80- ja 90- luvuilla Orimattilassa kovaa menoa!

Muistoja, muistoja .

Noina otsikossa mainittuina vuosikymmeninä Orimattilassa meno oli kovaa paikkakunnan pienikoko huomioon otettuna.

Joka viikko oli murtoja liikehuoneistoihin ja teollisuustiloihin, viikonloppuisin lyötiin useampaakin kaveria kuonoon ja muutoinkin oli villiä menoa.

Olan keskustassa ns. vastaanottoasuntolassa asui varsin kirjavaa sakkia - kyseisessä talossa viina virtasi ja teurastettiimpa siellä sikakin kylppärissä.

Ravitsemusliikkeitä oli ja niissä riitti asiakkaita oli Sopinkulma, Heltta, Matin Kellari, Orihovi, Hopeakannus.
Heltta oli paikka jonne kaikki eivät edes uskaltaneet mennä koska kyseistä paikkaa hallitsivat 60- luvulla syntyneet kovat jätkät joita pelättiin ja kunnioitettiin - muistatko vielä näitä kundeja?

Mitä sinulle on jäänyt mieleen Olan menneistä vuosikymmenistä jolloin paikkakunnalla oli vielä sosiaalista elämää, toisin kuin nyt?

317

15439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä aikoja olivat

      Silloin tämä oli vielä enempi sulkeutunut kun nykyisin, koska tänne ei juurikaan tullut muuttajia muualta taisipa olla muuttotappio aluetta.

    • ..

      Suurin ero joka minulla tulee mieleen, on se että ennen nuoriso kokoontui keskustaan viikonloppuisin isoina laumoina. Nyt taitavat hypätä kasibussiin ja menevät Lahteen. Ennen ei uskaltanut lahteen yksin tai parin kaverin kanssa mennäkään, kun turpaan tuli ja sitten kun mentiin niin mentiinkin isommalla porukalla ja ihan vaan tappelemaan. Ja jos tähän kylään joku ulkopuolinen tuli, niin turpaansa otti ennen ilta yhdeksää aivan varmasti.

      On onneksi muuttuneet ajat. Jotkut sanovat, kun nykyään maailma on iin väkivaltainen ja bää bää. Kyllä ainakin näillä nurkillä uskaltaa paljon paremmin liikkua kuin ennen.

      • Bay City

        Ei teillä junteilla ole vieläkään asiaa Lahteen...


      • LHT
        Bay City kirjoitti:

        Ei teillä junteilla ole vieläkään asiaa Lahteen...

        Oikein - Orimattilalaiset ei ole toivottuja Lahdessa eikä missään muuallakaan...pysykää siellä. Sinne kuulutte.


      • JTk-67
        LHT kirjoitti:

        Oikein - Orimattilalaiset ei ole toivottuja Lahdessa eikä missään muuallakaan...pysykää siellä. Sinne kuulutte.

        Vedä juippi tumppuus! T -67


      • JTk-67
        Bay City kirjoitti:

        Ei teillä junteilla ole vieläkään asiaa Lahteen...

        runkkaa rukkasees!


    • Jepulisjuupäivää

      Onneksi ajat muuttuvat! Ja en kyllä ymmärrä mistä piarasit ne kovat jätkät! Eihän tääl ole ikinä ollu kun känni ääliöitä ja ne sinun mainitsemat kovat jätkät ovat tällä hetkellä holisteja sossun luukulla tai haudassa, niin saamattomia pellejä jotka kovistelevat nuorempiaan ja NAISIA! Juu ehkä Orimattilan kovat pojat mut olis nekin lähteneet vähän pidemmälle olis äiteetä tullu ikävä pojilla :D

      • Asia on näin

        Et nyt oikein ymmärrä asioita. Täällä oli varsinkin 80/90 lukujen taitteessa sellaisia jätkiä joilla oli ja onpa osalla vieläkin erityisasema, siis heitä kunnioitetaan ... mutta mitäpä sinä näistä asioista ymmärtäisit.
        Nämä mainitsemasi sossutapaukset ja jo haudassa olevateivät kuuluneet tähän kylän eliittiin.


      • Älä lässytä
        Asia on näin kirjoitti:

        Et nyt oikein ymmärrä asioita. Täällä oli varsinkin 80/90 lukujen taitteessa sellaisia jätkiä joilla oli ja onpa osalla vieläkin erityisasema, siis heitä kunnioitetaan ... mutta mitäpä sinä näistä asioista ymmärtäisit.
        Nämä mainitsemasi sossutapaukset ja jo haudassa olevateivät kuuluneet tähän kylän eliittiin.

        Paskanmarjat ja mansikat! Niinhän te aina "rakkarit" itteistänne sanot ja LUULETTE ja takana päin ihmiset nauravat teille "koviksille"


      • Tässä mietittävää
        Älä lässytä kirjoitti:

        Paskanmarjat ja mansikat! Niinhän te aina "rakkarit" itteistänne sanot ja LUULETTE ja takana päin ihmiset nauravat teille "koviksille"

        Takana päin? Miksi takana päin, eikä päin naamaa?


      • Primadonna83
        Tässä mietittävää kirjoitti:

        Takana päin? Miksi takana päin, eikä päin naamaa?

        Eiköhän ole päin naamaakin naurettu ja sitten mennään nauramaan vähän lisää selän taakse ;)


      • Anonyymi
        Asia on näin kirjoitti:

        Et nyt oikein ymmärrä asioita. Täällä oli varsinkin 80/90 lukujen taitteessa sellaisia jätkiä joilla oli ja onpa osalla vieläkin erityisasema, siis heitä kunnioitetaan ... mutta mitäpä sinä näistä asioista ymmärtäisit.
        Nämä mainitsemasi sossutapaukset ja jo haudassa olevateivät kuuluneet tähän kylän eliittiin.

        Mikä ihmeen erityisasema en ymmärrä tollasta fanitusta paskannatko sukkaan kun joku erityisasemassa niin haluaa .


      • Anonyymi
        Primadonna83 kirjoitti:

        Eiköhän ole päin naamaakin naurettu ja sitten mennään nauramaan vähän lisää selän taakse ;)

        En usko että edes takanapäin. Komerossa salaa hihitellen ja kaapin ovea narisutellen.


      • Anonyymi
        Asia on näin kirjoitti:

        Et nyt oikein ymmärrä asioita. Täällä oli varsinkin 80/90 lukujen taitteessa sellaisia jätkiä joilla oli ja onpa osalla vieläkin erityisasema, siis heitä kunnioitetaan ... mutta mitäpä sinä näistä asioista ymmärtäisit.
        Nämä mainitsemasi sossutapaukset ja jo haudassa olevateivät kuuluneet tähän kylän eliittiin.

        Vai kovia jätkiä…kusipäitä lähinnä. Tämä on totuus.


    • 22+22

      kovikset on nähty ,ne hakkaa muijia ja lapsia ,kun muuhun ressukst eivät pysty.kaikkien muijien tarvis jättää tollaiset velli housut.oikein mamman pojat.

    • reisi raisa

      Onpas taas tosi asiallista tekstiä. Ikäni olen olassa asunut ja täytyy sanoa että ei täällä kyllä kunnon keskusteluja synny kun on niin negatiivistä porukkaa.. Mielestäni aloittaja oli ihan asiallinen ja halusi vain muistella menneitä.. ;)

      • Epä Asiallinen

        Teinipojat trollaavat.


      • Jooniinnäin

        Olet oikeassa. Paitsi että Orimattilan historia 1970-2015 on negatiivinen, mitä tulee kyläkulttuuriin. Opetelkaa hoitamaan hommanne muuten kuin hakkaamalla.


    • Voi1

      En tiedä 80-90 luvusta, kun en ollut silloin kylillä riekkumassa, mutta -60-70 luvulla oli kova kloppi, joka läpsi heikompiaan. Kunnes tuli vielä kovempi uittamaan tuon paskakurjen Palojoen yli. Tähti on sammunut.

      • HÄH ?

        Nyt meni pikkasen yli hilseen toi sun teksti......öööööö.....tähti on sammunut,kuka nyt on heittännyt lusikan nurkkaan?????


      • ikämies

        Onhan niitä Olassa ollut olevinaan kovia poikia mutta onnettomia ressuja suurin osa. Eräs entinen Orimattilalainen sanoi että sivistyksen raja kulkee Pakaalla, siitä Myrskylään on sivistys ja taas päin Orimattilaa alkaa parbaria. Ennen Lahden kopin aulassa (joka oli Lahden pahin paikka) määräsi Orimattilalainen. Tänä päivänä erittäin arvostettu henkilö. Joten pelkkää feikkiä. Rötöksiä kylläkin oli mutta taisi loppua pistoolin luotiin paikallisessa. joten aika on tainnut kullittaa muistoja jollain rollaattori kuskilla joka muistelee hurjaa nuoruuttaan. Kirjottasit muistelmat, olis siinä naurussa pitelemistä. ps: ikämies


      • Oikea ikämies
        ikämies kirjoitti:

        Onhan niitä Olassa ollut olevinaan kovia poikia mutta onnettomia ressuja suurin osa. Eräs entinen Orimattilalainen sanoi että sivistyksen raja kulkee Pakaalla, siitä Myrskylään on sivistys ja taas päin Orimattilaa alkaa parbaria. Ennen Lahden kopin aulassa (joka oli Lahden pahin paikka) määräsi Orimattilalainen. Tänä päivänä erittäin arvostettu henkilö. Joten pelkkää feikkiä. Rötöksiä kylläkin oli mutta taisi loppua pistoolin luotiin paikallisessa. joten aika on tainnut kullittaa muistoja jollain rollaattori kuskilla joka muistelee hurjaa nuoruuttaan. Kirjottasit muistelmat, olis siinä naurussa pitelemistä. ps: ikämies

        Siis mistä sinäkin sekavassa kirjoituksessasi puhut?

        Kuka on tänäpäivänä arvostettu henkilö ja kenen rötöstely loppui luotiin - kuolko joku vai mitä tarinoit?


      • Kartsaa kiertänyt..
        ikämies kirjoitti:

        Onhan niitä Olassa ollut olevinaan kovia poikia mutta onnettomia ressuja suurin osa. Eräs entinen Orimattilalainen sanoi että sivistyksen raja kulkee Pakaalla, siitä Myrskylään on sivistys ja taas päin Orimattilaa alkaa parbaria. Ennen Lahden kopin aulassa (joka oli Lahden pahin paikka) määräsi Orimattilalainen. Tänä päivänä erittäin arvostettu henkilö. Joten pelkkää feikkiä. Rötöksiä kylläkin oli mutta taisi loppua pistoolin luotiin paikallisessa. joten aika on tainnut kullittaa muistoja jollain rollaattori kuskilla joka muistelee hurjaa nuoruuttaan. Kirjottasit muistelmat, olis siinä naurussa pitelemistä. ps: ikämies

        No kopinaula ei ole kyl koskaan ollut lahden pahin paikka...se on muuten aivan saletti...kyllä ne pahemmat paikat oli ihan jossain muualla..Kopinaula oli just näiden vellihousujen kiertokartsa...apinakartsaksi sitä kutsuttiin..


    • että näin muistan

      Orimattilan kingejä noihin aikoihin olivat eräät veljekset.

      • MUISTAN

        juu,taidat tarkoittaa veljeksiä,joiden sukunimi alkaa V kirjaimella,niinkö.....


      • huume heikki
        MUISTAN kirjoitti:

        juu,taidat tarkoittaa veljeksiä,joiden sukunimi alkaa V kirjaimella,niinkö.....

        Täysiä sekopäitä molemmat. Ehkä kiven sisällä nytkin.


      • MUISTAN
        huume heikki kirjoitti:

        Täysiä sekopäitä molemmat. Ehkä kiven sisällä nytkin.

        kyllä ne tossa edelleen kylillä pyörii....


      • Näin nykyään
        huume heikki kirjoitti:

        Täysiä sekopäitä molemmat. Ehkä kiven sisällä nytkin.

        Eivät ole ollet aikoihin kiven sisässä ... työssä käyvät rakennuksilla ja elävät suht normaalia elämää ... keski ikäisiä miehiä jo ja rauhoittuneet ovat... viikonloppuisin ravintoloissa käyvät tuopin tai pari ottamassa ... kunnollisia miehiä heistä tuli lopulta.


      • MUISTAN
        Näin nykyään kirjoitti:

        Eivät ole ollet aikoihin kiven sisässä ... työssä käyvät rakennuksilla ja elävät suht normaalia elämää ... keski ikäisiä miehiä jo ja rauhoittuneet ovat... viikonloppuisin ravintoloissa käyvät tuopin tai pari ottamassa ... kunnollisia miehiä heistä tuli lopulta.

        Kyllä.oikeassa olet !!!!!! näin on asiat nykyään !!!!!!!


      • Sivusta seurannut
        MUISTAN kirjoitti:

        Kyllä.oikeassa olet !!!!!! näin on asiat nykyään !!!!!!!

        Nähty on? Eipä kehuta liikaa. Vai onko veljekset itse kirjoitusten takana..


      • Että näinnnnn
        Sivusta seurannut kirjoitti:

        Nähty on? Eipä kehuta liikaa. Vai onko veljekset itse kirjoitusten takana..

        Oletko jotenkin kateellinen kun toiset menestyy ja kokee kaikenlaista ja toiset ikäänkuin jää ilman?


      • shivaree1
        Näin nykyään kirjoitti:

        Eivät ole ollet aikoihin kiven sisässä ... työssä käyvät rakennuksilla ja elävät suht normaalia elämää ... keski ikäisiä miehiä jo ja rauhoittuneet ovat... viikonloppuisin ravintoloissa käyvät tuopin tai pari ottamassa ... kunnollisia miehiä heistä tuli lopulta.

        "Vahingossa" satuin samaa aikaa tupakka koppiin ja ystävän kanssa puhin niitä ja näitä emme edes katsoneetkaan koko tyyppiin niin alkoi uhittelemaan ja tappelua kinamaan!! Ja naurettavinta on että olen nainen... Itse ja moni muu kiertää kaukaa nämä niin sanotut " miehet"


      • Ei kai
        shivaree1 kirjoitti:

        "Vahingossa" satuin samaa aikaa tupakka koppiin ja ystävän kanssa puhin niitä ja näitä emme edes katsoneetkaan koko tyyppiin niin alkoi uhittelemaan ja tappelua kinamaan!! Ja naurettavinta on että olen nainen... Itse ja moni muu kiertää kaukaa nämä niin sanotut " miehet"

        Kuka alkoi uhittelee? Jompikumpi veljeksistäkö

        Tuosta kokemastasi tapauksesta on varmaan jo aikaa parikytävuotta - nykyisin nämä miehet joita kierrät kaukaa eivät tekisi pahaa kärpäsellekään ... mukavia ja huumorintajuisia miehiä .. niin se ikä vaan tasoittaa ihmisen.


      • Shivaree1
        Ei kai kirjoitti:

        Kuka alkoi uhittelee? Jompikumpi veljeksistäkö

        Tuosta kokemastasi tapauksesta on varmaan jo aikaa parikytävuotta - nykyisin nämä miehet joita kierrät kaukaa eivät tekisi pahaa kärpäsellekään ... mukavia ja huumorintajuisia miehiä .. niin se ikä vaan tasoittaa ihmisen.

        Jompikumpi niin mutta nimiä ei saa netissä paljastaa se on rikos. Tämä taisi tapahtua viime vuonna... Alkoholillahan asiassa oli myös suuri merkitys ja uskon että monikin ihminen on selvinpäin mukava ja viisas. :) Mutta ei normaali sen ikäinen mies kohtele naisia niin tai nuorikaan mies juopuneena. Jos ei osata viinaa juoda ja käyttäydytään uhkaavasti miksi täytyy juoda...


      • Mies 40 ja risat
        Shivaree1 kirjoitti:

        Jompikumpi niin mutta nimiä ei saa netissä paljastaa se on rikos. Tämä taisi tapahtua viime vuonna... Alkoholillahan asiassa oli myös suuri merkitys ja uskon että monikin ihminen on selvinpäin mukava ja viisas. :) Mutta ei normaali sen ikäinen mies kohtele naisia niin tai nuorikaan mies juopuneena. Jos ei osata viinaa juoda ja käyttäydytään uhkaavasti miksi täytyy juoda...

        Siis kierrät ja moni muukin kiertää tuollaiset jätkät kaukaa - MIKSI? Tuollaisissa jätkissä ei ole mitään kiertämistä, ei yhtään mitään. Orimattilassa ei ole yhtäkään sellaista miestä, naista tai muutakaan jota minä kiertäisin millään tavalla!


      • göögle
        Mies 40 ja risat kirjoitti:

        Siis kierrät ja moni muukin kiertää tuollaiset jätkät kaukaa - MIKSI? Tuollaisissa jätkissä ei ole mitään kiertämistä, ei yhtään mitään. Orimattilassa ei ole yhtäkään sellaista miestä, naista tai muutakaan jota minä kiertäisin millään tavalla!

        Oho täälhä on oikee kunnon Olan kovis ku ei kierrä ketää ja uhotaa netis!!!!


      • kuyk
        Mies 40 ja risat kirjoitti:

        Siis kierrät ja moni muukin kiertää tuollaiset jätkät kaukaa - MIKSI? Tuollaisissa jätkissä ei ole mitään kiertämistä, ei yhtään mitään. Orimattilassa ei ole yhtäkään sellaista miestä, naista tai muutakaan jota minä kiertäisin millään tavalla!

        Taidat sinäkin olla yksi näistä olan "koviksista" Onneksi teillä on toisenne jotta voitte uhitella toisillenne. Viisaat ihmiset eivät vain halua olla tekemisissä näiden järjettömien kanssa siksi kiertävät kaukkaa ettei tarvitse lähteä mukaan lapsellisuuksiin ja hei tiesiksä et elämäs on muutakin kuin näyttää kuka on kova....?? Sunki kannattais käydä orimattilan ulkopuolella ettei kusi nouse päähän....


      • JTk-67
        Mies 40 ja risat kirjoitti:

        Siis kierrät ja moni muukin kiertää tuollaiset jätkät kaukaa - MIKSI? Tuollaisissa jätkissä ei ole mitään kiertämistä, ei yhtään mitään. Orimattilassa ei ole yhtäkään sellaista miestä, naista tai muutakaan jota minä kiertäisin millään tavalla!

        six ootki turpasaunalistal ykkönen,homo!


      • Heh ...
        JTk-67 kirjoitti:

        six ootki turpasaunalistal ykkönen,homo!

        Turpa kiinni VANHAUKKO!


    • iuty

      Minä seurustelin aikoinaan yhden tytön kanssa joka oli muuttanut Orimattilasta vuonna 1989 , hän kertoi millainen naisen hakkaaja hänen Orimattilassa ollut poikakaveri oli ollut . Tyttö näytti monet arpensa ja kertoi milloin oli tullut silitysraudasta tai pullosta päähän ,kaikenlaisia kahjoja sitä onkin.

      • Niin, niin ...

        Mikähän mahtoi tuokin naisesi olla, kun tuollaisen kanssa oli seurustellut ja sinulle kelpasi jonkun juopon naistenhakkaajan entinen jämänainen.


      • keppanakuski
        Niin, niin ... kirjoitti:

        Mikähän mahtoi tuokin naisesi olla, kun tuollaisen kanssa oli seurustellut ja sinulle kelpasi jonkun juopon naistenhakkaajan entinen jämänainen.

        ihminen se oli, ja normaali sellanen kun muutti pois sieltä homokeitaasta.


    • i6y7

      Nimimerkki niin niin, kirjoituksestasi päätellen sulle ei taida tyttöystäväksi kelvata kuin joku kaapissa kasvanut neitsyt . Tuo tyyppi josta kirjoitin ei ole ollut juopppo vaan patolokinen valehtelija ja narsistinen sika.

      • Salli mun nauraa!

        No paskakasan jämä se naisystäväsi kuitenkin oli ja sellaisen huolit - Hyi saatana!

        Naisen tulee olla kunnollinen eikä mikään saatanan tollo jota yksi jos toinen tolvana on polkenut ja koskemattomuus on iso PLUSSA. Ei neitsyen tarvitse olla kaapissa kasvanut - ei todellakaan - kyse on siitä että koskematon nainen ei ole mikään harkintakyvytön, kuten jakarit ovat - vaan harkitseva jonka mielestä seksi kuuluu vain suhteeseen jossa mukana on rakkaus.


      • Kumarrus ja kiitos
        Salli mun nauraa! kirjoitti:

        No paskakasan jämä se naisystäväsi kuitenkin oli ja sellaisen huolit - Hyi saatana!

        Naisen tulee olla kunnollinen eikä mikään saatanan tollo jota yksi jos toinen tolvana on polkenut ja koskemattomuus on iso PLUSSA. Ei neitsyen tarvitse olla kaapissa kasvanut - ei todellakaan - kyse on siitä että koskematon nainen ei ole mikään harkintakyvytön, kuten jakarit ovat - vaan harkitseva jonka mielestä seksi kuuluu vain suhteeseen jossa mukana on rakkaus.

        Mikä luuseri salli mun nauraa olet!! Minä menetin neitsyyteni miehelle joka sanoi rakastavansa minua ja olin hänelle uskollinen kuusi vuotta mutta hän ei ollut. Pesin hänen pyykit, pidin kodin puhtaana , tein ruuan herralle ja pidin ulkonäöstäni huolta itse asiassa tein kaiken että mies sai olla mies. Ja nyt sinä Orimattilan idiootti tulet tänne tietokoneen ääreen haukkumaan meidät neitsyen menettäneille naisille että olemme käyttö kelvottomia! En usko että itselläsi on edes valinnan varaa naisten suhteen kun tuollaista täytyy täällä kommentoida ja edes vaivautumaan kommentoimaan tuollaista.... Taidat olla niitä miehiä jotka kaupan kassalla seisovat sormi nenässä ja paskat housussa!


      • Salli mun nauraa!
        Kumarrus ja kiitos kirjoitti:

        Mikä luuseri salli mun nauraa olet!! Minä menetin neitsyyteni miehelle joka sanoi rakastavansa minua ja olin hänelle uskollinen kuusi vuotta mutta hän ei ollut. Pesin hänen pyykit, pidin kodin puhtaana , tein ruuan herralle ja pidin ulkonäöstäni huolta itse asiassa tein kaiken että mies sai olla mies. Ja nyt sinä Orimattilan idiootti tulet tänne tietokoneen ääreen haukkumaan meidät neitsyen menettäneille naisille että olemme käyttö kelvottomia! En usko että itselläsi on edes valinnan varaa naisten suhteen kun tuollaista täytyy täällä kommentoida ja edes vaivautumaan kommentoimaan tuollaista.... Taidat olla niitä miehiä jotka kaupan kassalla seisovat sormi nenässä ja paskat housussa!

        Mitä se jämänainen vinkuu siinä!

        Minulla on niin paljon oman arvon tuntoa jäljellä että tuollaiseen en kyllä sekaantuisi.


      • Vjjdd
        Salli mun nauraa! kirjoitti:

        Mitä se jämänainen vinkuu siinä!

        Minulla on niin paljon oman arvon tuntoa jäljellä että tuollaiseen en kyllä sekaantuisi.

        Tais äijän käävälle kolahtaa ja kovaa! :D :D :D Et naurappas vaa siel yksinäs koneen ääres ja huudappa välillä äitilles et tulee pyhkii persees! XD


      • pyhäkoulun rehtori
        Salli mun nauraa! kirjoitti:

        Mitä se jämänainen vinkuu siinä!

        Minulla on niin paljon oman arvon tuntoa jäljellä että tuollaiseen en kyllä sekaantuisi.

        Mitä mieltä olette, voisiko naisten asema ja arvostus huonontua mikäli Orimattilasta tulisi läpeensä islaminuskoinen?


    • yrte

      Nimimerkki salli mun nauraa , oletko kenties tuo henkilö vai oletko samallainen luonteeltasi kun tuo kirjoitus rupesi sinua närästämään .Minun puolestani sellaiset naisen hakkajat saisivat vetää v,,,n päähänsä .

    • Muistan että

      80 - luvun Orimattila oli aika rikollinen paikka, ainakin mitä omaisuusrikoksiin tulee. Joka viikko tapahtui liikemurtoja joissa anastettiin tupakkaa, peliautomaattien rahat, elektroniikkaa ym. ja murretttinpa kultasepänliikkeitäkin.

    • jontte76

      Kuka muistaa veturivillen?

      • Minä muistan

        Kyllähän Veturivillen muistaa lähes kaikki jotka Olassa pyörivät 80/ 90 luvulla ja olivat jo siinä iässä että asioista jotakin ymmärsivät.

        Veturiville oli persoona vailla vertaa.

        Rauha hänen muistolleen.


    • Kaiholla muistelen

      Mieleen on jäänyt sellainen lahdentien varressa sijainnut kapakka kun Hopeakannus jota piti joku ulkomaalais syntyinen nainen. Hopeakannuksessa oli oikein lämmin tunnelma ja siellä viihdyin.

      Toinen mieleen jäänyt on vanha linja-auto asema joka oli lahdentien ja heinämaantien risteyksessä - siitä tuli monesti lähdettyä liikkeelle.
      Sitten se linja-autoasema muutti keskustaan jota alkoikin pitää eräs mies ja linja-autoaseman meno oli vuodenpäivät todella villiä.

    • kaitsutäällä

      Kyllä prkl Sopin kulman ajat oli parhaita.. Usein tulee muisteltua jos näkee Wanhassa mestarissa "tuttuja" ketkä pyörivät 80-90 luvulla Orimattilan yöelämässä

      • Soppifani

        Samaa mieltä - kyllä Soppi oli kautta aikain paras kapakka Orimattilassa. Oikein kaiholla muistelen niitä 80 ja 90 luvun aikoja jolloin siellä tuli pyörähdettyä olusella.

        Kyllä on moni niiden aikojen tuttu jo siirtynyt tuonpuoleiseen.


      • rakastunut1
        Soppifani kirjoitti:

        Samaa mieltä - kyllä Soppi oli kautta aikain paras kapakka Orimattilassa. Oikein kaiholla muistelen niitä 80 ja 90 luvun aikoja jolloin siellä tuli pyörähdettyä olusella.

        Kyllä on moni niiden aikojen tuttu jo siirtynyt tuonpuoleiseen.

        Muistaako kukaan Tiukkasen Arjaa 80-luvun alusta. Missä tyttö nykyään liikuskelee.


      • Anonyymi
        rakastunut1 kirjoitti:

        Muistaako kukaan Tiukkasen Arjaa 80-luvun alusta. Missä tyttö nykyään liikuskelee.

        Jumala armaatta minä en


    • kuka muistaa

      Muistaako kukaan pyörätuolilla 80-luvulla olassa liikkunutta miestä joka kuoli 90-luvun alkupuoliskolla noin 40 - vuotiaana?

      • Minä vaan

        Tais olla Transsin Keijo ....se ainakin kulki pyörätuolissa .


      • kyllä vaan
        Minä vaan kirjoitti:

        Tais olla Transsin Keijo ....se ainakin kulki pyörätuolissa .

        Kepuhan hän oli ... unohtumaton persoona.


      • oho!
        kyllä vaan kirjoitti:

        Kepuhan hän oli ... unohtumaton persoona.

        Onks Kepu kuollut?


      • Kyllä on kuollut
        oho! kirjoitti:

        Onks Kepu kuollut?

        Muistaakseni vuonna 1992 tai 1993

        Hän menehtyi ilmeisesti johonkin sairauteen, mutta hänellä oli joku itseään noin 20 vuotta nuorempi naisystävä joka pahoinpiteli Kepua niihin aikoihin ja taosivat pitää naista häkissäkin jonkinaikaa kuoleman takia - en oikein tarkkaan muista oliko naikkosella sitten osuus kuolemaan


    • rakastunut1

      Toivon itsekkin, että tämä keskustelualue lopetetaan. En tarkoittanut, että mentäisiin rivouksiin, enkä muistanut millaisia ääliöitä me miehet olemme. Pilasin omatkin muistoni ja pyydän anteeksi, jos olen joillekkin aiheuttanut mielipahaa.

    • MoppeVoppe5

      Tippahan tässä tulee linssiin kun näitä ihmisten ja kapakoiden nimiä mainitaan. Muistatteko vielä Davea ? Pedro on haudassa. Ronnilakin pyöri maisemissa, Sakke K. ? Missä nämä elossa olevat nykyään puuhastelevat ? Vuoriset jo mainittukin, Papinaho lienee kunniallinen myös nykyään. Vieläkö "Poika" on elossa ? Rötö pitää majaansa jossain...

      • Oi niitä aikoja

        Kuka on " poika" ja kuka Rötö?

        Joo kyllä tippa tulee melkeem linssiin kun muistelee 80- lukua ja 90-luvun alkua jolloin täällä vaikutti vielä monta mieleenjäävää henkilöä.

        Dave muutti pois, Pedro haudassa samoin kun " Nössö" ja " Siri" sekä moni muu.


      • Dave-fani
        Oi niitä aikoja kirjoitti:

        Kuka on " poika" ja kuka Rötö?

        Joo kyllä tippa tulee melkeem linssiin kun muistelee 80- lukua ja 90-luvun alkua jolloin täällä vaikutti vielä monta mieleenjäävää henkilöä.

        Dave muutti pois, Pedro haudassa samoin kun " Nössö" ja " Siri" sekä moni muu.

        Davesta tuli kunnon rotta..vasikka vielä kaikenlisäksi!


      • Yuup!

        Poika on elossa ja Tonnilan Heikki painaa vielä menee. Davesta tuli kunnon rotta ja vasikka!


    • onneksi ei muistoja

      "Mitä sinulle on jäänyt mieleen Olan menneistä vuosikymmenistä jolloin paikkakunnalla oli vielä sosiaalista elämää, toisin kuin nyt?"

      Näyttää olleen nimenomaan epäsosiaalista elämää.

      • Kumpi parempi

        Elämäähän se epäsosiaalinen elämäkin on ja mieluummin sitä epäsosiaalista kun tällaista kuollutta ja elähtänyttä kun nyt.


    • MoppeVoppe5

      "Poika" eli Viljaranta, isänsä poika :) Isä taisi kadota Venäjälle :( Pakaalta kaiketi olivat. Rötö eli "isi", majoitti jengiä vielä 1990-luvun loppupuolella Käkelän koulun lähellä olevassa, nykyään todella ränsistyneessä keltaissa talossa, joen varressa. "Huolehti" nuorista ja miksei vanhemmistakin, eivät jääneet pakkaseen paleltumaan.

      Ketäs Nössö ja Siri olivat ? Mikäs Kauhasen M:n hautaan vei ?

      • Tällaista ...

        Kyllä "Poika" elää vielä, en tiedä missä on , isästä ei ole kuulunut mitään katoamisen jälkeen

        Kauhasen nuorimmaiselta taisi pettää pumppu

        Siri oli tunnettu, runsaasti tatuoitu linnakundi varsin värikäs persoona ja tää " Nössö" oli eräs tyyppi joka tuossa kylillä vaikutti ainakin vielä 90 luvun alussa kunnes siirtyi muualle ja sitten siellä kuoli


      • Se Kingi
        Tällaista ... kirjoitti:

        Kyllä "Poika" elää vielä, en tiedä missä on , isästä ei ole kuulunut mitään katoamisen jälkeen

        Kauhasen nuorimmaiselta taisi pettää pumppu

        Siri oli tunnettu, runsaasti tatuoitu linnakundi varsin värikäs persoona ja tää " Nössö" oli eräs tyyppi joka tuossa kylillä vaikutti ainakin vielä 90 luvun alussa kunnes siirtyi muualle ja sitten siellä kuoli

        Taidatte vetää hatusta noita nimiä.


      • Mikä kingi?
        Se Kingi kirjoitti:

        Taidatte vetää hatusta noita nimiä.

        Siis mitkä nimet on mielestäsi hatusta vedettyjä? Poika ja Rötö oli mulle uusia, muut olen kyllä kuullut.


      • BossTino
        Mikä kingi? kirjoitti:

        Siis mitkä nimet on mielestäsi hatusta vedettyjä? Poika ja Rötö oli mulle uusia, muut olen kyllä kuullut.

        Joku Kaajo.


      • Mmm..
        Tällaista ... kirjoitti:

        Kyllä "Poika" elää vielä, en tiedä missä on , isästä ei ole kuulunut mitään katoamisen jälkeen

        Kauhasen nuorimmaiselta taisi pettää pumppu

        Siri oli tunnettu, runsaasti tatuoitu linnakundi varsin värikäs persoona ja tää " Nössö" oli eräs tyyppi joka tuossa kylillä vaikutti ainakin vielä 90 luvun alussa kunnes siirtyi muualle ja sitten siellä kuoli

        Poika pyörii maisemissa. Eikä se nuorimmainen Kauhasista ollut.


    • Shellin baari

      Silloin 80 ja 90 luvuilla oli vielä huoltamoilla kahvilat ja niissä omat vakioporukkansa. Oli ne hyviä aikoja.

      • ne ajat

        No onhan sentää marenki missä voi kahvinsa juoda ja saman ukot taitaa siellä istuskella päivästä toiseen kyyläämässä


        oi niitä aikoja kun s-market oli vielä kiva kauppa ilman ukkojen marenkia!


      • jooooo..............
        ne ajat kirjoitti:

        No onhan sentää marenki missä voi kahvinsa juoda ja saman ukot taitaa siellä istuskella päivästä toiseen kyyläämässä


        oi niitä aikoja kun s-market oli vielä kiva kauppa ilman ukkojen marenkia!

        Älä muuta sano. Kyllä S-Market oli paljon parempi kauppa silloin kun se oli vielä siinä " puoliksi yksinään" siis ilman Alkoa ja tuota juorubaaria.


    • pisamat

      Onko Mäkipää elossa?

      • kyllä

        On.


    • Muistan kuin eilisen

      Penahan se piti koko kylää pelossa ja herran nuhteessa noina vuosina.
      Siinä saivat Hagertitkin kyytiä. Oli se kyllä peto mieheksi.

      • ???????

        Kuka pena?


      • Anonyymi
        ??????? kirjoitti:

        Kuka pena?

        Jonnet ei tiedä.


    • käkelän kasvatti

      Nössön sukunimi oli Markkanen, ja oman käden kautta lähti. Ronnila lienee Heinolan suunnassa, ellen ihan väärässä ole

    • ei pahalla

      Vieläkö Putella on jenkkejä? Muistan 80-luvulta ainakin Challengerin, vai oliko se Charger.... Myöhemmin Putte oli nakkikioskilla myyjänä ja yritti antaa 50mk setelistä väärin takaisin...

      • Samassa koulussa

        Onko M Kauhanen elossa?


      • Kumpi?
        Samassa koulussa kirjoitti:

        Onko M Kauhanen elossa?

        Markku ( synt. -65) on elossa, Marko synt. joskus 70- luvulla on kuollut


      • näin se menee

        ei sillä enää jenkkei oo.... ne ajat taitaa olla jo ohi..


    • Samassa koulussa

      Markkua kyselin. Kiitti tiedosta

    • tieto lisää tuskaa

      kyllä ei orimattila yhtä ronnilaa kaipaa,oikein huume hörhö.pysykööt siellä missä on.

    • könyävä aave

      kerro mulle kuka " Pena ", kaikki muut tuttuja, niin ja joku olkkonen, ikinä kuullukkaan.
      piäksen ne molemmat välittömästi vammasiks,per111e, vastauksestanne kiittäen, MUSTANAAMIO.
      .

      • Monen tietämä

        Sitä minäkin olen miettinyt että kuka vitun Pena ja mikä tää Olkkonen on - minäkään en ole näistä koskaan aiemmin kuulut mitään ja minä sentään tiedän ja tunnen lähes kaikki jotka täällä on nimeltä mainittu.


      • Yksi Kovimmista
        Monen tietämä kirjoitti:

        Sitä minäkin olen miettinyt että kuka vitun Pena ja mikä tää Olkkonen on - minäkään en ole näistä koskaan aiemmin kuulut mitään ja minä sentään tiedän ja tunnen lähes kaikki jotka täällä on nimeltä mainittu.

        Hah Hah! Tuskin olette vatipäät edes tältä kylältä! Pena tappaisi teidät vahingossa vasemmalla kädellä. Muukalaislegioonassa saa hyvän koulutuksen siihen. Teistä vellihousuista ei ole mihinkään.


    • myhny 47

      80-luvulla ormattila oli hieno paikka; riistatuvassa käytiin syömässä, jatkoille kantakrouviin tanssimaan ( ikinä uskois että siellä oli kylän paras parkettti! ) , matinkellarissa sitten juopoteltiin muutamat grogit, sitten äkkiä kotiin ettei maine mee! tämmönen oli ormattila viälä silloin!
      80-luvun lopulla alko sitten junnut tunkeen samoihin piireihin missä iskä oli ollu jonkun sortin "kovis", riitti että isi tunti jonkun tarjoilijan, ni pääs sisään ja oli kova pelimies.
      Heltan/tulikukon aikoja en sitten niin hyvällä muistelekkaan, huonoja paikkoja Backmanista alkaen ( oli tosin muissakin paikoissa :C ) ja kylän paarialuokkaan päättyen ( vaioliksetoisinpäin ). Nykyraflat on ihan ja !!!

      • feerbird

        backman?? parialuokka?? mitä v****a nä on? siel ollu kun kylän krema!!


      • feebird
        feerbird kirjoitti:

        backman?? parialuokka?? mitä v****a nä on? siel ollu kun kylän krema!!

        KERMA11


    • tosi kovis

      On tietysti tosi coolia kun kirjoittaa mahdollisimman epäselvästi. Ymmärrän sen. Harmi ettei tekstistä ymmärrä mitään. Mutta pidä tyylis, eihän sulla muutakaan ole.

    • kuis nyt

      Mitä Putte puuhailee? Eikös herra syntynyt kultalusikka suussa?

      • Näin nyt

        Kai hänellä jotakin yritystoimintaa on, ilmeisesti hinausta.
        Kyllä hän jos kuka on ns. kultalusikka suussa syntynyt, mutta onko sekään nyt sitten tuonut onnea elämään ... tietenkin silloin saa paremmat lähtökohdat kaikkeen jos kaikki tulee synttärilahjaksi tms.


      • Kolmepientäporsasta.
        Näin nyt kirjoitti:

        Kai hänellä jotakin yritystoimintaa on, ilmeisesti hinausta.
        Kyllä hän jos kuka on ns. kultalusikka suussa syntynyt, mutta onko sekään nyt sitten tuonut onnea elämään ... tietenkin silloin saa paremmat lähtökohdat kaikkeen jos kaikki tulee synttärilahjaksi tms.

        Oliks Putte se, joka ajo Camaron katolleen 70-luvun lopus.


      • putte possu

        lihoo ja syö pulla mössöä.


      • 63.
        Kolmepientäporsasta. kirjoitti:

        Oliks Putte se, joka ajo Camaron katolleen 70-luvun lopus.

        Ei ollu se oli panski.


      • Vuosimalli -63
        Kolmepientäporsasta. kirjoitti:

        Oliks Putte se, joka ajo Camaron katolleen 70-luvun lopus.

        Ei se putte ollu vaan panski joka camaron kippasi...


    • Nokkaan tuli

      HEH heh. Kerran teininä eksyin tonne helttaan ja tuli kännissä auottua turpaa niin yks kylän äijä korkkasi kolvini neitsyyden. Oppirahat tuli maksettua nenähommina. Orimattila totisesti opettaa. Voin sanoa että tässä kylässä oli asenne kohdallaan. Arvostan. Ei mitkään etelän vetelät hilluneet löysine housuinensa. Piti olla oikeesti kova jätkä toisin kun nykypäivän selitysmestarit.

      • Pellet

        Ei voi kyllä muuta kuin sääliä teitä olalaiset.On se ollut varmaan mahtavaa aikaa voi hellan lettas, että oikein nennu aukes. Hankkikaa elämä ettei tarvitse menneessä elää.Paskamaisempia ihmisiä kuin olalaiset saa etsiä,täällä ei tule toimeen kuin niitten kanssa jotka ovat tänne muualta muuttaneet, Puhun 20v kokemuksella.


      • kylätappelut kunniaa
        Pellet kirjoitti:

        Ei voi kyllä muuta kuin sääliä teitä olalaiset.On se ollut varmaan mahtavaa aikaa voi hellan lettas, että oikein nennu aukes. Hankkikaa elämä ettei tarvitse menneessä elää.Paskamaisempia ihmisiä kuin olalaiset saa etsiä,täällä ei tule toimeen kuin niitten kanssa jotka ovat tänne muualta muuttaneet, Puhun 20v kokemuksella.

        nythän puhut ihan läpiä päähäs..tulin 80-luvun lopus tänne lahdesta..tunsin jengii sieltäkin ja saman laista läyhääjää on joka kyläs ja kulmil..mitä tulee nimeltä mainittuihin henkilöihin alkaen vuorisen velloksista pitkään pateen ,tai vääpeliin tai matka-vosuun..pölläseen.kosolan hanskiin. ja piude.. ja suunnillee kaikki aiemmin nimillä mainitut.ketää en tuntenu ,mut se ei ollu mikää este..kaikki ollu hauskoja tyyppejä läpi vuosien ja ovat edelleen niiten kans on aina välil ottaa paksusti olutta.. joskus ne pussaa ja rakastaa joskus huorittelee,,muttei tartte kun pitää molemmat korvat auki..


      • rusa.p

        Ai että mikä pelle olet, ilkiätkin tänne tuollaisia kirjoitella,hanki elämä oikeasti.


      • Heikkoolet

        Tuolla asenteella maailmalle vaan, niin aukeaa muutakin kuin kolvi. Sen vuoksi ystäväni, jengit maailmalla ja ammattirikolliset eivät ole heti hakkaamassa, koska se on turhaa. He pohtivat tekojen seurauksia, jotka ovat kuvailemassasi tapauksessa sekä sinun että lyöjien kannalta ennusteeltaan surkeita, jos mennään jonnekin Orimattilaa kauemmaksi. Turha turvan aukominen siinä missä tarpeeton lyöminenkin kuvastavat vain heikkoutta.


    • Muruhaukku

      Niinikosken pojat ne oli aika velikultia. Viina virtasi ja balalaikka soi. Jenkkijä niillä oli joka jätkällä ja toiset oli aika ilkeitäkin. Yksi niistä on nykyään politiikassakin ollut mukana ja jenkillä ajaa edelleen. Lahden radiomastoon kiipesivät useammankin kerran. Torkku täältä olasta oli niitten mukana usein.

    • Pyhhh

      Ikinä en ole pelännyt ketään tai mitään, toki jokaisessa noista paikoista olen käynyt. Noita kundien kovuuksia ehkä hieman liioitellaan ja romantisoidaan. Alkoholisteja, huumeveikkoja, lääkeriippuvaisia etc. nuo teidän "ihanteet" ,

    • mie ite!

      On toisenlainenkin Orimattila, kuin tuo kuvaamanne.
      Tänne on nyt vissiin eksynyt vaan kaikki entiset ja nykyiset juopot, luuserit ja alamaailman miehet.
      Ns. kunnon ihmiset ei vahingossakaan eksyneet noihin mainitsemiinne räkälöihin uhoamaan, tappelemaan ja nostamaan egoaan. Ja ovat vielä terveitä ja hengissäkin, toisin kuin nuo teidän kaverinne.

      Orimattilassa oli ja on ihan normimeininkiä, ihmiset käy töissä, rakentelee, hoitaa kotiaan ja perhettään, lomailevat pitkin maailmaa ja näkevät muutakin kuin kylän pubit. Mutta he eivät pidä älämölöä itsestään koko ajan. Tietävät olevansa ihan ok ihmisiä ilmankin.

      • Mää ooon niin coool

        Eli sä olet kuulunut niihin nysväkkeisiin jotka ei oikeen uskaltanut koskaan yhtään mitään.


    • mie ite!

      Jos uskaltaminen on tolkutonta ryyppäämistä, tuhoamista, tappelua, niin totta, en tehnyt niistä mitään. Mutta uskalsin lähteä opiskelemaan, matkustelemaan, töihin maailman toiselle puolelle, tekemään jotain uutta ja luovaa, hankkimaan ystäviä naapuria kauempaakin.
      Tulin takaisin monta kokemusta rikkaampana, mutta en toivo lastenikaan osallistuvan tämän uuden kriminaalipolven touhuihin. Muistot nuoruudesta ja kavereista voivat olla mm: kotibileitä kavereiden kanssa, leffailtoja, peli-iltoja, retkiä, musiikin tekoa ja kuuntelua. Luovuutta voi ilmentää monella tavalla, rakentavasti ja itseään tuhoamatta.

    • Jenkkimies1

      Entäs riski tiainen käkelästä ja viljanen sahalta. Melua, viinaa ja puhkumista kyllä riitti missä miehet liikkuivat. Tintti oli n.60 kg puhdasta uhoa ja viljanen taas 135kg miedompaa uhoa. Loppujen lopuksi kumpikin olivat mukavia heppuja. Kalmukki, kinnit kirvusta, niinikosken siat, muistelkaapa heitä myöskin...

      • Muistankohan ...

        Oliko tää Viljanen se tyyppi joka istui aina sen mustan jenkin takapenkillä?


      • Muistelen
        Muistankohan ... kirjoitti:

        Oliko tää Viljanen se tyyppi joka istui aina sen mustan jenkin takapenkillä?

        Oliko Pummi siinä kuskina,vai pettääkö muisti.


      • Oikein muistat
        Muistelen kirjoitti:

        Oliko Pummi siinä kuskina,vai pettääkö muisti.

        Ei sun muisti petä,kyllä se näin oli !!!!!! Jorkka vielä voimissaan,mutta toki jo rauhoittuneena. Tossa hänen kanssaan juuri juttelin kylillä. Yhtä mukava kuin ennenkin.


      • oi niitä aikoja

        Niinikosken emakot ne oli silloin kylän kurkoja, vaikka kyllä Pena oli niidenkin suhteen niskan päällä. Se kun oli pelimiehiä.


      • unohtamaton123231
        Oikein muistat kirjoitti:

        Ei sun muisti petä,kyllä se näin oli !!!!!! Jorkka vielä voimissaan,mutta toki jo rauhoittuneena. Tossa hänen kanssaan juuri juttelin kylillä. Yhtä mukava kuin ennenkin.

        Poliisi siinä oli kuskina, kun jorkka ja vee oli takapenkillä! Kyl mä muistan.


    • 100% totuus!

      Kyllä on monenlaista luuseria nimetty kylän kingeiksi ym. tässä ketjussa mutta täällä oli vain ja ainoastaan yksi mies jota oikeasti voi pitää kovana tyyppinä ja hän oli ja on Härskiksi kutsuttu mies jonka silmille näistä kaikenmaailman pienempiään sortavista ja hakkaavista tolloista ei ollut hyppimään .. härskin edessä olivat kilttejä poikia.

      Sellaista se on tosipaikan tullen.

      • ex-Orimattilalainen

        Olipas hauska lukea näitä juttuja... tuttuja nimiä kaikki. En tiedä onko se joku meriitti, "Kuka on kovin", mutta totta on tuo,ettei tainnu Härski koskaan toiseks jäädä. Siinä nukahti isompikin kaveri,kun Härski sai 'tuulimyllynsä' vauhtiin. Mulla hyviä muistoja on ooikeastaan-ei niinkään se, ettäoli paljon tappeluja,vaan se, että meininki oli yhteisöllistä. Kylällä oli aina jengiä,aikaa vietettiin 'Televatin edessä' , kuunneltiin musiikkia jne. Lähestulkoon kaikki tunsi toisensa, kaikki oli kavereita ja toisista pidettiin huolta. Joskus jotkut kähisi keskenään, mutta peli oli reilua. 80-90luvun taite eritoten on muistoissa. Otto, Inssi,Putte,Poika ja monet,monet muut :) Se mitä itse kukin on elämässään sittemmin tehnyt,tai mihin joutunut/mennyt, on sivuseikka.Joskus on vaan mukava muistella vanhoja. Kuten niitä lukuisia reissuja isolla porukalla Harjaan tai Majakalle yöpalalle, tai ex-tempore lähtöjä Kisoihin :)


      • sonnille kesyttäjä
        ex-Orimattilalainen kirjoitti:

        Olipas hauska lukea näitä juttuja... tuttuja nimiä kaikki. En tiedä onko se joku meriitti, "Kuka on kovin", mutta totta on tuo,ettei tainnu Härski koskaan toiseks jäädä. Siinä nukahti isompikin kaveri,kun Härski sai 'tuulimyllynsä' vauhtiin. Mulla hyviä muistoja on ooikeastaan-ei niinkään se, ettäoli paljon tappeluja,vaan se, että meininki oli yhteisöllistä. Kylällä oli aina jengiä,aikaa vietettiin 'Televatin edessä' , kuunneltiin musiikkia jne. Lähestulkoon kaikki tunsi toisensa, kaikki oli kavereita ja toisista pidettiin huolta. Joskus jotkut kähisi keskenään, mutta peli oli reilua. 80-90luvun taite eritoten on muistoissa. Otto, Inssi,Putte,Poika ja monet,monet muut :) Se mitä itse kukin on elämässään sittemmin tehnyt,tai mihin joutunut/mennyt, on sivuseikka.Joskus on vaan mukava muistella vanhoja. Kuten niitä lukuisia reissuja isolla porukalla Harjaan tai Majakalle yöpalalle, tai ex-tempore lähtöjä Kisoihin :)

        Ilmeisesti härski ei sitten saanut niitä tuulimyllyjään jostakin syystä käyntiin kun renkomäen ***** puhutti miestä lahtelaisen autokaupan pihassa keskellä kaunista päivää. Kovasti oli härski pahoillaan edellisen viikonlopun tekemisistään ja tuijotteli maahan. Aika se on kullannut muistot lyttänenä härskinkin kovuudesta.


      • HÄRSKILLE

        Loogisella ajattelukyvyllä Härski toimi , ja jos luet tämän niin ota huvikses yhteyttä
        ricken backerin omistajaan. On muuten vieläkin mulla. Numero löytyy luettelosta.
        Viimeeks taijettii tavata asuntovaunulla mukkulassa, jos en väärin muista.
        T. Reilua peliä.


      • kudee

        ...härskin ,mitä tiedän,tunnen..,heltan aikoina kun vielä itekkin kylällä pyörin..,niin ihan hyvä heppu...
        ..rupes vaan huvittaa kun sano mulle kerran baarin pöydässä kuinka kovana "jätkänä"mua pidetään...,heh..sanoin vaan että älä
        naurata...;-)
        ps.nyt jo varmaan moni meikeläisen tunnistaa,kun sanon vielä että steven seagal..
        on oikeesti se kova jätkä...:-)


    • sdfsdfsdfsdfsadfsda

      liikkuuko täällä kenenkään päässä yhtään mitään? en usko että monikaan näissä teksteissä mainituista henkilöistä haluaisi lukea tätä palstaa kun täällä lauotaan kutsumanimellä,lempinimellä tai ihan vitun millä nimellä tahansa tyyppien tekemisistä! järki käteen assholes

    • Siellä jossain itsek

      Niinno.. 70/80-luvun taitteessa kun Maukan Belvederellä(?) kurvasivat Lahteen ja Torikadulla kalmukki nousi konepellille lentäjän kypärä päässä niin oli siinä torilla ihmettelemistä. Kalmukki huusi minuutin suoraa huutoa, Lahtelaiset tiesi että kuka oli tullut kaupunkin. ja sai olla rauhassa.

    • joku vaan

      aina vaan orimattilan pellet porukalla pieksi yksinäiset vierailijat...niin ennen ja niin nykyään!

    • Stadin kundi

      Suomen pahin urpokeskittymä Lahden kanssa. Kunnon tolloja.

      • sbaddu

        Orimattilan meininkiä ei tiedä paremmin ku ex-orimattilalainen, tai tämänhetkinen.. 20 vuotta siellä viettänyt, voin sanoa nähneeni meiningin 80-luvulta alkaen...


    • Epätietoinen Jostaki

      miten mitataa miehen kovuus??? eipä ole tuotakaan koskaa meikä tajunnut..

      • helppoa...

        Kova mies elättää vähintään itsensä ilman armopaloja yhteiskunnalta.
        Heikkoja täytyy tukea.


    • Hieno homma

      Tämä on Orimattila osion paras ketju ja todella mielenkiintoista sekä muistoja herättävää luettavaa.

      - Kiitos -

      • stve

        Nämäkin vuosikymmenet asunut Olassa, mutta parhaat nuoruusvuodet eletty 70-luvun alussa.. Paljonkin olisi kerrottavaa ja persoonien nimiä. Baareja jo mainittiin
        , lisäksi oli Hepokatti ja Elorin baari. Oppikoulusta lintsattiin ja baariin pelaamaan flipperiä.


      • varavenäläinen
        stve kirjoitti:

        Nämäkin vuosikymmenet asunut Olassa, mutta parhaat nuoruusvuodet eletty 70-luvun alussa.. Paljonkin olisi kerrottavaa ja persoonien nimiä. Baareja jo mainittiin
        , lisäksi oli Hepokatti ja Elorin baari. Oppikoulusta lintsattiin ja baariin pelaamaan flipperiä.

        No onks siellä ollu ketään kovaa miestä, kaikki vaan ottanu turpiinsa joltain puolihumalaisilta teinikäännääjiltä. Vittu miehiä muka, nauran tollasille!


      • mies pietarista

      • Perversioita
        stve kirjoitti:

        Nämäkin vuosikymmenet asunut Olassa, mutta parhaat nuoruusvuodet eletty 70-luvun alussa.. Paljonkin olisi kerrottavaa ja persoonien nimiä. Baareja jo mainittiin
        , lisäksi oli Hepokatti ja Elorin baari. Oppikoulusta lintsattiin ja baariin pelaamaan flipperiä.

        Elorin baari ja elokuvakerho, jossa kähmittiin tyttöjä. Vinkalo ja synti. Pervot papit ja Orimattila. 70 lukua.


    • poss

      voiko tyhmempää aihetta olla tällä palstalla.kova mies ei kehu voimiaan vaan näyttää itse kovanpaikan tullen.nää lässytykset taitaa olla vellihousujen kirjoitteluja.

      • kudee

        ....pitää aina muistaa että ,aina sille ns.kovalle jätkälle löytyy kovempi jätkä..
        ...ja se että saat jonkun kovan maineen ,nii voit varautua että kokeilijoita kadulla sitten riittää,itseäni on ja lyöty...yms.ja en ole silti lyönnyt takaisin...
        ..onneksi,oikeesti on helppo satuttaa ..,mutta että et tee ite sitä niin yes..
        ..ps.menkää ns.salille painimaan jos budo yms.tappelut kiinnostaa..
        ei kännissä kaduilla...:-)


    • teitä odotetaan jo

      Orimattilan kovimmalle jätkälle lurahtaa paska housuun kun ottaa yhden askeleen Vaasiksella, jos ehtii niin pitkälle. Hesarilla niistetään jokaisen orimattilalaisen rehupuntin nenä ihan pyytämättä. Tervetuloa jos saatte traktorin lainaan!

      • ehkäpä nykyisillä

        Voi olla että näillä nykyisillä 2010 luvun " kovimmilla jätkillä" lurahtaakin housuun, mutta niillä 80-ja 90- luvun kovilla kundeilla ei olis lurahtanut housuun yhtään mitään, se on saletti.


      • Vuosimalli -63
        ehkäpä nykyisillä kirjoitti:

        Voi olla että näillä nykyisillä 2010 luvun " kovimmilla jätkillä" lurahtaakin housuun, mutta niillä 80-ja 90- luvun kovilla kundeilla ei olis lurahtanut housuun yhtään mitään, se on saletti.

        Baareista vielä.. Orimatin aulassa oli kebabbi baari jota jokke pitijonkun aikaa... Heh jokunen olut tuli sielläkin juotua ja pirun hyvät kebabit siellä oli. Ja edesmennyt putte ja hanski piti samaa baaria jonkunaikaa... Oli ne aikoja....


      • Hesa-Ola
        Vuosimalli -63 kirjoitti:

        Baareista vielä.. Orimatin aulassa oli kebabbi baari jota jokke pitijonkun aikaa... Heh jokunen olut tuli sielläkin juotua ja pirun hyvät kebabit siellä oli. Ja edesmennyt putte ja hanski piti samaa baaria jonkunaikaa... Oli ne aikoja....

        Kebab oli hyvää. Milloin Putte on edesmennyt?


      • -63
        Hesa-Ola kirjoitti:

        Kebab oli hyvää. Milloin Putte on edesmennyt?

        Tänä kesänä


      • 61-
        -63 kirjoitti:

        Tänä kesänä

        Voi voi. Nuori mies. Muistan, kun hän asui oriontornikolmosessa ja minä naapuritalossa. 80 luvulla muutin hesaan. Ja vielä sillä matkalla.. Nyt 30v työrupeaman jälkeen työtön.

        Nyt ehkä voisin ostaa kämpän Orimattilasta, niin pääsisi asuntoveloista.


      • kuusolme
        -63 kirjoitti:

        Tänä kesänä

        Ei kai se putte ollu vaan keijo ku kuali, kesällä.


      • luulet vaan
        ehkäpä nykyisillä kirjoitti:

        Voi olla että näillä nykyisillä 2010 luvun " kovimmilla jätkillä" lurahtaakin housuun, mutta niillä 80-ja 90- luvun kovilla kundeilla ei olis lurahtanut housuun yhtään mitään, se on saletti.

        Ainoa mikä on saletti on se, että aika kultaa muistot.


      • Pullaanaamaan

        Kyllä se siitä vielä jos pullamössöä lappaa samaan malliin ja brenkkua .


    • kudee

      heh...65v.syntyneenä,olin ja ns.kanta asiakas...tietty tunsin kaikki...
      ei mitään isompia ongelmia itellä tietty ollut kun osasi ns.käyttäytyä...
      ja ehkä pidettiikin vähän "kovana"jätkänä...,meinaan ei tarvinnut ite ns.tapella koskaansiihenaikaan...eikä muutenkaan.,siinä ehkä on vähän perää että ulkopaikkakuntalaisilla oli välillä ongelmia...,ja siihen yleensä liitty muutama paikallinen"kova"jätkä..,jotka ei ns.kestä vittuilua,mutta kyllä mesta kun mestaan voi tulla kun osaa käyttäytyä...,pelkäämättä että heti saa pataa,...:-)

    • Muistan ..

      Mieleeni on jäänyt moniakin unohtumattomia persoonia kuten vaikkapa jo edes mennyt Erkki-Pekka S joka myös Boa:na tunnettiin, siinä oli huikea tyyppi Erkontien " vakiokasvo"

      • Kepillinen

        Minä kävin joskus booalle näyttämässä laattaa.


      • Nou, Nou
        Kepillinen kirjoitti:

        Minä kävin joskus booalle näyttämässä laattaa.

        Sitä sä et ole koskaan tehnyt!


    • ex- asukas

      HEIPS! Minä tunnen Olan meiningin 60-luvulta. Tuttuja nimiä vilisti kirjoituksissa. Hyvin pärjättiin ja toimeen tultiin. Aika rauhallista meno oli vielä silloin. Väki koostui aika paljon sinne muuttaneista ja heidän jälkeläisistään ei enää ollut alkuperäisiä paljonkaan jälellä. Yksi katu keskellä kylää, taxi sillan korvassa ja malinin kauppa ja meriluoto 3 pankkia, 2 kapakkaa, ja SOPINKULMA. Nopeasti sit aloi ola laajeta ja porukkaa virtasi lisää muualta. aika aikaa kutakin.

      • Tuuran kauppa

        Kirjakauppa ja pissalle haiseva omistaja. Muistan konkurssimyynnin, kun ostin tietosanakirjasarjan sadallamarkalla. Silloin tuomari möi halvalla.


    • Susku

      Muistaako kukaan Julesta? Mitä tekee nykyään? Amerikkalaisilla ajeli ennenvanhaan. Entä Rysäkeppiä myös Niinikoskelta? Olikohan se joku reiska? Nimi jo unohtunut. Kova poika oli pussaamaan. Kivoja muistoja jäi Orimattilan kavereista. Ovatkohan naimisissa? Muistaako kukaan nimiä? Olisi kiva olla heihin yhteydessä ja muistella vanhoja aikoja.

      • Ukko.

        Tunnen molemmat ja hyvin menee. Ei täällä viitsi nimetä saati juoruta heistä saati muista Orimattilassa pyörineistä ihmisistä.


      • Tuntee

        Juleksella kaunis nuori vaimo nykyään...mukavakin kuuluu ihmiset puhuvan..


      • Nähnytvilauksen

        Kuulemma melkoisen varakaskin vielä juorujen mukaan.


      • Haluaatietoa

        Kumpi? Se uusi kaunis nuori vaimo vai?


      • Nähnytvilauksen

        Niin


    • Hanne

      Kusipäitä ne olivat. Aina tappelemassa joka puolella Lahdessa, Porvoossa, Myrskylässä, ja missä milloinkin. Meikäläisen mielestä eivät ainakaan olleet mukavia.

      • Rateko..

        Mitään tapelleet. Mukavia heppuja olivat. Radiomastoon välillä kiipeilivät.


      • Kultivoitu
        Rateko.. kirjoitti:

        Mitään tapelleet. Mukavia heppuja olivat. Radiomastoon välillä kiipeilivät.

        Niinpä
        Siinä sitten meni isälliset ilot.


    • entinen olalainen

      Kyllä se vaan on niin, että aika kultaa muistot.

      • Tämä on totta!

        On ollut tosikova paikka tämä Orimattila menneinä vuosikymmeninä, toisin on nyt kun nämä " entiset kovat tyypit" on jo keski-ikäisiä papparaisia joista ei nykyisin olisi mihinkään, oikeestaan sellaisia säälittäviä ressukoita.
        Silloin uhosivat ja luulivat itsestään liikoja, mutta nyt samat tyypit sais samalla tyylillään nenään jokapäivä, joten parempi on vaan heidän nyhjöttää räkälöissä kun ei heistä muuhun olekaan.

        Toisin on asiat oikeilla kovilla 80 ja 90 luvun tyypeillä, heillä on nyt omistusasunnot, perheet, ammatit ja työpaikat, on harrastuksia jne.!!!!


      • Lipeäkala
        Tämä on totta! kirjoitti:

        On ollut tosikova paikka tämä Orimattila menneinä vuosikymmeninä, toisin on nyt kun nämä " entiset kovat tyypit" on jo keski-ikäisiä papparaisia joista ei nykyisin olisi mihinkään, oikeestaan sellaisia säälittäviä ressukoita.
        Silloin uhosivat ja luulivat itsestään liikoja, mutta nyt samat tyypit sais samalla tyylillään nenään jokapäivä, joten parempi on vaan heidän nyhjöttää räkälöissä kun ei heistä muuhun olekaan.

        Toisin on asiat oikeilla kovilla 80 ja 90 luvun tyypeillä, heillä on nyt omistusasunnot, perheet, ammatit ja työpaikat, on harrastuksia jne.!!!!

        Tsot, tsot
        Kaikki tosikovat ja hienoiksi miehiksi kuolemansa jälkeen muuttuneet kusipäät, eivät kunnioittasi -80 -90 luvuilla omistusasunnoissa asuvia. Tosikovat läpsisi kounoon näitä luuseripusseja, jotka joutuvat tienaamaan ruokansa ja asuntonsa itse. Silloin uhosivat, mutta toiseksi jäisi tuollainen lorohousu, jos papparainen tulisi vastaan.


      • naurettavia olette
        Tämä on totta! kirjoitti:

        On ollut tosikova paikka tämä Orimattila menneinä vuosikymmeninä, toisin on nyt kun nämä " entiset kovat tyypit" on jo keski-ikäisiä papparaisia joista ei nykyisin olisi mihinkään, oikeestaan sellaisia säälittäviä ressukoita.
        Silloin uhosivat ja luulivat itsestään liikoja, mutta nyt samat tyypit sais samalla tyylillään nenään jokapäivä, joten parempi on vaan heidän nyhjöttää räkälöissä kun ei heistä muuhun olekaan.

        Toisin on asiat oikeilla kovilla 80 ja 90 luvun tyypeillä, heillä on nyt omistusasunnot, perheet, ammatit ja työpaikat, on harrastuksia jne.!!!!

        Höpö höpö. Ei ollut sen kovempi paikka kuin mikä tahansa pikkukylä.


    • Jöppe

      Suskulle tiedoksi. Amerikkalaisella se ajelee edelleen ja kartanonisäntänä nykyään elelee. Toisesta henkilöstä josta kyselit en osaa sanoa sen enempää.

    • 100 A

      Kiva lueskella,tuttuja vilisee :)
      Muualle muuttaneena pidetään lippu korkeella muistellen menneitä mukavia aikoja! Erkontie tuli kierrettyä monen monta kertaa,Matinkellari oli mun kantapaikka!
      Monen muun kera :)
      Shellin baarihan oli GM-kahvio...;)...ja SiltaMarketissa "naamabaari" :)

    • Muistan kesän 93

      Kyllä Orimattila oli vielä silloin Orimattila - Sisäänpäin lämpiävä kylä ( ehkä vielä nykyäänkin sisäänpäin lämpiävä ) mutta ei niin paljoa kun 80-luvulla.
      Silloin tännepäin ei ollut juurikaan muuttoliikettä, päin vastoin .. täältä muutettiin pois. Kaikki tunsi tai ainakin tiesi toisensa ja huomasi heti ulkopuolisen.
      Saattaa olla että niihin aikoihin täällä oli jopa tukalat oltavat ja ahdistavaa tänne muualta muuttaneella?

      Mitä mieleeni on jäänyt 80- ja 90 luvuilta ... Mustalaisviha 80 -luvun lopulla, murrot liikehuoneistoihin, sisäänpäin lämpiävyys, useita henkilöitä jotka kulkivat omia polkujaan, poliisinhenkilökuntaa kuten vaikkapa Laine, Heinonen, Mölsä, Kemppinen.

      Tietenkin aika kultaa muistot, mutta pääasiassa muistoni 80-ja 90 lukujen Orimattilasta ovat ihan positiivisia ja kaipaan niitä aikoja, silloin olin vielä nuori ja oli unelmia, toiveita ja uskoa niihin, mutta nyt keski-iässä ne nuoruuteni haaveet ovat jo hautautuneet arjen realiteetteihin.

      • Ottiatuota 1

        Muistan kesän -93
        Silloin satoi melkein joka päivä, niinpä kaikki parempiväki muutti tuonne aurinkoiseen Nastolaan. Muuta nyt jo takaisin, täällä on tulevaisuus ja Henna.


    • etkösvois

      Itte vietin nuoruuteni olassa 80-90 luvuilla, silloin piisas jengiä kylillä, matinkellariin joutu jopa jonottamaan! Viime lauantaina kävin ajamassa kylän läpi, Voi Voi, ei niin ketään, te ootte vissiin täällä. Sääli, Oikeissa ihmiskontakteissa on sitä jotakin, esim . paneminen yhdyspankin puistossa on oikeesti kivempaa kuin netissä luuhaaminen, tehkää jotain nynnyt!

    • motojaska

      itselleni mieleen jäi kirkkaasti orimattilan kuuluisat moottoripyöräajot! itse olin mukana vuosina -82 ja -85. mukava perinne, joka käytössä nykypäiviäkin !

      • kyösti69

        juu siellä minäkin silloin! múistan erityisesti naapurin tuulikin, joka pikkuhoususillaan minua jahtasi takaa. nimimerkillä "jöppe" varmaan myös muistaa, kuinka minä sinua kainalosta kutitin lammen rannassa, kun olimme hieman vappusimasta humaltuneena sortuneet koskettelemaan ;)


    • V8 hemi

      80:lla asuin nastolassa,siihen aikaan taisteltiin usein olalaisten kanssa.

      • Olalainen

        Kovat oli taistelut! Aina olitte seipäät tanassa mutta turpaan saitte hehee


      • Olalainen

        Kovat oli taistelut! Aina olitte seipäät tanassa mutta turpaan saitte hehee


    • V8 hemi

      Eiköhän niitä osumia tullu puukosta ja putkesta molemmin puolin.Terveiset vaan kaikille taistelijoille.

    • Joopa joooo

      Kyllä on ollut kova paikka tää Orimattila ennen vanhaan .. Muistan että täällä oli myös tullinmäen pyromaani, romaanivainot, juoppoja ukkoja pilvin pimein, pilluringinajoa paljon, liftareita ola-lahti välillä, kapakoita, pikkukauppoja ... Kyllä ne vaan oli hyviä aikoja ne entiset.

    • kaveri sivistyksestä

      no voi yhren tähren! noita kun lukee niin tulee mieleen että ei oo paljoo geenit vaihtuneet tossa kylässä.

      • ++++++++++++++++++

        Nää kovat tyypit on ja oli kovia lisääntymään .. heille kun naisseuraa on runsaasti tarjolla.


      • olastaminäki
        ++++++++++++++++++ kirjoitti:

        Nää kovat tyypit on ja oli kovia lisääntymään .. heille kun naisseuraa on runsaasti tarjolla.

        äitini on kyllä isäni serkun täti, mutta eihän se minuun ole mitenkään vaikuttanut :)


    • vhj1

      veljeksistä yks oli saanu nenää syksyl

      • Kerro lisää

        Mistä veljeksistä ja kuka kolautti ja missä tää tapahtui?


      • Lisää tulee
        Kerro lisää kirjoitti:

        Mistä veljeksistä ja kuka kolautti ja missä tää tapahtui?

        No Komulaisia tietty, melkoisia lorohousuja. Karppa niittas nokat umpeen Arvidin terassilla.


      • vai niin
        Lisää tulee kirjoitti:

        No Komulaisia tietty, melkoisia lorohousuja. Karppa niittas nokat umpeen Arvidin terassilla.

        Minkä ikäisiä nää komulaiset on?


    • bul1

      v:n veljeksistä

      • Ahaaaaaaa

        Saiko K nenään ja keneltä?


    • bul1

      A.

      • Jahaaaaa

        Kuka kopautti?


      • 1qe
        Jahaaaaa kirjoitti:

        Kuka kopautti?

        mä :D


    • ihmettelen oikeesti

      Hauska lukea kuinka luuserit muistelee, jos ei elämässään muuta saanu aikaseksi kuin viinapäissään pulistellu niin aikasen köyhää elämää. Kannattaako tollasella älykääpiöelämällä edes elvistellä, idiootteja koko sakki

      • Aivan niin, aivan ni

        Oletko hieman kateellinen kun toiset on kokenut ja nähneet monenlaista ja nyt sinä sitten huomasit mistä kaikesta olet jäänyt paitsi?


    • Muisttuu mieleen

      Horde, Jarre ja moni muu.

    • Nubio

      Skäbä, slurba, gröbe, snuffe, siinä oli kylän kovimmat jepet.

      • Nokkiin vedin

        Ja paskat. Vellihousuja kaikki.


      • Fakkeri
        Nokkiin vedin kirjoitti:

        Ja paskat. Vellihousuja kaikki.

        Snifu,nöppe, slaba,lerba, starbu,niffo,köbö, jeffe,,,ne oli kovimmat silloin ja vieläkin...


    • Tässä faktaa

      Mitä kovia jätkiä tuollaiset kapakoissa nyhjöttävät tyhjäntoimittajat on tai ovat olleet - Ei yhtään mitään, täysin mitättömyyksiä ja jotkut on vielä pelänneet näitä saatanan mitättömyyksiä!

      Vittu sentään mitä puheita tässä ketjussa on juuri noista ns. Kingeistä .. tuollaisia ei voi pitää minään muuna kun luusereina joista ei silloin ollut mihinkään eikä tullut koskaan olemaankaan.

    • mites mahtoi olla ?

      Oliko homoja ?

    • paskaläpipaikka

      Orimattilassa asuneena voin kertoa, että siellä pojat oppivat väkivallan jo vesijohtovedestä. Poikkeuksetta isompi lyö pienempää ja porukalla hakataan muut. Säälittävä paskaläpi. Synnyin siellä, mutta en ikinä palaa takaisin. Pienissä piireissä lipitetään kaljaa puolilukutaidottomina. Luu ulkona soitetaan paskapoppia säälittäväksi tuunatuissa romuissa, joilla kierretään rinkiä Sellgrenin vanhalta tehtaalta S-marketin kulmille. Se jatkuva vastapäivään kääntyily ei tee päätä paremmaksi. Voi olla, että joskus kauan sitten Orimattila oli terve paikka.

    • r.ounila

      no ilmankos sitä ei tullu saatua silloin nuorenpana, jos nytkään, ku lukee mitä on tullu tehtyä; tappelua, puukotuksia, ampumista yms.
      Olis voinu josku pa kin, perkules.
      noh, toiset hoiti sen homman, omansa kullakin.

    • gay 2000

      Oliko tohon aikaan homoja vielä keksitty ?

      • Näinnnnnnn

        Ei ollut hinureita vielä silloin olemassakaan ja jos olikin niin visusti pitivät sen vian omana tietonaan, toisin kun nyt ... nythän on " normaalia ja jopa muotia" olla joku saatanan sateenkaari ihminen - Voi vittu sentään!


        Silloin vanhaan hyvään aikaan eli 80-luvulla oli kaikki paremmin, oli Neuvostoliitto, oli YYA sopimus, oli itä ja länsi vastakkainasettelu, oli kylmä sota ja rautaesirippu, oli Rubikin kuutio, oli sitä ja tätä mutta ei ollut mitään saatanan hinttejä ja jos olikin niin orimattilan keskustaan ei ollut mitään asiaa.


      • Anonyymi

        Vainion homo veljekset on ensimmäinen julkisesti kaapista tulleet. Jesse ja Joni nimeltään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vainion homo veljekset on ensimmäinen julkisesti kaapista tulleet. Jesse ja Joni nimeltään

        Näistä sisaruksista ei ole mihinkään. Tyhmiä ovat


    • Ohi kulkenut

      Luin tämän säälittävän keskusteluketjun läpi. Harkitsin kämpän ostoa Orimattilasta (en itselle), mutta en harkitse enää. Onko kovanaamaisuus, uho ja typerä kännääminen joku arvo miehelle? Ei, vaan se on luuserin merkki. Sivistystä Orimattilasta tuskin löytyy jos näitä kirjoituksia on uskominen. No ehkä naisten puolella, hehän ei tähän ole juuri kirjoitelleet. Täältä stadin vinkkelistä, maailmaa kiertäneenä naisena, O. on viheliäinen käpykylä ja tämä ketju ilmaisee räkäläkulttuuria ja tyhjänpäiväistä ajanviettoa ja vähäjärkistä uhoa. Missä ovat yrittäjät, oppineet, fiksut, rauhalliset yksilöt, maailmankiertäjät? Taisi täällä yksi sellainenkin olla. Olen itse matkustanut monessa maassa, olen kosmopoliitti. Opiskelkaa, sivistäkää itseänne, kehittäkää kyläänne, olkaa fiksuja. Lopettakaa aivoton kännääminen ja siitä johtuvat örveltämiset ja tappelut jota muualla Euroopassa pidetään häpeällisenä junttien touhuna, mitä se onkin. Tehkää töitä ja muuttakaa jonain päivänä sivistyksen pariin. Saman puheen pitäisin kaikille Suomenmaan typerille työtävieroksuville sossupummeille yms. kelvottomille miehille,juoppo-örveltäjille. Alkoholiin 50 % hinnankorotus ja kansanvalistusta raittiuden suuntaan kouluihinkin lisää, niin saisivat jotkut myös asua rauhassa tyhmemmiltä seinänaapureiltaan. Menkää seurakuntiin, lopettakaa juominen alkuunsa niinkuin älykäs presidenttiaines tekee. Taidanpa tilata seuraavan matkan Pariisiin ja kiertää primitiivisten uhoajien käpykylät kaukaa,

      • Kova paikka

        Eipä ole tainnut sinun tapaisella olla koskaan rohkeutta mennä Olan kaltaiseen sisäänpäin lämpiävään kylään .. ja hyvä niin sillä täällä sinunlaisellasi ei olisi mitään tekoa, sillä täällä miehet on rautaa ja nyrkit puhuu

        Ugh!


      • iiiisooooeeegooo

        Olipas hyvä että kuljitkin ohi.
        Pysy sinä vaan siellä stadin vinkkelissä ja ole vaikka kosmonautti.
        Olet niin itseäsi täynnä että ihme kun edes mahdut stadiinkaan.
        Mitä tulee örvelöihin, niin kyllä niitä siellä näkee huomattavasti enemmän, itse varmaankin olet yhtenä ylitse muiden.
        Kerropa vielä mihin sua sattuu ?


      • Myai THai
        Kova paikka kirjoitti:

        Eipä ole tainnut sinun tapaisella olla koskaan rohkeutta mennä Olan kaltaiseen sisäänpäin lämpiävään kylään .. ja hyvä niin sillä täällä sinunlaisellasi ei olisi mitään tekoa, sillä täällä miehet on rautaa ja nyrkit puhuu

        Ugh!

        Vitut mitään miehiä, hakkajia, joilla ei ole enempää älyä ja sisäistä elämää kuin tajua elämästä tai mistään. Pieniä runkkuja.


      • 2016luvunkovikset

        Kohta tulee tosi kovia jätkiä tänne. Mitenkähän te kovikset nyt toimitte ,kun mutiasjengi painaa teidän muijia ja pistää teitä pataan? Heinämaan tien jengi on kovin! Kalvetkaa luuserit! Valtanne on poistunut! Mutukit jyrää!


      • niinkatos
        2016luvunkovikset kirjoitti:

        Kohta tulee tosi kovia jätkiä tänne. Mitenkähän te kovikset nyt toimitte ,kun mutiasjengi painaa teidän muijia ja pistää teitä pataan? Heinämaan tien jengi on kovin! Kalvetkaa luuserit! Valtanne on poistunut! Mutukit jyrää!

        Juuri näin. Kantasuomalaisten valta-asema on syrjäytetty.


    • mummeli 1

      Hei ohi kulkenut! Ei nää jutut tällä palstalla ole yhtään sen kummempia ku muiden kaupunkiekaan. No sulla oli varmaan pätemisen tarve.

      • ihme porukkaa

        Eikö sinun mummeli 1 mielestä ole vielä kauheampaa kun ei aikuisilla miehillä ole elämässä muuta pullisteltavaa kuin se, että on joskus 80- 90 luvulla heilutellut nyrkkejään ja sen jälkeen elänyt sossunpummina? Sehän se vasta on pätemisen tarvetta.


      • mummeli11
        ihme porukkaa kirjoitti:

        Eikö sinun mummeli 1 mielestä ole vielä kauheampaa kun ei aikuisilla miehillä ole elämässä muuta pullisteltavaa kuin se, että on joskus 80- 90 luvulla heilutellut nyrkkejään ja sen jälkeen elänyt sossunpummina? Sehän se vasta on pätemisen tarvetta.

        No, mut et ilmeisesti ole elänyt sitä aikaa,ja josta et mitään tiedä. Ei tuo nykyaikakaan kovin ihanalta kuulosta. Antaa moni sellasen kuvan, jota tosin en usko. Kyllä Orimattila on hyvä paikka ollut ennen ja on nyt. Eikö vaan? Orimattila nousuun. Harrastakaa , liikkukaa ja viettäkää mielekästä aikaa. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin tosissaan.


    • mites mahto olla ?

      Oliko tuohon aikaan jo keksitty homoja ?

      • Joko tuli selväksi!!

        Ei ollut hinureita vielä silloin olemassakaan ja jos olikin niin visusti pitivät sen vian omana tietonaan, toisin kun nyt ... nythän on " normaalia ja jopa muotia" olla joku saatanan sateenkaari ihminen - Voi vittu sentään!

        Silloin vanhaan hyvään aikaan eli 80-luvulla oli kaikki paremmin, oli Neuvostoliitto, oli YYA sopimus, oli itä ja länsi vastakkainasettelu, oli kylmä sota ja rautaesirippu, oli Rubikin kuutio, oli sitä ja tätä mutta ei ollut mitään saatanan hinttejä ja jos olikin niin orimattilan keskustaan ei ollut mitään asiaa!


      • Ari petonen
        Joko tuli selväksi!! kirjoitti:

        Ei ollut hinureita vielä silloin olemassakaan ja jos olikin niin visusti pitivät sen vian omana tietonaan, toisin kun nyt ... nythän on " normaalia ja jopa muotia" olla joku saatanan sateenkaari ihminen - Voi vittu sentään!

        Silloin vanhaan hyvään aikaan eli 80-luvulla oli kaikki paremmin, oli Neuvostoliitto, oli YYA sopimus, oli itä ja länsi vastakkainasettelu, oli kylmä sota ja rautaesirippu, oli Rubikin kuutio, oli sitä ja tätä mutta ei ollut mitään saatanan hinttejä ja jos olikin niin orimattilan keskustaan ei ollut mitään asiaa!

        Mites orimattilan romanit,vieläkö juntit ottaa turpaan mertsiltä josta tytöt tykkäs ison peelon takia, nolo juttu eiks vaan?
        Kauhasia ja blomeruksia ei nyt tähän lasketa. Tuskin on pojat minhua saanu, vituttaako häh?
        Noh, olkaa varovaisia kun kummiskin vedätte käteen sahalla, ettei vaan tulehtuis. Menkää arvidin suojaan vaan kiiruusti etteimörkö vie, häähhhähhäää!


      • Noubi

        Nimiä ei vissiin kannata mainita, mut ns. Koviksista varmaan yli puolet on ollu mun kans sillai , tai ainakin kysyny mahkui.
        Jos suomalaisista 45 prossaa on joko homoja tai sit BI, ni miks orimattila ois poikkeus?
        PS. Kylän pienin muna on , ei olis päältä uskonu, ilmankos tytöt vieroksuu, mulle ei paha.


      • se siitä houreesta
        Ari petonen kirjoitti:

        Mites orimattilan romanit,vieläkö juntit ottaa turpaan mertsiltä josta tytöt tykkäs ison peelon takia, nolo juttu eiks vaan?
        Kauhasia ja blomeruksia ei nyt tähän lasketa. Tuskin on pojat minhua saanu, vituttaako häh?
        Noh, olkaa varovaisia kun kummiskin vedätte käteen sahalla, ettei vaan tulehtuis. Menkää arvidin suojaan vaan kiiruusti etteimörkö vie, häähhhähhäää!

        Täällä ei ole mitään MERTSIÄ ikinä edes pyörinyt!


      • Anonyymi
        se siitä houreesta kirjoitti:

        Täällä ei ole mitään MERTSIÄ ikinä edes pyörinyt!

        Metrsi onkin homoseksuaali


    • Mummeli2

      Ohi ajaneelle: täällä, niin kuin joka paikassa tyhjät tynnyrit kolisee eniten.
      Suurin osa on ihan tavallisia, kunnon ihmisiä.
      Noille kännipäissään tapelleille ja törppöilleille ne möhläykset on se elämää suurempi juttu. Oman kylä rajojen ulkopuolelle ei ole ikinä uskallettu astuakaan.

      Joku vielä kyseli: "Oletko hieman kateellinen kun toiset on kokenut ja nähneet monenlaista ja nyt sinä sitten huomasit mistä kaikesta olet jäänyt paitsi? "

      Voi että mitä kokemuksia ja näkemyksiä! Kateellinenhan niistä on ihan joka iikka. Kun ei ymmärrys riitä suurempiin ympyröihin ja merkittävämpiin asioihin, niin noistahan se elämys on revittävä. Säälittävää porukkaa!

      Mutta kuten sanoin, meitä on paljon muitakin, jotka emme noita pummeja noteeraa elämässämme. Emmekä niihin onneksi törmääkään, kun tuo Arvidin seutu ei kuulu meidän vakiseutuihin.

      • Ohi kulkenut

        Hyvä juttu, Mummeli2, arvelinkin että Orimattilasta ei fiksuja naisia sentään puutu, ja kunnon miehiäkin löytyy varmaan jonkin verran, mutta ei ne viitsi tulla tällaiselle palstalle, jossa p*n jauhanta rehottaa, niillä on parempaa tekemistä. Mukavaa kesää kunnon kansalaisille sinne, onhan se nätti aitosuomalainen kylä... kunhan vaan ne joutilaat spurgut sais sieltä vex katukuvasta ja häiriköimästä.


    • Minä 72

      Kuka muistaa T.sulanderin, Joken ja lissun, Keksan...jne? mitäköhän niille kuuluu, viinamäen miehiä taisivat olla, mutta kuuluivat kuvaan kuin nenä päähän.

      • Muistan osan

        T. Sulanderista en ole koskaan kuullutkaan, Jokke hukkui palojokeen joitakin vuosia sitten, Lissu raitistunut, Keksa ( Keijo .L ) elää ja voi hyvin.


    • 22222222222222222222

      tuija on kuollut muutama vuosi sitten.

    • ihan vaa tiedoks

      Oliko 80-luvulla paljon homoja ja hinttejä orimattilassa ?
      Nykyisin ainakin kaikki erään tietyn baarin asiakkaat kiillottavat toistensa banaaneja eli ovat hinttejä.

      • OlaVasara75

        Tosi on! Itsekin tykkään nahkabanskusta mitä tulee tulee karvaiseen kakkoseeni, mitä naiset karttavat mm. satiaisten takia.


    • Firkgay

      Oi muistoja, oi muistoja! Myrskylään jahdattiin kerran yhtä sinistä Taunusta, mutta se pääsi karkuun. Padasjoella sitten kun käytiin, niin saatiin kiinni ruskea Taunus. Käytiin kiinni ja saatiinhan sittenkin kakkoseen itsellemme, niin kuin oli tarkoituskin. Haha! Sen jälkeen opettelimme kir-joitt-amm-a-nnnn.

    • smurffin persekö ?

      jahtasitte sinistä aunusta ?

    • Muistaja

      80 - luvulla Olassa oli kovia tappeluita kovien kundien välillä. Sitten toinen asia mikä mieleen tulee niiltä ajoilta on viritetyt mopot - Solifer Suzuki Pv:t meni niin saakelin lujaa ....

      Oli ne hyviä aikoja ja paljon mukavia muistoja tulee niiltä ajoilta mieleen.

      • säälittävää porukkaa

        Mikä nyt on kenekin mielestä mukavaa? Joidenkin mielestä tuntuu mukavalle kun ääliöt vetää turpaan, joidenkin ääliöiden mielestä on tosi mukavaa hakata muilta leukaluut poikki. kumpi on sinun mielestä mukavampaa? Jos kuulut tuohon hakkaavien ryhmään niin minä voisin tulla pesäpallomailan kanssa verestämään kanssasi "mukavia" muistoja.


      • Muistaja
        säälittävää porukkaa kirjoitti:

        Mikä nyt on kenekin mielestä mukavaa? Joidenkin mielestä tuntuu mukavalle kun ääliöt vetää turpaan, joidenkin ääliöiden mielestä on tosi mukavaa hakata muilta leukaluut poikki. kumpi on sinun mielestä mukavampaa? Jos kuulut tuohon hakkaavien ryhmään niin minä voisin tulla pesäpallomailan kanssa verestämään kanssasi "mukavia" muistoja.

        Kuules nyt ressukka ... Sinusta ei ole pesäpallomailankaan kanssa tulemaan verestämään muistojani - Se on satavarmaa - POIKA!


    • mites hinttikanta ?

      Oliko tohon aikaan homoja paljon ?

      • Muistaja

        Ns. varmoja homohavaintoja on muutamia. Sen ajan maailma oli paljon ahdasmielisempi kun nyt ja hookkanit pitivät homoutensa salassa, toisin kun nyt.


      • SE KOLMAS MUMMELI

        no oli ja niitä toisia, niitä sit olikin. Ja kaikkea oli paljon . Mut arvaa mitä, paljon oli. Tuliko jo selvennystä


      • SuhteelisenVähän

        Ei ollut, kun isäsi lisäksi sinä.


    • Muistajalle peppua

      Muistaja on vieläkin kaapissa, piilohomo joka pelkää salaisuuden tulevan ilmi. Pahaa oloaan lievitti hakkaamalla muita, illalla käpertyi sänkyyn ja itki valtoimenaan homouttaan. Vielä tänääkin pitää homouden piilossa pullistelemalla vaikka samaan aikaan kaipaa poikaa vierelleen hiplattavaksi.

      • kysyn vaan

        Onkos sulla krapula?


      • tietäjä
        kysyn vaan kirjoitti:

        Onkos sulla krapula?

        Ei muistaja on vielä kännissä, känniuho päällä.


    • paavofani

      Nimeltä kun porukoista ja kohtaloista puhutaan, niin onko tietoa, mihin suloinen poika,lempinimeltään Paavo Päivä, oikein kuoli? Olin aikoinani kovasti ihastunut.

      • I don`t knov

        Kuka tää Paavo Päivä oli? En ole koskaan kuullutkaan.


      • Aamuyöhämärä

        Pekka Aamun ja Pirjo yön veli.


      • Pekkaaamu
        I don`t knov kirjoitti:

        Kuka tää Paavo Päivä oli? En ole koskaan kuullutkaan.

        Semmoinen mies, josta täällä puhutaan vielä jälkeenpäinkin. Toisin kuin sinusta.


    • Homot Kasari-aikaan

      Mites on - Oliko paljon homoseksuaalista toimintaa tohon aikaan ?

      Munat suuhun ja menoks ?

    • Ford Taunus 1977

      80 ja 90 - luku oli niihin aikoihin paljon Orimattilaa rakentaneen Rakennusliike Taavilan kulta-aikaa. Oli siellä taavilassa hommissa mieleenpainuvaa porukkaa ... Rape ym.

      80- luvun Orimattilan voi kiteyttää muutamiin sanoihin: Rakennusliike Taavila, Sopinkulma, Matin Kellari, Aulis Aaltonen, naamaparkki, pillurinki.

    • ei olis ennenvanhaa

      Ei näytä olevan kylällä enään koviksia kun YönTimotkin kivetyksiä laittaavat!

    • vitunnahka -ville

      sika tapettii ruhas ja teurastettin ykköstornis

      • sikatietäjä

        Niin kaikille tiedoksi siis sika varastettiin ja teurastettiin pahamaineisessa oriontorneissa,huhhuh hyvä pojat!


      • Orkkari 3 joskus ..
        sikatietäjä kirjoitti:

        Niin kaikille tiedoksi siis sika varastettiin ja teurastettiin pahamaineisessa oriontorneissa,huhhuh hyvä pojat!

        Oriontornit eli " orkkarit" olivat vielä 80/90 luvun taitteessa hurjia paikkoja asua, mutta toisin on nyt - Orkkarit ovat nykyään halutuimpia vuokra-asuntoja, kiitos siitä entiselle isännöitsijälle Erkki Kiviselle joka siivosi orkkarit " sellaisesta" väestä.


      • ville-vitunnahka
        Orkkari 3 joskus .. kirjoitti:

        Oriontornit eli " orkkarit" olivat vielä 80/90 luvun taitteessa hurjia paikkoja asua, mutta toisin on nyt - Orkkarit ovat nykyään halutuimpia vuokra-asuntoja, kiitos siitä entiselle isännöitsijälle Erkki Kiviselle joka siivosi orkkarit " sellaisesta" väestä.

        Jaa, että mistä väestä? Asuuks siel nykyään vaa ykkösluokan kansalaisia?


      • Orkkari 3 joskus ..
        ville-vitunnahka kirjoitti:

        Jaa, että mistä väestä? Asuuks siel nykyään vaa ykkösluokan kansalaisia?

        Orkkareilla asuu kunnollisia veroja maksavia A- luokan vuokralaisia ... " sellainen väki" oli juoppoja ja linnakundeja joita siellä ei enää maleksi.


      • kansalainen
        Orkkari 3 joskus .. kirjoitti:

        Orkkareilla asuu kunnollisia veroja maksavia A- luokan vuokralaisia ... " sellainen väki" oli juoppoja ja linnakundeja joita siellä ei enää maleksi.

        Joopa joo. Hyvä,että asukkaat, joiden vuokran maksaa kela tai sossu, ovat saaneet A-luokan kansalaisuuden. Missäs ne juopot ja linnakundit,joita myös täällä Olassa on, muuten asustaa? Ei ainankaan kovan rahan uusissa asunnoissa. Ja muistetaan, että myös he ansaitsevat saman ihmisarvon kuin ns.A-luokan porukka. Koska loppupeleissä samalla viivalla on herrat ja narrit.


      • Ö luokan mies
        kansalainen kirjoitti:

        Joopa joo. Hyvä,että asukkaat, joiden vuokran maksaa kela tai sossu, ovat saaneet A-luokan kansalaisuuden. Missäs ne juopot ja linnakundit,joita myös täällä Olassa on, muuten asustaa? Ei ainankaan kovan rahan uusissa asunnoissa. Ja muistetaan, että myös he ansaitsevat saman ihmisarvon kuin ns.A-luokan porukka. Koska loppupeleissä samalla viivalla on herrat ja narrit.

        Juopot ja linnakundit - Juoppoja on asutettu heinämaantien varressa olevaan reservaattiin sekä kankaanmäelle ja loput dokut asustaa yksityisiltä vuokraamissaan asunnoissa samoin kun linnakundit.

        A-luokan vuokralainen = vuokralla-asuja hoitaa vuokransa ajallaan eikä tuota ympäristölleen häiriötä se että mistä vuokrarahat tulee ei kuulu asiaan.


      • tosi on

        ja päästä vitunnahka keitti sylttyä


    • Mies muistelee.

      80-luvun Orimattilaa kaipailen. Ola oli silloin väkivaltainen, rikollinen, sisäänpäin kääntynyt paikkakunta, jossa kaikki tunsivat tai ainakin tiesivät toisensa. Väki vietti aikaansa kylällä pyörien ja parkissa ollen. silloin oltiin vielä nuoria ja kesät olivat lämpimiä ... Paljon on hyviä muistoja sen ajan Orimattilasta ja vaikka tämä olikin ns. käpykylä niin olen onnellinen että sain elää sen ajan täällä.

      • Kuollut Orimattila

        Minä muistan Orimattilan ja erityisesti !
        Ahdasmielinen sisäpiiriajattelu ja vallakäyttö virkamies joka taholla Ja erityisesti se koski UUSIA ASUKKAITA rehtori vanhat opettajat koulutoimen johtaja ja tietysti hänen vaimonsa sai erityisluokan opettajan viran täysin hermonsa menettänyt epäpätevä paikkaa haki nuoria Pedagogisen koulutuksen saaneita mutta sisäpiiri jako oli tämä poliisit johtava lääkäri sosiaalityöntekijät nuorisokoti jonne pääsivät töihin mm. sos.l.kunassa työskentelevän henkilön mies bussi kuski täysin ammattitaidoton VIRKAMIES TAHON HENKILÖT KIRJSIVAT TOINEN TOISTENSA JUORUJA "UUDISASUKKAISTA" KUN JUORUAMINEN MENEE TÄLLE TASOLLE SILLE LÖYTYY DIAGNOOSI "LUULOSAIRAUS"JA .MINÄ TAPASIN NIIN PALJON UUDIS ASUKKAITA JOTKA JOUTUIVAT NS.UHREIKSI MEIDÄN PERHE OSITTAIN MYÖS,MUTTA SIVU KYLÄN MISSÄ ASUIMME SIELLÄ OLI IHAN TERVEPÄISIÄ ORIMATTILALAISIA HE JOPA PITIVÄT MEIDÄN KAIKISTA PERHEEN JÄSENISTÄ JA OLIMME KANSSA KÄYMISISSÄ 12 VUOTTA HEIDÄN KANSSA JA HYVIN MENI.Nyt täällä on nuori hyvinkin toimivan tuntuinen Kaupungin johtaja MUTTA onko kaupungin hallituksessa vielä niitä iäkkäitä vanhoja uusien asioiden jarruttajia jos näin niin miettikkään nuoremmat Orimattilalaiset missä vika tämä upea kaupunki on jämähtänyt kuin jäävuori paikalleen olen paluu muuttaja MUT kyllä jatkan matkaa täältä puuttuu Elämä Ilo ja nyky aika minä en ole nuori mutta ajanhendessä elän sehän on kehitystä.Orimattilasta saisi hyvän turisti rysän ja elämää kylälle ja mikä tärkeää raha virrat ei se että muutamien rikkaiden sukujen rahat pankeissa seisoo Ei se näy vaikka Orimattila on rikas Kaupunki kuollut mikä kuollut Kuiva pieni Käpy kylä.Keskustakin on niin ruma että yököttää.


    • Marko Kittilä

      Eikös joku ammuttu joskus 90-luvulla johonkin ravintolaan sisälle ? Muistan kun muutin tänne ja silloinen naapuri puhui asiasta.

      • Kyllä ammuttiin

        Marraskuussa 1995 tapahtui Sopinkulma nimisessä kuppilassa tappo jossa menehtyi tunnettu paikallinen noin 40 - vuotias mies. Ampuja tuomittiin muistaakseni 10 vuodeksi vankeuteen.


      • vänrikki
        Kyllä ammuttiin kirjoitti:

        Marraskuussa 1995 tapahtui Sopinkulma nimisessä kuppilassa tappo jossa menehtyi tunnettu paikallinen noin 40 - vuotias mies. Ampuja tuomittiin muistaakseni 10 vuodeksi vankeuteen.


      • En ymmärtäää
        vänrikki kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?


      • jaakko 876
        Kyllä ammuttiin kirjoitti:

        Marraskuussa 1995 tapahtui Sopinkulma nimisessä kuppilassa tappo jossa menehtyi tunnettu paikallinen noin 40 - vuotias mies. Ampuja tuomittiin muistaakseni 10 vuodeksi vankeuteen.

        Ampuja oli paikallinen poliisi.


      • Koiran ulkoiluttaja
        jaakko 876 kirjoitti:

        Ampuja oli paikallinen poliisi.

        Ei poliisi. Vartiointiliikkeen mies.


      • Muistelen näinnn
        Koiran ulkoiluttaja kirjoitti:

        Ei poliisi. Vartiointiliikkeen mies.

        Juuri niin. Ampuja oli niihin aikoihin vartiointiliikkeen vastuuhenkilö - jos oikein muistan, siis hän on mies joka aloitti Orimattilassa vartiointiliikkeen toiminnan, alan pioneeri siis.
        Mukava mies, harrasti ja harrastanee edelleen voimailua.


      • Viikatemies korjas
        Kyllä ammuttiin kirjoitti:

        Marraskuussa 1995 tapahtui Sopinkulma nimisessä kuppilassa tappo jossa menehtyi tunnettu paikallinen noin 40 - vuotias mies. Ampuja tuomittiin muistaakseni 10 vuodeksi vankeuteen.

        80-ja 90- luvuilla Orimattilassa tapettiin muitakin ihmisiä.

        80-luvun alkupuoliskolla Impilinnanseudulla surmattiin mies ja lisäksi 2 muutakin henkirikosta tapahtui joista toinen vuosikymmenen puolessa välissä ja toinen lopussa ja sitten 90 - luvun alussa eräs mies tapettiin ja sitten tapahtui tämä Sopinkulman juttu vuonna 1995


      • kekribukki
        Muistelen näinnn kirjoitti:

        Juuri niin. Ampuja oli niihin aikoihin vartiointiliikkeen vastuuhenkilö - jos oikein muistan, siis hän on mies joka aloitti Orimattilassa vartiointiliikkeen toiminnan, alan pioneeri siis.
        Mukava mies, harrasti ja harrastanee edelleen voimailua.

        Oliko teolle motiivia, vai oliko teko ns hörhöteko?


      • Ehkä otin ehkä en
        kekribukki kirjoitti:

        Oliko teolle motiivia, vai oliko teko ns hörhöteko?

        Huhun mukaan hävisi kädenväännön ja sormikoukun.


      • Niin ja näin
        Ehkä otin ehkä en kirjoitti:

        Huhun mukaan hävisi kädenväännön ja sormikoukun.

        Kyseessä oli ollut tilanne jossa ampuja ja uhri olivat illan vieton aikaan vääntäneet kättä ja vetäneet sormikoukkua jotka uhri oli voittanut ja ilmeisesti uhri oli siitä hieman nälväillyt ampujalle ja sanonutkin että " Mee kotiin harjottelee sormikoukun vetoa" tms. ja tähän ampuja oli sanonut että " Ei mun tarvii" ja oli ottanut aseen esille jonka jälkeen tilanne oli mennyt siihen että laukaus kajahti marraskuisessa illassa kohtalokkain seurauksin.

        Tapauksenkulku oli jotakuinkin noin ja siitä voi itse päätellä teon motiivia.


      • Lisäystä
        Niin ja näin kirjoitti:

        Kyseessä oli ollut tilanne jossa ampuja ja uhri olivat illan vieton aikaan vääntäneet kättä ja vetäneet sormikoukkua jotka uhri oli voittanut ja ilmeisesti uhri oli siitä hieman nälväillyt ampujalle ja sanonutkin että " Mee kotiin harjottelee sormikoukun vetoa" tms. ja tähän ampuja oli sanonut että " Ei mun tarvii" ja oli ottanut aseen esille jonka jälkeen tilanne oli mennyt siihen että laukaus kajahti marraskuisessa illassa kohtalokkain seurauksin.

        Tapauksenkulku oli jotakuinkin noin ja siitä voi itse päätellä teon motiivia.

        Niin ja tapaus sattui vuonna 1995. Uhri oli syntynyt vuonna 1956 ja ampuja vuonna 1948 joten eivät ihan poikasia enää silloin olleet.


      • Pappis
        Ehkä otin ehkä en kirjoitti:

        Huhun mukaan hävisi kädenväännön ja sormikoukun.

        Sormikoukussa se hävis fonzielle ( perkule kun en muista vonssin oikeeta nimee ) , niinku kaikki muutkin, toiset meni vaan kotiinsa häpeemää.


      • Kuka olikaan
        Pappis kirjoitti:

        Sormikoukussa se hävis fonzielle ( perkule kun en muista vonssin oikeeta nimee ) , niinku kaikki muutkin, toiset meni vaan kotiinsa häpeemää.

        Mikä mies tämä Fonzi oikein oli tai on ja vieläkö elää .... Oliko tämä se tumma pappatunturilla liikkunut Fonzie vai muistanko ihan väärin?


      • Pappis
        Kuka olikaan kirjoitti:

        Mikä mies tämä Fonzi oikein oli tai on ja vieläkö elää .... Oliko tämä se tumma pappatunturilla liikkunut Fonzie vai muistanko ihan väärin?

        Oli oli mutten millään muista nimee,,, kova mies oli sormikoukussa, tunturi oli muistaakseni tumma metallihohto sininen leopardipenkillä.


      • Muistan kyllä
        Pappis kirjoitti:

        Oli oli mutten millään muista nimee,,, kova mies oli sormikoukussa, tunturi oli muistaakseni tumma metallihohto sininen leopardipenkillä.

        Kyllä minäkin nyt tyypin muistan mutta nimi on kyllä hukassa .. Muuten oli kyllä ihan mieleen jäävä persoona.


      • ÖölinT
        Muistan kyllä kirjoitti:

        Kyllä minäkin nyt tyypin muistan mutta nimi on kyllä hukassa .. Muuten oli kyllä ihan mieleen jäävä persoona.

        M.......s-Taiska, perkule.


      • Nyt muistuu mielee
        ÖölinT kirjoitti:

        M.......s-Taiska, perkule.

        Joo Taisto ol miehen etunimi ja en tiedä missä hää nykyisin vaikuttaa. Hää ol kerran paikallislehen haastattelussakin ja siinä mainittiinkin että voimaa löytyy ku pienest kyläst.


      • Penkkipunnertaja
        Nyt muistuu mielee kirjoitti:

        Joo Taisto ol miehen etunimi ja en tiedä missä hää nykyisin vaikuttaa. Hää ol kerran paikallislehen haastattelussakin ja siinä mainittiinkin että voimaa löytyy ku pienest kyläst.

        Voimaa ei ole jos häviää sormikoukussa. Tietysti steroidikuurilla saa penkkipunnerrus tuloksen nostettua huimiin lukemiin ammattikoululaisten silmissä.

        Olen taiskan tavannut ja tyhmempää yksilöä ei heti tule mieleen.


      • 5+10
        Penkkipunnertaja kirjoitti:

        Voimaa ei ole jos häviää sormikoukussa. Tietysti steroidikuurilla saa penkkipunnerrus tuloksen nostettua huimiin lukemiin ammattikoululaisten silmissä.

        Olen taiskan tavannut ja tyhmempää yksilöä ei heti tule mieleen.

        Eikös tämä sormikoukunvetäjä joka pappa Tunturilla liikkui ja jota Taiskaksi kutsuttiin ollut / ole joku kehitysvammainen tahi muu vastaava joka tuskin asuu /asui itsenäisesti ja taisipa herra välillä luulla olevansa poliisikin?


      • Närpes

        En kyl uskalla kattoo, ovat kuitenkii alasti ja harrastavat sopimattomuuksia, ties vaikka olis kurkku hanuris.


      • Kovaa menoa
        Närpes kirjoitti:

        En kyl uskalla kattoo, ovat kuitenkii alasti ja harrastavat sopimattomuuksia, ties vaikka olis kurkku hanuris.

        Ei ole kurkkua hanurissa, mutta on urku auki ja meno on kovaa !


    • Lissulussukka

      Oli se kovaa siihen aikaan pojillakin verrattuna nykysiin lepsuihin vehkeisiin. Mikähän niille on tullu kun ei niillä enää seiso kun järki?

    • Herkkukurkku66

      vähäjärkisiä kyllä täällä ollut aina paljon

    • hpappssa

      näin on

    • döasöaaö

      kovaa oli

    • flaslsla

      oli

    • slalaöööa

      joo

    • sdgdggfgffg

      oho

    • gfgfgfgff

      jepulis

    • fghjklölkjhfuioiu

      Silloin ei täällä ollut mustaa miestä, eikä karvaranteita

    • tähäntämänjätän

      Pitääkö kuulemani huhu paikkaansa? Sakke M. Nastolasta tappoi kaksi Olalaista jossain lahtelaiskuppilassa. Kaveri harrasti mp-kiihdytysajoa tai vastaavaa. Katosi Riihimäelle myöhemmin. Liekö vain suurta puhetta?

    • Raksa-Rane

      JOs nyt voitaisiin palata ajassa 30 vuotta taaksepän siihen sen ajan orimattlaan niin moni nykyihminen pyöryisi - oli se niin hurjaa aikaa. Oli 30-50 tenukeppiä kesäaikaan aina olan keskustassa, pulitunturi eli kulta-aikaa. Oli ravintolat täynnä arkena ja pyhänä. Se oli parasta aikaa koskaan orimattilassa. Nyt kylä kuolee ja hiipuu pois. Pakkoliitos lahteen tulee vääjäämättä.

      • RaksaRanenKannalla

        Taantuma on iskenyt Orimattillaan enää enme voi valitettavsti palata takasin 30 vuotta sitten aikaan vaan joudumme kärssimään nykysten päättäjien takia. Kaikki kuolee hennan takia ja päättäjät ovat kuin pölvästejä muutamaa lukuun ottamatta.
        Jos olisi mahollista niin lopetetaan kaupunkin johtajan virka ja palkataan pormestariksi Raksa Rane joka panee kaikki järjestykseen myös naiset.


      • Lätsäpeke

        Rauno vanha tenunenä. Vielä se ukkeli jaksaa painaa noita ryyppyhommia. On se kova ukkeli.


    • Jooeityhjiäpoissa

      Teillä on ollut upea nuoruus.Pahoinpitelyjä,tappoja,itsemurhia,uhoamista.Näitä onkin kiva muistella sitten vanhana.Aika kultaa muistot...

    • olanparashetki

      Oli se kyllä oikeesti hienoaaikaa , porukkaa oli kylillä paljon,nykyään kuiva kylä entiseen verrattuna, nyt on kaikki tietokoneella,oikeestaan sekin hyvä juttu,eivät ainakaan ole kylillä tappelemassa,niitäkin kyllä on,aina ollut.

    • kerrataastaas

      Nostetaas hyvä ketju kaikkien luettavaksi

      • eifossiili

        EVVK.


    • EVVK.Ola

      Onneksi ne pelätyt vajakki kovis idiootit on jo kuolleet. Evoluutio toimiin näin.
      EVVK.

      Aineet & alkoholi sekä väkivalta ja oma käsi on niittänyt.

    • tasapainossa

      Onhan se onnetonta ja naiivia ihailla väkivaltaa ja ns. koviksia. Mielestäni se on raukkamaista touhua kun haluaa vahingoittaa muita ja käyttää väkivaltaa.

    • niinkatos

      Penahan elää vielä, että sikäli on vähän vaikea ymmärtää jaaritteluanne. Taitaa olla vaan liikaa aikaa.

      • Anonyymi

        Missään paikassa ei ole mitään erikoista kunhan vaan pysyttelee pois hämäräpiirin porukoista,järki ihminen kiertää sellaset kaukaa,tyhmänrohkea haastaa riitaa


    • Anonyymi

      Voi kauheeta noita aikoja. Onneks nyt on rauhaisaa ja mukava asua ja olla.

    • Anonyymi

      Orimattilassa oli ennen todella kovia tyyppejä. Entisiä muukalaislegioonalaisia, Kakolassa lusineita tatuoituja ukkoja, kylää kovassa otteessa pitäneitä veljeksiä, todella kovia nyrkkiukkoja.
      Oli kovaa menoa!

      • Anonyymi

        Oot vähä sairas.että tuollaisia ihannoit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot vähä sairas.että tuollaisia ihannoit

        Ime munaa homo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ime munaa homo

        Sairas ootsilti ei siitä pääse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot vähä sairas.että tuollaisia ihannoit

        sammaa mieltä!


    • Anonyymi

      Taiskaa vedetty pojan kloppina taka-akseliin. Taiska opetti myös omalle pojalleen samaa kulttuuria. Nyholm nineltään

      • Anonyymi

        Siis Taiskako on Nypin oikea Faija? No ulkonäön perusteella voisi kuvitella. Kehitysvammaa on havaittavissa


    • Anonyymi

      Tämä ketju on parasta mitä Orimattilasta voi lukea. Onnellinen on hän kuka sai tämän kaiken ajan nähdä omin silmin ja olla välillä tapahtumien polttopisteessä.

      • Anonyymi

        Totta. Mutta vasta Hennan juttujen jälkeen. Slava Henna!


    • Anonyymi

      Suomi 24 Orimattila sivuston parhaat aiheet:

      1) Henna
      2) Hilskan kauppa + muut 80-luvun asiat
      3) Persut

      • Anonyymi

        Joo, siitä paljon puhutaan mistä tykätään. Henna on siksi ylivoimainen kaikessa.

        Hilskan kauppa on ollut parasta Orimattilan vanhassa keskustassa. Muuta ei sitten ole ollutkaan.

        Pertsuista ei ole paljonkaan hurraamista. nro 49 on asia erikseen ja ansaitsee kiitoksen.

        Raksa Rane aiheuttaa monelaisa näkyjä. Pahoinvointiakin.


      • Anonyymi

        Ja vatut sanon minä

        1. Perustava Oy
        2. Hyppyrinenä
        3. Parin metrin nahkatakkifagotti Toni
        4. Homo-veljekset Vainio


    • Anonyymi

      Ennen oli kaikki paremmin

    • Anonyymi

      Kaipaan Hilskan kaupan aikoja. Varsinkin iltaisin itku pakkaa, kun muistelen 80-luvun kesiä.

      • Anonyymi

        Kyllä vetää mielen haikeaksi kun muistelee kultista kasaria.
        Silloin oli kovia tappeluja, eräät veljekset oli kovan tyypin maineessa ( oikeasti ei todellakaan mitään kovia). Oli se Hilskan kappa, salmisen snagari, kovia pelejä korisrintamalla kun oman kylän joukkue pärjäsi. Lankisen autokauppa kuophutiellä myi hyviä käytettyjä autoja.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe