Olen ajanut ylinopeutta siitä asti kun sain ajokortin. Tiedän sen olevan väärin, lapsellista ja kaikkea muuta. En siis aja ylinopeutta omaksi huvikseni tai että olisi kiire vaan aina on lähdettävä viivoille ja oltava nopeampi kuin se viereisen kaistan auto. Ja tarpeen vaatiessa kuten eilenkin ajoin 220 km/h ettei se toinen vaan olisi päässyt ohi. Ja näin tapahtuu useasti viikon sisällä.
Perhe, tyttöystävä, kaverit ovat huomautelleet tästä, mutta ei poliisi. Ja miksi en kaahailisi kun poliisia ei tunnu olevan ikinä paikalla vaikka olen jo 5 vuotta kroonisesti kaahaillut. Ja jos satun jäämän kiinni niin so what?
Kiinnijäämisen todennäköisyys laskee päivä päivältä kun poliisien resursseja vähennetään. Ja jos nyt sattuisin jäämään kiinni niin ei se kiinnostaisi tuon taivaallista kun rahaa on tilillä aivan tarpeeksi ja autoakaan en tarvitse kipeästi.
Mutta niin sanotaan että ne ajavat ylinopeutta kenellä on varaa. Minun mielestäni kaltaisiltani kaahareilta pitäis kortti ottaa pois eliniäksi ja jos ajaisi ilman korttia niin sitten vankeutta. Nykyinen systeemi ei toimi koska kiinnijäämisen riski jossain peräkylillä on aivan liian pieni ja seuraukset ovat myös mitättömiä, kuten tapauksessani. Järjetön kaahailuni on vähintään yhtä iso paha kuin kännissä ajaminen, mutta seuraukset ovat niin lievät että riski on sen arvoinen, ainakin minulle. Mutta nämä kaksi asiaa yhdistettynä ovat ehdoton EI!

En uskonut mitä luin, enkä tiedä luinko vieläkään oikein, olen järkyttynyt tuosta. Huolestuttavinta on se että tämä on laillisen yrityksen itsensä kannustamaa toimintaa, en olisi uskonut että sitä voidaan tukea täällä, kun vielä ajatellaan kuinka paljon tuolla liikennerikkomuksella on oikeita uhreja.
Onneksi liikenne toimii luontoäidin tavoin ja ennenpitkää poistaa joukostaan epäkelvot ja heikot yksilöt.
Kaksi kaltaistasi kun osuu samoihin valoihin, jäljet saa siivota jätesäkkeihin ja seuraukset lukea iltapäivälehdistä.
Mielenterveyshoidon tasossa on valtavia eroja sh-piireittäin. Mutta oli sen taso kuinka hyvä vain, eivät kotoa tule pyytämättä hakemaan.
Pettämistäkin selitetään "kun olin niin kännissä", kuin humala olisi pakollinen ja luonnollinen tila ihmiselle eikä itse vaikuta siihen mitenkään.
Asian laidasta mutta tämä asenne selittää ison osan näistä idioottimaisuuksista!
Toisekseen,tälläisiä idiootteja kun on olemassa ja sakot ei meinaa mitään tai kortin menetys(eihän autoa kortilla ajeta) niin oletteko miettineet että mitäs jos ajaisitte kolarin syystä taikka toisesta,vammattuisit itse pysyvästi neliraajahalvaantuneeksi pyörätuoliin.Et kykenisi tuottamaan puhetta,et käymään missään itsenäisesti koska olet sidottu muiden apuun.Edes p*skalla et käy yksin.Taii,vielä pahempi itestäni,aiheuttaisit jollekkin toiselle ihmiselle,kenties kyydissä olevalle tutulle tämän taikka vastaan tulevalle syyttömälle ihmiselle.Eihän sillä ole sinun kaahamiseen osaa eikä arpaa,sattuisi vain huonomäihä että osui kohdalle ja siitä syystä loppuelämän ihan "vihannes".Karuinta olisi itse selviytyä melko ehjästi normielämän pariin tietäen että läheisesi taikka joku muu syytön ihminen jossain makaa pakoillaan loppu elämän,vain ja ainoastaan typerän näyttämisen halusi takia.
Miettikää ihan oikeasti tälläisiäkin skenaarioita koska ne ovat totta ja niitä tapahtuu aivan oikeasti.
Silti en aja koskaan yli 10km/h ylinopeutta, koska siitä voi tulla seuraamuksia, aivan taatusti osaisin ajaa moottoritien 60km/h alueella 120km/h tai hyvällä uudella moottoritiellä 200km/h
Samaten taatusti auto pysyisi hallussa muutaman oluen jälkeen, mutta en silti aja, koska se on kiellettyä
Eli laissa on se pieni vika, että vaikka jonkun asian voisi tehdä turvallisesti, voi se silti olla kiellettyä, ja tätä lakia olen parhaani mukaan koittanut noudattaa
Esim ysitiellä on Kyrön kohdalla ollut öisin 80km/h rajoitus ainakin neljän vuoden ajan, mutta nyt on näyttötaulu hajalla, ja siinä on 60km/h merkki, itse ajan tunnollisesti tuon välin 60km/h, vaikka aivan taatusti pärjäisin siinä 80km/h nopeudella, koska ei turvallisuus laske jos se taulu on hajonnut, ei todellakaan, mutta sakot voi silti saada jos nyt ajaa siitä 80km/h, ensi viikolla tuskin enää saisi sakkoa siitä
Mutta nyt kun näyttötaulu on hajalla niin siinä on mekaaninen merkki joka näyttää nopeutta 60km/h päivät yöt
Eli ei kai se näytön hajoaminen tuosta 80km/h vauhdista tee sen vaarallisempaa nytkään öisin.
Tietenkin tuota 60km/h rajoitusta olisi voitu LIEVENTÄÄ lisäämällä alas kyltti 6:00-22:00
Joten miten nyt tuossa voisi olla 80km/h nopeus hengen vaarallista, koska pari viikkoa sitten se oli turvallista, ja varmaan taas lähiviikkoina on taas turvallinen nopeus kun saadaan taulu pelaamaan
Joten miksi ei tuon TILAPÄISEN rajoituskyltin alla ole lisäkilpeä "6:00-22:00"
Ja alueella ei ole mitään tietyötä tms. vain joku ohjausmoduuli tms hajonnut.
Eli tuota(kaan) rajoitusta ei ole millään perusteltu, saa nähdä ehtiikö joku yö vielä tutka-auto tulemaan tohon keräämään rahaa valiolle, koska tuntuu että itse olen öisin ainut joka hidastaa tossa kohdassa.
Tietenkin olisi voitu tehdä kompromissi laittaa 70km/h rajoitus, päivällä HIEMAN vaarallisempi, ja yöllä HIEMAN turvallisempi, miksi pitää käyttää äärilaitoja
Ymmärrän että päivällä tuo 60km/h rajoitus on ok, eikä taulua saada kuntoon hetkessä, mutta miksi ei siis lisäkilpeä joka sallisi yleisnopeuden käytön öisin?
A) Huonompi näkyvyys
B) Huonompi tarkkaavaisuus liikenteessä
Joten kerro, miksi risteysalueella, joka on tiellä missä on normaalisti 80 kmh rajoitus, pitäisi olla 80 rajoitus?
Yritäppä siinä lykätä johoki rakoon siitä risteyksestä, kun autoja tulee kummastakin suunnasta 90kmh.
Päivällä siinä onkin ollut 60km/h rajoitus, että pääsee käänytmään ja liittymään turvallisesti
Mutta miten tuo 60km/h rajoitus liittyy TURVALLISUUTEEN öisin, ei mitenkään, se liittyy siihen ettei sopivaa lisäkilpeä ollut klyttiauton mukana
Itse asiassa voi olla pahempikin.
0,6 promillessa voi ajaa ihmisiksi kuten 0,4:ssäkin, ja vaarallisuus sekä rangaistavuus mitataan käytännössä puhaltamalla alkometriin.
Kaahauksessa fysiikan lait voivat aiheuttaa hallinnanmenetyksen vuoksi tappavan törmäyksen (kuten Formuloissakin tapahtuu mestareille).
Jos vain mahdollista niin 80km/h oleva turvallinen tieosuus lasketaan 60km/h jotta saataisiin lisää sakkotuloja valtiolle. Kysehän on ihan sakkotulojen lisääminen valtiolle. Suomessa kaikki asiat koitetaan laittaa verolle. Autoista joutuu vieläkin maksamaan tuontiveroa vaik ollaan eu:ssa se siitä vapaasta kaupasta. Kusetetusta koko suomi finland. No saavathan ainaskin mällätä verorahoja herrat matkusteluun ja palavereihin levillä.
Minne muuten voi laittaa valituksensa nopeusrajoituksista? Vai onko sekin sellainen asia, jonka isoveli vain päättää jossain eikä sille voi mitään?
Katsele vaikka youtubesta vähän kolarivideoita niin ehkä se hillitsee kaasujalkaasi kun näet mitä siinä voi käydä:
http://www.youtube.com/watch?v=Pgo8QSL53og
Jopa polkupyörällä osataan kolaroida kun ajetaan kuin päättömät:
http://www.youtube.com/watch?v=_yvcfKHYdhU&feature=related
Kyllähän tekin kaaharipojat olette vähän hormonihöyrypäitä.
Kaahaavalla ihmisellä on käsittääkseni ongelmia itsetuntonsa ja seksuaalisuutensa kanssa.
Olisi näitä löytynyt enemmänkin. Mutta taidat olla niin tampio ettet ymmärrä ennekuin jotain sattuu. Tuo kertoo jo kaiken sinusta kun välität vain kiinnijäämisriskistä.
Asia on kumminkin vakava tekijälleen ja mahdollisille uhreille.
"Olen tehnyt sitä ja vähän tätä. Kannattaako minun tehdä tuota? Onko parempi jättää tekemättä?"
Nuo moralisoivat kysymykset ovat minustakin tympeitä. Nehän sisältävät vastauksen. Suomi24:ssä on kuitenkin havaittu, että minun lisäkseni moni muu osallistuu näihin keskusteluihin, joten aloitukset eivät ole turhia. Provo-kortin käyttö on mahdollisesti oikea, mutta osoittaa minusta myös pientä tilannetajun puutetta. Tätähän julkinen kirjoittelu nykyään on. Iltapäivälehtien lööpit, naistenlehtien kannet ja sanomalehtien pääkirjoitukset pyrkivät vetoamaan tunteisiin ja moraaliin. Tapa vain vaihtelee.
Ei vauhti tapa, vaan äkkipysäys. Ja jos se ei tapa, niin useimmiten se sattuu hitosti.. Se sitten on tietty aina vähän niin ja näin kumpi on parempi jos tarpeeksi pahasti kolahtaa, eli kerrasta selvä vai "vielä vähän henkiä jää..."
Ainakaan minua ette haittaa yhtään, koska itse en kilvoittele enkä myöskään kaahaa =)
Lisäksi, minusta on maantieajossa suuri ilo, kun joku ajaa ohi eikä meinaa. Niin tehoautolla pitääkin ajaa eikä peräpuskurissa kiinni edessä ajavan pieruja haistellen.
Lueskelin keväällä liikenneopettajakoulutuksen pääsykokeeseen. Teksti vaikutti jossakin määrin propagandalta, mutta tutkimusten valossa asenteet ja onnettomuusalttius käyvät käsi kädessä. Liikenneturvallisuus on kiinni sen yleisestä sujuvuudesta ja ennakoitavuudesta. Kaikkien tienkäyttäjien pitää pystyä hahmottamaan tulevat liikennetilanteet riittävällä tavalla, eikä teitä voida muuttaa virkuimpien kuskien kilparadaksi. Tämä selittää ne rajoitukset, jotka joskus tuntuvat alhaisilta. Liikennepomo ei kuuntele yhden pojannaskalin tai tytöntyllerön rallikuskihaaveita, vaan katsoo tilastosta, kuinka käy, kun säädöksiä muutetaan. Se ON holhousta, mutta sen holhouksen takia liikennekuolemien määrä on laskenut neljässäkymmenessä vuodessa merkittävästi, vaikka liikenteen määrä on noussut.
Nimimerkki 87k mainitsee valtatie 9:n ja Kyrön risteyksen. Ysitiestä kannattaa muistaa, että jos Auran ja Kylmäkosken välillä ajaa ulos tieltä, osuu todennäköisimmin kameratolppaan. Siitä huolimatta sielläkin vetää jonoa perässään, jos ajaa rajoitusta vastaavalla todellisella nopeudella. Samaisella tiellä ja samalla välillä on talvisin 80:n rajoitus, mikä varsinkin kevätpuolella, tien jo ollessa kuiva, on puuduttava. Siinä uskoisin tylsyyden aiheuttaman herpaantumisen johtavan todennäköisimmin onnettomuuteen.
Jos nuo kaaharipojat kaahaisivat teillä yksin, ja heille tehtäisiin selväksi, että kaahailusta mahdollisesti terveydenhuoltokustannukset peritään heiltä takaisin, niin minun puolestani saisi kaahailla. Ei kovaa ajaminen sinällään ole minusta pahe. Mutta kun siitä koituu riskejä ja kustannuksia sivullisille, niin eihän sitä pidä mennä hyväksymään. Osallistuminen rata-ajotapahtumaan ei taida olla vallan kallista. Ja jos siellä renkaita tai jarrujen osia kuluu, niin se pitää vain hyväksyä: kovaa ajaminen ei ole halpaa. Radat ovat kuitenkin juuri sitä varten, että saa kokeilla ajotaitojaan. Tervemenoa sinne siis!
Moniin nuoriin kuljettajiin tuntuu pätevän se, että kun kerran kunnolla pelästyy, niin ajaminen rauhoittuu. Kysymys on siitä, mikä saa kenetkin havahtumaan ja pohtimaan tapojaan. Oma nuorukaiskaahailuni loppui, kun auto lähti soratiellä käsistä. Mutkittelin mereen pengerretyllä tiellä, ja ehdin tovin pohtia, että meneekö auto mereen vai osuuko sähkötolppaan. Siinä tiellä käveli lapsiperhe, joten survaisin jarrut pohjaan. Ajattelin, että menköön mereen tai tolppaan, mutta ei kenenkään päälle. Meren puoleiselle penkereenluiskalle auto sitten pysähtyi. Se riitti minulle asenneterapiaksi.
Monella huonon itsetunnon omaavalla hemmolla ja mimmillä menee ilta pilalle, jos joku on ajanut esim. motarilla ohi. Ei haluta olla "häviäjiä".
Et tainnut päästä sinne liikenneopettajakoulutukseen...?
Näinhän se yleensä tapahtuu kantapään kautta.
Kerron tapauksen, mikä minulle tapahtui viikonloppuna. Minulla on ajolisenssi ja näin ollen lupa ajaa autoa. Olin kumminkin kävelyllä ja ajankohta viikonloppuyö.
Erään kaupungin pääväylällä (5kaistaa) painoin tolpasta itselleni vihreitä. Valot sitten vaihtuivat ja aloin ylittämään katua. Ensimmäisen askeleen ottaessani ajokaistalle kuulin viritettyjen autojen kiihdytysmelua. Noh olin ylittänyt väylää neljänneksen ja näin kiihdyttävien autojen etumaskit ja nopeutta varmaankin valehtelematta reilusti yli sadan. Jouduin tai vaisto sanoi, että palaa äkkiä takaisin... nehän ajaa päälle. Kyseessä oli kahden kuskin 'hurjapäät' kilpailutilanne. Saivat kumminkin duunatut autonsa pysäytettyä punaisiin. Lähdin ylittämään uudestaan katua katsoen samalla toista kuljettajaa punaisissa. Taisi tolpan punainen väri tarttua myös pojan kasvoille. Sitten ne valot vaihtuivat autoille vihreäksi ja kyseistä kiihdyttelyä ei sen jälkeen sitten enää tapahtunutkaan. Taisivat 'kuskit' pelästyä tilannenopeuttaan ja mahdollisuutta tapahtua vakavampaakin.
Auton lähtiessä käsistä aja siltapilariin tai muuhun vastaavaan niin että tapat itsesi, älä törmää toiseen autoon niin että tapat tai vammautat viattomia sivullisia.
Juuri kirjoittajan kaltaisen munapäät vievät vuosittain sivullisia/omia ystäviään hautaan itsekkyydellään.
Toivon että menet muutaman kiepin katon kautta ojaan edes kerran niin ehkä opit.
Se tulee suvussa, vanhemmat on aina ajanut kovaa, tehnyt autojen kanssa hommia, aina ollut pelkkiä tehokkaita autoja, niin miksi ei? Kuollaanhan me kumminkin, niin parempi nyt nauttia, ja kuolla sitten vaikka tehdessä sitä mitä rakastaa!
Vähän kuin kirjoittaisit näin: Minulla on 10 tonnin minkkiturkki. Tiedän, että on väärin kantaa minkkiturkkia, mutta mitä väliä? Ei siitä ole ketään tuomittu. Ja pääasia, että muut ovat kateellisia ja poikakaverillani (jalkapallotähti) on massia.
Kuitenkin haluaisin, että eläinten oikeuksia suojellaan ja minut pitäisi tuomita linnaan.
Ketä luulet huijaavasi ristiriitaisella sepustuksellasi "kaahari"?
Kyllähän sen nyt kaikki lukijat tajuaa että tuossa kannustetaan rikkomaan lakia koska se on tuohon nostettu.
Sitten kun ihmiset rikkovat lakia, niin siitä saadaan uusia uutisia esim Iltalehteen.
NÄILLÄ KESKUSTELUPASLTOILLA ne rikolliset ensin tarkoituksella LUODAAN samojen järjestöjen toimesta jotka myöhemmin tekevät heidän rikoksistaan UUTISET.
Tämä on se kierto miten media rahastaa, kun he sen tekevät niin moraalittomalla tavalla ettei sitä kukaan voisi uskoa, niin silloin se on turvattua toimintaa.
Kertomus sinänsä on "totta", mutta sepite se on silti, ja tavoite tuo edellämainisemani.
Mutta kun kerran haluat tilastoihin ja mahdollisesti viedä sinne muitakin mukanasi, niin minkäs sinulle mahtaa.
Oma autoni ei kulje kuin 250km/h, mutta on nautittavaa ajaa sitä nopeuta Saksassa.
Kerro kun ajoit siellä 300km/h lasissa!
Muistuttaisin teitä kaikkia valittajia myös siitä että samalla kun vastustatte moottoriratojen rakentamista(esim. tällä hetkellä tillolaan)provosoitte osaltanne meitä kaahailijoita.
Oma autoni liikahtaa tarvittaessa yli 300 km/h, mutta en tunne tarvetta ajaa niin kovaa vauhtia. Turvallisen kyydin tarjoaminen on etusijalla.
Siinähän se ongelma onkin että olet itsekeskeinen ja täysin empatiakyvytön.
Viikko sitten, lauantaina istuskelin pysäkillä ja odottelin linja-autoa. Kaksi moottoripyöräilijää kaasutti oshitse likimain, mitä pratkistä lähti. Kyseisellä kohdalla tie oli suora ja melko leveä, mutta muutaman kilometrin päässä se muuttuu mäkiseksi, kapeaksi ja mutkaiseksi.
Linja-auto tuli noin vartin kuluttua ja hyppäsin siihen. En kuitenkaan päässyt sillä perille, sillä se jäi onnettomuuden tukkimalle tielle pari vajaat kaksi kilometriä kotoani. Nähdäkseni toinen noista ohitseni ajaneista moottoripyöräilijöistä oli ajanut mutkassa vastaan tulleen henkilöauton vasempaan etulokasuojaan ja sinkoutunut metsään.
En tiedä, miten kävi, mutta paikalta lähteneellä ambulanssila ei tuntunut olevan kiirettä, eikä hälytys ollut päällä.
Itse kävelin lopun matkaa kotiin, koun linja-auto oli jumissa tiesululla.
Kyseisellä paikalla ajetaan yleensä ylinopeutta ja keskellä tietä, vaikka näkyvyys on olematon ja tie kapea. Hyvä asfalttipäällysteinen tienpinta houkuttaa vauhtiin.
sitä oli välillä liikenne valoissa ihmisillä hauskoja ilmeitä kun tuli vedettyä näin
mutta tulin uskoon ja kaahaminen ja driftailu loppu siiihen.
Lisäksi kalliin luokan laudukkaalla nykyautolla autolla tuota nopeutta ei voi laskea kaahaamiseksi. Luxus autojen ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin normi autoilla vakio rajoituksen vauhdissa. Lisäksi luiston estot, alustan ja jousituksen säätö, äkkijarrutus tehosteet, jne. Uutena toimintona oli jarrutusjärjestelmä, jossa esteen eteen tullessa tai määritellyn turvavälin päättyessä auto itse jarruttaa.
Kukaan todellinen kaahari ei kirjoittelisi noin . Ei myöskään mainostaisi eilen ajaneensa 220 lasissa. Tässä on vahvasti ylläpidon sormet pelissä, jotta saataisiin räväkkää keskustelua.
Koko ikäni olen ajanut yleisillä teillä pientä ylinopeutta, sillä matka edistyy näin menetellen joutuisesti. Aikaisemmin tommonen 10-15 yli ja nyttemmin nollatoleranssin aikakaudella vain 5-10.
Nämä ovat vielä niitä nopeuksia, mitkä eivät aiheuta vaaraa tai virhearvioita muiden liikenteessä liikkujien taholle. Ylinopeudella tarkoitan sellaista rauhallista nopeutta, millä matka joutuu ja ohitukset teen vain turvallisissa paikoissa.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä joiden täytyy audeillla ja bemareilla töytäillä riskipitoisiin ohituksiin paikassa kuin paikassa, vaikka sen voi tehdä turvallisesti jo seuraavalla suoralla. Ajansäästö on kuitenkin melkoisen mitätön kovallakin riskinotolla.
Erityisen vaikeaa on noudattaa rajoitusta, jos tiellä on 60 ja vierellä on pyörätie ja taloja on vain muutama lähellä taivaanrantaa. Mikä on rajoituksen peruste !!
Sitä ei edes kokeneella liikennesilmällä pysty havaitsemaan. Mitä tiemestari on tässä ajatellut vai onko ollut tuuliajolla.
Olen ollut mukana 6:ssa kolarissa, mutta en koskaan maksumiehenä. Nuo kolarit eivät liity ajamaani ylinopeuten vaan toisten virhearvioihin. Sen vuoksi minulla on ollut ainakin yli 15 vuotta 70+ bonukset.
Kovaa ajamisen oppii vain ajamalla kovaa. Sitä ei kirjoista opi. Suljetuilla tienpätkillä päästellään sitten välillä oikein reippaasti, että tuntuma säilyy auton käyttäytymiseen ja luisteluun. Oikein hyvää syksyä ja varokaa sadekelejä.
Suljetulla on hyvä purkaa ylimääräisiä paineita, niin voi tiellä ajaa tasaisen ripeästi.
Jos tuuri käy pääset pukuherrojen kanssa tummaan autoon. Eikä piipaa auto viekään sinua pois.
Jos vaarannat vielä itsellesi tärkeiden ihmisten henkiä kaahaamalla he kyydissä täytät mielisairaalan tarkkailulähetteestä jo kaksi kohtaa.
Hoitoon ottamatta jättäminen vaarantaisi hänen omaa terveyttään.
Hoitoon ottamatta jättäminen vaarantaisi muiden henkeä tai terveyttä.
Ja kyllä taiat sä sen kolmannenkin rastin siihen paperiin saada.
Hoitoon ottamatta jättäminen pahentaisi sairauden tilaa.
Eli mene hullu hoitoon, poliisi ei todellakaan voi auttaa sinua, sillä olet selkeästi mieltä vailla.
Internet on siitä hyvä keksintö, että löydät kyllä välittömästi kuvia ja videoita kolaripaikoilta joita ei ole sensuroitu pätkääkään! Sellaisista kolareista joissa on törmätty 200 km/h. Ja jälki on sellaista, että kuka tahansa selväjärkinen keventää kaasujalkaansa niitä katsottuaan.
Tajuatteko te ihmiset, että tuollaisista nopeuksista jos selviää hengissä on ainoa keino olla pyörätuolissa pahan aivovamman ja amputaatioiden kanssa. Sen jälkeen elämä on helvetti!
Te kaahaajat ajatelkaa edes kerran elämässä ja lopettakaa pelleily liikenteessä. Fysiikan lait ovat julmat ja eivät anna mitään anteeksi, sille miksi rajoitukset ovat 80 km/h, 100 km/h ja niin edelleen on painavat syynsä! Se ei ole mitään turhuutta vaan tarkkaan laskelmoituja juttuja.
Katsokaa kuvia kolaripaikoilta, silpotuineita ruumiita, sisäelimiä, verta ja murskautuneita kalloja. Sellaisia uhreja ei enää kukaan saa parsittua kokoon ja kukaan ei niihin enää elämän henkeä puhalla. Autokouluissa pitäisi näyttää kuvia oikeista kolareista ja mitä siellä oikeasti tapahtuu ja jos joku ei sen jälkeen uskalla autolla ajaa on pelkästään hyvä asia!
Auto ei ole lelu ja liikenne ei ole mikään leikkipaikka. Varovaisuutta liikenteeseen, fysiikan lait ovat mitä ovat.
Kaahari on edesvastuuton pelkuri.
eli tulin uudestaan uskoon n. neljä vuotta sitten
vanhassa elämässä olin auto kuski pahimmasta päästä eli olin kaahari ja sitä tuli reikä päässä aina laskettua joka paikkaan.
nämä asiat olen vasta tajunnut jälkeen päin.
kyllähän Jumala yritti minua vetää jo poikansa puoleen tuolloinkin mutta en kuunnellut vaan paadutin aina itsen yhä kovemmin
eli juttuja jota minulle on käynyt autojen kanssa kaahailessa
yhen auton ajoin pikku asfaltti tiellä 130km/h mettään mutta minulle ei käynyt mitään ja ajattelin vain että no ajaa rallikuskitkin mettään
toisen auton ajoin hiekka tiellä pikkubroidi kyydissä mettään kun piti vähän näyttää pikkuveljelle kuinka ajetaan, eli ajoin 120km/h mettään ei käynyt onneksi mitään minulle ja pikkubrodille kun oli turvavyöt taaskin vaan paadutin itseni enkä välittänyt ja jatkoin synnin tekemistä.
kolmanne auton ajoin melkin yhen talon seinään mutta onneksi siinä nyt ei käynyt mitään kenellekkään eikä autolle.
sitä on ollut enkeleitä matkassa kiitoksia siitä Herralle.
voin sanoa että oli kyllä ihme että ei käynyt noina kertoina mitään kumminkin 120-130 km/h on kova vauhti pikku teille, jokainenhan osaa suoralla kovaa ajaa mutta entä kurviteillä tai hiekka teillä?
mitä kuskeja ne on jotka kehuu että on tullu ajettua kovaa jos motarilla laskee tommosia nopeuksia?
kyllähän noita nopeuksia pitää aja hiekka tiellä ni sitte voi sanoa että on kova kuski tai pikku teillä eikä millään suoralla :)
no näin minun mielestä!
mutta näin jälkeen päin ajaeteltuna niin tommonen on lapsellista ja tyhmää touhua, ei mitään järkeä kaahailla ja driftailla.
nyttenhän olen tästä asiasta paranuksen tehnyt ja suosittelen muillekkin!
kiitoksia tästä Herralle
Pallit pois tollasilta ja konttaamaan katua...
vitun idiootti!!! Sinut pitäisi armotta...öööh, jätänkin sen sanomatta, ettei tule syytettä minulle!!!
pistää vaikka tiiliskiven kaasupolkimen alle niin vauhti hiljenee kummasti.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012091816087782_uu.shtml
Suomessa voisi autoverotuksen laskea, että tulisi parempia autoja liikenteeseen. Se estäsi ehkä nyhjereitä ajamasta alinopeutta joka pakottaa muut ajamaan ylinopeutta ja tekemään näitätyhmiä riskiohituksia. Tai sitten 20km tunnissa alinopeutta voisivat jäädä kotiin ja antaa korttinsa pois jos ajotaito ei ole riittävä nykyrajoituksiin.
Lisäksi autot eivät ole samat kuin ennenvanhaan vaan paljon turvallisempia ja ominaisuuksiltaan hallittavampia. Miksi rajoituksia ei nosteta? Pikemminkin vaan lasketaan entisestään.
Voi sanoa että 120 000 euron neliveto autollani ei 80km/h nopeusajoitus maantiellä ole muuta kuin kiusallista ajettavaa. Vauhti tuntu kuin jurraisi olisi paikallaan. Tätähän on vanhempien ja huonompien auton omistajien vaikea tajuta.
Alle jäämisen vaarantakiahan näitä nopeuksia halajavia hillitään, eihän nämä kulje -kuin omilla ehdoillaan -jotta heille tie auki taivasta myäten.
Ylinopeus sakkoja pitäisi nostaa kaksinkertaisesti.
Autot ovat kolaritilanteessa turvallisempia se on totta. Mutta haitat näkyvät nimenomaan hallittavuus puolella. Noussut paino vaikuttaa hallittavuuteen nimenomaan negatiivisesti. Siksi esim. ABS ja ESP ja sen kehittyneemmät versiot ovat nykyään elintärkeitä.
Jos autot olisivat edes lähellekään yhtä keveitä kuin esim. 80-luvulla olisi hallittavuus oikeasti parempi. Nyt se on vain massan ja turvalaitteiden aiheuttamaa tunnottomuutta ja osittaista illuusiota. Löllyvää mukavuutta, joka hämää kuljettajaa luulemaan että hän on kova rattimies citymaasturinsa ratissa.
Mitä tulee nopeusrajoituksiin, niin siihen pätee sanonta: sitä saa mitä tilaa. Jos olisi aikaisempia rajoituksia noudatettu, niin tuskinpa niitä laskettu olisi. Mutta meidäthän on tavallaan opetettu siihen muutaman prosentin ylitykseen hyväksymällä se.
Kyllä nämä pojat tietää miten asiat on! Kun sais vaan selvää tosta sotkusta ; )
Voi voi kuinka laitonta..
Ainiin oltiin saksassa, laillista 100%
Lakien mukaan mennään ja silti pitää ääntä kuin ampiainen