Helvettiin ja tai vastaava?

96 poika

Elikkä olen koko nuoren ikäni uskonut jumalaan ja aina rukoillut jumalaa mutta viimeaikoin elämäni on suistunut raiteilta

ja viime yönä näin semmosta realistista unta jossa, päädyin helvettii.
Kaikki alko siitä kun olin mun talon yläkerrassa ja meillä on semmonen vintti siellä ja jokin sieltä veti mua avaamaan sen oven ja avasin sen.
Yhtäkkiä ilmestyin keskelle merta ja edessä näkyi saari, olin soutuveneessä ja soudin synkkää sumuista merta eteenpäin kunnes päädyin laiturille ja nousin laiturille.
Sen jälkeen ilma yhtäkkiä muuttui aurinkoiseksi ja tuli hienopäivä.
Ajattelin että olin päätynyt taivaaseen koska kaikki näytti niin upeelta
samaan aikaan ääni jostain ylhäältä kysyi multa että haluanko jäädä tänne vai haluanko jatkaa elämää maanpäällä ja hyvittää kaikki tekoni ja syntini mitä olen tehnyt. Vastasin että jään mielummin tänne koska kaikki näytti niin upeelta...
silloin sain mahdollisuuden mennä käymään takasin paikassa josta tulin elikkä
yläkertaani, pakkasin mulle vähän vaatteita, leipää ja vesipullon mukaan ja avasin taas vintin oven ja päädyin taas soutuveneeseen soudin vähän aikaa auringon loisteessa kunnes päädyin laiturille.kaikki yhtäkkiä muuttu todella synkäksi ja pimeeksi, aloin kuulla huutoja ja kiljumista taivaalta mulle tuli semmonen tuskan (KOVA TUSKA) ja ahdistuksen olo. Samalla saatana nauroi taivaalta (näin sen kasvot) en pystynyt liikkua olin ihan jähmettynyt ja happea en saannut juuri ollenkaan! sen jälkeen heräsin hikisenä ja peloissani

osaako kukaan tulkata tämmöistä?

8

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isodora

      Unessa talo olet sinä itse, ja yläkerta siis pääsi. Uni siis kertoo pääsi sisällä tapahtuvista asioista. Olet ehkä rakentanut ajatuksissasi itsellesi oman henkilökohtaisen helvetin. Sinun kannattaa olla vähän armollisempi itsellesi. Ei tarvitse olla täydellinen, oma itsesi riittää.

    • Jeesus on Totta!

      Käänny täällä elämässäsi rohkeasti Jeesuksen puoleen.
      Kaikki järjestyy sen jälkeen. Ahdistus ja pelko häviää,
      eikä saatana pysty sinuun koskemaan.

      Jeesushan sanoo "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni."

      • Hitto soikoon

        Toivon ettei alkuperäinen lue tekstiäsi, sitä hän kaikkein vähiten tarvitsee.


      • Jeesus on totta!
        Hitto soikoon kirjoitti:

        Toivon ettei alkuperäinen lue tekstiäsi, sitä hän kaikkein vähiten tarvitsee.

        Totuutenako tuota täällä kerrot?
        Totuutena pidät sitä miksi?

        Jos itse kiellät Jeesuksen, niin älä Jumalaan uskovaa
        yritä kääntää pois Jeesuksesta sen takia,
        ettet itse tiedä paremmin.

        1.Kor.1
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


      • hohlljlj
        Jeesus on totta! kirjoitti:

        Totuutenako tuota täällä kerrot?
        Totuutena pidät sitä miksi?

        Jos itse kiellät Jeesuksen, niin älä Jumalaan uskovaa
        yritä kääntää pois Jeesuksesta sen takia,
        ettet itse tiedä paremmin.

        1.Kor.1
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Vähän niin kun ristiretkiläiset. Teurasti tuhansia ihmisiä ja pakotti ne uskomaan jumanaa. Jeesus sanoo älä tapa, siltä hän itse käski jonkun tappamaan. Eikös se ole toisiaan vastaan ?


    • Tulkintaa.

      Hei vaan alkuperäiselle kirjoittajalle, joka unensa mahdollista sisältöä tässä pohdiskelee,

      Rohkenisin tulkita unta seuraavasti:

      Unennäkijälle, jonka elämäntapaan tai elinpiiriin kuuluu uskonnollinen näkemys tai kasvatus tai joka muutoin pohdiskelee säännöllisesti henkisyyteen tai hengelliseen elämään liittyviä kysymyksiä,
      on varsin yleistä ja normaalia se, että uskonnollisia symboleita (kuten enkelit, demonit, umala, paholainen, jne) esiintyy usein myös hänen unissaan.

      Sillä niihin (uskonnollisiin symboleihin) liittyy niin vahva merkitys myös arkielämässä.

      Tämä symboleiden esiintyminen unissa on siis varsin yleistä eikä liene syytä unennäkijöiden itseään suuremmin suotta säikytellä jos niitä nyt unissa esiintyy, nimittäin vain unennäkijän oma mielikuvitus on rajana kuinka ihanana enkelit uneksuu tai kammottavina ällötyksinä vaikkapa demonit tai vanhan visukintun elikkä paholaisen.

      Tulkitsin tarkemmin unen seuraavasti (ja muistutan että kyseessä vain yksi tulkinta muiden joukossa)

      Uni symboloi unennäkijän omaatuntoa, valintaa hyvän (terveellisemmän ja itselleen sopivamman,jne) elämäntavan ja ei-ehkä-niin järkevämmän elämäntyyliin välillä.

      Ykisnkertaistettuna : Kyseessä on omantunnonkysymys. Valintatilanne.
      Selkeästi pohdittava nykyisiä elämänvalintojaan rauhassa verraten vaikkapa entiseen elämäntyyliin joka kantilta ja sitten siltä pohjalta tehtävä ratkaisu itselleen sopivammasta vaihtoehdosta jatkossa kuinka tykkää toimia.

      unenmukaan unennäkijällä mahdollisuuksia on ja tarjoutuukin kehittää itseään haluamaansa suuntaan ("sain mahdollisuuden mennä käymään takasin paikassa josta tulin elikkä
      yläkertaani,")

      Mikä erityistä : myöskin resursseja ja taitoja kyllä löytyy elikkä "eväitä"
      ("pakkasin mulle vähän vaatteita, leipää ja vesipullon mukaan ")

      Unennäkijä on tavallaan nyt laiturilla, hyvillä fiiliksillä ja on oltava tarkkana ettei kukaan pääse tai ettei hän päästä ketään pilaamaan uskoa tulevaisuuteen ja omiin kykyihinsä ("avasin taas vintin oven ja päädyin taas soutuveneeseen soudin vähän aikaa auringon loisteessa kunnes päädyin laiturille").

      Hienoa kesää ja kauniita unosia!

      • p.s tämä unohtui

        Tuo yläkerrassa käynti symboleeraa muuten unennäkijälle juurikin pään käyttöä eli "ottaa yläkerran=järjen käyttöön= käy yläkerrassa= alkaa ajattelemaan järjellä.


      • hmmmmm...
        p.s tämä unohtui kirjoitti:

        Tuo yläkerrassa käynti symboleeraa muuten unennäkijälle juurikin pään käyttöä eli "ottaa yläkerran=järjen käyttöön= käy yläkerrassa= alkaa ajattelemaan järjellä.

        Huomasin, että olikin varsin vanha tuo alkuperäinen viesti, tokko saavuttaa alkuperäisen pohtijan....

        Kukapa tietää, toivotaan niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe