AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / www.subtel.fi

www.subtel.fi

34 Vastausta 4 420 Lukukertaa
Kannettavaan ja pariin digikameraan olisi tarve saada akut.

Tuolta löytyisi:

www.subtel.fi

Onko kenellä kokemusta yrityksen toiminnasta?
En tunne yritystä ennestään. Näyttää olevan saksalainen. Tällöin toimitaan Saksan kuluttajalainsäädännon mukaan. Ei tuossa nopealla katsomisella mitään hämärän tuntuista ole. Kannattaa tietysti vielä googlella katsella meilipiteitä. Jos käyttää maksamiseen Paypalia tai suoraan luottokorttia, on aina varmemmalla puolella.

Pienellä otoksella akuissa esiintyy valmistajana usein Subtel itse. Se on siis teettänyt ilmeisesti Kiinasta hankittuihin akkuihin oman logonsa. Ei ole siis taetta. että akut ovat samanveroisia kuin alkuperäiset.

Katsoin Nokian kännykän akkuja. Tietylle mallille oli kolmea eri akkua, Subtel, Cellonic ja Nokia. Kaksi ensimmäistä oli alle kympin ja Nokian 25 euroa. Noista halpa-akuista ei yleensä ole takeita. Nokian alkuperäinen on taas ylihinnoiteltu. Korvikeakuissa usein kapasiteetti on luvattua pienempi ja latausten kestokin huonompaa. En väitä, etteikö markkinoilla olisi hyviäkin korvikeakkuja. Pitäisi vaan saada selkoa asiasta.

Kiinalaisia halpa-akkuja saa esimerkisi ebaysta selvästikin halvemmalla, jos laadusta ottaa riskin.
Kiitos vastauksesta.

(Itsekin kyllä Googlailin, mutta jostain kumman syystä en noille sivuille päässyt).

Nyt meni vielä lisäharkintaan tämä hankintakanava. Tuntuu, että suurin ongelma on monenkin ostajan kohdalla ollut pitkä toimitusaika. Omalla kohdallani siitä ei aiheutuisi suurta ongelmaa. Tosin jos viivästysten syynä on se, ettei tavaran toimittaja (Itella) hyväksy akkuja kuljetettavakseen (kuten jossain viesteistä oli kerrottu) niin onhan se melko epävarmaa toimittamista. Tosin eräässä viestissä kerrottiin yrityksen sittemmin tiedottaneen asiakkaalle tavaran toimittajan vaihtamisesta (UPS), jonka luvattiin poistaneen toimitusongelmat.

Toki muutama ostaja kertoo saaneensa vääränlaisen tai toimimattoman akun, mikä kyllä varmasti harmittaa ja aiheuttaa lisätyötä mikäli haluaa rahoilleen vastinetta.
Ymmärtääkseni ongelma on se, että Itella ei suostu toimittamaan ainakaan litiumakkuja lentopostina. Tästä syystä on hankala palauttaa akkuja ulkomaille myyjälle takuun tms. takia. Tietääkseni Saksaan paketit menevät kuitenkin laiva/maantiekuljetuksina, jos ei varta vasten halua lentopostissa. Sen sijaan ulkomailta tulleet akut Itella on toimittanut perille Suomessa maapostina, jolla paketit yleensä kulkevat ehkä Lappia lukuunottamatta.

Siis jos akut ulkomainen postilaitos on hyväksynyt toimitettavaksi, niin ne tulevat Suomessakin perille asti. Joitakin rajoituksia on isojen akkupakettien kanssa kuitenkin.

Itselleni on tullut pieniä määriä litiumakkuja useaan otteeseen sekä Euroopasta että Kiinasta ilman ongelmia.
Tilasin akun pari kuukautta sitten. Akkua ei alkanut kuulua 2-4 pv toimitusajan jo tuplaannuttua. Laitoin viestiä sinne ja joku Mika Berliinistä vastasi, että tietojärjestelmähäiriön takia saldo näytti väärin ja ettei heillä ole koko akkua. Tulossa uusi toimitus joskus kuukauden päästä. Tarvitsin kuitenkin akun heti, kun puhelin oli kupeena. Ehdotin, että laittavat kalliimman akun tilalle, kun virhe on heidän. Eivät suostuneet, suostuivat ainoastaan kaupan purkuun ja palauttamaan rahat ilman korkoja. Ei ollut paljon vaihtoehtoja.

Mutta eipä ole rahojakaan kuulunut tilille, kuukausi on siitäkinlupauksesta mennyt. Liekö siinäkin jokin tietokantavirhe... Rahat hukassa ja nyt on asiaa kuluttajan suojaan.

ÄLKÄÄ OSTAKO SUBTELsta!
Kyseessä on saksalainen firma, joka on Saksan kuluttajalainsäädännön alainen. Täytyy operoida sen mukaan. Tosin Suomen kuluttajaviranomaisten kauttakin voi asiaa yrittää viedä eteenpäin, vaikka voi kestää pitkäänkin. Tuloskin on epävarma. Rikosilmoitus Suomen poliisille on viimeinen vaihtoehto.

Jos maksu on tehty suoraan tilisiirrolla, on tuo edellä mainittu tie ainoa mahdollinen. Jos maksu on suoritettu Verkkomaksut Oy;n kautta, voi sinne olla yhteydessä. Paypal on paras vaihtoehto. Sieltä saa disputen kautta rahat takaisen, jos myyjä ei pysty osoittamaan, että on toimittanut tavaran. Tapaus on vietävä Paypaliin 45 päivän kuluessa kaupanteosta. Luottokortilla maksaessa saa rahat takaisin luottokortin myöntäjältä pitemmän ajan päästäkin. Luottokunta on luvannut jopa 4 kk päästä. Liikaa ei kuitenkaan kannata aikailla.
Moi,

Tilasin myös pari akkua, laturit ja jhtosarjan parille puhelimelle 20.9.2012 ja 23.9.2012. Eipä ole vielä kuulunut edes ensimmäistä tilausta. Pitänee yritellä kysyä tilannetta myyjältä.

F.
Hei,

toimitukset erittäin hitaat. Tilasin akun Nokian puhelimeen 3.9 ja saapui tänään 28.9. Hinta kohdallaan, mutta laadusta en tiedä.
Saman suuntaisia kokemuksia HeeBeli:n kanssa , eli kyseessä kannettavan FS akku oli tilauksessa ja viikon hiljaisuuden jälkeen samainen Mika vastaa "tietojärjestelmähäiriön takia saldo näytti väärin ja ettei heillä ole koko akkua. Tulossa uusi toimitus joskus kuukauden päästä" ,elikkä tämä myyjähän selvästi myy olematonta tavaraa.Rahojani olen nyt odottanut 8vrk siitä kun ne ilmoitettiin maksetuksi tililleni.Rikosilmoituksen tekeminen kyseisestä kauppiaasta on vakavasti harkinnassa.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ MENKÖ SAMAAN HALPAAN !!!
Heh-heh, harva nettikauppa oikeasti huijaa. Tuhlaat vain aikaasi rikosilmoituksiin ja et ymmärrä mitään tietojärjestelmistä ja nettikaupan pitämisestä.
Kokeile tilata vaikka netanttila.com:sta. Joskus sielläkin on saldovirheitä
Ostin kuukausi sitten kameraani akun, joka osoittautuikin epäkuntoiseksi kahden latauskerran jälkeen. Lukemani perusteella takuuasiat ko. liikkeen kanssa ovat sujuneet siihen malliin, että taidan suosiolla jättää homman tähän.

En suosittele.
En suosittele,kovemmmat hinnat verrattuna muihin Saksalaisiin isoihin kauppoihin.

- Edut ostettaessa isoilta myyjiltä saksassa. Esim idealo.de kautta näkee kunnon kaupat.

- Edullisimmat hinnat
-Tavara on varastossa
-Ei selittelyjä sekä viivyttelyjä

Akkuja ja kannettavan akkuja Suosittelen ostamaan Ebayn kautta.
Edullisin hinta.
Tilasin pari akkua marraskuussa. Tulivat n. 10 päivässä postilaatikkoon.
Huono asiakaspalvelu ainakin tuntuu olevan. Tilasin maanantaina erään tuotteen ja kiireessä laitoin virheen osoitetietoihini. Laitoin samantien heille palautettta että nyt tapahtui virhe ja voisitteko korjata osoitetietoni jotta posti osaisi tuoda paketin oikeaan osoitteeseen. En ole saanu heiltä mitään vastausta. Yritin myös tiistaina soittaa heille, 45min roikuin puhelimessa kuunnellen ärsyttävää odotusmusiikkia ja tämän jälkeen kuului nauhote jossa sanottiiin jotain saksaksi ja sitten puhelu katkaistiin. Eilen sama homma. Nyt roikun taas puhelimessa, tällä kertaa mennyt jo 20 minuuttia.
Tänään odotin sitten tasan tunnin että olisivat vastanneet puheluun, sitten kuului taas jokin nauhote saksaksi ja puhelu katkesi. Eli puhelimitse tämän firman tyyppejä ei kyllä tavoita.
Tilaamani akku löysi kuin löysikin perille 2 viikkoa sitten. Turhaan kuitenkin ehdin riemuita, sillä akku alkoi reistailemaan jo viikon käytön jälkeen. En suosittele Subtelia kenellekään.
HUIPPUHYVÄ! TOIMII!! TOSI HYVIN!!
Samoin täällä! Cellonic kännykän akku on toiminut nyt erinomaisesti, toisin kuin monet muut tarvikeakut.
Ei mitään järkeä maksaa eurooppalaiselle välikädelle kymmeniä prosentteja lisähintaa alunperin kiinalaisesta akusta.

Kannattaa ostaa suoraan Kiinasta. Esim. dx.com ja onhan niitä muitakin...
Euroopasta on montakin syytä ostaa, ensinnäkin Kiinasta voi tulla vero jo hieman yli 20 € kaupasta, euroopasta EI TULE.

Toiseksi kiinasta voi saada todella heikkoja esim johdot ei kestä kuin muutaman hetken. Kun akut tulevat täyteen, alkavat nopeasti kuumenemaan, yms. Jos tilaat euroopasta esim. subtel niin sillä on jo hieman laatuvaatimuksia minkälaista tavaraa ottavat myyntiin.

eikä kaikki Kiinan tavara ole kilpailykykyistä, minusta vain alta 10 € tuotteita kannattaa ostella. Kyllä Kiinasta hyvääkin tulee, mutta aina riski on suuri.

Minä ainakin olen hyvin tyytyväinen, monta kauppa on tehty vuosien aikana.
http://www.subtel.fi/
Kameran akku tuolta hommattuna tiputtaa varauksen käyttämättömänä alle viikossa. Jossain puhelimessa tuo ehkä toimii kun on piuhan päässä muutenkin päivittäin.

Li-ion tyypillisesti (normaalisti) tiputtaa 5-10% kuukaudessa.
Huonelämmössä (~21c) ettei tenavat vaan pääse pärisemään.
Subtel on yksi kehnoimmista verkkoliikkeistä. Tomitusajat pettävät todella paljon. Tilasin tuotteita maaliskuussa, enkä ole vielä toistaiseksi saanut muuta kuin naurettavia selityksiä Subteliltä.

En todellakaan suosittele ostamaan noilta Lapin polttajilta yhtään mitään.
Kaikista pelotteluista huolimatta tilasin tuolta puhelimeen akun, jonka sain parin päivän kuluttua postilaatikkoon - toimii kuin buick
- sekä liike että akku. :)
Tilasin heiltä Cellonicin akun HTC:heni. Vanha, alkuperäinen akku oli jo 2.5 vuotta vanha ja vaati latausta pari kertaa päivässä. Vaan eipä parantunut tilanne uuden akun myötä. Edelleen virta oli jatkuvasti lopussa, ladata sai entiseen tapaan.

Päätin vaihtaa vanhan akun takaisin puhelimeen. Silloin huomasin, että Cellonicin akku oli pullistunut. Laitoin moisen pullistelijan odottamaan pääsyä kaatopaikalle. Äsken, reilu kuukausi myöhemmin, löysin akun jemmastaan - nyt se on yksikseen pullistunut niin, että pelkään sen jo ratkeavan liitoksistaan. Väittäisin, että se on vähintään tuplannut paksuutensa.

Todella toimivaa ja turvallista tavaraa - juu EI!
Tilasin subtelista akkuporakoneen akun joka ei tominut. Otin yhteyttä asiakaspelveluun ja pyysivät palauttamaan akun. Sain uuden tilalle, mutta sekään ei toiminut. Tämän jälkeen vaadin kaupan purkamista ja minulle aiheutuneiden lähetyskulujen hyvitystä. Subtel ilmoitti sähköpostitse että hyvittävät tuotten hinnan ja palautuskulut. Pistin paketin postiin ja seurannan mukaan se meni perille. Rahoja vaan ei ole kuulunut vaikka olen pommittanut asiakaspalvelua kerran viikossa.
Minulla on vain hyviä kokemuksia Subtelista.ERittäin nopea toimitus,tilasin kameran akun 10.12.2013 ja paketti tuli 12.12.2013 omaan postilaatikkoon.Hinta oli edullinen maksoi 11.75 euroa toimituskuluineen.Tilauksen maksoin verkkopankissa.

Pariston kestosta ei vielä ole kokemuksia kun juuri sain sen.
EN SUOSITTELE...2 KERTAA TULLUT VÄÄRÄ AKKU

AKKU EI VASTANNUT MALLINUMEROA
Tilasin acer läppäriin akun ja laturin, toimitus muutamassa päivässä (ja tilauksen seuranta ajantasalla) kotiin toimitettuna ja tavara sitä mitä luvattiin. Olen tyytyväinen subtelin toimintaan.
Olen käyttänyt yritystä kolme kertaa ja aina toimitus on pelannut hienosti. Toimituksen seuranta netistä toimii myös hyvin. Yrityksen toimittamat halpisakut (2 x Nokia ja 1 x Samsung) ovat pelittäneet ja en ole huomannut ainakaan ensimmäisen puolen vuoden aikana eroa kalliimpiin alkuperäistuotteisiin.
Tilasin akun kameraan Canon S100. Cellonic. Ladattaessa rupesi käryämään uhkaavasti. Suoraan ongelmajätteeksi, ei kertaakaan kamerassa. Maksoi ab. kympin, en jaksanut ruveta reklamoimaan. Että se siitä firmasta!
Vesku vaan ja muut,

subtel.fi antaa tuotteilleen 24 kuukauden takuun, joten takuuasioissa kannattaa kääntyä subtel.fi:n asiakaspalvelun puoleen.

Puhelinnumero on 0800 918 243 ja asiakaspalvelu on avoinna 10:00 -15:00

Sähköpostia voi lähettää osoitteeseen info(at) subtel.fi
Tilasin 10.4.14 akun sekä laturin Olympus-kameraani. Paketti tuli 15.4.14 postiin. Sitä ennen tuli sähköpostia Saksasta silloin kun lähettivät paketin. Kaikki toimii ja olen sekä palveluun, tuotteeseen sekä hintoihin tyytyväinen. Kaikki toimi todella hyvin :)
I knew the dress I wanted, but was unable to purchase it from a boutique due to the high prices. I was wary of buying a dress online, especially from a website/company based in China. I had read a lot of reviews and did SO much research. I chose to go with millybride because they had been around the longest, so I knew it wasn’t a scam that just took your money and disappeared. I emailed them before I placed an order because I wanted to add a bubble hem to the dress. Nancy was the one I was in contact with the most. She was so helpful, and they added the hem at no extra cost. I placed my order on March 13th, and received the dress on April 5th. Very quick! It is gorgeous, well made, and definitely worth the money I spent. I highly suggest using millybride if you are thinking about ordering your dress online. I am a very happy bride-to-be! This is a dress that i have chosen from www.millybride.co.uk .what more i can say ,i love ,love,love it.
Kuinkahan tänne kirjoitellaan niitä hyviä kokemuksia ko. yrityksestä? Tilasin laturin easynote läppäriin sunnuntaina 4.5. Maanantai aamuna klo 10 vahvistettiin, että tilaus on käsittelyssä. Keskiviikkona tuli s-postia, että tilaus oli lähetetty. Ja torstaina sain laturin käsiini kotiin kannettuna. 27,90 hintaan olen tyytyväinen vaikkei alkuperäistä laatua ole. Kiitos ja kumarrus!
 /   /  / www.subtel.fi

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lähitapiola



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta