Narvaan aikova

Narvaan

Pärjääkö Narvassa Suomen kielellä?
Onko siellä käyneitä,saisiko vinkkejä ruuasta ynnä muista.

17

2776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuhjux

      Ei pärjää, eikä eestilläkään.

    • igor

      po russki

      rakveressa vielä pärjää

    • ...

      Ei pärjää, eikä kyllä eestin kielelläkään. Kannattaa tsekata ainakin isot ostoskeskukset fama ja astri tallinna maantiellä. Remonttijutut saa sieltä myös todella halvalla, jos sellainen sattuu kiinnostamaan :) Itse oon tuonut mm. kaikki tapetit sieltä, rullat alkaa parista eurosta.

    • narvan kylä

      Miksei pärjäisi. Onhan kuuroja ja mykkiäkin. Venäläisiä enimmäkseen, viroakin kuulee. Normaali ennakkoluuloton matkameininki ni vot.
      On niin kauan kun ollaan käyty että ruokamestoista ei tietoa enää.
      Hotelleja ja baareja varmasti on.

    • Idän suuntaan menos

      Olen ajatellut tutustua Narva-joesuuhun ja sen hienoihin hiekkarantoihin. Myös kylpylä tai parikin löytyy. Tuntuu nyt vain siltä ,että lienee eksoottisempi kohde kuin Pärnu ,jossa on aina läsnä bussilasteittain suomalaisia eläkeläisiä ja muita ,jotka tykkäävät saada kaikki palvelut suomeksi. Onko kokemuksia Narva-joesuusta?

      • XLmen

        Narva-joensuuhun ei kannata lähteä millään Turistina Pärnussa asenteella, taatusti tullaan verissä päin pois. Paikka on noin 150% eksoottisempi yms. kuin Pärnu kuten itsekin olet ajatellut, joten onnistumisen on mahdollista.
        Jos kävelee silmät auki, katselee ympärilleen ja käsittää sen ilmansuunnan elämäntavan niin pärjää ja reissusta tulee jopa mielenkiintoinen ja edullinen.


      • XLmen idinahui
        XLmen kirjoitti:

        Narva-joensuuhun ei kannata lähteä millään Turistina Pärnussa asenteella, taatusti tullaan verissä päin pois. Paikka on noin 150% eksoottisempi yms. kuin Pärnu kuten itsekin olet ajatellut, joten onnistumisen on mahdollista.
        Jos kävelee silmät auki, katselee ympärilleen ja käsittää sen ilmansuunnan elämäntavan niin pärjää ja reissusta tulee jopa mielenkiintoinen ja edullinen.

        Narva ei ole sen pahempi paikka kuin muukaan Eesti, järki päässä ja kännissä ei toikkaroida missään keskellä yötä niin varmasti pärjää kuten muuallakin! :) Terveisin 5 vuotta Narvassa käynyt.


      • Moskaa on

        Ainakin fosfaatteja löytyy. Sekä muita jätteitä. Pohja täynnä. Venäläinen meininki.


      • höpö höpö
        XLmen idinahui kirjoitti:

        Narva ei ole sen pahempi paikka kuin muukaan Eesti, järki päässä ja kännissä ei toikkaroida missään keskellä yötä niin varmasti pärjää kuten muuallakin! :) Terveisin 5 vuotta Narvassa käynyt.

        Oikeasti Viron huonoin alue.


    • Hyvä paikka

      Rakvere on Tallinnan ja Narvan puolivälissä. Viime elokuun lopulla olimme viikon Rakveressa ja ainmoastaan yhden kerran kuulimme venäjää. Englantia, saksaa, ruotsia ja suomea useammin.

      Kylpylä oli oikein mukava ja torin ympäriltä löytyi kaikki tarvittava.

    • määrä ja laatu

      Toissa kesänä tuli pari yötä siellä vietettyä.

      Kauhean loistokasta hotellia ei Narvasta taida löytyä, parempia on Narva-Joensuussa, reilun 10 km päässä. Tosin esim. Central turvallisine parkkeineen oli OK, eikä hintakaan ollut paha.

      Ruoasta jäi mieleen se, että useassa paikassa annokset olivat aivan hervottoman isoja, maku OK, muttei mitään gourmeeta.

      Kaupungissa ei ole oikeastaan kauheasti nähtävää, vain se linnoitus jäi mieleen. Jos toisen kerran menee niin sitten Narva-Joensuuhun kylpylälomalle kesäaikaan.

      • ...........

        Narvassa ei todellakaan pärjää englannilla, eikä edes eestin kielellä. Kaupunki on täysin venäläinen, harva ymmärtää eestiä englannista puhumattakaan - nuoretkaan eivät osaa englantia! Itse olen asunut täällä pari vuotta (mulla vironvenäläinen mies) ja venäjän kieli oli pakko oppia muuten ei pärjää mitenkään.


      • HE!
        ........... kirjoitti:

        Narvassa ei todellakaan pärjää englannilla, eikä edes eestin kielellä. Kaupunki on täysin venäläinen, harva ymmärtää eestiä englannista puhumattakaan - nuoretkaan eivät osaa englantia! Itse olen asunut täällä pari vuotta (mulla vironvenäläinen mies) ja venäjän kieli oli pakko oppia muuten ei pärjää mitenkään.

        Ja paskat on. Olet Suomessa asuva suomalaisten verovaroilla elävä russofoobinen eestifasisti.


      • Anonyymi
        HE! kirjoitti:

        Ja paskat on. Olet Suomessa asuva suomalaisten verovaroilla elävä russofoobinen eestifasisti.

        Narvassa ei ole, kuin laiskoja ryssiä. Paikka on Eestin persläpi- Työttämyyttä hirveästi ja alkoholismia. Eesti tekisi viisaasti, kun luovuttaisi alueen asukkaineen venäjälle. Helpottaisi maan kansantaloutta hirveästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narvassa ei ole, kuin laiskoja ryssiä. Paikka on Eestin persläpi- Työttämyyttä hirveästi ja alkoholismia. Eesti tekisi viisaasti, kun luovuttaisi alueen asukkaineen venäjälle. Helpottaisi maan kansantaloutta hirveästi.

        Eesti tekisi viisaasti, kun luovuttaisi koko maan takaisin Venäjälle, kansa on kuin laiskoja ryssiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eesti tekisi viisaasti, kun luovuttaisi koko maan takaisin Venäjälle, kansa on kuin laiskoja ryssiä.

        Ei sentään sellaisia laiskoja puoliryssiä kuin suomalaiset. Tsuhnatkin olisivat päässeet Isänmaan yhteyteen jos eivät olisi sotineet vastaan. Tilanne olisi nyt paljon parempi, voisi käydä kotimaan matkalla Krimilläkin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe