Yläluomileikkaus!!

Apua!!!

Olen aika paniikissa jo, kohta viikko sitten tehty yläluomileikkaus ja toipumista ei ole tapahtunut juuri lainkaan. Olen nukkunut kohotetussa asennossa, hautonut silmää kylmällä jne. Luomi on puoliummessa (näyttää kuin olisi ns. laiska-luomi) , menee jotenkuten kiinni mutta auki silmää en kunnolla saa. Luomi on vesikelloilla koko mitallaan, eli siis turvonnut ja tummanpunainen edelleen.

Lisäksi silmämuna ikäänkuin ei mahtuisi koloonsa enää, silmä kirvelee pahasti ja vuotaa vettä koko ajan, näkeminen on aika vaikeaa. Leikkaus tehtiin ilmeisesti perinteisellä veitsellä vaikka luulin että olisi käytetty rf-veitseä. Oikeastaan olen ihan totaalisen paniikissa, silmä on niin kauhea ja viilto todella pitkä ja tikit ilmeisesti jatkuvalla tikillä kun en näe kuivuneen veren alta kuin loppupään "hännän" langasta. Miten muut joilla leikattu perinteisellä rohealla veitsellä, miten toivuitte, entä lopputulos?

88

23275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölkjh

      Missä sinulle on tehty leikkaus? Suomessa? Ota ihmessä yhteyttä leikanneeseen lääkäriin. Onko hän tunnettu ja ammattitaitoinen?

    • ohjaus

      Kiireesti lääkäriin!

    • Apua!!!

      Suomessa leikattiin ja tunnetulla/pidetyllä lääkärillä. Mutta on viikonloppu joten pitää kai odottaa maanantaihin? Jos tää on joku komplikaatio/tulehdus voiko silti odottaa ylihuomiselle ilman liikaa vaaraa? Kuumetta minulla ei onneksi ole. Onnistuuko edes tikkien poisto jos leikkauskohta on näin kovasti turvonnut?

      Miten muut olette parantuneet tästä operaatiosta? Yllätys oli kyllä melkoinen kun leikkausmenetelmä ei ollutkaan se mitä olin olettanut. Olin luullut että kaikki mahdolliset leikkaukset tehtäisiin nykyään joko radiotaajuusveitsellä tai laserilla joissa toipuminen on todella nopeaa ja helppoa. En ymmärrä miksi palattaisiin vanhaan perinteiseen veitseen?

      • Anonyymi

        Joitakin ihotyyppejä ei voi aina operoida juuri sellaisella tekniikalla kun joku itse haluaa. Saattaa olla siihenkin syitä .
        Kyllä nyt luulisi osaavan asiansa , mutta jos tykkäät että se on tukehtunut niin älä odota yli pyhien , eikös näillä silmälääkäreillä ole päivystyksiin pyhisin .


    • tsemiä

      No ei sen noin kuulu "parantua" ...Itse kävin 10v sitten leikkauttamassa sekä ylä- että alaluomet eikä ollut mitään kipuja jälkeenpäin...hieman mustelmaa mutta muuten aivan normi olo.

      Mene näyttämään heti kun voit

    • Apua!!!

      Yritän nyt tyynnytellä tilannetta henkisesti että pystyn nukkumaan tulevat yöt. Heti maanantaina soitan ko. lääkärille. Toivon varpaatkin ristissä ettei tässä ole vain kaikki mennyt sitten ihan pieleen.. Niin paljon olen kuullut onnistuneista luomi-operaatioista, ja tietysti myös epäonnistuneista, että odotukseni olivat kohtalaisen korkealla ettei ainakaan päinvastaista tulosta just mulle olis tullut.. Voiko yläluomi todellakin jäädä jotenkin "laiskaksi" pysyvästi? Onko silloin leikattu jokin hermo silmän läheltä tms? Voiko tällaista saada enää sitten korjattua? Tosin eri asia uskaltaako antaa kenenkään enää tulla metriä lähemmäksi minkään instrumentin kanssa...? Olen todella kiukkuinen ja surullinen tilanteesta!

      • Anonyymi

        no on se jumalauta vittua jos ei uskalla mennä toivomaansa leikkaukseen turvallisin mielin. liikaa kaikkea kuultu noistakin leikkauksista negatiivista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no on se jumalauta vittua jos ei uskalla mennä toivomaansa leikkaukseen turvallisin mielin. liikaa kaikkea kuultu noistakin leikkauksista negatiivista.

        Epäonnistumiset ja vahingot ovat todellisuudessa harvinaisia, mutta niistä kirjoitetaan mm. tänne innokkaasti. Kehuja ei yleensä kerrota ja viimeistään siinä vaiheessa into niihin katoaa kun syytetään kyseisen leikkauspaikan mainostajaksi.


      • Anonyymi

        Kälyltä leikattiin molemmat luomet ja ei ollut mitään häiriköintiä jälkeen päin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no on se jumalauta vittua jos ei uskalla mennä toivomaansa leikkaukseen turvallisin mielin. liikaa kaikkea kuultu noistakin leikkauksista negatiivista.

        Niinhän se on että ne joilla om epäonnistuneet tiedottavat sen samalla aina muistaa että jokainen tapaus on erilainen riippuu niin monista asioista


    • Joskus leikattu

      Tuntuu että silmässä on nyt tulehdus ja ehkäpä jo pahassa mallissa. Minulle annettiin ohjeeksi että jos tulee "hiekkaa silmässä" tunne, niin heti takaisin jotta voidaan kirjoittaa antibioottiresepti. Toivottavasti tilanne ei pahene liikaa pyhän aikana, oikeastaan olisi pitänyt käydä lääkärissä viimeistään eilen. Miten olisi poliklinikkapäivystys?

      Minulla leikattiin RF-veitsellä ja sen kyllä huomaa kun kun kuuluu kimeä vihellys aina kun veitsi leikkaa. Toipumiseni sujui nopeasti. Silmät oli ensimmäisen yön jälkeen lähes umpeen turvonneet mutta jo seuraavana päivänä turvotus alkoi helpottaa kun haudoin edelleen kylmällä. Kolmantena päivänä oli enää lievää turvotusta vain leikkaushaavan tuntumassa ja punotustakin oli vain haavassa (mustelmia ei tullut lainkaan).

      Lopputulosta voi arvioida vasta kun tulehdus on saatu paranemaan ja turvotus kadonnut. Minullakin oli leikkaushaavassa tavallaan ylimääräinen pieni poimu reilun pari kuukautta kunnes arpi pehmeni lopullisesti ja luomi muuttui sileäksi.

    • Apua!!!

      Mulle vain annettiin ohjeeksi että jos tulee huono olo tai erittäin kovaa särkyä heti seuraavana päivänä niin silloin voi soittaa lääkärille. Vaikka silmä on koko viikon ollut karmean näköinen luulin että se kuuluu toipumisprosessiin mutta vasta tänään olen alkanut miettiä asiaa tarkemmin ja tutkinut netistä muiden "toipumiskertomuksia".

      Siis voi että, voinkohan soittaa lääkärille kuitenkin jo huomenna sunnuntaina? Olen ihan paniikissa jos tämä olisikin pitänyt heti alkuunsa hoitaa antibiooteilla. Ihmettelen ettei antibioottireseptiä anneta potilaalle jo kotiutumisvaiheessa valmiiksi, niin ei tarvitsisi silmä poskella kulkien mennä apteekkiin tai lääkärin tsekattavaksi! Nyt alan olla jo todella vihainen tilanteesta!

      • exlurppa

        Käy esim.Mehiläisen päivystyksessä, voivat määrätä antibioottivoidetta, itselläni kävi niin, että tikkausarpi tulehtui hiukan.Voiteella tokeni ihan vuorokaudessa.


      • Väärä kirstu
        exlurppa kirjoitti:

        Käy esim.Mehiläisen päivystyksessä, voivat määrätä antibioottivoidetta, itselläni kävi niin, että tikkausarpi tulehtui hiukan.Voiteella tokeni ihan vuorokaudessa.

        Älkää vaan menkö Mehiläiseen. Suomalaisten verorahat hupenevat paratiisisaarelle.


    • Soita,,

      Eikös kaikilla joissa leikataan ole puhelinpäivystys. Soita ja kysy. Et todellakaan häiritse vaan varmasti hoitava lääkäri haluaa että olet heti ongelmatilanteissa yhteydessä.

    • Tulehdus, turvotus y

      Kunnon klinikalla on päivystyspuhelin 24/7.
      Kuulostaa ihmeelliselle jos et tiedä miten sinut on leikattu. Kai sait leikkauskertomuksen ja jälkihoito-ohjeet. Onpeleetkin voivat ärsyttää. Kannattaa hoidatuttaa heti tai ainakin olla yhteydessä ohjeiden saamiseksi.

    • Apua!!!

      Sain kuin sainkin reseptin silmävoiteeseen tänään, toivottavasti se auttaa pian. Ainakaan silmää ei enää kirvele niin kovasti.

      Heti leikkauksen jälkeen olin vielä sen verran tokkurassa etten tajunnut kysyä tarkemmin miten leikattiin yms. Vasta seuraavana päivänä hoitajalta kysyessäni ei hänkään osannut varmuudella sanoa menetelmästä (hän ei itse ollut mukana toimenpiteessä?), ja suppeasta leikkaiskertomuksesta itse menetelmäkuvaus ei selviä.

      Kovin hyvin tämä juttu ei kyllä alkanut.. Ja lisälomaa tarvitaan ehdottomasti. Elän nyt päivän kerrallaan, en edes uskalla ajatella miten toipuminen on edistynyt sitten viikon päästä..

      • Joskus leikattu

        Potilas tunnistaa RF-veitsen siitä selvästi kuuluvasta vihellyksestä kun leikataan, ellei ole nukutettuna.


      • Mies 61 v.
        Joskus leikattu kirjoitti:

        Potilas tunnistaa RF-veitsen siitä selvästi kuuluvasta vihellyksestä kun leikataan, ellei ole nukutettuna.

        Aloittajalle: Perinteisen veitsen käyttö ei ole vanhanaikaista, vaan yhä monet plastiikkakirurgit leikkaavat sillä. Kysyin kerran tunnetulta plastiikkakirurgilta(Eeva Siiteri)mitä hyötyä potilaalle on rf-veitsestä. Hän vastasi, että ei mitään. On makuasia, kumpaa veistä kirurgi käyttää. Joten komplikaatiosi ei voi johtua veitsestä.


      • Mies 61 v.
        Mies 61 v. kirjoitti:

        Aloittajalle: Perinteisen veitsen käyttö ei ole vanhanaikaista, vaan yhä monet plastiikkakirurgit leikkaavat sillä. Kysyin kerran tunnetulta plastiikkakirurgilta(Eeva Siiteri)mitä hyötyä potilaalle on rf-veitsestä. Hän vastasi, että ei mitään. On makuasia, kumpaa veistä kirurgi käyttää. Joten komplikaatiosi ei voi johtua veitsestä.

        Korjaus edelliseen: plastiikkakirurgin nimi on Eeva Siitari.


    • Apua!!!

      Siksi tuo rf-veitsi vaikuttaisi paremmalta (?) koska monet kertovat että ovat olleet jo viikossa täysin esittelykunnossa ja pienet leikkausarvet ym.?

      Mulla arpi menee reilusti koko silmänmitalla ja ulkonurkastakin reilusti yli, ja tämä huolettaa todella. Aiemmin minulla ei ollut ryppyjä luomissa ollenkaan eikä niitä semmoisia naurunjuonteitakaan ulkokulmissa, nyt ne vissii sitten tuli? Ja edelleen silmän saa vain puoliksi auki vaikka kuinka yrittää ponnistaa sen täysin auki. Tämmöisestä en ole aiemmin kuullut kenenkään kertoneen että luomi "kivettyisi", ja nyt pelottaakin että luomi jää tällaiseksi kun kuitenkin jo viikko leikkauksesta.

      • vuonna 95

        Arven kuuluukin mennä koko silmänmitalla ja ulkonurkastakin yli. Luomen alueen arvet ohuella iholla paranee yllättävän hyvin normaalisti ja tuo ylimenevä osa on ikään kuin pieni vako, ikään kuuluvalta vaikuttava myöhemmin.

        Minut leikattu perinteisellä ja hyvin meni. Turvotusta oli pitkään, mustelmat hävisi parissa viikossa. Kiristävää tunnetta kuukauden ajan.
        Säikähdin alussa minäkin ryppyjä, jotka tasaantuivat myöhemmin.
        Minullakin oli ab-tipat, kun silmät alkoi vuotaa kyyneltä myöhemmin, se on yleistä paranemisvaiheessa.


      • Apua!!!
        vuonna 95 kirjoitti:

        Arven kuuluukin mennä koko silmänmitalla ja ulkonurkastakin yli. Luomen alueen arvet ohuella iholla paranee yllättävän hyvin normaalisti ja tuo ylimenevä osa on ikään kuin pieni vako, ikään kuuluvalta vaikuttava myöhemmin.

        Minut leikattu perinteisellä ja hyvin meni. Turvotusta oli pitkään, mustelmat hävisi parissa viikossa. Kiristävää tunnetta kuukauden ajan.
        Säikähdin alussa minäkin ryppyjä, jotka tasaantuivat myöhemmin.
        Minullakin oli ab-tipat, kun silmät alkoi vuotaa kyyneltä myöhemmin, se on yleistä paranemisvaiheessa.

        Oliko sinulla luomi miten "puolitekoinen" operaation jälkeen? Ilmeisesti minun kohdalla toipuminen vain on sitten moninkerroin hitaampaa kuin muilla samassa toimenpiteessä käyneillä.. Luulin kyllä että se 2viikkoa olisi riittänyt mutta nyt näyttää ettei varmasti riitä.

        Huomenna saan tikit pois, toivon totisesti ettei silmä jää tähän puolittaiseen asentoonsa! Kyllähän se aika karmealta tuntuu jos leikattu alue asettuu oikeaan tilaansa vasta vuoden-parin jälkeen.. Se on kyllä pitkä toipumisaika kenelle tahansa, etenkin kun niinkin näkyvästä paikasta kuin silmistä on kyse.


      • vuonna 95
        Apua!!! kirjoitti:

        Oliko sinulla luomi miten "puolitekoinen" operaation jälkeen? Ilmeisesti minun kohdalla toipuminen vain on sitten moninkerroin hitaampaa kuin muilla samassa toimenpiteessä käyneillä.. Luulin kyllä että se 2viikkoa olisi riittänyt mutta nyt näyttää ettei varmasti riitä.

        Huomenna saan tikit pois, toivon totisesti ettei silmä jää tähän puolittaiseen asentoonsa! Kyllähän se aika karmealta tuntuu jos leikattu alue asettuu oikeaan tilaansa vasta vuoden-parin jälkeen.. Se on kyllä pitkä toipumisaika kenelle tahansa, etenkin kun niinkin näkyvästä paikasta kuin silmistä on kyse.

        En muista, että luomet oli mitenkään puolitekoisia. Sain ne kyllä helposti kiinni.
        En tiedä, kuulostaa siltä, että olisko sitten poistettu vähän reilumpi kaistale nahkaa, jos ei mene silmä ihan kiinni saakka. Silloin voi tietysti olla ongelmaa silmän kuivumisesta jne. alkuvaiheessa, ennenkuin luomi venyy hieman.
        Kannattaa nyt topakasti vaan kysyä huomenna lääkäriltä, mikä siinä on hänen mielestään. Kyllä hoitajakin osaa sanoa mielipiteensä, jos et tapaa lääkäriä heti huomenissa.
        Kyllä se toipuminen on joskus hidasta, mutta pyydät vaan reilusti lisää lomaa tarvittaessa.Alkuvaiheessa sitä oli tietysti karmean näköinen, mutta kummasti vaan ajan kanssa parani sitten. Tsemppiä sinulle. Kirjoittele kuulumisia.


      • Anonyymi
        vuonna 95 kirjoitti:

        Arven kuuluukin mennä koko silmänmitalla ja ulkonurkastakin yli. Luomen alueen arvet ohuella iholla paranee yllättävän hyvin normaalisti ja tuo ylimenevä osa on ikään kuin pieni vako, ikään kuuluvalta vaikuttava myöhemmin.

        Minut leikattu perinteisellä ja hyvin meni. Turvotusta oli pitkään, mustelmat hävisi parissa viikossa. Kiristävää tunnetta kuukauden ajan.
        Säikähdin alussa minäkin ryppyjä, jotka tasaantuivat myöhemmin.
        Minullakin oli ab-tipat, kun silmät alkoi vuotaa kyyneltä myöhemmin, se on yleistä paranemisvaiheessa.

        Arven kuuluu tulla luomivakoon huomaamattomaksi hälventyen. Ei kuulu jatkua pitkälle. Nyt on joku tunari ollut asialla valitettavasti. Ja tietty omasta mielestään oikein tehty. Selvititkö onko plastikkakirurgi ja onko täysivaltaiset oikeudet?


    • BA

      Kävin yläluomileikkauksessa parisen kuukautta sitten. Itselläni meni kaikki hienosti, en saanut edes mustelmia ja kuuden päivän päästä tikkien oton jälkeen en tarvinnut edes aurinkolaseja, silmät olivat niin hienot. Mulla leikattiin laserin avulla, sillä poltettiin mehdollinen verenvuoto.
      Silmät olivet kipeät ensimmäisen vuorokauden ja valoanarat auringolle muutaman viikon. Vielä kasvoissa tuntuu "virtauksia" kun hermot hakevat paikkaansa. Luomileikkaus tehtiin minulle terveydellisistä syistä ja TAYS.ssa, eli kunnan piikkiin.
      Nyt silmäni ovat todella hyvän näköiset ja arpia ei huomaa.
      Omasta kokemuksesta suosittelen luomileikkausta, jos sitä todella tarvitsee.

    • Anneli

      Ei taida ihan kaikki päästä kunnalliselle puolelle leikkaukseen.
      Ainakin kun itse 50 v tarkastuksessa työterveyslääkäriltä asiaa kysyin, sain vastauksen ,ettei siihen leikkaukseen pääse kun jos lipat on täysin silmillä.
      Yksityiseltä sain ajan kuukauden päähän. Hintaa tuli 1500 e. Viikon olin poissa töistä (lomalla ei saikulla) ja sitten meikkiä vähän reilummalla kädellä ja kukaan ei huomannu (tai kukaan kelle on ollu kertonu). Nyt puoli vuotta leikkauksesta ompa tosi ihanaa meikata, kun ne pysyy luomella ja ripsissä, eikä näytä sotkuselle.

    • Apua!!!

      Huh, nyt alkaa tosiaan helpottamaan. Silmä alkaa olla kirkas eikä eritä enää, luomenkin saan jo kohtalaisesti auki. Uskon vahvasti että tuloksesta tulee vielä nätti, onhan minut operoinut lääkäri ihan huipputasoa.

      Harmittaa kyllä tuo tulehdus, ilman sitä silmä olisi nyt paljon parempi. No, koskaan ei voi tietää etukäteen miten paraneminen lähtee käyntiin. Kiitokset teille jotka potkitte minua peesauksille hakemaan lääkettä :=)

    • exlurppa

      Hyvä juttu, sait homman haltuun. Minullahan kävi aivan samalla tavalla ja sain avuksi sitä antibioottivoidetta.Heti alkoi paraneminen kovaa vauhtia.Onnea uusille säihkysilmille !

    • N

      Eiköhän noita tehdä nykyään laasereila.eikä veitsillä.

      • Pöljä

        Ei kuule tehdä! Vai leikkaako ne nykyään esim sydänleikkauksia laserin kanssa?


      • Minttu5

        Veitsellä tulee vähäisempi arpi. Jos leikataan laserilla, se polttaa hieman ihoakin, mikä aiheuttaa leveämmän ja rumemman arven. Laserveitsi voi hieman nopeuttaa leikkuksen etenemistä, kun ei tarvitse poltella niin paljon vuotoja, mutta huonontaa hieman lopputulosta.


      • Siistiä jälkeä
        Minttu5 kirjoitti:

        Veitsellä tulee vähäisempi arpi. Jos leikataan laserilla, se polttaa hieman ihoakin, mikä aiheuttaa leveämmän ja rumemman arven. Laserveitsi voi hieman nopeuttaa leikkuksen etenemistä, kun ei tarvitse poltella niin paljon vuotoja, mutta huonontaa hieman lopputulosta.

        Itsekin joskus ajatellut noin, mutta eiköhän lasersäde ole niin ohut ettei arpi ole sen leveämpi. Omat silmäluomeni leikattiin radiotaajuusveitsellä ja se oli hyvin ohut lanka. Radiotaajuus poltti leikatessaan suonet umpeen ja esimerkiksi mustelmia ei tullut lainkaan. Arpi oli yhtä ohut kuin veitsellä leikatessakin.


      • Anonyymi
        Minttu5 kirjoitti:

        Veitsellä tulee vähäisempi arpi. Jos leikataan laserilla, se polttaa hieman ihoakin, mikä aiheuttaa leveämmän ja rumemman arven. Laserveitsi voi hieman nopeuttaa leikkuksen etenemistä, kun ei tarvitse poltella niin paljon vuotoja, mutta huonontaa hieman lopputulosta.

        Veitsellä leikkaa ne, jotka ei osaa modernia laserveistä käyttää. Ovat niitä vanhan liiton sotakirurgeja, joita ei kiinnosta lopputulos, ainoastaan raha.


    • ÄLLITÄLLI

      Jaha, tämä se onkin oikea lääkärikeskus, jossa varmasti saat vastauksia ja hoitoa. Lienet käynyt tuolla eteläisessä naapurivaltiossa, joten painu sinne kyselemään äläkä itke ja kitise täällä tyhmyyttäsi etkä hoidata turhamaisuuttasi maksamillamme verorahoilla.

    • nhgnhynjtyjt

      Hyvä että on jo menossa parempaan päin! :)

    • Apua!!!

      Aika hullua että suomi24 ylläpito on nostanut tämän aloittamani ketjun etusivun otsikoihin! Asiahan ratkesi ajan kuluessa ja paljastui vain pahaksi silmätulehdukseksi, ei suinkaan lääkärin ammattitaidottomuudeksi. Onkohan raflaavista otikoista tälläkin foorumilla pulaa kun pitää väkisin vääntää draamaa asioista? Toivottavasti suomi24 ylläpito ei ole samaa porukkaa kuin iltiksen tai seskan "toimittajat" joiden lööppi-taidot ovatkin jo ihan omaa luokkaansa..

      Eli hyvä 24-väki, tästä ei saa draamaa yrittämälläkään. Leikannut lääkäri ei ole tyrinyt mitenkään vaan kyseessä oli vain paha silmätulehdus joka parani lääkkeellä. Pyydän että poistatte etusivun otsikointinne turhana, kiitos.

      Terveisin aloittaja.

      • Anonyymi

        Nyt tuli feikki kommentti. Osui jotakuta nilkkaan.


    • Läskit silmiltä

      Silmluomeni leikattiin parivuotta sitten ihan perinteisesti. Muutaman päivän oli värivikaa naamassa, tikit poistettiin vajaan kahden viikon päästä. Lopputulos oikein hyvä.

    • Olen kuusikymppinen

      Itse kävin vajaa vuosi sitten leikkauttamassa yläluomet. Hyvin meni, mutta vesikellukat tulivat poskipäihin ja itse annoin itselleni lymfaa ja se tehosi heti. Nykyään silmäluomet ovat hiukan kuivat ja toinen luomista jotenkin vähän erilainen. Joskus ihan kuin laskisi tahtomattaan, mutta tyytyväinen olen kuitenkin tulokseen. Paljon ihanampaa levittää luomiväriä, kun ei ole niin ryppyiset luomet. En päässyt terveyskeskuksen kautta, vaan menin yksityisesti. Kuitenkin luomeni olivat jo niin lerput, että sain hiukan KELA:lta takaisin. Suosittelen oman itsensä vuoksi leikkauttamaan, koska se antaa itseluottamusta ja mielihyvää.

    • Kannattaa valita lääkäri tosi tarkasti, minun luomeni leikattiin Helsingin
      Silmäsairaalassa ja olin jo puolentoista viikon kuluttua töissä.
      Vähän mustelmia ja siinä kaikki.

      • riippuluomi

        Kuka leikkasi luomesi?


      • Fraski1
        riippuluomi kirjoitti:

        Kuka leikkasi luomesi?

        Hei
        Minun luomeni leikkasi silmäkirurgi Esko Järvinen.
        Varsinaisia tikkejä ei tullut, vaan siimamainen lanka, jonka itse otettiin pois vetämällä määrätyb ajan kuluttua.
        Ei siis tullut tikeistä mitään arpija.Ei jälki vuotoja, ei siis mitään.


      • Tuttu tekniikka
        Fraski1 kirjoitti:

        Hei
        Minun luomeni leikkasi silmäkirurgi Esko Järvinen.
        Varsinaisia tikkejä ei tullut, vaan siimamainen lanka, jonka itse otettiin pois vetämällä määrätyb ajan kuluttua.
        Ei siis tullut tikeistä mitään arpija.Ei jälki vuotoja, ei siis mitään.

        Yläluomileikkauksissa on tavallista että ompeleet tehdää kyseisellä menetelmällä. Minut leikkasi plastiikkakirurgi ja teki samanlaisen ompeleen. Langan poistatin terveyskeskuksessa päivystävällä hoitajalla eikä se edes tuntunut kun lanka oli poissa.


      • riippuluomi
        Fraski1 kirjoitti:

        Hei
        Minun luomeni leikkasi silmäkirurgi Esko Järvinen.
        Varsinaisia tikkejä ei tullut, vaan siimamainen lanka, jonka itse otettiin pois vetämällä määrätyb ajan kuluttua.
        Ei siis tullut tikeistä mitään arpija.Ei jälki vuotoja, ei siis mitään.

        Hei,
        Kun kyselin luomileikkauksesta aiemmin, niin melkein poikkeuksetta suositeltiin plastiikkakirurgia, mutta näköjään silmäkirurgikin osaa leikata potilasta tyydyttävällä tavalla.
        Kiitos vastauksesta.


      • Empiiri

        Hei,
        Silmäluomeni leikkasi plastiikkakirurgi Eeva Siitari 11.1.2018.. Tänään on neljäs päivä leikkauksesta. Minimaalinen mustelma silmänurkassa, ei lainkaan alaluomella. Turvotusta varsinkin aamulla liikkuvilla luomilla, myös poskipäillä. Kolmen päivän päästä tikkien poisto. Minkäänlaista kipua ei ole ilmennyt eikä tulehdusta. Normaalilla veitsellä leikattiin. Erittäin hyvä kokemus Eiran sairaalasta.


      • Anonyymi
        Tuttu tekniikka kirjoitti:

        Yläluomileikkauksissa on tavallista että ompeleet tehdää kyseisellä menetelmällä. Minut leikkasi plastiikkakirurgi ja teki samanlaisen ompeleen. Langan poistatin terveyskeskuksessa päivystävällä hoitajalla eikä se edes tuntunut kun lanka oli poissa.

        Kaikki plastikkakirurgiksi itseään luulevat eivät osaa jatkuvaa ommelta.


    • Maikkunen

      Ihan normaali paraneminen. Viikko ompeleet, sitten meikkiä naamaan ja töihin...

    • jänskättää

      Kiitos niille ketkä ovat kirjoittaneet kokemuksiaan yläluomileikkauksista!! Ne ovat kullan arvoisia kun itse operaatiota suunnittelee. Itse olen menossa 6.2 yläluomileikkaukseen otsan puutumisen vuoksi ja ylimääräisen ihon painaessa luomia. Jännittää, mutta täällä lukemani tekstit ovat olleet positiivisia ja varmasti oma ongelmani helpottuu. Ikää "vasta" 39 , mutta leikkaus on ainoa miten ongelman saan ratkaistua ja voin nauttia isoista sinisistä pitkine ripsineen monen vuoden jälkeen.

    • Jänskättää

      Leikkaus onnistui ja vaikka siitä on 2 pvä olen tulokseen tyytyväinen, ei painon tunnetta luomissa ja kulmia ei tarvitse enään kohottaa. Mustelmia tuli vain hieman vasemmalle puolelle poskipäähä ja ne ovat turvonneet..Kylmää kannattaa pitää mahdollisimman paljon,Suosittelen!!!

      • Pelottaa

        Itse olen miettinyt meneväni ko. toimenpiteeseen. Ainoa arveluttava tekijä on,
        etten tiedä kuka lääkäri olisi luotettava? Voisitko kertoa kenellä kävit?


    • hiihtoajatikkejä

      Pari vuotta sitten, hiihtolomaa edeltävällä viikolla leikattiin Suomessa. Tavallisella veitsellä. Luomet olivat tietysti turvoksissa, mutta hiihdin monta kymmentä kilometriä hiihtolomalla tikit luomilla (lasit päässä). Ei mitään kipuja. Arkuutta oli vaan. Tikkien poiston jälkeen turvotus laski aika nopeasti. Hyvin parantuivat.

      • Anonyymi

        Tavallisella veitsellä ? Mikä se on ? Leipäveitsi vai lihaveitsi ?


    • Montavuottamiettinyt

      Hyviä neuvoja. Olen tilannut konsultaatioajan yläluomileikkaukseen 24.2.2014

      Miten on leikataanko molemmat luomet yhtä aikaa, kun kukaan ei maininnut siitä mitään. Itse ajattelin, että molemmat leikattaisiin yhtä aikaa ja antibioottireseptin aion pyytää valmiiksi jos sitä mahdollisten leikkauskomplikaatioiden varalta tarvitsisin.

      • reippaasti vaan

        Minun luomeni leikkasi Asko Salmi. Palvelu Jkl:ssä oli hyvää ja huolehtivaa, tilat kauniit ja ilmapiiri miellyttävä. Olisi pitänyt vain mennä jo ajat sitten, koska toimenpide kävi niin kätevästi. Yhden särkylääkkeen otin leikkauspäivänä. Turvotusta yläluomissa oli viikon verran. Mustelmia ei tullut. Arvet näkyvät ja tuntuvat sormiin vielä. Paranemiseen siis pitää varata aikaa. Kun luomileikkauksesta alkaa puhua, ko. toimenpiteessä on käynyt yksi jos toinenkin, kuka julkisella puolella ja kuka yksityisellä. Ihan turhaa tavallisen toimenpiteen salailua joillakin.


    • Pettynytjavihainen

      Minä kävin 1,5 vuotta sitten Kai Lassilalla ja lopputuloksena oli leveät, näkyvät arvet, ryppyiset luomet, eriparia olevat silmät. Toinen silmä kiristää, toisessa on edelleen rasvapatti ja molemmissa roisit, näkyvät arvet. Toinen arpi alkoi vaaleta vasta, kun leikkauksesta oli kulunut jo 9kk, eli ulkonäkö voi mennä kehnompaankin suuntaan ajan myötä. Toista silmää piti korjailla, mutta Lassila teki arvesta entistä näkyvämmät ja rasvapatti on kahden (!!!) leikkauksen jälkeen vielä edelleen paikallaan ja vielä entistä näkyvämpi!! Puoskari koko äijä, vaikka plastiikkakirurgiksi itseään kutsuu... Oli todellinen rumuusleikkaus, enkä olisi ikinä mennyt, jos olisin tiennyt lopputuloksen!

    • SelvittäkääMinneMenette

      Itsellä Asko Salmesta ja koko vastaanotosta täysin erilainen kuva: leikkaus ei onnistunut, mustelmilla olin kolmeviikkoa ja henkilökunta ei kovin ystävällistä ollut tai sitä ei juuri näkynyt kuin maksaessani. Korjausleikkauksen teetin toisaalla ja täysin päinvastainen kokemus.

      • khhfjlbggkk

        Tapauksesi lienee poikkeus, Salmen jälki on yleensä hyvää. Eikä tuollaiseen tunnin operaatioon kovin monta henkilöä tarvita. Oman leikkauksessani avusti yksi hoitaja enkö muita kaivannutkaan.


      • Anonyymi

        Joo en suosittele Askoa.Kävin uusintaleikkauksessa ja laittoi suojateipit niin huonosti että eivät olleet haavan päällä ollenkaan.,että haava aukesi Ja sitten olisi tikattu uudelleen.Harmittaa koko ruljanssi


    • SelvittäkääMinne

      Omassa leikkauksessani Salmea ei avustanut kukaan, vasta leikkauksen jälkeen tuli hoitaja paikalle. Toisessa avusti koko ajan hoitaja. Muutoinkin ennakkovalmistelut toisessa paikassa huomattavasti tarkempaa ja leikkauksen jälkeen soitettiin kotiin että onko herännyt mitään kysymyksiä. Myös kasvot pestiin huolella ja merkinnät tehtiin peilin kanssa tarkasti. Kaikki nämä puuttui jkl toimipisteessä (luomi toki pyyhittiin) Edes merkintöjä ei tehty minkä tajusin vasta korjausleikkauksessa että näinhän tosiaan olisi pitänyt toimia. Jkl olinihan päivävaatteilla leikkauksessa, toisessa sairaalavaatteissa ja hiukset myssyssä. Tätäkin olen miettinyt nyt toisen leikkauksen jälkeen.
      Mitä näitä keskusteluja seuraa niin en tainnut olla poikkeus vaan päinvastoin. Mutta tämä minun kokemus.

      • Anonyymi

        Ei myssyjä eikä muitakaan suojavarusteita ainakaan Helsingin toimipaikassa.En suosittele paikkaa.Uusintaeikkaus silmäluomiin ja haava aukesi kun tehdään hutiloiden töitä.


    • Vaimotar

      Olin yläluomileikkauksessa 11 päivää sitten Ira Saarisella Porin Terveystalolla. Ilmapiiri kyseisessä paikassa oli erittäin miellyttävä. Leikkaussalissa leikkausta edeltävät toimenpiteet tehtiin erittäin tarkasti. Hiukset laitettiin turbaaniin ja päälleni teipattiin leuan alapuolelle suojapeite, sekä kasvot pestiin huolella antiseptisellä etikkaliuoksella. Lääkärillä sekä avustavalla hoitajalla oli suojavaatteet ja maskit. Sain pyytäessäni rauhoittavan tujauksen.
      Leikkauksen jälkeen tarjottiin kahvia, sämpylää ja tuoretta pullaa, sekä viilentävä silmämaski. Huippukohtelua!
      Kotiohjeita noudatin lähes kirjaimellisesti ja viikon kuluttua mennessäni tikkien poistoon olikin jo mustelmat poissa. Itse asiassa niitä tuli vain luomiosaan.
      Nyt 11 päivän jälkeen leikkausjälkiä ei huomaa, ellei ole silmät kiinni. Hieman valkoisia finnin näköisiä näppyjä vielä kuitenkin leikkaushaavoissa, mutta ne ovat koko ajan vähenemään päin.
      Ainut ikävä asia on silmän sisänurkan tunnottomuus, joka tekee silmäluomista hieman raskaan tuntuiset. Tämän vaivan pitäisi poistua lukemani perusteella 1-3 kk:den sisällä. Silmät ovat myös ajoittain öisin hieman särkeneet, mutta siitä olen selvinnyt särkylääkkeillä.
      Silmätippoja on kyllä kulunut tiheään, sillä silmät ovat tuntuneet välillä kuivahkoilta. Tämäkin liene kuulunee asiaan.
      Tällä hetkellä ehkä hieman vielä turvotusta jäljellä. Näyttäisi siltä, että luomet olisivat kutakuinkin samanoloiset. Tosin ei ne alunperinkään symmetriset olleet roikkuessaan, joten paljon paremmat tietekin nyt.
      Innolla odotan lopullista tulosta, kun kaikki turvotus on poissa ja tuntokin palannut luomiin kunnolla.

    • Mamacita000

      Kävin 6.8 Sairaala KL / Asko Salmella yläluomileikkauksessa ja muutaman päivän jälkeen näen,ettei ole mustelmia eikä turvotusta juuri lainkaan.Söin arnica montana-helmiä pari päivää ennen ja jälkeen leikkauksen.Leikkauspäivänä sairaalassa laitettiin valokuvauksen jälkeen puuduttava geeli luomille,jonka jälkeen minut vietiin leikkaussaliin.Siellä hoitaja pesi kasvoni antiseptisella liuoksella,ennenkuin Salmi piirsi luomiini poistettavat osat.Tämän jälkeen laitettiin puudutuspiikit,jotka eivät sattuneet laisinkaan.Leikkaus tehtiin rf-veitsellä,josta tuli hieman inhottava palaneen käry.Yhden luomen leikkauksessa meni n.10 min.Halusin nähdä puuttuvat palaseni rasvatyrineen ja ottaa niistä kuvat.Yllättävän paljon lähti luomista pois nahkaa n.2 cm kaistaleet.Tämän jälkeen silmilleni annettiin kylmäkääre,jota pidin parisenkymmentä minuuttia.Menin yleisillä kulkuneuvoilla kotiin aurinkolasit päässä.Pelkäsin turhaan operaatiota ja koko leikkauksen ajan minulla oli turvallinen olo hoitajan ja Salmen käsittelyssä.

      • Ihankototta

        Semmoinen mainosteksti sitten


      • rtfrtdtfjyj
        Ihankototta kirjoitti:

        Semmoinen mainosteksti sitten

        Jaaha, tänne ei saa siis kirjoittaa edelleenkään myönteisiä kokemuksia. No sellainen linjahan täällä on ollut jo vuosia ja sen vuoksi lopetinkin aikanaan myönteisten kommenttien kirjoittamisen kun joka kerran väitettiin mainokseksi ja minun jopa väitettiin olevan henkilökuntaa (myös muita klinikoita kuin KL).

        Senverran kuitenkin vielä kommentoin tuohon Mamacitan viestiin että oli melkein kuin itse olisin kirjoittanut. Samat toimenpiteet, joten mukava kuulla että AS jatkaa samoilla linjoilla vielä vuosien jälkeenkin (omasta operaatiosta lähemmäs 10 vuotta).


    • Ipanemabrasil

      Minun yläluomeni on myös Asko Salmi operoinut 10 vuotta sitten. Edelleen olen tyytyväinen, toivuin nopeasti, kävin kasvolymfassa pari kertaa ennen leikkausta. Nyt alkaa vaan koko otsa roikkua kun ikää tullut enemmän, tehtävä varmaan otsan kohotus tms. että ilme kohenee.

    • Valetta

      Joo, ei ihan noin mennyt itsellä leikkaus Salmen vastaanotolla. Noin sen olisi pitänyt mennä mutta täysin toisenlainen oli oma kokemukseni

    • turvallinen.kauneus

      Ensimmäiset 2 viikkoa voi olla suurtakin turvotusta, ja senkin jälkeen voi vielä pitkään olla leikkausalueella kipua ja muita outoja tuntemuksia. Leikattu alue on joutunut koetukselle ja sen paraneminen kestää pitkään. Toisilla ihmisillä paranee nopeasti, toisilla hitaammin. Turvotuksen ja mustelmien määrä on yksilöllistä.

      En olisi tuossa vaiheessa huolissani.

      • Anonyymi

        Nyt leikkauksestani on mennyt kaksi viikkoa. Mulla toisessa silmässä yläluomessa ihon alla olevat tikit vaivaavat.. toinen silmä on ihanasti parantunut, mutta toinen ilmeisesti sulavien tikkien vuoksi turvoksissa ja koko yläluomi alempana kuin toisessa silmässä. Ärsyttää jos silmät jäävät eriparisiksi.. voiko ihon alla olevien tikkien sulamista jotenkin nopeuttaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt leikkauksestani on mennyt kaksi viikkoa. Mulla toisessa silmässä yläluomessa ihon alla olevat tikit vaivaavat.. toinen silmä on ihanasti parantunut, mutta toinen ilmeisesti sulavien tikkien vuoksi turvoksissa ja koko yläluomi alempana kuin toisessa silmässä. Ärsyttää jos silmät jäävät eriparisiksi.. voiko ihon alla olevien tikkien sulamista jotenkin nopeuttaa??

        Laitettiinko sinulle todellakin sulavat tikit yläluomeen? Minulle AS laittoi poistettavan ompeleen (ei siis yksittäisiä "tikkejä") yläluomiin. Ommellanka poistettiin (päästä vetäen) noin viikon kuluttua terveyskeskuksessa ja lopputulos on siisti.

        Nuo sulavat tikit tarvitsevat "kosteutta", jotta kudosnesteet sulattavat ommelaineen. Yläluomet voivat olla "liian kuivat" jolloin sulaminen kestää. Sulavatkin tikit voidaan poistaa jos ne ovat pinnallisia niin että niihin päästään käsiksi. Yläluomet paranee yleensänoin viikossa tai muutaman päivän yli, joten haavat ovat kyllä jo kiinni. Itselläni on muualla vartalolla olleet kudosten sisälle jätetyt sulavat tikit kestäneet aika pitkään ennen kuin arpi on pehmennyt lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitettiinko sinulle todellakin sulavat tikit yläluomeen? Minulle AS laittoi poistettavan ompeleen (ei siis yksittäisiä "tikkejä") yläluomiin. Ommellanka poistettiin (päästä vetäen) noin viikon kuluttua terveyskeskuksessa ja lopputulos on siisti.

        Nuo sulavat tikit tarvitsevat "kosteutta", jotta kudosnesteet sulattavat ommelaineen. Yläluomet voivat olla "liian kuivat" jolloin sulaminen kestää. Sulavatkin tikit voidaan poistaa jos ne ovat pinnallisia niin että niihin päästään käsiksi. Yläluomet paranee yleensänoin viikossa tai muutaman päivän yli, joten haavat ovat kyllä jo kiinni. Itselläni on muualla vartalolla olleet kudosten sisälle jätetyt sulavat tikit kestäneet aika pitkään ennen kuin arpi on pehmennyt lopullisesti.

        Kiitos kommentista! Mulla laitettiin tosiaan sekä poistettavat että sulavat tikit. Eilen sain napattua sulavan tikin katkenneesta päästä kiinni ja vedettyä pätkän pois. Tuntui hyvältä, mutta osa tikeistä on tietysti ihon sisällä. Ongelmana on tikeistä aiheutunut vierasainereaktio.. iho tikkien kohdalta vitivalkoinen ja luomella valkoinen pehmeä pahkura. Kuinkahan kauan tämä reaktio voi kestäää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista! Mulla laitettiin tosiaan sekä poistettavat että sulavat tikit. Eilen sain napattua sulavan tikin katkenneesta päästä kiinni ja vedettyä pätkän pois. Tuntui hyvältä, mutta osa tikeistä on tietysti ihon sisällä. Ongelmana on tikeistä aiheutunut vierasainereaktio.. iho tikkien kohdalta vitivalkoinen ja luomella valkoinen pehmeä pahkura. Kuinkahan kauan tämä reaktio voi kestäää?

        Juuri noin sulava ommelaine toimii ja aiheuttaa kudosreaktioita. Yleensä vie aika kauan että se vaalea pahkura sitten tasaantuu ja häviää.

        Sulavat ompeleetkin saa nyppiä pois jos se on mahdollista aiheuttamatta ihovaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin sulava ommelaine toimii ja aiheuttaa kudosreaktioita. Yleensä vie aika kauan että se vaalea pahkura sitten tasaantuu ja häviää.

        Sulavat ompeleetkin saa nyppiä pois jos se on mahdollista aiheuttamatta ihovaurioita.

        Voi kiva.. silmä kun on nyt tästä syystä edelleen turvoksissa ja aukeaa vajaasti. Lisäksi silmään on tullut patin lisäksi vesikello. Oiskohan lääkärillä tähän jotain vinkki vitosta vai pitääkö vain kärsiä kärsivällisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kiva.. silmä kun on nyt tästä syystä edelleen turvoksissa ja aukeaa vajaasti. Lisäksi silmään on tullut patin lisäksi vesikello. Oiskohan lääkärillä tähän jotain vinkki vitosta vai pitääkö vain kärsiä kärsivällisesti.

        Taitaisi olla syytä käydä näyttämässä silmää lääkärille. Tuollainen vesikello voi olla jopa tulehduksen oire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaisi olla syytä käydä näyttämässä silmää lääkärille. Tuollainen vesikello voi olla jopa tulehduksen oire.

        Jep! Tänään kävin hoitajalla, huomenna aamusta lääkäri. Saa nähdä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep! Tänään kävin hoitajalla, huomenna aamusta lääkäri. Saa nähdä..

        Allerginen reaktio sulavista tikeistä. Allergialääkettä ja antibiottitippoja luomelle. Toivottavasti nopeuttaa toipumista. Tylsiä nuo sulavat tikit!


    • Anonyymi

      Yläluomileikkauksen suurin riski on se, että kirurgi ei välitä lopputuloksesta tai osaa hommaansa. Potilaalle kerrotaan etukäteen riskeinä lähinnä haavan paranemisen ongelmat. Samat surkimukset leikkaa vuodesta toiseen ja huonoa jälkeä tulee. Tekeekö kukaan valituksia? Kirurgit saavat jatkaa vaikka tekevät huonoa jälkeä, jos valituksia ei tehdä.

      • Anonyymi

        Tämä! Mitään ei voi tarkistaa minkälaista jälkeä ne tekevät, se että on plastiikkakirurgin erikoislääkäri ei tarkoita sitä,ettei tekisi todella huonoa jälkeä.
        Mulle tuli pahat arvet kun nimenomaan sanottiin, että jäävät piiloon. Leikkasi summamutikassa, olisin mattoveitsellä tehnyt itse paremmat ja säästänyt kaks tonnia.


    • Anonyymi

      Mulla leikkauksesta nyt viikko, tikit poistettu eilen. Toinen silmä ei aukea kunnolla, ihan kun olis joku rasvapatti tullu arven alapuolelle joka esteenä. Kai se vielä lähtee? Lisäksi näkö siinä silmässä hieman sumea..
      Mustelmat melkein tiessään, arvet näkyvät todella selvästi edelleen. Lopputuloksesta tuskin tässä kohtaa kannatta mitään arvioida vielä?
      Mut pelottaa tuo että näkö sumea ja silmä ei aukea kunnolla.. onko vinkkejä vai korjaako aika?

      • Anonyymi

        Kyllä silmän pitäisi aueta ihan normaalisti leikkauksen jälkeen. Arvet voi näkyä vielä kuukausienkin jälkeen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä silmän pitäisi aueta ihan normaalisti leikkauksen jälkeen. Arvet voi näkyä vielä kuukausienkin jälkeen,

        Ei aukea vieläkään toinen silmä kokonaan, ehkä vähän paremmin kuin eilen. Näkö edelleen sumea. Ehkä vain tosi kuiva, oon nyt laittanu tippoja jatkuvasti.
        Maanantaina menen kyllä oikealle silmälääkärille näyttämään tätä varmuuden vuoksi. Vähä paniikki että menikö tässä nyt näkö 😞


    • Anonyymi

      Hei, olin yläluomileikkauksessa 5 päivää sitten kunnallisella.
      Muuten kaikki mennyt mielestäni hyvin, mutta onko normaalia, että koko silmänalue tullut nyt vasta mustelmille?
      Lisäksi valtavat silmäpussit, niissä ilmeisesti nestettä.
      Ja nämä mustelmat muuten sellaiset rusehtavat, ei siis sellaiset kunnon mustelmat kuten esim. käsiin voi tulla.
      Ei tässä kehtaa edes missään ihmisten ilmoilla liikkua tämän näköisenä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    • Anonyymi

      Hei, kohta kolmisen viikkoa tulee leikkauksesta. Silmät tosi kuivan tuntuiset, meneekö se ohi ? Entä nuo pahkurat siinä kohdalla missä tikit oli, häviääkö ne koskaan, vai onko niitäkin lääkärin korjattava. Mistä nuo pahkurat johtuu ?

      • Anonyymi

        Kolme viikkoa toimenpiteestä on lyhyt aika. Ei voi kaikki olla vielä kunnossa. Käytä kostutustippoja kuiviin silmiin.


    • Anonyymi

      Onko kukaan käynyt leikkauksessa Timo Halosella (Terveystalo, Plastic surgery center)? Kokemuksia? Suunnitellaanko leikkaus hyvin piirtämällä ja asianmukaisiin valmisteluin (pesu, varusteet, jne.)?

    • Anonyymi

      Minulle tehtiin yläluomileikkaus Oulussa yli kolme viikkoa sitten. Plastiikkakirurgille (Salmela-Vesala) oli tärkeintä, kuinka nopeasti homma oli tehty. Hoidin silmiä tosi tunnollisesti ohjeiden mukaan. Molemmissa silmissä leikkausarvet aivan eri kohdissa. Silmien leikkaushaavan alareuna kaiken aikaa todella turvoksissa. Aamulla ei tahdo saada silmiä auki. Epätoivoinen olo ja harmittaa koko leikkaus. Hintakin oli vajaat 2500€. Olisi pitänyt ottaa tarkemmin selville ko. kokemuksia kyseisestä lääkäristä.

      • Anonyymi

        Tarkkaan kannattaisi valita leikkaava lääkäri, mutta eihän se helppoa ole miten saat selville kuka on taitava kuka ei. Pitäisi olla joitain tuttuja, jotka käyneet ja suosittelevat , mutta sittenkin ei samalla tavalla välttämättä onnistu toisella.


    • Anonyymi

      Onko kukaan leikkauttanut yläluomia sairaala Novassa , miten on onnistunut leikkaus. Itse olen menossa silmäluomi leikkaukseen niin kokemuksia kyselen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe