Chihuahua ?

SurullinenChihu

Hei. Olen siis ajatellut että kun lähden opiskelemaan ottaisin jonkunkoiran mukaan .. Olen aina pitänyt chihuahu rodusta, mutta koko sukuni on niin sanotusti kääpiökoiria vastaan. Lähes kaikki sukumme koirat ovat metsästys/jalostus-linjaisia. Kerroin äidille että tahtoisin opiskelemaan lähtiessani ''Ihan-Oman-Koiran'', kerroin myös että tahtoisin ostaa kovasti chihuahuan... Lähtisin 16vuotiaana ammattikouluun, mutta aika kauas kotoani nimittäin täällä ei ole mitään. No chihuahuaan äiti reagoi pelkäämälläni tavalla ja sanoi: '' Tähän taloon ei tule chihuahuaa! Sellaisen hiirulaisen voit ostaa sitten18vuotiaana!'' Äitini ei uskaltanut sanoa ''Rotta'' koska meillä on kesyrottia.

Miksi jotkut ihmiset vastustavat tätä rotua? Itse tahtoisin olla myös kasvissyöjä, mutta tässä suvussa mahdotonta koska syömme sukulaisten metsästämiä hirviä aina sukujuhlissa -.-!

Itse vastustan metsästystäkin, mutta nojoo... Mikä neuvoksi että voisin keskustella äidin kanssa chihuahuasta? Isälle kävisi,mutta asun äitini kanssa ja isän vaimo allerginen.

8

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOL

      No älä hanki chihua !!!! Ootko ihan tollo

      • chihu!

        Jos itte haluaisit hirveesti lemmikin niin olisko ihan kiva kun kaikki vastais sulle tolleen?
        Määkin olin pienenpänä samassa tilanteessa mutta mun superkiltti ja ihana tätini auttoi suostutteleen äitini siihen.Voisitko saada lainaan chihun?ja voisit näyttää kuinka ihania ja syötän sulosia ne on:)


    • 2xchihu__

      Minusta sinun kannattaisi odottaa täysi-ikäiseksi asti, ennen kuin hankit oman koiran. Ja siinä vaiheessa sinun ei tarvitse kuunnella äitisi, tai kenenkään muunkaan, sanomisia - jos sinulla on siis oma koti. Onhan kummallista, että ihmiset ovat noin suvaitsemattomia. Minusta kaikki koirat ovat suloisia - en tiennytkään, että jotkut ihmiset voisivat olla noin ehdottomia omissa käsityksissään.

      Meillä on kaksi chihua. Chihut ovat mielestäni (äidillänikin oli sellainen) aika seurankipeitä ja ihmisessä kiinni - todellisia sylikoiria. Jos olet paljon pois kotoa, niin tämä rotu ei ehkä ole se paras mahdollinen MINUN MIELESTÄNI. Meille myös sopii oikeasti se tilanne, että koiria on kaksi. Niistä on paljon seuraa toisilleen, ja tykkäävät leikkiä keskenään, samankokoisia kun ovat.

      Jos sinusta tuntuu, että haluaisit olla kasvissyöjä, niin ala sellaiseksi vaan. Suvun hirvipeijaisissa voit huomaamatta syödä jotain muuta, vaikka salaattia - tai sitten jäädä kokonaan pois. VARMASTI monet tulevat soittamaan suutaan valinnastasi, mutta sille ei vain voi mitään. Maailma on täynnä ihmisiä, joiden mielestä juuri heillä on se ehdoton totuus siitä mikä on OIKEA tapa elää. Se tapa on juuri se heidän omansa, ja sinun on väärä. Tähän törmää kasvissyöjänä kyllä. Riidellä ei kannata, mutta seurata omaa tapaansa muista välittämättä. Sinulla on OIKEUS syödä sellaista ruokaa, jota tahdot syödä.

      Aikuistumiseen liittyy paljon konflikteja - yhteenottoja vanhempien/suvun kanssa, kun etsit itseäsi. Se taitaa nyt olla alkanut. Joskus omien mielipiteiden puolustaminen, tai niissä pysyttely, on vaikeaa, kun ei halua loukata ketään. Kannattaa kuitenkin muistaa, että esim. kasvissyöjänä et loukkaa ketään, et todellakaan.

      TSEMPPIÄ!! :)

    • chihukoira

      kannattaako koira ottaa juuri opiskeluaikana...?

      onko sinulla silloin aikaa koiralle.(mm.kouluttamiseen,yleensäkin hoitamiseen;ruokinta,juomakupin täyttäminen,turkin/kynsien hoito,ulkoilutus,yms)...

      Jos nyt välttämättä tahdot koiran,niin miksi ett voisi ottaa sellaista koiraa,joka käy jokaiselle?

      monet ihmiset vastustavat chihuahuaa sen koon takia.se on pieni koira,sillä on herkästi poikki menevät luut.
      tuo kasvissyönti on minusta ihan sinun oma päätöksess,jätä syömättä liha,vaikka kuka sanois mitä.niin minäkin teen.kuka sinut muka niissä juhlissa pakottaa syömään lihaa...?
      metsästystä joskus tehdään vain senkin takia ,että joitain kyseisiä lajeja on liikaa.jos koirat kaikki olisivat villejä,niin nekin metsästäisi,miksi vastustat ,kun ihmiset metsästää ,vaikka eläimet tekisivät täysin samalla tavalla?
      vaikka toki joo,kyllä minustakin metsästys on aivan täyttä p*skaa,jos vaikka ainoat ilvekset metsästä ammutaan.

    • HARKITSE VIELÄ

      Ota koira, mikä tahansa sitten kun koulut on käyty ja suurimmat iltajuoksut juostu.
      Varsinkin chihu on todella seurallinen, eikä halua / voi olla pitkiä aikoja yksin.
      Ootko ajatellu kissaa? Kissa olisi sinulle tällä hetkellä sopivampi ja helpompi.
      Se viihtyy yksin paremmin kun koira ja kiisalle voi laittaa hiekkalaatikon, johon se tekee tarpeensa.
      Ota kokeeksi vaikka viikonlopuksi jonkun tutun koira, niin saat vähän tuntumaa siihen miten koira rajoittaa menojasi, jos sinulla ei ole sille hoitopaikkaa ja nähtävästi ei ole ainankaan kotonasi.

    • Mustikka

      Voi olla, että siinä tulee liikaa kerralla, jos muutat pois kotoa, lähdet opiskelemaan ja ostat vielä koirankin samaan syssyyn. Kun sain oman koirani, minulla oli kaksi viikkoa kokopäivätyötä koiranpennun hoitamisessa. Voimia tai aikaa ei riittänyt paljon mihinkään muuhun.

      Jos haluat olla kasvissyöjä, se on täysin oma päätöksesi, ei sukulaistesi.

      Chihuja vastaan itselläni ei sinänsä ole mitään, vaan ennemminkin niitä idiootteja ihmisiä, jotka pitävät niitä lapsinaan ja käsilaukkukoirina. Usein tuntuu myös, että koulutus ja etenkin sosiaalistaminen eivät kuulu chihun omistajan tehtäviin. Suurin osa chihuista, joita minulla on tullut vastaan, ovat olleet arkoja, remmirähjiä tai muuten vain huonosti käyttäytyviä. Kaikkiin tämä ei tietenkään päde, onneksi on myös niitä pikkukoiran omistajia, jotka muistavat, että koira on koira, ei lapsi. Chihuja myös tehtaillaan aika paljon niiden suosion takia.

    • ekaJuulia

      En suosittele minäkään koiranottoa vielä tuossa vaiheessa,opiskele nyt ensin ainakin pari vuotta siellä minne menet ja mieti sitten.
      Opiskelijaelämä on aika vilkasta ja villiäkin,koira joutuisi olemaan liikaa yksin.
      Ottaisitko jonkun muun lemmikin?
      Ehdit ottaa vielä monta koiraa elämäsi aikana,älä vielä please!
      Toivotan sulle oikein hauskaa opiskeluaikaa!
      Alussa voi tuntua orvolta uudessa paikassa,mutta koiran ottaminen orpoutta estämään on epäreilua koiraa kohtaan...
      Orpouden tunne menee pian ohi ja kohta ei oikein olisikaan aikaa koiralle.
      Minulla ei ainakaan olisi missään nimessä ollut aikaa eikä vielä kykyjäkään hyväksi koiranomistajaksi,oli niiin paljon muuta jännää ja nautinto kun sai itse päättää elämästään ensi kertaa..
      Aah ihana kamala nuoruus...

      • Vanha_parta

        Miksi kaivaa vuoden vanha kirjoitus esille, ap on varmasti tehnyt jo päätöksensä koirasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe