ISG ei toimi

Toyo, ei selityksiä

Kia & hundai -palstalla on paljon juttua. Monilla ISG ei ole toiminut kunnolla koskaan. Onneksi kuitenkin tappiota tekevästä Deltasta löytyy hyvät ja vaihtelevat selitykset joka tilanteeseen. Liian kylmää, liian lämmintä, liian pitkä ajomatka, liian lyhyt ajomatka, liikaa sähkönkuluttajia päällä, laturi rikki, akku rikki. Lukekaapa kuinka Delta-Kia vastaa takuun toiminnasta käytännössä.

Tuttavan kokemuksiin tukeutuen Kian heikoin puoli on sähköjärjestelmä.

28

7812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki pesonen vantaa

      Heh heh, kokonaista kaksi viestiä oli asiaan liittyen kirjoitettu. Vaikuttaa valtavalta ongelmalta, joten ei muuta kuin äkkiä Kia myyntiin (eikai sitä kukaan kuitenkaan huoli) ja polkupyörä tilalle jotta ei uusia sähköongelmia ilmenisi.

      • Kia Ceed

        Osta tai lainaa akkulaturi ja lataa akkua sillä vaikkapa vuorokausi sen jälkeen alkaa ISG toimiin


    • voi,voi...

      Tasan 2 juttua löysin minäkin. On se hirveää sähköpuolen heikkoutta, kun tuhansissa myydyissä autoissa parissa ISG ei aktivoidu yhtä herkästi kuin muilla käyttäjillä. Pientä tasoo provoihinkin. Menkäähän nyt Volkkaripalstalle jatkamaan naukumista jakoketjuista ja DSG-pommeista. Siellä sitä oikeaa kerrottavaa voi löytyäkkin.
      Viime vuonna delta teki hyvän tuloksen, nyt on ollut muutama kuukausi heikompaa kuten monilla muillakin automyyjillä ja heti ollaan maalaamassa suunnilleen konkurssia. Kian takuut toimivat ihan hyvin, takuunantajahan on tehdas, eikä Delta-Auto.

      ISG:n suhteen varmasti katsotaan ensin, onko käyttäjän ajo-olosuhteilla merkistystä ennenkuin järjestelmää aletaan varsinaisesti korjata. En tiedä muista merkeistä, mutta Kiassa systeemi on aika hienostunut, seuraa akun jännitettä käynnistyssykleissä ja lukuisia muita eri parametrejä joiden tulee täyttyä, jotta ISG toimisi.

      • Kaksiko osumaa vain?

        Kokeilepa hakutoimintoa. Vinkiksi voisiti kokeilla hakuavainta ISG


      • sdsds
        Kaksiko osumaa vain? kirjoitti:

        Kokeilepa hakutoimintoa. Vinkiksi voisiti kokeilla hakuavainta ISG

        Uskokaa nyt vain, että isg:n pidempikin mykistyminen toisinaan ei ole vika, vaan ohjelmoitu varmistus, että virtaa riittää joka käynnistyksissä kelistä riippumatta. Kehottaisinkin huutelijoita perehtymään kyseiseen monimutkaiseen järjestelmään hiukan paremmin. Tuo ei ole mikään yksinkertainen, "aina sammuu" -järjestelmä vaan sisältää paljon erilaisia parametrejä, jotka esim. usein ajetulla lyhyellä ajosuoritteella voivat estää toiminnan. Toimintaan vaikuttavat mm. akun varaustila pitkällä juoksulla ja erilaiset lämpötilat, katalysaattorin tai DPF:n lämpötilat tai jopa akun lämpötila. Käyttäjät eivät ole vielä noihin oppineet ja luulevat, että autossa on vikaa kun se ei räntäsateessa heti ensimmäisissä kotikulman takana olevissa valoissa sammu.


      • Kia Ceed

        Ei sillä niin väliä ole vaikka ei toimikaan. Minä en ainakaan sitä käytä, koska kytkimen painamisen jälkeen starttaa valot radio ym. päällä. Ja se rasittaa laitteita ja polttimot palavat loppuun nopeammin.


      • moderntime
        Kia Ceed kirjoitti:

        Ei sillä niin väliä ole vaikka ei toimikaan. Minä en ainakaan sitä käytä, koska kytkimen painamisen jälkeen starttaa valot radio ym. päällä. Ja se rasittaa laitteita ja polttimot palavat loppuun nopeammin.

        Uusissa on ledit joten eivät lopu ihan heti. Voi olla että auto on vaihtokunnossa ennen. Radiokaan ei siitä starttauksesta ole pahoillaan. Sitäpaitsi noissa vanhemmissakin virta valoilta ja audiolta kytketään hetkeksi pois startatessa.


    • Perus-Ceedisti.

      ISG, ESP jne. ovat ns. perseestä. Itse en huoli noita autooni kuin pakosta. Kaikki ylimääräiset varusteteet, joita ei välttämättä tarvitse, aiheuttavat vain kuluja ja vaivaa.

      • ffffffffffffffffffff

        Eli boikotoit Boschin tekemää ajonhallintajärjestelmää, mut et muitten?
        Koska Boschin järjestelmällä olevat autot ovat ESP merkinnällä ja muilla valmistajilla on omanlaiset lyhenteet.
        Yleisesti nykyisin jos puhutaan ajonhallinnasta niin sen lyhenne on ESC.

        Tuo ESC on pakollinen varuste kaikissa uusissa autokorimalleissa jotka on tulleet tuotantoon loppuvuodesta 2011 ja kaikkiin uusiin autoihin alk. 2014.

        Vastustat varmasti 12v sähköjärjestelmää myöskin ja muita uudistuksia.

        Kerrotko vielä millaisia kuluja nuo kärjestelmät aiheuttavat?


    • Myös Kialla ajava

      Sama minulla ei isg toimi. Huollossa sanoivat, että on akussa liian vähän varausta. Mutta aina on auto lähtenyt käyntiin.

      • Kia-spesialisti.

        Systeemi jättää kyllä reserviä ja akun pitää olla lähes täydessä latingissa, että ISG toimii jatkuvasti. Jos viitsit lukaista käyttöohjeita, näet sieltä ,että akun pitää olla luokkaa 70-75 % latingissa, että ISG aktivoituu. Toki auto lähtee käymään ja toimii normaalisti myös pienemmällä akun varauksella, se on tarkoituskin. Reserviä jätetään siksi, että akku ei pääse missään olosuhteissa tyhjenemään liiaksi edes pätkäajossa.
        ISG:n toiminta vie paljon virtaa, koska kaikki järjestelmät sähköistä ohjaustehostinta, puhallinta ja kaikkia valoja myöten ovat normaalisti käytössä ISG stopin aikana. Jos ISG aktivoituisi aina hyvinkin pienellä akun varauksella, pian olisi edessä tilanne etenkin lyhyillä ajomatkoilla, että virta ei riittäisi esim. hehkuttamiseen saatikka startteihin.
        Isg tarkkailee varaustiloja pitkällä aikavälillä ja kun tietty määrä käynnityksiä tapahtuu edellä mainitulla varaustilalla, järjestelmä aktivoituu. sim. yksi tai pari pidempää reissua ei välttämättä riitä vaikka akku latautuisikin kerralla täyteen.....valaisiko yhtään?

        Kesällä ISg ei myöskään aktivoidu, jos automaatti-ilmastointi ei ole saavuttanut tavoitelämpötilaa tai puhallus on säädetty täysille. Tämäkin helposti unohtuu käyttäjiltä.


      • myös Kialla ajava
        Kia-spesialisti. kirjoitti:

        Systeemi jättää kyllä reserviä ja akun pitää olla lähes täydessä latingissa, että ISG toimii jatkuvasti. Jos viitsit lukaista käyttöohjeita, näet sieltä ,että akun pitää olla luokkaa 70-75 % latingissa, että ISG aktivoituu. Toki auto lähtee käymään ja toimii normaalisti myös pienemmällä akun varauksella, se on tarkoituskin. Reserviä jätetään siksi, että akku ei pääse missään olosuhteissa tyhjenemään liiaksi edes pätkäajossa.
        ISG:n toiminta vie paljon virtaa, koska kaikki järjestelmät sähköistä ohjaustehostinta, puhallinta ja kaikkia valoja myöten ovat normaalisti käytössä ISG stopin aikana. Jos ISG aktivoituisi aina hyvinkin pienellä akun varauksella, pian olisi edessä tilanne etenkin lyhyillä ajomatkoilla, että virta ei riittäisi esim. hehkuttamiseen saatikka startteihin.
        Isg tarkkailee varaustiloja pitkällä aikavälillä ja kun tietty määrä käynnityksiä tapahtuu edellä mainitulla varaustilalla, järjestelmä aktivoituu. sim. yksi tai pari pidempää reissua ei välttämättä riitä vaikka akku latautuisikin kerralla täyteen.....valaisiko yhtään?

        Kesällä ISg ei myöskään aktivoidu, jos automaatti-ilmastointi ei ole saavuttanut tavoitelämpötilaa tai puhallus on säädetty täysille. Tämäkin helposti unohtuu käyttäjiltä.

        Se vaan, että mistä sen voi tietää mikä varaustila on akussa. Jos auto lähtee hyvin käynttiin jopa talvipakkasillakin, niin luulisi silloin olevan varaustilan hyvän. Ja mittariakaan ei ole vakiovarusteena.


      • huirhurur
        myös Kialla ajava kirjoitti:

        Se vaan, että mistä sen voi tietää mikä varaustila on akussa. Jos auto lähtee hyvin käynttiin jopa talvipakkasillakin, niin luulisi silloin olevan varaustilan hyvän. Ja mittariakaan ei ole vakiovarusteena.

        Sitähän ei toki voi tietää ja kuten sanottua, varaustila riittää mainiosti starttiin ja normaali käyttöön, vaikka lataustila olisi ISG:n toimintakynnystä selvästi alhaisempikin. ISG järjestelmien yhteydessä oleva AGM-akku pystyy luovuttamaan melkon hyvin virtaa vielä alhaisellakin varaustilalla.
        Varaustilan hetkittäinen pysyttely liki täydellä tasolla ei takaa ISG.n toimivuutta, koska varaustilan pitää järjestelmän tarkkaillessa pysyä yli 75 % pidempään kuin muutamassa käynnistyksessä. Rajamaastossa pyöriessä järjestelmä odotuttaa, jotta varaustila alkaa pysyä jatkuvasti paremmalla puolella. ISG ei muuten aktivoidu alle 2 asteen lämpötiloissa lainkaan, joten talvella toimintaa on turha tarkkailla.
        Jos systeemi ehtojen täyttymisestä huolimatta (moottori lämmin, kuskin vyö kiinni, ilmastoinnin asetukset ok, kytkin ylhäällä vaihde vapaalla, akun lämpö normaali jne., akku luultavasti hyvässä latingissa) järjestelmä pysyy jatkuvasti mykkänä, kannattaa tarkistuttaa järjestelmä. Kyllä normaali seka-ajossa, jossa välillä ajetaan lyhyempää matkaa ja välillä pitkää, systeemin tulisi ainakin silloin tällöin toimia.
        Huom. pitkä köröttely moottoritiellä ei välttämättä aktivoi heti ensimmäisessä pysähdyksessä ISG:tä. Se saattaa jostain syystä herätä vasta jonkin ajan kuluttua. Ilmeisesti kova ajoviima jäähdyttää akkua liikaa jolloin raja-arvo ylittyy.


      • huirhurur kirjoitti:

        Sitähän ei toki voi tietää ja kuten sanottua, varaustila riittää mainiosti starttiin ja normaali käyttöön, vaikka lataustila olisi ISG:n toimintakynnystä selvästi alhaisempikin. ISG järjestelmien yhteydessä oleva AGM-akku pystyy luovuttamaan melkon hyvin virtaa vielä alhaisellakin varaustilalla.
        Varaustilan hetkittäinen pysyttely liki täydellä tasolla ei takaa ISG.n toimivuutta, koska varaustilan pitää järjestelmän tarkkaillessa pysyä yli 75 % pidempään kuin muutamassa käynnistyksessä. Rajamaastossa pyöriessä järjestelmä odotuttaa, jotta varaustila alkaa pysyä jatkuvasti paremmalla puolella. ISG ei muuten aktivoidu alle 2 asteen lämpötiloissa lainkaan, joten talvella toimintaa on turha tarkkailla.
        Jos systeemi ehtojen täyttymisestä huolimatta (moottori lämmin, kuskin vyö kiinni, ilmastoinnin asetukset ok, kytkin ylhäällä vaihde vapaalla, akun lämpö normaali jne., akku luultavasti hyvässä latingissa) järjestelmä pysyy jatkuvasti mykkänä, kannattaa tarkistuttaa järjestelmä. Kyllä normaali seka-ajossa, jossa välillä ajetaan lyhyempää matkaa ja välillä pitkää, systeemin tulisi ainakin silloin tällöin toimia.
        Huom. pitkä köröttely moottoritiellä ei välttämättä aktivoi heti ensimmäisessä pysähdyksessä ISG:tä. Se saattaa jostain syystä herätä vasta jonkin ajan kuluttua. Ilmeisesti kova ajoviima jäähdyttää akkua liikaa jolloin raja-arvo ylittyy.

        niinhän se menee,joskus toimii,joskus ei.


      • joo-aa
        juomari kirjoitti:

        niinhän se menee,joskus toimii,joskus ei.

        Tämä isg on mielenkiintoinen kapistus. Kun se toimii kunnolla ja jatkuvasti, jaksetaan ihmetellä ja narista kuinka turha se on ja ilmankin pärjäis jne.
        Sitten kun se on jostain syystä pari päivää mykkänä alkaa vollotus miksei se aina toimi.


      • --------------------
        huirhurur kirjoitti:

        Sitähän ei toki voi tietää ja kuten sanottua, varaustila riittää mainiosti starttiin ja normaali käyttöön, vaikka lataustila olisi ISG:n toimintakynnystä selvästi alhaisempikin. ISG järjestelmien yhteydessä oleva AGM-akku pystyy luovuttamaan melkon hyvin virtaa vielä alhaisellakin varaustilalla.
        Varaustilan hetkittäinen pysyttely liki täydellä tasolla ei takaa ISG.n toimivuutta, koska varaustilan pitää järjestelmän tarkkaillessa pysyä yli 75 % pidempään kuin muutamassa käynnistyksessä. Rajamaastossa pyöriessä järjestelmä odotuttaa, jotta varaustila alkaa pysyä jatkuvasti paremmalla puolella. ISG ei muuten aktivoidu alle 2 asteen lämpötiloissa lainkaan, joten talvella toimintaa on turha tarkkailla.
        Jos systeemi ehtojen täyttymisestä huolimatta (moottori lämmin, kuskin vyö kiinni, ilmastoinnin asetukset ok, kytkin ylhäällä vaihde vapaalla, akun lämpö normaali jne., akku luultavasti hyvässä latingissa) järjestelmä pysyy jatkuvasti mykkänä, kannattaa tarkistuttaa järjestelmä. Kyllä normaali seka-ajossa, jossa välillä ajetaan lyhyempää matkaa ja välillä pitkää, systeemin tulisi ainakin silloin tällöin toimia.
        Huom. pitkä köröttely moottoritiellä ei välttämättä aktivoi heti ensimmäisessä pysähdyksessä ISG:tä. Se saattaa jostain syystä herätä vasta jonkin ajan kuluttua. Ilmeisesti kova ajoviima jäähdyttää akkua liikaa jolloin raja-arvo ylittyy.

        Kerrankin asiallisia vastauksia, itse olen tuossa miettinyt mahdollisia syitä isg:n toimimattomuuteen sillä ennen kesää se toimi vielä mutta ei nyt enää kesällä joten ilmeisesti ilmastointi pudottaa akun varausta vaikka ei puhallin olisi kuin kakkosella ja yksi voi olla rauhallinen jarrutus jolloin jarrujen paineet eivät nouse vaaditulle tasolle (tämä aiheuttaa myös sen ettei mäkilähtöavustin toimi). Lisäksi autoni on ollut todella vähällä käytöllä nyt, ajoa kerran tai kaksi viikossa.
        Tuosta moottoritie köröttelyn jälkeisestä toimimattomuudesta niin primerassa oli ikäänkuin käyntiongelmia aina motarilla ajon jälkeen, siis vaikutti käyntiongelmalta mutta oli jonkinlaisen ohjelmoinnin aiheuttamaa eli taajamaan tullessa kun pysähtyi risteykseen niin kierrokset heittelivät 800-1500 välillä ja syyksi sanottiin että muuten auto saattaisi sammua.


    • Kialla ajava ceed

      Minulla ainakin on syynä akun heikko varaus. Näin sanoivat huollossa. Auto kyllä lähtee aina käyntiin pidemmänkin seisomisen jälkeen ja myös pakkasilla. Mutta tämä isg vaan ei toimi edellämainitusta syystä.

      Pitäisi laittaa akku latautumaan pitkäksi aikaa tai ajaa erittäin pitkä matka.

      • dfgdgd

        Akku tulee olla käytännöllisesti katsoen täysi, että ISG toimii. Auto lähtee käyntiin hyvin reilusti miedommallakin latauksella ja tämä onkin systeemin kulmakiviä. ISG stoppien syömä virta ei saa missään olosuhteissa häiritä käynnistystä. Eli käyttövarmuudesta ei tingitä ISG:n nimissä. Siksi akku tulee olla useassa järjestelmän valvomassa ajosyklissä ensiluokkaisessa latingissa, ennenkuin ISG suostuu toimimaan.


    • toimiitaiei

      Ja onkohan siitä isg:n toimimisesta loppujen lopuksi kuinka paljon polttoainetaloudellista hyötyä?

    • jakeratilainen

      Suurin hyöty ISG:stä on sen vaikutus EU-testisykliin, jonka perusteella määritetään auton CO2-päästöt ja päästöistä johdettava autovero. Eli autot joissa on ISG-järjestelmä ovat kuluttajalle halvempia hankkia.

      Kian ISG-järjestelmähän on Boschin toimittama jota käyttää myös BMW,Fiat,Mini jne.

    • hynymies

      En jaksanut lukea tämän ketjun viestejä, joten en tiedä onko vastausta tullut. Mulla oli sama ongelma vm -10 Hyundai i30:ssa. Siihen vaihdettiin johtosarja takuuseen ja sen jälkeen on toiminut. Olisiko Kiassa sama juttu kun kuitenkin ovat pitkälle sama auto?

    • jatkossa myös Kia

      Minulla vuoden vanha Sportage ja toimii kaikki kuten pitääkin. ISG on todella mainio keksintö ja säästää minulle selvää rahaa Helsingin ruuhkissa n. 20 euroa per kuukausi. Loppusäästö tulee Trafin laskun mukana.

    • pösilökö olet

      jos ilmastointi päällä niin isg ei käytössä

      • Pösilö täällä21

        Se on juuri toisinpäin. Jos ilmastointi on päällä niin ISG pudottaa sen hetkeksi pois. Ceed 1.6 CDRiSW v.2013 Business.
        Ps. ISG toimii loistavasti.


      • rio 1.4ex
        Pösilö täällä21 kirjoitti:

        Se on juuri toisinpäin. Jos ilmastointi on päällä niin ISG pudottaa sen hetkeksi pois. Ceed 1.6 CDRiSW v.2013 Business.
        Ps. ISG toimii loistavasti.

        Älä yleistä. Rio ei ainakaan pudota ilmastointia päältä.


      • Huijattu
        rio 1.4ex kirjoitti:

        Älä yleistä. Rio ei ainakaan pudota ilmastointia päältä.

        No tottakai pudottaa, ei ilmastointi voi toimia jos moottori ei ole käynnissä


      • CRDIsti
        Huijattu kirjoitti:

        No tottakai pudottaa, ei ilmastointi voi toimia jos moottori ei ole käynnissä

        Sammutapa autosi ja ja kytke virrat takaisin, tarkkaile kuinka kauan ilmastoinnista tulee kylmää ilmaa kun auto ei käy.

        Älä sekoita asioita, ilmastointi voi olla "päällä" vaikka kompressori ei pyöri.

        Kompressosri ei muuten pyöri aina kun ilmastointi työntää kylmää, kompressorin kytkeytmisen päälle ja pois kuulee jos antaa auton käydä tyhjäkäyntiä.


      • Kylmämies..
        CRDIsti kirjoitti:

        Sammutapa autosi ja ja kytke virrat takaisin, tarkkaile kuinka kauan ilmastoinnista tulee kylmää ilmaa kun auto ei käy.

        Älä sekoita asioita, ilmastointi voi olla "päällä" vaikka kompressori ei pyöri.

        Kompressosri ei muuten pyöri aina kun ilmastointi työntää kylmää, kompressorin kytkeytmisen päälle ja pois kuulee jos antaa auton käydä tyhjäkäyntiä.

        ilmastointilaitteen kompuran käynti on jaksottaista ja tihenee mitä kylmempää haluaa suhteessa ulkoilmaan. Yleensä kuitenkin kompuran jatkuva käynti tai liian tiheä pulssittainen kytkeytyminen, vaikka ulko ja sisälämpötilan ero ei olisi suuri, kielii liian vähästä kylmäaineesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe