PANKKIKORTIN TUNNUSLUVUN VAIHTAMINEN

eiverkkotunnuksia

Miten voin vaihtaa pankkikorttini tunnusluvun? Pitääkö mennä konttoriin? Voinko pyytää sen kirjeitse kirjallisesti? Vai täytyykö minun soittaa pankkiin? Mitkä näistä yhteydenottotavoista ovat hyväksyttyjä? Mitkä näistä yhteydenottotavoista ei tule kysymykseenkään?
Olen aiemmin vaihtanut sen pyytämällä sitä kirjeitse, nyt se ei ole aiheuttanut mitään toimia pankin taholta.

19

6174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vastausta?

      Mitä, ei voi uskoa, ettei kukaan koskaan ole vaihtanut ongelmitta pankkikorttinsa tunnuslukua uuteen halutessaan?

    • Mahdotonta.

      Suomessa et voi vaihtaa kortin pinniä mitenkään.

      No, yksi tapa on, eli pyydät kokonaan uuden kortin, mutta silloinkaan et tietänkään voi valita pinniä.

      • mikä on

        Ei ole kyseessä pinnin valitseminen, kuinka voisinkaan sen itse valita! Haluan vaan uuden tunnusluvun vanhan tilalle - tottakai pankki sen tunnusluvun määrää. Ennen se on onnistunut vailla ongelmaa, nyt ei millään näköjään. Ei Nordeassa eikä Sampossa!


      • voi ...

        Olen ennenkin saanut uuden tunnusluvun kortteihini, kyllä - Suomessa, ja eikä asiaa tarvinnut mitenkään edes perustella. Pankki sen tunnusluvun on Suomessa aina määrännyt, myös muutostilanteissa.


      • möllipankki
        mikä on kirjoitti:

        Ei ole kyseessä pinnin valitseminen, kuinka voisinkaan sen itse valita! Haluan vaan uuden tunnusluvun vanhan tilalle - tottakai pankki sen tunnusluvun määrää. Ennen se on onnistunut vailla ongelmaa, nyt ei millään näköjään. Ei Nordeassa eikä Sampossa!

        Nordea vaatii minua soittamaan heidän numeroonsa, jossa voi kuolettaa kortin. En halua kuolettaa mitään, haluan vaan turvallisuussyistä uuden tunnusluvun pankkikorttiini.


      • En nyt ymmärrä..
        möllipankki kirjoitti:

        Nordea vaatii minua soittamaan heidän numeroonsa, jossa voi kuolettaa kortin. En halua kuolettaa mitään, haluan vaan turvallisuussyistä uuden tunnusluvun pankkikorttiini.

        Joko sinä olet selittänyt asian todella epäselvästi tai sitten virkailija on muuten vain tajunnut väärin.

        Tämä on suoraan Nordean "Usein kysyttyä" sivulta:

        "Olen unohtanut korttini tunnusluvun, miten saan uuden?

        Voit tilata tunnusluvun unohtuneen tilalle vaivattomasti verkkopankista kohdassa Kortit/Tunnusluvun uusintatilaus. Saat alkuperäisen tunnusluvun postitse kotiin noin viikon kuluessa tilauksesta.

        Tunnusluvun uusintatilauksesta veloitetaan hinnastomme mukainen maksu.

        Tunnusluvun saat tilattua myös soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm) ma-pe klo 8-20 tai asioimalla lähimmässä konttorissa. Soittaessasi varaa pankkitunnukset lähettyville henkilöllisyyden tarkistamista varten."

        Ei todellakaan ole mitenkään epätavallinen eikä vaikea juttu.


    • huonomuistinen

      Siirry Tapiola-pankkiin, niin voit valita oman pinin. Itse siirryn sinne heti huomenna.

      • En vaihda...

        En siirry.

        Olen ollut Nordean (KOP) asiaksa koko ikäni, eli yli 40-vuotta, ja edut sieltä on niin hyvät, että yhden pinnin vaihdon takia en todellakaan siirry. Se mikä pin on, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Muistettava se kuitenkin on, ja jos henkilö ei pysty muistamaan satunnaislukua, joka on nelinumeroinen, niin silloin kannattaa kyllä kaydä lääkärissä tutkituttamassa muistinsa.

        Itsellä useampi kortti, joissa tietenkin eri pinnit, ja lisäksi töissä (IT-ala) noin vajaa kymmenen muistettavaa eri salasanaa, eikä mitään vaikeuksia..

        Olen muuten kilpailuttanut pankit pariinkin kertaan asuntolainaa hakiessani, ja mistään en saanut niin hyvää tarjousta, kuin Nordeasta. Pitkä, ja hyvä, asiakssuhde vaikuttaa, eikä palvelussakaan ole ollut valittamista. Siinä yksi pin on todellakin täysin sivuseikka.


      • asiakkaassaeivikaa
        En vaihda... kirjoitti:

        En siirry.

        Olen ollut Nordean (KOP) asiaksa koko ikäni, eli yli 40-vuotta, ja edut sieltä on niin hyvät, että yhden pinnin vaihdon takia en todellakaan siirry. Se mikä pin on, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Muistettava se kuitenkin on, ja jos henkilö ei pysty muistamaan satunnaislukua, joka on nelinumeroinen, niin silloin kannattaa kyllä kaydä lääkärissä tutkituttamassa muistinsa.

        Itsellä useampi kortti, joissa tietenkin eri pinnit, ja lisäksi töissä (IT-ala) noin vajaa kymmenen muistettavaa eri salasanaa, eikä mitään vaikeuksia..

        Olen muuten kilpailuttanut pankit pariinkin kertaan asuntolainaa hakiessani, ja mistään en saanut niin hyvää tarjousta, kuin Nordeasta. Pitkä, ja hyvä, asiakssuhde vaikuttaa, eikä palvelussakaan ole ollut valittamista. Siinä yksi pin on todellakin täysin sivuseikka.

        Ei kyseessä ole sekään, ettenkö pystyisi muistamaan vanhaa tunnuslukuani! Ihan yksinkertaisesti vaan haluan turvallisuussyistä vaihtaa vanhan tunnusluvun uuteen!


      • 234876djk
        asiakkaassaeivikaa kirjoitti:

        Ei kyseessä ole sekään, ettenkö pystyisi muistamaan vanhaa tunnuslukuani! Ihan yksinkertaisesti vaan haluan turvallisuussyistä vaihtaa vanhan tunnusluvun uuteen!

        Tunnuslukua on yleensä *teknisesti* mahdoton vaihtaa korttiin. Tilaa uusi. Jos kerrot pankille tämän turvallisuussyyn (joku epäluotettava tuttava saanut selville?), eivät välttämättä peri maksua uudesta kortista, muuten varmaan perivät. Ja jos katsot korttisi turvallisuuden vaarantuneen, niin sen kuolettaminenhan olisi ihan järkevää.


    • mimmi123

      Jos tahdot uuden tunnusluvun korttiin, pitää myös tilata uusi kortti. Muutoin vaihto ei onnistu.

      • asiakas päättää

        On ainakin ennen onnistunut, on nimittäin kokemusta!

        Pankki vaatii puhelimitse sanomaan irti nykyisen kortin, niin että saisin uuden tunnusluvun.
        En voi suostua sellaiseen, en luota pankkeihin, on huonoja kokemuksia.


    • valehdellakopitäisi

      Pitääkö minun vain valehdella, että olen unohtanut nykyisen maksukorttini tunnusluvun, vai? Silloin saa helposti uuden kuulemma. En vain haluaisi valehdella.

      • vastuupankilla,ok

        Sampostakin tuli kielteinen vastaus sikäli, että pyysivät käymään konttorissa. Siellä on huono palvelu, pikemminkin ei palvelua ollenkaan, miksi sinne menisin? Olen ollut todella pitkän Sampon asiakas, enkä ole sinne mitään velkaa. Miksi haluavat kiusata pitkäaikaista asiakastaan, eikö asiakkaan lähettämä kirje olekkaan enään se joka aiheuttaisi enää mitään toimenpiteitä?
        Minkäs sille sitten tekee, vastuu on tästä lähin pankilla, kun eivät tietoisesti vaihda edes pyydettäessä pankkikortin tunnuslukua turvallisuussyistä.


      • Kumma ettei kelpaa
        vastuupankilla,ok kirjoitti:

        Sampostakin tuli kielteinen vastaus sikäli, että pyysivät käymään konttorissa. Siellä on huono palvelu, pikemminkin ei palvelua ollenkaan, miksi sinne menisin? Olen ollut todella pitkän Sampon asiakas, enkä ole sinne mitään velkaa. Miksi haluavat kiusata pitkäaikaista asiakastaan, eikö asiakkaan lähettämä kirje olekkaan enään se joka aiheuttaisi enää mitään toimenpiteitä?
        Minkäs sille sitten tekee, vastuu on tästä lähin pankilla, kun eivät tietoisesti vaihda edes pyydettäessä pankkikortin tunnuslukua turvallisuussyistä.

        Sampopankista saa uuden tunnusluvun korttiin pyytämällä sitä verkkopankista. Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, niin konttorissa käyminen todellakin on tarpeen.

        Miten ihmeessä luulet heidät pystyvän todistamaan kuka sen kirjeen on lähettänyt, jossa pyydät uutta tunnuslukua? Asiakas on pystyttävä tunnistamaan 100 % varmuudella ennen kuin mihinkään toimenpiteisiin ryhdytään. Siispä verkkopankki tai käynti konttorissa.

        Jotenkin tuntuu että teet tästä yksinkertaisesta asiasta aivan liian monimutkaisen silkasta jääräpäisyydestä.


      • no voihan ...
        Kumma ettei kelpaa kirjoitti:

        Sampopankista saa uuden tunnusluvun korttiin pyytämällä sitä verkkopankista. Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, niin konttorissa käyminen todellakin on tarpeen.

        Miten ihmeessä luulet heidät pystyvän todistamaan kuka sen kirjeen on lähettänyt, jossa pyydät uutta tunnuslukua? Asiakas on pystyttävä tunnistamaan 100 % varmuudella ennen kuin mihinkään toimenpiteisiin ryhdytään. Siispä verkkopankki tai käynti konttorissa.

        Jotenkin tuntuu että teet tästä yksinkertaisesta asiasta aivan liian monimutkaisen silkasta jääräpäisyydestä.

        Miten ihmeessä luulet pankin tunnistavan minut puhelimessa, kuten Nordea yrittää pakottaa minut soittamaan. Kuka tahansa voi nimissäni soittaa. Kirje on kuitenkin dokumentti jota ei pitäisi väheksyä.
        Vaikka kävin konttorissa ja heidän pyynnöstään esitin pankkikorttini (josta virkailija näki nimeni), niin eivätpä voineet tehdä mitään, vaativat minua edelleenkin mitätöimään korttini, jota en todellakaan halua tehdä. Asiakkaan identifioimisesta ei todellakaan ole kyse Nordeassa, vaan selväsanaisesta asiakkaan kiusaamisesta. Tuputetaan sitä mitä asiakas ei ole tilannut eikä halunnut. Eivät siis osanneet selkokielistä lähettämääni kirjettä edes lukea saati sitten halunneet ymmärtää.


    • Ukko 31

      Olen vaihtamassa pankkia, Voiko säilyttää entisen pankin antaman salasanan?

    • vanha kortti

      Kyllä siitä asiasta on tietoa pankkien sivulla.

      Joskus s-pankki on tarjonnut palvelua ilmaiseksi, mutta Nordea ja OP ainakin perii siitä 10-.15 korvauksen.

      Asiasta kannattaa lähettää kysymys verkkopankin yhteyslomakkeella, niin ne kertoo sen asian.... Mut eihän kellää voi olla niin huonomuisti ettei muista neliniumeroisia tunnuslukuja, kun ne luvut eivät edes muutu kun kortti uusitaan..... ja kyllä siitä joku ongelma sitten käytössä tulee, kun tulee joku koodaus virhe.

    • Marjatta 1

      Mten voin vaihtaa pankkikortin salasanan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe