kokemuksia airbnb:stä?

tiituli

onko kellään kokemusta airbnb:stä? ollaan lähdössä keväällä etelä-afrikkaan, kapkaupunkiin ja majoitusta etsiessäni löysin ko.sivut. skeptisenä ihmisenä en luota järjestelmään. onko paikan päälle saavuttua vuokrattu kämppä varmasti olemassa? voiko luottaa airbnb:n apuun jos näin ei ole?

93

17343

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettynyt8

      Kannattaa olla varovainen airbnb:n kanssa.
      Asunnon vuokraaja voi vastata vaikka kolmen vuorokauden kuluttua, vaikka sääntöjen mukaan sen pitäisi tapahtua aiemmin. Ja jos olet sinä aikana vuokrannut asunnon jostain muualta, napsahtaa sinulle automaattisesti 10% peruutusmaksu. Ja kun luottokortin numeron olet jo antanut, on turha valitella Luottokuntaan.

      Sivusto on varmaan hyvä vuokralleantajan ja erityisesti mahdollisten huijareiden kannalta, mutta vuokraajana kierrän sen sivuston nyt kaukaa.

      • skipio

        olen sama mieltä.oltin vuokraamassa erän OLIVER MICHELLIN asuntoa berlin böckelstr.,asunto näytti ok ja oli vapaa ja maksoin.luotiin että kun 24 t. on mennyt saan joko RAHAT takaisin tai isännän hyväksynnän. aika menni päivä 2-3-4.OLIVER MICHELLISTÄ EI tullut minkäälaista vastausta,ei puheelin tai netiin kautta.
        OTIN toisen huonen kun luulin ett diili O.MICELLIN kans raukeesi ja AIRBNB HOITTELE mun rahat takaisin.
        ei todella tullut rahoja takaisin vaikka airbnb sopimus niin sano.
        nyt on kova tappellu rahoistani airbnb kans.
        todella EPÄLUOTTETAVA PULJU.
        siegbert sussmann


      • Airbnb vuokraisäntä

        Miten se peruutusmaksu automaattisesti napsahtaa, jos et ole vahvistanut varausta??? Se menee näin: sä lähetät kyselyn johon vokraisäntä antaa alustavan hyväksynnän, sen jälkeen sä vahvistat ja maksat.

        Kyllä tässä on huijausmahdollisuus molempiin suuntiin minimoitu!


      • Kössy
        Airbnb vuokraisäntä kirjoitti:

        Miten se peruutusmaksu automaattisesti napsahtaa, jos et ole vahvistanut varausta??? Se menee näin: sä lähetät kyselyn johon vokraisäntä antaa alustavan hyväksynnän, sen jälkeen sä vahvistat ja maksat.

        Kyllä tässä on huijausmahdollisuus molempiin suuntiin minimoitu!

        "Vokraisäntä antaa alustavan hyväksynnän ..." eli käytännössä vuokraisäntä voi perua vaikka muutamaa päivää ennen varauksen alkua huoneiston! Ja ensin Airbnb yrittää pitää myös varausmaksun itsellään! Varauksen maksamisehdot olivat kohdallani tiukat. Ehdot pitäisi olla myös vuokran antajalle tiukat, sillä vilkkaissa kohteissa on aika vaikea löytää majoitusta juuri ennen h-hetkeä! Siksi tein ajoissa varauksen!


      • Potjam2
        Kössy kirjoitti:

        "Vokraisäntä antaa alustavan hyväksynnän ..." eli käytännössä vuokraisäntä voi perua vaikka muutamaa päivää ennen varauksen alkua huoneiston! Ja ensin Airbnb yrittää pitää myös varausmaksun itsellään! Varauksen maksamisehdot olivat kohdallani tiukat. Ehdot pitäisi olla myös vuokran antajalle tiukat, sillä vilkkaissa kohteissa on aika vaikea löytää majoitusta juuri ennen h-hetkeä! Siksi tein ajoissa varauksen!

        Nykyään näyttäisi olevan 24h aikaa antaa vahvistus vuokranantajalla, jonka jälkeen kysely raukeaa ja rahat palautuvat luottokortille, jotka airbnb on sieltä "hyvän tahdon eleenä" sieltä varannut. Suurin ongelma mielestäni on se (jota tapahtunut minulle monesti!), että vuokranantaja peruu ilman mitään syytä huoneiston ja minulle palautuu taas rahat 7pv:n kuluessa. Mutta jos olenkin jo kohteessa suunnilleen ulko-ovella, niin miten siinä voi enää järjestelmään luottaa? Hotellit ovat melko usein auki, kun sinne menee ja huoneesi on melko suurella varmuudella kuvatun mukainen. Mutta AirBNB porukka tekee tätä OTOna ja siellä on tunteet, verottaja, sukulaiset - tai mistä minä tiedän - vaikuttamassa viime kädessä vuokraamiseen. Se ei ole ammattimaista ja siksi kaukaa tulevan turistin kannattaa opetella uuden maan kieli, etsiä vaihtoehdot etukäteen jne... mutta on toki päinvastaisiakin tapauksia. Niitä vaan ei etukäteen tiedä, kummasta on tällä kertaa kyse!


      • Anonyymi
        Airbnb vuokraisäntä kirjoitti:

        Miten se peruutusmaksu automaattisesti napsahtaa, jos et ole vahvistanut varausta??? Se menee näin: sä lähetät kyselyn johon vokraisäntä antaa alustavan hyväksynnän, sen jälkeen sä vahvistat ja maksat.

        Kyllä tässä on huijausmahdollisuus molempiin suuntiin minimoitu!

        Tää on mitä meille just äsken kävi katottii asuntoa ja hintoja yms yhtäkkiä tililtä oli lähtenyt rahaa vaikka en ole varannut asuntoa tai mitään katoin vaa että paljonko siinä on niitä extra maksuja ja nyt kun haluun peruuttaa tän niin ne ei suostu antaa rahoja takaisin ei mitään


      • Anonyymi

        Etelä-Afrikassa ei kannata halpis kämpissä asua, siellä on turvallisuus tärkeä juttu. Myös lähiympäristöstä täytyy tehdä selvitys, apartheidin aikaan pystyit illalla kävellä kaupungilla, nyt en kävelisi .


    • Mä en nyt oikein ymmärrä edellisen kirjoittajan problematiikkaa. Siis eihän mitään rahoja veloiteta ennen kuin asunnon vuokraaja on hyväksynyt sinut vuokralaiseksi määrätylle ajalle.
      Me olemme vuokranneet airbnb:n kautta jo kolme loma-asuntoa, eikä ole koskaan ollut ongelmia. Tärkeintä on, että valitsee asunnon, josta on paljon aikaisempia vuokrauskokemuksia (kaikki edellisten vuokralaisten kommentit, siis myös ne huonot, löytyvät asuntoesittelyn kohdalta). Me vuokrasimme kämpät San Franciscosta, Los Angelesista ja New Yorkista. Myös kaverini ovat testailleet palvelua hyvin tuloksin mm. Berliinistä, Istanbulista ja Lontoosta.
      Airbnb vahtii todella tarkkaan sekä vuokralaisia että vuokranantajia. Jokaisen on matkan jälkeen täytettävä sekä julkinen arvio matkakokemuksesta että lähetettävä tämä myös Airbnb:lle. Ja näitä arvioita tehdään siis myös meistä vuokralaisista eli kannattaa käyttäytyä hyvin ja kunnioittaa vuokra-asuntoa. :-)

      Täältä löydät lisää kokemuksistamme:

      http://walleni.us/vaihtoehto-hotellille/
      http://walleni.us/kotimme-san-franciscossa/

      Terkuin: Sanna

      • Kössy

        Ongelma on myös siinä, että jos olet tehnyt varauspyynnön ja odotat vahvistusta (24h ), niin raha onkin jo ainakin minulta Paypalissa varauksessa. Tämä vaikeuttaa esimerkiksi tiukassa paikassa sitä, että en voi kysyä muualta tai toista Airbnb:n kohdetta samaan aikaan. Jos jokaista vastausta joutuu odottamaan 24h, niin siinä on äkkiä lomat pidetty puiston penkillä. Ongelmani koskee siis Airbnb:tä - (ei vuokranantajia), jossa tuntuu että vuokraajia vahditaan tarkemmin kuin vuokranatajia. Itselläni siis viikkoa ennen reissua tuli peruutus huoneistosta, joka oli jo maksettu ja vuokranantajan kanssa sovittu aikatauluja yms.


      • resule

    • Moikka!
      Tulimme juuri Budapestistä ja majoituimme siellä Airbnb kautta kolmessa eri huoneistossa. Täytyy sanoa, että olin enemmän kuin tyytyväinen!!
      Huoneistot oli viihtyisämpia ja edullisempia kuin hotellit.
      Airbnb kanssa varausta tehdessä kaikki sujui hyvin ja sain varauksiini vastauksen parin tunnin sisällä.
      Kerran oli tapahtunut vahingossa tuplabuukkaus, josta sain pikaisesti pahoittelevan viestin, ja he tarjosivat korvaavaa asuntoa samalta alueelta. Tämä korvaava asunto oli kalliinpi ja hienompi, mutta airbnb puolelta he maksoivat erotuksen, koska oli heidän virhe.minulle ei siis tullut mitään lisäkuluja ja sain "arvokkaamman" asunnon . Olin siis enenmmän kuin tyytyväinen kokonaisuudessaan kaikkeen Airbnb toimintaan, ehdottomasti käytän uudelleen jatkossa, Suosittelen!!

    • eka ja vika kerta

      Kokeiltiin New Yorkissa vaimon kanssa Airbnb:tä. Ei mennyt ihan putkeen: känninen vuokraisäntä rynni kämppään keskellä yötä ja pari päivää myöhemmin oveen oli teipattu häätöilmoitus, jossa kerrottiin vuokraisännän olevan poliisin vanha tuttu. Koko matkakertomus täällä: http://kerranelamassa.fi/airbnb-huono-kokemus/

      • Anonyymi

        Aina ei onnista millään firmalla. Minullakin on melko paljon kokemusta muutaman välittäjän kanssa Aikoinaan käytin Hostelworld `ia paljon, mutta en sen jälkeen kun Istanbulissa ei ollut koko hostelli toiminnassa. Ongelmasta selvisi sillä että toiselta porukalta kadulla kysellessä nekin sanoi ettei se toimi, niin silloin paikalle osui kaveri, jolla oli pienimuotoista vuokraustoimintaa ja pikku ravintola. Sinne mentiin ja on oltu sittemmin kolme kertaa samassa paikassa. Edullinen ja mukava Turko-Papa. Airbnb:tä on käytetty kanssa Suomessa, Amerikassa monessa paikassa, joista yksi johti hyvitykseen Floridassa, Espanjassa, Dominikaanisessa Tasavallassa ja ehkä jossain muualla. Yksi Dommarin varaus jäi saamatta mutta meni se 8€. Booking.com`ilta otettu eniten Amerikassa, Englannissa, Espanjassa, myös Gran Canaria`lla, Turkissa, Suomessa ja Dommarissa. Floridan homma kusi tässä. Muuten on mennyt tosi edullisesti ja hyvin toiminut Booking. Eli tulimme siihen tulokseen, että saattaa tulla pikku ongelmia kaikkien kanssa, riippuen siitä vuokranantajasta täysin.


    • Sieppo

      Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se, mikä on Airbnb:n syytä ja mikä ei. Airbnb ei tietenkään voi ottaa vastuuta yksittäisten ihmisten toilailuista. Siksi ei tunnu reilulta kierrellä netissä meuhkaamassa jostain yksittäisistä kauhukokemuksista. Me olemme vuokranneet kerran kokonaisen talon ja toisen kerran asunnon Etelä-Euroopasta. Kummallakin kerralla kyseessä olivat sivistyneet ihmiset ja erittäin korkeatasoinen majoitus. Mitään ongelmia itse ihmisten kanssa ei ole ollut, päinvastoin olemme saaneet uusia ystäviä.

      Se mikä Airbnb:ssä pännii on tämä arvostelujen nykyinen naurettava 14 vrk:n aikarajoitus. Yritimme jättää arviomme hyvästä majoittajasta n. kuukauden kuluttua matkan päättymisestä, mutta se ei enää onnistunut. Palvelun lähettämät viestit olivat kyllä kertoneet siitä, että itselle jo annettuun palautteeseen voi kahden viikon ajan jättää vastineen, mutta tietoa siitä, että omaa palautetta ei voi kirjoittaa kuin kahden viikon ajan, ei kertakaikkiaan ollut. Englanninkielisessä versiossa se ehkä olisi käynyt ilmi, mutta selain tarjosi meille suomenkielistä, eikä meille tullut mieleen, että tietoon ei voisi luottaa.

      En ylipäätään pidä Airbnb:n sivustoa helppokäyttöisenä tai loogisena, mutta erityisesti sen suomenkielinen version on surkea. Se on niin huonoa ja kökköä käännöskieltä, että sitä ei takuuvarmasti ole tehnyt ammattilainen vaan joku tumpelo, jonka kielitaju on keskimääräistäkin kehnompi (käännösautomaatti?). Meidän kohdallamme se johti puutteelliseen tiedonkulkuun ja aiheutti harmia paitsi meille myös majoittajallemme, joka uutena vuokraajana olisi tietenkin pitänyt siitä, että olisimme saaneet myönteisen kokemuksen julkiseksi.

      En voi tajuta, että 10 miljardin arvoiseksi noteerattu yritys ei muka voi palkata ammattilaisia kääntämään sivuja eri kielille, jotta tällaisilta harmeilta voitaisiin välttyä. Moni muukin on ilmeisesti joutunut yllättymään uudesta säännöstä puutteellisen tiedonkulun vuoksi, mutta Airbnb:n palveluhalukkuus rajoittuu siihen, että lähetellään kyllä korulausein höystettyjä viestejä sen sijaan, että oman töpeksimisen vuoksi voitaisiin joustaa ja pidentää palautteenantoaikaa.

      • Kössy1

        Jos minä peruutan majoituksen, niin minä maksan viulut. Jos Airbnb peruuttaa majoituksen, niin eipä sieltä mitään korvauksia minulle siitä tule, että joudun ehkä ottamaan kalliimman huoneiston! Ainakin epäreilua on toiminta!


    • peppe

      En suosittele omaa asuntoa laittamaan vuokralle Airbnb sivulle! Omena hotelli taisteli prostituution lähes kokonaan hotelleistaan pois ja nyt prostituoidut ovat siirtyneet vuokraamaan airbnb asuntoja. Maksulliset käyttävät airbnb asuntoja koska kukaa ei tarkastele alaovella kuka menee sisään ja ulos toisin kuin hotelleissa.

      Tällä hetkellä arviolta 30-40 airbnb asuntoa on joka päivä vuokralla prostituoiduille suomessa. Suurin määrä maksullisia jotka vuokraa airbnb asuntoja ovat tsekkejä, slovakialaisia ja unkarilaisia.

      Varoitan siis!

    • Kiva kuulla, että useilla airbnb on toiminut. Silloin kun tulee ongelmia niin palvelu ei toimikkaan niin hyvin, kuin palvelun sivusto antaa ymmärtää. Huomasimme New yorkissa, että huoneessamme on luteita ja yritimme saada kaksi vuorokautta yhteyttä airbnb:n asiakaspalveluun tuloksetta. Teimme huoneeseen tiukan tarkastuksen ja huomasimme, että sängyn alustaa ei oltu siivottu ainakaan vuoteen ja en ole moista ikinä nähnyt.
      Otimme kuvat, poistuimme asunnosta suoraan pesulaan, jossa vaatteet pesuun ja kuivausrumpuun. Kaikki uudet vaatteet kutistuivat, joita oli 500 euron edestä. Päivän varoitus ajalla hotellit ovat myös erittäin edullisia New yorkissa. Lopputulema oli se, että jouduimme maksamaan isännälle yövytyistä öistä ja emmekä saaneet mitään kompensaatiota. Emme myöskään jostain syystä päässeet arvioimaan isäntämme asuntoa airbnb:n sivustolle, koska vuokrasuhde oli loppunut kesken sopimuksen. Kuinka kätevä järjestely edellä mainittu onkaan palvelun tarjoajalle. =)
      Emme ole enään ikinä aikeissa käyttää sivuston palveluja, koska tiedämme, kuinka palvelu toimii silloin kuin asiat eivät mene hyvin.

      • 8765

        Airbnb ei ole matkatoimisto. Airbnb:n ainoa tarkoitus on johdattaa vuokralainen ja vuokraaja yhteen. Loppu on itsestäsi kiinni.
        Tyypilliselle suomalaiselle se ei sovi, aina pitää olla virallinen instanssi asioiden välissä. Itse asioin mielummin ihmisten, kuin instanssien kanssa.


      • Anonyymi

        Minä soitin suoraan ensimmäisen puhelun kiinalaiselle vuokranantajalle ja sanoin että perästä kuuluu! Sitten noin kolme selittelyä airbnblle ja hyvitys tuli.


    • ovelaa

      Haha, tuohan on nerokasta, ettei pääse arvioimaan majoitusta jos ei viivy siellä vuokra-ajan loppuun eli paikka on niin kaamea, ettei siellä voi olla.

    • Ei tullut varattua

      Yritin minäkin varata asunnon. Laitoin kyselyn asunnon sijainnista majoittajalle.
      En saanut kysymykseen vastausta ja kysymyskin hävisi reilun vuorokauden
      aikana sivuilta.

      Viestejä Airbnb kyllä lähetti ja kehoitti varaamaan ja maksamaan asunnon lopullisesti,
      majoittaja oli hyväksynyt meidät asukkaiksi.

      Yritin ottaa yhteyttä Airbnb, ei onnistunut.
      Yhteydenottoni olisi mennyt jollekin Airbnb yhteisöjäsenelle, ymmärrykseni
      mukaan majoittajalle/majoittujalle, joka olisi auttanut, millähän tavalla?

      Samassa kysyttiin myös sen hetkistä mielialaani, joita oli muutama vaihtoehto
      valittavana mm. hämmentynyt, ärtyisä, pirteä, raivoissani, turvaton jne. jotenkin noin.
      Aivan kuin pikkulapselta kysellään kaatumisen jälkeen sattuiko ja puhalletaan pipiin.
      Kaiketi vastaajat olisivat jotain puhallusta käyttäneet.

      En löytänyt sivuilta tietoja, mitä kautta voin olla suoraan yhteydessä heihin.
      Ei oikein tunnu varmalta palvelulta.

    • harppa1

      Olen muutaman kerran käyttänyt airbnb:tä ympäri maailmaa ja majoitus on aina vastannut kuvausta. Varminta on käyttää sellaisia vuokrakohteita, joista on positiivisia arvosteluja ja vieläpä useita. Uusimmat sovellukset tekevät vieläpä majoituksen etsimisen helpoksi. Omalta kohdalta suosittelen!

    • Eienääää

      Haluan jakaa kokemukseni Airbnb palvelusta. Olin työmatkalla USA:ssa ja vuokrasin asunnon Airbnb:n kautta. Asuin talossa ensin 165 yötä hintaan 105€ / yö. Projektini kuitenkin jatkui siten, että jatkoin vuokraustani 13 päivää lisää. Kun uusin tätä vuokrasopimusta, oli hinta pompsahtanut 137€ yöltä. Olin huolimaton myönnän sen etten huomannut hyväksyessäni tuota jatkoa, että Airbnb oli korottanut takautuvasti myös tuon jo maksamani 105€ / yö hinnan 137 €/yö hinnaksi. Kun huomasin tämän yritin saada korjausta aikaiseksi Airbnb:ltä, mutta he eivät suostuneet maksamaan minulle takaisn mitään, perustuen siihen väiteeseen, että olen hyväksynyt heidän hintansa. Hyväksyn täysin että hinta oli korkeampi tuon viimeisen 13 päivän aikana mutta en sitä että jo maksamaani vuokraa korotetaan takautuvasti. Vuoran antaja oli halukas palautamaan tuon ylimääräisen vuokran minulle, mutta Airbnb ei suostunut tähän, koska siinä tapauksessa menettäisivät muutaman ylimääräisen satasen välityspalkkiotaan. Uskomatonta ahneutta, Airbnb teki virheen ja niin tein minäkin kun hyväksyin tuon virheen, mutta sitä en ymmärrä että miksi Airbnb ei vaivaudu korjaamaan tekemäänsä virhettä. VAROITUS älkää tehkö samaa virhettä kuin minä, vaan tarkastakaa aina hinta ennen kuin painatte hyväksyn nappulaa. Tämä virhe maksoi minulle kokonaisuudessaan 5 940 USD!!! Ja korostan että vuokran antaja oli halukas palauttamaan ylimääräiset rahat, mutta Airbnb ei. Yllä olevaan kokemukseen perustuen, EN KOSKAAN enää tule käyttämään Airbnb:n palveluita. Muutenkin olen pettynyt Airbnb:n palveluihin siinä suhteessa ettei netistä löydy mitään asiakaspalvelu puhelinnumeroa jolle voi soittaa esim. laskutusasioissa.

      • Anonyymi

        No kalliin olet ottanut kämpän! En ole maksanut Amerikassa kuin kerran yli sadan dollarin vuorokausihintaa, ja sekin oli yhden yön majoitus. Pitkästä ajasta saa aina huomattavan alennuksen, ainakin muilla välittäjillä.


    • Kummaa

      Tuntuu olevan aika hankala systeemi. Tosiaan, vastauksia vuokraajalta joutuu odottamaan. Minunkin talonvuokrausprosessi kesti puolitoista viikkoa. Normaalisti esim. booking.comin kautta tuo aika olisi ollut n. 10 minuuuttia. Olet koko ajan ihmeissäsi missä mennään, kun vastausta ei kuulu.
      Toinen asia on erikoinen. Jos isäntämaan valuutta on toinen kuin Suomessa, airbnb konvertoi kurssin tosi huonoon hintaan. Virallinen kurssi on aivan muuta. Sen voi välttää, ainakin omassa tapauksessani siten, että vaihtaa oman sivujen valuutan vastaamaan isäntämaan valuttaa. Tällöin tarjous, minkä isäntä antaa, on sama, mikä on sovittu. Omassa tapauksessani eroa tuli 70€ virallisen kurssin hyväksi.
      En antaisi luottokorttitietojani järjestelmään. Suosittelen vaikka Paypalin käyttöä. Sitä kautta ehkä saa paremman suojan rahoilleen, kuin suorassa kaupassa.

      • Kummaa

        Vielä yksi asia kummastuttaa. Eli airbnb:n varausmaksu. Suoranaista ryöstöä ainakin pitkäaikaisissa vuokrauksissa. Mitäköhän asiakas saa sille rahalle vastinetta????


      • sssh

        Olen vuokrannut muutaman kerran airbn:n kautta. Hyvällä ja huonolla menestyksellä. Airbn antaa niin niukasti tietoa kohteesta, että kohdetta on vaikea arvioida. Kysyin vuokranantajalta, että onko asunto rauhallinen. Vastaus oli, että kyllä on. Asunto ei valitettavasti ollut todellakaan rauhalinen. Lisää avoimuutta AIRBN sivuihin.


      • MiksiAinaTätä

        Varasin Pariisista 7.2. ja maksoin. Eilen tuli lisämaksupyyntö eli hinta pompsahti 70 egee ylöspäin. Hyväksyin. Alle tunnin sisällä tuli lisänousupyyntö ja nyt n. 300 euron kämpän hinnaksi tulikin 700 eur! En hyväksynyt. Nyt on ilta vietetty tapellen omistajan kanssa, että saisin rahat takaisin. Tähän mennessä olen saanut vain puolet 7.2. maksetuista rahoista. Huom! Tällä oli lähes 300 positiivista mainintaa! Vein asian Sovittelukeskukseen. Katsotaan, mitä sieltä tulee, mutta kovinkaan toiveikas en todellakaan ole. En tule käyttämään airbnb:tä. Pariisista löysin yritystaustaisen, vähän kuin Forenomin Suomessa eli Bridgestreet. Siitä on kaikilla ollut positiiviset kokemukset. Ainakin se on luotettavampi.


      • oikeasyyllinen
        sssh kirjoitti:

        Olen vuokrannut muutaman kerran airbn:n kautta. Hyvällä ja huonolla menestyksellä. Airbn antaa niin niukasti tietoa kohteesta, että kohdetta on vaikea arvioida. Kysyin vuokranantajalta, että onko asunto rauhallinen. Vastaus oli, että kyllä on. Asunto ei valitettavasti ollut todellakaan rauhalinen. Lisää avoimuutta AIRBN sivuihin.

        Ei Airbnb anna niukasti tietoa kohteesta vaan vuokranantaja.


    • VääräOsoite

      Minulle Airbnb antoi väärän osoitteen. Olin varannut asunnon, johon pääsee helposti ison matkalaukun kanssa. Osoitteessa hissi olikin vasta ensimmäisessä kerroksessa ja pieni. Asuntoa ei ollut ja soitin vuokraisännälle, joka kertoi oikean osoitteen. Tunkeuduin taas hissiin ja aloitin retkeni oikeaan osoitteeseen seurauksella että sormi jäi ahtaudessa oven väliin ja sen parantuminen ei ollut mikään nopea juttu. Ensin luulin että siihen loppui koko reissu! Airbnb ei ole ottanut yhteyttä pyynnöstäni huolimatta. Heitä ei heidän virheensä tai niiden korjaaminen /korvaaminen kiinnosta.

    • 8765

      Voi hyvä tavaton, kuinka tämä on joillekin niin vaikea asia ymmärtää: Airbnb ei vuokraa mitään.
      Airbnb:n kautta ainoastaan vaihdetaan vuokraajan ja vuokralleantajan väliset yhteystiedot.
      Jos K-kaupan ilmoitustaululla on vuokralle annetaan-ilmoitus, ja asunto osoittautuu likaiseksi, syytätkö K-kauppaa???

    • kysymys_vuoranneille

      Kun vuokraatte asunnon Airbnb.n kautta niin näättekö heti tarkan osoitteen Airbnb-systeemin kautta kun sopimus on hyväksytty molemmin puolin vai missä vaiheessa saatte sen, jos ei heti vahvistuksen jälkeen, vai pitääkö osoitetta kysyä erikseen.

      • 8765

        Osa laittaa osoitteen jo alkuperäiseen ilmoitukseen, mutta suurin osa laittaa karttaan ainoastaan summittaisen alueen.
        Kun otat yhteyttä omistajaan Airbnb:n kautta, saat tarkan osoitteen.
        Tämän jälkeen olen yleensä laittanut omistajalle suoran pyynnön email-osoitteesta.


    • kiitos8765

      Kiitos vastauksesta 8765.
      Osoitteeni näkyy ilmoituksessani, mutta ilmeisesti kaikki eivät katso tarkemmin vaan kysyvät vielä erikseen tekstarilla tai sivuston keskustelu osiossa.
      Mukavia reissuja 8765!

    • Jghbvnm

      Ensimmäinen ja viimeinen yritys, ihan kotimaan kaupunkikohde. Ilmoituksessa annetaan ymmärtää, että asunto vapaa kyseisenä ajankohtana. Arvoisa asunnon haltija ilmoittaakin, että asuukin itse silloin kohteessa. Mitä järkee tuollaisessa toiminnassa on, jos vuokranantaja ei edes itse tiedä, onko kämppä vapaa vai ei. Ei anna kovin luotettavaa kuvaa toiminnasta. Toisaalta Airbnb sivuilla täytyy kertoa itsestä, ns. profiili, mikä ihmetyttää. Jos matkustan jonnekin, miksi minun pitäisi kertoa syyt vieraalle henkilölle, vaikka mitään salattavaa ei olekaan mutta periaattessa ei huvita levitellä omia, pieniä ja vähäpätöisiä asioita pitkin pitäjiä. Kohdallani tämä yhteistyö jäi tähän, erittäin epäilyttävää ja turhauttavaa, ei toimiva juttu. Ammattimaiset toimijat ovat jatkossakin listallani, amatööri vuokraajat ei jatkoon.

    • Huijuumies

      olen vuokrannut kovalla hinnalla asunnon Pariisista ja New Yorkista Airbnb:n kautta. Molemmat kämpät korkeaan hintaan nähden todella mitättömiä varustukseltaan ja nuhjuisia. Kaikesta näki että omistaja nyhti niin paljon rahaa kuin pystyi. Alkuperäinen ajatus siitä että henkilö vuokraa oman asuntonsa toiselle jolloin huoneisto on viihtyisä ja käytännöllinen ei toimi alkuunkaan. Rahastajat pilanneet ihan kelpo idean.
      En suosittele kenellekään!

    • Judee1234

      Olen menossa majoittumaan air nb;lle , varaus on jo tehty ja maksettu. Meitä lähtee kolme. minä ja toinen ollaan vahvistettu spostilla meneminen, mutta kolmannella se ei onnistu kun laitettu toimimaton sposti,koulun oma. Miten saan sen muutettua kolmannen osapuolen sähköpostin oikeeaksi että hänkin pystyy vahvistamaan sen tietääkö kukaan? Vuokraaja ei pysty tekemään sille mitään.

    • Anonyymi

      Tulin juuri Tel Avivista,todella puhdas ja kaunis pikku koti Airbnb:n kautta.
      Aikaisemmin olin yhtä onnekas Suomessa käydessäni.
      Koska vaan uudestaan.

    • Anonyymi

      Useasti käyttänyt ongelmitta. Käytän ainoastaan hyviä arvosteluja saaneita vuokraajia ja selvitän kaiken mahdollisen itse, en oleta vuokraajan kertovan kulkuyhteyksistä ym. Viimeisin oli Teneriffalta, täydellinen.
      Joissakin paikoissa näiden hinnat menevät jo lähelle hotelleja, silloin ratkaisee kuinka check-in onnistuu esim iltaisin.

    • Anonyymi

      Air bnb on täyttä huijausta niin paljon mätää ettei riitä rivit kertoa. Jotain kuitenkin kertoo se että Air bnb on kielletty jo useassa maassa sen epärehellisyyden johdosta.
      Air bnb on rinnastettavissa Espanjan lomaosakemarkkinoihin kaikkihan muistaa miten

      Epärehellisyys?

      Valeprofiileja, väärennettyjä asuntojen kuvia unelmia ja mielikuvia. Air bnb:tä käyttää hyväksi kiskurit (kiskonta on määritelty rikoslaissa) , huijatulla ja erehdytetyllä uhrilla ei ole oikeusturvaa, huijattu ei saa rahojaan takaisin. Jo pelkästään airbnbn kotisivun softa tökkii, miksi? Se on täynnä laittomia vakoiluohjelmia ja levittää viruksia. Airbnblle kerran luottokorttiaan käyttänyt saa varautua odottamattomiin veloituksiin kuukausittain tililtään vaikkei edes käyttäisi palvelua. rosvotut summat pyörivät lehtitietojen kertomana tuhansissa euroissa.

      Kaiken kaikkiaan palvelu ei toimi ja rämpii omassa mahdottomuudessa

    • Anonyymi

      Tässä tyypillinen air bnb huijaus, kysymyksessä on pieni liikehuoneisto Helsingin Kalevankadulla, tietääkö edes sen isännöitsijä mihin tarkoitukseen liikehuoneisto on vuokrattu ja mihin sitä käytetään. Kysy itseltäsi maksaisitko kolme tonnia kuussa lattiapatjasta likaisessa ympäristössä ilman suihkua. Kysy itseltäsi veisitkö lapsesi lomalle paikkaan joka ei kestäisi terveysviranomaisten tarkastusta.
      Kyseinen vuokrakiskuri on etsivien paljastamana löydetty Sveitsistä, ja majoitusta pyörittää venäläiset.



      http://51.fi/d8X

    • Anonyymi

      Airbnb majoitus koronavirus toivottavasti ei leviä tämän myötä?

      • Anonyymi

        Kuka tietää?


    • Anonyymi

      Majoituin Penttilässä Airbnb huoneistossa kerran yksi yö,hinta 70 euroa kiitos ja kuittia en saanut pyynnöstä huolimatta.Seuraavan kerran oikeaan hotelliin. kiitos.

      • Anonyymi

        Et varmaankaan oikein ymmärrä Airbnb:tä. Kuitti tulee maksun yhteydessä suoraan sähköpostiin, ei sitä tarvitse pyytää. Ja jos olet hukannut sähköpostisi, mene varaukseesi, ja paina Hae kuitti -linkkiä (Get Receipt) jolloin saat kuitista uuden kopion.

        Itse olen käyttänyt Airbnb:tä paljon, joissakin kaupungeissa, ja erityisesti pidemmillä matkoilla se on loistava vaihtoehto hotelleille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et varmaankaan oikein ymmärrä Airbnb:tä. Kuitti tulee maksun yhteydessä suoraan sähköpostiin, ei sitä tarvitse pyytää. Ja jos olet hukannut sähköpostisi, mene varaukseesi, ja paina Hae kuitti -linkkiä (Get Receipt) jolloin saat kuitista uuden kopion.

        Itse olen käyttänyt Airbnb:tä paljon, joissakin kaupungeissa, ja erityisesti pidemmillä matkoilla se on loistava vaihtoehto hotelleille.

        Airbnb:n kaverille maksoin suoraan käteen,ei käynyt maksaa muulla tavalla.Eli kaveri kusetti minua sillä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airbnb:n kaverille maksoin suoraan käteen,ei käynyt maksaa muulla tavalla.Eli kaveri kusetti minua sillä kertaa.

        Ei ole olemassa Airbnb:n kaveria. Airbnb ei ole vuokrafirma, Airbnb ainoastaan saattaa osapuolet yhteen. Miten osapuolet keskenään toimivat ei ole Airbnb:n asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa Airbnb:n kaveria. Airbnb ei ole vuokrafirma, Airbnb ainoastaan saattaa osapuolet yhteen. Miten osapuolet keskenään toimivat ei ole Airbnb:n asia.

        Kaikki varaukset tehdään Airbnb kautta. Myös maksu sitä kautta. Jos et varaa asuntoa Airbnb:n kautta, turha valittaa Airbnb:n toiminnasta.


    • Anonyymi

      Joensuussa on paljon oikeita hotelleja,ONNEKSI.

    • Anonyymi

      Onkohan airbnb huoneistot siivottu ja desifioitu koronan varalta ja onko vaaraa muille kerrostalon asukkaille?

    • Anonyymi

      Tuntuu että rebel-mummot ovat paljon vaarallisempia kuin matkustajat - joita tuskin on paljoa tällä hetkellä.

      • Anonyymi

        Oikeassa olet mummot ja ukot tässä vaarassa ovat tosiaan,kun porukkaa ramppaa airbnb kämpissä todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeassa olet mummot ja ukot tässä vaarassa ovat tosiaan,kun porukkaa ramppaa airbnb kämpissä todella paljon.

        Onneksi on varaa oikeaan hotelliin,hyvä aamiainen,eikä tarvitse olla häiritsemässä kerrostalon asukkaita, josta he ovat kalliilla ostaneet asunnon ja haluavat olla rauhassa.PISTE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on varaa oikeaan hotelliin,hyvä aamiainen,eikä tarvitse olla häiritsemässä kerrostalon asukkaita, josta he ovat kalliilla ostaneet asunnon ja haluavat olla rauhassa.PISTE

        Totta, hotellit sopivat paremmin kaltaisillesi häiriköille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hotellit sopivat paremmin kaltaisillesi häiriköille.

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, hotellit sopivat paremmin kaltaisillesi häiriköille.

        Totta hotellissa parempi häiriköidä kun ihmisten ostamissa kerrostaloissa,vartijatkin tulee nopeammin hotelliin ja heittävät häirikön pihalle,toisin kuin kerrostalossa!!


    • Anonyymi

      Voihan airbnb ja korona huono yhdistelmä.
      Hei hei meininki.

    • Anonyymi

      Totta,hotellit sopivat paremmin kaltaisillesi häiriköille,kuin airbnb huoneistot.
      Hotellissa kuri ja järjestys .Vai mitä?

      • Anonyymi

        Airbnb asukkaat, koska opitte hyväksymään kerrostalossa olevat säännöt.Hotellissa on järjestys jota joudutte noudattamaan.Ettäsilleen eikun Hotelliin.


    • Anonyymi

      OLKAA VAROVAISIA!!!!! Olen menettänyt 900€ varattuani asunnon airbn:n kautta. Vuokrasin asunnon Malagasta marraskuussa. Asunnon omistaja sanoi vuokraavansa asunnon airbn:n kautta koska se on minulle turvallista. Omistaja kertoi miten menen airbn:n sivustoille ja maksan vuokrauksen. Näin tein ja maksoin etukäteen takuuvuokran ja ensimmäisen kuukauden vuokran. Sain airbn:n logolla ja osoitteella vahvistuksen vuokrauksesta ja maksetusta vuokrasta. Sain myös omistajan sähköpostiosoitteen jonka kautta voin sopia miten saan avaimet. Kaikki näytti selvältä. Nyt kun matka lähestyy aloin kyselemään mistä saan avaimen. Asunnon omistaja, jonka kanssa olin viestitellyt useaan otteeseen, ei vastanut minulle. Otin yhteyttä siihen airbn:n osoitteeseen joka minulla oli vahvistuksessa. Sieltäkää ei tullut mitään vastausta. Siinä vaiheessa alkoi kylmä hiki nousta otsalle, pelko siitä, että minua on huijattu. Otin yhteyttä airbn:n tukihenkilöön. Lähetin heille kuvakaappauksella viestit joita olin käynyt omistajan kanssa, tositteen tiliotteesta siitä kenelle maksu on maksettu ja kuvan saamistani vahvistuksista. Varausnumro ja vahvistusnumero eivät olleet airbn:n. Tilinumero johon lähetin rahat ei ollut airbn:n. Olin joutunut nettihuijauksen kohteeksi. Todella surullista ja masentavaa. Olen 71-vuotias ja järkyttynyt. En saa rahoja takaisin mistään. 900 € on paljon pienestä eläkkeestäni. Monen kuukauden odotus matkasta Malagaan on haihtunut savuna ilmaan. Vielä tänäkään päivänä en minä eikä ystäväni näe miten olisin voinut erottaa, että saamani vahvistukset ovat huijausta.

    • Anonyymi

      Jos olisit maksanut VISAlla tai MasterCard'illa he hoitaisivat rahat takaisin sinulle!

    • OLKAA VAROVAISIA!!!!? Olen menettänyt 900€ vuokrattuani asunnon airbn:n kautta. Löysin sopivan asunnon Fotocasa.es sivuilta. Omistaja sanoi, että hän vuokraa asuunon airbnb:n kautta. Se on kuulemma turvallisinta minulle. Omistaja neuvoi miten täytän lomakkeen ja maksan vuokraennakon sekä yhden kuun vuokran. Sain asunnon vuokrauksesta ja maksusta vahvistuksen sähköpostiini. Lähettäjänä oli airbnb ja lomakkeessa oli airbnb:n logo. Kaikki näytti olevan hyvässä järjestyksessä. Lomakkeessa oli myös asunnon haltijan sähköpostiosoite. Nyt kun matka lähestyy otin yhteyttä omistajaan kysyäkseni mistä saan avaimen. Ei mitään vastausta. Otin yhteyttä vastauksen lähettäneeseen airbnb:ään. Ei vastausta. Otin yhteyttä airbnb:n tukihenkilöön. Lähetin heille valokuvat omistajan viesteistä, varauksen ja maksun vahvistuslomakkeesta sekä valokuvan maksusta. Varausnumero ei ole airbnb:n, eikä tili ole airbnb:n. Olen joutunut nettihuijauksen kohteeksi. Rahoja en saa takaisin, koska ne eivät ole airbnb:n tilillä. Olen masentunut. Kauan odottamani loma Malagaan on haihtunut ilmaan . 900€ on suuri raha pienestä eläkkeestäni. Siis liikkeellä on rikollisia jotka vuokraavat asunnon airbn:n lomakeella. Lähettävät vahvistuksen airbnb:n lomakkeella. Olen 71-vuotias ja tällä hetkellä hyvin surullinen. Mihin voi enään luottaa?

      • Anonyymi

        Kannattaa aina vuokrata VAIN Airbnb:n oikeilta nettisivuilta, tai käyttää heidän sovellustaan..


      • Anonyymi

        Siksi juuri vain Hotelliin on turvallisinta eller hur?


    • Anonyymi

      Raaka huijausta
      Olen katsonut yhtä asuntoa Ullanlinnassa ja meinasin vuokrata ti-to ja yhtäkkiä varaus
      vahvistettu Ti-Ke ilman varaus vahvistus pyyntö ja vienyt rahat tililtä eikä edes varaus vahvistus lähetetty meille missään vaiheessa ja
      vuokraantaja ei välittänyt ja sanoi en tiedä enkä pysty auttamaan.

    • Anonyymi

      Raakaa huijausta,siksi kannattaa mennä hotelliin!
      Hotellissa majoitun ei ole ollut mitään ongelmia.
      Ja aamiainen nam nam!!

    • Anonyymi

      Minulla vain hyvää sanottavaa airbnbsta.
      Vuokrattiin viime talvena Maspalomasista kolmeksi viikoksi bungalow, kaikki meni kuten sovittiin.
      PALJON halvempi kuin hotelli. Arvostan yksilöllisiä asuntoja ja huoneita, hotellit on niin nahty.

      • Anonyymi

        Pysyn kotona jos ei ole varaa hotellin.


    • Anonyymi

      Ne oli tulleet eurooppa kiertueelle. Luovutin avaimet ja kävin paikat läpi asunnossa. Halusivat mut oppaaksi alkupäiviksi. En arvannut että niiden ajattelun mukaan oppaan rooli kuului myös olla kimppakivana koko porukalle.

      • Anonyymi

        Ja kaikkea ei edes tiedetä mitä nämä airbnb asukkaat puuhastelevat näissä asunnoista,
        Olen kuullut huhun,että tulee laki joka kieltää moisen touhun.Hyvä näin.


    • Anonyymi

      Tulossa laki joka kieltää ammattimaisen airbnb vuokrauksen,tälläistä olen kuullut.

      • Anonyymi

        Todella hyvä jos tähän touhuun tulee kuri ja järjestys,eikun yhteyttä rakennusvalvontaan.
        Hotellit on sitten toinen juttu,kerrostalot on asukkaita varten,ei hotelleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvä jos tähän touhuun tulee kuri ja järjestys,eikun yhteyttä rakennusvalvontaan.
        Hotellit on sitten toinen juttu,kerrostalot on asukkaita varten,ei hotelleja.

        Koskahan verottaja kiinnostuu airbnb:n SUPERMAJOITTAJISTA sekä kaikki muut viranomaiset??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskahan verottaja kiinnostuu airbnb:n SUPERMAJOITTAJISTA sekä kaikki muut viranomaiset??

        Kyllähän me olemme antaneet verotustietomme järjestelmään, mutta näytti edelleen ettei saatuja tuloja ollut verottajan tiedossa??? Osaltani ilmoitin tulot vähennettynä vuokraustoimeen sisältyneet kulut. Järjestelmä sinällän on kyllä ahne, saa rahan kyttöönsä varauksen yhteydesä. Pitää suorituksen asiakkaan majoittumiseen asti itsellään ja maksaa sen majoittajalle parin vuorokauden viiveellä majoittumisesta…… ja nyt perii vielä hulvattomsn suurta ”sanktiomaksua” majoittajan perumasta varauksesta👎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän me olemme antaneet verotustietomme järjestelmään, mutta näytti edelleen ettei saatuja tuloja ollut verottajan tiedossa??? Osaltani ilmoitin tulot vähennettynä vuokraustoimeen sisältyneet kulut. Järjestelmä sinällän on kyllä ahne, saa rahan kyttöönsä varauksen yhteydesä. Pitää suorituksen asiakkaan majoittumiseen asti itsellään ja maksaa sen majoittajalle parin vuorokauden viiveellä majoittumisesta…… ja nyt perii vielä hulvattomsn suurta ”sanktiomaksua” majoittajan perumasta varauksesta👎

        Jonkun verran on ollut ongelmia airbnb majoittujien kanssa järjestys häiriöitä ja juhlia ym.melua huoneistossa.Todella surusllista.Nåin Penttilässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun verran on ollut ongelmia airbnb majoittujien kanssa järjestys häiriöitä ja juhlia ym.melua huoneistossa.Todella surusllista.Nåin Penttilässä

        Avain vuokrattavaan asuntoon viereisellä tontilla olevassa postilaatikossa josta asukas sen hakee,kyseessä kerrostalo,Todella turvaslista avaimen säilytystä?Tarvitsis ajetella avaimen säilytystä,ennen kuin joku nappaa avaimen ja aiheuttaa vahinkoa taloyhtiölle.Kuka korvaa vahingot??


    • Anonyymi

      Haluan kysyä onko se ihan ok ja laillista, että pyydetään valokuvia henkilöpapereista ja kaikki pankkikortin tiedot? Tuntuu oudolta nykypäivänä...Onko asiaan virallista tietoa?

      • Anonyymi

        Kokeile mennä Hotelliin ilman henkilöpapereita,tällä varmistetaan kuka on kyseessä oleva henkilö,toisin kun AIRBNB vuokraajat,pihan perältä voi avaimen ottaa kuka vaan ohikulkija ja mennä kerrostalon huoneistoon aiheuttamaan vahinkoa,kerrostalon asukkaiden maksettavaksi. Tosi turvallista toimintaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile mennä Hotelliin ilman henkilöpapereita,tällä varmistetaan kuka on kyseessä oleva henkilö,toisin kun AIRBNB vuokraajat,pihan perältä voi avaimen ottaa kuka vaan ohikulkija ja mennä kerrostalon huoneistoon aiheuttamaan vahinkoa,kerrostalon asukkaiden maksettavaksi. Tosi turvallista toimintaa!

        Airbnb vaatii käyttäjiltään henkilötiedot, mutta on asunnon omistajan asia miten hän avaimiaan säilyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airbnb vaatii käyttäjiltään henkilötiedot, mutta on asunnon omistajan asia miten hän avaimiaan säilyttää.

        Avainturvallisuus on kyseessä,ei hotelli huoneenkaan avain ole pihalla jossain halpis riippulukossa,kuten tässä tapauksessa on.Mahtaa loppua rahat asunnon omistajalta jos avimet joutuu jonkun sivullisen käsiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avainturvallisuus on kyseessä,ei hotelli huoneenkaan avain ole pihalla jossain halpis riippulukossa,kuten tässä tapauksessa on.Mahtaa loppua rahat asunnon omistajalta jos avimet joutuu jonkun sivullisen käsiin.

        Kukaan ei kysele henkilötietoja avaimen hakijalta pihan perällä,avaimen voi ottaa kuka tahansa ja aiheuttaa vahinkoa muille talon asukkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airbnb vaatii käyttäjiltään henkilötiedot, mutta on asunnon omistajan asia miten hän avaimiaan säilyttää.

        Taloyhtiön velvollisuus puuttua tähän holtittomaan avaindensäilytykseen,tuskin tyhjätasku vuokraajalla riittää nappulat kun aiheutuu tästä typerästä toiminnasta vahinkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei kysele henkilötietoja avaimen hakijalta pihan perällä,avaimen voi ottaa kuka tahansa ja aiheuttaa vahinkoa muille talon asukkaille.

        Ja luuletko, että avaimen hakia on katsonut koodin kristallipallostaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja luuletko, että avaimen hakia on katsonut koodin kristallipallostaan?

        Mitä meinaat,ottaa riippulukon ja kopauttaa vasaralla lukon rikki ei tarvitse kristallipalloa kun menee asuntoon kun on selvät osoiteet kaikelle kansalle.Voi tätä tyhmää touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airbnb vaatii käyttäjiltään henkilötiedot, mutta on asunnon omistajan asia miten hän avaimiaan säilyttää.

        On se avaimen säilytys myös taloyhtiön asia,ei niitä avaimia voi säilyttää miten vaan.Menikö asia perille?


    • Anonyymi

      Lynhytvuokraus tuo taudit ja luteet tullessaan. Moni ostaa osakkeen vanhuuden päiville hyvässä mielessä itselleen, mutta jopparit ostaa osakkeita vuokra tarkoitukseen. Missä on moraali?

      • Anonyymi

        Lyhytvuokraus on perseestä koko homma,taloyhtiön hölmöt maksaa tyytyväisinä siitä aiheutuneet vahingot ym kulut pesutuvan käytöt ja muut airbnb:n vuokraajan häiriöt,lutikoiden,russakoiden torjunnasta tulevat kulut,tuumivat vaan,että hyvin menee ja vuokraaja nauraa makeasti näiden hölmöjen seläntakana. Voi hyvä J.


    • Anonyymi

      Kerran yritin majoittua AIRBNB kämppään,vessa oli vetämättä pökäleet pöntössä ja ei siivottu asuntoa varmaan kuukauteen ja haju hirveä sinne jäi rahat.Ei hyvä kokemus,eka ja viimeinen
      kerta!

      • Anonyymi

        Kirjoitat naurettavaa paskaa. Airbnb siirtää rahat vuokranantajalle vasta, kun vuokraus on ohi. Jos kirjoittamasi pitäisi paikkansa, olisi saanut rahat takaisin suoraan Airbnb:ltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat naurettavaa paskaa. Airbnb siirtää rahat vuokranantajalle vasta, kun vuokraus on ohi. Jos kirjoittamasi pitäisi paikkansa, olisi saanut rahat takaisin suoraan Airbnb:ltä.

        Kirjoitat paskaa kun et tiedä asiasta mitään,väännän vielä rautalangasta.Olin yhden yön AIRBNB varauksen kautta ja tuli tarve lisäyölle ja asunnon omistaja (tai pankin omistama) tuli paikalle ja ukko halusi rahat käpälään seuraavasta yöstä ja pisti rahat taskuun,niin sain jäädä vielä yhdeksi yöksi.Nyt loppui rautalanka.Tästä aikaa reilut neljä vuotta


    • Anonyymi

      Mikkelissä airbnb-asunto Savilahdentie 1a:ssa toimii bordelli! Kävin itse kokeilemassa, ja kylläpä oli huonot otteet Italian tytöllä. Taidan koettaa seuraavan kerran thaimaalaista ennemin, halvemmallakin saa jopa..

      • Anonyymi

        Taisi olla asunto numero 12, jos en väärin muista..


    • Anonyymi

      Kyllä yleensä on ko. asunto olemassa. Mutta jos olet itse vuokraamassa ja sinun asuntosi vuokraa, joku joka rikkoo sen, niin AIRBNB ei korvaa, vaikka heillä on mainoksissa korvaukset miljoonaan. Eli sen takia kannatta miettiä, jos omaa asuntoaan vuokraa. Heidän supporttinsa pahoittelee ja kyselee kuvat ja videot ja laskut jne. paljon kysymyksiä. Sen jälkeen tulee vastaus että tapaus siirretty eteenpäin ja sitten kun menet seuraavan kerran katsomaan caseasi, niin se on suljettu. Sitten voit tehdä saman uudelleen. Kysyvät kaikki uudelleen ja sama juttu ei tule mitään vastausta. Ihan on omakohtaisia kokemuksia. Jos vaikka väkisin revitään saunan kiukaan napit irti, niin se on normaalia kulumista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2654
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1777
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    Aihe