Mobile.de,..VAROKAA

Itsepaikanpäälle

Olen etsinyt dieselfarkkua Saksasta noin kuukauden ja aika monta huijausyritystä on jo sattunut johdalle josta 2 nyt kerronkin.

BMW 330 Diesel Farm. 2003 4WD

Hyvät kuvat mutta hinta noin 20% alhaisempi kuin vastaavissa. Ei kilvissä. Laitoin mailia ja sain vastauksen sujuvalla Englannilla Hollannista, auton omistaja mukamas hollantilainen ja hänellä residenssi Saksassa ja auto Saksan kilvissä. Tuli jopa omistajapariskunnasta kuva ja esittely. Autosta pyydettiin WU ennakkomaksua ja olisi tuotu Dusseldorfiin lentokentälle. Puhelinnumerosta ei saanut ketään kiinni!

Seuraava onkin sitten aivan lähipäiviltä.

AUDI A6 Allroad 2.5 D 2002

Sara,..omistaja väittää olevansa Espanjassa ja kopioinkin hieman maileja joita olen saanut. Huom,..ei puhelinnumeroa

Hallo,


Es tut mir leid für meine späte Antwort auf Ihre E-Mail, aber ich war sehr beschäftigt mit meiner Arbeit. Ich habe eine Mail mit Ihrem Interesse an meinem Auto, sind Sie noch interessiert? das Auto ist immer noch zum Verkauf! Es tut mir leid für mein Deutsch ... hoffe du verstehst mich.Ich schicke Ihnen einige Bilder und Details mit meinem Auto!Warten auf Ihre Antwort!
Mit besten Gruben




Mein Name ist : Sara Hertz


Audi A6 Allroad
5.280 EUR
02/2002
171.880 km
Diesel
132 kW (179 PS)

_____________________________________________________________

Thanks for your reply!
The car is in very good running condition, no damages, accidents or scratches no need repairs of course, is in perfect condition inside and outside as well the condition of the engine is perfect. I never smoke in it and i want to sell it to a serious person who will take very good care of the car.

First i must tell you that I am located in Spain. I hope this in not a problem! I have used the car in Germany (It still has german papers) but here the taxes are very big so i can't register it!! I have worked for my company in Germany but now i am back home! Due to the economic crisis i need to sell the car fast!! I have tried to sell it here but nobody wanted it! Someone adviced me to sell it on the continent because it still has german papers and will be easier!

If you want the car you can come here to take it or, if you can't come I would like to use a shipping company for this deal. The process is very easy. This company will handle the delivery of the car and also they will handle all the registration papers. If we will use it you will have 5 days for testing the car before deciding to buy it. They will also give me the payment after you will decide to keep the car.

I will pay the delivery of the car! The delivery time will be arround 3-4 days and the car will be delivered at your home address. In this time you will receive the tracking number of the transaction so you can use it to check the status on the company website. If you want, the company will help you with all the registration papers in your country!

Please e-mail me with your decision and your full name and address!! Please don't contact me if you do not have the money for the car or if you only e-mail for simple curiosity!

Best regards

___________________________________________________________


E-mail me as soon as possible with your name and address to complete our transaction.

Regards

_____________________________________________________________

http://postimage.org/image/xutsn3mpn/

_____________________________________________________________

Onnistuin tarkentamaan autossa rekisterikilven taustassa olevan autoliikkeen nimen ja otin yhteyttä Itävaltaan,.se on myyty käytettynä ja on vielä Itävallassa lähellä Linziä.

Näitä paljon,..eli varokaa!

76

35296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkanäköinen

      Avasin linkin ja katselin kuvia hieman tarkemmalla silmällä.


      EZ 02/2002

      171.880 km

      Diesel

      132 kW (179 PS)

      Automatik


      Autossa on käsivaihteisto ainakin mun silmin,...

    • tuotuon

      Siis ihan totta hei!!! Nyt järki käteen. Kuka hullu nyt lähettää jotakin etumaksua, jonnekin, saadakseen auton ulkomailta. Tuollaista on tänne palstalle turha edes kirjoitella. Jos ja kun hankkii auton ulkomailta, täytyy olla järki päässä ja oikeanlaiset keinot, miten auto hankitaan ja maksetaan. Ennekuin ne oppii on parempi hankkia auto suomesta, suomalaisilta Rehellisiltä autokauppiailta, paino sanalle rehellinen.
      Itse olen jo yli viisikymppinen, ennekuin autoja alettiin rahdata ulkomailta suomeen, suomen autokauppiaat kuuluivat suurimpiin huijareihin, mitä maa päällään kantaa.
      Nykyään he ovat yhteiskunnan kulmakiviä, rehellisiä ja reiluja, eivätkä huijaa ketään
      ei edes aviopuolisojaa. Niin se maailma muuttuu Eskoseni

      • Hupsista heijaa

        No ei kai kukaan näkemättä lähetä etumaksua autosta, mutta joku voi ostaa ulkomailta kokonaisen kerrostalon näkemättä.

        http://urly.fi/8vj


      • Anonyymi
        Hupsista heijaa kirjoitti:

        No ei kai kukaan näkemättä lähetä etumaksua autosta, mutta joku voi ostaa ulkomailta kokonaisen kerrostalon näkemättä.

        http://urly.fi/8vj

        Lueppa esim. Koiviston Autotalo kokemuksia!
        Se siitä rehellisyydestä.


    • Sama maailma

      Mutta kyllä näitä vaan tapahtuu että joku menee halpaan Eskoseni etkä säkään aivan täydellinen 50-kybänen ole,..lol,..ei ne huvikseen näitä konnuuksia tee,.veikkaampa ihan tuottavaa bisnestä. Aivan sama on naisdeittailussa, aina niitä löytyy jotka ei ajattele aivoillaan vaan veri pakenee jonnekin muualle. Sama homma pätee kyllä autonhankinnassakin- ja vielä rehellisestä autokauppiaasta Suomessa,..niin,.ei se tarkoita sitä että sä Delta-auton Fiat myyjänä ja mummot asiakkaina edustat koko prepertuaalia "rehellistä" autodiileristä Suomessa , ainakin tuolla Tuusulan suunnalla on hieman erilaiset kujeet;)

    • tuotuon

      Tuota noin nii, se oli ironiaa niistä suomalaisista autokauppiaista, tai taist se hokatakkin, vai???

    • Olga Kazakstan

      Summa joka Suomalaisiltakin huijataan vuosittain internetissä voi yllättää kaikki arviot. Oma moka niellään karvaasti ja asioista ei juurikaan puhuta. Aivan varmaan puhutaan kymmenistä miljoonista EU-valuutasta.

    • saksasta hakija

      Eipä noita tarvitse edes varoa, meikä ainakin pysyy kaukana noista. Mobile sivuilla kun seilaa ja katsoo jotain autoa, kannattaa sen jälkeen vilkaista kauppiaan tiedot. Jos kauppiaalta puuttuu kauppiasrekisteri ja alvit voi asian unohtaa samantien. Meikä ei aloita s-postaamista, menee näethukkaan.

    • Franlfurt/Mannheim

      Mä olen ostanut 4 autoa Saksasta yksityisiltä aikanaan eikä mitään ongelmia,.nää huijarit ovatten ilmiö aivan lähivuosilta.

      • varma tapaus

        Paras neuvo on se, että käyttää paikallista, asiantuntevaa välittäjää, joka sanoo sinulle heti, että kyseessä on huijaus.

        Tulee varmasti halvemmaksi!


      • Kuka ja Missä
        varma tapaus kirjoitti:

        Paras neuvo on se, että käyttää paikallista, asiantuntevaa välittäjää, joka sanoo sinulle heti, että kyseessä on huijaus.

        Tulee varmasti halvemmaksi!

        ... semmoinen on?

        Nimiä kehiiin.


      • Jo 15 vuotta
        varma tapaus kirjoitti:

        Paras neuvo on se, että käyttää paikallista, asiantuntevaa välittäjää, joka sanoo sinulle heti, että kyseessä on huijaus.

        Tulee varmasti halvemmaksi!

        autoja on tuotu käytettyinä eikä suomalainen ole oppinut tänä aikana juuri mitään. Ostotoimeksiannossa pitäisi A I N A juosta sen halvimman perässä, varusteet pitäisi saada valita kuin uuteen autoon ja eniten tuntuu kiinnostavan aina se, paljonkohan voisi liikkeen hinnasta vielä tinkiä. Tää on niin tätä ja jos Suomeen pitäisi ammatikseen autoja välittää, hermot olis menneet jo 90-luvulla. Kunnollista on Suomeen turha etsiä ja tarjota, se on aina liian kallis.


      • Olet niin oikeassa.
        Jo 15 vuotta kirjoitti:

        autoja on tuotu käytettyinä eikä suomalainen ole oppinut tänä aikana juuri mitään. Ostotoimeksiannossa pitäisi A I N A juosta sen halvimman perässä, varusteet pitäisi saada valita kuin uuteen autoon ja eniten tuntuu kiinnostavan aina se, paljonkohan voisi liikkeen hinnasta vielä tinkiä. Tää on niin tätä ja jos Suomeen pitäisi ammatikseen autoja välittää, hermot olis menneet jo 90-luvulla. Kunnollista on Suomeen turha etsiä ja tarjota, se on aina liian kallis.

        Muutin vuodeksi Saksaan ja heti alkoi tulla kyselyjä tutuilta ja tuntemattomiltakin että hommaisinko heille valmiiksi auton. Vaatimukset vain näyttävät olevan sellaisia että Mobilen tai Scoutin halvimmilla hinnoilla kuvitellaan saatavan täyttä tavaraa. Muutamaa olen yrittänyt käydä ostattelemassa mutta yleensä on pitänyt kääntyä pois jo muutaman ensimmäisen minuutin aikana. Ja ongelma on siis suomalaisten ostattelijoiden ahneus ja tietämättömyys. Lopetin harrastuksen alkuunsa ja keskityin täysillä siihen minkä takia Saksaan alunpitäen meninkin.


      • k k
        Kuka ja Missä kirjoitti:

        ... semmoinen on?

        Nimiä kehiiin.

        merkkiliikkeet ei saksassa huijaa!
        jos ostat özlönin kebab dönerin takapihaltaolevasta häkistä, kannattaa jo varoa!


    • Usko auttaa eloa

      No se on toi varma tapaus.

    • Hannu_12345

      Suurimmassa osassa alle 300.000 km mittarilukemissa se on väärennetty.
      Jos on oikea lukema se on poikkeustapaus. Etsi noin kymmenen ehdokasta samalta alueelta. Soita ensin myyjälle ja mene nopeasti paikan päälle. Silloin saat hyvän ja halvan.
      Ota auto nosturille, katso pohja ja etsi mahdollisia kolarikorjauksia/uudelleenmaalauksia. Katso mylös muoviosatja lampun kanankkeet, Onko korjailtu tai vaihdettu . Oma testeri mukaan Audilla VCDS. Sillä näet mitä korjauksia on tehty.

      • jopas on ohjeistajia

        kyllä tämä alle 300.000 km meni nyt vähän yliampuvaksi. Yli 200.000 kmn autoja ei edes kannata katsoa, ei ainakaan tuoda. Tämä kilometrien väärennyshysteria ampuu muutenkin yli. Nyrkkisääntö: sellainen auto kuin on myyjä - pätee niin hyvässä kuin pahassa.


      • Ongelma lienee
        jopas on ohjeistajia kirjoitti:

        kyllä tämä alle 300.000 km meni nyt vähän yliampuvaksi. Yli 200.000 kmn autoja ei edes kannata katsoa, ei ainakaan tuoda. Tämä kilometrien väärennyshysteria ampuu muutenkin yli. Nyrkkisääntö: sellainen auto kuin on myyjä - pätee niin hyvässä kuin pahassa.

        noissa huijaus yms. jutuissa siinä, että etenkin meillä suomalaisilla on usein vimma ostaa mahdollisimman halpoja (ja loppuun ajettuja) kotteroita. Joku sakemanni on joskus todennut, että semmoiset romut, jotka eivät enää kelpaa edes Afrikkaan, kelpaavat kyllä suomalaisille.


      • acme
        jopas on ohjeistajia kirjoitti:

        kyllä tämä alle 300.000 km meni nyt vähän yliampuvaksi. Yli 200.000 kmn autoja ei edes kannata katsoa, ei ainakaan tuoda. Tämä kilometrien väärennyshysteria ampuu muutenkin yli. Nyrkkisääntö: sellainen auto kuin on myyjä - pätee niin hyvässä kuin pahassa.

        Joo, itse Saksassa asuneena ja sieltä autoja ostaneena voin sanoa, että vaikeuksia saa kun niitä kerjää. Kaverille hankittiin v 70 joitain vuosia sitten autoliikkeestä. (Mercedes) Kävi niin, että ilmastoinnin kompura ja minä sitten Mersulle soittelemaan, että liikkeestä ostetusta autossahan on takuu....? Ja muutama sähköposti myöhemmin Volvolta ilmoitettiin, että tuo pirssi tänne, lasku korjauksesta lähtee Saksaan. Eli osta halpa bilikka karvakouralta, niin ongelmia on tiedossa. Saksassa mittarin kopelointi on ollut kriminalisoitu jo vuosia eli sellaisesta ei saa vaan tukkapöllyä vaan postista putoaa haaste oikeuteen. Kukaan itseään- ja mainettaan- kunnioittava autoliike ei lähde ropaamaan mittarilukemia. Eri asia on sitten parakkiliikkeet, joissa aidan takana haukkuu dobermanni eikä autoissa ole hintalappuja. Tyhmästä päästä jne.


    • NäsäMatti

      Rehellinen autokauppias?

    • autoko

      Olen toimittanut autoja ,kaikenlaisia ,satoja kappaleita, nimimerkki, Jo 15 vuotta, puhuu asiaa. Ns. hyvä ja halpa eivät ole myöskään Saksassa tunnettu käsite, joten ne, jotka haluavat hyvän auton: kehotan säästämään hieman lisää rahaa ja ostamaan auton merkkiliikkeestä ( ei aina välttämätöntä). Tällöin autoon on useimmiten saatavissa täysi tieto ja näin säästyy monelta harmilta. Vanhemmat autot ovat aina riskaabeli, mutta jos on ns. vähävarainen tai pihi, niin siitä vaan. Aina pitää muistaa, ettei Saksatakaan tai muualta saa uutta käytettyä!

    • Kuin isä lapsille

      ( Autojen maahantuojaliikkeet nostattavat yhä näitä pelottelujuttuja.) Saksalaiset autot ovat hyvin varusteltuja ja huollettuja. Kuluttajan suoja on siellä parempi kuin meillä täällä. Autosta saa kaiken tiedon, Historiasta, omistajista, huolloista, jokaisesta korjaamokäynnistä, pienintäkin nippeliä myöten. Pitää osata kysyä. ellei saa, älä osta. Kunnon liike ei halua, eikä pysty huijaamaan. Hullujahan ne olisivat, jos häpäisisivät itsensä markkinoilla ja joutuisivat syytteeseen petoksesta.
      Ostakaa pois, turvallista on. Seitsemän autoa jo ostettu ja ajettu, ja tyytyväisenä käytetty lähes kaksikymmentä vuotta.

    • varokaa

      Muakin koitettiin huijata mobile.de sivuston ilmoituksen kautta.
      Laitoin kyselyä autosta, joka oli liian hyvä jo ollakseen totta.
      Tulikin vastaus (mitä ei yleensä sähköposteihin tule).
      Ja auton kuvat löytyi toisaalta netistä, aina vaan parani.
      Tämä john smith, kas kun ei john waine :) , kertoi että auto ei enään ollutkaan saksassa vaan hän oli vienyt sen englantiin. Auto oli ollut hänen veljen kuka asui ja opiskeli saksassa, ja joka oli kuollut moottoripyörä onnettomuudessa ja jättänyt auton tälle. Siksi halpa hinta, ei halunnut rahastaa veljensä kuolemalla. jne. jne. tarinassa oli muutakin vastaavaa ja ajattelin, että ompas aika uskomatonta. Haistoin jo jotain, mutta laitoin vielä viestiä auton kunnosta ja kysyin papereita näytille vaikka faksaamalla, kun ajattelin ettei koko autoa olekaan.
      Sitten tuli vastaus, ja tämä sanoi, että haluaa tehdä kaupat, mutta koska eräs norjalainen jo lupasi tulla ja ei tullut, ja hänellä tuli turhia kuluja, hän haluaa tehdä kaupan tietyllä tavalla. Niin, että minä pyydän esim kaveriani laittamaan westernin kautta omalle nimelleni englantiin auton ostohinnan ja sitten lähetän hänelle siitä todisteen, että hän tietää, että olen tulossa ja hän ostaa mulle lentoliput ja lähettää haluamani paperit ja sielä sitten tehdään kaupat ja mennään yhdessä hakemaan rahat westeriltä.
      Tässä vaiheessa homma oli jo selvä, mutta vielä ihmettelin miten se kaveri olisi saanut rahat westeriltä ulos, kun en tietenkään olisi laittanut koodia jolla rahat ulos saa, no se jää arvoitukseksi, kun en sen koommin enään kuullut hänestä.
      Mutta noita on paljon.
      Ja niitä on myös täällä suomessa ostopuolella, tekeytyvät ostajaksi, ja yleensä ovat ostamassa autoasuomesta englantiin, mitä järkeä viedä englantiin suomakainen auto jossa ratti on väärällä puolella. Mulla on jo pari yritystä sattunut kohdalle.

    • mersumulle

      no niin aivan oikein pitää kysyä dokumenteista kopioita. Sillä voi ainakin varmentaa, että on samasta autosta kyse. Ja sen avulla voi myös selvittää, onko auto virallisesti oikealla omistajalla. Jos on puhtaat pussissa, tulee oikeata infoa eikä selityksiä. Noi jutut olen juuri nyt täällä ja auto siellä, mutta saksan paperit on olemassa on jo epäillyttävää ja mitä enemmän kyselet sitä enemmän tulee selityksiä. Ja jos kysyy liian tiukkoja katkee yhteys.
      Olen käynyt toimeksiantona noutamassa yli 45 ajoneuvoa yksityisille kuin ammattilaisille (henkilöautosta hyötyajoneuvoon ja linja-autoon) ja osaan saksaa kuin natiivi ja voin selvittää jo 85 - 90 % kotimaasta ennenkuin liikahdankaan liikkeelle. Aina tsekkaan toimeksiantajan kanssa tiukempaan valintaan valikoidut kohteet ja selvitämme reitin ennakkoon. Kustannukset ovat asiakkaan tiedossa ennakkoon. Ei järjestetä yllätyksiä eikä vedetä välistä. Työ maksaa aina saman. Aina on yli 1.8 milljoonaa vaihtoehtoa, josta lähtee etsimään. Ja aina löytyy se oikea. Kannataa turvautua sellaisiin henkilöihin, jotka homman osaavat.

    • Western Union

      Toi Western Union huijaus on melko yleinen. Autoa luvataan tulla näyttämään Saksaan, mutta varmistukseksi kumpikin osapuoli siirtää itselleen jonkin rahasumman omalle nimelleen tapaamispaikkakunnalle. Minullekin tuota ehdotettiin, varmistin Western Unionilta, josta neuvoivat ehdottomasti olemaan siirtämättä rahaa. WU ei takaa siirron turvallisuutta. Rahat saa nostaa, kun tietää konttorin, vastaanottajan nimen ja näyttää jonkin henkilöllisyystodistuksen.
      Googlettamalla löytää kymmeniä tarinoita, joissa ostajaehdokkaat ovat menettäneet muutamasta satasesta kymmeniin tuhansiin tuolla tavalla.
      Auton etsiminen ja ostaminen ulkomailta on mielenkiintoinen kokemus, mutta järki kannattaa pitää mukana, eikä tehdä mitään, mistä ei ole varma. Etenkään rahoistaan ei pidä luopua ennen kuin olet tarkastanut auton ja rekisteritoimistossa on varmistunut, että myyjällä on lupa myydä se ja autolle saa sellaiset siirtokilvet, jotka haluat.

      • Repe vaan

        Koko vestern union on mätä. Vaimoni sähköposti kaapattiin viime keväänä ja kaappari lähetti kaikille vaimoni kontakteille avun pyynnön Lontoosta että hän tarvitsi rahaa. Eräs vanhempi Italialainen herrasmies lähetti tarkistamatta 1000 puntaa ja ilmoitti vaimolleni koodin sms llä. Kun vaimoni tarkisti asian niin rahat oli nostettu Lontoossa, eivät tienneet kuka nosti eivätkä alkaneet edes tutkimaan. Ei myöskään poliisi ollut kiinnostunut koko asiasta. Olen aivan varma että kyseessä on järjestäytynyt rikollis jengi jossa WU on osallisena. Kaikki heille menevät puhelut menevät Baltiaan. Jos WU olisi rehellinen organisaatio niin he olisivat hyvittäneet tämän rahan takaisin.


    • Sawosta

      Kaveriporukalla ollaan ostettu omaan ajoon kymmenkunta autoa berliiniläisen Risto Mäkisen kautta ja aina on homma toiminut. Viimesimmän uudenmallisen farkkupemun ostin silleen, etten autoa edes nähnyt. Laitoin Ristolle rahat ja hyvin hoitu kampe Helsinkiin.

      • Sawosta

        Niin ja sorry nimeettii unohtuu näin lauantai-iltana. Hetken ku mietin, ni Mäkelähän se oli eikä Mäkinen...


    • tuore kusetusyritys

      Varoitus: "kaunis pohjois-tanskalainen kylä meren rannalla"

      Ollaan lähdössä saksaan hakemaan bmw:n liikkeestä autoa. Ajattelin samalla tuoda kakkosautoksi jonkun "hyvän ja halvan" farkkubemmin.
      Löysin yhden halvan ja hyvän (mobile.de).
      Meilasin sinne ja kerroin lyhyesti että ollaan tulossa ja ollaan kiinnostuttu hänen autosta.
      Vastaus tuli. Tyyppi on nyt eläkkeellä ja asuu kauniissa pohjois-tankalaisessa kylässä. Auto ollu vaimon käytössä. Auto on vielä saksassa. He voisivat tehdä ihanan päiväretken saksaan jos haluaisimme nähdä auton.

      Ilmoituksessa ja meilissä oli muutamia ristiriitaisuuksia, joten laitoin asiallisen meilin takaisin jossa esitin epäilyni ja selitin että haluan olla varovainen koska liikkeellä on huijareita.

      Tuohon meiliin ei ole vielä tullut vastausta, MUTTA.....,

      Löysin siinä odotellessani toisen hyvän bemmin, laitoin sinne meiliä.
      Kerroin samat tarinat kuin ensimmäisenkin kohdalla, että olemme tulossa jne jne

      Äsken tuli vastaus!! Myyjä on eläkkeellä, asuu nyt ihanassa pohjois-tanskalaisessa kylässä vaimonsa kanssa, mutta he voisivat tehdä päiväretken...... jne. Eli samat luritukset kuin ensimmäisessäkin autossa, hieman muunneltuna mutta muuten aika sama sisältö.
      Kyseessä siis aivan eri autot, aivan eri puolilla saksaa.
      Älkää menkö muutkaan tähän vipuun!

      • Mies saksasta

        Tämäkin huijari on ilmeisesti menestyksellä toiminut jo vuosia. Tarjouskirjekään ei ole muuttunut.


    • 314

      Aivan hyvä, että näistä tapauksista varoitellaan.

      MUTTA!
      Eikö nyt sitten voi ostaa hyvämaineiselta ao.merkin piirimyyjältä?

    • shaissehaisee

      Jos kyttäätte näitä mobilen halvimpia niin saatte 100% varmasti: a) täyden pas**n , b) ette saa mitään kun sitä autoa ei ole olemassa. Saksassa on ihan turha käyttää aikaa näihin hinnat alkaen -malleihin kun sieltä ei ehjää autoa löydy. Jos sellainen virhe sattuu että yksityishenkilö sinne mobileen / autoscoutiin oikeasti halvan auton laittaa niin siinä on suomipoika auttamatta myöhässä koska se menee sieltä minuuteissa kaupaksi jälleenmyyjille.

      • Olen postannut

        tänne jo yli kymmenen vuoden ajan vanhaa saksalaista totuutta: "Halpaan hintaan löytyy aina joku syy". Sitä syytä ei aina etukäteen tiedä ja joskus se voi olla aivan hyväksyttävä ja looginen, varsinkin yksityisen myydessä omaa autoaan.


    • NickeNacke

      olen myös havainnut vastaavia vähemmän autoscoutin puolella mutta sielläkin. tarkkana saa olla jos sitten lähtee

    • mahdollisestiitsehak

      Menettekö käteisen kanssa Saksaan autoja ostamaan ? Aika riskiä hommaa voisi kuvitella vaikka 25.000,00 laukussa matkustella ?

      onko mitää muita keinoja ?

      • Ei mitään riskiä

        jos ei kännipäissään rupea Reperbahnilla rahojaan levittelemään ja niillä kehumaan. Se on niin selvää latoa rahat tiskiin silloin kun se oikea löytyy. Pankin kanssa sählätessä ei mene kuin hermot, ostajalta ja joskus myös myyjältä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun auton onkin ehtinyt joku muu ostaa rahoja Suomesta odotellessa. Yksinkertaisesta asiasta ei kannata tehdä vaikeata.


    • Haloo!

      Kun tässäkin asiassa käyttää maalaisjärkeä, kaikki sujuu hienosti. Tyhmät sählää ja tekee mokia. Ps. Kai se nyt on selvä jos halpoja lähtee hakemaan niin "kusetusta voi olla ilmassa"...

    • tapsapa

      Suuri ongelma on ruuvatut matkamittarit. Näitä on tosi paljon.
      Jos haluaa olla varma ajetuista kilometreistä, täytyy olla tosi asiantuntija tai ostaa auto merkkiliikkeestä.
      Merkkiliikkeet myyvät auton heti "häkki jobbareille" jos autoa on kolaroitu tai autossa on jotain sellaista vikaa, etteivät he itse sitä uskalla kuluttajalle myydä.
      Ja alkuperäisen kirjoittajan viestiin . Mitä järkeä on tuoda 10 vuotta vanhoja autoja Saksasta ja maksaa hinnan päälle rahdit, autoverot ja alvit. Lisäksi täytyy ostaa Suomesta moottorilämmitin, toiset vanteet ja renkaat jne. Uudempien autojen tuonnin minä ymmärrän.

    • On siinä sellainen

      järki että 10 vuotias auto saattaa olla vielä todellinen helmi tai sitten arabin / turkkilaisen loppuunpieretty pska. Hintaeroa ei ole paljoakaan. Saksa on siitä mukava maa että kun itäpuoli ja joskus pohjoinenkin meinaa hukkua lumeen, länsilaidalla ei ole lumesta tietoakaan koko talvena. Tämä kulunut talvi oli pahin miesmuistiin mutta länsireunalla ja BeNeLuxissa lunta oli 10-15cm parin viikon ajan. Riippuu vähän siitä, miten korkealla ollaan ja jo 100 metrin korkeusero johtaa usein siihen että ylempänä sataa lunta ja alhaalla Reinin/Moselin laaksoissa vettä.
      Alkaa autokanta Saksassa olemaan sellaista ettei niihin vanhanajan lohkolämmitintä moneenkaan enää edes saa ja korvikkeet ovat mitä ovat. Talvirenkaat ovat käytännössä pakolliset. Rahallisesti tuonti ei ole enää niin järkevää kuin ennen mutta tuontiautoissa ja niiden kunnossa on vielä selkeä ero samanikäiseen "suomiautoon" verrattuna. Pääsääntö on minun mielestäni kuitenkin yhä se että kunnollinen kannattaa aina tuoda, oli auton ikä mikä hyvänsä.

    • Sitä saa mitä tilaa

      Kukas käskee ikäloppuja romuja häkistä ostaa

      • jiiffisuomi

        Minulle osu nyt huippu hyvä lähes uusi audi a 6 2,0 tdi. Auto oli myynnissä auto.de ssä muttei enää. Myyjällä loppui työt seitsemän vuoden jälkeen ja muutti perheensä luokse irlantiin. Ilmoitin olevani kiinnostunut autosta ja se on nytten irlannissa. Tai hän on oikeastaan vienyt sen shiply.com nimiselle lähetys firmalle jossa odotetaan minun maksuja. Eli 2500€ rahti ja 10% auton myynti hinnasta mikä on toiset 2500€. Eli auto lähetetään kun olen maksanut maksun. Shiply.com:ilta on tullu asiakirjat jossa auto on otettu vastaan ja he toimittavat sen suomeen ja minulla on 7vrk aikaa koeajaa autoa ja päättää haluanko sen vaiko en.
        Kuulostaako tämä liian hyvältä ollakseen totta? Onko kenelläkään tietoa tuosta shiply.com lähetys firmasta, joka tällä hetkellä ottaa täyden vastuun autosta. Ja vielä se että auto on noin 8000€ halvempi entä liikkeessä. Kyseessä on yksityinen myyjä. Kuulemma kallis tullata tällainen auto irlantiin jne.
        Onko tämä nyt täyttä kusetusta???


      • Turbourboo
        jiiffisuomi kirjoitti:

        Minulle osu nyt huippu hyvä lähes uusi audi a 6 2,0 tdi. Auto oli myynnissä auto.de ssä muttei enää. Myyjällä loppui työt seitsemän vuoden jälkeen ja muutti perheensä luokse irlantiin. Ilmoitin olevani kiinnostunut autosta ja se on nytten irlannissa. Tai hän on oikeastaan vienyt sen shiply.com nimiselle lähetys firmalle jossa odotetaan minun maksuja. Eli 2500€ rahti ja 10% auton myynti hinnasta mikä on toiset 2500€. Eli auto lähetetään kun olen maksanut maksun. Shiply.com:ilta on tullu asiakirjat jossa auto on otettu vastaan ja he toimittavat sen suomeen ja minulla on 7vrk aikaa koeajaa autoa ja päättää haluanko sen vaiko en.
        Kuulostaako tämä liian hyvältä ollakseen totta? Onko kenelläkään tietoa tuosta shiply.com lähetys firmasta, joka tällä hetkellä ottaa täyden vastuun autosta. Ja vielä se että auto on noin 8000€ halvempi entä liikkeessä. Kyseessä on yksityinen myyjä. Kuulemma kallis tullata tällainen auto irlantiin jne.
        Onko tämä nyt täyttä kusetusta???

        Juuri näin suuressa maailmassa myydään kaikki autot, itse ostin bingbangbong motorsilta aivan samoilla ehdoilla auton. Auton tuonut kuljetusyhtiön auto odotti tuossa kotikadulla viikon että otanko vai enkö. Neljännentoista auton jälkeen eivät enään lähettäneen enempää kotiin koeajettavaksi ja nämä kaikki vain muutamalla tonnilla. Eikö kuulostakkin uskomattoman hyvältä? Suosittelen bingbangbong motorsia kaikille jotka haluaa tehdä loistokaupat, palvelevat myös suomeksi 24 h ja kertoivat jopa Audin tehtaan käyttävän autojaan heillä huollossa.


      • eeeerrrwww
        Turbourboo kirjoitti:

        Juuri näin suuressa maailmassa myydään kaikki autot, itse ostin bingbangbong motorsilta aivan samoilla ehdoilla auton. Auton tuonut kuljetusyhtiön auto odotti tuossa kotikadulla viikon että otanko vai enkö. Neljännentoista auton jälkeen eivät enään lähettäneen enempää kotiin koeajettavaksi ja nämä kaikki vain muutamalla tonnilla. Eikö kuulostakkin uskomattoman hyvältä? Suosittelen bingbangbong motorsia kaikille jotka haluaa tehdä loistokaupat, palvelevat myös suomeksi 24 h ja kertoivat jopa Audin tehtaan käyttävän autojaan heillä huollossa.

        Miksi hakea Saksasta kuin saa Eestistä samat ripatut autot halvemalla.
        Eihän sitä kannata lähteä liian kaukaa hakee,taikka tietty jos haluaa maksaaylihintaa niin Saksa kuullostaa hyvältä.
        Minä olen ostanut Eestistä ei ole ollut mitään vaivoja ja on lähellä.
        Olen myös hakenut Saksasta autoja,no olihan se tietysti jotain todella suurta...
        Mutta miksi maksaa tyhjästä,eikös Eesti ole ihan vieressä.


      • blueeyed?
        jiiffisuomi kirjoitti:

        Minulle osu nyt huippu hyvä lähes uusi audi a 6 2,0 tdi. Auto oli myynnissä auto.de ssä muttei enää. Myyjällä loppui työt seitsemän vuoden jälkeen ja muutti perheensä luokse irlantiin. Ilmoitin olevani kiinnostunut autosta ja se on nytten irlannissa. Tai hän on oikeastaan vienyt sen shiply.com nimiselle lähetys firmalle jossa odotetaan minun maksuja. Eli 2500€ rahti ja 10% auton myynti hinnasta mikä on toiset 2500€. Eli auto lähetetään kun olen maksanut maksun. Shiply.com:ilta on tullu asiakirjat jossa auto on otettu vastaan ja he toimittavat sen suomeen ja minulla on 7vrk aikaa koeajaa autoa ja päättää haluanko sen vaiko en.
        Kuulostaako tämä liian hyvältä ollakseen totta? Onko kenelläkään tietoa tuosta shiply.com lähetys firmasta, joka tällä hetkellä ottaa täyden vastuun autosta. Ja vielä se että auto on noin 8000€ halvempi entä liikkeessä. Kyseessä on yksityinen myyjä. Kuulemma kallis tullata tällainen auto irlantiin jne.
        Onko tämä nyt täyttä kusetusta???

        Ethän itsekään usko noihin tarinoihin? Kun alkaa tulla tällaisia tarinoita, pitäisi hälytyskellot soida.


      • huijariiiii
        jiiffisuomi kirjoitti:

        Minulle osu nyt huippu hyvä lähes uusi audi a 6 2,0 tdi. Auto oli myynnissä auto.de ssä muttei enää. Myyjällä loppui työt seitsemän vuoden jälkeen ja muutti perheensä luokse irlantiin. Ilmoitin olevani kiinnostunut autosta ja se on nytten irlannissa. Tai hän on oikeastaan vienyt sen shiply.com nimiselle lähetys firmalle jossa odotetaan minun maksuja. Eli 2500€ rahti ja 10% auton myynti hinnasta mikä on toiset 2500€. Eli auto lähetetään kun olen maksanut maksun. Shiply.com:ilta on tullu asiakirjat jossa auto on otettu vastaan ja he toimittavat sen suomeen ja minulla on 7vrk aikaa koeajaa autoa ja päättää haluanko sen vaiko en.
        Kuulostaako tämä liian hyvältä ollakseen totta? Onko kenelläkään tietoa tuosta shiply.com lähetys firmasta, joka tällä hetkellä ottaa täyden vastuun autosta. Ja vielä se että auto on noin 8000€ halvempi entä liikkeessä. Kyseessä on yksityinen myyjä. Kuulemma kallis tullata tällainen auto irlantiin jne.
        Onko tämä nyt täyttä kusetusta???

        no vastaa sille eri nimellä ja eri osoitteella, olet nuori kaveri joka on turusta muuttanut tukholmaan, ja sano että rahat on lähetetty, pitää laittaa kahdessa osassa kun ÅlandBanken vaatii niin, ja pasakka paskaa väliin, kato kuinka kauan niillä kiinnostusta riittää ja huomaavat että sä vedätät niitä takaisin...


    • tyhmä

      Saksassa on 100.000.000 ihmistä ja saksassa ei ole autoveroa, on vain pieni 19% alv, ei muuta. Porschen tutkimuksen mukaan Turbo 911 on omistaja perheen 5s auto. Luitte ihan oikein, ei siis perheen ainoa auto, vaan 5s auto. Siellä ei myöskään autokanta täytä 20 vuotta kuten Suomessa eli lisäksi kierto on nopeaa. Yksi ihminen ei kartakaikkiaan pysty ajamaan 5:tä autoa yhtäaikaa.

      Totuus on se että Saksassa tekee paljon parempia löytöjä - kuin Suomesta koskaan.

      Ja ostakaa merkkiliikkeistä, ei ne ole kuin tonnin pari kalliimpia siellä ja varmasti se tonnia-pari tulee 100% korolla takaisin parempana autona.

      Pyytäkää merkkiliikettä lukemaan huoltohistoria tietokoneelta lukemaan kaikki tiedot auton mustasta boxista ja pyytäkää liikkeen oma lausunto kilometreista.

      =>Ei mitään ongelmaa.

      Jos sinua on kusetettu - olet tyhmä - näin yksinkertaista se on.

    • Maahantuonut

      Joo, myyjä merkitsee paljon. Jos liike, niin oikea liike eikä mikään verkkohäkki omakotitalon pihalla. Jos yksityinen, niin joku kunnollinen yksityinen joka osaa englantia, vastaa sähköposteihin nopeasti, jne. Kannattaa myös hieman googlailla nimeä ja asuinseutua, just in case. Olin itse ostamassa käytettyä luksusautoa keski-euroopasta, ja googlailu paljasti että myyjäkandidaatti oli pokeria pelaava ja ampumahiihtoa harrastava komea varakas gentlemanni. Sellaiselta on varmemman tuntuista ostaa auto kuin joltakin trokarilta lähiöstä.

      • tiina tiinenä

        juu, tärkeintä että myyjä on komea ja käyttää vain merkkikumeja


    • Helmut Zwei

      On tullut ostettua kolme autoa ja yksi motskari saksasta. Kaikki ovat olleet asiallisia pelejä, hyvin huollettuja, kolaroimattomia ja toimineet hyvin. Kaksi ostin liikkeistä ja toiset kaksi yksityisiltä. Keine Problem.

      Saksassa on ihan samalla tavoin luotettavia ja epäluotettavia liikkeitä ja henkilöitä kuin suomessakin. Tarkkana kannattaa olla siellä, ja myös kotimaassa. Kielen osaaminen toki on etu. Vaikka siinä on vahva suomalaiskorostus, niin uskoisin saksaksi tehtyjen kysymysten vähän vaikuttavan. Saksalainen itse kun on tarkka ostaja.

      Ja totta kai, jos on ostamassa halpaa, vanhaa ja paljon rullattua peliä, niin saa sellaisen. Ei ne loppuun ajetut kiesit Saksassakaan ole kullalla siloiteltuja. Paras hinta - laatusuhde lienee muutamia vuosia vanhoissa autoissa tai pyörissä. Saksassa uudehkon laitteen arvo putoaa edelleenkin nopeammin kuin Suomessa.

      • henkka.k1

        ..... jatkoa lueskelin vielä viestiketjua ja huomasin, että ne jotka ovat oikeasti ostaneet autoja enemmän tai paljon osaavat välttää sähkiöpostihuijarit....

        .... Sen verran voisi vielä tietysti sanoa, että autoista saa tiedot katsastusviranomaisilta niinkuin Suomesta.

        .... Joku sanonut, että suomalaiset autokauppiaat ja jopa muutama autoja tuova henkilö pelottelee ihmisiä..... Pelätä ei kannata, mutta järki pitää pitää päässä ja vaan tarvittaessa haalia dokumentit, kuin Suomessakin....

        Näitä sähköpostihuijareita liikku myös muiden kestokulutushyödykkeiden kaupassa eli ihan niinkuin useampi kirjoittaja totesi.... ihmelliset, poikkeavat järjestelyt ja selitykset, silloin pitäisi kellon soida..... sekä Suomessa, että hiukan kauempanakin...


    • Henkka.k1

      Hei meillä on kanssa perheessä ollut muutama ajoneuvo ulkomailta ostettu! En tiedä onko mulla ollut onnea vai muuten vaan kaupat ovat olleet erittäin onnistuneita.

      Tärkein pointti minusta on se, että auton näkee itse ja koeajaa ja neuvottelee mielellään paikanpäällä. Tosin perheeseen tuli yksi moottoripyörä näkemättä, mutta sekin oli todella hyvä.

      Saksassa on todella kova myyjän vastuu liikkeillä. Kaikissa sopimuksissa on pitkä lista myyjän velvollisuuksista mahdollisessa reklamointitilanteessa. Tämä on aiheuttanut ujopa sen, että saksalaiset autoliikkeet myyvät suuren osan käytetyistä autoista Itä-Euroopan maiden jobbareille, jotka sitten rahtaavat ne kotiin ja myyvät asiakkaileen. Täten saksalaiset välttyvät reklaamatioilta, kun autot myydään perävalotakuulla Baltianmaihin ja Venäjälle. Kymmeniä ellei satoja rekkoja rahtaa autoja päivittäin sinne.

      Yksityisillä myyjillä hinnat ovat halvempia ja usein autot hyvin pidettyjä ja pienillä kilometreillä. Yksityisellä perheellä tai henkilöllä on pienempi vastuu myymästään ajoneuvosta. Lisäksi, jos sovitaan joistakin ehdoista, joita ei ole myynti-ilmoituksessa, on hyvä kirjata kaikki ylös. Jos oma kielitaito ei riitä täysin paperin tekoon voi sen kierrättää sähköpostilla sellaisella, jolla riittää...

      Itse olen tehnyt aika paljon kauppaa saksalaisten kanssa, lähinnä musiikki-instrumentteja ostanut. Kaupat ovat olleet reiluja ja oikeastaan lähes kaikissa on hinta ja toimitussisältö ollut juuri se mitä on sovittu. Suomalaisilla on myös erittäin hyvä maine rehellisinä ja asiallisina ostajina ja paikalliset tekevät lähes yhtä mielellään kauppaa suomalaisten kanssa kuin oman maan asukkaiden kanssa.
      Kova sana, etenkin yksityisillä on se, että ottaa yhteyttä saksankielellä, vaikka etenkin hiukan nuorempi väestö puhuu nykyisin erittäin hyvin ja selkeästi englantia...

      Eli ihan puhelimella tai nettiviestillä ei ehkä autoa kannata ostaa. Pieni kierros paikanpäällä ja hintavertailu ja sopivan ajopelin kyttääminen..... eli ihan niinkuin Suomessa....

      Terveisin: Henkka

      • Sir Henry

        Ja sama Suomeksi,

        Henkka puhuu asiaa, katselin netistä muutaman version takavuosina ja kolmen kimppa Berliiniin...

        Netti autoista ei yksikään ollut lähelläkään luvattua kuntoa, yhdestä puuttui jopa moottori kokonaan :), se herätti lähinnä hilpeyttä! Nyt ajattelen että jos on niin tyhmiä myyjiä jotkapistävät näitä nettiin täytää olla myös yhtä tyhmiä ostajia!

        Me palasimme hotelliin ja nettiin... katseltiin autoja mutta eniten ilmoituksissa kiinnosti myyjä! Hupsista pian homasimme että eräällä liikkellä oli siellä myynnissä kymmeniä autoja, eikä se ollut kaukana.

        Kumijalka alle ja paikanpäälle. Kyllä herkkua riitti varsinaisesti lähdettiin ostamaan kahta mytta katselessa tuli nälkä ja kaupat tehtiin kolmesta. Pihalla toistasataa pakua! Koska oli Lauantai päivä " muutto reksteröinti" ei onnistunut niinpä tällit tehtiin maanatai aamuksi. Myyjä muuten ei ollut mikään merkkiliike!

        Autot rekisteriin ja käteinen siirtyi luontevasti Luottokunnan avustuksella Saksanmaalle. Liikkeestä karavaani pääsi maantielle klo 15.00 ja seuravana päivänä klo 16.00 rantauduimme Turkuun, Matkalla ei ollut pientä lumisadetta lukuunottamatta, (alla kesä kautsut), mitään suurempia ongelmia.

        Mittareissa lukemat 150. - 250 tuhannen välillä. Kaikki ovat palvelleet saman verran Suomessa ongelmitta. Tekniikka toimii mutta, meidän merilmastossa on nämä seksikkäät MB:t tulleet niin monesti raiskatuiksi ettäpari niistä on kai nyttemmin romutettu. Åihassa seisso vielä yksi Seniorita joka on valmiina tarjoamaan hyvät kyydit milloin vain.

        Näistä keskusteluista minua on jäänyt vaivaamaan tämä kuluttajansuoja asia.

        Tuskin kukaan on koskan miettinyt, kuinka suuren suman 90% asiakkaista joutuu kasamaan tämä tyhmimmän 10% suojelemisesta. Uskon näillä säädoksillä olevan ainakin 10% vaikutuksen hintatasoon. Tässä pieni laskuesimerkki:

        Jos kokonais markkinat ovat 1 mrd.

        Kulttajasuojan 10% kustannusvaikutus on 100 mm€

        Jos 10%:ia asiakaista huijataan 30%:lla tekee se 30mm€

        Jotta he säästäisivät tämän 30mm€ muut maksavat siitä kuluina 100mm€

        Onko järkevää???


    • keimola

      Niin että miksi ei Suomesta... Katselen tuossa venäläisen sukulaispojan kanssa autoa Saksasta. Iskänsä toi tuon alustavan 5 tonnia odottamaan ja kaipa on kohta kipaistava hakeen. Alkuun he olivat ostamassa vain Suomesta.

      Yritin ostaa Mikkeliläisestä autoliikkeestä 2002 vm. Golfia. Hinta oli 5800,-.
      Tarjosin ensin omaa halvempaa vaihdossa, mutta ei mitään järkeä vaihtorahassa.
      Sitten ilmoitin näkemyksenäni, että vaikka maksaa tonnin hakea Saksasta ja sitten lohkot jne. , niin silti saan samanlaisen auton jopa ilmastoinnnilla , verotettuna ja katsastettuna viiteen tonniin. Pyysin siis jonkunlaista käteisalennusta liikkeeltä.

      Kannattaa arvata kaksi kertaa , sainko minkäänlaista tarjousta. Onhan se sitten kyllä hyvä, että me eläkeläiset saamme juosta niitä Saksasta halvalla hakemassa.

    • Autontuoja

      Riskejähän käytetyn auton ostoon sisältyy aina - osti sen Suomesta tai Saksasta, yksityiseltä tai liikkeestä.

      Oma kokemukseni 1,5 vuoden takaa oli myönteinen. Löysin auton mobile.de -sivuilta, etsin palautetta myyjäliikkeen toiminnasta, lähetin mailia, sain vastauksen, soitin ja varasin auton sekä sovin noutopäivän. Lensin Saksaan, menin bussilla ko. kaupunkiin, josta (hotellilta) myyjä haki minut liikkeeseen. Tein koeajon, katsoin auton päällisin puolin, pyysin mm. vaihtamaan pyyhkijät ja korjaamaan kojelaudasta yhden repsottavan kohdan. Maksoin auton vakuutukset ja siirtokilvet käteisellä. Ajoin auton tyytyväisenä Suomeen ja sain veropäätöksen n. 3 kuukauden päästä. Kun kyseessä oli vähäpäästöinen auto, jäivät verotkin pieniksi.

      Ynnäsin, että verojen, katsastusten, matka- yms. kulujen sekä talvivarusteiden hankkimisen jälkeen säästin n. 3000 euroa, jos olisin hankkinut vastaavan Suomesta. Toisaalta ihan vastaavia ei edes ollut joten vertailu ei ole edes ihan paikkaansapitävä.

      • suhdeluku

        KUULOSTI NIIN HELPOLTA.... Saako rehellisesti kysyä, mitäs jos auto ei olisi ollutkaan kuten sen piti olla. olisit ollut tyhjän päällä... eikö niin.
        Itse en tuollasita itsemurhaa lähtisi tekemään vaikka sinä kertomuksesi mukaan siinä onnistuitkin,,, taitaa olla 2/100 joka onnistuu noin...


    • jepulius

      Sen takia suomalaiset kuvittelevat mobile.den edullisimpien autojen olevan usein aivan yhtä hyviä kuin kalliimpienkin, koska suomessa nettiautossa näin on.
      Nettiauton halvimmat ovat aivan yhtä hyviä kuin kalliimmatkin. Olen tämän todennut, olen ostanut nettiautosta autoja kuitenkin. Suomessa vain edullisimmat ovat oikeasti myynnissä, muut lojuvat myynnissä jopa yli kaksi vuotta. Näin ei vissiin ole saksassa sitten. Mutta sitä on vaikea mieltää itselleen, kun edullisuuden takia sitä autoa juuri saksasta haetaankin.

    • baanari

      Itse voin yli 100 autoa Saksasta tuoneena kertoa, että lähes aina löytyy parempi vaihtoehto hinnaltaan, varustelutasoltaan ja kunnoltaan (ei suola-alueet) kuin Suomesta. Tietty jos autokanta kattaa koko maassa n. 40 miljoonaa autoa niin varmasti löytyy myös pommeja enemmän kuin Suomesta ja niitähän ei tarvitse ostaa..

      • Nauruakolmannella

        sä ja sun suolas,,,,, vähä sama ku "sokeelta mummolta saaresta".....


      • MP-fani
        Nauruakolmannella kirjoitti:

        sä ja sun suolas,,,,, vähä sama ku "sokeelta mummolta saaresta".....

        Hauska lueskella viestejä.
        Veljeni osti Saksasta vuosia sitten moottoripyörän, tosi halvalla ja sai vähän ajetun, tallissa seiseen nätin pyörän, joka kiillotuksen ja puunauksen jälkeen oli kuin uusi, vaikka olikin jo useamman vuoden vanha. Erittäin vähn ajettu. Nälkä kasvaa syödessä ja hän halusi isomman. Ostimme pyörän häneltä. Vuosia se sakasasta muuttanut pyörä palveli meillä ja edelleen jollain toisella, kun se myytiin eteenpäin. Hyvälle löytyy käyttöä ja ostaja. Reilut kaupat tekee missä vaan, kun pelataan reiluilla pelisäännöillä.


    • diesel turbo on hoax

      Hei. Varo mitä tahansa, mistä tahansa saatavaa diesel mitä tahansa. Kaikkein turvallisin ja millä mittarilla tahansa taloudellisin ostos on vapasstihengittävä bensiinimoottorilla varustettu kulkuneuvo.

    • ari6267

      Pöljät! itkettää kuinka pöljiä suomalaiset on, IHAN OIKEESTI........!

    • ari6267

      Piti oikein kolme vuotta myöhässä parkua teille..!

      • julkiset

        Helpottiko...


    • rrrwrwrwr

      onko nyt otoslistalla dieseliä

    • 0293

      Eikö sitä sitten katsoessaan ja ostaessaan ole mahdollista pitää silmiään auki?!
      Itse ostin aikanaan tarpeeksi uuden, ostohetkellä vain vuoden ikäisen 35.000 km
      ajetun Mersun v. 2010 joulukuussa. Sama auto alla vielä.
      Olen kyllä viime aikoina ollut koeajamassa useitakin uusia muun merkkisiä autoja,
      mutta ne tuntuvat mersun jälkeen - anteeksi vain - vempuloilta. Mobile.de:n lisäksi
      on myös autoscout.de, joka lisäksi kertoo, onko kysymyksessä edullinen vai
      kalliinpuoleinen auto.
      Kokemuksesta viisaampana tiedän, ettei autoa ainakaan Saksan MB-piirimyyjältä
      samana päivänä saa mukaansa, sillä vastuullinen myyjä haluaa yleensä tehdä siihen luovutushuollon. Hakumatkalla on siis varauduttava ainakin yhteen ylimääräiseen yöpymiseen.
      Kun joku nykyisen vuosittain merkkiliikehuolletun ja vain 180T ajetun MB E 200
      CDI:n (W211) kohtuuhinnalla ostaa, haen Saksasta heti uuden, eikä ostokohdetta
      tässä hintaluokassa - siis vuoden/kaksi vanhaa - millään lailla tarvitse varoa. Sellaisia
      ei häkkikaupoissa edes ole tarjolla.
      Jos ostaa uudehkon ns. "vaihtotähden" - tuntee muuten nimen "Junge Sterne"
      Saksassa, niin lisätakuu on voimassa myös Veholla ja piirimyyjillä täällä Härmässä.
      Takuulle on kuitenkin harvoin käyttöä tai ainakaan minulle ei ollut, koska auto oli
      ostettaessa ehjä.
      Autoverotkaan eivät enää ole yhtä poskettomia kuin ennen, jos CO2-lukemat ovat kohtuullisia. Samalla rahalla saa paljon enemmän "autoa"!
      Ai niin rahoitus?
      Luottoa on tässä tapauksessa haettava suomalaisesta pankista, sillä saksalaisen
      myyjän luottolaitos vaatii saksalaista kotiosoitetta.
      Maksamisenkin voi sitten hoitaa ilman suurta setelitukkoa, kun vain ottaa pankin
      tunnuslukukortin mukaan.
      Tällä palstalla kysytään lisäksi tiuhaan kaiken maailman "välittäjiä" . Eivät välittäjät
      juurikaan kaupanteossa ole tarpeellisia, jos edes jonkinlaisella englannilla itse pystyy kommunikoimaan.
      Koulussa englantia ei opiskeltu turhaan - vaan siksi - että tässä globalisoituneessa
      maailmassa tulisi toimeen.

    • Oma_kokemukseni

      Eräs tuttu, vanhahko maalaismies, jolle olin joskus 90-luvun lopulla myynyt Saksasta hakemani C-Mersun soitti pari vuotta sitten että onnistuisiko homma siten että hän lähtisi mukaan mutta minun pitäisi hoitaa kaikki matkajärjestelyt ja toimia tulkkina. Sopivasti sattui niin että minulla oli aikaa moiseen ja varasin kaikki lento- ja laivaliput jo ennakkoon. Ostaja oli löytänyt Mobilesta Hampurin "Veholta" sopivan E220 CDI-farkun josta laittelin postia firmaan. Kun kaikki vaikutti olevan kunnossa, pyysin että hommaisivat autoon siirtokilvetkin valmiiksi. Lähdettiin sitten kyseisenä aamuna junalla Itä-Suomesta Helsinkiin ja koneella Kööpenhaminan kautta Hampuriin. Kone oli sopivasti myöhässä ja Köpiksessä odoteltiin pari ylimääräistä tuntia. Soitto Hampuriin että mihin saakka olette paikalla ja ehdittiin joskus kuuden maissa illalla kaupantekoon. Firman omassa pankissa setelit tiskiin ja nimet paperiin. Autoa ei tarvinnut tutkia, Junge Sterne oli kuin uusi. Lähdettiin sitten ajelemaan kohti Travemündeä mutta sitä ennen tuliaiset ostettiin jo Hampurista ja tietenkin juomat Bernerin Sarin myymälästä. Pari-kolme tuntia piti satamassa odotella ennenkuin päästiin laivaan. Tämä koko juttu oli vain esimerkki siitä että auton haku voi sujua myös melko kivuttomasti kun sen valmistelee kunnolla. En sano että kaikki sujui aivan stressittömästi koska aikataulu oli suunniteltu siten ettei mikään saisi mennä pahasti pieleen. Siksi Kööpenhaminan ylimääräinen tauko aiheutti pientä ylimääräistä sydämentykytystä. Vaan onnistuipa kaikki lopulta loistavasti ja asiakaskin oli kovin tyytyväinen.

    • Looke

      Joopa niin. Amerikanrauta lehdessä oli ketomus miehestä joka on tilaillut amerikan Joelta jenkkiaihioita kontissa näkemättä yli 40v. ajan.
      Siis amerikasta Suomeen. Huijattu kerran. Arvatkaapa minkämaalainen huijari oli kysymyksessä?

    • menejaosta

      Miksi laitat viestejä, ei parhaat odota etkä ehdi, siellä toimitaan ja tehdään kauppaa, voin kokemuksella sanoa että suomalainen haukottelija ja netissä lässyttäjä jää aina ilman, siellä ostetaan heti eikä viestitä ja kysellä ja ihmetellä, paikanpäälle ja netti käteen ja sutena paikalle, niin se menee oikeiden jotka jotain oikeasti tekevät, te muut kirjoittelette maailman tappiin.
      ( lisäksi osta aina kunnon liikkeestä ja maksa mitä pyydetään, siinä ohje , kun haet aina halvinta saat juuri noita mitä oot kirjoitellut ja ihmetellyt...)
      Siellä et muuten aja metriäkään eikä sua oteta kovin tosissaan jos sanot sanan täytyy miettiä...

    • paskaasaksasta

      Damax autohaus myy erittäin hämmentävää autoa:
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=262374081&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=15&maxMileage=50000&maxPrice=17500&minFirstRegistrationDate=2011&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&searchId=3003d7e1-29f1-ed07-c052-614351939bc4

      Kyseisestä autosta sain VIN-koodin ja netistä kävin kaikki decoderit läpi. Kilometrit eivät niiden mukaan pitä paikkaansa ja yksi decoder ilmoitti että autosta on tehty vahinko ilmoituskin. Myyjälle kun annoin palautetta niin lupasivat tehdä poliisille ilmoituksen minusta :D

    • Anonyymi

      Olen ostanut autoja ulkomailta ja joka kerta varannut auton 48 tunniksi. Olen ostanut vain liikkeistä, lentänyt seuraavana päivänä mahdollisimman lähelle ja ottanut taxin tai junan tai vast. liikkeeseen mennäkseni. Olen ajanut koeajon , todennut virheet ja viat ja neuvotellut hinnan. Jos kaupat niin pankkini maksumääräys (jotku liikkeet ovat halunneet 2000 € varausrahan sisään) joka tulee 2 vrk kuluessa myyjän tilille. Myyjällä aikaa hoitaa vientipaperit kuntoon, minä parin päivän lomalla ja sen jälkeen auto ajamalla Travemundeen ja kotiin. Aina kaikki mennyt hyvin , pari kertaa jäänyt kauppa tekemättä runsaiden lommojen tai ylimaalaustarpeen vuoksi, tai vikavalojen vuoksi (kerran puuttui ratin turvatyyny). Olen tyytyväinen, huijareita löytyy Suomessakin. Isossa merkkiliikkeessä oli Mersu myynnissä, soitin rek.no perusteella entiselle omistajalle joka kertoi auton olleen rajussa hirvikolarissa. Oli lunastettu , mutta vakuutusyhtiö oli myynyt samoilla kilvillä korjaajalle. Ei tullut kaksikilpinen. Mitään ei liikkeessä mainittu kolarista.

    • Anonyymi

      Asun Saksassa jo lähes 20 vuotta ja välitän autoja pääosin Suomeen. Esitetyn tyyppisiin ilmoituksiin en ota edes yhteyttä, koska monet asiat eivät yleensä stemmaa, kuten puhelinnumeron ja tarkkojen yhteystietojen puuttuminen ja auton vajavaiset tiedot. Erityisesti jos hinta on huomattavasti alempi, kuin vastaavien autojen, on syytä epäillä petosta.
      Ennakkomaksua en ole koskaan maksanut autoa, papereita ja myyjää näkemättä. Kun myyjän on tavannut, ei yleensä ennakkomaksua edes pyydetä, koska luottamus toimii vielä täälläkin.
      Siispä nimimerkki on oikeassa, itse paikan päälle tai luotettava välittäjä.

    • Anonyymi

      Aina itse paikan päälle, olen ostanut monta autoa hyvällä menestyksellä !

    • Anonyymi

      Voiko edes kuvitella että joku Suomesta suorittaisi jotain käsi- tai varausrahaa ulkomailla olevasta autosta. Jos tuollaista tyhmille suunnattua ilmoitusta viitsii edes miettiä niin pitää olla todella heikkolahjainen. Tosin aika usein ”vakka kantensa valitsee”, laitetaan tyhmä ilmoitus ja jäädään odottamaan että joku tyhmä alkaa sitä vakavasti miettimään. Näitä huijausilmoituksia ilmestyy toimialasta riippumatta jopa sadoittain päivässä. On varmaa että kaikkia meitä huijataan niin Suomessa kuin ulkomaillakin tai vaikka oman kylän kirkon portailla jos tyrkyttää hölmöyttään.

      Itselleni on kertynyt kokemusta autojen ostosta Suomesta lähes 50 vuoden ajalta, myös Saksasta ja Ruotsista useita autoja, kertaakaan en ole tullut huijatuksi. Kauas taakse 60 - 70 luvulle eli yli 50 vuoden taa on jääneet ne ajat kun Suomenkin merkkiliikkeissä oli "hevoskauppiaat" myymässä Mersuja.

      Muutama asia ulkomailta autoa ostaessa on kuitenkin hyvä huomioida. Osta mieluiten merkkiliikkeestä! Pyydä AINA ennen kauppaa kirjallinen selvitys (esim. sähköpostilla) aiemmasta käytöstä. Onko auto ollut yksityis-, vuokra tai muussa käyttössä, siis aiempi käyttöhistoria. Selvitys auton kunnosta, onko auto savuton ja lemmikkieläimistä vapaa. Onko autoa kolaroitu tai korjausmaalattu? Pyydä ilmoittamaan pienetkin vauriot, perustelu, ettei noutaessa tule ylläyksiä.

      Merkkiliikkeet toimittaa niin Saksasta kuin Ruotsistakin pyydettäessä tarkan selvityksen jossa pienetkin naarmut on nostettu näkyviin koska Saksassa ja Ruotsissa pienikin puute kuntotiedoissa oikeuttaa kaupanpurkuun. Tästä johtuen esim. Saksassa Mercedeksen ja muut merkkiliikkeet imoittaa jopa naurettavan pienet naarmut joita saa joskus etsiä onko vai ei.

      Jos auto vastaa odotuksia kysy takuun voimassaolo ja kuinka pitkän jatkotakuun siihen saa tai voi heiltä ostaa. Parinkin vuoden jatkotakuu 1-3 vuotta vahaan autoon on aika yleinen käytäntö ja sen voi saada muutamalla satasella. Merkkiliikkestä ostetut jatkotakuut toimii kaikissa EU maissa ja siten myös Suomessa.

      Ennen kuin menet hakemaan autoasi saat siihen kaskovakuutuksen jo Suomesta ostamasi auton valmistenumerolla. Näin Sinulla on kotimaiset vakuutukset ja niistä dokumentit kunnossa paluumatkalla, laivoilla ja siinäkin tapauksessa jos joku kotimatkalla varastaisi autosi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe