reagointinopeus laittomaan rakentamiseen?

kysyn vaan

kuinka nopeasti kunnan viranomaiset ovat puuttuneet laittomaan rakentamiseen?
lähetin kunnan rakennusvalvontaan kirjeen elokuun alussa jossa pyysin tarkistamaan naapurini laittoman rakentamisen. mitään ei ole vielä kuulunut..

21

2169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+13

      Reagointinopeus vaihtelee yhdestä päivästä noin sataan vuoteen.

    • Kunta on

      niin ja näin, viisaampaa on kun itse puutut siihen heti.

    • xd112

      Minulla on ollut laiton rakennus 23 vuotta, ei ole kukaan puuttunut asiaan. Kyseessä on autotalli. Olen oikein toivonut että joku puuttuisi tuohon tallin rakennuslupaan että saisi luvat kuntoon, mutta ei, täytyy vaan odotella.

    • koläåöäöä

      Espoossa ainakin voi tehdä ihan mitä huvittaa ilman että rakennusvalvonta puuttuisi asiaan. Kirkkonummella onnistuu ainakin jääkiekko- ja formulamiljonääreiltä, korkeintaan lyövät leimat papereihin ja taputtavat olkapäälle.

    • omat asiat omina

      Jos se ei ollutkaan laiton rakentaminen.
      Olisit kysynyt ensin asiaa vaikka naapuriltasi, hän tietää varmaan asiansa parremmin kuin sinä!

    • naapurihelvetti

      reagointinopeus riippuu naapurien v*ttumaisuudesta. sit tuleevat kun joku vasikoi.

    • omarakennus?

      taas yksi kateellinen pikkusielu, esiintyisi omalla nimellään? Jos ei ole hävettävää mutta taitaa olla :).

    • ... ...

      Ei rakennusvalvonta taida sulle siitä ilmoittaa jos naapurin hankkeeseen puuttuisivatkin. Toimenpidekieltoon saattavat laittaa, ja uhkasakon uhalla purkuun jos rikkoo määräyksiä. Muuten laittavat hakemaan rakennuslupaa, johon sitten yhteistyökykyisenä naapurina saat sanoa mielipiteesi. Sillä ole mitään merkitystä luvan saamiseen jos kaavaa tms. määräyksiä ei rikota, lupa tulee ja saat valittaa vaikka ihmisoikeustuomioistuimeen niin mitään et voi.

    • kysyn vaan

      tiedän että siihen ei saa rakentaa,tontti on lohkottu tästä tilasta.naapuri haki kahteen otteeseen rakeuslupaa, jota ei saanut. ja naapuriltakin kysäisin että onko sulla rakennuslupaa, kun savuakin näyttää piipusta tulevan.tulisija kun vaatii aina rakennusluvan. äijä ei vastannut siihen mitään.jolloin toistin kysymykseni samalla lopputuloksella.

      en viitsi kertoa koko stooria, koska se olisi pitkä kuin nälkävuosi.oma oikustajuni ei sulata ko.prosessia.

      • vastaan vaan

        Ja sitten aivan oikeasti mikä tossa ahdistaa tai onko jotain sulta pois jos naapuri tekee haluamallaan tavalla. Häiritseekö tuo rakennus sun elämää jollain tavalla vai vituttaako ainoastaan kateellisena katsella sivusta, kun joillakin on omaa tahtoa enemmän, kuin sinulla kateellisella saamattomalla mulkulla?????


      • kaupunkila ei tajuu
        vastaan vaan kirjoitti:

        Ja sitten aivan oikeasti mikä tossa ahdistaa tai onko jotain sulta pois jos naapuri tekee haluamallaan tavalla. Häiritseekö tuo rakennus sun elämää jollain tavalla vai vituttaako ainoastaan kateellisena katsella sivusta, kun joillakin on omaa tahtoa enemmän, kuin sinulla kateellisella saamattomalla mulkulla?????

        mikäs sua ahistaa kun toinen kyselee oikeuksiensa perään? Kuten alkuperäinen kysyjä kertoi että "luvaton rakennus paikka" lohottu hänen tilastaan, tämä syö kantatilan rakennusoikeuttta. Myydessä maata voidaan määritellä kauppakirjassa myytävän maan käyttötarkoitus. Tai turhaa mää tätä teille selitän kun kuitenkaan te mökinrakentajat ette ymmärrä näistä asioista yhtään mitään.


    • rrrrrr-inssi

      Kunnanjohtaja varmaan lähettää sinulle diplomin ja mitalin palkkioksi todellisesta kansalaisaktiivisuudesta!

      Kerro vielä, että häiritseekö sinua se rakennus?

    • oooppp

      "yhdestä päivästä noin sataan vuoteen"
      Hyvin kirjoitettu!
      Meillä naapuri rakensi saunan 1,5 metriä rajastamme, harkkoperustuksella. "toimenpidelupa taukotuvalle, jalaksilla". Rakentaja jätti asemakuvasta lammen pois ...niin ei tarvinnut edes naapureilta kysellä mielipidettä.
      Kunta ehdotti poikkeusluvan hakemista saunalle. Johon isäntä "puran saunarakenteet pois".
      Tuo "sataan vuoteen" sopinee tuohon :)

    • vittu soikoon

      vittu että täällä on ihmeellistä porukkaa. minua todellakin häiritsee se että joku saatanan haaskalintu on ostanut tästä sukutilasta aivan navetan kupeesta tontin. ihmiseltä, joka oli alkoholisoitunut ja kuolemaisillaan. kukaan täyspäinen, normaalin oikeustajun omaava ihminen ei tee sellaista.jo ostovaiheessa ko.häiskä tiesi, että hän ei ole tervetullut tänne, että kukaan omaisista ei halua että tämä juoppo tuhoaa esivanhempiensa selkänahasta revityn elämätyön.

      ostajan onneksi äijäpaha ei ehtinyt kuolla ennen kaupantekoa. kituutti vielä 2 viikkoa. sentään muisti vielä mainita että tähän ei saa rakentaa.

      seuraavaksi tää mulkero alkaa valittaa että navetassa asuvat eläimet häiritsevät hänen kesämökkeilyään. näitä tapauksia on pilvin pimein.kukot kiekuvat jo neljän aikaan aamulla ja riikinkukkojen njauuuu -huudot tuskin ovat hänestä kovin nautittavaa. eli minä olen kohta se rikollinen ja tänne tulee kaikenmaailman tarkastajat.

      • vittu soikoon

        jatkan vielä sen verran että jos itse olisin ostamassa tonttia, joka lohkotaan jostain nuijasodan aikaiselta maatilalta, niin todellakin kysyisin kaikilta naapureilta ja muilta asianosaisilta että onko se kaikille ok?
        mutta nykymaailmassa tuntuu ahneus ja oman edun tavoittelu olevan edellä kaikkia muita intressejä.
        kun halvalla saa niin ostetaan pois! ja rakennetaankin vielä. ei sillä väliä etten saanut rakennuslupaa, olen niin korkeassa asemassa että kyllä minulla riittää hyvä-veli-tuttuja kunnassa jos jotain polemiikkia jostain tulee.

        myyjä, joka oli perinyt tilan vanhemmiltaan, oli sekaisin kuin seinäkello, ainoa asia mikä merkitsi jotain oli se että mistä saisi rahaa huomisen viina-annokseen.
        ps, kiitos teille muutamille, jotka osoititte jonkinlaista ymmärrystä.


      • jotain rotia pitäisi
        vittu soikoon kirjoitti:

        jatkan vielä sen verran että jos itse olisin ostamassa tonttia, joka lohkotaan jostain nuijasodan aikaiselta maatilalta, niin todellakin kysyisin kaikilta naapureilta ja muilta asianosaisilta että onko se kaikille ok?
        mutta nykymaailmassa tuntuu ahneus ja oman edun tavoittelu olevan edellä kaikkia muita intressejä.
        kun halvalla saa niin ostetaan pois! ja rakennetaankin vielä. ei sillä väliä etten saanut rakennuslupaa, olen niin korkeassa asemassa että kyllä minulla riittää hyvä-veli-tuttuja kunnassa jos jotain polemiikkia jostain tulee.

        myyjä, joka oli perinyt tilan vanhemmiltaan, oli sekaisin kuin seinäkello, ainoa asia mikä merkitsi jotain oli se että mistä saisi rahaa huomisen viina-annokseen.
        ps, kiitos teille muutamille, jotka osoititte jonkinlaista ymmärrystä.

        Sanos muuta että hyvä veli verkostot toimii, kuten Orivedellä se on sääntö eikä poikkeus.


    • "Hyvä veli"

      En ymmärrä kun taas syytetään "hyvä Veli" juttuja. Maailma ei pyöri jos raha ei juokse.

      • Löytyhän lamalle syy

        Oliko Kauko Juhantalon tai Ulf Sunqvistin ajatukset sinusta hyviä ja siksi tuli 90-luvun lama kun raha lakkasi juosemasta?


    • kysyn vaan

      hieman päivitystä keissiin: rakennustarkastajat olivat itsekkin huomanneet tämän laittoman rakennelman, ja lähettivät juhannuksen kieppeillä purkukehoituskirjeen ko. mulkerolle.
      kun purkamisen määräaika oli kulunut umpeen, pönötti tämä rakennelma yhä paikoillaan.
      sain kuulla, että asiasta on valitettu hallinto-oikeuteen, joka tietää ainakin vuoden lisäaikaa luvattomaan mökkeilyyn. ja sen jälkeenhän voi valittaa vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen.
      onko tässä mitään järkeä? mitä virkaa on rakennumääräyksillä, kun voi huoletta rakentaa mitä huvittaa ja minne huvittaa. jos jäät kiinni, niin eikun valituskierrettä vaan menemään.
      hyvä suomi!

    • helopottako

      kateelliset ne vaan jaksaa valittaa, valittaminen tehty liian helpoksi?

    • kyasyn vaan

      oikeasti en ymmärrä tätä oikeusvaltiota, jossa rikollisilla on suuremmat oikeudet kuin normikansalaisella.
      sama kuin poliisit pysäyttäisivät varastetulla autolla ajavan henkilön, ja kiinni jäätyään autovaras valittaa hallinto-oikeuteen, että hänellä on oikeus varastettuun autoon?
      vituttaa niin huolella, että aion tuikata tuleen sen saatanan mökin. näillä näkymin tuhopolttajaakin kohdellaan silkkihansikkain.ja voinhan sitten valittaa tuomiosta!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe