Cp-vammaiset aina huonolla tuulella

tyhmätee

Miksi näin?
Olen viime vuosina tutustunut useampaan cp-vammaiseen .He ovat kaikki aivan erilaisia useimmissa asioissa vaan yhdistävä piirre on ilkeä pahantuulisuus,
Olen kait ollut hyvin naiivi kun kuvittelin,että "erilaiset" (challenged) ovat yleensä kuin "happy drunks"

14

525

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ykssepari

      Ei CP-vamma sinänsä aiheuta pahantuulisuutta. Ehkä heitä tympii joku asia. Osalla voi olla vaikka kipuja ja voivat olla tyytymättömiä, kun elämä ei ole samanlaista kuin vammattomilla. On niitä mukaviakin ja positiivisesti elämään suhtautuvia separeitakin. En mäkään jaksa aina olla iloinen ja mukava ja välillä tympii kun vammattomat vie kaikki työpaikat ja seurustelukelpoiset naiset.

      CP ei muuten ole kehitys- vaan ensisijassa liikuntavamma.

    • Pyhä yksinkertaisuus

      Joo, ja siis kaikki blondit on tyhmiä. Miksi näin??

    • kuksi

      Ei kai se ole kivaa olla cp

    • entäs tämä?

      Aloittajalla on hyvä pointti.

      Olisi ehkä aihetta lisäkeskusteluun?

      Joo, ei oo kivaa ja koskee ja kukaan ei ymmärrä jne jne.

      Mutta voisiko silti jotenkin muuttaa asennetta?
      Ehkä keksiä myönteisiä asioita? Mitä kivaa on elämässä ja jättää kertomatta kaikki mikä ei olekaan niin kivaa?

      Kielteisyys on yleismaailmallinen asia.
      Kaikki valittaa. On modernia valittaa.

      Kertoa koko ajan sairauksistaan ja huonosta olostaan ja että miten kurjaa kaikki on.

      Entä jos rupeisi etsimään niitä mukavia asioita, löytää kaikkea kivaa ja kertoa siitä?

      Eikö se omakin elämä muuttuisi?

      Tilatkaa itsellenne Positiivarit kirje!

      Ilmainen, tulee joka päivä e-postilla kirje, missä on kaikkea myönteistä.
      Paljon kivempi elää, paljon kivempi muillekin ihmisille.

      Käykää kurkkaamassa www.positiivarit.fi

    • aila leskinen

      Niín no,tapasin tässä yhden joka sanoi olevansa normaali päästään mutta pakkomielle oli sekin,muitten pakkomielteitten lisäksi.
      Yritti kai eroon ruumillisesta= ei pysty käveleen ja oikea käsi sökö.
      Ilkeä kuin perkele ja katsoi kaikkia muita alaspäin.
      En tiedä josko itkeä vai nauraa....

    • täydellinen vammaine

      Hui kauheeta

      onkohan se niin että ap tai ihmisellä joka ei kestä kritiikkiä elämästä

      jotain itsellä kriisiä. olen näin huomannut.

      Eikä siksi halua jaksa kuunnella jos toisella on kipuja tai suruja.

      Jos on hoitotilanne niin kannattaa varmaan puhua sen ihmisen kanssa ja kerro sinä niitä iloisia nauru juttuja.

      Kuten olet huomannut tarjoilijalla ja hoitohenkilökunnalla on ammatillisesti opetettu olemaan ulospäin positiivinen ja iloinen.

      Yleensä se on niin että se mistä valitat on sinulla itsellä oma sisäinen trauma kriisi jota et halua käsitellä.

      Saa kai ihminen ollla masentunut jos sillä on tosiaan vastoinkäymisiä elämässä.
      ET ole sopiva hoitoalalle jos et osaa ottaa noita ei henkilökohtaisuuksina.

      ET ap varmaan koskaan ole itse ilkeä takanapäin puhuva paskaa tms.

    • Vammaistenoikeudet

      Ajatelkaapas nyt uudelleen kylá tuo pahantuulisuus johtuu nimittáin juuri siitá kun te CP-Vammaiset olette elámáánne kyllástyneitá ja olette joutuneet istumaan siiná pyórátuolissanne koko ikánne niin vákisinhán siiná sekoaa niin kuin te olette seonneet ettá kuola valuu pitkin naamaanne ja tyóntelette kieltánne ulos suustanne ja silmát pyórii páássánne kuin mitkákin pajatson hedelmát

      • Hevonreikä

        Parahin vammaistenoikeudet nimimerkin takana oleva henkilö. Pajatso rahapelissä ei ole hedelmiä. Tämä tietämättömyys paljastaa sen ongelman, että et ole leikkinyt tarpeeksi itsesi kanssa kera äidin pikkuhousujen, joten käyppäs nyt vähän vetäsemässä niin ne silmät eivät enää seiso ja havainnot ovat oikeat. Henkinen tuotoksesi on sitä tasoa, että kirjoitat ihan oikealla palstalla.


    • äkärit

      ed. on hullu

    • Lippumaatti

      No ainakaan sun kirjotuksestas ei selvää taho saaha

    • tieto muuttuu

      Eikö cp ole kehitysvammainen???
      Olen aina saanut tietoo,että juuri cp on juuri sellanen.
      Niillä kun melkein aina on oppimis- ja ymmärtämis- ja puhevaikeuksia liikuntavaikeuksien lisäksi.

      • ykssepari

        Joillakin CP-vammaisilla on kehitysvammaa eli vaikeuksia oppimisen kanssa. Kuitenkin CP-vammainen voi olla hyvinkin älykäs vaikka olisi vaikeastikin vammainen ja vaikka puheen tuottaminen olisi hankalaa. Mua on jonkun kerran luultu kehariksi, kun puhun epäselvästi ja liikkuminen on vaikeaa.


    • kehari69

      Tapa kalle ittes!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe