AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / 1,2 octavia

1,2 octavia

33 Vastausta 687 Lukukertaa
Jaksaako toi 1,2 bensakone kuljettaa oktaaviaa ?
- eli kannattaako edes ajatella uuden 1,2 oktaavian hankintaa ???

En saanut edes koejaoon 1,2 moottorista,,, jostain syystä vai ???
Jaksaa riittävästi, mutta ei kovin pirteästi. 1,4 kulkee jo iloisemmin ja 1,8 lähtee kuin hauki rannasta. Melkoinen harppaus tosin hinnoissa 1,2 ja 1,8 välillä. Plussana 1,2:ssa että niissä on nykyään vakiona lämpövastukset ilmanvaihtokanavissa eli lämpöä tulee kabiiniin talvella.
1.2 TSI -moottorista löytyy enemmän puhtia kuin tavallisesta 1.6 vapaastihengittävästä "vanhanaikaisesta" pannusta. Eli kyllä jaksaa.
Toihan 1.2 TSI vastaa lähinnä vielä nykyäänkin käytössä olevia vapareita ja lähinnä 2 litraista. 0-100 10.8 sekkaa ja huiput 192 km/h.
Pirteämpi kuin samantehoinen 1,6 Tdi, koska omapaino pienempi.
Moottorilehti testasi 1,2 tsi Tourania. Ihan kohtuullisesti pienikin kone sitä kuljetti, mutta kulutus oli melkoinen. Tehtaan ilmoittama yhdistetty kulutus on 6,4 , mutta todellinen kulutus on kun otetaan tavaraa tai henkilöitä mukaan tuolla 8-9 litraa.
Normikulutukset on saatu vain labrassa rullien päällä minimikaasulla ajaen.
Joo! Vanhanaikaisen 1,6 102 hv Touranin omistaneena (uutena 2005 ostettu) voin vakuuttaa, että kaupunkikulutus oli kohtuuton, jos ei keskittynt ajamaan taloudellisesti. Vaimo ajoi saman lenkin 9l/kulutuksella, kun minä pihistellen 5,6l/100km
kestääkö turbo huoltovälin verran?
ennen vaihdettin turhaan hihnoja, nyt turboja.....

1,2 taitaa olla huoltoystävllien huoltajalle ?
Turbo kestää siihen saakka kunnes siivet palavat ja sen kyllä huomaat ajossa tehon hävittyä ja polttoaineen kulutuksen noustua.
ihmiset eivät ole oikein sisäitäneet kuinka turbolla ajetaan ja unohdetaan jälkikäyttö, eli turbon jäähdyttäminen ajon jälkeen. Siksi turbot saattavat hajota.
Jos luukutat radalta suoraan parkkiin, niin sitten ehkä tarvitsee jälkikäyttöjä, mutta käytännön elämässä ei mitään käyttöjä tarvita.
Kuuluisia viimeisiä sanoja ennen turbon porsimista... Ei se ainakaan haitallista ole jos minuutin antaa käydä ja lämpöjen tasaantua.
Ennen auton sammuttamista on usein ehditty ajaa jo tovi vähän hitaammin jolloin lämmöt ovat tasaantuneet joten eipä tarvetta.

Saab 99:n lastentaudit on selätetty aikapäiviä sitten.
Vastaa ainakin 1,8 vapaastihengittävää. Edellinen auto 1,8 Mondeo vm 2004 ja siihen verrattuna on pirteämpi ja vääntävämpi. Rauhallisessa maantieajossa kuluttaa tosi vähän.
Rauhallinen nopeus tarkoittaa noin satasen vauhtia. Kun viisari alkaa kiivetä sen yläpuolelle, niin kulutus lisääntyy.
3000 km, uusi octavia, 1.2 tsi. Reippaampi on kuin 1.9 tdi touran. Hyvin toimii ja ehtii Suomessa.
Kohta 2 vuotta ja 30 000 tuhatta alkaa olla mittarissa. Ei valittamista. Ensimmäinen huolto pitäis varata piakkoin.
ei kannata ostaa missään nimessä.todella heikot ajoominaisuudet kuormattuna tuolla koneella. täysin kierroskone ja kulutus nousee pilviin.kylmiäkin talvella ja noista tsi moottoreista rikkoontuu turbot ja jakopäät melko nopeesti.ja vaihtoarvo putoo todella nopeesti
Octavian kokoluokkaa olevalla Roomsterilla ajettiin saksassa Auto-bildin nopean ajon testiä ja tulos oli hämmästyttävä. Tuo "edullinen" 1,2 TSI kulutti todella nopeassa moottoritieajossa yli 18 litraa/ 100 km !!!! Hämmästyttävää, sillä esim. pikkukoneinen Opel Meriva kulki samaa nopeutta 4 litraa vähemmällä.
Kyseessä taitaakin olla päästöverottajaan kohdistuva massiivinen huijaus, missä EU-testirullilla ajetaan 60-70 nopeutta ja saadaan huippualhaisia virallisia EU-yhdistetty lukemia, mutta todellisuus on ihan toista ihmisten tai kuorman kanssa.
Testi on valvotusti samanlainen kaikille automerkeille, siinä mielessä kukaan ei pääse huijaamaan.

Mitähän se oli se "todella nopea" moottoritieajo? Ehkä 150-160 km/h? Suomessahan ei sellaista vauhtia pääse ajelemaan missään.

Roomsterissa on ilmanvastus isompi kuin Octaviassa.
Kyllä suomessakin pääsee ajamaan reippaasti, jos pinoite on kunnossa ja liikenne vähäistä. Joka kesä on ajettu viisarit kaakossa muutaman kerran.
JOs ei nyt useasti, niin kritiikki kohdistuukin pääosin siihen, että EU-yhdistelmänormit loittonee yhä enemmän todellisesta kulutuksesta.
Testit ajetaan 60-70 nopeutta "tyhjäkäynnillä" , mutta todellisessa liikenteessä joutuu käyttämään kaasua, vaikka olisi se DSG:kin käytössä.
onko tuossa jotain outua?? Kyllä kaikki bensa koineiden kulutus moninkertaistuu kun kunnolla kenkii, vai onko totuus täysin unohtunut, vai onko kokemus autoilusta kovin pientä. Suuntaa näkee autossa jossa on ajotietokone ja katsoo hetkellistä kulutusta kun kenkäisee, niin kaikilla koneilla pääsee helposti 70litran ja yli hetkellisiin kulutuksiin.
Eikö nämä nykysukupolvet ymmärrä mitä lukevat ja osaa nähdä kokonaisuutta?
Tästähän ovat opettajatkin huolissaan kun tietoa haetaan, eikä asiata kuitenkaan tiedetä kuin pieni osa ja se ei kerro asiasta totuutta koska pohjatietoa asiasta ei ole lainkaan. Näin asiat ymmärretään täysin väärin.
( fabia = roomsteri ), roomster on kevyempi kuin oktaavi, eli oktaavi kuluttaa siis viel enempi....
1,2 kone toimii viel fabiassa ( kevyt ). Oktaavi on painava ja isompi peltikasa.....

----- ja kannattaa selvittää se turbon vaihdon hinta.
turbo on tässä nyt sen kumijakopään sijalla, se kallis vaihdettava osa. Varmoja Huoltotuloja myyjille saadaan näin !
Onhan meitä kyykytetty kumijakopäänhihnan vaihdolla jo vuosikymmeniä !!!
Mutta Yetistäkin löytyy se 1,2 TSI DSG versio. Miten se pikkukone pelittää noin painavassa ja paljon tuulipintaa omaavassa autossa. Joutuu laatikko koville kun koko ajan pitää vatkata niitä 7:ää vaihdetta.
Löytyykö siitä käytännön kulutustietoja, ei EU-valheita
Onko Skodamiehet edelleen kuin pissa sukassa, kun mitään kulutustietoja ei heru.
Kulutus riippuu kaasupolkimen asennosta.

voihan sitä käydä kurkkimassa mitä toisten autot kuluttaa, esim.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?powerunit=2
Melkoinen syöppö on Yeti 1,2 tsi, kun se oli samoissa kulutuslukemissa 1,8 tsi 4x4 autojen kanssa. JOs tuossa taulukossa 60 tankkauksen keskiarvo samalla autolla on jotain 8,6 l. kohdilla, niin auto on ollut melkoisen perso bensiinille. Ei voi sanoa talousmalliksi.
Ei ole 1,2 tsi, on 1,4 ocu, ostettu käytettynä, ajettu puolessa vuodessa 10 000, kulutus laskettu joka tankillisesta ja on ollut 6,1 - 7,05 litraa sadalla.
Skoda Octavia 1,2 tsi Experience. Hankittu marras-joulukuun vaihteessa ajettu nyt 3 tkm. Tankkauksista laskettu kulutus nyt 5,69 L/100kms siis koko 3 tkm matkalta. Muistiualue 2, jossa nmuistissa nyt reilu 2000 km rupeama näyttö on 5,55 L/100km. Oulusta Etelä-Pohjanmaalle mittarinopeutta 90 km/h kulutus asettui 4,9 L/100 km. Sama matka kyydissä kuskin lisäksi kolme henkilöä kulutus asettui 5,1 L/100 km. 25 asteenpakkasella kulutus nousi likemmäs 6 L/100 km. 80 km/h vakkariajolla hyvät olosuhteet 4,5--- 4,6 L/100 km. Auto ollut siis joulukuun käytössä ja koska on ollut uusi peli niin pitihän sillä ajella vähän normaalia enemmän. Tässäpä ne alkukokemukset lyhyesti. Positiivinen yllättäjä. Olen noudattanut ajamisessani nopeusrajoituksia ja välttänyt vielä yli 100 km/h nopeuksia.
hyvää tietoa olen ollut vähän 2 den vaiheilla .Ottaisko 1,2 tsi dsg experience compin vai tämän uuden 1,4 tsi dsg rabidin. Kävin tänään 1,2tsi kaupan tekemässä . En tiedä miten compissa jaksaa vääntää. Mutta uusi rabid ei miellytä.Itsellä kokemuksia 1,6 fis automaatista ja 1,4 tsi dsg kumpikin pelannut loistavasti.Vaihto arvo entisestä loistava. säilyttää hyvin arvonsa.
Seat Ibiza ST 1,2 TsiDSG7 kiihtyvyys 10,0 s/ 0-100km/h. Huiput 204km/h (gps-mittaus Saksa kesäkeli 2hlö).Pienin ka. kulutus kaupungissa 6,0l/100km. Pienin kulutus4,1l/100km. Normikulutus, kun ei väliä, miten ajelee 5,8l/100km. Talvella -15C pakkasta ilman lisälämmitystä (auto seissyt yön yli pihalla), kylmäkäynnistys ja töihin 20km päähän ka.kulutus 6,8l/100km 5km keskusta- ajoa 15km 60-80km/h alueella.
täällä suht uus yeti, ajettu 8606km ja siihen on menny keskimäärin 7,741808040902 L/100km on käytetty myöskin aika paljon webastoa, siihen on menny varmasti aika montakin litraa löpöä. Ei nyt niin paha kulutus ; )) Ibizaan verrattuna, kiihtyvyys 0-100 8,4 sek ; ))
Veikkaan, että ohjelmoitu?Yeti ei pärjää h-nopeudessa, kun on niin korkea look;). Mutta ajattelepa automaattisesti toimiva laatikko ja 10s 0-100km/h. Etsipä netistä vastaavia ei VAG-tuotteita. Peugeot tarvii 156 hv turbon ja siltikään ei pese. Ja lisälämmöistä: varmaankin hankit sen mukavuuden, et kulutuksen vuoksi, eikö vaan?
jåi sanomatta, että 25tkm taulussa ja tietokoneen 2-näyttö 6,8l /25000km ka-kulutusta=sisältää nuo kaasupohjassa ajot :)
 /   /  /  /  / 1,2 octavia

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta