Junaliput netistä vai asemalta?

peeblizzard

Olen lähdössä Milanoon lokakuun puolivälissä. Asun Milanossa muutaman päivän, sieltä ajattelin mennä Firenzeen, siellä muutama päivä, sieltä Veronaan ja Venetsiaan ja takaisin Milanoon.
- Kannattaako ostaa junaliput etukäteen netistä vai lähtiessä asemalta?
- Onko hinnoissa eroa (netti / asema)?

Kiitos etukäteen!

6

809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • il treno

      Hinnat vaihtelevat kovasti . Sivuilta löytyy vaikka minkäliasia hintoja. Periaate on että sitä halvemman lipun löytää mitä aikaisemmin hommaa liput. Siellä on valinnan varaa, halpa, superhalpa, ekonoominen ...

      Tein haun Milano - Firenze kuukauden ja kahden kuukauden päästä. Kuukauden päästä halvimmat oli 19 e ja joitakin lippuja oli jäljellä. Kallein oli 50 e. Kahden kuukauden päästä on lippuja vaikka millä mitalla jäljelllä. Halvin 19 e ja kallein 50 e. Tuo 9 e oli vain yksi juna sinä päivänä ja hidas juna. Matkoja 19 e oli vaikka kuinka paljon jäljellä. Ekonoomilipun hinta näyttää olevan 29 e.

      Huomiselle tein myös haun ja ei ollut muita lippuja jäljellä kuin noita 50 e.Viikko myöhemmin sama juttu paitsi yhteen lähtöön ekonomilippuja 29 e.

      http://www.trenitalia.com/

    • Kiitos,
      katselin itsekkin hintoja, näytti olevan useampiin juniin nuo kolme hintavaihtoehtoa.
      Varmaankin kannattaa ostaa ajoissa, niin säästää todennäköisesti muutaman kympin ehkä satasen.
      Olin keväällä Portugalissa, sillä sai vielä pari viikkoa ennen halpoja lippuja netistä.
      Italiassa on turisteja/matkustajia vielä lokakuussa kohtuulisen paljon vanhasta kokemukseta muistellen.

    • reissaaja nainen

      Kyllä niitä lippuja saa aina noihin juniin, aika sidottu on aikatauluihin, jos kaiken ostaa etukäteen - ja Italiassa kun on, ei ikuna tiedä mitä sitä ennen tapahtuukaan ;) Asemalta on todella helppoa automaateista ostaa liput. En ole vielä koskaan Italiassa jäänyt ilman matkalippua, en edes ruuhkaisena elokuuna.

    • Paperit Venetsiaan?

      Tuolla trenitalia.com sivuilla pitää jotenkin rekisteröityä sisään ja kysellään kaiken maailman provinssit Italiassa? Kuinka Suomesta muka voi tilata lippuja?

    • parga

      Kyllä minä ainakin sinne noin vuosi sitten pystyin rekisteröitymään ihan ok. Otithan englanninkieliset sivut?

      • liguriaani

        Samoin minä rekisteröidyin viime keväänä trenitalian englanninkielisillä sivuilla. Onnistui helposti ja ostin n. kuukausi ennen reissuamme edulliset liput välille Milano -La Spezia. Maksoivat 9 euroa / naama. Mukavan edullista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe