Tunnetteko poikaratsastajia?

:OOOO

Mä en oo nähnyt talleilla koskaan ratsastavia poikia mut entä te muut?Oon ymmärtänyt että nykyään on ihan ok että pojatkin ratsastaa mutta jostain syystä ei oo kyl tullut vastaan.Mitä mieltä ootte siitä sopiiko ratsastus harrastus pojille?

153

3974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lottis!

      Tunnen yhen, joka on tosin tallin pitäjän poika. =)
      Ootko ite poika? Musta pojille sopii ratsastus ihan yhtä hyvin. Me käydään serkkujen kaa hevoskerhossa ja yks mun serkuista on ainut poika siellä.

      • Tais kilpailla

        Muistan Kotkan suunnalla joskus nähneeni pojan ratsastustalleilla.

        40 tyttöä ja yksi poika, noin suurinpiirtein.


    • aorigj

      Maailman kuuluisimmat ratsastajat ovat miehiä, jos satut seuraamaan tv:stä raveja, estekisoja tms niin valtaosaa hevosista ohjastaa mies. Joten sanoisin, että hevosharrastus sopii loistavasti myös pojille :).

      • niin sopii! esim. viime mm.kisojen este-koulu ja kenttä ratsastuksessa oli tooooossssiiiii paljon miehiä ratsastamassa! :)


      • Anonyymi

        nii


    • Ninette

      Mun mielestä se käy tytöille sekä pojille kun mä oon tyttö ja mä ratsastan niin siell' tallilla käy ainakin kymmenen poikaa ratsastamassa niin on se ihan ok että pojatkin ratsastaa

    • yksityistalli

      Mie tiiän ainaki 5 poikaa jotka ratsastavat ja ainaki 3 jokka on harrastanu ratsastusta ja kisanneet ihan menestyksekkäästi.
      Pojat ehkä enemmän tykkää opetella yksityisillä talleilla ratsastusta, ymmärrän kyllä hyvin syyn. Nimittäi nuista 5 itte oon opettanu kahta ja kolmas sitte käy köpöttelemässä meän hevosilla huviksee tuossa kentällä.

    • :D

      Tunnen monia poikia. (: Joku poika oli vissiin voittanu SM-kultaa esteratsastuksessa? :)

    • lännenmies vm 71

      Kyllähän mies hevosen selässä on normaalimpaa kuin nainen hevosen selässä. Naiset hakevat vaan hevosesta seksuaalista fibaa.

      • Tosikko

        Heppamies taitaa kuvitella omiaan vihjeillään seksistä. Ei sitä hevosta muuten voimilla hallita jos sen vuoksi väität miehelle sopivan paremmin. Muuten, esim. isot sonnit tottelevat naisia paremmin kuin miehiä. itse myös niitä käsittelleenä tiedän vuosikymmenten kokemuksesta.


      • ongelmia!?

        kaikki tollaset puheet helvettiin täältä!! on totta että esim sodassa miehet ratsasti enemmän ja ennen vanhaan se olikin joillain alueilla vain miehille sallittua mutta naiset kyllä osaa käsitellä hevosia niin kuin pitää, rauhallisesti ja sydämmellä, ei voimalla!!


    • jormastiina12

      Miehet ovat ratsastaneet kautta aikojen. Ritarit, kasakat, intiaanit, ratsuväki yms. Naiset ovat ratsastaneet ehkä 50-100 vuotta.

      • caballera

        Naistensatulassa ratsastushan ei oo ratsastusta! :D


      • Tosikko

        Kyllä naiset on kauemmin ratsastaneet kuin sanoit !!!!


      • Tosikko
        caballera kirjoitti:

        Naistensatulassa ratsastushan ei oo ratsastusta! :D

        Ja mitähän se sitten on ? Sama kuin väittäisit ettei sirkuksessa ratsasteta kun siellä ollaan milloin mitenkin päin hevosen selässä tai mahan ali kiepsahdetaan vauhdissa


      • :-)

        Kyllä ne naiset on kuule ratsastaneet ihan lähes niin kauan kun miehetkin. Ihan yhtä yleistä se luonnollisesti ei ole ollut, mutta historia tuntee kyllä nasia, jotka ovat ratsastaneet vuosisatoja, ellei tuhansia sitten.


    • hepotikopoti

      Mies on seksikäs hevosen selässä, voi siis hyvin ratsastaa! Oma poikafrendi ratsastaa kans, ihan niinku minäki ♥

    • noh, ite ratsastan, ratsastavia poikia on vähemmän, mut ei sukupuoli oo este ratsastukselle! Se on niin ihana harrastus. Se sopii myös ehdottomasti pojille. Pojat voivat ajatella että se on tyttöjen juttu eivätkä ratsasta mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä jos poikakin ratsastaa. Enemmän poikaratsastajia kehiin!!!! Olen ehdottomasti sitä mieltä, että poikaratsastajia pitäisi olla enemmän!!! :)

    • söpöliiniorkokro

      mun poikaystävä on ratsastaja (; heil o ihana talli saksas

    • Kht Tulenpuuska

      Meijän tallil käy 5 poikaa et ei se mitenkään mtn ihmeellistää oo... Mut nyt ku vaihdoin tallia nii tääl ei oo ku yks 7 vuotias ;D

    • hevosrakas<3

      Joo oon nähny tallilla yhen pojan eläessäni,ja se kävi siellä luultavasti säännöllisesti. Ja minkä takii poika ei vois ratsastaa? Jos ihminen on kiinnostunut hevosista niin mikäs siinä,eikun hevosen selkään,iästä,sukupuolesta tai koosta riippumatta! ;D

      • sama ihmine

        (Sama lähettäjä ku hevosrakas


    • nimetönxD

      Olen nähnyt ratsastavia poikia, mutta olen sitä mieltä ettei pojat kuitenkaan ole yhtä hyviä kuin tytöt ratsastamaan. Voihan se olla, että olen niin "vanhanaikainen", että ajattelen ratsastuksen olevan vain tyttöjen harrastus.:)

      • Naistenko Ratsuväki

        Huomaan että kuinka vanhanaikanen ja perillä asioita todella olet XD
        Mene ystävälisti ja lue ratstusharratuksen historiaa.
        Naiset/tytöt ovat yleistyneeet ratasatajina vasta toisen maailman sodan jälkeen.
        Koko historia on täynnä ratsatavia miehiä jotka ovat olleeet joskus lapsia eli poikia (ritareista sotilaisiin ja lajin perusta on armeijan ratsuväki )
        Maailman parhaat ratsatajat ovat miehiä koska naiset joutuu jäämään äityilomalle siinä vaiheessa kun kilpataidot olisi hiottu huipuun.
        Miehet ovat parempia kouluttmaan hevosia järkeväämän aenteensa vuoksi, puhumattakaan ravipuoleta jossa naiset ovat vähemistö.
        Tytöt ja naiset vain ovat omineet ratsatuksen muotilajiksi itselleen n 60 luvulta alkaen.
        Sen jälkeen maailma on alkanu kulkea laput silmillä ja kiusaamaan ratsatvia poikia.
        Aloittajalle tsemppiä harrastuksen aloitukseen:)


      • Naistenko Ratsuväki kirjoitti:

        Huomaan että kuinka vanhanaikanen ja perillä asioita todella olet XD
        Mene ystävälisti ja lue ratstusharratuksen historiaa.
        Naiset/tytöt ovat yleistyneeet ratasatajina vasta toisen maailman sodan jälkeen.
        Koko historia on täynnä ratsatavia miehiä jotka ovat olleeet joskus lapsia eli poikia (ritareista sotilaisiin ja lajin perusta on armeijan ratsuväki )
        Maailman parhaat ratsatajat ovat miehiä koska naiset joutuu jäämään äityilomalle siinä vaiheessa kun kilpataidot olisi hiottu huipuun.
        Miehet ovat parempia kouluttmaan hevosia järkeväämän aenteensa vuoksi, puhumattakaan ravipuoleta jossa naiset ovat vähemistö.
        Tytöt ja naiset vain ovat omineet ratsatuksen muotilajiksi itselleen n 60 luvulta alkaen.
        Sen jälkeen maailma on alkanu kulkea laput silmillä ja kiusaamaan ratsatvia poikia.
        Aloittajalle tsemppiä harrastuksen aloitukseen:)

        kyllä siellä huipulla nykypäivänä on naiset ja miehen aika tasamääräisinä :D

        ja aivanko naiset JOUTUU jäämään äitiyslomalle :D
        ei minua ainakaan ole kukaan tullut pakoittamaan. ja monilla huippunais ratsastjilla no lapsia, he kyllä palaavat satulaan aika nopeasti synnytyksen jälkeen.

        Ja itseasiassa naiset ovat parempia kouluttamaan hevosia ;) juurikin pehmeyden ja määrätietoisuuden vuoksi. saaliseläintä ei pakottamalla kouluteta.


      • Hevosnainen(ko)
        Naistenko Ratsuväki kirjoitti:

        Huomaan että kuinka vanhanaikanen ja perillä asioita todella olet XD
        Mene ystävälisti ja lue ratstusharratuksen historiaa.
        Naiset/tytöt ovat yleistyneeet ratasatajina vasta toisen maailman sodan jälkeen.
        Koko historia on täynnä ratsatavia miehiä jotka ovat olleeet joskus lapsia eli poikia (ritareista sotilaisiin ja lajin perusta on armeijan ratsuväki )
        Maailman parhaat ratsatajat ovat miehiä koska naiset joutuu jäämään äityilomalle siinä vaiheessa kun kilpataidot olisi hiottu huipuun.
        Miehet ovat parempia kouluttmaan hevosia järkeväämän aenteensa vuoksi, puhumattakaan ravipuoleta jossa naiset ovat vähemistö.
        Tytöt ja naiset vain ovat omineet ratsatuksen muotilajiksi itselleen n 60 luvulta alkaen.
        Sen jälkeen maailma on alkanu kulkea laput silmillä ja kiusaamaan ratsatvia poikia.
        Aloittajalle tsemppiä harrastuksen aloitukseen:)

        Mun mielest miehet menettävät hermonsa helpommin hevosiin jos ne ei tottele lihasvoimaa eikä pakottamista.


      • Anonyymi
        Hevosnainen(ko) kirjoitti:

        Mun mielest miehet menettävät hermonsa helpommin hevosiin jos ne ei tottele lihasvoimaa eikä pakottamista.

        Silloin ainakin naiset ratsasti kun hevonen oli se liikkumis väline . Suomessa yleensä kärryjä tai rekeä käytettiin monessa maassa ratsastettiin, teitä oli vähemmän ihmiset asuivat erämaiden laidoilla .


    • nimetön :P

      Kyllä pojatkin voi mielestäni ratsastaa.. Tallilla jossa miä ratsastan käy pari poikaa, eikä siinä oo mitään ihmeellistä. Parilla pojalla siellä on oma hevonen ja käy säännöllisesti ratsastamassa.

    • hemmo

      Olen harrastanut ratsastusta 8 vuotta ja tiedän vain muutaman pojan, jotka harrastavat ratsastusta. Monen pojan mielestä ratsastus on noloa, mutta se on mukava tapa viettää aikaa. Kaikki ratsastamaan.

    • SexyBoys;)))

      Tottakai pojat voivat ratsastaa:)Suomen huippuratsastajatkin ovat miehiä niin miksei pojat voisi ratsastaa?Tallilla jossa itse käyn käy myös poikia ja he ovat hyvin mukavia:)

      Pojatki ratsastamaan se on ihanaa

    • Ihme kysymyksiä

      Miksei mies/poika voisi harrastaa ratsastusta? Olivatko kaikki "länkkärit" sittenkin naisia ja tyttöjä?

    • poikaratsastaja

      oon itekki poika ja tykkään ratsastuksest tosi paljon. Eikä se mua haittaa vaikka kuka sanos mitä.

    • Heppa hullu

      Tietenkin voi

    • pörrönen

      RAtsastus on kaikille tarkoitettu harrastus !

    • hamtaro

      Ratsastusta voi harrastaa minäkin!kuka vaan voi...

    • Rohkeasti tallille

      Voi.

      Olen poika ja olen harrastunut ratsastusta melkeinpä kahdeksan vuotta. On sitä muutamia tullut vastaan, muttei kauhean isossa mittakaavassa: kaikki ovat laskettavissa yhden käden sormilla.

      Jos olet poika ja pohdit mahdollisesti aloittamista, niin suosittelen kyllä lämpimästi. :]

    • Heppapoika"_

      Mä tunnen poikaratsastajia ja miehiä paljonkin, jotka harrastaa ratsastamista. Mutta nämä ovatkin amerikkalaisia. Meillä Suomessa ratsastus on tyttöjen laji tai siis sitä pidetään tyttöjen juttuna. Mutta tämä on vain meidän pohjoismaalaisten käsitys ja siitä ratsastuksesta on tehty täällä tyttöjen juttu. Menet tuonne Etelä- Eurooppaan ja varsinkin Amerikan mantereelle joko Pohjois- tai Etelä- Amerikkaan, niin miesten juttu on.

      Hevonen on iso ja voimakas eläin, joten jo senkin takia sen ratsastajaksi sopii paremmin mies kin naisihminen. Pojille se on oikeen hyvä harrastus ja sitä kannattaisi jatkaa ihan aikuisena miesten. Amerikoissa vaan on näitä lassomiehiä heppoineen ja siellä on suuria isoja maita ja alueita, joissa voi ratsastella vauhdilla laukaten useita kymmeniä kilometrejä päivän aikana.

      Meillä ratsastus kuuluu lähinnä tyttöjen hevosten silittelyharrastuksesi ja sitten ratsastellaan vähän aikaa, harjaillaan heppaa ja noin. Mutta pojille se oikea ratsastaminen ihan oikeesti kuuluu.

    • mmmmm

      Mä en oo koskaa nähny tallilla, millä ratsastan, poikaa. Niiden mielestä se on kai noloa tai jtn :D

    • •Ratsastus on best♥

      Ratsastus ei oo vain tyttöjen laji. Miehet kyllä ennen vanhaan niitä enemmän ratsasti ja koulutti .
      Ei oo noloa tai homojen hommaa (niinku kaikki sanoo et on)
      On tosi hienoa ,jos pojatkin osallistuvat ja pitävät eläimistä ,sillä nykyään mahtaa olla niin ,että suurinosa jumittuu pleikkarin tai muun pelikonsolin ääreen.

      Itse käyn myös Oulussa Saarantallilla ja Saaran poika Kalle omistaa nyt tallia (toki siis Saara käy siellä ja voi joskus tuurata Maikkia)

      JA tosiaan ratsastus on hieno harrastus ja jos joku sua haukkuu niin se on kateellinen vain ;)

    • .........v.........

      Siel tallil mis KÄVIN (en todellakaan käy enää) niin oli kaks poikaa jotka oli tallin omistajan poikii ni näin joskus ne ratsastamassa.

    • helloouuu

      Tunnen kaks poikaa, ne on mun tallikavereita. :) Mä en kuitenkaan oo poika :D

    • mä91

      ratsastuskoululla jossa mä käyn on pojille oma ratsastustunti ja ratsastuksenopettajan poika käy myös sillä tunnilla. :) joten poikia käy myös ainaki sillä tallilla. ei oo kyl iha hirveen vanhoja vaan jotai 10-12v

    • rida tyyppi

      Todellakin VOI! Miksei voisi!? Yhdessä maassa ratsastus on pelkkien poikienkin laji!

    • fii4

      Mun ratsastuksenopettajista suurin osa on ollut miehiä.

    • iituuuu

      Tietenkin pojat voi ratsastaa siinä missä tytötkin, ei harrastus katso sukupuolta.
      Onhan maailman 'parhaat' ratsastajatkin miehiä ja usein myös raviurheilu on ollut poikien suosiossa.

    • Opp1las

      En tunne.

      • Henkka552

        Ok.


    • ridingboy97

      Ratsastus sopii todellakin pojille! Ite oon harrastanu jo 4 vuotta ja oon tykänny ihan sikana. Oon tutustunu uusiin hevosiin ja koiriin, sekä ihmisiin. Tytötki on ihan jees.

    • tyytyväinen

      Meikäläisen kanssa samalla heppaleirillä oli poika, oli alkuun outoa kun hn siellä oli mutta hän tuli kaikkien kanssa juttuun ja homma toimi ja oli todella hauskaa. ja ulkomaillahan melkein enemmän näkee poikia kuin tyttöjä. Myös yhden tuttava lääkärin poika ratsastaa ja pitää touhusta todella. en näe asiassa mitään outoa päin vastoin! hyvä jos pojilla on rohkeutta lähteä tallille ompahan välillä fiksuakin seuraa!

    • Tosikko

      Ja minkähän vuoksi pojat ei voisi ratsastaa ? Tietääkseni ratsastaneet vuosituhansia !

    • kinnunen5

      Tuota......................................I
      ------------------------------------I



      Voisin sanoa tähän että; ap on ihmeellinen; koska:
      Miehethän nimenomaan ratsastavat.
      En tiedä montaa naista, jotka ratsastavat, mutta vastoin periaatteitasi tunnen miehiä, jotka ratsastavat¨
      se on kummankin laji, etenkin miesten
      tosin kaikki miehet eivät tykkää ratsastaa, siksi naisratsastajia on enemmän.
      Esim Jukka Kinnunen on mies ratsastaja, ja hyvin menestynyt.

    • heppahullu4

      mä ooon nähny paljonki tallilla poikia kyl poikavoi harrastaa ratsastusta

      • Poika3123

        Itse kyllä harrastan ratsastusta ja olen poika enkä häpeä itseeni ollenkaan. Muut sitte häpeävät minunkin puolesta.


    • Ja kyllä voi

      Olen 49 vuotias nainen ja kolme poikaani (15,19,25v) harrastaa ratsastusta enkä näe siinä mitään outoa.

    • kari 89

      hei pojat, nuoret miehet sekä miehet olen 23 vuotias nuori yrittäjä helsingistä olen siis nuori mies ja olen 18 vuotta ollut hevosten kanssa tekemisissä säänöllisesti sekä myös on tullut jaksoja kun on hieman jäänyt ratsastus mutta pointti minulla on siinä että ratsastus on todella miestenkin juttu esim siksi että kun hevosella menee niin sillon on pidettävä pää kylmänä ja hallittava hevonen auktoriteetilla ja pienillä avuilla ja ottaen huomioon että kun hallitsee 500-900kg liikuvaa elävää massaa jolla on 4 jalkaa niin perus järkikin sen sanoo että massansa puolesta hevosta ei voi edes hallita voimalla tai pakottamalla vaan pitää olla hevoselle se johtaja joka näyttää suunnan ja kertoo tahdin joten tämä on hyvä tapa harjoittaa itsessään sitä alfa uros puolta ja aitoa johtajuutta sillä sitä me miehet tarvitaan ! kaikki enemmän tai vähemmän ja toinen pointti mietitään että suomessa ratsastus on ns tyttöjen juttu niin onko se häpeä nyt tosiaan olla hevosen selässä naisten keskellä kun muut miehet joko tinttaa kaljaa himassa tai pelaa vaikka futista tai penkki urheilee sillä jos näin hauskasti heitetään niin eipähän ainakaan ole kauheasti mies puolisia kilpailijoita kun valitsee sitä neitiä tai leidiä jota pyytää reffeille tai syämään sekä myöskin 3 asia on tosiaan se että hevoset opettaa myös meille ihmisille erittäin tärkeitä luonteen piirteitä jotka on määrätietoisuus, rauhallisuus, päättävisyys, periksiantamattomuus, ymmärtäväisyys, suvaitsevaisuus ja sitten vielä 4 asia miksi ratsastus on juuri myöskin miesten/poikien juttu ratsastus on äärimmäisen hyvää sekä raskasta liikuntaa/urheilua jossa lihakset kehittyvät sekä tasapaino paranee joka ratsastus kerran myötä joten tässä painavaa faktaa miksi miehet menkää talleille ja hevosen selkään luoka suorassa ja ylpeinä että te tulitte nyt opettelemaan miten ratsastetaan mutta vaikka ylpeä pitää olla toki tuosta niin hovosen kanssa on hyvä olla nöyrä sillä loppupeleissä hevonen on se joka on erittäin hyvä tipauttamaan liian itsevarmat sekä yli mieliset maan pinnalle kirjaimellisesti :D

      • temezzzzz

        Jonne jäbä


    • ratsastaja itsekin

      Joutuuko pojat sitten käyttämään tyttöjen ratsastushousuja koska en ole ainakaan kuullut että pojille tarkoitettuja housuja olisi kovin yleisesti myynnissä? Tai ainaskin ne on kai aika kalliitta. Monissa katalogeissa ei ole kuin naisten ja tyttöjen ja korkeintaan aikuisten miesten ratsastushousuja, ei siis poikien. On aika harvassa. Tiedän yhen pojan joka ainakin ennen harrasti ratsastusta ja se käytti siskonsa housuja.

      • Tuiskuturpa

        Jotkut pojat suhtautuvat tyttöjen ratsastushousuihin rennosti heille tärkeintä ovat hevoset! Tiedän muutamia poikia jotka harrastavat ratsastusta.mielestäni tyttöjen housuja voi käyttää pojatkin


      • joopajoo..

        kyllä meilläkin Hevosmeressä myydään miesten housuja, ihan samaa hintaluokkaa kuin naistenkin (20-200€) yleensä nuorimmille pojille käy ihan yhtä hyvin tyttöjen housut. Monissa kaupoissa ei myydä mieheille koska se ei kannata kun on niin vähän niitä miesratsastajia, mutta ehkä, toivottavasti, se muuttuu :)


    • ravityttö

      Mun mielestä pojatki saa käydä tunneilla, eikä siinä oo mitään noloo! :)
      Mun yks luokkalainen tyttö ei haluu kertoo kellekkää et sen isoveli ratsastaa koska sitä kuulemma varmaa kiusattais :/
      Mut ei siin oo mitäään noloo, koska kuuluisimmat ratsastajat on miehiä! :) ja raveissakin ohjastajat on yleensä miehiä :)

    • en oo ite nähnyt, mutta kyllä ne voi ratsastaa jos pysyy selässä! :D

      • möörni

        Herää


    • Ite oon ratsastannu parinkii pojankkaa samalla tunnilla (;

    • mmallikass

      Kyllä ne pojat sopii sinne kuin tytötkin. Ite kävin tunneilla vuoden verran ja sen jälkeen satunnaisesti. Aloitin noin 24 vuotiaana? Nyt 30 vähän harvemmin. Tekee ryhdille ihmeitä!

      • mmallikass

        niijjoo, ja mulla on ratsastushousut. Ne ovat väljälahkeiset. Takamuksesta ja reisistä aavistuksen tiukemmat.


    • huhhuuheuuuu

      Poika voi harrastaa balettia, virkkausta, kansantanssia, leijan lennätystä, persuilua, postimerkkeilyä, runoja, jne. ja poika kuittaa samalla sen kunnian, että hän on suomeksi sanottuna homppeli.

    • lkwdjcb

      Mun tallil on muutama poika, mutta ihmettelin aina nuorempana, että miten kaikki huippuratsastajat on aina miehiä, mutta tallleilla ei koskaan ole.(kyllähän niitä on naisiakin, mutta siis ei mun mielest nii paljoo)

    • Ratsuponi

      oon nähny yhen miehen ja jotai 5 pikkupoikaa alkeistunneilla isäni kun pakotin

    • Yhden pojan äiti

      Tytöillä ja pojilla on ennen murrosikää lantio suunnilleen yhtä leveä. Sen takia ei erikseen ole tyttöjen ja poikien ratsastushousuja. Murrosiän myötä tyttöjen lantio levenee, mutta poikien ei. Siksi aikuisille löytyy leikkaukset sekä miehille että naisille. Sama juttu kilpailutakin kanssa. Nuoremmilla sama leikkaus toimii, mutta murrosiässä tarvitaan jo erilainen leikkaus. Kuvastoissa housut on tyttöjen päällä, koska suurin osa kuvastoja selaavista on tyttöjä tai naisia.

      Se, miksi huipuista suuri osa on miehiä johtuu suurelta osin siitä, että miehillä on yleensä parempi vartalonhallinta. Pojat haastavat luonnostaan oman vartalonsa monenlaisiin haasteisiin kiipeilemällä, säntäilemällä, pelaamalla yms. Huipulle pyrkivän ratsastajatyttösen kannattaisi harrastaa jotain muutakin ja oppia hallitsemaan omaa kehoaan paremmin. Huippu-urheilijoilla on lähes poikkeuksetta takanaan hyvin monipuolinen liikuntatausta.

      Minun oma poikani aloitti ratsastuksen nyt 11-vuotiaana eikä mielestäni kukaan tallilla katso meitä sen pidempään kuin muitakaan. Tallitytöt auttavat ja neuvovat meitä mielellään, jos ei osata, ja alkuun löytyi taluttajakin aina helposti. Välillä minä autan tyttöjäkin, jos eivät saa nostettua vaikka satulaa selkään. Sen sijaan teini-ikään päässeet tallitytöt eivät juuri puhu eivätkä pukahda, vastaavat hyvin lyhyesti jos jotain kysyy.

      Omista ratsastusvuosista on aikaa jo melkein 20-vuotta, mutta kovasti ne pollet kiehtoo uudelleen. On mukavaa hommailla oman lapsen kanssa hevosen ympärillä. Jospa sitä jossain vaiheessa uskaltautuisi itsekin taas hepan selkään.

    • Turpakarvanen

      Hah. Tunnen KYMMENIÄ poikia jotka ratsastavat, sekä pari miestäkin ja ovat oikeasti jopa paljonn parempia ratsastamaan kuin jotkut ;D

    • kyllä pojatkin voi ratsastaa! sitähän ne ennen teki mutta enemmän kyllä reellä o.o
      mutta kyllä poika VOI RATSASTAA! (;

    • Hevostelua

      Oma isoveljeni harrastaa ratsastusta ja meillä onkin 1 oma hevonen, mutta minä en tosin tiedä hevosista juuri lainkaan kun en niistä juurikaan välitä. Mielestä ratsastus sopii yhtä hyvin tytöille kuin pojillekkin. Itsellä ei kyllä ole tullut mieleen ottaa hevosia varsinaiseksi harrastuksekseni, vaikka joskus veljeni opettaakin minua ratsastamaan. :)

    • OFC!

      Tottakai! Kaikki pojat vaan ajattelee että se on tyttöjen laji, ja jos sitä harrastaa nii on nolo. Ihan normaalia se on ihan niinku tytötkin harrastaa lätkää ja futista! Sinne vaa ridaamaan rohkeesti!

    • heppa tyttö

      oon ite ratsastanu 4 vuot kolmel eri talleil ja oon vrm nähny 2 poikaa ratsastamas...
      mun mielest pojat iha hyvin vois alottaa kaikki vaik ratsastuksen ja lopettaa kiusaamisen sanomal koko ajan et meetvursti on hyvää kylhä miehet ja pojat ratsasti jo 100 vuot sit... se sopii iha hyvin pojille ki!! :)

    • juppifarikos

      Kyllä, kaverini :-) Hän on ainoa poika tallillamme, haittaakse? Ei. Hän on rohkea, nykynuori eli siis snäbäri sillee kohol etc. :D

    • sda

      HOMOJA KAIKKI !!

    • Laura

      Meidän tallilla (yksityistalli) on 20 karsinapaikkaa ja parhaimmillaan 5 hevosta on ollut miesten omistamia ja ratsastamia :) Siskoni käy ratsastuskoulussa, ja siellä käy viikoittain yleensä viisi aikuista miestä tunneilla, ja talutustunneilla on pikkupoikia noin 20% kaikista ratsastajista!

    • wildiary

      Opiskelin hevosopistossa ja siellä jopa rinnakkaisluokallani oli poika. Tallilla jossa hevoseni on tällä hetkellä, käy ratsastamassa n.13poikaa. Sekä tunnen monia poikia, jotka harrastavat ratsastusta. Myös valmentajani ovat olleet miehiä. Veljeni on kokeillut ratsastamista, mutta todettiin hänen olevan hevosille allerginen, olisi muuten aloittanut ratsastuksen vakituisesti! Isäni harrastaa myös ratsastusta, vaikka onkin allerginen hän menee allergialääkkeiden avulla, koska haluaa oppia, eikä häntä pitele oikein mikään :) ! Suosittelen poikia kokeilemaan edes :) !

    • Nimetön--

      Ne pojathan on tosi hyviä ratsastajia!

    • mtts

      mä luulen et monet pojat ei tykkää nimenomaan niistä ratsastuasuista, siis se voi vähän hävettää ku vetää sellaiset vartalonmyötäiset housut jalkaan, jos ne on vielä tyttöjen housut. mahtaako olla kovin mukavatkaan?

    • ratsastajaja

      teini-iässä tollanen voi varmaan hävettää, ei kai enää vanhempana. mut siis ei ne nyt kai ihan vartalomyötäiset oo, on siellä alla varmaan jotain?

    • vanha homo0240

      Mun mielestä ainakin joku tuollainen 16-18 v poika näyttää tosi söötiltä hevosen selässä pylly tiukasti satulaa vasten.

    • Pojat ratsastamaan!

      Minusta olisi HYVÄ jos poikia tulisi harrastamaan ratsastusta enmmänkin. Luokallani on yksi poika joka ratsastaa ja 2 tyttöä minä. Olen kyllä monesti nähnyt isoja miehiä kuuluisissa estekisoissa enemmän kuin naisia! Ja meidän tallilla ratsastaa moni poika

    • kyllä joo

      Kyllä se sopii se on niin poikien kuin tyttöjenkin harrastus molemmat voivat harrastaa jos mieli tekee

    • Tietenkin voivat!

      Tietenkin pojat voivat harrastaa ratsastusta! Ennen vanhaan vain miehet ratsastivat ja naiset eivät, en kyllä ymmärrä että miksi poikia näkyy enäään vähän talleilla... Ravitallit ovat kuitenkin eri asia sillä moni nainen omistaa ravihevosen mutta mies ajaa hevosta... Kun olin slkeis-yleis leisrillä sielläkin oli poika... :)

    • !!??

      Onko se noloa jos pojat ratsastaa? Varsinkin jos kaikki muut tallilla on tyttöjä?

    • nikkenikkenikke

      Ei paitsi jos on homo

    • iina4

      "Väärä" sukupuoli luo aina ennakkoluuloja. Ratsastuspojat saavat kuulla varmaan viheltelyä ja alentavia kommentteja, sekä selän takana tirskumista tallin tytöiltä. Samalla lailla vaikka jääkiekkoa pelaaviin tyttöihin suhtaudutaan. Loppujen lopuksi mitä sillä on väliä oletko tyttö vai poika jos kerran pidät siitä harrastuksesta? Minä olen tyttö mutta se on mulle aivan sama mitä muiden ratsastajien jalkojen välissä on. Jos tykkäätt ratsastuksesta, niin anna palaa vaan!

    • cecilia999

      tunnen itse asiassa aika monta... about 15 hyvin :)

      • meetvurstimiess

        Ja kaikki on homoja. :)


    • Eiks nuo kaikki

      ratsastavat pojat oo vähän H.

    • hevoshullu62

      Jos poika haluaa ratsastaa on päässä kyllä jotain vikaa. Suosittelen sukupuolisuuntautumistutkimusta tai terapeutti hoitoa. Jos kumpikaan ei auta suosittelen poikanne paahtamista uunissa. Terveisin hevosrakastajahh62 :).

      • sarsku03

        kuule oi siin oo mitää pahaa joss poika ratsastaa, vai on kosusta, joss on ni sulla on päässä jotain häikkäää.


      • hjr5b545555jyj4

        poikien ratsastaminen on ihan normaalia...


    • sarsku03

      Mä oon nähny takkulassa poikia raysastamassa oon itte ratsastanu4vuotta ja mun tunneilla on ollu poikia. Et ei siin oo mitää pahaa jos pojat tai miehet ratsastaa.

    • 2011 aloittanut

      Just eilen kävin tallin joulujuhlassa, ja siellä oli esitys, jossa esiintyi kolme miestä. Minusta on ihanaa, jos pojatkin uskaltautuvat tallille ja selkään!

    • pögäel

      Heipparallaa! minä olen pögäel ja minä harrastan ratsastusta kaverini kostin kanssa ja se on oikein mukavaa. Täytyy olla rohkea!

    • HevosHullu1

      ei sil oo mitää välii onko tyttö vai poika kyl pojatki voi ratsastaa

    • Täällä on yksi, tosin ei poika vaan Mies :)

      Taitaa olla menossa jo viides vuosi?

    • ratsastajaflikka

      Ennenhän ratsastajat olivat ainoastaan miehiä, miksei nytkin?
      Tunnen pari, mutta onneksi telkkarissa näkyy todella paljon miehiä vasrsinkin esteradoilla! Suomalaiset miehet ei niin paljoo oo ratsastuksesta innostunut.

    • joku

      Tunnen muutaman pikaratsastajan. :) Toisella on oma hevonen, ja hän kisaa sillä. Hän on myös erittäin taitava ratsastaja! Mielestän ratsastus sopii pojille! :D

    • Ratsastus käy opojil

      KYL KÄY!!!!!

    • tätä mieltä

      Mä luulen että pojilla on aika korkee kynnys alottaa ratsastaminen.Talleilla melkein kaikki samanikäiset on tyttöjä.Senhän nyt tietää että teinitytöt on kaikkein pahimpia.Siellä on omat porukat johon ei helpolla pääse mukaan varsinkin jos on poika.Varmaan selän takana naureskelu ja kaikenlainen härnääminen on ihan tavallista varsinkin teini ikäisille hevospojille.Valitettavasti.Ja oon ihan samaa mieltä että ratsastushousut ja muut varusteet on suunniteltu nimenomaan naisten vartaloille eli ei pojat varmaan tunne oloaan niissä kovin muakavaksi.

    • kikkeli20

      Oikeastaan suurin osa "huippuratsastajista" on miehiä, joten...

    • Onneksi housut venyy ja paukkuu ;)
      Eikä ainakaan minua haittaa että suurin osa ratsastajista on naisia :)

    • mminä täs vaa

      Mailmalla on hirveästi miespuolisia hevos harrastajia.Ja se on ihan hirveän hyvä juttu. mutta millään tallilla jossa itse olen käynyt ei ole poikia näkynyt ja se on todella surulista.Pari kansallisella ja alue tasolla kilpailevaa teinipoikaa tunnen ja kaikki on hyvän näkösiä ja todella mukavia eli heitä lisää :)Suomessa on paljon heppa-tyttöjä, jotka haluisivat seurustella ratsastavan pojan kanssa.Melkein kaikki oman kouluni pojat vihaa hevosia! mikä siinä on että niin ylväitä eläimiä vihataan ,mutta esim. koirista silti pitävät :0 se voi olla et jotkut pojat ehkä voisi kiinnostua tästä lajista mut kiusaamisen takia ei uskalla.Eli siittä voi päätellä että pojat lukuun ottamattatta ratsastavia ovat nössöjä.mutta minkäs sille voi!

    • Vastaan (:

      Moi! Olin pari vuotta sitte kattomassa serkun tuntia ja samassa ryhmässä oli poika. Joten olen nähny pojan ratsastavan (:

    • mariannekarkkifani

      Mun kamun veli käy ratsastamassa kamun kaa usein joten ainakin luulisin et ei se oo noloo.
      Mun mielest pojat saa iha yhtä hyvin ratsastaa ku tytötki!

    • ritarihaukka

      Kyllä pojatkin ratsastaa, usein pojat ei vaan kehtaa aloittaa ratsastusta. mutta on monia hyviä mies ratsastajiakin. Ratsastus on kaikille sopivaa! :)

    • HevosIhminen

      Tottakai voi! Mun veli ratsasti monia vuosia sitte, itte olin liian pieni muka menemään mutta hyvin se tuntu pärjäävän tyttöjen kanssa leirilläki! Oon kyl ittekki tyttö mutta silti, kaikki on tervettulleita mun mielestä :) ittelläni omii hevosii nääs, ruunia kaikki? Mutta siis tuolla ylemmällä tasollahan suurin osa on piehiä esim nyt vaikka Piushan on tosi hyvä

    • Relloo

      Jos menee katsomaan huipputason kilpailuja niin varsinkin esteillä suurin osa on miehiä!

      Mielestäni on typerää että rastastavia poikia on niin vähän, sillä tavoitteellisina ja kunnon opetuksen saaneina he olisivat Suomelle tulevaisuuden toivo, niinkuin ketä tahansa tavoitteellinen ja kunnon opetuksen saanut ratsastaja.

      Se on harmittavaa, että seura- ja aluetasolla on niin vähän poikaratsastajia. Olisi mukavaa nähdä heidän ratsastavan. Kansallisella tasollakin on mielestäni hieman liian vähän poikaratsastajia.

      Koska maailman huipulla on niin paljon miesratsastajia, niin olen aina välillä ihmetellyt että mistä niitä oikein tulee? Sillä täällä suomessa tunnen / tiedän vain harvoja poika/miesratsastajia, jotka kilpailevat.

      Mielestäni Suomen ratsastustulevaisuus näyttää näillä kantimilla ollessaan melko nais painotteiselta ja itse ainakin kaipaan niitä poikia/miehiä sinne kisaradoille.

      Joten kaikki pojat ja miehet jotka ovat edes harkinneet ratsastuksen aloittamista niin sinne vaan! Ne jotka sitä oikeasti haluavat, ja sitäpaitsi, valikoimaa löytyy.

      :)

    • Zilpa

      Kyllä pojatkin voivat harrastaa ratsastusta. Zilpan Tallilla käy kaksi poikaa, joista toinen tietääkseni jopa omistaa hevosen. (Ponin)

    • heppatyttö

      Kaikki maailman parhaat ratsastajat ovat miehiä... että ehdottomasti voi pojatki ratsastaa. meillä käy talleilla ainaki 3 poikaa/miestä, hyvin ne siellä pärjää ja saa paljon ihailuja heppatytöiltä ;)

    • kyllä!

      suomessa 2011 testattu että 98 % ridaajista naisia ja 2 % miehiä.. surullista:( mielestäni ratsastus sopii molemmille ihan yhtä hyvin :) yritetään nostaa tuota miesten prosenttia ainakin 30% :) eiks vaan (:

    • gayride

      Pojat voi ihan hyvin ratsastaa tai harrastaa balettia. Tulee se homous muutenkin ilmi. Turha sen takia on ruveta lätkää veivaamaan.

    • lol!

      Aika tyhmä kysymys!!Kyllä poika VOI harrastaa ratsastusta!!

      • entinen ratsastaja

        kun kävin ratsastuskoulussa siemmä oli 1 poika sitä varmaan vähän nolotti kun oli ainoa poika mutta sillä meni silti hyvin kyl ne saa ratsastaa.


    • pikemminkin tyttöjen

      pikemminki nykyään on ihan okei että TYTTÖ ratsastaa sillä sehän on alkujaan poikien/ritareiden ymm laji

    • 100%eläinhullu

      kaikki voivat harrastaa ratsastusta.Olin kerran yhdellä tallilla ja siellä oli kolme heppa poikaa ja ratsastus tunnilla kaks tai yks

    • Larppaa...

      Kyllä se sopii että tytöille että pojille. Ei sillä ole mitään merkitystä, ja minä olen nähnyt pojan ratsastamassa...=D

    • rohkeasti

      Kaikki pojat vaan rohkeasti tallille, jos vähääkään kiinnostaa! Tiedän itse muutamia ratsastavia poikia ja maailman huipulla ratsastavat ovat usein miehiä .

    • gayantti<3

      Sinne vaan rohkeasti nahkahousuissa ja ilman paitaa, eiköhän sieltä anaalia löydy ;)

    • tuhma setä

      Hevosen selässä pyöreä pylly satulaa vasten poika on kiihottavan näköinen. Ratsastus on pojille oikein mukava harrastus. Kyllä siinä tunnin jälkeen kun on saanut pylly ja eturauhanen hierontaa, alkaa jo pojilla posket punottaa......

    • kukavaan!!

      Minun mielestä pojat voivat myös ratsastamassa.. Olen nähnyt todella monia poikia hevostalleilla, ja ratsastus} harrastushan sekin on! ;)

    • heppaäiti

      Voi jessus teitä... mutta voi jumaleissön myös mielipiteitä 70-luvulta: itse olen nelivitonen nainen, harrastanut ratsastusta pienestä pitäen, jo silloin kuin se oli POIKIEN harrastus (jopa lehdissä paheksuttiin tyttöjä, jotka ratsasti!), ja nyt kun 12-vuotias poikani ratsastaa, niin se onkin tyttöjen ja homojen juttu! Ja tosiaan, onhan se varmaan homoa että lähes teini-ikäinen poika hengaa tyttöjen kanssa :D Ja vaikka ois homo, niin ei ainakaan mua äitinä haittais.

      Eli ihan kuulkaa sama, eiköhän me kaikki harrasteta just sitä, mistä tykätään. Tytöt, pojat, heterot, homot ja mitä meitä nyt onkaan!

    • Minä täällä

      Ratsastus sopii kaikille. Meiän tallilla on oma ryhmä pojille.

    • Joanna....

      Aivan yhtä hyvin pojat voivat ratsastaa kuin tytötkin. Uskaltaisin väittää, vaikka en ole kisoja pitkiin aikoihin seurannutkaan että parhaimmat ratsastajat ovat miehiä.
      Raveissa en ole törmännyt juurikaan naisohjastajiin vaan miehet vievät voiton siinäkin asiassa..
      Jos aloittaja, tykkäät ratsastaa niin pidä ihmeessä mahtavasta harrastuksestasi kiinni! Onnea hienon harrastuksen johdosta, toivottavasti viihdyt sen parissa pitkään ja kehityt pitkälle! :)

      • Jaha.....

        Harrastan itsekkin ratsastusta ja olen myös käynyt kisoissa. siellä oli enemmän mies ratsastajia kuin nais.. :)


    • kissamies HR

      Olen samalla puolella kuin se Joanna.... minä olen 11.v poika ja olen ratsastanut 9-10 vuotiaana yhdessä kotieläinpaikassa nimeltä Falkulla (Helsingissä). Niin, siis nyt asiaan: minä tykkään ratsastaa hevosilla! Pojille oikeus ratsastaa! XD

    • JAjajaaaa

      Kyllä minäkin ratsatan ja olen Poika!

    • Tuntematon Anonyymi

      Eiks ne parhaimmat ratsastajat ole poikia?

      • anzzzzzku2224

        Mun mielestä ratsastus on naisten ja tyttöjen laji. Tai siis tuntuu luonnollisemmalta kun nainen ratsastaa. Ite oon nainen ja oon harrastanut nyt 4 vuotta. En muista nähneeni yhtää miespuolista ratsastajaa koko aikana ja ihan hyvä niin. Siis tarkoitan sitä kun melkein kaikki lajit on miesvaltaisia niin musta on ihan oikein että on jotain mikä sopii vain naisille. No ehkä mua syytetään vanhanaikaiseksi mun mä oon tätä mieltä. En suosittele ratsastusta kellekkään jolla on pallit. Tytöillekin pitää jättää jotain omaa.


      • heiidii1
        anzzzzzku2224 kirjoitti:

        Mun mielestä ratsastus on naisten ja tyttöjen laji. Tai siis tuntuu luonnollisemmalta kun nainen ratsastaa. Ite oon nainen ja oon harrastanut nyt 4 vuotta. En muista nähneeni yhtää miespuolista ratsastajaa koko aikana ja ihan hyvä niin. Siis tarkoitan sitä kun melkein kaikki lajit on miesvaltaisia niin musta on ihan oikein että on jotain mikä sopii vain naisille. No ehkä mua syytetään vanhanaikaiseksi mun mä oon tätä mieltä. En suosittele ratsastusta kellekkään jolla on pallit. Tytöillekin pitää jättää jotain omaa.

        nii ehkä se näyttää järke vämmältä. kumäki ratsastan nii ehkä se on naisten harrastus


    • sopiiko sitten?

      No entä jos ottaa pallit pois?

    • heiidii1

      kyllä oon nähny poikien ratsastavan: aika montakertaa mut siellä tallilla mis mä käyn ei oo poikii. mut muuten oon nähny ratsastavan. ei siinä ehkä oo mitää ihmeellistä. mut vastatkaa tähä niimä vastaan takas. nii et oon nähny.

    • Ratsastuksesta...

      Olen 35-v nainen ja minulla on vuosien ratsastuskokemus. Meillä oli kotona aikoinaan pari ratsuhevosta ja yksi poni. Minulla on pikkusisko ja hän harrasti nuorena aktiivisesti ratsastusta ja käy yhä nykyisinkin sattunaisesti ratsastamassa. Isäni täyttää tänä vuonna 60-vuotta ja hän on harrastanut ikänsä ratsastusta. Äitini on ratsastanut myös jonkin verran mutta hän ei koskaan innostunut harrastamaan ratsastusta säännöllisesti. Hän osallistui kuitenkin mielellään hevosten hoitoon ym. Minulla on 7-vuotias poika ja 5-vuotias tyttö ja myös he harrastavat ratsastusta. En ymmärrä miksi kyseenalaistetaan jotain harrastusta sukupuoleen vedoten? Ihan yhtä hyvin hevonen tai poni tottelee on siellä selässä poika tai tyttö ratsastajana :) Kyllä ne asenteet taitaa ainakin osittain lähteä sieltä kasvatuksesta ja kotoa miten suvaitsevainen lapsesta kasvaa.

    • Sudenjälki

      Voi poikakin harrastaa atsastusta. Ei ole olemassa "poikien ja tyttöjen lajeja".

    • ratsastaja tyyppi

      En oo kyl ikinä tavannu...

    • parappa

      Kyllä ihan hyvin voit. Nykyään sitäpaitsi pyritään tasa-arvoon, taikka ainakin ennen siitä tasa-arvosta puhuttiin naisten puolelta kovastikkin.

      Vaikka vähemmistönähän pojat tässä asiassa/lajissa ovat.

    • nimimerkki11

      tottakai voi pojatki ratsastaa,mun mielest kaikki lajit on sekä tyttöjen että poikien itekki oon tyttö ja pelaan jäkistä ja sählyä :)

    • verna00

      Kyllä pojat voi ratsastaa! Mitä vikaa siinä muka on?? mulla on 13vuotias veli ja se harrastaa ratsastusta!! :)

    • piste.

      ei.

    • Varo ja mieti

      Eritoten nykyiset ja tulevat homopojat ja muut homoseksuaalit voivat hyvin harrastaa ratsastusta. Tosimiehille eli ei hinteille on sitten oikeet miesten lajit eli nyrkkeily, jääkiekko, hiihto, metsästys..tässä esimerkkejä. Varo ratsastusta jos et haluu muuttuuu ämmämäiseksi mieheksi tai jopa hintiksi. Joisakin pitkään ratsastaneista tulee oikee homohinttareita. Sitten se puhe muuttuu kun muuttuu homoks..

    • on niitä

      näkyyhän noita ja aikuisiakin miehiä kun esteratsastus kilpailussa ovat olleet

    • muistaa

      Poikaratsastajat ovat hinttejä! KILL THEM WITH FIRE!!!!!!!!!

    • issikkalovers4ever

      Ihan oikeesti!! siis tottakai pojat voi harrastaa ratsastusta!! ....oikeesti....

    • Totuuskerrastajulki

      Kaikki työ jotka ootte sitä mieltä että ratsastus kuuluu vain naisille. Kaikki miesratsastajat ovat homoja etc. Sopii tulla sanomaan päin naamaa :D Jos uskaltaa :D Uskon että 92 prosenttia tämän keskustelun huutelijoista jotain karvattomia jonneja joilla es noussu taas päähän... Mikäs sen mukavempaa kuin hengailla siellä timmien tytyjen kanssa. Ja toisaan miehille myydään ihan omia vaatteita sitä varten, ei tarvitse tytyjen housuja käyttää. Tunnen kaksi miespuolista jotka ratsastaa, ja voin sanoa että kyllä sitä on paljon mielekkäämpi katsella kuin niitä tyttöjä jotka poraa siellä hevosen selässä kun ei poni tottele ja mulla on menkat ja vielä mitä kaikkee.

    • akldjv

      Tottakai miehet voi ratsastaa! Ja itse hevosihmisenä tykkäänki enemmän pojista jotka ratsastaa tai tyksii ponskeista. Meillä kävi koulussa islantilainen nainen ruotsin tunnilla ja se kerto, että Islannissa valtaosa ratsastajista on miehiä, ja on todella omituista jos nainen on hevosen selässä. Usein Islannissa kuulemma naiset on niitä jotka nörtteilevät koneen ääressä.

      Meillä yksi luokkalainen poika ridaa

    • et täämöne tapaus

      oon poika (17 v.) mulla on oma hevonen ja oon ny 7 vuotta harrastanu ratsastanu sitä, mua ei kul paskaakaan kiinnosta et haukkuuks muut mua homoks. Ratsastus on hauskaa :)

    • HeppapoiQa

      Oon nyt lukion ekalla ja oon harrastanu kakkosluokkalaisesta asti, aika pitkään siis. Sinä pitkänä aikana oon kuullu niiiiin monta "vitun homo" -huutoa, että huhhuh. Mut vittu mä nauraisin, jos esim. liikkatunneilla ois joskus tallille menty ja ne kiusaajat ois pelänny kuollakseen sitä hevosta.

      Ei tää tähän mitenkää liittyny, mutta rohkeesti pojat ratsaille! Naistenkin puolelta olis vientiä, mutta valitettavasti painin siinä "toisessa sarjassa". Sori.

    • hoi

      Ja tunnettu filmitähtikin John Wayne yksi kovimmista miehistä ja hevosen selässä kanssa!

    • Anonyymi

      Mun naapuri harrastaa ratsastusta (se on poika) ja kans keppareita ja rakastaa hevosia yli kaiken niin me hengailaan ku molemmat rakastaa hevosia🤩

    • Anonyymi

      Mun mielest pojatki voi ratsastaa ihan yhtä hyvin ku tytötkin:) ja tallilla missä mä käyn nii on ainaki 2 poikaa😁 en tunne mut oon nähny ite oon siis tyttö:)

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe