AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Sähkösopimus

216 Vastausta 26 233 Lukukertaa
Hei!

Tein noin kolme viikkoa sitten sähkösopimuksen 220 Energian kanssa.
(Ilmeisesti ei olisi kannattanut kts. esim http://lampopumput.info/foorumi/index.php?topic=16750.0) .

Eilen sain kuitenkin paikalliselta sähköyhtiöltä nootin, että koska en ole tehnyt sähkösopimusta, sähkö katkaistaan kuuden arkipöäivän kuluessa. Toisin sanoen 220 Energia ei ole mitään todellista sopimusta tehnyt! Kun kävin sähköposteja läpi, huomasin että yhtiö ei ole minullekaan mitään sopimuskopiota lähettänyt.

Tein uuden sopimuksen eri yhtiön kanssa heti tänään.

Eli kannattaako minun:
1) unohtaa koko 220 Energia, koska mitään sopimustahan ei ole. Tällöin tietystu he saattavat ruveta jälkikäteen jotain perimään.
2) ilmoitan 220 Energiaan purkavani sopimuksen tästä päivästä lähtien
3) ilmoitan että he eivät ole hoitaneet velvollisuuksiaan ja mahdolliset uudesta sähkösopimuksesta aiheutuvat ylimääriset kulut (lähinnä nopeutettu sähkön käyttöönotto) tulevat heidän maksettavikseen?
puuttumatta siihen onko 220 Energia hoitanut hommansa vai ei, nin kysyisin että olet kai tehnyt pikallisen sähköfirman kanssa sopimuksen sähkön siirrosta?

Meinaan paikalliset sähköfirmat hallitsevat paikallisen verkon ja toimittavat virtaa pistorasiaan jolla on osoite heidän alueellaan. Luonnollisesti asuntosi edellinen asukas on pätkäissyt sopimuksensa koska häntä ei kiinnosta maksaa sinun sähkösi siirrosta.

Se että sitten päädyt ostamaan varsinaisen energian joltain toiselta firmalta, joka siis ei omista paikkakuntasi verkkoa, on eri asia. Tottakai paikallinen sähköfirma haluaisi myydä sinulle myös virran, eikä pelkästään piuhoja. Helpoimmalla tietysti pääsee kun ostaa koko roskan paikalliselta tarjoajalta, saat kaiken yhdellä laskulla. Mutta jos haluat kilpailuttaa energian hinnan niin joudut mahdollisesti ostamaan virran jostain muualta, tässä tapauksessa olet sopinut asiasta 220:n kanssa, ja saat jatkossa kaksi sähkölaskua; laskun energiasta 220:lta ja laskun siirrosta (joka maksaa enemmän kuin energia) paikalliselta firmalta.

Sinulla täytyy olla se johdonpää joka tulee töpseliisi sinun nimissäsi, johon se energia toimitetaan. Aivan kuten sinulla täytyy olla ensin osoite ja postilaatikko jotta postinkantaja voi tuoda postisi. Sinä olet ilemisetsi jättänyt tekemättä sen "töpseli"sopimuksen paikallisen tarjoajan kanssa, mistä tottakai ovat käärmeissään.
Samanlainen kokemus on minulla, ei tullut toimitusehtoja eikä sopimusta kuin sitten vasta kun tein tutkintapyynnön Energiamarkkinavirastoon. Siellä pyörittelevät asiaa ja näyttää sekin olevan sähköntoimittajan asialla enemmän kuin kuluttajan etua valvomassa.
Laskutus on arviolaskutusta etukäteen eikä kukaan pysty toteamaan mikä on oikea laskutusperuste ja -hinta, niin sekavaa ko. firman toiminta on.
Minulla on kokemusta siitä että laskuttavat enemmän kulutusta kuin siirtoyhtiön kulutus näyttää!
Mikäli ette halua välttämättä vaikeuksia itsellenne pysykää erossa Energia 220 firmasta.
Ikävää, että sinulla on niin huonoja käsityksiä meidän yrityksestämme. :(
Harjoittamamme liiketoiminta on täysin laillista.

Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme asiakkaalle parhaan mahdollisen hinnan. Mikäli asiakas haluaa itselleen reaaliaikaisen laskutuksen, arviolaskutuksen sijaan, niin asiakaspalvelumme auttaa tässä asiassa. :)
Ymmärtääkseni 220 Energialta on mahdollista saada siirto samassa laskussa?
Ainakin minusta siirtolaskuttavat eli tulee siirtolasku ja sähkön osuus samalla laskulla. Onko kukaan ko yhtiön asiakas eli onko tosiaan ihan huijausta? Aloin huolestumaan tämän luettuani. Sopimus alkaisi joulukuusta ja nyt alkoi mietityttämään. Sopimus on irtisanottavissa mutta voiko irtisanoa ennen kuin on edes alkanut ja kannattaako nyt kuitenkin katsoa ensin josko toimisi asiallisesti kuitenkin. Itse päädyin tähän kun vaikutti näppärältä kun tulee vain yksi lasku ja omasta yhtiöstä en sähköä halunnut ottaa kun on niin turkasen kallis.
"Ymmärtääkseni 220 Energialta on mahdollista saada siirto samassa laskussa? "

No ei todellakaan kannata antaa myös siirtoa niiden sählättäväksi.
Hyvä kun laskut tulee eri firmoista niin voi vähän seurata että laskutus menee samoilla kulutuksilla. 220 firmalla näyttää olevan Market Energian tapaan tyylinä nostaa arviolaskusta, jotta saavat asiakkaan rahaa lainaan. Tuotahan ei välttämättä ihan heti huomaa jos läpilaskutttavat samoiolla väärillä kulutuksilla myös siitton.
Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme sinulle parhaan mahdollisen hinnan!

Mikäli haluat reaaliaikaisen laskutuksen, etkä arviolaskutusta, niin voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. :)

Myymme sähköä, mutta emme tuota sitä itse. Emme hyödy millään tavalla korkeasta sähkön hinnasta, vaan keskittymme pelkästään edullisen sähkön myymiseen.
Paikallinen sähköverkkoyhtiö laskuttaa sähköveron sähkön siirtohinnan yhteydessä
minulle tajotiin sähkösopimusta.220.energia lupasi miettiä.ei visiin kannatta oottaa sieltä sopimusta
Olisi kiinnostavaa kuulla mu, miten sinulle kävi tapauksen kanssa?
en tehnyt sopimusta 220.energian kanssa sanoi että liikaa juttua nettissä.teistä.ja asia jäi siihen
Ikävä juttu, että olet saanut tällaisen käsityksen. :(

Pyrimme kuitenkin olemaan se halvin ja energisin vaihtoehto asiakkaillemme. Emme halua, että maksat sähköstäsi senttiäkään ylimääräistä.
Tänään tuli puhelu aiheesta myös minulle.
Googlasin puhelun aikana - nopeasti kävi ilmi, ettei taida kannattaa.
Ilmoitin myös tästä soittajalle, oli kovin hämmästynyt.
Nykyään meillä ei ole enää puhelinmyyntiä, sillä se on aiheutanut väärinymmärryksiä ja huonoa asiakaskokemuksia. Tällaista emme todellakaan halua! Ikävää, että olet saanut ikävän käsityksen yrityksestämme.
Kiva tietää että teillä ei ole puhelinmyyntiä, nimittäin minulle tuli juuri äsken puhelu teidän firman myyntitykiltä. Puhelinnumero on tallessa.
???
Kuulostaapa hämmentävältä. Mikäli joku esiintyy meidän nimissämme, niin asia pitää ehdottomasti selvittää perinpohjaisesti! Toistan vielä, että meillä ei ole enää käytössä puhelinmyyntiä.

Ottaisitko yhteyttä asiakaspalveluumme ja kertoisit lisää asiasta. Tämä onnistuu joko puhelimitse (09 171 00 50 klo: 08.00-12:00 & 13:00-16.00), tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@220energia.fi) tai Facebookin välityksellä.

Kiitos sinulle paljon kun informoit tästä ja energistä päivänjatkoa! :)
En suosittele ko. firmaa!!
Nauhoittakaa puhelunne, se on erittäin tarpeen jos puhuu puhelimessa näiden veijareiden kanssa.
Olemme päättäneet pysyvästi luopua kaikesta kuluttajiin kohdennetusta puhelinmyynnistä, sillä se aiheuttaa väärinymmärryksiä ja huonoa asiakaskokemusta. Tällaista kokemusta emme missään tapauksessa halua kenellekään tuottaa!
Kannattaa olla yhteydessä Kuluttajasuojaviranomaisiin, jos ongelmia ilmenee yhtiön kanssa. Luulen, että ilmoituksia on jo alkanut sadella ja todennäköisesti niitä satelee jatkossakin. Sen verran törkeää palvelua (lue: olematonta) me ollaan ainakin ko. yhtiöltä saatu ja ei olla varmaan ainoita.

Firma pääsee tätä menoa pian Kuningaskuluttajan parrasvaloihin.
Siirto aina erikseen

Ainoastaan sähkön kulutushinnan voi kilpailuttaa. Siirtolasku tulee aina oman kunnan sähköyhtiöltä. Molemmat täytyy tilata erikseen asukkaan vaihduttua. Säästöä tulee kulutuksesta, mutta siirtolaskuun kilpailutus ei vaikuta. Ei ole siis minkään sähkön toimittajan syy, jos ei siirtoa ole erikseen kotikunnasta tilattu. Huomaan, että joukkosuggestio toimii tällä palstalla ja mahdollisesti turhaan parjaa ko. sähköyhtiötä. En tunne tosin tätä yhtiötä, mutta samoin kävisi muidenkin yhtiöiden kanssa.
Ainoastaan, jos tilaa kotikunnasta siirron yhteydessä kulutuslaskusopimuksen, saa molemmat samalla laskulla.
Täsä on varmaan ollut vain asioiden tuntemattomuus syynä epäonneen.
Mikäli jokin on mennyt tilauksessasi pieleen, otathan reippaasti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään tilanne! Yhteystiedot: asiakaspalvelu@220energia.fi tai 09 1710050 klo: 08.00-12:00 & 13:00-16.00. :)
Tuota, 220 Energia. Eikös sen pitäisi olla 230 Energia. Miksei myös 400 Energia, mutta ei 380 Energia.
ne vetää 10V välistä.
Hehe! Hyvä pointti! Nimi keksittiin sähkösaunan löylyissä. :)
Näköjään vaan kehitysmaat käyttävät 220 volttia (Wikipedia). Toivottavasti koneet eivät hyydy jos ostan heiltä sähköä.
No sitä ei tarvitse pelätä! :)
Tässä ketjussa mua ihmetyttää suuresti tuo verkkoyhtiöiltä tullut ilmoitus, jossa todetaan, ettei asiakkaalla ole sähkönmyyntisopimusta mihinkään firmaan. Oletteko kenties ITSE irtisanoneet sen aikaisemman sopparin, vaikka uusi ei ole vielä alkanut? Normaalistihan homma menee niin, että uus myyjä irtisanoo entisen sopimuksen siinä vaiheessa, kun sen uuden myyjän soppari astuu voimaan ja tuon 220 Energian ensimmäiset myyntisopparit on astuneet voimaan VASTA 1.11.2012!!!
Jännä homma muuten, tällaiset keskustelut ja viestit sensuroidaan tuolta "sähkön kilpailutus" -osiosta saman tien.
Itse vaihdoin 220 energiaan ja olen tyytyväinen. Vaihdon syyt: hinta laski ja sain sähkölaskut suoraan sähköpostiini enkä verkkopankkiin.
S-posti laskutukset on ihan perseestä!
Meille on tulossa e-lasku piakkoin! :)
E-laskun ajankohta selvisi: 220 Energian asiakkaat voivat maksaa laskunsa e-laskulla 26.3.2014 lähtien.
Kyllähän sopimuksen voi aina tehdä kunhan siinä onriittävän hyvät sopimusehdot, jotka takaavat oikeusturvan siinä vaiheessa kun ongelmia tulee. Muistakaa tarkistaa miten lasku muodostuu, millä perusteella laskutetaan ja milloin lasku on maksettava. Lisäksi olennaista on, miten sopimuksen voi irtisanoa ja millä aikataululla.
Market Enegiaa ja 200 Eneriaa kannattaa välttää, laskut ovat tosi epäselviä, etäluenta ei toimi, jos soitat asiakaspalvelijat puhuvat mitä sattuu jne. sopimuksia saa ruinata monta kertaa, täysin ala-arvoiset firmat, pahempia kuin tallinnan taksit!
Mikäli sinulla on ollut ongelmia, kerrothan niistä mielummin asiakaspalveluumme. Silloin saat myös pulmaasi ratkaisun. :)
220 Energialla on käytössään arviolaskutus, mutta meillä on mahdollisuus myös reaaliaikaiseen laskutukseen, eikä siitä koidu ylimääräisiä kuluja. Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Mikäli haluat reaaliaikaisen laskutuksen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. :)

Saamme verkkoyhtiöltä päivitettyjä vuosikulutusarvioita ja jos ne ovat virheellisiä, niin verkkoyhtiö on velvollinen ilmoittamaan meille oikean vuosikulutusarvion. Kerrothan asiakaspalveluumme, jos vuosikulutusarvio tuntuu sinusta väärältä.
Kuntien päättäjätkö tietää? En menis sanomaan
Sinä joka et ole 220 Energian asiakas, miksi tulet tänne jauhamaan sontaan kun et asiasta mitään tiedä? Minä olen asiakkaana enkä keksi mitään moitittavaa.
1.1.2013 tein tein sopimuksen 220 energian kanssa. Halvempi hinta kwh -hinta eikä mitään joutavanpäiväisiä "perusmaksuja". Ei ongelmia. Kemi-Tornio alue.
"Tyytyväinen
28.1.2013 08:42
-1
Sulje
1.1.2013 tein tein sopimuksen 220 energian kanssa. Halvempi hinta kwh -hinta eikä mitään joutavanpäiväisiä "perusmaksuja". Ei ongelmia. Kemi-Tornio alue. "

Mistä tiedät ettei ole ongelmia, kun olet hädin tuskin saanut vasta ensimmiäsen laskun jos sitäkään?
te joilla on sopimus kyseisen firman kans, otitteko määräaikaisen vai toistaiseksi voimassa olevan vai pörssisähkön? :)
Minä tilasin tänään yhden vuoden määräaikaisen, hintaan 5,99 c/kWh
Ittellä kanssa vuoden määräaikainen, 5,94 c/kWh ja ei siis kuukausimaksua. Vuoden alusta ollut ja ainakin sähköä tulee, laskuissa ei mielestäni mitään epäselvää, selkeästi lukee kaikki ja se mistä hinta muodostuu. Itse olen ollut tyytyväinen.
Teimme sähkösopimuksen 220 Energian kanssa. Ensimmäinen lasku oli muuten ok mutta 15.12.2012 maksetussa laskussa näkyi olevan jo vero korotettuna 24%.. Ko. alv oli viime vuonna 23%. ja korotus tuli voimaan vasta 2013 vuoden alussa.. Toisessa laskussa olikin jo suurempia ongelmia. Vuosikulutusarvio oli pompsahtanut +30% jonka mukaan nyt pitäisi sitten lainata Håkanille.. Jos ONGELMIA haluaa vältää niin valitkaa ihmeessä toinen toimittaja. Minä vaihdan heti.
Niin oli munkin joulukuun laskussa. Laskutusperiodi oli 01.01.2013 - 28.02.2013, joten oikein se ainakin mulla meni.
Käsittääkseni ALV peritään sen mukaan mikä päiväys laskussa on. Jos lasku oli viimevuoden puolella, niin alv pitää olla 23%.

Lehtitalothan käytti tätä myyntikikkana silloin kun lehtien alv nousi. Eli jos maksoi joulukuussa seuraavan vuoden lehdet, niin sai ne vanhalla alemmalla alv-verolla.

Joku tietää varmasti miten asia on mutta minä luulen että se on näin.

Hågan kääräisi prosentin omaan taskuun.
Olemme pahoillamme, mikäli olet tyytymätön palveluumme.

Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme sinulle parhaan mahdollisen hinnan!
Mikäli haluat reaaliaikaisen laskutuksen, etkä arviolaskutusta, niin voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. :)
Käytämme arviolaskutuksessa AINA verkkoyhtiön päivittämää vuosikulutusarviota. Mikäli koet sen olevan väärä, niin voit kääntyä asiakaspalvelun puolelle – autamme mielellämme korjaamaan tilanteen. :)
Kuivittelin tehneeni 220:n kanssa sopimuksen, mutta hupsista! Tänään katkesi sähköt! Olen saanut heiltä tilusvahvistuksen, mutta puhelimessa selittivät äsken, että ei se nyt olekaan tilausvahvistus ja muuta diipadaapaa... Enpä tehnyt sitten sopimusta heidän kanssaan vaan palasin takaisin luotettavaan Helsingin Energiaan. Älkää sekaantuko ko. firmaan. Googlettamalla löytyy jo vaikka mitä...
Jos 220 kanssa ei ole sopimusta, niin kuka on sitten lopettanut edellisen toimittajan sopimuksen? Yleensähän vanha vaihtuu uutteen, eikä vanahaa erikseen irtisanota.
Olemme pahoillamme, mikäli sähkösopimuksesi kanssa on käynyt jokin virhe!
Toivottavasti asia lopulta ratkesi. Valitettavasti en osaa auttaa enempää, kun en tiedä kuka on viestin takana.

Muistathan että voit jatkossakin ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli haluat vielä selvittää asiaa!
Itse olen 220 energian asiakas eikä ole moitittavaa ollut. Laskun loppusumma tipahti huomattavasti vaihdoksen jälkeen kun otettiin se toistaiseksi voimassaoleva vuoden hintaturvalla. Ja eikä ole ollut mitään sähkökatkoja. Asiakaspalvelukin pelaa. Pari kertaa olen soittanut liittyen laskutusasioihin ja alle 2minuuttiin vastasivat molemmilla kerroilla..
Höpö höpö. Håkan on itse kirjoittanut tämän. Ihme ettei yhtään kirotusvirhettä.
Miksi soittaa asiakaspalveluun jos laskutuksessa kaikki toimii?
" Asiakaspalvelukin pelaa. Pari kertaa olen soittanut liittyen laskutusasioihin"

En ole ikinä soittanut sähköythiöön laskutusasioiden vuoksi.

Mitä ongelmia sinulla siis on jo ehtinyt olla?
Asiakaspalveluun voi ottaa yhteyttä myös ilman ongelmatilannetta. :)

Monelle herää muun muassa kysymyksiä, joihin he toivovat vastausta tai sitten he toivovat muutoksia vaikkapa laskun toimittamistapaan.
Hyvin on tominut yhteistyö Market Energian kanssa. Tein viime kesäkuussa sopimukset sekä mökille, että kaupunkiin. Helsingissä laskut tulevat Helsingin Energian ajantasaisten kulutuslukemien mukaan ja mökillä Fortumin arvion mukaan.
Ei mitään ongelmia.
Se vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Itse olin kanssa tilannut tuolta 30.1 sähkösopimuksen markkinahintaisella sähköllä. Kun mitään ei ollut kuulunut sieltä, niin soitin sinne ja sanoivat että käyttöpaikkatunnusta kun en ollut laittanut, niin olivat sen saaneet viime perjantaina selvitettyä.

No kuitenkin kun näitä kommentteja luin ja syy miksi vaihdoin oli vain muutaman euron säästä kuukaudessa, päätin luopua koko hommasta ja sain peruttua tilauksen puhelimessa. En halua säätää epämääräisten yritysten kansa, vaikka homma saattaisi toimia.
Tein tammikuussa sopimuksen 220 Energian kanssa. Tilausvahvistus tuli saman tien eikä siinä ollut mitään moitittavaa. Irtisanomisaika oli 14 vrk sen vahvistuksen saapumisesta. Siihen saakka oli kaikki ok kunnes irtisanomisajan umpeuduttua ensimmäinen lasku saapui n.viikon päästä s-postiin. Laskussa oli vuosikulutusarvio lähes 20% suurempi kuin todellinen kulutus on koskaan ollut. Soitin sekä laitoin sähköpostia 220 Energiaan. Molempiin vastattiin samalla tavalla, että 'sähkön siirtoyhtiönne on ilmoittanut meille tämän lukeman'. Soitin sähkönsiirtoyhtiöömme kysyäkseni asiaa. Eivät olleet kyseistä kulutusarviota ilmoittaneet. Lupasivat saman tien kuitenkin ilmoittaa 220 Energialle kulutusarviomme uudelleen. Kolmeen päivään ei 220 Energiasta kuulunut mitään. Ei tullut uutta korjattua sähkölaskua, vaikka eräpäivä lähestyi virheellisessä laskussa. Soitin firmaan. Siellä ei tiedetty mitään uudesta TODELLISESTA vuosikulutusarviostamme. Asiakaspalveluun vastannut mies kuitenkin lupasi meille uuden laskun ja kysyi MINULTA että mikäs se arvio nyt sitten onkaan. Lasku tulikin seuraavana päivänä sähköpostiin, mutta siinä ei oltu korjattu kuin kohta 'vuosikulutusarvio'. EI siis laskun loppusummaa!! Vaikka kulutusarvio olikin laskenut lähes 3000kwh vuodessa ei se muka vaikuttanut laskun loppusummaan. Laitoin firmaan sähköpostia. Eivät ole vielä vastanneet... Yritin irtisanoa sopimuksen ensimmäisen virheellisen laskun tultua, mutta irtisanomisaika oli jo umpeutunut aikoja sitten (sopimusvahvistuksen saapumisesta 14vrk).
Eihän vuosiarvion kuulukkaan vaikuttaa yksittäisen laskun loppusummaan. Arvio on vain arvio ja sitä ei laskuteta missään laskussa. Laskussa laskutetaan vain kulutettu energia tietyltä ajanjaksolta.
220 perii arviona kaikki laskunsa, eli kyllä se perii liikaa jos on omin päin nostanut arviota.
Ihan samat metkut alkaa kuin Market Energiassa. Perivät etukäislaskutuksella ylisuurta kulutusta, eli lainaavat asiakkaiden rahoja. Arvatenkin jatkossa menee tasauslaskut väärin kuin heidän päitäisi hyvittää liikaa perittyä summaa takaisin.
muutossa sama kokemus kummastuttaa puhelimitse kallis hoitaa paina 1 tai 2 tai,ja olette jonossa läpä läpä
netistä palautetta laittamalla saa asiansa kerrottua,mutta ei soittoja tai asiasta mitään vahvistuksia tai yhteyden ottoja miten tämä voi olla näin vaikeaa
niin helpossa asiassa.
Tiedoksi nimimerkille "tarkkuutta", että nimenomaan vuosikulutusarvio vaikuttaa jokaisen laskun suuruuteen. Taidat asua alueella, jossa on ajantasainen etämittariluenta (tosin myös meillä on) eli Sinä maksat vain kuluttamastasi energiasta. Toiset yhtiöt laskuttavat vain ja ainoastaan edellisen vuoden kulutusarvion perusteella. Eli jos kulutuksesi on 12000kwh vuodessa (220 Energialla kuukausittaisena arviona käytetään 1/12 arvioidusta vuosikulutuksesta) maksat joka kuukausi 1000kwh:sta, kulutitpa sen määrän sähköä tai et. Asia on ok kunhan sähköyhtiö ei korottele omineen asiakkaiden vuosikulutusarvioita. Jos todellinen arviosi on 12000kwh/v, mutta sähköyhtiö veloittaakin sinulta 18000kwh:n mukaan silloin maksat kuukausittain 1500kwh:sta. Toki tasauslaskussahan saat ehkä maksamasi ylimääräiset rahat takaisin. Haluatko antaa ilmaista lainaa sähkön toimittajallesi? Huijausta!! OLKAA TARKKOJA VUOSIKULUTUSARVIOIDENNE KANSSA!
1,5 viikon (4 puhelinsoittoa, 2 sähköpostia) selvitysten jälkeen olen saamassa nyt kolmannen laskun (edellisiä ei ole tarvinnut maksaa, koska ovat virheellisiä). Jos jotakin positiivista firmasta täytyy keksiä vastaavat he ainakin sähköpostiviesteihin nopeasti.
Etämittari ei auta tilannetta, sillä 220 laskuttaa aina kuluvan kuukauden sähköt 17. päivä, jolloin se menee aina arviolla, on etämittari tai ei.

Pelkästään tuo riittää minulle siihen että en kyseiseltä toimialta osta sähköä. Haluan maksaa jälkikäteen todellisen kulutuksen mukaan.

Nyt näyttää vahvasti siltä että Market Energian toimintatavat jatkuu 220-firmassa.

Tarkastakaa sitten huolella tasauslaskunne, veikkaan että niissä on seuraava pommi.
Olen ollut Market Energian asiakkaana maaliskuun 2012 alusta lähtien ja tähän asti laskutus on toiminut oikein. Laskut ovat olleet mielestäni niin selkeitä kuin ne yleensä voivat olla. Kulutusarvio on minulla ollut lähinnä laskusuuntainen, tosin kulutuksenikin on viimeisen vuoden aikana laskenut. Joko minulla on ollut tuuria tai sitten Market Energia on parantanut tapojaan.
220 energia on tosi epämääräinen yhtiö:
Ei ole toimittanut toimitusehtoja ajallaan vaikka niin väittävät. Nyt en voi irtisanoa sopimusta kun 14 peruutusoikeus on mennyt.
Firma laskuttaa etukäteen arvioituja laskuja vaikka näin ei olle sovittu. Energian kulutuksenkin laskut poikkeavat verkonhaltijan ilmoittamista kulutuslukemista.
En suosittele misään tapauksesaa, välttäkää asiointia heidän kanssa jos ette halua vaikeuksia. Samanhintaisia ja halvempiakin toimittajia löytyy kyllä.
Jos on määräaikainen sopimus, kuten kyseisellä yhtiöllä sattuneista syistä sattuu aina olemaan, niin ilmoita että olet muuttamassa ja siksi sähköntoimitus loppuu. Otat sitten toisesta yhtiöstä uuden sopimuksen puolison nimiin.
He he he he he ... kuulostaa tutulta.
Mistä tahansa sähkönmyyntifirmasta pääsee eroon helposti seuraavilla jipoilla: Ota uusi sopimus jostain toisesta firmasta ja anna sille uudelle firmalle lupa pistää entinen pois - sujuu varsin kivuttomasti. Jos sattuu olemaan määräaikainen soppari, niin ilmoita kyseiseen firmaan, että olet muuttamassa pois kyseisestä osoitteesta ja sitten uudet sopparit vaikkapa puolison, tai täysi-ikäisen lapsen nimiin.

Virheellisiä laskuja EI TARVITSE MAKSAA, vaan niistä pitää reklamoida laskuttajaa viipymättä. Moni maksaa kiltisti virheelliset laskut ja jää sitten nuolemaan näppejään...

www.energiamarkkinavirasto.fi palvelusta voit valita itsellesi uuden myyjän. Valitse vaikkapa 5 sinulle halvinta ja googlaa kaikki 5. Sitten vaan soppari mieluisimpaan.
Minullakin tuli viimekuulla vuosi täyteen, ja kaksi ekaalaskua tuli joista toinen peruutettiin epäselvyyden takia, ja sen jälkeen toiminut todella hyvin ja laskut on luettavissa kohtuu helposti. tasaukset luetaan joka laskuun(laskutushan on kk etukäteen) ja nyt tuli ensikuun laskuun 23 eur tasausta.
Vuosi vielä sopimusta ja jos hinta kohdallaan niin jatkuu taas.
laskuttamisen ennätys, sähkön myyntisopimuksemme alkaa 1.4. ja huhti-toukokuun sähköjä laskutetaan eräpäivämäärällä 26.3. No, toimitusehdoissahan tuo kerrotaan...
Otin mökille sähköt 220energiasta kuukausimaksujen puuttumisen takia 1.2.13 alkaen, koska sähköä mökillä kuluu vain 230 kWh vuodessa eli noin 15 eurolla vuodessa. Edellinen sähkön toimittaja nosti joka sopimuskaudella kuukausimaksua. Ensimmäinen arviolasku tuli juuri ja se oli päivätty erikoisesti 1.4, vaikka nyt on vasta 25.3. Sähköä laskutetaan arvioperusteisesti 5 kk ajalta eli maksupäivä huomioiden 2,5 kk etukäteen, vaikka mökillä on etämittari käytössä. Kysyin tästä, ja sanoivat tasaavansa laskut 3. laskusta lähtien. Sähkölämmitteisen omakotitaloni sähköt hankin luotettavasta firmasta, mutta mökkisähkön osalta rahallinen riski on olematon, vaikka käyttää tätä kyseenalaista sähkön myyjää. Tosin ei olla vielä käyty katsomassa, tuleeko siellä mökillä johdosta virtaa vai ei.
Otin kotiin 220energian sähkön ja yllättyneenä ennakkolaskutuksesta soittelin heidän aspaansa. Positiivinen yllätys oli lähes olematon jonotusaika sekä asiallinen palvelu, etenkin kun ennen soittoa ehdin jo tämänkin ketjun lukemaan läpi.

Ennakkolaskutuksessa ei ole minulle ongelmaa, kunhan laskut tasataan riittävän usein. Sain saman vastauksen, että 3. laskusta eteenpäin tasataan maksut joka laskulla. 220energian sähköntoimitus alkaa minulla 1.4.2013.

Toivottavasti kaikki menee nappiin!
Laskutus täysin sekava.vaihdoin sähköyhtiötä ja luulin että uusi sähköyhtiö toimittaa minulle sähköä mutta 220 energia ei ollut vastannut uuden sähköyhtiön sähkönmyynnin kaikaisun pyyntöön vaikka olivat yrittäneet sitä useasti.lopulta sovimme että 220 energia laskuttaa minua toteutuneen käytön mukaan sitgten kun sähköyhtiöni on vaihtunut.sain kuitenkin perintätoimistosta laskun ja toimeksiantajana 220 energia.lopulta 220 energia suostui useiden puheluiden jälkeen katkaisemaan sopimuksen heidän kanssaan ja nyt uusi yhtiö toimittaa mulle energiaa.aikoivat mitätöidä perintään heidän laittamat perättömät laskut.vetosivat järjestelmävirheeseen miksei he eivät olleet katkaisseet sähkönmyyntiään minulle.220 energia on täysin paska yhtiö.työntekijät asiakaspalvelussa jotain opiskelijoita jotka eivät ymmärrä mistään mitään
Täysin samanlaisia kokemuksia! Vetoavat järjestelmävirheeseen eikä sopimusta saa muka katkaistua. Eli koittavat venyttää tuohon 3kk aikaa, jolloin hintavahti vaihtuu 24kk määräaikaiseksi ja siten vielä vaikeammaksi irtisanoa. Kuinka nopeasti laittavat laskut perintään, koska en todellakaan maksa etukäteismaksuja?!
Tein 2.12.12 tilaussopimuksen 220 Energian Oy:n kanssa netissä heidän lokaakkeellaaan. Sähkömyynitisopimuksen vahvistus ja toimitusehdot tulivat maaliskuun puolivälissä kun olin laittanut tutkintapyynön Energiamarkinavirastoon.
Laskutus oli aivan omitusita, tuli ennakkolaskuja tosi suurista kulutusmääristä vaikka ennakkoon laskuttamisesta ei ollut sovittu. Laskutetut energian kulustusmäärät eivät täsmanneet verkonhaltijan ilmoittamaan kulutukseen. Mutoinkin em. firman toiminta vaikutti olevan epämääräistä. Sain lopetettua soimukseni kuitenkin ilman kuluja. Kannattaa pusyä erossa ko firmasta jollei halua ongelmia itselleen. Käsittämätöntä miksi Energiamarkkinavirasto sallii moisen toiminne jatkuvan vaikka heidän kuuluisi juuri valvoa sähkömarkkinoinnin hyvää toteutumista.
Ikävää, että olet joutunut kokemaan tällaista. :(
Itse en voi tämän viestin perusteella tietää kuka olet, mutta toivon että voimme vielä selvittää asian!

Tuosta ennakkolaskutuksesta: laskuttamalla ennakkoon, varmistamme sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Mikäli haluat reaaliaikaisen laskutuksen, etkä arviolaskutusta, niin voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. :)

Pohdit miksi Energiamarkkinavirasto sallii yrityksemme toiminnan. Helppoa: harjoitamme laillista liiketoimintaa, tarjoten asiakkaillemme sen halvemman sähkösopimuksen.
' Skapat Energia Oy suosittelee sähköntoimittajaksi 220 Energia Oy:tä, jonka tarjous oli edullisin. '

..löytyi netistä, julkisille toimijoille suosittelee tämä asiantuntija hyvin epäilyttävää toimijaa
En tiedä millaisia sopimuksia muilla on... Mutta ainakin minulle toimitetussa tilausvahvistuksessa oli aivan selvästi esitetty, että laskutetaan etukäteen arviolaskutuksena.

Nyt kun ensimmäinen lasku on tullut, niin omalla kohdalla arvioitu kulutus on ihan ok (viime vuoden todellinen kulutus +8%). Laskussa ei muutenkaan mitään epäselvää. Laskujen tasauksesta en tosin vielä voi sanoa mitään, mutta pitää ilmoitella jos tulee ongelmia.

Omalla kohdalla ei ainakaan vielä mitään huonoa sanottavaa 220 Energiasta. (Auttaa paljon, jos muistaa lukea ne sopimukset... tulee vähemmän yllätyksiä)
Miten tuo on miestäsi ok, jos laskutus perustuu aiempaan kulutukseen, mutta nyt se onkin 8% enemmän?
KERRAN KUSETTAJA, AINA KUSETTAJA
samaa mieltä
Kun nyt ollaan niin paljon parjailtu tyylikkäästi 220 Energiaa ja Market Energiaa niin entäpä nämä muut sähköfirmat? Fortumin kanssa tein sopimuksen, hinta 6,35 cnt / kWh ja perusmaksu 4,02 e / kk. Kotinäytön lukema ilmoitti 1350 kWh / 2 kk ja laskussa 2590 kWh / 2 kk. No, Fortumhan se onkin se "luotettava ja turvallinen" ja ajattelee meidän asiakkaiden parasta...Niiden johtajatkin vaan tuolla kerjäävät köyhyyttään eivätkä suinkaan esim. ole rikkaiden listoilla ym. Muutamilla kavereilla 220 Energian kanssa sopimus, ei kk-maksua ja maksavat 5,60 cnt / kWh - 5,90 cnt / kWh. Asiakaspalvelusta saa kuulemma heti jonkun kiinni - Fortumilla kestää pitkään, s-postiin jopa 3 päivää - joten?
Mulle ovat todenneet, että "mätä vaan rahaa sinnie Fortumiin!"
Harmittaa kun itsellä 2 v määräaikainen päällä enkä pääse säästämään sähkölaskussa. Säästäisin 220 Energian sopparilla 280 e / vuosi.
220 Energia on oikeesti toimiva ja luotettava yritys! Ja kaiken lisäksi HALPA! Helmikuusta lähtien asiakkaana, eikä mitään ongelmia. Vähän haiskahtaa nämä nettijutut, kannattaako kaikkea uskoa, mitä näillä palstoilla kirjotellaan? Ollaan niin valmiita eri yritysten johtajia nimillä parjaamaan, mutta ilman omaa allekirjotusta - kannattaako luottaa tällasiin kommentteihin? Oma taustani on muuten sellanen, että olin aiemmin takavuosina Marker Energian asiakas ja totta puhuakseni petyin erittäin huonoon asiakaspalveluun ja 3 kuukauden etukäteislaskutukseen, vein jopa asian monien muiden mukana kuluttaja-asiamiehelle. Nyt 220 Energian asiakkaana maksan kuukauden kerrallaan, aivan niinkuin etukäteen sovitttiin ja ilman kuukausimaksua. Oma kokemukseni 220 Energian asiakassuhteesta on, että ovat tainneet oppia menneistä Market Energian virheistä ja luoneet paremman yrityksen ja nyt tämä ei tunnu kaikkia miellyttävän...paitsi meitä rahaa säästäviä tyytyväisiä asiakkaita!
Håkanin oma kertomus
Mietityttää miten sähkössä voi huijata?
Jos 220 Energia on halvimmasta päästä niin missä se "huijaus" tapahtuu?
Kokeilin 220 Energiaa, kaikki ok ja säästän rahaa!
Kuka huijaa ja ketä?
- Sähköän kulutusarviota on nostettu todellista kulutusta suuremmaksi
- Ei lähetetä tilausvahvistuksia, jolloin asiakas ei tiedä tarkkoja toimitusehtoja
- Ilman tilausvahvistusta etämyynnin peruutusaika livahtaa ohi
- Perintään menee laskuja joita ei ole koskaan edes lähetetty
eiköhän ole aikaa lopettaa näiden kahden yritysten vertaaminen. 220 energia on jo 5 kertaa suurempi kuin mitä market energia, joka on todiste siitä että yritykset ovat täysin erilaisia. 220 on myös viron toiseksi suurin sähköyhtiö valtiollisen eesti energian jälkeen.
Market Energia ja 220 Energia samojen ns. 'liikemiesten' ts. kusettajien omistuksessa. Johansson pääomistaja. Kiertäkää kaukaa kuten myös Suomem Energiayhtiö.
220 Energia Oy on suomalaisessa omistuksessa oleva yritys, jonka tarkoituksena on tarjota asiakkailleen mahdollisimman edullisesti uusiutuvista energiavaroista tuotettua sähköä. Yrityksen on perustanut Paraisista kotoisin oleva Håkan Gustafsson. Sähköyhtiön perustaminen oli hänelle hyvin luonnollinen asia, koska hän on ennen 220 Energiaa jo työskennellyt parissa sähköyhtiössä.

220 Energia ei liity mihinkään muuhun sähköyhtiöön, eivätkä 220 Energian omistajat omista muita sähköyrityksiä.
Kuuleppas Håge, kommentoimme täällä vain omalla nimimerkillämme. :)

Täältä palstalta löytyy yrityksestämme positiivisia ja negatiivisia mielipiteitä. Annetaan kaikille mahdollisuus omaan mielipiteeseen. :)
Minäkin otin sähkösopimuksen 220 Energialta sopimuksen kuulu alkaa 1.5.
Mutta viime viikolla sain juuri tältä ECcollectionilta maksumuistutuksen??
Laskun päiväys1.4 eräpäivä 15.4. Kummaa hommaa että laskutetaan ennenkuin sopimus alkaa. Luuleeko ne etten ota kuluttajavirastoon yhteyttä.
tein 2 kk sitten. 5,60 ja 0€ kk maksua. 2 ensimmäistä laskua olleet täysin oikein. Ei valittamista ja näyttää valotkin pelloovan yhtä hyvin kuin ennenkin. pittää soittaa ja tehä myös mökkihöperröissee.
Olen ollut 220 Energia Oy:n asiakkaana nyt puoli vuotta, eikä minulla ole mitään valittamista. Laskut kyllä maksetaan kahdelta kuukaudelta etukäteen, mutta tasaus tuleekin jo seuraavassa laskussa, joten en näe tässä mitään ongelmaa. Nyt voidaan lopettaa tämä höpöttäminen huijarimyyjästä. 220 Energia Oy myy vain sähkö paljon halvemmalla muihin sähköyhtiöihin verrattuna, ja se ilmeisesti ärsyttää joitakin osapuolia, jotka tänne kirjoittelevat.
Ollut kanssa puolisen vuotta asiakkaana ja hyvin on mennyt. Pikku miinuksen annan siitä että alunperin kun tein toistaiseksi olevan sopimuksen niin sähkön hinta oli tuolloin 5,87c/kwh ja nyt viime viikolla kävin heidän sivuillaan ja oli sähkön hinta heillä tipahtanut.

Ja tuli lasku s-postiin vanhalla hinnalla niin otin yhteyden asiakaspalveluun ja kysyin et mitäs tehdään kun on hinta halvempi?
Aspa mitätöitti vanhan laskun ja pisti seuraavana päivänä uuden laskun uudella hinnalla...no problem...mun mielest.

ainoo et he vois ilmoitella jos hinnat muuttuilee heidän päässään mutta pää asia että on itekkin pikkasen hereillä.
Ja harvemmin noi puhelin operaattoritkaan halvemmista sopimuksista ilmottelee.
Ja tarkotan tällä että jos sulla on dna niin ei ne dna:lta sulle soittele et halvemmalla saisit toisenlaisen liittymän.
Ja nyt kun uusi mainoskampanja on päällä niin sattumalta kirjoitat kiitospuheita.
Käykääs muutkin tarkastamassa että onko alennettu hinta siirtynyt laskuun.

Eikös sähkön myyjän pitäisi ilmoittaa hinnan muutoksista kuukautta ennen hinnan muuttumista?
Energia 220 tilanneet, milloin saitte sähköpostiin vahvistuksen tilauksesta?

Tilasin sähkön maanantaina verkossa eikä ole tullut MITÄÄN ilmoitusta mistään että olisin tehnyt tilausta. Onkohan sitä nyt huomioitu vai mitä kannattaisi tehdä?
Ei siinä muistaakseni montaa päivää mennyt...muutama arki päivä.
Soitat sinne aspaan vaan. Saat nopeesti vastauksen ja ei kahta minuuttia kauempaa tarvi puhelimessa roikkua.
Lähetämme tilausvahvistuksen, kun olemme varmistaneet verkkoyhtiöltä, että sähköntoimitus onnistuu ilmoitettuun osoitteeseen. Siihen menee usein juurikin tuo mainitsemasi muutama arkipäivä. :)
Irtisano välittömästi. Kyseessä on vielä määräaikainen tilaus joten et voi vaihtaa sähköyhtiötä. Ota Kuluttaja-asiamieheen ja nykyiseen energiantoimittajaan yhteys välittömästi, älä jää odottamaan yli kahdenviikon.
Saat tilausvahvistuksen, kun olemme varmistaneet verkkoyhtiöltä, että sähköntoimitus onnistuu valitsemaasi osoitteeseen. Tähän voi mennä viikko. Tilausvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Muistathan myös tarkistaa roskapostisi, mikäli tuntuu että tilausvahvistus viipyy! :)
Puhelinmyyjä harhauttaa olevansa Helsingin Energialta ja tarjoavansa halvempaa sähkösopimusta. Lisäksi ehdottavat muut mahdolliset sähkösopimukset heidän laskutettavaksi. Missään ei kerrota, että laskutus toimii etukäteen arviolaskuna + noin 20%.
Antavat olettaa kyseessä olevan tarjous ja , että asiakas toistaisi henkilötietonsa sitä varten. Tämän jälkeen kysyttäessä koska saan paperit allekirjoitettavaksi niin vastataan, että sopimus on jo tehty ja sen voi perua soittamalla tai sähköpostitse yritykseen 220 Energia. Siellä taas sanotaan ettei sopimusta voi perua ennen kuin asiakas on saanut oman osansa sopimuksesta.
Googletettuani selvisi että vahvistuksia ei ollut saapunut vaan sen sijaan asiakkaat ovat saaneet laskun.
Kannattaa perua/irtisanoa sopimus samantien. Yrityksen kehoituksista huolimatta. Lisäksi ottakaa yhteyttä energiayhtiöönne, Kilpailu- ja Kuluttajavirastoon ja ainakin itse otin asianajajaan.
Te ketkä olette tyytyväisiä niin onneksi olkoon. Itse en ole tyytyväinen harhaanjohtavaan markkinointiin.
ps. Helsingin Sanomissa on tiedoite.http://www.hs.fi/kaupunki/Puhelinmyyj%C3%A4+huijannut+Helsingin+Energian+asiakkaita/a1369977974290
Hei!

Voisitko ottaa asiasta yhteyttä asiakaspalvelu@220energia.fi ja kertoa lisää yksityiskohtia esim puh nro mistä soitettiin.

Pystymme selvittämään kuka on soittanut ja mitä on tapahtunut, koska kaikki puhelut nauhoitetaan.

220 Energia Oy
Asiakaspalvelu
Puhelinmyyjä onkin Suomen energiayhtiön myyjä eli haukutaan täysin nyt väärää yhtiötä.

http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20137934&ref=mob-traf-isios-5
Kyseessä on ilmeisesti ollut Suomen Energiayhtiö Oy :n myyjä
eikä 220 Energian
Minullekin tänään soitettiin Håkanin firmasta ja kyseltiin sopimusta. Ja kun kerroin ystävällisesti, että on määräaikainen sopimus paikallisen yhtiön kanssa - tuli luuri korvaan niin, että läjähti. Mutta tarpeeksi olen juttuja kuullut ja ikäviä, mutta olisin mielenkiinnosta kuunnellut hyvää tarjousta. Mutta en ehtinyt, kun luuri tuli korvaan. Siinäpä vasta asiakaspalvelua :D
Håkanilla alkavat taas rahat loppua, koska kesällä ei voi ennakkolaskuttaa aivan älyttömästi. Aivan samanlaista touhua kuin Matket Energiassa. Loppulaskua ME:sta olen kysellyt jo kolmatta vuotta.
vinkkinä voin kertoa että sähkömarkkinalain muutoksen mukaan, joka astui voimaan tämän vuoden alusta, on sähköyhtiön lähetettävä loppulaskua 6 viikon sisällä sopimuksen päättymisestä. Ehdotan että teet tästä tutkintapyynnön poliisille petoksesta sekä tutkintapyyntö kuluttajavirastolle sekä energiamarkkinavirastolle. Selvitä myös samalla mittarilukemasi päättymispvm ja lähetä siitä haaste helsingin käräjäoikeudelle mahdollisesta velasta. Sinulle riski on vain pääoma sekä 80 euroa erilaisia maksuja. Tosin jos voitat ja firma ei mene konkurssiin niin tuomio on ulosmittauskelpoinen ja kaikki maksut menee kyseisen yhtiön maksettavaksi. Myös talousrikoksista saattaa olla tapahtunut koska mahdollinen viivästyskorko on järjestelmällisesti pidetty omana tulona. Jonkun asianomainen pitää asiasta tehdä ilmoitus että viranomaiset alkaisivat tutkia uudestaan koko touhu.Norjassa on samanlainen meininki sähköyhtiöstä jonka samoilla omistajilla on sekä siellä monilla edelleen raha sisällä, jonka hassusti myös yritys on lainannut saman konsernin yrityksille.
http://www.dn.no/privatokonomi/article2613902.ece
Itselle kävi näin kyseisen 220 Energian kanssa:

Muutin 1.3 uuteen asuntoon ja tyhmänä tilasin sähköni 220 Energialta. Sopimukset tulivat normaalisti sähköpostiin, mutta laskuja ei ole näkynyt 3kk..

Pari päivää sitten taasen sain paikalliselta sähköyhtiöltä sähköntopimitussopimuksen vahvistusilmoituksen, joka kattaa sähköenergian ja sähkön siirron. Sähköntoimitus on alkanut tämän mukaan 1.3.

Eli siis nyt olen ymmälläni, että miten minulla voi olla 2 sähkösopimusta päällekäin?
220 Energia ei ole näköjään edes toimittanut mitään sähköjä, kun tuommoinen kirje tulee paikalliselta sähköfirmalta. 220 Energian kanssakaan ei voi sopimusta purkaa kesken kun 1v sopimus.
he he he hee. tyypillistä!
Jos sinulle ei ole tullut laskuja niin silloin sulla ei ole sopimusta ollenkaan voimassa!!!
Sinuna soittaisin asiakaspalveluun ensin ja sitten vasta kirjoittaisin tänne. Jospa asia ratkeaisi sieltä helpommin kun täältlä :)
Huijarifirma. asia riitautettu omalta kohdaltani. en suosittele kenellekkään. P''''sakkia.
taas provo=)
Tykkää 220 Energiasta nyt Facebookissa ja voita liput Linnanmäelle!

Palkinto

Voita hupipäivä Linnanmäellä neljälle henkilölle (palkinnon arvo 196€). Päivään sisältyy:

Ranneke

Hupiranneke oikeuttaa pääsyn kaikkiin huvipuistolaitteisiin pituusrajat huomioiden. Ranneke aktivoituu ensimmäisellä laitteella ja on voimassa kyseisen päivän. Rannekkeen ei ole sidottu käyttäjän pituuteen.

Pelikupongit

Lintsikisan-pelivihkossa on kuusi peliseteliä, joilla voit pelata valintasi mukaan Lintsikisaan kuuluvia pelejä: Derby, Tähtipallot, Tykinkuulat, Nuijat, Hau ja Miau, Ammunta + lisäetuna NALLEPYÖRÄ. Jokaisesta pelistä voit voittaa palkintoja, mikäli taitoa löytyy tai onni suosii.

Ruokakuponki

Sisältää vapaavalintaisesti yhden seuraavista vaihtoehdoista: hampurilaisateria TAI lihapullat ja perunat sekä 0,4l juoma TAI makkaraperunat ja 0,4l juoma.

Herkkukuponki

Sisältää vapaavalintaisesti yhden seuraavista vaihtoehdoista: hattara TAI popcorn TAI yksi irtojäätelöpallo.

Muut ehdot

Arvontaan voivat osallistua kaikki facebook-käyttäjät.

Arvontaan voi osallistua painamalla "Tykkää"-nappia yrityksemme Facebook sivuilla.

Arvonnan järjestää 220 Energia Oy, jonka henkilökunta ja perheenjäsenet eivät voi osallistua arvontaan.

Arvonta suoritetaan 31.7.2013 mennessä ja voittajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti. 220 Energia Oy pidättää oikeuden julkaista voittajan nimen ja paikkakunnan ilman erillistä suostumusta.

Palkintoa ei voi lunastaa rahana tai vaihtaa toiseen hyödykkeeseen ja palkinnot lähetetään voittajille postitse.
Nyt 220 Energia tarjoaa "diiliään" Grouponin kautta. Hinta Grouponilla ilmoitettu 99 euroa ja "normaalihinta" 154.80 euroa.

http://www.halpasahko.fi/
http://www.halpasahko.fi/code.html

Löytyy tänään Grouponin etusivulta "Päivän tarjous". Taidan jättää väliin.
mahtava tuote=) kerrankin täydellinen tuote kerrostaloasiakkaille, rajaton käyttö halvalla=) itse ostin.

Tällaista ajattelua tarvitaan!
Hintavahtisopimusta tehdessä ei missään mainittu että sopimus on kolmen kuukauden jälkeen 24kk määräaikainen. Lisäksi pari kuukautta sitten heidän nettisivuillaan ei ole, yllätys yllätys, tuotetietoja Hintavahdista. Onneksi luin kuitenkin heidän sopimuksen (joka ilmeisesti tuli tuurilla minulle). Tein välittömästi sopimuksen toisen sähköntoimittajan kanssa ennen kuin määräaikainen kausi alkaisi. Vähemmän yllättäen uudelta sähköntoimittajalta tuli tietoa, että sopimukseni on määräaikainen. Puhelu sähkönjakelijalle vahvisti tämän että "virheellinen" sopimussanoma oli välitetty heille. Lähetin sähköpostia mutta vastausta ei kuulunut reiluun viikkoon. Puhelua perään ja järjestelmässä oli merkattu tosiaankin "virheellisesti" sopimusmuoto myös ensimmäisen kolmen kuukauden ajaksi määräaikaiseksi.

En suosittele yritystä kenellekkään. Tuosta satkun vuositarjouksesta kannattaa varmistaa että miten käy jos muuttaa kesken sopimuskauden. Epäilen että satku jää sinne...Älkää oikeasti harkitko tätä. Jos internet ei tykkää niin et tykkää sinäkään!
itse tein samanlaisen sopimuksen ja hintavertailusta sekä sopimusvahvistuksesta oli merkattu erittäin selkeästi että sopimus on 3kk+24kk josta 24kk on määris. Miksi kiukuttelet jos et ole lukenut tilausvahvistuksesi ehdot?
Edellä oleva ei ole ilmeisesti yhtään kuunnellut :) Myynnissä on varmasti kerrottu tuotteen olevan 3kk:n kokeilujakson jälkeen määräaikainen. Mutta niinhän myynnissä aina käsketään asiakkaan tarkistaa paperit kun ne kotiin tulevat.

Sitten täällä kiukutellaan kun ei ole kuunneltu.
Ei näy tosiaan ensimmäistä laskua ja sähköpostikyselyihin ei vastata. Asiakaspalvelu toki strategisesti vain 9-16, jotta ei vahingossakaan virka-aikaa tekevä työntekijä ehdi soittaa. Huolettaa miten tässä käy.
Ja asiakaspalvelu ilmoitetaan nettisivuilla olevan auki 9-16, mutta onkin todellisuudessa 9-12 ja 13-15. Edellisen sähköyhtiön kanssa ei ollut purettu sähkönmyyntiä, kuten olivat luvanneet ja nyt en tiedä olenko sähkönmyynnin osalta heidän asiakkaansa vai edellisen vai molempien. Sähköpostitiedusteluihin ei vastata. EN halua olla missään tekemisissä kyseisen firman kanssa enää ikinä.
Sain puhelimitse asiakaspalvelun kiinni ja siellä ei oltu meikäläisen sähkösopimuksesta koskaan kuultukaan. Sanoin, että voinko olla nyt varma, ettei tästä jälkikäteenkään mitään tule, kun itselläni kyllä sopimusvahvistus on. Luvattiin, että ei ole sopimusta eikä tule jälkiseuraamuksia. Voiko tällaiseen luottaa vai pitäisikö vielä asia jotenkin varmistaa?
Asiakaspalvelumme on auki ma-pe klo 08.00-12:00 & 13:00-16.00, puhelin: 09 171 0050. Ikävää kuulla, että sinulla on ollut tällaisia kokemuksia. Mikäli vielä satut vierailemaan täällä, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. :)
Hurjan kuuloinen teoria: tuo kun ei vaan pidä paikkaansa. :)
Voit olla meihin yhteydessä puhelimen lisäksi myös sähköpostitse ja Facebookissa. Otamme siis Facebookissa vastaan myös yksityisviestejä.

Tavoitat meidät helposti – toivottavasti ollaan vielä yhteydessä! :)
Ostimme 220 Energialle tuon Grouponin diilin, vuoden sähköenergiat hintaan 99 €, ja sähköä tulee niinkuin kuuluukin ja sopimus tuli postissa. Olin erehtynyt tätä keskustelua lukemaan ja meinasin sen vuoksi olla ostamatta sähköjä ko firmalta. Luin kuitenkin sopimusehdot tarkkaan ja ajattelin, että mikäli ongelmia tulee, saan avun kuluttaja-asiamieheltä. Soitin viikko ennen sähköntoimituksen alkua vielä asiakaspalveluun (jossa vastattiin heti) varmistaakseni onko sopimus kunnossa ja olihan se.

Sähköenergian kilpailutusta tehdessä, ottakaa huomioon että tallaisille foorumeille kirjoitellaan yleensä vain silloin kun on valitettavaa... Kuten tästäkin ketjusta on nähtävissä tullaan tänne haukkumaan firma, ennen kuin on soitettu edes heidän asiakaspalveluunsa ja koitettu selvittää ongelma. Summa summarum meillä ei ole ollut ongelmia ko myyntiyhtiön kanssa.
Ostimme 220 Energialle tuon Grouponin diilin, vuoden sähköenergiat hintaan 99 €, ja sähköä tulee niinkuin kuuluukin ja sopimus tuli postissa. Olin erehtynyt tätä keskustelua lukemaan ja meinasin sen vuoksi olla ostamatta sähköjä ko firmalta. Luin kuitenkin sopimusehdot tarkkaan ja ajattelin, että mikäli ongelmia tulee, saan avun kuluttaja-asiamieheltä. Soitin viikko ennen sähköntoimituksen alkua vielä asiakaspalveluun (jossa vastattiin heti) varmistaakseni onko sopimus kunnossa ja olihan se.

Sähköenergian kilpailutusta tehdessä, ottakaa huomioon että tallaisille foorumeille kirjoitellaan yleensä vain silloin kun on valitettavaa... Kuten tästäkin ketjusta on nähtävissä tullaan tänne haukkumaan firma, ennen kuin on soitettu edes heidän asiakaspalveluunsa ja koitettu selvittää ongelma. Summa summarum meillä ei ole ollut ongelmia ko myyntiyhtiön kanssa.

vanha juttu jo, eipä löydy mitään uutta.
"Olin erehtynyt tätä keskustelua lukemaan ja meinasin sen vuoksi olla ostamatta sähköjä ko firmalta. "
firmalla jo yli 50 000 asiakasta, ja toiminut vasta vuoden. Ilmeisesti asiat toimii ja rullaa koska muuten ihmiset ei pysyisi netissä hiljaa siitä. Kertoivat asiakasmäärän kun soittelin aspaan.
Ei ole vielä ainakaan suomessa 50 000 asiakasta. Voi olla että viro ja suomi yhteensä. Saanee tuotakin epäillä. Saattaa olla suomessa olevan 20 000 asiakasta ja tämä on erittäin optimistinen arvio asiakasmäärästä...
mistä sen tiedät? jos yritys kertoo sen virallisena tietona uskon siihen enemmän kuin kilpailijan kateellista tietoa.
Minulla oli Market-Energian kanssa sähkösopimus, ja laskuttivat ennakkoon. Muutossa purin sopimuksen jolloin tuli hyvityslasku, kun olivat perineet liikaa. Eräpäivä tuli eikä rahoja näkynyt tilillä ja jouduinkin soittelemaan useamman puhelun että tulivat.Liekkö kuinka monella jääneet rahat taloon...
miksi huutelet täällä asiasta, tämähän ei kuulu tälle sähköytiölle ollenkaan? Oletko saanut jo rahasi takaisin ja milloin sait laskun ja milloin sopimus loppuu. Lain mukaan yhtiön kuuluu kuudessa viikossa lähettää loppulaskun ja heillä on uhkasakko markkinaoikeudelta joka lankeaa maksettavasi mikäli tekevät väärin?
Arto1979, yhtiössäsi on töissä Håkan, joka oli "toimitusjohtajana" Market Energiassa.
Myös minulla epämääräinen loppulasku ME:stä noilta ajoilta. Itse keksityt
KWh-hinnat. Mitään eivät korjaa enää, koska ovat Håkanin aikaisia sotkuja.
oletko pyytänyt heiltä nyt korjaamaan virheellisiä asioita, mikä on ollut vastaanotto?
Suosittelen kiertämään ko firman kaukaa.
millä perusteella?
Otettiin heinäkuussa 220 energialta soppari, vieläpä 24kk määräaikainen, koska oli tosiaan niin halpa sopimus.
Noin kuukausi myöhemmin sähköt katkesi ja heidän asiakaspalvelu ei osannut sanoa mistä on kyse. Vaimoni kettuuntuneena tietysti vaati että sähköt laitetaan heti päälle. 220 energian päässä kehoitettiin ottamaan yhteyttä Oulun Energiaan pikakytkentää varten jonka 220 energia sitten korvaisi meille. No avattiin sähköt, saatiin se sopimus sitten tehtyä Uuudelleen 220 energian kanssa (olisi pitänyt tajuta olla ottamatta)! Asiakaspalvelija oli mukava ei siinä mitään, pyysi että lähetetään lasku sitten kun se tulee (siis lasku siitä pikakytkennästä) niin he hoitavat asian.
Noh lähettiin lasku, odoteltiin... odoteltiin... Kappas oulun energia lähetti karhukirjeen missä vaadittiin maksamaan tuo pika-avausmaksu. Noh soittoa 220 energiaan ja sähköpostia. Jaahas ei ne mitään ole maksaneet, vaan pyysivät tekemään Laskun (vapaamuotoisen) heille asiasta ja joo sitten hoidetaan.. Ja pa***t mitään hoitaneet. Odotellaan vieläkin niitä rahoja 220 energialta. Laskuja kyllä lähettävät normaalisti. Asia viety eteenpäin kuluttajaviranomaisten hoiviin, toivottavasti maksavat laskunsa korkoineen ja niin että saadaan tuo 24kk määräaikaisuuskin päätettyä.
tein 220 energian kanssa kaksi vuotisen sähkösopimuksen 9 .2012 kaikki meni hyvin vuodenpäivät tänään tuli lasku jossa oli nostettu energian hintaa ja laitettu perusmaksu joka oli ennen nolla euroa. yritin soitaa virmaan monta kertaa odottelin puolituntia kerralaan ei vastattu.että tällainen virma.laitoin sähköpostia saa nähdä vastaavatko.T..enska
Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma-pe klo 08.00-12:00 & 13:00-16.00. Tavoitat meidät puhelinnumerosta: 09 171 00 50 tai sähköpostitse: asiakaspalvelu@220energia.fi. Ikävä juttu, että sinulla on meistä tällainen kokemus. Olemme saaneet erittäin positiivista palautetta asiakaspalvelustamme. Otathan uudestaan yhteyttä? :)

Mikäli on käynyt niin, että olet jonotellut luurin päässä puoli tuntia kerrallaan, niin on päässyt käymään ehkäpä jokin tekninen virhe.
Välttäkää firmaa viimeiseen asti.

Tekevät sopimuksen kanssasi vaikka sopimus olemassa JO toisen firman kanssa. Tietenkin ennakkolaskun laittavat.

Antakaa toisen sähköfirman hoitaa irtisanomiset ja selvitykset 220:n kanssa, kaikki jo tietävät tämän huijarifirman toimintatavat.

Huijarifirman toimiva sähköposti muuten: myynti.tiedonvaihto@220energia.fi
Kun teemme sopimuksen asiakkaan kanssa, hoidamme myyjänvaihtoon liittyvät käytännön asiat asiakkaan puolesta.

Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme asiakkaalle parhaan mahdollisen hinnan. Reaaliaikaisen laskutuksen haluava asiakas voi toki ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, sillä meiltä on mahdollista saada myös reaaliaikainen laskutus. :)

Helpoiten saat meihin yhteyttä puhelimitse (ma- pe, klo 08.00-12:00 & 13:00-16.00, puh: (09) 171 00 50).
Älkää IKINÄ ottako sähköä 220Energialta. Ne on pimittänyt rahoja nyt 2kk, siitä lähtien, kun irtisanoin sähkösopimuksen heiltä, ja milloin milläkin tekosyyllä, eikä rahoja vieläkään näy. 220Energialla maksetaan sähköstä, jota et ole vielä käyttänyt, arvion mukaan. Lisäksi heidän sähkö on halpaa, nyt ymmärrän miksi: He ottavat rahat, ennenkuin olet sähköä käyttänyt, ja jos irtisanot sopimuksen, ne pimittää rahojasi itsellään mahdollisimman kauan. Itse olin typerä ja otin sieltä sähköä, mutta en nyt saa etukäteen sähköstä maksamiani rahoja sieltä takaisin. Älkää missään nimessä ottako sähköä näiltä, vaikka halpaa on!
Hei TapioOK,
Suunnittelen tosiaankin sähkösopimuksen ja vieläpä lähiaikoina. Kysyisin oletko kerrostalo asuja? Kyseisellä yhtiöllä on "kerrostalopaketti" ? ? ? Jossa on kiinteä maksu. Kirjoituksista ei käy ilmi asumismuotoja:kerrostalo, rivari, omakotitalo jne.

Hienosta kirjoitusketjusta kiitellen.

Nim. sähkönvertailija
Hei! Meiltä löytyy tosiaankin tuo kerrostalopaketti! :)
Kerrostaloasujan paketin tilaajan sähkölasku pysyy aina samana, riippumatta asunnon koosta ja sähkönkulutuksesta. Voit tilata tämän paketin, kunhan kotisi on kerrostalossa. :)
Jutun juoni voisi olla seuraava. Ylilaskutetaan niin suurta porukkaa kuin mahdollista ja pistetään firma narikkaan, kun arviolaskutettuja rahoja pitäisi maksaa asiakkaille takaisin. Kyllä näin saa miljoonan kerättyä itselleen.
Ikävää lukea kokemuksistasi yrityksemme suhteen! :(
Emme taatusti pimitä kenenkään rahoja, joten otathan uudestaan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin selvitetään tilanne!

Laskuttamalla ennakkoon, varmistamme sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Meiltä saa halutessaan myös reaaliaikaisen laskutuksen.
Vaihdoin sähkönmyyjää lokakuun 22. päivä. 220:n lähettämä loppulasku oli miinusmerkkinen. Palautettava summa on muutama sata euroa. Asiakaspalvelu lupasi viestissä maksaa summan tilille 21 päivän kuluessa.

Sitä ei tullut. Olin heti yhteydessä Energiamarkkinavirastoon, josta vastattiin, että Sähkömarkkinalain mukaan palautus pitää maksaa kuluttajalle takaisin kuuden viikon kuluessa sähköntoimituksen päättymisestä. Ilmoitin siitä asiakaspalveluun, josta vastattiin, että näinhän se on. Palautusta ei tuohonkaan mennessä maksettu. Siinä umpeutui jo lain vaatima määräaika.

Olin sitten yhteydessä kuluttajaoikeusneuvojaan, joka lähetti firmaan selvityspyynnön saamatta sieltä mitään vastausta. Olen nyt soitellut muutaman kerran 220:n asiakaspalveluun, jossa on pahoiteltu tilannetta. Summa on kuulemma pantu maksuun, mutta henkilö joka vahvistaa maksun, ei ole jostain syystä hyväksynyt palautuksia.

Soitin taas tänään asiakaspalveluun ja kyseinen palautuksen avainhenkilö on kuulemma parhaillaan Ruotsissa. Lähetin asiakaspalvelun kautta terveiset kyseiselle henkilölle, että jos rahoja ei tule huomiseen 20.12. mennessä tililleni, ryhdyn toimenpiteisiin ja tämä tapaus tulee vireille useammassa viranomaisessa. Rahojen palauttamatta jättäminen olisi tarkoituksellista taloudellisen hyödyn tavoittelua kuluttajaa erehdyttämällä ja rikkoisi jo muitakin lakeja, kuin Sähkömarkkinalakia.

Katsotaanpa kuinka tässä käy. Kerron sitten lisää, kun jotain tapahtuu.
No niin, asiakaspalvelusta tuli tänään sähköposti, jossa pahoiteltiin viivettä ja kerrottiin, että maksu on tänään lähtenyt heidän tililtään minulle. IBAN tilinumerolla maksettuna sen pitäisi näkyä heti huomenna tililläni. Katsotaanpa kuinka käy. On joko joulurahaa tai joulupuuhastelua luvassa pienessä punaisessa sähkölämmitteisessä tuvassa.
Rahat tulivat tänään tililleni. Ihan mukava summa joulurahaa, mutta eihän se ole mitään ylimääräistä tuloa. Se oli ennakkomaksua sähköstä omasta pussistani ja budjetistani pois. 220:n asiakaspalvelu oli vastannut eilen kuluttajaoikeusneuvojan kyselyyn, että rahat on laitettu maksuun.

Eilen sain vastauksen Energiamarkkinaviraston lakimieheltäkin. Sen sisältö poikkesi E:n analyytikolta saamastani vastauksesta. Lakimiehen mukaan E:lla ei ole toimivaltaa valvoa yksittäisten sähkösopimusten ennakkomaksujen palautuksia ja laskutuksen oikeellisuutta. Kuuden viikon määräaika koskee loppulaskun toimittamista, eikä ennakon palautusta entiselle asiakkaalle. Kuluttajariitalautakunta ja käräjäoikeus ratkaisevat yksittäisiä sopimuserimielisyyksiä.

220 Energia Oy:n sopimusehdoista en löytänyt mitään mainintaa ennakkomaksun palautusajasta. Oleellista tässä onkin, että asiakaspalvelu lupasi 8.11. viestissään maksaa summan minulle 21 päivän kuluessa. Määräaika oli 29.11., joten maksu viivästyi kolme viikkoa lupauksesta.

Sähkön hinta oli halpaa, eikä hintaa nostettu sopimusaikana. En löytänyt asiakkuuteni aikana laskutuksesta mitään virheitä. Laskun eräpäivän suhteen löytyi myyjän päästä joustoa tarvittaessa. Asiakaspalvelun väki oli vilpittömän oloista ja miellyttävää väkeä. Ainoa kokemani epäkohta 220 Energia Oy:stä oli tuo ennakkomaksun palautuksen käsittämätön viivästyminen ja sen aiheuttama vaiva ja stressi.

Syynä sähkönmyyjän vaihtoon syksyllä oli kova määräaikainen tarjous toiselta myyjältä. Lisäksi tarjouksen tehnyt yritys on vakaa, vanha ja luotettava. Nettikeskusteluista löytyy moitteita ja spekulaatioita 220:n toiminnasta ja aikeista. Maine kärsii pettyneiden kuluttajien vuoksi. Minulla oli myös hyviä kokemuksia. Uudella yrityksellä ja uudella henkilöstöllä on tietysti joskus vaikeuksia toiminnan alkaessa. Ihan mielenkiinnosta aion seurata firman kehitystä ja tulevaisuutta, vaikkei minulla muuten ole kahteen vuoteen tarvetta seurata sähkömarkkinoita.
Olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta! Kiitos sinulle asiallisesta palautteesta!
Minäkin odottelen 220 Energia Oy:tä yli 200 €:n palautuksia. Ei vaan ole vielä näkynyt rahoja tilillä ja heidän piti s-postin mukaan maksaa viimeistään 29.11.2013. Laitoin tämän jälkeen s-postia taas asiakaspalveluun ja sieltä tuli viesti, jossa pahoiteltiin viivästystä ja luvattiin maksaa heti tänään. Eipä ole rahoja näkynyt vieläkään!
Rahat tulivat tänään tililleni, kun ensin keskiviikkona olin soittanut asiakaspalveluun vihaisen puhelun. Ei pitäisi kyllä näin mennä!

Terveisiä vaan 220 Energia Oy:n väelle. Asiakasta ette minusta enää saa!
Olemme pahoillamme huonoista kokemuksistasi! Tässä on tapahtunut nyt joku virhe, otathan yhteyttä uudelleen asiakaspalveluun, niin saadaan asia selvitettyä! :)
Elkää menko halpaan halvan hinnan perusteella. Itse mielummin maksan sen 10e enemmän vuodessa toiselle firmalle sähköstä joka hoitaa hommat oikein kuin tuolle jonka kanssa saa tapella joka asiasta ja soitella monta puhelia/yhteydenottoa asiakaspalveluun. Minulla nostivat sähkönkulutus arvioita ilomoittamaani vuosikulutus lukemaa 500 kWh korkeammaksi muutaman kuukauden jälkeen vaikka todellisuudessa kulutun ilmoittamaani lukemaa vähemmän, eli jokainen voi edellisistä kirjoituksista lukasta mikä ongelma olisi ollut saada rahansa takaisin. itse onneksi tajusin ajoissa ko. firmasta irtautua ennekuin sain lisää tapella joka asiasta.
Tänään päättyy sähkön myyntisopimus Vattenfallin kanssa, huomenna alkaa 220 Energian kanssa. Ennakkolasku tuli joulukuussa tammi-helmikuun kulutukselle ihan sopimuksen mukaisena. Ennakkolaskukin on pienempi, mitä vuosisäästöä kertyy entiseen toimittajaan nähden. Viestitän täällä, miten homma etenee kaksivuotisen sopimukseni aikana.
Joo sähkösopimus alkoi 1.1.14. Ensimmäinen lasku tuli jo 26.12.13 ennakkolasku 2kk tammi- ja helmikuu. Nyt 18.1.14 tuli taas lasku jossa kulutuksen mukaan peritään maksut jo maksetuista sähköstä ja 2 kk ennakkosähkömaksut maalis- huhtikuulta. Miksiköhän tämä firma laskuttaa jo maksetuista sähköstä toiseen kertaan. Huomenna otan yhteyttä kyseiseen firmaan asian tiimoilta. Jos ei asia selviä niin kuluttajaviranomaiseen yhteys seuraavaksi.
Pahoittelemme tapahtunutta – tässä on tapahtunut nyt jokin virhe. Hyvä että kerroit ottavasi yhteyttä asiakaspalveluun. Siten tällaiset ikävät virheet selviävät. :)
Samoin laskuttavat jo etukäteen maalis-huhtikuun (2014) sähkölaskuja. Ilmoitin yhtiöön, että en maksa etukäteen ja vien asian eteenpäin mikäli "virhettä" ei korjata. Samalla mietin irtisanomista, koska yhtiö toimii miten sattuu ! Pyysin heiltä vastauksia 9- sähköpostilla. Laitetaan heidät vastaamaan posteihin - tietävät mitä tekevät. Ovat ilmeisesti samaa yhtiötä kuin Energia Market ????
220 Energia ei liity mihinkään muuhun sähköyhtiöön, eivätkä 220 Energian omistajat omista muita sähköyrityksiä. Mikäli haluat reaaliaikaisen laskutuksen, etkä arviolaskutusta, niin voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Vielä tuosta posteihin vastaamisesta. Kyllä me vastaamme posteihin. :) Voit olla meihin yhteydessä myös puhelimitse ja sosiaalisen median välityksellä. Helpoiten saat meihin yhteyttä puhelimitse (ma- pe, klo 08.00-12:00 & 13:00-16.00, puh: (09) 171 00 50).

Hoidetaan tämä asia kuntoon! :)
220 ENERGIASTA:

Älkää valittako jos ootte ottannu sen laskutuksen etukäteen, koska luulisi että osaatte lukea sähköehdot ELI he toimivat sen asian suhteen ihan OIKEIN! Mahdollista on saada myös reaaliaikainen sähkö joka on hieman kalliimpi...

Minulla on ollut 220 energian kautta sähköt viime marraskuusta lähtien ja kaikki on sujunut ongelmitta. Nyt tulikin sitten uusi lasku (laskutus on etukäteen sovittu eli ei sen puolesta MINULLA ongelmaa) mutta nyt siinä näkyy että heidän sähkön hinta nousee 1.4 alkaen hintaan 6,10 snt/kwh kun se nyt on ollut minulla 5,19 snt. Aika huima nousu, vai mitä? Sopimus on siis toistaiseksi voimassa oleva. Määräaikaisen takuu 1 vuotta sopimuksen saisi hintaan 5,60 snt/kwh (takuu 2 vuotta 5,59) ilman kk maksuja, mutta päädyin vaihtamaan forttumin tuulisähköön. Siinä hinta on määräaikainen 30.6.14 (eli "joudun" ottamaan vain 3 kk määräaikaisen koska niitä välttelen ainakin pidempiä soppareita) asti 5,34 snt/kwh, kuukausi maksu on 4,02 €, MUTTA tulee silti halvemmaksi kuin 220 energia, KOSKA 3.2 on tarjous että saa netin kautta tehdystä sopimuksesta -50 € alennusta ekasta laskusta. Sit viimestään kesäkuussa taas kilpailutan sähkösopimuksia.
Myymme sähköä, mutta emme tuota sitä itse. Emme hyödy millään tavalla korkeasta sähkön hinnasta, vaan keskittymme pelkästään edullisen sähkön myymiseen. Emme myöskään lisää hintaan korkeaa marginaalia, sillä haluamme asiakkaiden viihtyvän meillä pitkään. :)

Sähkön sopimus kannattaa kilpailuttaa, siinä olet aivan oikeassa. :)
Luotettavin paikka sen sähkön kilpailutukseen löytyy Energiaviraston (entinen Energiamarkkinavirasto) kilpailutussivulta.
Itsellä tismalleen sama tilanne, kun viestiketjun ensimmäisen viestin henkilöllä. Tein sähkön myyntisopimuksen netissä 220 energian kanssa tammikuun puolivälissä alkamaan helmikuun alusta. Nyt tuli kuitenkin paikalliselta siirtoyhtiöltä viestiä, että ilman myyntisopimusta sähkönsiirto loppuu huomenna. Soittelin 220 energialle ja he eivät tienneet minusta mitään. Tuumasin, että jos heidän nettitilaus on noin luotettavalla tasolla, niin ostelen sähköni muualta. Hyvä, että ongelmat tulivat ilmi tässä vaiheessa.
Voi että! Tilauksessa on tapahtunut jokin virhe, olemme siitä pahoillamme. Kerroit että olet ottanut yhteyttä asiakaspalveluun --> saitko asian selvitettyä? Mikäli sinulle jäi asiasta paha mieli, pyydän sinua ottamaan uudelleen yhteyttä. :)
Huh!

Onneksi tulin hakemaan tänne lisätietoja. Taidan sittenkin pysyä ihan Helsingin energiassa.

Kiitos kaikille kommentoijille!
Ikävää, että teit päätöksesi keskustelupalstaviestien perusteella. :(
Keskustelupalstoilla on usein hyvin negatiivinen sävy, kun puhutaan yrityksistä. On paljon yleisempää kertoa niitä omia huonoja kokemuksia kuin hyviä. Kunnioitamme silti kaikkien mielipiteenvapautta. Niin negatiiviset kuin positiivisetkin palautteet ovat täällä tervetulleita. :)
Sama juttu,just tuli soitto numerosta 045-1261026 ja tarjosi sähkönkilpailutusta.
Ainakaan me emme ole soittaneet. :) Meillä ei ole enää käytössä puhelinmyyntiä, sillä koimme sen aiheuttavan väärinymmärryksiä ja huonoa asiakaskokemusta.
Jotain tosi hämärää liittyy tuohon numeroon, kertoo Google:

Sähkösopimus - Keskustellaan sähköstä - Suomi24
keskustelu.suomi24.fi › ... › Koti ja rakentaminen › Keskustellaan sähköstä‎
13.9.2012 - Avaa Sulje. Sama juttu,just tuli soitto numerosta 045-1261026 ja tarjosi sähkönkilpailutusta.

VASTAA; Facebook; Twitter; share email; share url ...

ktozvonit.com.ua › ... › Формат (045)XXXXXXX‎Käännä tämä sivu
(045)1261024(045)1261025(045)1261026(045)1261027(045)1261028(045)1261029

0451261026 - Had a call from 045-126-1026? - Mystic Calls
mysticcalls.com/0451261026‎Käännä tämä sivu
39-045 39-045-1261026 Verona, Italy. Location. 00 Reply(0). Delcastillo 8/30/2013 6:29:41 PM. how do I stop this crap? Caller: keeps calling. Caller Type: ...
045-126-1026 - Who called me?
www.callerreview.com/review.php?q=0451261026‎
Caller information for 045-126-1026. Who called me and why called me from number 045-126-1026. Phone call may be an advertisement or a scam.
Hyvä Scam! Tuosta aineistostasi puuttuu maakoodi. :)
Jokainen maa voi päättää itse omat käytössä olevat puhelinnumeronsa --> maakoodit ratkaisevat. On siis täysin mahdollista, että jollakin on jossain maassa samanlainen puhelinnumero kuin meillä.

Tässä ei siis ole meidän puolesta mitään hämärää.

Ja meillä ei ole enää käytössä puhelinmyyntiä, se on varma se. :)
Vale, se on varma se. :)
olemme huijareita ---> :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Kysymys teille 220 energia: Miksi tällä hetkellä nettisivuillanne lukee, että perussähkönne toistaiseksi voimassa olevana maksaa 4,99 snt/kWh kun jos minä olisin jatkanut teillä asiakkaana olisin joutunut maksamaan 1.4 alkaen 6,10 snt/kWh? Jos joku tekee nyt sähkösopimuksen niin sehän alkaa aikaisintaan 1.4 joten miksi uusi asiakas saa sähkönsä yli sentin halvemmalla kuin minä (nykyään TEIDÄN ENTINEN ASIAKAS) olisin saanut??? Täyttä huijausta... Eli yritätte saada asiakkaita halvalla sähköllä ja sitten hetken päästä nostatte sen pilviin/tarjoatte hieman edullisempaa määräaikaista sopimusta johon joutuu sitoutumaan vuodeksi tai kahdeksi. Miksi eri ihmisillä on eri hinnat? Laitan valituksen kuluttajasuojalautakunnalle ihan periaatteesta!
Hei! Kyseessä on tämänhetkinen kampanjatarjouksemme ja emme liitä uusia kampanjoita nykyisiin sopimuksiin. Toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella olette aina oikeutettu vaihtamaan sopimusmuotoanne. :)
Se kampanjahinta pitää ilmoittaa selvästi kilpailutuslistoilla ja firman omilla sivuilla. Tämänhetkinen ainoa tarjous on ja koskee vain ilmaista kuukausimaksua, ei kwh hintaa. Eli tänään kaikkien toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hinta ON 4,99 snt /kwh. Vaikka ne 220energialla väittävätkin hinnan olevan kampanjahinta, ja että se ei koske vanhoja sopimuksia. Mutta kuitenkaan asiasta ei ole missään mainintaa. Kilpailulistojen kärjessäolo ei ilmeisesti perustu mihinkään oikeaan kilpailuun, kun näin menetellään. Asia on laitettu vireille kuluttajaviranomaisessa
Miten olisin muka voinut saada tuon 4,99 hinnan koska laskutitte laskut kuukausia etukäteen ja laskussani luki, että 1.4 toistaiseksi voimassa olevan sähkön hinta muuttuu 6,10 euroon. Onneksi vaihdoin heti ajoissa sähköyhtiötä etten joutunut maksamaan näitä hirveän hintaisia ennakko maksuja, koska teiltä on lukemani mukaan vaikea saada pois rahoja. Innolla odotan tasauslaskuanne (laskin että jään vähän teille velkaa) että yritättekö huijata siinäkin. Ja uskon että tasauslasku tuleekin tosi nopeasti. Nyt ymmärrän täysin toimintatapanne! :(
Kampanjahinnan saa vaihdettua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla tai puhelimitse. Jos sopimuksesi on loppunut, niin tulette saamaan loppulaskun siirtoyhtiönne ilmoittaman lukeman mukaan, eli tulette maksamaan vain toteutuneesta sähkönkulutuksesta. Myös vuosikulutusarvio, jonka olemme saaneet, on suoraan siirtoyhtiöltä tullut. Mikäli se on asiakkaan mielestä virheellinen, niin siinä tapauksessa voimme kysyä siirtoyhtiöltä päivitettyä vuosikulutusarviota ja laskuttaa sen mukaisesti.

Muistutan vielä, että asiakas voi sopimusta tehdessä valita jälkikäteislaskutuksen, milloin laskutus tapahtuu käytön mukaan. :)
Asiakaspalvelusta sain huonoa kohtelua ja pistin toisen tahon selvittämään laskutustani.

Jos homma ei toimi niin kun laki sanoo niin vaihdan firmaa...
Olemme pahoillamme mikäli olet kokenut tällaisia tuntemuksia. :(
Olemme saaneet asiakaspalvelustamme erittäin positiivista palautetta ja siksi kertomasi hämmentää. Toimimme aina niin kuin laki sanoo, se on varma. :)
Oho omat kiillottaa mainetta.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. :) Meistä ei ole maineenkiilottamista, että kertoo asiat niin kuin ne ovat. Olemme toteuttaneet ulkopuolisella taholla asiakastyytyväisyyskyselyn, josta saimme tulokset, joihin olemme todella tyytyväisiä. Parannamme toimintaamme myös entisestään, sillä toivomme että asiakkaamme viihtyvät meillä pitkään.
Huomatkaa huijarifirmalla AINA anonyymi asiakaspalvelu.

Voi sanoa, että " työntekijä ei enää (huijari)firman palveluksessa, pahoitttelemme blaablaa, mutta asia korjataan pikimmiten".

Terveisin uusi anonyymi "asiakaspalvelija".

Toki maksa laskusi etukäteen ja lahjoita näin rahaa 220:lle.
Vai niin väität. :)
Meillä vastataan puhelimeen aina omalla nimellä. Myös sähköposteihin vastaamme aina omalla nimellämme. Näin ei ole aina ollut, mutta jo pidemmän aikaa kuitenkin.
Mistä johtuuu se että hyvähinta yritys mikälie on antanut teille minun valtakirjan jolla olette saaneet muka tehdä sähkösopimuksen vaikka voimassa olevaa sopimusta on loppuvuoden ajan toiselle firmallemä.
HyväHinta ilmoittaa meille asiakkaan valtuutuksella sähkösopimuksen alkamisesta, mutta jos asiakkaalla on määräaikainen sopimus toisen myyjän kanssa, niin silloin meidän myyntimme aloitusta siirretään niin, että asiakkaan määräaikainen sopimus loppuu nykyisen yhtiön kanssa. :)
Kolme viikkoa sitten laitoin 220energialle säköisesti 1v tilaussopimuksen ja heidän oli tarkoitus lähettää siitä vahvistusviesti sähköpostiin. Kun siitä ei kuulunut soitin ja varmistin että he olivat vastaanottaneet tilaukseni, olivat ja sähköt pitäs olla kämpässä ensi viikolla. Nyt kämpässä ei ole sähköjä, soitin yrityksen asiakaspalveluun ja he sanoivat ettei siellä ole minun tietojani. Kysyin että mitäs nyt ja sanoivat että sähköt olis viim 10pv päästä kämpällä jos tilaisin tai pitäs tilata ulkopuoliselta joku pikatoimitus, josta tulisi lisämaksuja. Joo ei kiitos. Siellä ei edes pahoiteltu tapahtunutta.

Älkää tilatko tuolta sähköä! Epämääräinen ja hämärä firma.
Ja kannattaisiko parantaa yrityksenne mainetta itse työnteolla, eikä väittämällä suomi24 keskustelupalstalla jokaiseen huonoon palautteeseen, että "kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen"?!
Palstailu täällä on kanssakäymistä asiakkaidemme kanssa, eikös se ole hyödyllistä? :)
Kyllä, mutta harjoittamanne kanssakäyminen käy anonyymisti. Ette tule saamaan tällä tavalla asiakkaitanne palaamaan yrityksellenne. Voisitte panostaa enemmän itse asiakaspalveluun esim puhelimen välityksellä, niin ei tarvitsisi tulevaisuudessa vastailla keskustelupalstalla asiakkaiden kokemuksiin voivotellen ja peukuttamalla huonoja asiakaskokemuksia miinukselle ja omia voivoi viestejä plussalle.. Jos olisitte alunperin hoitaneet asianne hyvin, ei tarvitsisi täällä paikkailla huonon palvelun tuottamia tuloksia.
Asiakaspalvelumme on saanut erittäin positiivista palautetta asiakkailta. Olemme teettäneet ulkopuolisella taholla asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka tuloksiin olemme tyytyväisiä. Pyrimme olemaan tavoitettavissa mahdollisimman monella eri tavalla ja siksi löydät meidät myös täältä. :)
Kuulostaapa erikoiselta. Joka tapauksessa
tämä asia on hyvin helppo selvittää. :)
Otat vain yhteyttä asiakaspalveluumme.
Me nauhoitamme kaikki puhelumme, joten soittosi ovat tallentuneet järjestelmäämme. Selvitämme mielellämme asian.
Sain jo muualta halvalla sähköä ja asiat hoituivat moitteetta, niin kuin pitäisi. Ei tule mieleenkään selvittää teidän kanssanne enää yhtään mitään kun palvelutasonne on tuota laatua. Kun sopimus on tehty ei olla valmiita hoitamaan asioita ja kun huonot kokemukset kirjataan tänne kaikille näkyviin, niin johan ollaan valmiita selvittämään asiat kuntoon. Ei sen ihan näin pitäisi mennä!
Olemme hyvin pahoillamme, kun sinusta tuntuu että asiat ovat nyt menneet pahasti pieleen. Yksi syy miksi nauhoitamme puheluita on se, että voimme tarkistaa ja selvittää mitä on tapahtunut. Sääli, että asiakaskokemuksesi päättyi näin. :(
Mulla ja usealla tutulla ainakin homma toimii paremmin kun junan vessa. Taitaa hämäräfirma nimimerkki olla trolli. Kiitos 220, ootte hyvä toimia. Suosittelen!!
Kiitos sinulle kommentistasi. :)
Hienoa, että teillä on kaikki sujunut hyvin. Valitettavasti minulla ja muutamalla tutulla on huonoja kokemuksia kyseisestä firmasta. Kirjoitin kokemukseni tänne, koska halusin varoittaa muita kyseisestä firmasta. Varmaankin kaikki tämän palstan tyytymättömät asiakkaat ovat mielestäsi trolleja?
Se että et osaa hoitaa omia asioitasi kunnolla, tarkoittaa vaan että sinussa itsessäsi on vika. Jos itse olen muuttamassa ainakin soitan ja kysyn että onko asiat kunnossa jos en oo vahvistusta saanut. Välttyypähän sitten pikakytkennöiltä sun muilta.

Ei tarvi olla aivan uus-avuton kumminkaan.....
HyväHinta ilmoittaa meille asiakkaan valtuutuksella sähkösopimuksen alkamisesta, mutta jos asiakkaalla on määräaikainen sopimus toisen myyjän kanssa, niin silloin meidän myyntimme aloitusta siirretään niin, että asiakkaan määräaikainen sopimus loppuu nykyisen yhtiön kanssa. :)

===Aloituksen siirtämisestä jonnekin tulevaisuuteen ei 220-huijarifirma mainitse asiakkaalle yhtään mitään, lähettää vain yllättäen etukäteislaskun.

===Eiköhän ole 220:sta tullut jo sen verran ennakkovaroitusta kuluttajille, että menee konkurssiin.

===Konkurssia jouduttaa alkeelliset 220-huijareiden selitykset tällä palstalla.
Kun asiakas saa vahvistuksen, niin häntä pyydetään tarkistamaan, että kaikki tiedot ovat oikein. Mikäli meidän sopimuksemme alkamispäivämäärä menee asiakkaan nykyisen määräajan päälle, niin hän voi olla yhteydessä meihin. Hyvähinnan kautta tulleissa tilauksissa yhteys tulee ottaa Hyvähintaan. Yleisesti ottaen asiakkaan tehdessä sopimusta, hänen pitäisi tietää, koska määräaikainen sopimus nykyisen myyjän kanssa loppuu. :)

Erikoista, että ennustat meile konkurssia, vaikka yrityksemme kasvaa hurjaa vauhtia. Asiakkaamme lisääntyvät erinomaisella tahdilla sekä kuluttaja- ja yrityspuolella.
Ottamatta sen enempää kantaa itse firmaan, mutta verkkokauppayrittäjänä olen vuosikausia tuskaillut Hotmail ja Gmail s-postiasiakkaiden kanssa. Kumpainenkin heittää hyvin innokkaasti postit roskiin tai spämmiin ja kun niitä ei viitsitä lukea niin ongelmia tulee.
Gmailin nerous on ollut vielä se että roskapostikansio ei oletuksena edes näkynyt. En tiedä onko tämä muuttunut uusitussa versiossa?
Meillä on ollut tämä sama ongelma. Nyt meillä on onneksi mahdollisuus myös e-laskuun. :)
1.4.2014 alkaen hinta 6,10c/kwh 220 energialla.
Ko yhtiön laskutus minulta olisi ollut OMAKOTITALON luokkaa ja minulla on vain
kerrostalo kaksio...........

et silleen, ennakko oli noin vuoden kulutus kaksiossa.....

Sekä ei oltu otettu paikalliseen siirtoyhtiöön yhteyttä ollenkaan. Hyvä että en maksanut ennakkoa....
Täällä purettu myös soppari johtuen siitä että uusien etäluettavien mittarien mahdollistava reaalikulutuksen laskutus ei jostain syystä onnistunut ko firmassa ilman erillistä maksua. Odotellaan palautusta maksetuista ennakoista, Vastasivat että palautus 21pv sisällä, oudon pitkään menee nykyajan tekniikalla.
Emme todellakaan ota reaaliaikaisesta laskuttamisesta mitään erillistä maksua. Tässä on nyt käynyt jokin väärinkäsitys.
Onko väärinkäsitys huijaus?
Mikäli et ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin en voi selvittää tilannettasi. Väärinkäsitys on väärinkäsitys – ei huijaus. Tilanteesta en osaa sanoa kuin sen, että meillä reaaliaikainen laskutus ei maksa ylimääräistä.
Saattaa olla jotta on tullut väärinkäsitys muttei sillä Ole enää väliä. Odotellaan nyt vain sitä palautusta ja sillä hyvä.
220 Energia on laskuttanut minuakin etukäteen jo helmikuussa 2014 kesäkuun 2014 loppuun asti arviolakuilla. Minulla on tietysti etäluettava mittari josta saan selville päivittäisen kulutukseni, Olen esittänyt todellisen kulutukseni ja laskutustilanteen kyseiselle puljulle kirjallisesti. Ovat luvanneet palauttaa tililleni ylilaskutetut rahat 155:07€. Ei ole kuulunut mitään hyvitystä eikä selvitystä. Pukkasivat vain uuden väärin perustein laaditun laskun. Onneksi kesä tulossa; ei tule kylmä mökillä. Kaikenlaisia yrittäjiä tähän maahan pesiytyy eikä kukaan puutu näiden puuhiin. Odottelen vastinetta vielä muutaman päivän.
Hei, palautukset tehdään aina 21 vrk:n sisällä tilinumeron ilmoituksesta ja loppulasku perustuu sähkönsiirtäjän ilmoittamaan mittarin lukemaan, eli meidän loppulukemaan. :)

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta