyörä käänty auton alle.... oli kait sitten unohtanut tiukata pultit tms... Kyllä siinä rupes verenpaine nousemaan. Sitten vielä se kun se piti hinata sieltä tieltä pihalle ni nostivat kaulaa niin paljon että pakoputki ja koukku raapi maata. Siinä meinas olla näin naisihmisellä itkussa pitelemistä. No, se sitten oli siellä vielä muutaman päivän. Pakko oli ottaa eno mukaan hakemaan autoa joka ymmärtää niiden päälle että kattoo onko siinä vielä tapahtumasta aiheutunutta vikaa. :) Huvittaa näin muutaman vuoden jälkeen mutta silloin ei. Kosla toimi hyvin sen jälkeen. Ja autoni ostan edelleenkin sieltä mutta korjaukseen en vie jos itse siitä joudun jotain maksamaan.

    • miekii vaan

      Ja tästä, kun ostimme uuden automaattivaihteisen turboauton...

      Autolla oli ajettu 3700km, kun vaihteisto lasahti Citymarketin liikenneympyrään. Auto oli pajalla 2viikkoa. Vaihteisto maksoi 8500e!!!! ja vuokra-auto 1350e tuolta ajalta. Kaikki meni takuuseen, mutta 33000 euron kapistus ja n.10000e:n remontti 3700km !!!!!!! ajettuna, ei naurattanu tuokaan sillloin, joskin nyt jo.:D

      • SkodillacLPR

        No tässä tapauksessa tuskin myyjä tai korjaamo on syyllinen vaihteiston rikkoutumiseen. Ja mitä tulee korjausaikaan, niin tuskinpa Suomessa maahantuojalla on automaattiaskeja varastossa eli tilattava jostain kauempaa. Mitä sinua takuukorjauksen hinta haittaa tai edes kiinnostaa?

        Itte olen pari kertaa käyttäny autoa Sunilla ja ihan hyvin ovat hommansa hoitaneet. Osat olen sieltä hakenut, eivät halpoja mutta käyvät kerralla, toisin kuin Moponetin halpikset. Kiukuttaa sekin, kun illalla pontevana ryhdyt huoltoon tai remonttiin ja huomaat ettei kalikat käykään paikalleen.


      • miekii vaan
        SkodillacLPR kirjoitti:

        No tässä tapauksessa tuskin myyjä tai korjaamo on syyllinen vaihteiston rikkoutumiseen. Ja mitä tulee korjausaikaan, niin tuskinpa Suomessa maahantuojalla on automaattiaskeja varastossa eli tilattava jostain kauempaa. Mitä sinua takuukorjauksen hinta haittaa tai edes kiinnostaa?

        Itte olen pari kertaa käyttäny autoa Sunilla ja ihan hyvin ovat hommansa hoitaneet. Osat olen sieltä hakenut, eivät halpoja mutta käyvät kerralla, toisin kuin Moponetin halpikset. Kiukuttaa sekin, kun illalla pontevana ryhdyt huoltoon tai remonttiin ja huomaat ettei kalikat käykään paikalleen.

        Joo, ja missäs osassa kerroin, että kyseessä oli Auto-Suni. Ja kuule mikä sie oot sanomaan yhtään mitään , mikä miuta kiinnostaa, jos vaikka tulevaisuuden vikojen osalta varaosien hinta? Kuule, pidä Sinä vaan se Auto-Sunin laatupalvelu omana ideanasi. Opettele lukemaan (sisälukutaito!) ennen kommenttejasi.


    • pöösö

      Peugeot 405 on hyvä auto. Ne 90-luvun alkupuolen 1.6 ja 1.9 koneet. Täyssinkitty kori, tosi lämmin. Farmariin menee 2,5 metristä teräsputkea suoraan sisään, jos kuskata pitää. Lähtenyt käymään aina ilman lämppäriä, vaikka toisella eli vanhalla (400 euroa) oli vedetty yli 500 000. Jos vie öljyä, niin venttiilivarren kumit vaihtoon, loppuu heti siihen se pelinpito. Satasen remppa.

      Halvat osat, melko helppo huoltaa ihan mistä vaan, taka-akseli on pahin. Kannattaa välttää sähköikkunoita, muutenkin kaikki turha sähköryönä pois. Nykyautot tulee olemaan ihan totaalipommeja, kun menee vajaa kymmenen vuotta. Ei ole keskiluokalla enää varaa korjata niitä paskoja.

      Sitten ostan vanhan Mersun, kun muu ei enää auta.

      Muutamalla satasella saa nykyään tuollaisesta pösöstä hyvän auton, jolla ajaa 600 000 helposti, ja myös mukavasti. Keskiluokan fiilis parilla satasella. Hohoo!

    • kyläläine

      Perseaukinaisen todellinen olo nikottelevassa lusikkalaatikossa kuvaa paremmin.

      • Hurmisko

        Kyllä aika perseaukiseksi tulee tosiaan vielä jokainen, joka yrittää ylläpitää jotain käytettyä, kymmenen vuotta vanhaa nykyihmettä, jossa sähkölaitteet ja muukin tekniikka alkavat jo sohlaamaan, ja joka vian hakemiseen tarvitaan 10 000 euron testerit jotka kyllä kertovat, että autossa on vikaa, mutta eivät välttämättä ihan tarkkaan että missä.


      • muikkukala
        Hurmisko kirjoitti:

        Kyllä aika perseaukiseksi tulee tosiaan vielä jokainen, joka yrittää ylläpitää jotain käytettyä, kymmenen vuotta vanhaa nykyihmettä, jossa sähkölaitteet ja muukin tekniikka alkavat jo sohlaamaan, ja joka vian hakemiseen tarvitaan 10 000 euron testerit jotka kyllä kertovat, että autossa on vikaa, mutta eivät välttämättä ihan tarkkaan että missä.

        Et varmaan oivaltanut, ettei aina ole kyse rahasta, toisille vanhojen autojen laittaminen on harrastus.. jokainen ajaa sillä millä itse tykkää, ei se varmaankaan sun rahapussista mene..


    • Toista mieltä

      Itsellä on kyllä todella hyvät kokemukset Auto-Sunin palvelusta, niin myynnin kuin huollonkin puolelta!

    • tyytyväinen

      Minullakin on vain hyviä kokemuksia Auto-Sunilla niin myynnin kuin
      huollon puolella. Jos jotain mokia sattuu ne kyllä korjataan ja ylipäätään
      ajatellaan asiakkaan parasta. Eli siirryin sinne huonojen kokemusten myötä.

    • pipo ollu tiukalla

      Minulla on kokemuksia Auto Sunista niin myynnin kuin huollon puolelta, mynnin puolella olevat kokemukset on sitä luokkaa että pitäsköhän myyjän mennä jonnekin ammattiihmiselle juttelemaan.

      • adolf von hitlerskaj

        katsoin sunin vaihtoautoja netistä...jätin yhteydenoton pyynnön myyjälle...hän soitti seuraavana päivänä...sovimmen tapaamisen...menin tapaamiseen...hän koeajoi vaihdossa tarjoamani auton...sitten hän sanoi hyvityshinnan...sitten teimme kaupat...
        nyt minulla on uudenpi auto...ajan sillä töihin ja takaisin...kerran kävin joutsenossa...


      • yksinkertainenelämä
        adolf von hitlerskaj kirjoitti:

        katsoin sunin vaihtoautoja netistä...jätin yhteydenoton pyynnön myyjälle...hän soitti seuraavana päivänä...sovimmen tapaamisen...menin tapaamiseen...hän koeajoi vaihdossa tarjoamani auton...sitten hän sanoi hyvityshinnan...sitten teimme kaupat...
        nyt minulla on uudenpi auto...ajan sillä töihin ja takaisin...kerran kävin joutsenossa...

        Läheskään kaikki eivät ole noin yksinkertaisia ostaessaan autoa, myyjälle olet kyllä varmaan toivotuin asiakas.


      • Kaksi käytiä
        yksinkertainenelämä kirjoitti:

        Läheskään kaikki eivät ole noin yksinkertaisia ostaessaan autoa, myyjälle olet kyllä varmaan toivotuin asiakas.

        ensinmäinen ja viimeinen Sunin automyymälässä on tehty jo vuosia sitte. Suuntaan aina nyt Tervajoelle, siellä tehdään kauppoja! Ja Keskiselle Tuuriin paluumatkalla. Pohojammaan poijat ymmärtää rahan päälle.


      • hilleröd von mengele
        yksinkertainenelämä kirjoitti:

        Läheskään kaikki eivät ole noin yksinkertaisia ostaessaan autoa, myyjälle olet kyllä varmaan toivotuin asiakas.

        rohkenen kysyä,arvon kaksinkertainen,että miten itse ostat auton...miten olet myyjälle ei-toivottu asiakas...


      • 3+13
        Kaksi käytiä kirjoitti:

        ensinmäinen ja viimeinen Sunin automyymälässä on tehty jo vuosia sitte. Suuntaan aina nyt Tervajoelle, siellä tehdään kauppoja! Ja Keskiselle Tuuriin paluumatkalla. Pohojammaan poijat ymmärtää rahan päälle.

        totta kaksi käyntiä.. pohjanmaalla pojat ymmärtää rahan päälle.. ostajat ei :D :D


    • Ex Audi

      Auto Suni

      Kävin katsomassa E-mersua vuosimallia tämä vuosi, esittelyauto.
      Ei oikein kohdannut myyjän kanssa välirahamaailma. Ei siinä mitään, mutta minun piti itse kysyä vastaus vastatarjoukseeni. Ei viitsinyt 35 vuoden kokemuksella vastata.... Lähinnä hymyilyttää nää puolivuosisadan kokemuksen omaavat hemmot.... luultavasti on myynyt useamman auton kuin minä ostanut, mutta millä eväillä? Ja uutisista saa lukea MB:n markkinaosuuden laskusta....pienistä 35 vuotta kokeneista myyjistä syntyy iso puro Suoumenkin kokoisessa maassa.... Ei muuta kuin menestystä!

      • Ex Audi

        Siis kävin Auto Sunilla Lappeenrannassa.


      • Ooppelit
        Ex Audi kirjoitti:

        Siis kävin Auto Sunilla Lappeenrannassa.

        Auto-sunilla imatralla on todella ystävälliset ja osaavat myyjät,joten vaihtakaa kaaranne siellä jos lappeenrannassa ei palvella. Parasta palvelua mitä olen saanut missään autoliikkeessä aiemmin.


    • yrmyilme asiakas

      Minä en halua autoliikkeissä mitään lipevää "palvelua". Minä haluan katsella rauhassa eri vaihtoehdot. Jos joku auto kiinnostaa niin sitten etsin joutilaan näköisen "palvelijan" Minusta ei mikään ole ärsyttävämpää kuin että joku myyjä tulee viisastelemaan joutavia ja häiritsemään minun asiointia, hyvä kun ehdin ovesta sisälle.
      Ja yleensä kun lähden "autokaupoille" niin se tarkoittaa että lähden katsomaan usean liikkeen tarjontaa. Sen verran pitää suht kalliiseen investointiin aikaa varata että ei ala heti itkemään jos ei myyjä ole minuutin päästä viisauksiaan jakamassa.

    • mersu mies

      Pelaa se palvelu auto-sunissa myynnin puolella.mutta en oo kaupoille päässyt siellä.Vehosta Tampereelta pitää Mersut ostaa.Esim.50000km enemmän ajetusta saman vuosimallin autosta pyydetään Sunilla 2000-3000e enemmän.Sit käydään haukkumaan että jos se naapurin auto on vaikka kuin ruosteinen ja lommolla.Nyt oli sentään kyseessä vm.2013MB.Ja se toinen auto oli Vehon esittely-auto,joka oli vain 18000km jettu,kuin uusi.Sunilla autojen hinnat ihan pilvissä!!

    • PerusPera1

      Auto-Suni on kallis liike. Olen ottanut Sunilta tarjouksen (40 000e -50 000e autosta) kahdesti ja sen jälkeen käynyt tekemässä kaupat samanlaisesta autosta Helsingissä. Väliraha pienempi Helsingissä n 4000-7000 euroa, tekevät vissiin siellä enemmän kauppaa ja hivenen pienemmällä katteella per auto.
      Takuut pelaa kumminkin, ostat mistä ostat.

      • Bravoooo

        Sunilla pelaa hommat ihan hyvin. Ei ripatilla oltu yhtään kiinnostuneita myymään nissania ja myyjä alkoi ensitöikseen haukkumaan autoani ,ettei se mene vaihdossa kaupaksi. No eipä tarvinnut nissania ostaa,ostin opelin ja ole eriitäin tyytyväinen. Auto-sunilla palvelu pelaa ja asiakas on arvossa.


      • Tietäjä-.-
        Bravoooo kirjoitti:

        Sunilla pelaa hommat ihan hyvin. Ei ripatilla oltu yhtään kiinnostuneita myymään nissania ja myyjä alkoi ensitöikseen haukkumaan autoani ,ettei se mene vaihdossa kaupaksi. No eipä tarvinnut nissania ostaa,ostin opelin ja ole eriitäin tyytyväinen. Auto-sunilla palvelu pelaa ja asiakas on arvossa.

        Ihan Auto-Sunin asiakkaana täytyy sanoa, että huollossa palvelu on keskivertoa parempaa kuin myynnissä, mutta huollon puolelle on sanottava, että kommentti " Emme me näitä autoja tee" -on kulunut ja ala-arvoinen lausahdus, jos kuitenkin edustaa ko. merkkiä. Jättäkää sitten edustuskin pois. Löytyy parempaa palvelua antavia liikkeitä. Teillä on liikaa merkkejä, mikä on näkynyt monessa asiassa asiattomuutena, eli ette oikeasti välitä merkistä!


    • Käteisostaja

      Ihmekös tuo Sunin toiminta. Ei siellä voi luottaa omistajan eikä palkollisten sanaan.
      Kovasti esiinnytään "eettisinä" vaan teot ovat toista.Jopa vittuillaan, jos käyt
      kysymässä kuluttajansuojaasi vedoten. Ei koskaan enää sinne autokaupoille!

      • ohiajava

        On niillä varaosien hinnoittelu jotain pöyristyttävää. Esim. Chevroletin jarrusatula maksaa ko. firmassa 426 euroa. Tarvikkeena sama 110 euroa. Onpa katetta varaosilla, jos kerroin on sama muillakin osilla.


    • luotto-meni

      Juu sellaista toimitaa kyllä on. Varasin auton ja sovittiin kaupoista niin kummiskin menivät myymään toiselle asiakkaalle. Sunin sanaa ei kannata luottaa

      • Tapanitunnette

        Ja vielä vähemmän ukko-Sunin vaikka kättä päälle laitettiin niin sopimuksessa ei pysytty!


    • Vakkari1

      Sama 5-vuotta vanha trolli kaivettu esiin, kenen etu?

    • Kauppiaat

      Tarjoavat vanhasta autosta niin vähän,että kaupat tyssää siihen. Kun huomaavat että asiakas meneekin ostamaan muualle niin johan alkaa puhelin soida ja vanhan auton arvo nousee kerralla. Törkeää toimintaa ja jää tunne,että yritetään huijata. Miksi ei voida sanoa oikeaa hintaa kysyttäessä vaan vedätetään viimeiseen asti. Kiitti mulle riitti.

    • KUSETTAJAT

      HELVETIN PASKA ASIAKASPALVELU. Niin tarjouksissa kun vaihtoautosta (v.2015) kiertäkää kaukaa tämä paikka.

    • pörisevä_pakoputki

      mjaa. just ostin sunilta uuden auton. sain ihan kelpo hyvityksen entisestä ja alennusta uudesta.
      ei mitään valittamista.

    • Huihai

      Huollossa erittäin huonoa palvelua. Seuraava autoni ei todellakaan ole tuon firman merkkejä.

    • lappeenrannantuuheinpeli

      Maksoit puolet viasta, joka huomattiin 2 viikkoa oston jälkeen. Hahahah, ei olisi tarvinnut maksaa mitään senkin tollo! Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko

    • mersumies12345

      Kaikista paskinta palvelua olen saanut autoasioissa autokillasta. Oli kyllä niin löysäpaska myyjä ettei saanut edes tarjousta uudesta volvosta aikaiseksi. Ostin sitten mersun sunilta ja homma toimi kyllä tuolla aivan täydellisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3744
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1843
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1394
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      933
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      50
      844
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe