AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Käytetty MF 3060?

Käytetty MF 3060?

14 Vastausta 3 232 Lukukertaa
Millaisia kokemuksia MF 3000-sarjasta, lähinnä 3060?

Onko ollut ongelmia?

Mitä eroa 3060 E -mallilla on perusmalliin?

jaa'a

ei ihan henkilökohtaista kokemusta oo mut tutuilla on noita 3000 sarjalaisia ollu.vikoja vikoja vikoja.varsinki 4-veto laitteiden ja sähköjen kans.niisähän on e sähköset nostolaitteet jne.

Tutuilla

on aina niitä viallisia koneita,varsinkin erimerkkisiä,kuin itsellä.

Viat

Tottahan tuo on, eri merkeistä liikkuu mitä ihmeellisempiä juttuja, jotka juorun tapaan lisääntyvät suusta suuhun kulkiessaan.
Kaikissa merkeissä on ongelmia ja jos edellinen käyttäjä on vaan antanut kovaa kättä ja huoltanut miten sattuu, niin ongelmia uudella omistajalla riittää.
Riippuu mihin käyttöön koneen ostaa, mutta jos konen käyttö 0-200 h/v ja hyvin satunnaista, ostaisin kyllä karvalakkimallin ilman hienoja pikavaihteita ja elektronisia systeemeitä, vanhemmiten ovat juuri nuo asioita, jotka aiheuttavat harmaita hiuksia.
Sinänsä fercu on ihan laatumerkki ja varaosasaatavuus hyvä(Agri-market myy tarvikeosia), joten jos tuo 3060 näyttää päälisinpuolin ja koeajon perusteella hyvältä eikä tarvitse hevosten tapaan kuivikkeita, niin kannatava ostos.

joo`o

niin ei mul mitään massikoita vastaan oo ku itelläki niitä on eniten ollu.3000 sarjasa on vaan niitä vikoja ollu tavallista enemmän etenki eka vuosmalleis.

vioista

Yksi vika tuli mieleen noissa ensimmäisissä: vetovastuksen tunnustelu tapahtuu työntövarren tapin kautta, jonka taipumaa mitataan venymäliuska-anturilla. Tästä ko. tapista aiheutui häiriötä radioon ja niitä vaihdettiin takuuna.

Ainahan viat lisääntyy, kun elektroniikkakin, vaikka työkoneissa on sentään kunnolliset liittimet ja kytkimien ja antureiden suojaukset toisin kuin autoissa.
Toisaalta vian diagnosoiminen lokia lukemalla on taas helpompaa.

Mutta eikös...

...3000-sarjan Massikoissa vetovastuksen tunnustelu tapahdu vetovarsien kautta. Ainakin 3070 ja 3080: ssä johdotus menee vetovarsien päissä oleviin "antureihin", työntövarren tappikiinnityksen ollen täysin "jäykkä".
Niin niistä vioista. Pienpaineen tunnistava anturi n.250€ mennyt kerran(3070) ja jänis/kilpikonna magneettikytkin n.200€ mennyt kerran(3080). Aika simppeleitä juttuja. Eipä juuri kummempia vikoja.

voi olla

Tuollainen vika oli jäänyt mieleen, mutta tiedä sitten häntä...

EROT

E-malli on hieman riisutumpi, esimerkiksi vaihteita on 16+16 perusmallien 32+32 sijasta. Pikavaihde löytyy mutta yksi kertoja on jätetty pois. 16+16 kuulemma kestää 32:sta paremmin.

Ns. ajorobottia ei ole, se huolehtii ulosoton pakan luistosta, nelivedon ja lukon (pois)kytkennästä paremmissa varustetasoissa. Sähkönostolaite on E:ssäkin.

Ulosotto on muistaakseni yksinopeuksinen (540), kun muissa on 540/1000. Lisäksi jotain pientä, virtauksenjakoventtiili puuttuu hydraulilohkoilta ja ratin asento on kiinteä.

3060 ON Romu!

A-B aluevaihteiston rattaita menee tyyliin kerran vuodes, pahimmassa tapauksessa remontti maksaa ylitte 10000 egeä.(36-vaihteistos) Sitte se "tietokoneen" boksi v*ttuilee, seki maksaa pari tonnia... Muutenki aivan paska romu! Ei mitää muuta hyvää ku etuaksila! Osta viiatti!
Fiiattia en huolisi edes pihaani rumentamaan
kuka olis semmonen seppä,joka osais korjata tinaukset laatikossa.
3060 niinkuin muutkin tuolla perkinsillä varustetut fergut huonoja talvi käynnistymään.Sähköt sohlaa mm nostolaitteessa.kytkimen ilmausta joutuu tekemään,liekö se yksilö vika?
Noissa 3000 sarjan ferkuissa on kuulemma sähkövikoja vanhana paljon. Itsellä ei kokemusta ole mutta niiltä joilla niitä on ole kuullut semmosta. Itse ostaisin jos ostaisin nytten jonkun 80-90luvun traktorin niin ostaisin mahdollisimman mekaanisen vaikka vähän ergonomia kärsii mutta luetettavempia vanhana.
Onhan tuo massikka aikansa parhaimpia traktoreita. Tyyppiviat löytyvät vaihdelaatikon puolelta ja kytkimestä.
 /   /  / Käytetty MF 3060?

Keskusteluhaku

Laaja haku



Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta