Tyhmyys??

ihmettelijä_

Voisitteko naiset valottaa mitä tuolla "tyhmyydellä" oikein tarkoitetaan kun monen naisen profiilissa lukee "tyhmyys" asiat joista en innostu- kohdassa. Tarkoittaako se yleistä tyhmyyttä vai koulutusta jne. ja miten tyhmyys oikein määritellään? En halua tutustua näihin naisiin joilla lukee näin koska itse olen joissain asioissa vähän hidas niin tavallaan tunnen kuuluvani tähän tyhmä-osastoon joilloin tuhlaisin vain hänen aikaansa.

20

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gbgddb

      jos epäilet olevasi tyhmä niin todennäköisesti myös olet. ei kannata siis lähestyä naisia jotka ei halua tyhmää miestä.

    • trrththhtrht

      Kertoo naisen huumorintajuttomuudesta ja siitä että ottaa itsensä vähän liian vakavasti.

      Kannattaa jättää väliin.

    • 1234598765

      En kirjoittaisi sitä profiiliini, mutta itselleni miehen tyhmyys on yksi suurimmista turn offeista.

      Mitäkö se sitten on? Kai se on lähinnä ajattelun kapea-alaisuutta ja rajoittuneisuutta, ymmärryksen ja hoksottimien puutetta, perustietojen heikkoa hallintaa. Perustiedoilla tarkoitan asioita, joita jokaisen olettaisi tietävän, jos on kulkenut ollenkaan silmät ja korvat auki (tyyliin mikä on Itävallan pääkaupunki, kuka on Ruotsin ulkoministeri, kuka kokosi Kalevalan, milloin toka maailmansota käytiin jne… )

      Koulutukseen tai sen puutteeseen en tyhmyyttä välttämättä liitä. Vähänkin kouluja käynyt voi olla älykäs ja fiksu. Eikä hitauskaan ole sama kuin tyhmyys, mutta jos joudut miettimään yli minuutin, paljonko on 9x9 tai 11x11, niin voisin pitää sitä huolestuttavana :D)

      Profiileissakin tulee vastaan toistuvasti asioita, joita lukiessa huomaan ajattelevani, että kirjoittaja ei ehkä ole niitä penaalin terävimpiä kyniä.

      Esimerkkejä:

      -Todella alkeelliset kieli- ja kirjoitusvirheet, esim. mies tykkää krillaamisesta ja suosikkileffa on Titanik
      - Asiat joista en innostu – kohdassa lukee vain itsestäänselvyyksiä kuten valehtelu, pettäminen, selkään puukottaminen jne.
      -Musiikkimakua kuvaillaan monipuoliseksi tai kaikkiruokaiseksi, minkä jälkeen on listattu 5-10 rockbändiä tai –artistia (eli oikeasti maku varsin yksipuolinen ja rajoittunut)

      Nämä nyt tulivat mieleen, muut naiset voivat tietysti määritellä sen hieman eri tavalla.

      • 17+1

        "-Todella alkeelliset kieli- ja kirjoitusvirheet, esim. mies tykkää krillaamisesta ja suosikkileffa on Titanik
        - Asiat joista en innostu – kohdassa lukee vain itsestäänselvyyksiä kuten valehtelu, pettäminen, selkään puukottaminen jne.
        -Musiikkimakua kuvaillaan monipuoliseksi tai kaikkiruokaiseksi, minkä jälkeen on listattu 5-10 rockbändiä tai –artistia (eli oikeasti maku varsin yksipuolinen ja rajoittunut)"

        Ensimmäisestä voin olla miehenä samaa mieltä. Sen sijaan en tiedä voisivatko ne kynät vaatia kuitenkin toisessakin päässä hieman teroittamista, jos kaksi jälkimmäistä ovat profiileissa silmiinpistäviä ongelmia, että ne täytyy oikein esimerkkeinä mainita. Suurin osa miehistä ja naisista listaa kohtaan "asiat, joista en innostu" pääasiassa itsestäänselvyyksiä. Tämä on selvää ihan siitä syystä, että ne ovat asioita, jotka vahvimmin tulevat suurimman osan mieleen kun ollaan laatimassa seuranhakuilmoitusta. Musiikkimaun maininta kaikkiruokaiseksi ja sen lisäksi muutamien bändien luettelu eivät käsittääkseni ole ristiriidassa toistensa kanssa. Jos enempää ei ole mainittu, voidaan toki tehdä päätelmiä minkä tyyppinen musiikki henkilöä eniten innostaa, mutta se ei edelleenkään sulje pois sitä, etteikö ko. henkilö mistään muusta musiikista pitäisi. Hän voi mielellään kuunnella vaikka klassista ja opperaa, vaikka ei ehkä kuuntelekaan niitä niin aktiivisesti, että tulisi profiilissaan maininneeksi esiintyjiä näistä musiikkisuuntauksista. Kummankaan asian osalta en kyllä ryhtyisi tekemään enempiä johtopäätöksiä vaan ottaisin asioista sitten selvää ihan tutustumisen kautta.

        Eli niin, miten sen ajattelun kapea-alaisuuden ja rajoittuneisuuden kanssa olikaan? ;)


      • Oikeestiko?

        Tuo Ruotsin ulkoministeri oli kai vitsi, olihan? :D Tietääkö joku oikeasti ihan lonkalta tollasia? Piti ihan käydä googlettamassa ja ihan vieras nimi ainakin minulle, eipä ole liittynyt omaan elämääni millään lailla.

        Panostuksena aiheeseen. Voisin kuvitella, että kun tyhmyys menee jonkun pisteen yli mitä en kyllä pysty määrittelemään niin silloin se haittaisi jo menoa. Sellainen liiallinen yksinkertaisuus tai juuri sellainen tunne, että toinen on asunut jonkun kiven alla eikä tiedä mistään mitään. Voiko tähän vielä sotkea tunneälyn? Sitäkin saa olla oikein reilusti. Olen siis mies ja en kyllä muista, että olisin tuntenut ketään niin tyhmää naista ettei olisi kelvannut.


      • 1234598765
        17+1 kirjoitti:

        "-Todella alkeelliset kieli- ja kirjoitusvirheet, esim. mies tykkää krillaamisesta ja suosikkileffa on Titanik
        - Asiat joista en innostu – kohdassa lukee vain itsestäänselvyyksiä kuten valehtelu, pettäminen, selkään puukottaminen jne.
        -Musiikkimakua kuvaillaan monipuoliseksi tai kaikkiruokaiseksi, minkä jälkeen on listattu 5-10 rockbändiä tai –artistia (eli oikeasti maku varsin yksipuolinen ja rajoittunut)"

        Ensimmäisestä voin olla miehenä samaa mieltä. Sen sijaan en tiedä voisivatko ne kynät vaatia kuitenkin toisessakin päässä hieman teroittamista, jos kaksi jälkimmäistä ovat profiileissa silmiinpistäviä ongelmia, että ne täytyy oikein esimerkkeinä mainita. Suurin osa miehistä ja naisista listaa kohtaan "asiat, joista en innostu" pääasiassa itsestäänselvyyksiä. Tämä on selvää ihan siitä syystä, että ne ovat asioita, jotka vahvimmin tulevat suurimman osan mieleen kun ollaan laatimassa seuranhakuilmoitusta. Musiikkimaun maininta kaikkiruokaiseksi ja sen lisäksi muutamien bändien luettelu eivät käsittääkseni ole ristiriidassa toistensa kanssa. Jos enempää ei ole mainittu, voidaan toki tehdä päätelmiä minkä tyyppinen musiikki henkilöä eniten innostaa, mutta se ei edelleenkään sulje pois sitä, etteikö ko. henkilö mistään muusta musiikista pitäisi. Hän voi mielellään kuunnella vaikka klassista ja opperaa, vaikka ei ehkä kuuntelekaan niitä niin aktiivisesti, että tulisi profiilissaan maininneeksi esiintyjiä näistä musiikkisuuntauksista. Kummankaan asian osalta en kyllä ryhtyisi tekemään enempiä johtopäätöksiä vaan ottaisin asioista sitten selvää ihan tutustumisen kautta.

        Eli niin, miten sen ajattelun kapea-alaisuuden ja rajoittuneisuuden kanssa olikaan? ;)

        No en nyt koskaan vedä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä mistään yksittäisestä tekijästä, mutta otin nuo kaksi viimeistä esimerkkiä esille siksi, että niihin törmää niin usein.

        "Suurin osa miehistä ja naisista listaa kohtaan "asiat, joista en innostu" pääasiassa itsestäänselvyyksiä. Tämä on selvää ihan siitä syystä, että ne ovat asioita, jotka vahvimmin tulevat suurimman osan mieleen kun ollaan laatimassa seuranhakuilmoitusta."

        Tätähän minä nimenomaan tarkoitin. Jos ei pysty ajattelemaan tällaisia banaaleja itsestäänselvyyksiä pidemmälle, niin ei siitä kovin älykästä kuvaa ihmisestä saa. Siihen kun varmasti jokainen löytäisi jotain muutakin, jotain millä olisi jotain merkitystäkin.

        Mitä tuohon musiikkimakuun tulee, niin olen vain ajatellut sen niin, että jos kuuntelee monipuolisesti monenlaista musiikkia, niin miksi kertoa esimerkkejä vain yhdenlaisesta, eikä edes mainitse, että niitä tulee eniten kuunneltua. Ja monessa profiilissa sanavalinnat kertovat mistä on kyse, on esim. se lista rockbändeistä ja sitten maininta ”eli aika kaikkiruokainen”.

        Ja tähän varmasti vaikuttavat myös kokemukset netin ulkopuolelta. Yllättävän usein törmää ihmisiin, jotka kertovat musiikkimakunsa olevan monipuolinen, mutta sitten kun siitä aletaan puhua tarkemmin, niin huomaakin että tämä ei pidä paikkaansa. Kuunnellaan paria, kolmea genreä eikä muuta. Ja tämä pätee useammin miehiin kuin naisiin.

        Mutta nämä siis ovat vain minun mielipiteitäni ja voi olla, että teen väillä hyvinkin vääriä päätelmiä. Yleensä kuitenkin se profiilin kokonaisuus on se joka ratkaisee.


      • 1234598765
        Oikeestiko? kirjoitti:

        Tuo Ruotsin ulkoministeri oli kai vitsi, olihan? :D Tietääkö joku oikeasti ihan lonkalta tollasia? Piti ihan käydä googlettamassa ja ihan vieras nimi ainakin minulle, eipä ole liittynyt omaan elämääni millään lailla.

        Panostuksena aiheeseen. Voisin kuvitella, että kun tyhmyys menee jonkun pisteen yli mitä en kyllä pysty määrittelemään niin silloin se haittaisi jo menoa. Sellainen liiallinen yksinkertaisuus tai juuri sellainen tunne, että toinen on asunut jonkun kiven alla eikä tiedä mistään mitään. Voiko tähän vielä sotkea tunneälyn? Sitäkin saa olla oikein reilusti. Olen siis mies ja en kyllä muista, että olisin tuntenut ketään niin tyhmää naista ettei olisi kelvannut.

        Itse asiassa minun piti kirjoittaa tuohon Ruotsin pääministeri, mutta jostain syystä siihen lipsahtikin ulkoministeri. :D Myönnän siis mokani siltä osin.

        Mutta toisaalta ei tuo Carl Bildtkään mikään tuntematon suuruus ole, vaan esim. Ruotsin entinen pääministeri ja ollut aika paljon esillä mediassa. Mutta jos olet hyvin nuori, niin ymmärrän että saattaa olla oudompi nimi.

        Ja joo, kyllä jotkut tietävät tällaisia ihan lonkalta. :D

        Tunneäly lienee itse asiassa parisuhteen kannalta se olennaisin älykkyyden laji.


      • logiikkaa naisen
        1234598765 kirjoitti:

        Itse asiassa minun piti kirjoittaa tuohon Ruotsin pääministeri, mutta jostain syystä siihen lipsahtikin ulkoministeri. :D Myönnän siis mokani siltä osin.

        Mutta toisaalta ei tuo Carl Bildtkään mikään tuntematon suuruus ole, vaan esim. Ruotsin entinen pääministeri ja ollut aika paljon esillä mediassa. Mutta jos olet hyvin nuori, niin ymmärrän että saattaa olla oudompi nimi.

        Ja joo, kyllä jotkut tietävät tällaisia ihan lonkalta. :D

        Tunneäly lienee itse asiassa parisuhteen kannalta se olennaisin älykkyyden laji.

        No tuokos ei ole tyhmyyttä että kirjoittaa yhtä mutta tarkoittaa jotain muuta :).


      • Mensassa silti
        logiikkaa naisen kirjoitti:

        No tuokos ei ole tyhmyyttä että kirjoittaa yhtä mutta tarkoittaa jotain muuta :).

        Tuossa ei ole kyse tyhmyydestä, vaan keskittymiskyvyn puutteesta tuolloisella hetkellä.

        Itse en ainakaan pahemmin tarkastele, mitä tänne kirjoittelen, joten kirjoitus- ja ajatusvirheitä tulee. Ajatus juoksee nopeammin kuin sormet ehtivät kirjoittaa, joten välillä tekstiin hiipii alunperin tarkoitetun lauseen sijasta ensimmäisen ja kolmannen ajatuksen sekoitus.


      • Mensassa silti kirjoitti:

        Tuossa ei ole kyse tyhmyydestä, vaan keskittymiskyvyn puutteesta tuolloisella hetkellä.

        Itse en ainakaan pahemmin tarkastele, mitä tänne kirjoittelen, joten kirjoitus- ja ajatusvirheitä tulee. Ajatus juoksee nopeammin kuin sormet ehtivät kirjoittaa, joten välillä tekstiin hiipii alunperin tarkoitetun lauseen sijasta ensimmäisen ja kolmannen ajatuksen sekoitus.

        Ahaa, tässäkö on joku Mensa-tasoinen nainen? Miten älykkyytesi ilmenee? Osaatko ratkaista vaikka matemaattisia tai teoreettisen fysiikan ongelmia? Vai oletko keksinyt vaikka miten voisit elää ikuisesti?

        Itse seuraan muuten politiikkaa niin heikosti, että on ollut aikoja, jolloin en ole tiennyt kuka on Suomen pääministeri, vaikka voisin sen helposti selvittää. Sekään ei ole tyhmyyttä.


      • mensassa silti
        m36-intj kirjoitti:

        Ahaa, tässäkö on joku Mensa-tasoinen nainen? Miten älykkyytesi ilmenee? Osaatko ratkaista vaikka matemaattisia tai teoreettisen fysiikan ongelmia? Vai oletko keksinyt vaikka miten voisit elää ikuisesti?

        Itse seuraan muuten politiikkaa niin heikosti, että on ollut aikoja, jolloin en ole tiennyt kuka on Suomen pääministeri, vaikka voisin sen helposti selvittää. Sekään ei ole tyhmyyttä.

        Puuhh... Voit olla varma, että sinun kanssasi ei viitsi "keskustella" alias todistella olevansa juuri_sinun_mittareillasi älykäs. Erityisesti, koska näkökulmasi on harvinaisen suppea ja vinoutunut. Sinulla on vain tarve löytää minusta jotain, jossa kokisit olevasi jotenkin parempi. Jatkaisit sitä niin kauan, kunnes löytäisit jonkun nippelitiedon, jota minä en tiedä - ja ottaisit sen osoituksena tyhmyydestäni.

        Kokeile tuosta älykkyys-kuplasta ulos hyppäämistä. Voisit löytää elämästä muutakin kuin älykkyyden keulimisyritykset matematiikan ja fysiikan turvin.


      • 1234598765
        logiikkaa naisen kirjoitti:

        No tuokos ei ole tyhmyyttä että kirjoittaa yhtä mutta tarkoittaa jotain muuta :).

        Jos kaikki pienet inhimilliset erehdykset ja virheet lasketaan tyhmyydeksi, niin eihän maapallolta löytyisi yhtään ei-tyhmää ihmistä. :)


      • mensassa silti kirjoitti:

        Puuhh... Voit olla varma, että sinun kanssasi ei viitsi "keskustella" alias todistella olevansa juuri_sinun_mittareillasi älykäs. Erityisesti, koska näkökulmasi on harvinaisen suppea ja vinoutunut. Sinulla on vain tarve löytää minusta jotain, jossa kokisit olevasi jotenkin parempi. Jatkaisit sitä niin kauan, kunnes löytäisit jonkun nippelitiedon, jota minä en tiedä - ja ottaisit sen osoituksena tyhmyydestäni.

        Kokeile tuosta älykkyys-kuplasta ulos hyppäämistä. Voisit löytää elämästä muutakin kuin älykkyyden keulimisyritykset matematiikan ja fysiikan turvin.

        Äänensävystäsi päätellen ollaan todennäköisesti vanhoja palstatuttuja, mutta teet kuitenkin tavallisesti sen virheen että hätäilet aivan liikaa ajatuksissasi ja johtopäätöksissäsi.

        Näkökulmani ei muuten ole harvinaisen suppea, olen vain huomannut että nämä muka älykkäät keskustelut eivät useinkaan johda mihinkään, joten jätän tyypillisen rönsyilevän roskapuheen vähemmälle. Monia ongelmia, joita puidaan tälläkin palstalla voidaan ratkaista periaatteessa hävyttömän yksinkertaisesti, ja ratkaisu on yleispätevä, mutta myös sellainen, että ette todennäköisesti ole vielä kypsiä ymmärtämään sitä. Ratkaisu tulee muuten luonnontieteistä, eikä mistään psykologiasta tai muustakaan hömpästä.

        Nippelitiedot ovat toki tärkeitä, ilman oikeaa tietoa ei voi oikeastaan tehdä esim. mitään järkeviä päättelyitä, vaikka olisi miten älykäs. Näin ollen on tärkeää, että jatkaa tiedon keräämistä läpi koko elämänsä. Muistanet myös filosofi Kantin "puhtaan järjen voimattomuuden".

        Itse asiassa en ole matematiikan asiantuntija (löytyy vain keskitason laajuudella sivuaineopintoja), kuten olen jo aikaisemmin sanonut, joten en voi kilpailla siinä matemaatikon kanssa. Mutta pidän matemaattista ajattelukykyä kuitenkin aivan välttämättömänä perustana, se matemaattinen loogisuus heijastuu myös keskusteluihin. Joten jos joku osaa minua matematiikkaa paremmin, en panisi pahakseni, se olisi täydentävää.


      • Heittiö 2468
        Oikeestiko? kirjoitti:

        Tuo Ruotsin ulkoministeri oli kai vitsi, olihan? :D Tietääkö joku oikeasti ihan lonkalta tollasia? Piti ihan käydä googlettamassa ja ihan vieras nimi ainakin minulle, eipä ole liittynyt omaan elämääni millään lailla.

        Panostuksena aiheeseen. Voisin kuvitella, että kun tyhmyys menee jonkun pisteen yli mitä en kyllä pysty määrittelemään niin silloin se haittaisi jo menoa. Sellainen liiallinen yksinkertaisuus tai juuri sellainen tunne, että toinen on asunut jonkun kiven alla eikä tiedä mistään mitään. Voiko tähän vielä sotkea tunneälyn? Sitäkin saa olla oikein reilusti. Olen siis mies ja en kyllä muista, että olisin tuntenut ketään niin tyhmää naista ettei olisi kelvannut.

        Ihan lonkalta vain, ilman googlettamisia, nimi on Carl Bildt.
        Ja mulle ainakin on tullut eteen lukuisia naisia jotka ei ole mulle kelvannut jonkinasteisen tyhmyyden tai yksinkertaisuuden johdosta.


    • fsfsdfsdfsd

      Huomattavan usein ihmiset luulee vaan itestään liikoja. Yleensä kaikista fiksuimmat tyypit täyttää profiilinsa ainoastaan positiivisilla ärsykkeillä, koska ymmärtävät tämän nostavan huomioarvoa ja laukaisevan mielihyvän tuntemuksia profiilin lukijassa.

      Jos naisella lukee profiilissaan, ettei tahdo tyhmää miestä, niin se itsessään jo kertoo kyseisen ihmisen olevan aika pihalla kaikesta :)
      Et menettänyt mitään.

      • Tämä onkin hyvä pointti mitä en itse ehkä aiemmin ajatellut kun valitsin itseäni kiinnostavia naisprofiileja joille kirjoittaa - jälkeenpäin katsottuna mielenkiintoisimmat tyypit on sellaisia jptka ei keskity turn-offien listaamiseen vaan kertoo jotain mielenkiintoista itsestään tai ajatusmaailmastaan ja se kertomus itsessään ehkä outoudellaan tai muulla sisällöllä rajaa pois ne jotka ei ole toivottua kohderyhmää... näin karkeasti ajatellen siis.


    • YH = ylettömän Hölmö

      Tyhmät yksinhuoltajat.

      Taas kerran tuli torjunta yhdeltä lihavalta yyhoolta, kun vastasin kieltävästi flirttikutsuun.

      Kyllä maailma voi yksinhuoltajaelämässä olla hyvin pieni.

    • ehkä näin

      Jos sinun pitää kysyä, mitä tyhmyydellä tarkoitetaan, et kuulu haettuun kohdejoukkoon.

      Ja koska poikkeus vahvistaa säännön, niin...
      Jos hakeva nainen itse on hidasälyinen ja mielessään yhdistää tyhmyyden idioottimaiseen käytökseen, saatat kuuluakin. Tämän pitäisi kuitenkin näkyä profiilin sisällöstä.

    • zmirre

      Mulla luki profiilissa aikanaan "tyhmyys", mutta otin sen pois juuri siksi, että se on niin vaikea määritellä. Mielsin tyhmyyden itse lähinnä käytöstapojen puutteeksi sekä myös siksi, että kirjoitustaito on puutteellinen. Ei sillä että mikään kirjailija tarvitsisi olla, mutta yksinkertaisten juttujen mokaaminen ei anna kovin positiivista kuvaa.

    • ~~~~~~~~~

      Tyhmä on se, joka tuollaisen profiiliin laittaa. Itse kaihdan kaikkia toisen
      järenjuoksuun viittaavia sukkeluuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3305
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      151
      1320
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1045
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe