TVT- leikkaus

Minä

Oma kokemus TVT-leikkauksesta:
Olen 47 vuotias pari lasta synnyttänyt nainen. Kärsin vuosia ponnistusvirtsankarkailusta ja lopulta aloin olla kypsä kokeilemaan leikkaushoitoa. Ohjatut jumppahoidot eivät tuoneet apua vaivaan. Kerran kuitenkin jo leikkausajan peruinkin ( pelkäsin leikkausta) mutta kun vaiva alkoi olla sietämättömällä tasolla uskaltauduin operaatioon. Jännitin leikkauspöydällä lääkityksestä huolimatta kovasti. Leikkaus oli nopea, valmisteluineen puolisen tuntia ja tehtiin puudutuksessa. Aivan kivuton se ei ollut ja puudutetta lisättiinkin leikkauksen aikana. Siedettävää kuitenkin. Vatsalihasten läpi mentäessä tunsin hieman kipua ,lääkäri totesi niiden olevan tiukat, kiitos hyvän lihaskuntoni. Mutta itse operaatio oli jopa helpompi mitä olin pelännyt. Yleensä operaation jälkeen pääsee samana päivänä kotiin kunhan rakko tyhjenee normaalisti . Itselläni tuli tässä asiassa ongelmia. Ilmeisesti puudutukset ja turvotus aiheutti sen että huolimatta kovasta pissahädästä en onnistunut virtsaamaan. Parin kerran katetroinnin jälkeen homma tuntui jotenkin luonnistuvan ja pääsin kotiin. Kotona kuitenkaan en onnistunutkaan ja hätääntyneenä soitin sairaalaan ja kiitos ihanan hoitohenkilökunnan pääsin samantien osastolle ja katetroitavaksi. Olo oli kyllä melkoisen ahdistunut, vaikkakin lääkäri vakuutteli asian korjaantuvan. Illan mittaan vähitellen virtsaaminen alkoikin sujua. Nyt sitten olen kotona toipumassa. Saikkua on 10 päivää. Liikkuminen on jonkin verran kivuliasta mutta muuten ei särkyä ole. Nyt vain odottelen että pääsen sitten "testaamaan" kuinka leikkaus on onnistunut . Odotukset on korkealla.

23

8530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TVT

      No moikka, hyvä että uskalsit mennä operaatioon.Minulle tehtiin TVT muistaakseni 2002 ja vielä on pelittänyt hyvin.Oli se vaan hieno tunne kun sai taas hölkätä,yskiä ja nauraa ilman lirauksia.Nyt menossa navan vieressä olevan tyrän leikkaukseen.

      • SheidyShey

        Minulla 2005 ja kaikki ok


    • Emz

      Hei!
      Minullakin alkaisi olemaan todellakin ajankohtainen tuo tvt-leikkaus.Olen 26v ja kaksi lasta synnyttänyt alateitse.Mulla virtsankarkailu alkoi jo 22v:/Inhottavaa kun joutuu päivittäin käyttää normaaleja siteitä ja ei pysty etes juoksemaan.Pelkästä nopeasta kävelystäkin lirahtaa housuun:/Pitäisi vaan lääkärin kautta hommata lähete sinne leikkaukseen.Pelottaa vaan ihan kamalasti et kuinka kipeä sitä on leikkauksen jälkeen ja onnistuuko koko leikkaus.Tekeekö ne sen leikkauksen puuduttamalla?Etteivät nukuta?Tieten itse saa valita et kummin haluaa..

      • TVT

        Älä pelkää, tekevät sen yleensä puudutuksessa. Kannattaa vaan ajatella sitä ILOA, joka seuraa operaation jälkeen. Minulle tehtiin toissapäivänä napatyräleikkaus ja nyt olen tosi tyytyväinen. Niin siitä TVT:stä, Leikkauksen jälkeen ei ole kipeä, ainoastaan vatsa tuntuu hieman turvonneelta pari päivää. Pääsin samana päivänä kotiin,heti kun pystyin pissaamaan.Tekevät katetroinnin virtsaamisen jälkeen, jossa mitataan jäännösvirtsan määrä.Katetrointi ei satu, koska paikat ovat puuduksissa vielä muutaman tunnin operaation jälkeen. Voit mennä rauhallisin mielin sinne toimenpiteeseen ja tulet onnellisena naisena sieltä kotiin.


      • Emz
        TVT kirjoitti:

        Älä pelkää, tekevät sen yleensä puudutuksessa. Kannattaa vaan ajatella sitä ILOA, joka seuraa operaation jälkeen. Minulle tehtiin toissapäivänä napatyräleikkaus ja nyt olen tosi tyytyväinen. Niin siitä TVT:stä, Leikkauksen jälkeen ei ole kipeä, ainoastaan vatsa tuntuu hieman turvonneelta pari päivää. Pääsin samana päivänä kotiin,heti kun pystyin pissaamaan.Tekevät katetroinnin virtsaamisen jälkeen, jossa mitataan jäännösvirtsan määrä.Katetrointi ei satu, koska paikat ovat puuduksissa vielä muutaman tunnin operaation jälkeen. Voit mennä rauhallisin mielin sinne toimenpiteeseen ja tulet onnellisena naisena sieltä kotiin.

        Kuinka monta "reikää"tekevät ihoon?Jäävätkö näkyvälle paikalle?Miten ne sen katetroinnin tekevät?Alapään kauttako?Eniten mua ehkä häiritsee se jos leikkaus ei onnistu.Jos saanki turhaan arpia ilman onnistumista:/


      • TVT
        Emz kirjoitti:

        Kuinka monta "reikää"tekevät ihoon?Jäävätkö näkyvälle paikalle?Miten ne sen katetroinnin tekevät?Alapään kauttako?Eniten mua ehkä häiritsee se jos leikkaus ei onnistu.Jos saanki turhaan arpia ilman onnistumista:/

        Nyt en muista, tuliko pari reikää tuohon lantion sivuille, eivät kuitenkaan jää häiritsemään.Kyllähän niitä ko.leikkauksia tehdään tänä päivänä jo paljon, ajattele minulle tehty jo n. 10 v.sitten.On olemassa toinenkin operaatio, muistaakseni uudempi versio tästä TVT:stä. Kyllä se lirauttelu ainakin minulta loppui ja vielä on pitänyt.Katetrointi tehdään virtsaputken päästä, mutta ktn. sanoin, ei todellakaan enää tunnu niiden puudutusten takia.Asia oli ihan siedettävä.Usko minua, koska tiedän miten kiusallinen vaiva tuo lorauttelu ja lirahtelu on.Kaikki tekemiset pyörii aina mokoman vaivan ympärillä.Mene nyt ihan terveyskeskuslääkäriin, antavat heti lähetteen, eivät kyseenalaista tätä vaivaa, koska haittaa niin paljon muuta tekemistä.


      • Emz
        TVT kirjoitti:

        Nyt en muista, tuliko pari reikää tuohon lantion sivuille, eivät kuitenkaan jää häiritsemään.Kyllähän niitä ko.leikkauksia tehdään tänä päivänä jo paljon, ajattele minulle tehty jo n. 10 v.sitten.On olemassa toinenkin operaatio, muistaakseni uudempi versio tästä TVT:stä. Kyllä se lirauttelu ainakin minulta loppui ja vielä on pitänyt.Katetrointi tehdään virtsaputken päästä, mutta ktn. sanoin, ei todellakaan enää tunnu niiden puudutusten takia.Asia oli ihan siedettävä.Usko minua, koska tiedän miten kiusallinen vaiva tuo lorauttelu ja lirahtelu on.Kaikki tekemiset pyörii aina mokoman vaivan ympärillä.Mene nyt ihan terveyskeskuslääkäriin, antavat heti lähetteen, eivät kyseenalaista tätä vaivaa, koska haittaa niin paljon muuta tekemistä.

        Kiitos sulle vastauksista.Kyllä mie otan yhteyttä lääkäriin tulevalla viikolla.Tuskin sinne heti viikon päästä etes pääsee.4 vuotta olen joutunut kärsimään tämän vaivan takia,aika tehdä jo asialle jotain.Onnistuko sulta pissaaminen ihan normaalisti leikkauksen jälkeen?Siis että tunsit millon pissattaa yms.?


      • TVT
        Emz kirjoitti:

        Kiitos sulle vastauksista.Kyllä mie otan yhteyttä lääkäriin tulevalla viikolla.Tuskin sinne heti viikon päästä etes pääsee.4 vuotta olen joutunut kärsimään tämän vaivan takia,aika tehdä jo asialle jotain.Onnistuko sulta pissaaminen ihan normaalisti leikkauksen jälkeen?Siis että tunsit millon pissattaa yms.?

        Saat ensin kutsun tutkimukseen ja sen jälkeen antavat leikkausajan, jota yleensä hoitaa jononhoitaja.Hänelle voi esittää toivomuksen leikkausajankohdasta. Jos pääset jo syksyllä, ota vaan eka aika.Tai miten kotiväen kanssa sovitte.Kyllä minulla se pissaaminen siinä parin tunnin sisällä onnistui. Ja jos ei heti pissata, älä hermostu kyllä se sieltä tulee,kun juot vettä, varmasti pissattaa. Laita viestiä miten sun homma etenee.....olen kuulolla.


      • Minä
        TVT kirjoitti:

        Saat ensin kutsun tutkimukseen ja sen jälkeen antavat leikkausajan, jota yleensä hoitaa jononhoitaja.Hänelle voi esittää toivomuksen leikkausajankohdasta. Jos pääset jo syksyllä, ota vaan eka aika.Tai miten kotiväen kanssa sovitte.Kyllä minulla se pissaaminen siinä parin tunnin sisällä onnistui. Ja jos ei heti pissata, älä hermostu kyllä se sieltä tulee,kun juot vettä, varmasti pissattaa. Laita viestiä miten sun homma etenee.....olen kuulolla.

        TVT leikkauksesta on nyt 3 viikkoa. Kuten alussa kerroinkin , minut jouduttiin muutamaan kertaan katetroimaan operaation jälkeen, kun pissiminen ei onnistunut. Se ei kuitenkaan ollut mitenkään iso juttu. Turhaan pelkäsin. Vieläkin joudun pissaamaan puoli seisovassa asennossa ja varaamaan hommaan vähän enemmän aikaa. Mutta ei ole ongelma . Varsinkin kun on saanut avun ikävään vaivaan.Minulla on nivusissa pari sentin mittaista leikkaushaavaa ( hyvin huomaamattomia jo nyt) ja sitten jossain tuolla sisällä yksi. Kipuja ei ollut leikkauksen jälkeen kovin paljon. Pelkäsin kieltämättä leikkauksen aikana, mutta kaikki oli aivan siedettävää ja turhaan jännitin. Käsittääkseni leikkauksia ei tehdä nukutuksessa koska rakko täytetään oikean nauhan kireyden testaamiseksi ja sitten on oikein kovasti yskittävä jotta nähdään että karkailua ei enää ole.
        Leikkauskohdat on vielä vähän arat ja tuntemuksia on nAkiissä kohtaa mihin nauhat on kiinnitetty. En ole hetkeäkään katunut leikkausta. Voi aivastella ja yskiä vapaasti ilman että on pissit housuissa. Ei kannata turhaan jännittää leikkausta . Minulla ei ainakaan jumpat auttaneet mitään. Minut tutkinut lääkäri tokaisi heti tutkimisen jälkeen että turhaa on vaivasta kärsiä , ja oikeassa olikin :)
        Suosittelen!!!


      • Emz
        Minä kirjoitti:

        TVT leikkauksesta on nyt 3 viikkoa. Kuten alussa kerroinkin , minut jouduttiin muutamaan kertaan katetroimaan operaation jälkeen, kun pissiminen ei onnistunut. Se ei kuitenkaan ollut mitenkään iso juttu. Turhaan pelkäsin. Vieläkin joudun pissaamaan puoli seisovassa asennossa ja varaamaan hommaan vähän enemmän aikaa. Mutta ei ole ongelma . Varsinkin kun on saanut avun ikävään vaivaan.Minulla on nivusissa pari sentin mittaista leikkaushaavaa ( hyvin huomaamattomia jo nyt) ja sitten jossain tuolla sisällä yksi. Kipuja ei ollut leikkauksen jälkeen kovin paljon. Pelkäsin kieltämättä leikkauksen aikana, mutta kaikki oli aivan siedettävää ja turhaan jännitin. Käsittääkseni leikkauksia ei tehdä nukutuksessa koska rakko täytetään oikean nauhan kireyden testaamiseksi ja sitten on oikein kovasti yskittävä jotta nähdään että karkailua ei enää ole.
        Leikkauskohdat on vielä vähän arat ja tuntemuksia on nAkiissä kohtaa mihin nauhat on kiinnitetty. En ole hetkeäkään katunut leikkausta. Voi aivastella ja yskiä vapaasti ilman että on pissit housuissa. Ei kannata turhaan jännittää leikkausta . Minulla ei ainakaan jumpat auttaneet mitään. Minut tutkinut lääkäri tokaisi heti tutkimisen jälkeen että turhaa on vaivasta kärsiä , ja oikeassa olikin :)
        Suosittelen!!!

        Nimimerkillä "minä".Minkälainen vointisi nyt on?Joko pissaaminen onnistuu paremmin?Mulla tiistaina "lääkärille"aika.Pitää yksityiselle lääkärille mennä jos tuo yleis lääkäri ei saa aikaseksi mitään..Tänäänki lirut tuli housuun,ku aivastin:/


      • Minä
        Emz kirjoitti:

        Nimimerkillä "minä".Minkälainen vointisi nyt on?Joko pissaaminen onnistuu paremmin?Mulla tiistaina "lääkärille"aika.Pitää yksityiselle lääkärille mennä jos tuo yleis lääkäri ei saa aikaseksi mitään..Tänäänki lirut tuli housuun,ku aivastin:/

        Vointi on erinomainen Emz! Olen todella tyytyväinen ,että menin leikkaukseen. Pissiminen onnistuu hyvin joskin vessassa käymiseen pitää varata vähän enemmän aikaa. Ihana kun ei tarvi missään tilanteessa pelätä lirahtelua.


      • Emz
        Minä kirjoitti:

        Vointi on erinomainen Emz! Olen todella tyytyväinen ,että menin leikkaukseen. Pissiminen onnistuu hyvin joskin vessassa käymiseen pitää varata vähän enemmän aikaa. Ihana kun ei tarvi missään tilanteessa pelätä lirahtelua.

        Sain vasta joulukuulle tutkimusajan:/Tympeetä kun joutuu nuin pitkälle oottamaan.Ja sitten vasta saa alkaa oottamaan sitä leikkausaikaa jos mut päätetään leikata.


      • Minä
        Emz kirjoitti:

        Sain vasta joulukuulle tutkimusajan:/Tympeetä kun joutuu nuin pitkälle oottamaan.Ja sitten vasta saa alkaa oottamaan sitä leikkausaikaa jos mut päätetään leikata.

        Se on valitettavasti niin, että odottelua tulee ellei mene yksityiselle. Hoitotakuuhan taitaa olla se 3 kk. Eli jos joulukuussa päätetään että operoidaan, niin maaliskuulle varmaankin saat ajan. Mutta näihin leikkauksiin saa peruutuspaikkoja helposti jos vain voi ottaa vastaan. Minä soitin ja kyselin ja olisin päässyt jo heinäkuussa , mutta olin matkoilla. Alkuperäinen aika aikaistui kuitenkin kuukaudella, eli kannattaa soittaa ja kysellä perutusaikoja.


      • Emz
        Minä kirjoitti:

        Se on valitettavasti niin, että odottelua tulee ellei mene yksityiselle. Hoitotakuuhan taitaa olla se 3 kk. Eli jos joulukuussa päätetään että operoidaan, niin maaliskuulle varmaankin saat ajan. Mutta näihin leikkauksiin saa peruutuspaikkoja helposti jos vain voi ottaa vastaan. Minä soitin ja kyselin ja olisin päässyt jo heinäkuussa , mutta olin matkoilla. Alkuperäinen aika aikaistui kuitenkin kuukaudella, eli kannattaa soittaa ja kysellä perutusaikoja.

        Kyllä oli turha reissu!Haluavat selvittää että jos nuo mun vaivat liittyvätkin johonkin muuhun.Epäilivät että mulla olisi yliärsyyntyvä rakko.Sanoivat vaan lääkärissä että kun oon niin nuori niin mulla ei voi olla sitä toista vaivaa!Kai mää itekki tiijän paremmin mikä mulla on.


      • Minä
        Emz kirjoitti:

        Kyllä oli turha reissu!Haluavat selvittää että jos nuo mun vaivat liittyvätkin johonkin muuhun.Epäilivät että mulla olisi yliärsyyntyvä rakko.Sanoivat vaan lääkärissä että kun oon niin nuori niin mulla ei voi olla sitä toista vaivaa!Kai mää itekki tiijän paremmin mikä mulla on.

        Pidä vaan puolesi ja vaadi että asialle tehdään jotain. Olitko yksityisellä vai terveyskeskuslääkärillä? Oli syy mikä tahansa , se pitää selvittää ja hoitaa. Varsinkin jos vaivasi alkoivat synnytyksien jälkeen viittaisi kyllä löystyneisiin kudoksiin. Vaihda lääkäriä. Pystytkö varaamaan aikaa asiantuntevalle yksityislääkärille joka on erikoistunut ko. vaivoihin ?Hän voi sitten tehdä lähetteen tarvittaessa sairaalaan ( julkiselle puolelle). Minulle lääkäri totesi heti ettei moisesta vaivasta tarvi kärsiä ja ottautui asiaan vakavasti.


      • Emz
        Minä kirjoitti:

        Pidä vaan puolesi ja vaadi että asialle tehdään jotain. Olitko yksityisellä vai terveyskeskuslääkärillä? Oli syy mikä tahansa , se pitää selvittää ja hoitaa. Varsinkin jos vaivasi alkoivat synnytyksien jälkeen viittaisi kyllä löystyneisiin kudoksiin. Vaihda lääkäriä. Pystytkö varaamaan aikaa asiantuntevalle yksityislääkärille joka on erikoistunut ko. vaivoihin ?Hän voi sitten tehdä lähetteen tarvittaessa sairaalaan ( julkiselle puolelle). Minulle lääkäri totesi heti ettei moisesta vaivasta tarvi kärsiä ja ottautui asiaan vakavasti.

        Terveyskeskuslääkäri..Sain uuden ajan ja mulle tehdään lisätutkimuksia..Menisin kyllä yksityiselle mutta kun on niin kallista..


      • Pelokas#
        Emz kirjoitti:

        Terveyskeskuslääkäri..Sain uuden ajan ja mulle tehdään lisätutkimuksia..Menisin kyllä yksityiselle mutta kun on niin kallista..

        Hei nimimerkki Emz! Oletkohan jo päässyt leikkaukseen? Itselläni olisi tot-operaatio esissä, mutta lääkäri ehdotteli uretrarengasta kokeilemaan, koska olen kuulemma niin nuori leikkaukseen. Jos leikkaukseen olet jo päässyt, niin miten toivuit operaatiosta? Onnistuuko pissillä käyminen normaalisti?


      • lohjalainen

        Hei ja terkut leikkauksesta. Aika oli 8,30, mutta toimenpidehuoneeseen pääsin 10,30. Takaisin huoneessa olin 11.20.
        Leikkauksessa käytettiin kipulääkettä ja sitä lisättiin, jos halusi.
        Kipuja oli, mutta kyllä ne kesti. Rakko alkoi toimia heti ja pissaa tuli hyvin.
        Hiukan tikit tiukkasivat alavatsalla, nyt odottelen niiden sulaamista.
        Ja muutenkin odotan, että pääsen liikkumaan...


    • 22:32

      Minulle tehtiin TVT-leikkaus 3 päivää sitten ja toipuminen ja sairasloma on parhaillaan menossa. Olen 43-vuotias, normaalipainoinen ja urheileva.

      Leikkaus sujui hyvin ja kaikki tapahtui ajallaan. Näin ei kuitenkaan ollut kaikilla, sillä leikkausta ei tehdä jos on verenpaineen tai sydämen kanssa ongelmia. Näin kävi muutamalle. Pitää hoitaa perussairauden pois. Mielestäni tuohon leikkaukseen kannattaa mennä ajoissa nuorena , jos oireita kuitenkin on. Saa elämänlaadun kuntoon ajoissa.

      Leikkauksen jälkeen pissa lähti hyvin tulemaan ja pääsin suunnitelman mukaan. Kotona ollessa kipu pysyy pois reseptivapailla särkylääkkeillä. Tämä sairasloma on ihan tarpeellinen, sillä paras asento on sohvalla makaaminen . Jos istu tietokoneen äärellä, niin silloin tulee jomotusta. Kyllä tämä 5 vrk:n sairasloma on aiheellinen jo toimistotyötä tekevälle.

      Vielä en ole päässyt testaamaan miten nauha toimii juoksussa tai ponnistuksessa.
      Palaan aiheeseen muutaman viikon päästä.

      • pelottaaaa

        Missä sinut leikattiin,yksityisellä vai julkisella?
        Ja voitko suositella kyseistä lääkäriä?


      • verenpainetta

        Kyllä minut vaan leikattiin vaikka olen vuosia sairastanut verenpainetautia ja sydämessä av-katkoksia. Eli ei ole esteenä ja minut leikattiin kättärillä.


    • Anonyymi

      Minulle tehty noin 15 vuotta sitten kaikki sujui moitteettomasti ei mitään ongelmia tullut ja vieläkin toimii. Olen tosi tyytyväinen kun pääsin toimenpiteeseen .

    • Anonyymi

      Mulla tehtiin pari päivää sitten TOT ja ainakin terveystalolla se tehdään nukutuksessa. Kipuja on lähinnä nivusissa, peräsuolen alueella ja istuinluissa. Eli veikkaan et on jooga-asentojen kaltaisissa asennoissa nauhoja asennettu eikä kovinkaan kevyellä otteella 😅 mutta limakalvot tai röörit ittessään ei oo kipeät.
      Nyt mietinkin kuinka paljon uskaltaa esiin kävellä jo. istuminen on vielä vähän jännää..

      Lisäksi vähän ihmetyttää kun gynen kans käytiin leikkausta läpi, niin kertoi et emättimen puolelle viilto tulee sisälle. Nyt kuitenkin näen tikit jos kurkkaan peilillä..? Mulla on vähän emättimen laskeumaa ja sanottiin silloin arviossa että jos olisi enemmän laskeumaa niin ei voisi nauhaa asentaa koska se nimenomaan tulisi kiinni kohtaan mikä työntyy emättimestä ulos. Tutkimus kuitenkin tehtiin makuulla ja nyt epäilyttää että oliko laskeuma kuitenkin liian näkyvä.. 🥺

      Leikkauksen jälkeen pissa ei heti tullut, mutta kun sain kovemmat kipulääkkeet ja odottelin niin sain talon tarpeeksi tyhjenee.

      Nyt vaan sormet ristiin et tää auttoi 🤞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe