Kokemuksia 1.8 TSI koneesta

tytyväinen

kokemuksia 1.8TSI DSG nyt vajaat 30tkm.

Itse kyllä pidän koneesta, kierrosherkkä ja erittäin laaja-alainen käyttöalue,
vetää alta 2000 aina punaiselle 6000 nurkille. Vääntöä piisaa aika kivasti.
Jos vertaa moniin kilpailijoiden normi 1.8/2.0 vapareihin,tämä voittaa ne kevyesti!

Peruskäyttöön perheautossa en oikeastaan kaipaa lisää voimaa/vääntöä.
Toki Superbiin olisi ollut myös 2.0TSI 147kw saavilla mutta...

Kulutusta en jaksa aktiivisesti kytätä, kaiken se vie mitä tankkaa ;D
Sekalainen kaupunkiajo on aika lähellä 10l/100km, maantiellä tippuu 7l.
Pitkänajan keskiarvo kenties jossain 8-8.5 nurkilla. Paljon vai vähän,en tiedä.

Yhteenvetona mielestäni ihan parhaita ellei paras luokkansa moottori ehdottomasti!

43

17364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en tajua

      Epäilemättä hyvä kone, kun katselee arvoja paperilla, niin tarkkaan pitää miettiä, että onko seuraava 2.0-diesel vai tuo 1,8TSi.

      "Jos vertaa moniin kilpailijoiden normi 1.8/2.0 vapareihin,tämä voittaa ne kevyesti!"
      Miksi pitää verrata luonnollisesti tehottomimpiin vapareihin??? Eikö samantien johonkin 70-luvun Opel Kadettin 1,2 vapariin???

      • riimux

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.


      • BMW kusipää

        "Miksi pitää verrata luonnollisesti tehottomimpiin vapareihin??? Eikö samantien johonkin 70-luvun Opel Kadettin 1,2 vapariin??? "

        Koska Skodan "tsekkilada" ei ole muuhun pysty,niin "luonnoton" tuo kone on.


      • gs birotor
        riimux kirjoitti:

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.

        Varmastikkin tulee kampiakselin päästä enemmän vääntöä ulos, mutta miten kun asiaa mitataan pyöriltä, jolloin tulee kyseeseen millaiset ovat välityssuhteet ja rengaskoko.


      • TSI.
        riimux kirjoitti:

        Juu, ei noissa teholukemissa ole mitää ihmeellistä. Nyky pieni turbodiissel pesee mennen tullen noi 1.8tfsi koneet, väännöt yli 300Nm ja jne.. Ja mikä ihmeellisint kulutus on puolta pienempi noissa, alle 6L kaupunkiajossa, ja motarilla 4.5L. Ko. tdsl löytyy normiajossa ohituksiin ym. huomattavasti enempi kuin vs.turbo bensasta. Ja vielä jos mainitaan Tfsi moottoreiden kesto ongelmat, ja korkee hankintahinta, ei ole mitään syytä moista pihamaalle ottaa seisomaan. Nuo bensaturbot on keksitty jo 70-luvulla, ja sopii parhaiten ralliteille, joissa moottorit pääsee oikeuksiinsa.
        Ei muualla.

        Pikku turbodiesel jää ohituksissa kuin tikku paskaan 1.8 tsi:lle. Toki jos et osaa vaihteita käyttää niin ohittaminen voi muutenkin olla vaikeeta.


      • hajosihan_se
        TSI. kirjoitti:

        Pikku turbodiesel jää ohituksissa kuin tikku paskaan 1.8 tsi:lle. Toki jos et osaa vaihteita käyttää niin ohittaminen voi muutenkin olla vaikeeta.

        Kannattaa katsoa www.skoda-octavia.fi ennen kuin hehkuttaa 1.8 TSI konetta.


    • kiretti

      Tuohan on ollut VW-konsernin viimeinen hyvä moottori. Parempi se on kuitenkin Golfin nokassa kuin Octaviassa, joka on kolho ryskä muuten.

      • Vilppula Kolho

        Se Goloffi on ihan samalainen ryskä kuin Octavia. Kumma kun tunteet pääsevät ihmisellä voitolle tekniikasta.


      • bmw kusipää
        Vilppula Kolho kirjoitti:

        Se Goloffi on ihan samalainen ryskä kuin Octavia. Kumma kun tunteet pääsevät ihmisellä voitolle tekniikasta.

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.


      • lussuttaja
        bmw kusipää kirjoitti:

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.

        Omani 2 litranen?
        Merkki jäi kertomatta niin ois voitu nauraa sinun lussulle.


      • Anonyymi
        bmw kusipää kirjoitti:

        Tehokas Skoda,enkö hölmömpää koskaan kuultu....
        Skodan ocu rs:äkin on ihan lussu p*ska verrattuna tuohon "rs" viittaukseen.
        Omani 2 litranen omaa hyvin tarkkaan samat speksit ja pesee puolella sekunnilla tuon rs:n.Joten,kannattais miettiä mitä sieltä suunnittelupöydältä latoo markkinoille.Sitten jos on rs niin sitten on myös.

        No,No poijjaat älkääpäskinatko autojen tehoista, minulla on ollu 5.5 vuotta Tasla 85 ja siinä tehot riittää ja on kulutus pieni.Tänäänkin ajoin 520km ja energiakulut 0 ,sekä virtaa akussa 20% enemmän kuin kotoa lähtiessä.Nyt ajettu 378tkm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No,No poijjaat älkääpäskinatko autojen tehoista, minulla on ollu 5.5 vuotta Tasla 85 ja siinä tehot riittää ja on kulutus pieni.Tänäänkin ajoin 520km ja energiakulut 0 ,sekä virtaa akussa 20% enemmän kuin kotoa lähtiessä.Nyt ajettu 378tkm

        Enpä ole ennen kuullut tasla merkkisestä autosta, onks joku häkäpönttövekotin.


    • Joakim

      Hyvä ja kestävä, väännökäs ja erittäin suorituskykyinen 1,8. Esimerkiksi Toyotan 2,0 150hv jää auttamattomasti kakkoseksi, olkoonkin 2010-luvun koneita. Kokemusta kummastakin.

      • Noh tottakai...

        Se jää jälkeen, toisessa on 10hv ja vääntöä 50nm enemmän, lisäksi turbo, joten asiahan on selvä. Kestävyys onkin sitten jo toinen asia.


      • ja kone kestää
        Noh tottakai... kirjoitti:

        Se jää jälkeen, toisessa on 10hv ja vääntöä 50nm enemmän, lisäksi turbo, joten asiahan on selvä. Kestävyys onkin sitten jo toinen asia.

        mites accord 2.4vtexx 192hp ja 7.9 sek sataan vaparilla


    • Varmasti hyvä kone tuo 1.8 TFSI, mutta minä en nyt tässä jostain näe niitä perusteita, millä turboa perustellaan. Aloittaja kertoo, että moottori vie kaupungissa 10 litraa, maantiellä 7 ja yhdistetty 8:n yläpuolella. Omassa Civicissä K-sarjan moottori (Type R). Tehoja on se 148kW vääntöä tietysti reilusti vähemmän kun turbollisessa, eli 192Nm. Kuitenkin, jos arkiajossa arvio moottorin kulkua, niin kyllä moottori jaksaa vetää 2000 kierroksesta ylöspäin aivan mainiosti. Tietysti varsinkin moottoritienopeuksissa kuutosvaihteella lähteminen on laiskempaa kun muulin juoksu, mutta vaihdetta pudottamalla ei jää jalkoihin.

      Päästöpuoliahan ei Suomessa kuluttajaa juuri hyödytä, koska siinähän tämä 1.8 TFSI vie K-sarjan moottoria kevyesti. Mutta mitä tulee itse kulutukseen, niin itselläni Type R:ssä yhdistetty kulutus (mitattu 5000km matkalta) on noin 8.9l/100km. Maantiellä pääsee 7.3 litraan. Tehoihin nähden pidän kelpo kulutuksena

    • Kirvelevä totuus

      Kone on kuuluisa heikkoudestaan! etkö lue juttuja ollenkaan ? jotku vielä lastuttaa ja peli on selvä kone ei kestä edes vakiona . Lastutus pitäisi olla tehon pudotus n 140hv ja max 4800rpm ja öljynvaihto normaalilla öljyllä esim 5w40 teboil max 10tkm.
      DSG on hyvin epävarma hajoaa milloin vaan ja asiakas maksaa kaiken. Lue nyt hiukan todellisia juttuja ennkuin hehkutat ta vaihda se nyt äkkiä johoibnkin luotettavaan autoon jos vain mikään liike sitä ottaa vaihdossa koeta ellet usko mutta älä tule masrisemaan tänne ettei autoni kelpaa .

    • autonero

      Koneen suhteen höpötät, se on varmasti kestävämmästä päästä. DSG on sen sijaan pommi. Toki ne on parempia kuin Nissan joka tapauksessa ja suhteessa.

    • en osta.

      eikön noi tsi:t syö öljyä aikalailla?

      Ainakin työkaverin vw vie monta litraa öljyn vaihtojen välillä.

      • Riippuu roikkuu

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.


      • 1.8dsg
        Riippuu roikkuu kirjoitti:

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.


      • Manu anal
        1.8dsg kirjoitti:

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.

        1.8 TSI manuaali. Parempaa yhdistelmää saa hakea. Wääntö ja tteho riittää perheautolle mainiosti. Öljyä lisätty vajaassa 50 tkm puoli litraa, kustannus parikymppiä. Yksi huolto takana, kustannus taisi olla kolmisensataa. Korjauskustannukset 0 EUR. Huollossa tosin rikottiin öljynpaineanturi, joka vaihdettiin takuuseen. Polttoaineen kulutus tietokoneen mukaan 6,5 l/100 km, valtaosin kaupunkiajoa pääkaupunkialueella. Korimalli farmari, varustetaso Elegance peruutustutka ja metalliväri. Hankintahinta reilut kaksi vuotta sitten suoralla kaupalla melko tarkkaan 25 tEUR (silloin oli vaikeuksia 1.4 TSI toimitusaíkojen kanssa ja 1.8 TSI konetta ja farmariperää myytiin alennuksella). Vaihteisto ei ole nikotellut kertaakaan ellei kuski ole sössinyt. Ennen TSI moottoreita Ocu ei ollut itselleni minkäänlainen vaihtoehto, mutta koeajo vakuutti.. Että silleen...


      • usuturboko

        kaikki wagin autot on tunnettuja öljykulutuksisstaan ja huonoista moottoriskestoistaan. wolf ja passat diisselit touranit ja nyt noi turbot


      • oopåelisti.
        Riippuu roikkuu kirjoitti:

        Se on ihan siitä kiinni miten se on sisäänajettu se öljynkulutus. Jos on sisäänajettu "nätisti" ja tehty vielä 1000 km:ssa se suositeltu ylimääräinen öljynvaihto, ei vie 50 000 km:ssakaan kuin ihan niukasti pikkasen vaan öljyä.

        agin autot syö äljyy litroittain vaikka ois niille lettuja syöttäny


      • 555555
        Manu anal kirjoitti:

        1.8 TSI manuaali. Parempaa yhdistelmää saa hakea. Wääntö ja tteho riittää perheautolle mainiosti. Öljyä lisätty vajaassa 50 tkm puoli litraa, kustannus parikymppiä. Yksi huolto takana, kustannus taisi olla kolmisensataa. Korjauskustannukset 0 EUR. Huollossa tosin rikottiin öljynpaineanturi, joka vaihdettiin takuuseen. Polttoaineen kulutus tietokoneen mukaan 6,5 l/100 km, valtaosin kaupunkiajoa pääkaupunkialueella. Korimalli farmari, varustetaso Elegance peruutustutka ja metalliväri. Hankintahinta reilut kaksi vuotta sitten suoralla kaupalla melko tarkkaan 25 tEUR (silloin oli vaikeuksia 1.4 TSI toimitusaíkojen kanssa ja 1.8 TSI konetta ja farmariperää myytiin alennuksella). Vaihteisto ei ole nikotellut kertaakaan ellei kuski ole sössinyt. Ennen TSI moottoreita Ocu ei ollut itselleni minkäänlainen vaihtoehto, mutta koeajo vakuutti.. Että silleen...

        mielellä uus malli vielä hihnalla niin ehkä sit. ja lokareihin äänieristystä


      • Unohtanut skodan.
        1.8dsg kirjoitti:

        Mullakin 1.8 tsi ja dsg. KOkemuksen kulutuksen suhteen tosin erillaisia. Kaupungissa ei saa kymppiä rikki kun talvella ja maantiellä alle kuusi litraa, kun ajellaan 80-100 nopeuksia. Talvella kovilla pakkasilla lämpö on niukkaa, mutta välttää minulle. Dsg toistaiseksi loistava 27000 km ajettu.

        Kannataa seurata sitä dsg laatikkoa. Minulla alkoi ilmetä vikaa 28 tuhanessa ja vika ilmeni niin että kun lähti valoista rauhalisesti niin auto vähän niin kun tärisi. Onneksi oli vielä takuu voimassa ja vehon pojat vaihtoi kaksoismassavauhtipyörä.


    • 5litraa 29e ford

      0,5ltr öljyä 20e???????????

    • Sakkeus74

      Skoda Superb 2.0 Tsi on aika hyvä. Nyt on tuo alla ja aiemmassa Superbissa oli 1.8 Tsi joka tosiaan vei paljon öljyä. 2.0 uusi TSI ainoa huono puoli on turhan iso kulutus. 2.0 Tsi DSG olisi mun mielestä voinut olla 7 vaihteinen.
      Uudessa DSG:ssä 2013 eteenpäin, on lähdön nykiminen jäänyt pois, auto liikkuu pehmeästi ja terävästi.
      Erittäin hyvä auto ajaa.

    • antin penaali

      Kaverilla hajosi tuo kun ajettu 62 tonnia että siitä vaan!

    • turbo-skoda

      Kyllä nämä ovat hyviä vehkeitä. Lähdin aamulla järven rannasta himaan ja pistin vakkarin asentoon 130 km/t riksusta hesaan. Tottakai yhden bemarin piti kuitenkin ohittaa, vaikka se oli vanhempaa vuosimallia.

      • pete.

        Hittoakos pyörit siellä tien tukkeena.


      • pete.
        pete. kirjoitti:

        Hittoakos pyörit siellä tien tukkeena.

        Ei siinä ollut mitään ruuhkia. Helposti ton polkee kahteensataan, mutta sitten you know..


      • kawasaki3
        pete. kirjoitti:

        Ei siinä ollut mitään ruuhkia. Helposti ton polkee kahteensataan, mutta sitten you know..

        Ensi vuonna tulossa Skodaan nokkahihna takaisin.Näin kertoi eräs merkin automyyjä.Tämä varmaan hyvä asia ko.automerkin kohdalla.


    • kokemksen perusteell

      Että ne jaksaa kirjoitella sontaa nuo tyypit, joilla ei ole ikinä ollu Skodaa. Minä kirjoittelen kokemuksesta ja voinen kertoa, että olen erittäin tyytyväinen 1.8 tsi:n moottoriin. Potkua löytyy sen minkä meidän tiellä tarvii. 6:lla lähtee komeasti kiihtymään 80 km/h vaudista ja kyydissä saa olla kuskin lisäksi vaikka 4 aikuista henkilöä. Ainoa huono puoli on se, että saa olla tarkkana, ettei ohittaessa nopeus nouse 140-160 km/h. Se nimittäin käy sen verrran äkkiä, että ei ehdi kissaa sanoa.

      • näin se tekee

        Juu tuo pitää paikkansa, sakot sillä ottaa helposti jos ei huomaa. Salakavalasti kiihtyy niin äkkiä 160 pintaan..


    • tykkäsin

      Hyvä kone on. Ajoin oculla jossa oli tuo kone 5 wuotta, ei mitään vikaa ja 140 000 tuli täyteen. Juurikin tuo laaja-käyttöalainen kierrosalue plus koneen pirteys oli parasta. Ihan loisto motukka..

    • kawasaki3

      Koskeeko Skodan nokkaketjuongelmat kaikkia ketjukäyttöisiä malleja?

      • pete.

        Hyvällä tuurilla voi saada loistopelin, mutta jos vähänkin pelottaa, niin tyydy vaan tojoon.


      • TSI 2012

        Lähinnä 1.2 ja 1.4 malleja, mutta toisaalta niitä onkin enemmän liikenteessä. Ja Octavia III:n osalta on nämä moottorit olleet alusta alkaen taas hihnakäyttöisiä. Että "eräs automyyjä" ilmaisi asian aika epätarkasti, jos ensi vuonna hihnat ovat vasta tulossa. Ehkäpä myös Rapidin moottorit siirtyvät uudenpaan ketjumoottoriin silloin...


      • KOHAN HÖPÖTÄT

        Taitaa itelläs olla nokkaongelma. Käynti psykiatrilla voi auttaa


    • Anonyymi

      "Että ne jaksaa kirjoitella sontaa nuo tyypit, joilla ei ole ikinä ollu Skodaa. Minä kirjoittelen kokemuksesta ja voinen kertoa, että olen erittäin tyytyväinen 1.8 tsi:n moottoriin."

      Heh, autosi on koko ajan hajalla ja pajalla ja olet tyytyväinen? Omaa rahaa 7000 € moottorin remppaan ja olet tyytyväinen? Auton arvo 0€, eikä kukaan osta ja olet tyytyväinen?

      Olet tyytyväinen maksetun kehuhan elämään. Skodaan et. ikinä. Fakta. Niin se vain on.

      • Anonyymi

        Mun Skoda 1,8 tsi -08 hajos jakoketju vuosi sitten alle 150000 ajetussa autossa. Helkama maksoi puolet tehdashuolletusta moottorista ja mulle jäi siis n. 3400€ maksettavaa. 2 v takuuta nyt moottorissa ja hyvin pelittää taas.


    • Anonyymi

      Osta pois vaan, jos kukkarosi sen kestää!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe