Käsien pistely ja naaman tuntohäiriöt

tuntohärö

Mistä voisi johtua kasvojen tuntohäiriö ja käsien pistely? käsissä tuntuu et pistelis vähä niinku alkais puutua, mut varsinaiseksi puutumukseksi ei etene. Naamassa taas etenki otsa tuntuu puutuneelta. Missä on tällasia oireita? Nää on tulleet viikon sisällä ja lääkäriin oon menossa. Kiinnostaisi kuitenkin, onko täällä muita vastaavasti oireilevia?

23

34746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellolyö

      MS-tauti?

    • Verenkiertohäiriö?

      Mulla on ollut samankaltaisia oireita usean kuukauden ajan, tosin ei kädessä. Kasvojen vasemmalla puolella, poskipäässä, silmän alapuolella ihossa tuntuu pistelyä tai kihelmöintiä. Eniten sitä esiintyy silloin kun olen nukkunut liian vähän. Kihelmöinti kestää joitakin sekunteja, minuutteja kerrallaan, ei koskaan koko ajan. Omalla kohdalla tulee mieleen verenkiertohäiriöt. Onko kellään muita hyviä ehdotuksia?

    • bläääh

      Niska hartisedun jumppa venytykset attanee hyvin

      • kinttuliini

        jaloissa tuota samaa ollut jo 3 vuotta


    • tuntohärö

      No niin. Nyt on tutkittu ja hoidettu, mutta oireet jatkuu. Kolme lääkäriä antoi diagnoosin tension neck purentalihakset jumissa ja näitä sitten hoidettiin, edelleen hoidetaan mutta alkaa toivo mennä. Aluksi oireet katosivatkin pariksi viikoksi, mutta palasivat takaisin hoidosta huolimatta. Etenki pää on jatkuvasti puuduksissa, kädet on paremmat.

      Tutkittukin on, eli pään ja kaulan/niskarangan magneettikuvat ja eipä noissa mitään poikkeavaa näkynyt. Eli ilmeisesti ei mitään vakavaa (?), mutta hemmetin v-mäistä!!! Koko ajan on pidettävä hiukset kiinni, että olo on suht normaali. Heti kun ottaa pannan tms. päästä niin alkaa "virtailu".

      Mietin vaan, että olisko tossa MRI:ssä näkyny kaikki hermopinteet, kun siinähä maataan vaakatasossa. Ei mulla muutenkaan makuulla näitä oireita ole. Onkohan tällasilla vaivoilla tapana parantua ajan myötä?

      En oikein keksi, mitä tässä nyt enää voi tehdä. Sirdalud-paketti on kaapissa, mutta ei kai niitäkää voi jatkuvasti vetää. Eikä niistäkään ole hirveesti apua.

      Ahdistaa!!!

    • nutritionist

      Kroonisen kofeiinimyrkytyksen alkuoireitahan nuo ovat. Noin se alkoi minullakin -85, eivätkä lääkärit tienneet mitään, itse piti selvittää asia, mutta nytpä olen terve ja autan muita paranemaan.

      Hoito löytyy täältä.

      http://qmies.blogspot.fi/p/yksinkertaistettu-pikaohje.html

    • tuntohärö

      Ok, mutta en juo kahvia.

      • nutritionist

        Kofeiinia on myös energiajuomissa, mustassa, vihreässä ja valkoisessa teessä, mate-teessä, guaranassa, kolajuom,issa, kaakaossa suklaassa jne. Kofeiini kertyy elimistöön, joten oireita voi tulla vaikka olisi lopettanut käytön kuukausia tai vuosia aiemmin.


    • 19+1=?

      Höpöhöpö

    • Nelikymppinen nainen

      Minulla samat oireet, pistelee ja puutuu kädet ja kämmenet ja sormet sekä kasvot, pahiten yöllä. Myös huulet ja poskipäät. Tutkivat muutama vuosi sitten, mitään ei löydy. Veikkasivat TIA-kohtauksia, mutta on nää sitten pitkiä. Takana taas valvottu yö kun ei löydy asentoa, ettei puutuisi olkavarresta alaspäin kädet.

    • Kvht-altistunut
    • epätoivoinen

      En tiedä luetko enää tätä ketjua, mutta mielenkiinnosta kyselen selvisikö koskaan syytä tähän? Ihan kuin omasta elämästäni olisit kirjoittanut... Toki itselläni pistellyt vasenta poskipäätä muutaman kuukauden jo ja koko ajan... Ainaostaan yöllä en tunne oireita... Alkaa hitosti jo pelottaa... Lievänä kasvohermohalvauksena yksi lääkäri piti, mutta luusisin, että olisi alkanut oireet jo helppaamaan jos sitä olisi... Enemmänkin Ms mietityttää...

    • pena961

      Mulla kasvot todella kireellä, leuat posket ja otsa, molemmin puolin. Rasvat ei auta. Ei puutumista ja tunto kunnossa. Myös iho normivärinen. Mutta iho sisältä silleen polttava ja kihelmöivä. Ulkona kylmässä menee suht. normaalisti, ehkä lievää kylmänarkuutta. Mutta sisällä iho ikäänkuin särkee. Tunne, joka normaalisti menee punaisin poskin ohi minuutissa, niin nyt jatkuu ja jatkuu kokoajan ilman punoitusta. Makuuasennossa ei suuremmin tunnu. Aamulla alkaa kun nousee sängystä.
      Tosi inhottavaa. Jatkunut nyt viikon.

    • kihelmö

      Tulin justiinsa itse lääkäristä kun kävellessä ja aina kun olen tekemässä jotain niin kasvoista ja päälaesta lähtee tunto ja kihelmöi n. 10-20sek ajan? Lääkäri totesi vain että jos jatkuu niin takaisin. Pelottava tunne kyllä.

    • Kenokaula

      Kiinnitti huomiota tuo, että hiukset on pidettävä kiinni tai hiuspanta päässä, muuten "virtailu" alkaa. Itselläni ihan samaa ollut vuosikaudet silloin kun kasvojen /pään alueen puutuminen pahana! Pari kertaa nuorempana lääkärille kun manitsin, niin toinen nauroi makeasti ja toinen piti hulluna. Mulla pistelyn / puutumisen laukaisee aina joku kaulan tai käden liike, joten itse arvelisin jotain hermopinnettä syyksi. MRI parikymmentä vuotta sitten oli kuitenkin puhdas.

    • Anonyymi

      Harmi kun ei aloittaja ole enää paikalla kertomassa miten homma ratkesi. Itselläni täysin sama homma nyt. Tuo panta juttu nimenomaan, ja otsa tuntemukset jne.
      Ketään?

      • Anonyymi

        Mulla kasvojen pistelyä on ollut kilpirauhaskyhmyn leikkauksesta alkaen. Apu on löytynyt kalsiumista ja magnesiumista. Vanhemmiten ravinteiden imeytyminen yms. heikkenee niin pitää muistaa syödä lisäravinteita.


    • Anonyymi

      Mulla alkoi ensin käsivarsien kutina ja sitten muuttui Urtikariaksi. Ensin kutina ja sitten punakka kirjavuus käsivarsiin ja ranteisiin. Ei siis kunnon ihottumaa vaan väriä piuntaan.
      Tämä on pikkuhiljaa muuttunut ihon pistelyksi käsivarvissa. Värivirhe on nyt lievempi.
      Joskus en sitä huomaa mutta joskus taas on tosi häiritsevää.
      Gluteeniton ruokavalio ei auttanut eikä allergialääke kuuri.
      Pitäisi varmaan mennä lekuriin.
      Joskus harvemmin pistelee myös otsaa tai kasvoja muualta.

      • Anonyymi

        Minulla oli vuosi sitten pistelyä käsissä ja jaloissa. Sitten alkoi tuntua kävely huteralta. Mitään lääkitystä ei ollut päällä, paitsi b vitamiinit. Otin selvää pitoisuuksista, ja selvisi, että b 6 vitamiini pitkäaikainen runsas yliannostus, oli b6 myrkytys. Lopetin b vitamiinit, ja kuukausi meni, kunnes oireet alkoi hävitä. Ilmoitin sen luontaistuoteketjun johtajalle, että suositellaan näin suuria yliannoksia. Asia luvattiin selvittää. Minun kohdalla oli näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli vuosi sitten pistelyä käsissä ja jaloissa. Sitten alkoi tuntua kävely huteralta. Mitään lääkitystä ei ollut päällä, paitsi b vitamiinit. Otin selvää pitoisuuksista, ja selvisi, että b 6 vitamiini pitkäaikainen runsas yliannostus, oli b6 myrkytys. Lopetin b vitamiinit, ja kuukausi meni, kunnes oireet alkoi hävitä. Ilmoitin sen luontaistuoteketjun johtajalle, että suositellaan näin suuria yliannoksia. Asia luvattiin selvittää. Minun kohdalla oli näin.

        Samoja ongelmia ja muutakin. lääkäri ei keksiny mikä vois olla ja sit sanoi et oon vaan herkkä. Oireens jalan puutuminen, en aina pysty puhumaan, käsien ja jalkojen heikkous ja tasapainottomuus, nyt hitveä tinnitys ja ääniyliherkkyys . Voiko nää kuvitella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja ongelmia ja muutakin. lääkäri ei keksiny mikä vois olla ja sit sanoi et oon vaan herkkä. Oireens jalan puutuminen, en aina pysty puhumaan, käsien ja jalkojen heikkous ja tasapainottomuus, nyt hitveä tinnitys ja ääniyliherkkyys . Voiko nää kuvitella?

        Oho, vastaus oli alotukseen.


    • Anonyymi

      Hei, aloittaja täällä! Googletin näköjään samoja oireita kuin 10 vuotta sitten ja löysin tän oman aloitukseni, jonka olin jo unohtanut :-D Pään puutumisoire katosi aikoinaan pitkän fysioterapian myötä eikä ole takaisin palannut. Syynä oli yläniskan C2-nikaman liikehäiriö ja muukin hankala niskaoireisto. Sen sijaan tämä käsien pistely / kihelmöinti on palannut hiljattain. Oletettavasti liittyy niskajumiin, joka on hiljalleen taas pahentunut. TOS-syndrooma aiheuttaa muuten myös käsioireilua, tähän itselläni altistaa oikoryhti ja rakenteellinen vika, jossa ekat kylkiluut ovat poikkeuksellisen ylhäällä. Tsemppiä kaikille oireiden kanssa taisteleville, sitä ei meinaa vieläkään uskoa miten kurjia oireita yksi prkleen niska voi aiheuttaa :-/

      • Anonyymi

        Minkä tyyppisiä liikkeitä fysioterapiassa tehtiin niskoille ja kestikö kauan puutumis oireiden häviäminen?
        Itselläni samat oireet ja niskaongelmia. Osteopaatit käyty läpi ja kiropraktikolla rusauteltu niskat kahdesti vaan ei auta mikään. Kiropraktikko puhui myös että C2 olisi ongelma. Otsan puutumis oireta ja tuota "virtailua" joka tuntuu päässä jos ei ole jotain hattua päässä tms.. Itse olen kuvaillut sitä väreilyksi, todella hankala selittää. Niskat aina jumissa, sekä välillä koko vasen olkapää. Fysioterapiaa sain kunnalliselta puolelta niin että pari kuukautta tein kotona muutamaa niskaliikettä ohjelappusen mukaan mutta eipä auttanut. Tämän takia oltu myös Triptyl lääkityksellä jne kipukynnyksen nostolääkkeillä ja rauhottavilla ja ties millä. Niillä nuo tuntemukset laimenee hieman mutta sivuvaikutuksia onkin sitten monia. 5 vuotta siis jo tätä, alkoi 2018.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe