Mitä kivaa vois ITE rakentaa marsulle?:)♥

marsutonmuuteihbest♥

Moi! Mulla on 5 marsua, kaikki tyttöjä. Niil on iiiiso häkki ja paljon virikkeitä ja yläkertakin löytyy:) Muttaa nyt haluisin niiiiin jotain uutta mitä vois ITSE tehdä:) Taikakuutioita mulla on 2 paketillista, niillä on kivsa rakentaa kaikkea kivaa tytöille. mut nii mitä siis voisi itse tehdä? Riippumattoa oon kokeillut jos jonkin laista mutta ei ne ymmärtänyt ollenkaan sit' jujua. Siis voi sanoo ihan mitä vaan teksiitlityö-juttua tai puutyö-juttua:) Kun kaikki virikkeet on niin sikakalliita, faunattressakin yks pikkumökki oli jo yli 20 euroo!!!! Niin mökin oon kanssa ite tehnyt:) Elikkäs oisko kellään myöskään mtn ideoita mitä kivaa vois ostaa marsulle alle...hmm, vaikka alle kympillä? Heinäteline, putkia, salaatipallo mulla on jo! Ja pajusilta! Mut lähinnä, mitä vois tehdä ite. Ja mitä kaikkee arkipäivän asoita vois käyttää marsuille?:)♥Kiitos jos vaivaudut vastaamaan:)♥

14

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marsutonmuuteihbest♥

      Ja ai niin, oisko mtn nettisivua jolta sais suht halvalla ja luotettavsti hankittua marsuille jtn virikettä??:))

    • Qui

      En ole varma, saako täällä mainostaa muita saitteja, mutta jos googletat esimerkiksi sanat "marsu" ja "pajusilta", varmasti löydät virikevinkkejä.

      Minun marsuillani on kaupasta ostettu riippumatto, joka on tarkoitettu kai freteille, mutta ne rakastavat sitä eniten kaikista häkin varusteista, mökkiään lukuunottamatta. Eikä se ollut kallis, jotain 8 euroa. Ostin sen jo ensimmäisenä tulleelle marsulleni, mutta se oppi arvostamaan sitä vasta, kun sille tuli kilpailua siitä uuden tulokkaan kanssa. Välillä ne loikoilevat siinä yhdessäkin, tosin eivät enää nykyään kovin usein, kun se ensiksi tullut, iältään nuorempi, on kasvanut täysikasvuiseksi, eivätkä ne enää mahdu sinne kunnolla yhdessä.

      Suosittu on myös metallinen verkkopallo, jonka täytän heinällä, ja josta ne näykkivät mieluiten heinänsä, vaikka sitä olisi tarjolla myös häkin seinällä olevasta "laarista".

      Vaihtelua tulee, kun häkin järjestystä muuttaa vähän siivousten aikana, se pitää mielenkiintoa yllä.

      En osaa sanoa, mitä voisi rakentaa itse, kun itselläni on peukalo on keskellä kämmentä. Haluaisin niille oikeastaan kaksiovisen "rivitalon" mökiksi, kun pojille tulee usein vähän kiistaa siitä, kumpi saa lökötellä mökissä, vaikka hyvin mahtuvat sinne molemmat. (Ei toki koskaan mitään verenvuodatusta, yleensä selvitään vikinällä ja pörinällä, joskus kuulee lisäksi vähän hampaidenkalistelua.)

    • Marsu...♥

      mä oon ite tehny keinulaudan ja sit oon hankkinu semmosta aika paksua viemariputkea ja sit oon sen sille mun marsulle antanu niin se tykkää köllötellä siellä...♥ mutta sanokaa että voiko olla vaan yksi marsu niin että se on "onnellinen"??

      • Qui

        Ei oikein. Marsut ovat laumaeläimiä, ja masentuvat ilman toisen marsun seuraa. Ensimmäisen marsuni, Biancan, hankin yksinään, siihen aikaan (80-luvun alussa) ei ollut niin hyvin tietoa saatavilla, että olisin kuullut siitä, miten seurankipeitä marsut olivat. Bianca oli kuitenkin tiineenä, ja sai poikasen, josta sille oli seuraa. Poikanen osoittautui sitten pojaksi, ja jouduimme antamaan sen pois, ettei tulisi vahinkoja. Bianca selvästi masentui, ja kyhjötti surullisen näköisenä häkin nurkassa viikko toisensa jälkeen. Hommasimme sille sitten seuraksi toisen tytön, Bellan, ja laitoimme ne lattialle tutustumaan. Bianca kyhjötti ensin lattialla tavalliseen tapaan surullisena ja apaattisena, mutta kun se näki Bellan, sen silmät laajenivat, se kurkotti päätään ja syöksyi nuolemaan Bellan takapuolta, kuten se oli aiemmin nuollut oman poikasensa takapuolta. Niin se adoptoi Bellan, ja ne olivat siitä lähtien täysin erottamattomat.


    • marsutonmuuteihbest♥

      Okhaayyy kitti vastauksista. :))♥

    • marsukuuukuuui

      hei :)
      en oikeen tiiä mitä voisit rakentaa mutta jonku kaks kerroksisen pesämökin ehkä ? :)
      itteläni on yks tyttö marsu ja oon yrittäny toooosi kauan ettiä sille kaveria muttakun ei oikeen löydy :(

      • Qui

        marsukuuukuuui, suosittelen, että yrität kiireesti löytää kaverin marsullesi, sillä ne masentuvat helposti ilman marsuseuraa.

        En tiedä missä päin asut, mutta jos et ole löytänyt lähistön eläinkaupoista kaveria marsullesi, ehdotan, että googlaat sanan "Marsumarketti" ja yrität sieltä, tai sitten tutkit Suomen Marsuyhdistyksen sivulta kohdasta "Kasvattajat" löytyisikö lähistöltä sopivaa kasvattajaa, jolla olisi tarjolla marsuja.


    • Marsu...♥

      siis se mun marsu "juttelee" mule koko ajan ja sit se aina lupsuttaa mun sormee...♥

    • Marsurakastaja

      Oon tehnu mun 2 tyttömarsulle pringels sipsitölkistä niille putkilon.

    • marsutonmuuteihbest♥

      Aa joo oon kuullu tosta:D Mut mun marsut on sen verta lyllyköitä et ei ne mahtuis sinneXD

    • Marsu...♥

      mä ostin tänään toisen marsun. Pojan kylläkin mutta ne on eri häkeissä ja häkit on vierekkäin..♥

    • marsutonmuuteihbest♥

      Ai kiva:))) Tekis niiiin mieli kuudetta marsutinta, mut ei varmaan onnistu:( Mut nääääääääääin:)

    • pallokala

      MInä olen tehnyt marsulle makuu paikan huivista jonka sisälle laitoin heiniä ja ompelin yhteen.Hyvin on kelvannu myös vanhat paidat joita olen laittanu tyynyiksi häkkiin.Marsulla on ollut myös sähly pallo jonka sisälle olen työntänyt porkkanan palasia.Puiset marsun esteetkin ovat kohtuu helppoja rakentaa.

      • love:)

        Moi! Oon aika uus marsun omistaja mulla on kaks veljes maruu ja mä en keksi mitään niiden häkkiin ku se on aika tyhjä kutenki. Et ,jos viittisitte auttaa mua tässä jutussa?:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe