Kirvelyä alapäässä

sattuu

pissatessa sattuu, vielä enemmän sattuu pyyhkiminen. Jo ainakin yli viikon on jatkunut.. kutisee ja kirvelee.. kuukautisetkin oli pari päivää myöhässä ja hätäisenä jo tein eilen raskaustestin, no enpä ainakaan raskaana ole ja tänäänhän sitten alkoi kuukautiset ja nyt en voi edes laittaa tamponia kun alkaa kirvelemään emättimen sisältä ihan kauheesti.... :(
Mitähän tämä kipu voisi olla?

19

12052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkärille

      sinuna menisin lääkäriin.....

    • problem

      Voisiko meillä olla sama vaiva? Eli siis mulla on nyt 3 päivää ollut sellainen, kun käyn pissalla, kirvelee pissatessa alapään ulkopuolelle ja pyyhkiessä kutiaa ja hinkkaan sitten paperilla kun kutiaa, ja siitä on ilmennyt pieniä haavaumia ja paperiin jää haavoista verta. Itselläni oli vuosi sitten hiivasieni, sekä virtsaputken tulehdus, ja nämä oireet ovat jotain siltä väliltä, mutta eivät tarkalleen kuitenkaan ole, sillä ei ole jatkuvaa virtsaamisen tarvetta, eikä sisäisesti satu kun pissaa, eikä alapää kutia yhtään kun olen normaalisti, ainoastaan kun käyn pissalla kirvelee ja kutisee, sitten "raavin" paperilla. Myös tällä hetkellä kuukautiseni ovat jo viikon myöhässä. Olen 18-vuotias ja minulla on aina ollut säännölliset kuukautiset. Sitten ilmeni eilen jälleen uusi ongelma, valkovuotoa tulee todella paljon, ja huomasin, että välillä sen mukana tulee verta ja rusehtavaa vuotoa. Monta on ongelmaa, mutta ei tietoa mistä kyse, toivon, että joku fiksumpi osaisi valaista/auttaa, ennenkuin menen lääkäriin. Mutta siis ei voi olla virtsaputken tulehdus, koska minulla on se 2 kertaa elämäni aikana ollut, eikä ole samanlaisia kipuja. Eikä hiivasientä, koska ei kutia jatkuvasti, eikä vuoto ole kokkareista tai muutenkaan pahemmin sen oireita.

    • säkkärä

      Täällä kans yksi samasta vaivasta kärsivä paitsi mulla ei oo kirvelyä. Kutisee niin pirusti ja menkatkin pitäis alkaa...Mulla on kerran ennenkin ollu sama vaiva, mut sitten kun menkat alko niin kutina häipy...Eipä oo ikään ollu hiivatulehdusta että voisikohan se olla sitä????

    • lääkäri calling

      Kaikki kolme.
      Teidän asianne ei selviä täällä palstalla. Menkää lääkäriin tai vähintään koulun terveydenhoitajalle.
      Väärä hoito voi viivästyttää oikean syyn löytymistä.

    • problem

      Tänään itselläni alkoi menkat, mutta silti kutinaa ja kirvelyä pissatessa vielä on, mutta epäilen emätintulehdusta. Käytän välillä alapäätäni pestessä saippuaa, vaikka ei saisi ja oireet viittaisivat emätintulehdukseen. Verinen valkovuoto johtui varmasti siitä, että minulla alkoi menkat tänään :)

    • alkup.

      No multa ei ainakaan tullut verta, kirveli vaan ihan perhanasti. Ja tosiaan ensin ei kärsinyt edes tamponia laittaa kun sattui niin kamalasti, kuitenkin nyt kuukautisten myötä koko vaiva on hävinnyt... ihmettelen suuresti, mutta mitään kipua ei enää ole! Olenkohan nyt ihan terve vai kannattaisiko mennä lääkärille? En ainakaan mihinkään testeihin enää haluaisi tai viitsisi mennä kun kipua ei kerran tunnu..
      tsemppiä kaikille teille muille joilla on samanlaisia vaivoja!

    • loikjhggg

      Voi hyvänen aika. Nyt kaikki lääkäriin vaikka oireita ei enää olisikaan. Hyvä olisi testauttaa klamydia. Se saattaa aiheuttaa kirvelyä ja hoitamattomana voi aiheuttaa vakaviakin seuraamuksia. Hyvä olisi poissulkea muutkin mahdolliset taudit. Älkää jääkö arpomaan, tsemppiä!:)

    • Tiedonjako

      Kirvely alapäässä yleensä alkaa tyhmyydestä yläpäässaä.

      Muistele ketkä miehet ovat olleet siellä alapään seudulla... Yläpään olisi pitänyt sanoa juuri niille "EI!".

    • valkosipuli

      Kuulostaa hiivatulehdukselta. Itsellänikin usein juuri nuo oireet ja kuukautisten aikana joskus häviää itsekseen, joskus ei. Kutiaa ja iho menee rikki ja sitten kirvelee.

      Jos haluat kotikonstin, niin kuori valkosipulin kynsi ja laita emättimeen (voit kiinnittää narun, jotta poistaminen on helpompaa). Jos kyse on hiivasta, niin kutinan pitäisi helpottaa välittömästi ja annat olla muutaman tunnin/koko yön paikallaan, niin seuraavana päivänä hiiva on poissa. Toimii itselläni, ei tarvitse kalliita lääkkeitä.
      Ja tämä kuulostaa epäilyttävältä, mutta ei ole mikään vitsi/mitenkään vaarallista.
      Englanniksi löytyy paljon enemmän aiheesta hakusanoilla "garlic" ja "yeast".

      Siis jos sukupuolitaudit on poissuljettuja, niin hiiva tuo todennäköisesti on.

    • Tympii ja jurppii..

      Lääkäriin. Hiiva voi olla tai emätintulehdus. Sekin voi muhia pitkään. Mulla tuli kuukautisten välissä sen takia verensekaista vuotoakin, alavatsakipuja ja pissavaivaa. Söin jo 5pvä flagyl-kuurin, joka loppui 2vkoa sitten ja nyt tää on taas pahana, kirvelyä ja poltteluakin. Tympii, mutta ei nää itekseen kai ohi mee, niin soitan taas ajan terveyskeskukseen ja pyydän semmosen tappokuurin jotain roppia, että lähtee.
      En tiedä mistä nää tulee.. Vaginahan on vähän hapan ja esim sperma ja saippua muuttaa phta ja olemassaolevista bakteereista "väärät" lisääntyy liikaa.

    • pöndeläine

      Saako apteekista ostettua itse jotakin hiivasieni lääkettä?

      Miten vaikuttaa jos ei olekaan hiivasientä ja käyttää lääkettä?

      Itsellä melkein sama kuin muilla. Ensin tuli kaden päivän kamala kutina ja iho meni hieman rikki niin alkoi tulla vähän verta paperiin. Kutina lakkasi kuin seinään, kirvely jäi! Kirvelee vaikka vaihtaisi vain asentoa sohvalla. Kutinan lopusta kaksi päivää ja menkkoihin tämä ei liity, niitä ei edes pitäisi nyt olla. Hiivsientä mietin mutta ei koskaan ole ollut sellaista niin tiedä sit...Saman miehen kans oltu 4 vuotta ja mikäli pettämistä ei ole niin en usko tautiin.

    • Tympii ja jurppii..

      Kävin lääkärissä. Emätintulehdus. (typeränkuulonen taudinnimi). Taas. Meni aikaa ootellessa labratuloksia. Uusi flagyl-kuuri, nyt 10 päivää. Toivottavasti nyt tokenee.

      Muuten eka hiiviskin ois hyvä näyttää lekurissa. Sit jos ne usein uusii, mikä estää ostamasta näitä canesten ja muita juttuja.

      Mulla pissanäyte virtsatietulehduksen tutkimiseksi ja sit normi valkovuotonäyte. No onpahan käyty.

    • i know

      Teillä on varmaan herpes. Itsellä oli kanssa samanlaisia oreita: kuitinaa ja kirvelyä pissatessa ja sitten tajusin katsoa alapäähäni peilin kautta ja siellähän niitä haavaumia oli. Lääkäriin menin ja vahvisti että herpes oli kyseessä. Kuukautiset laukasee herpeksen helposti, mutta ilman hoitoakin herpes paranee itsestään n.1-2 viikossa :)

      Jos uusii usein kannattaa mennä lääkäriin ennemmin kuin kärvistellä kotona kipujen kanssa.

    • apua kaipaava

      Olen 17-vuotias tyttö. Viime sunnuntaina alkoivat suoraansanottuna pirulliset oireet.. alapäätäni kutittaa, kirvelee ja emättimen seinämät ovat arat, sekä välillä kun käyn wcssä virtsaaminen kyllä onnistuu mutta lopussa tulee pieni kirvely. Mistä tämä voi johtua? Olen neitsyt, joten mikään sukupuolitauti se ei voi olla. Poikaystäväni kyllä sormetti minua Lauantaina mutta mitään muuta ei ole tapahtunut. Tuntuu että oireet eivät lakkaa ja en saa mielenrauhaa.

    • Apua95

      Samankaltaisia oireita, kuin tämän palstan henkilöillä.
      Jos haen lääkäriin, niin haenko yleislääkärin juttusille...? Osaavatko he katsoa tilanteen?
      Vai pitääkö mennä gynekologille? Olin jo joulukuussa ja käynti raastoi kukkaroani melkoisesti. Silloin hän totesi, että minulla on hiivatulehdus ja sain flagyl comp -kuurin. Menihän se ohi, mutta nyt on taas samanlaisia hiivatulehduksen oireita kirvely virtsaputken päässä virtauksen loppuvaiheessa ja on ollut myös ripulia.
      Kaiken kukkuraksi menkat alkoivat edellispäivänä.

    • Kerran kokenut nti

      Etei olisi tippuri eli gonorrea, siis sukupuolitauti. Oletko ollut useamman vieraan miehen kanssa viime aikoina? On herkkää tarttumaan tämä uusi aasialainen gonorreatyyppi. Tutkituta pillusi sukupuolitautien klinikalla. On helppo emätintesti.

    • kukkuu

      minua taas kutittaa ja kirvelee alapäätä! mutta pissaaminen ei kirvele.....mikä voisi olla syynä? auttakaa!!!???

      • kukkuu1

        äskeiseen lisäys olen 14v


    • torsti14

      moi on 14v tyttö mulla alko tosa 4 päivää sit emätin kirvelee ja suttuu ku sitä painelee ja vasen puoli on kipeä. olen unnuttanut kphta 6vuotta melkein joka päivä. mistä tämä voi johtua ja vessassa olen joutunut käymään useimmin kuin ennen haluaisin saada selvyydeen. äitille en oo uskaltanu vielä kertoa koska jos tämä menisi itsestään ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe