Silikonirintojen huonoja puolia?

280cc

Lueskelin tossa blogia implanttien poistamisesta, ja siellä oli listattu silikonien huonoja puolia. Pakko myöntää että kyllähän noista jotkut jutut omiinkin pätevät, vaikka pääosin olenkin niihin tyytyväinen.

Miten teillä muilla, kuulostaako tutulta?

1) Implantit tuntuu pystyssäolessa pehmeiltä, mutta selällään ei niin kovinkaan luonnollisilta.

2) Selällään ne huomaa muutenkin selvemmin myös katsomalla.

3) Kun rintalihasta venyttää ja samalla kokeilee rintaa, se tuntuu ihan vietävän kovalta.

Oonko ainoa?

Ps. Kerrothan myös omat mittasi, ne kun vaikuttaa. Ylipainoisilla implantit ei toimi samalla tavalla kuin hoikilla. Omat mitat: 168cm/59kg.

47

4989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • same,

      Kuulostaa todella tutulta ja eniten tuo häiritsee kun selällä ollessa implantit ulkopuiolinen kyllä huomaa... mulla ainakin on aika rasvaton ylävärtalo niin erottuu aika selvästi. Muuten peilistä katsottuna ovat todella luonnollisen näköiset ja pehmeiltä tuntuvat. Olen itse tismalleen saman mittainen kun sinä ja mulla on 300cc kokoset.

      • Turvallinen valinta

        Onko teille laitettu lihaksen alle? Mulle laitettiin ja ei ole noita ongelmia ilmennyt. Pituutta on 175 cm ja painoa noin 56 kg. Minkä merkkisiä ja muotoisia teille on laitetty. Mulle laitettiin pyöreät keskikorkuiset n. 300.


    • Joulutissit

      Kyllä mä noi kaikki kohdat tunnustan, mutta itselle noi ei ole millään lailla häiritseviä asioita. Enemmän häiritsee, että ihan kaikissa asennoissa ei oo mukava nukkua. Ja vielä enemmän häiritsee arvet tai siis ei arvet itsessään vaan niiden punaisuus, vaikka leikkauksesta on jo pian 10kk.

      Omat mitat 169cm / 63kg. Implanttien koko 335cc.

    • uiop娨'äöl

      Joo-o, pakkohan se on myöntää... Toi selällään-juttu on ehkä mua kiusaavin, kun silloin ne tosiaan ei tunnu tai näytä kauhean luonnollislta. Kun noissa seksihommissa sitä tulee oltua selällään joskus;) Niin toivoisin että ne ois aidommanoloiset silloin...

      Mut luomu on luomua ja silikoni silikonia, ei siitä mihinkään pääse. Paremmat nää silti on kuin lähtötilanne!

      Ai niin, mitat: 161cm, 52kg ja implantit 225cc.

    • KK

      Mä oon menossa kahen viikon päästä leikkaukseen mulla tehään osto samalla ja laitetaan mentor 350 cc. eniten just noi epämukavuudet pelottaa ja arvet jos ''joulutissillä'' on menny 10 kk ja vieläki punaset ku mulla leikataan kuitenki ankkurinmuotonen leikkausarpi. :/ 166/57 nykynen kuppikoko 65 F

      • Why?

        Miksi sä haluat silarit, sullahan on isot rinnat? Itsellä on vain 65A eikä tulis mieleenkään silareita ottaa, vaikka mulla on siis todella pienet tissit.


    • tissit ja implantit

      Miksi ihmeessä laitetaan implantit jos omaa on noinkin paljon??? Pelkällä nostolla saat ryhdikkäät luomutissit, jotka ei näytä tai tunnu luonnottomalta missään asennossa. Mulla lähtötilanne oli pieni B ja laitettiin noston yhteydessä pienet implantit. Kyllä kaikki noi kohdat mäkin täytän. Jos mulla olis ollut edes täysi B en olisi implantteja ottanut.

      Mua kiusaa eniten se kun sen erottaa että on implantti ja sen päällä lihas, ja sitten on se oma rinta. Esim. jos jännitän rintalihaksia, sen oikein näkee, samoin liikkuesa kun oma rinta hyllyy ja lihaksen alla oleva implantti ei juurikaan. Varsinkin jos lihaksia jännittää niin se implantti ei liiku yhtään mutta oma paljonkin, ja silä tavalla myös sen oman pystyy saamaan kouraan niin että implantti on siinä alla erillisenä. Ja jos nojaa eteenpäin niin oma rinta muikistuu mutta implantti on kiinni rintakehässä. Ja selällään sen implantin erottaa ihan heti.
      Pystyssä lihakset rentona nää on kyllä tosi luonnolliset, ja noi on juttuja jotka lähinnä itse tietää, mutta silti vähän kiusaa kun eihän tissien kuuluis tollasta tehdä...

      Mä oon 160cm ja 51kg. Implantit 250cc.

    • poijhgflkjh

      Noi nyt on noita juttuja mitkä mieluummin haluaa unohtaa.

    • SuosioTa

      Liian monet miehet on kiinnostuneita..joutuu potkimaan rumimpia taka-alalle

    • tisssssit

      Huonoja puolia on yllättävän paljon. Vaikka kaikki mahdolliset ongelmat ja seikat olivatkin tiedossa jo ennen leikkausta.. Kokemus on aina kuitenkin erilainen.

      Mielestäni huonoja puolia ovat:

      - Rintojen alaosat vieläkin osin tunnottomat nännin alareunasta leikkausarpeen. (leikkauksesta kohta 5kk) Toivottavasti ei lopullisesti, mutta siihenkin olen valmistautunut.
      - mahallaan nukkuminen ja oleminen on epämukavaa
      - Rintalihaksen supistuessa inhottava tunne (implantit minulla lihaksen alla)
      - Rinnat ovat kovat selällään maatessa
      - Pelko implantin pyörähtämisestä
      - Pelko siitä, jos jotain ongelmia tulee
      - MIelestäni rintojen tunnustelu kyhmyjen varalta hankalampaa nyt. (Tarkistan rinnat joka kuukausi omatoimisesti)

      Implantit 255cc ja olen 163cm ja 51kg.

      • Niin no...

        Tämä kirjoitus herätti vastaamaan kohta kohdalta.

        - Rintojen alaosat vieläkin osin tunnottomat nännin alareunasta leikkausarpeen. (leikkauksesta kohta 5kk) Toivottavasti ei lopullisesti, mutta siihenkin olen valmistautunut.
        Myös minulla oli tuota tunnottomuutta ihossa mutta katosi vähitellen kuukausien kuluessa. Nyt useamman vuoden jälkeen ei ole mitään tuntohäiriöitä.

        - mahallaan nukkuminen ja oleminen on epämukavaa
        5 kk on vielä lyhyt aika toipumiseen ja todennäköisesti on vielä turvotustakin (vaikka sitä ei itse huomaa) ja siksi hankala tunne. Minulla ei ole mitään ongelmia vatsallaan makaamisessa, jopa selkähierontakin vatsallaan maaten sujuu hyvin.

        - Rintalihaksen supistuessa inhottava tunne (implantit minulla lihaksen alla)
        Myös minulla implantit kokonaan rintalihaksen alla mutta mitään inhottavaa tunnetta ei ole. Ehkäpä asiaan vaikuttaa se että vielä minun leikkausaikanani ohjeistettiin hieromaan rintoja ettei implantit kiinnittyneet rintalihaksiin.

        - Rinnat ovat kovat selällään maatessa
        En koe tuota mitenkään haitalliseksi kun omatkin rinnat ovat tiivistä rintarauhasta eikä valu kainaloihin.

        - Pelko implantin pyörähtämisestä
        Minulla ei ole tuota ongelmaa koska on pyöreät implantit. Jos on pitänyt ahkerasti tukiliivejä riittävän kauan, implanttitaskut ovat parantuneet niin hyvin että pyörähtäminen on epätodennäköistä.

        - Pelko siitä, jos jotain ongelmia tulee
        Riski on aina olemassa mutta sitä ei kannata pelätä erityisesti.

        - MIelestäni rintojen tunnustelu kyhmyjen varalta hankalampaa nyt. (Tarkistan rinnat joka kuukausi omatoimisesti)
        Minulla taas kokemus on päinvastainen koska omat rinnat ovat paremmin "tyrkyllä" implanttien ja rintalihasten päällä. Mammografia on helpompaa kun implantit on kokonaan rintalihaksen alla kuin että olisi kokonaan tai osittain päällä. Kuitenkin aina kivuliaampaa kuin ilman implantteja.


    • 280cc

      Hei sä "niin no"! Tavoillesi uskollisena et niitä omia miitojasi ilmoita;) Se ylipaino oikeasti vaikuttaa mm. tohon mahallaan olemisen vaikeuteen ja siihen miltä ne rinnat selällään tuntuu ja paljon muuhun. Just siksi pyysin kertomaan ne mitat kun vastaa!

    • 280cc

      Kommentti vielä:
      "- Rinnat ovat kovat selällään maatessa
      En koe tuota mitenkään haitalliseksi kun omatkin rinnat ovat tiivistä rintarauhasta eikä valu kainaloihin"
      90C ei kuitenkaan luomuna mitenkään tuntuisi kovalta selällään ja valuisi todellakin. Sen tietää jokainen jolla on omasta takaa 90C (yhtä iso kuppi kuin 75F tai 70G). Implantti pysyy ja on kiinteä selällään tuonkin kokoisena.
      Ei millään pahalla, mutta sulla taitaa olla aikamoinen tarve nähdä ne sun silikonit täsmälleen luomun kaltaisina? Toistat nimittäin samoja lauseita täällä vuodesta toiseen. Annat vähän harhaanjohtavaa kuvaa monelle joka niitä implantteja harkitsee.

      • ,

        Kovinpa sinua häiritsee jonkun vastaukset kysymyksiin. Olet näköjään palstan vakiokäyttäjä kun väität tunnistavasi jonkun kirjoittajan ja kaivelemaan "muka" tietoja jostain muistisi syövereistä.


    • 270cc

      Mun mielestä on aika lailla eri asia elää noiden häiritsevien asioiden kanssa 10kk tai 10 vuotta. Siinä 10kk aikana ei välttämättä mikään haittaa, kun vielä on siinä euforiassa, että on saanut tissit. Ja toisaalta jos tuossa vaiheessa häiritsee jo, niin voi toki miettiä onko tehnyt virheen - kuinka kauan haluaa elää epämiellyttävien tissien kanssa vain siksi, että on ne tissit. Vaikka itsellä on implantit, niin kyllä mä tunnen itseni tosi turhamaiseksi, koska kohtaan duunissa joka päivä ihmisiä, jotka on saanut kokea elämässään niin rankkoja juttuja, että siinä ei yhdet tissit paljoa paina.

      Ei muakaan aluksi haitannut, että implantti tuntuu lihaksen alla. Se oli enemmänkin merkki, että nyt siellä etumuksessa on jotain varustusta. Vuosien myötä ajatus on kääntynyt vähän päinvastaiseen ja se implantin tuntuminen on alkanut häiritsemään. No se ei tosin ole ainoa asia mikä implanteissa häiritsee. Eniten niissä häiritsee se LUONNOTTOMUUS. Ja se on vissi, että yhdetkään implanttirinnat ei mitenkään voi olla luonnolliset - vaikka kuinka sitä toitottais ja todistelis. Ne on joko enemmän tai vähemmän luonnottomat.

      Mä ainakin leikkausta suunnitellessani EN saanut tarpeeksi tietoa implanteista. Ei mulle kerrottu juuri näistä huonoista käytännön puolista, ainoastaan leikkauksen riskeistä, jälkihoidosta ym. lääketieteellisestä asiasta. Mut toisaalta jos olis kerrottu, niin ei se välttämättä olis vaikuttanut omaan päätökseeni, olisin 99% varmuudella ottanut silti sen leikkauksen. Luulisi kuitenkin olevan lääkärienkin etiikan vastaista olla puhumatta näistä jutuista.

      En siis kadu lainkaan leikkausta. Tehty mikä tehty, eletty mikä eletty. Mut nyt mä elän jo ihan toista vaihetta ja olen valmis luopumaan implanteistani. Ja näin aion tehdäkin.

    • 270cc

      niin no...
      "- Rintalihaksen supistuessa inhottava tunne (implantit minulla lihaksen alla)
      Myös minulla implantit kokonaan rintalihaksen alla mutta mitään inhottavaa tunnetta ei ole. Ehkäpä asiaan vaikuttaa se että vielä minun leikkausaikanani ohjeistettiin hieromaan rintoja ettei implantit kiinnittyneet rintalihaksiin."

      Tähän voisin kommentoida myös itse, sillä mä olen myös käynyt leikkausessa ajalla jolloin käskettiin hieromaan. Ja pyöreät implantit lihaksen alla. Että kyllä ne implantit siellä lihaksen alla tuntuu. Ja rinnoista tulee ihan oudon (kamalan) muotoiset, kun rintalihasta jännittää.

      Vai oisko sit enemmän siitä kiinni, että mulla on tosi isot ja vahvat rintalihakset (menee 100 punnerrusta "miesten tyyliin")?

    • 280cc

      Tässä on aamutuimaan pienen analysoinnin paikka. "270cc" ja "niin no" ovat hiukan vastakohdat sekä henkisellä että fyysisellä puolella, mitä implantteihin tulee.

      "Niin no" (ei käytä nimimerkkiä kuin hetken noissa implanttien laitosta toipumassa, jolloin oli tovin "melkein viisi vuotta") on laittanut implantit liki viisikymppisenä ja jostain syystä kokee kovaa tarvetta joka väliin tulla kertomaan miten täysin luomun kaltaiset ne ovat. On tämän viitisen vuotta liki päivystänyt tällä palstalla kertomassa joka väliin, miten hänellä on pienet C-kupit (miten C90 on pieni, on tosin mysteeri), jotka eivät haittaa mitenkään ja joita ei voi mitenkään erottaa luomusta. Kaikki väitteet hän ampuu yksitellen alas.
      On tullut vaikutelma, että hänellä on ollut ja on niin kova tarve saada "normaalit" rinnat, ettei kerrassaan mitkään poikkipuoliset jutut ei kerta kaikkiaan käy: ne tissit näyttää luomuilta, tuntuu luomuilta, ne liikkuu kuin luomut, makuulla käyttäytyy kuin luomut. Silikonit on yhtä kuin luomut. Piste!!!
      270cc taas on jo päätöksensä tehnyt ja on siksi "vapaa" tunnistamaan ja tunnustamaan niitä huonoja puolia, ehkä tämän poistopäätöksen takia saattaa jopa tässä vaiheessa painottaa enemmän niitä huonoja. Kuitenkin selvästi ymmärtää myös ne implanttien hyvät puolet, onhan itsekin nekin kokenut.

      Fyysisellä puolella "niin no" on reilusti ylipainoinen, elopaino toistasataakiloa, ja liikuntaa harrastamaton, joka tekee toki sen ettei hän ole samassa asemassa kuin hoikat/normaalipainoiset kanssasisarensa. Tämän toki aina jättää mainitsematta. BMI 30 naiseen (tai vaikka mieheen, rintojen lähtökoolla ei ole enää noissa painoissa merkitystä) ne implantit upppoaa ihan eri tavalla kuin hoikkaan tai normaalipainoiseen.
      270cc on hoikka ja liikunnallinen, vahvoilla rintalihaksilla. Silloin toki ne implantit on aika pinnassa ja vahvat lihakset jaksavat niitä implantteja liikutella niin että tuntuu.
      Implantit onkin varmaan ainoa juttu, missä on eduksi olla lihava ja lihakseton....

      Faktahan on, että koska implanteissa on muutamia perustavaa laatua olevia ominaisuuksia, ne aiheuttaa tietyt ilmiöt, joista täällä on ollut puhetta.
      Niistä pitäisi ouua enemmän, jottei ne sitten tulisi yllätyksenä leikkauksen jälkeen. Eri asia sitten on, haittaako se että ne on luomua kiinteämmät, vähemmän liikkuvat mutta lihasten tahdissa liikkuvat, selällään pystyssä olevat jne. Se on ihan henkilökohtainen asia. Mutta toivoisin, ettei kellekään tulisi yllätyksenä leikkauksen jälkeen, ettei ne olekaan kuin aidot!

    • 270cc

      Sen verran vielä tähän väliin, etten puuttunut, enkä luetellut niitä hyviä juttuja implanteista, kun kerran kyseltiin niitä huonoja puolia :)

      Mut kyllä se on totta, että mulla vaakakupissa painaa nykyään enemmän implanttien huonot puolet ja se luonnottomuus kuin ne hyvät puolet. Hyvät puolet kuitenkin rajautuu jokseenkin pinnallisiin asioihin, joskin implantteja vastustavat eivät voi ehkä ymmärtää kuinka henkisesti musertavaa rinnattomuus voi joillekin olla (ei tietenkään kaikille). Tarkoitan sitä, että tämä näennäisesti pinnallinen seikka voi oikeasti olla vakava henkinen este ja itsetuntoa murskaava ihan siihen pisteeseen, että se rajoittaa ja haittaa sosiaalista elämää. Mistä ikinä sen juuret sitten juontuvat - yhteiskuntamme nykymenosta vai mistä... Mä oon vähän muutenkin jättäytynyt tästä oravanpyörämeiningistä pois ja siirtynyt aikaa sitten työhön, jolla on merkitystä. Koittanut tasapainottaa elämääni suhteessa luontoon ja muihin ihmisiin. Unohtanut yökerhot, shoppailut, korkeat korot, merkkilaukut, naistenlehdet ja egonpullistelut facebookissa. Ne on ihan yhdentekeviä asioita.

      En väitä ettenkö näyttäisi aika hyvältä, juu "tiukka kissa", mut kyllähän mun pienehköistä, jotain C - vajaa D, rinnoista huomaa, ettei ne ihan luonnolliset ole, varsinkin jos päällä on jotain tiukempaa ja ohuempaa, kuten ihan perustoppi. Mielelläni näyttäisin tältä - mut kaikkein mieluimmin niillä luomurinnoilla. Mut sellasia ei suotu mulle. Mun täytyy vaan löytää mun oma ihanuuteni sisäsyntyisistä jutuista, eikä turvautua pinnallisuuteen. Mulla on jostain syystä vähän piilevää aggressiota muita ihmisiä kohtaan johtuen erinäisistä lapsuuden ja nuoruuden kokemuksistani. Mut haluan olla ihana ja ihastuttava persoona, ystävällinen ja empaattinen, hymyilevä ja uskoa muihin ihmisiin. Kasvattaa itseäni henkisesti.

    • tissimissi

      Mä en ajattele sitä noin syvällisesti, pinnallistahan ne silarit on;) Hyvää niissä on et on tissit eikä tartte toppauksia ulkoisesti kun ne on sisäisesti, ja huonoa on et ne on erilaiset kuin oikeet tissit. Parastahan olis kun olis aidot luomutissit, mut kun ei oo niin nää on paremmat mulle kuin olla ilman. Ainakin nyt.

    • ansku 28v KPO

      voi perkule... itse 28v nainen, 162/67 ja harkinnut vuoden leikkaukseen menoa... nyt vasta varannut ajan suunnitteluun, mitään lopullista päätöstä en ole uskaltanut tehdä... itsellä rinnat a 80 ja on vaikuttanut hyvin negatiivisesti naiseuden kuvaani...
      en tiedä olenko ymmärtänyt väärin mutta kaltaisellani ylipainoisella ei varmaan sitten silikoni näytä ollenkaan hyvältä... siis verrattuna siihen miltä silikonit näyttävät normaalipainoisen naisen päällä... ja ajatuksessa on ollut joku 280 tai 300cc rinnat, toki mitään käsitystä ei ole asiasta oisko ne ihan liikaa/ ihan liian vähäinen määrä mun ylipainon huomioiden mutta lääkärin näkemystä/ suositustahan se on "noudatettava"... JOS joku osaa kertoa miten mun ylipaino vaikuttaa niin olisin kovasti KIITOLLINEN! terveyttä ja hyvää perusitsetuntoa kaikille silikonin omaaville naisille toivottaen,

      • 410cc

        Itsellä mitat 164/67 ja leikkauksesta aikaa vähän alle kolme viikkoa. Olen tyytyväinen silikoneihin mutta en ikinä olisi uskonut että olisin niin kipeä kuin olin. Nyt alkaa vasta normaalit asiat sujua "normaalisti" ilman sen suurempia kipuja. 410cc laitettiin lihaksen alle. Itsellä on ainakin sen muotoinen vartalo että nämä ei todellakaan vaatteet päällä näytä silikoneilta.
        Rintsikoita ja bikineitä en ole päässyt vielä testaamaan. :)


    • tiitudd

      Eikös ylipaino saa ne näyttämään vaan luonnollisemmilta ? Samoin parantaa kehon symmetriaa

    • 280cc

      Kuten sanoin, silikonit on varmaan ainoa juttu missä ylipaino on plussaa, kun implantit näyttää ja tuntuu luonnolisemmilta. Mitä hoikempi, sen varmemmin ne huomaa. Kääntäen, mitä lihavampi, sen paremmin ne on siellä kuin herran kukkarossa (vaikka itse rinnat olisivat miten rasvattomat; jopa transseksuaalisille pulskille miehille saadaan varsin huomaamattomat rinnat).

    • gfdsedgtygfrds

      Hyviä puolia: on aika isot tissit ja vaatteet näyttää hyvältä.

      Huonoja puolia en keksi.

      155cm ja 48kg, 350cc high profile mentor :)

      • säännöt ne säännöt

        Saman viestin toistaminen useaan kertaan palstalla on kielletty palstan sääntöjen mukaan.


    • pros and cons

      Hyviä puolia: tissit on nyt sen kokoiset kuin haluan.

      Huonoja: ne on silikonia, ja kyllähän sen rehellisyyden nimissä huomaa ilman vaatteita jos yhtään tarkemmin katsoo tai varsinkaan kokeilee.

      170cm, 56kg, lähtötilanne 75A, 250cc implantit lihaksen alla.

    • piuiu

      Toivottavasti tänne tulisi vastaamaan myös sellaiset henkilöt, joilla implantit ovat lihaksen päällä.

    • 280cc

      Niin, aika moni noista huonoista puolista liittyy lihaksen alla olemiseen (ovat silloin kiinteämmät ja pysyvät paikallaan eri asennoissa, liikkuessa jne). Mutta jos on omaa kudosta niukalti, ei niitä oikein voi päällekään laittaa. Muuten on huonoja puolia: reunat näkyy ja tuntuu...

    • piuiu

      Minulle tulisivat lihasten päälle, vaikka osittain alla -tavassa olisi vähiten riskejä. Omaa kudosta ei ole paljoa, mutta se on tarpeeksi roikkuvaa siihen nähden, mihin kohtaan lihaksen alla oleva implantti asettuisi. Urheilen myös aktiivisesti ja minua on varoiteltu ottamasta implantteja lihaksen alle, koska se heikentää mm. rintalihasten voimantuottoa oleellisesti maksimisuorituksissa.

      Lihasten päälle -tavassa onkin sitten hirvityksenä huomattava kapseloituminen ja rintojen roikahtaminen.

      Olisi siksi mukava lukea muidenkin kokemuksia päällä olevista implanteista. Toivottavasti tänne tulee vielä sellaisia.

    • xxx

      No vastaanpa tähän vielä ylipainoisen näkökulmasta - jos palstaa sattuisi lukemaan joku asiaa vasta harkitseva.

      Itselläni on korjattu synnynnäistä epämuodostumaa toiseen rintaan asennetulla osittain lihaksen alla olevalla implantilla. Korjausleikkauksesta on nyt noin 18 vuotta. Rehellisyyden nimissä myönnän, että ilman korjausta tai toisen rinnan poistolla olisin varmaankin ollut alkuvaiheessa onnettomampi - mutta jos minulla olisi nykyinen tieto ja ehjä tissipari (vaikka sitten AA kokoa) en missään tapauksessa ottaisi minkäänlaisia ihonalaisia implantteja. Tilanne on mielestäni eri, jos korjataan epämuodostumaa tai muuten tulleita vaurioita. Mielestäni rintojen symmetriakaan ei ole niin kovin tärkeää - mutta luonnollinen tuntuma ja terveys ovat tärkeitä.

      Itse olin leikkauksen aikaan normaalipainon ylärajoilla tai lievästi ylipainoinen - nyt painoa on rutkasti enemmän. Pituutta minlla on 173 cm , painoa nykyisin lähemmäs sata. Rinnat ovat iän ja painon myötä kasvaneet C-kupista D-kuppiin.

      Uskoisin, että pidempiaikaiset poikaystävät ovat huomanneet silikonirinnan kovuuden, mutta kukaan, edes nykyinen mieheni ei ole koskaan sanonut pahaa sanaa rinnoistani. Rinnan ulkonäössä ei tässäkään vaiheessa ole suurta vikaa (implantti on hiukan liian ylhäällä joten ilman liivejä silikonirinta tekee hiukan hassun muotoisen kaaren).

      Huonoina puolina sanoisin:
      -alusta saakka vaivanut rinnan kovuus
      - alle kolmessa vuodessa kehittynyt kovettuma
      - täydellinen seurannan puute terveydenhuollon puolelta
      - komplikaatiot (yksi sairaalareissu, tulehduksia myös vuosia myöhemmin)
      - kipuilut (edelleen)
      - ikävä tunne kun rintalihas jännittyy
      - kaikissa asennoissa ei voi nukkua
      - en ole koskaan unohtanut, että ihoni alla on silikonipussi. Se tuntuu - se on ihan oikeasti sitä samaa ainetta jota käytetään kosteissa tiloissa saumaukseen.
      - ihon ja kudosten venyminen - implantti on päätös, joka muuttaa kehosi rakenteen lopullisesti. Jos myöhemmin päätät poistaa implantit tarvitset mitä todennäköisimmin korjausleikkauksen - josta varmasti jää arpia. Myös implantit pitää aikanaan vaihtaa uusiin. Implanteista muodostuu kierre loppuelämäksi.
      - Terveysriskeistä ei vieläkään ole yksimielisyyttä. Itse sanon, että kannattaa uskoa kriitikoita. Mielenkiintoinen testi on puhua plastikkakirurgille implanteista imetyksestä -> suosituksena on proteesin poisto - vaikka samaan aikaan sama lääkäri suosittelee implatteja nettisivuillaan!

      Itselleni implantti asennettiin aikanaan kovan painostuksen (vanhemmat ja lääkäri) seurauksena. Potilaskertomuksessani lukee kuinka nuori potilas on ollut epäilevä ja häntä on rauhoiteltu. Olin alaikäinen ja sain implantista vuosien trauman. Trauma vaikutti paitsi seurusteluihin, myös muihin sosiaalisiin suhteisiin ja itsetuntoon.

      Ehkäpä suurin negatiivinen seikka on aika jolloin proteesi on aika ottaa pois. Nythän rinta on venynyt pussiksi, jota proteesi täyttää. Yhtäkkiä proteesi on pakko poistaa ja käy ilmi, ettei niiden riskejä todellakaan tunneta (tai myönnetä?). On puhetta proteesin kulumisesta puhki, vuotamisesta, syöpäriskistä, ympäröivän kudoksen poistamisesta jne.

      Pistää hiukan miettimään, olisiko sittenkin ollut parempi, jos rintojeni olisi rauhassa annettu olla - tai jos jotain oli pakko tehdä, miksi korjausta ei voitu tehdä kudosta poistamalla?

      Jos pohdit rintaleikkausta suosittelen harkitsemaan asiaa huolella. Ehkäpä asialle kannattaa antaa vaikkapa kahden vuoden kypsyttelyaika - ja jos vielä tuntuu siltä, että proteesit on saatava, kannattaa harkita pieniä proteeseja. Niiden jälkeen tarvittava korjaus on sekin vastaavasti pienempi.

      Kannattaa myös miettiä miksi niin monet julkisuuden henkilöt ovat myöhemmin poistattaneet proteesinsa - eivät varmaankin siksi, että olisivat olleet niihin tyytyväisiä?

      • :D

        "- en ole koskaan unohtanut, että ihoni alla on silikonipussi. Se tuntuu - se on ihan oikeasti sitä samaa ainetta jota käytetään kosteissa tiloissa saumaukseen."
        Ei ole samaa, vain nimi on sama.


    • djdyjdj

      - Leikkausriskit, pahimmassa tapauksessa hermovaurio tai jopa kuolema.

      - Riskit myöhemmin; implanttien puhkeaminen, vaarallinen materiaali tai kapseloituminen.

      - Todennäköisesti useita rintaleikkauksia vielä myöhemmin edessä (kokonaan poisto, kohotus, implanttien vaihtaminen, korjaus).

      - Rinnat näyttävät todennäköisesti epäaidoilta.

      - Korkea hinta.

      - Rinnat tuntuvat epäaidoilta.

      - Suuret silikonirinnat vaikeuttavat esimerkiksi vatsallaan nukkumista ja juoksemista.

      - Oltava jatkuvasti varuillaan ja vältettävä voimakasta puristelua rikkoutumisvaaran vuoksi.

      - Leikkausarvet.

      - Silikonirintanaisen leima.

    • kohesiivigeeli

      Luulenpa ettei edellisellä ole itsellään silikoneja. Ne eivät ole vaarallista materiaalia, eivät mene rikki puristelusta (ei vaikka ajaisi autolla yli) eivätkä haittaa juoksemista elleivät ole yli-isot (samankokoiset luomurinnat haittaavat enemmän koska heiluvat ja hyllyvät paljon, paljon enemmän- itse itse asiassa pidän tätä lihaksen alla olevien implanttien melko vähäistä liikumista miinuspuolena koska se erottaa silikoneja luomuista). Hermovauriot ja kuolemat on kllä aika kaukaa haettuja.

      Se on totta, ettei nykyiset kohesiivigeeli-implantit ihan luomuilta tunnu, se on minunkin mielestä kyllä huono puoli. Ulkonäkö vaihtelee: jos lähtötilanne on pieni ja nainen on hoikka, kyllähän ne silikoneiksi erottaa, turha sitä on kiistää.
      Mitään silikonirintaisen leimaa on turha pelätä, ellei ota niin isoja että vaatteet päälläkin ne huomaa/toitota asiaa julkisesti.

      Itse olen 90% tyytyväinen, se 10% tulee noista jutuista ettei nämä täysin luomuja vastaa. Siis, jos luomu on ihanne, kaikilla ei ole.

      Niin ja mitat 165cm, 55kg, lähtötilanne 70B ja implantit 250cc lihaksen alla.

    • xxx

      Sorry nyt, että tulen spoilaamaan, mutta kun olen tuota omaa tilannettani nyt selvittänyt - niin löytämäni (häpeällisen vähäisen !) informaation perusteella 95% implanteista on vaurioitunut kun leikkauksesta on kulunut kaksikymmentä vuotta. Luin myös että implantti pitäisi vaihtaa kahdeksan vuoden välein. Nämä olivat siis Päivi Räsäsen jostain puheenvuorosta - ja vaikka uskonnollisesti en hänen kanssaan samoilla linjoilla ole, en usko että hän lääkärinä kehtaa faktoja vääristellä.

      Faktaa rinnassa jo olevan implantin hoitosuosituksesta ei löydy tai edes mitä tehdä kun implantti rikkoutuu.

      Itse olen siis tuo 18 vuotta sitten implanttinsa saanut. Nyt olen aivan varman, että oma proteesini on rikkoutunut, mutta en tunnu millään saavan apua tai neuvoja poiston kiireellisyydestä! Omassa tilanteessa pääsen leikkaukseen joko nyt heti tai vasta kuukausien kuluttua.

      Hassuinta on, että julkinen puoli sen implantin sinne aikanaan tunki. Nyt kun näytän normaalilta ja oma lääkäri on eläköitynyt vuosia sitten - en saa apua enää mistään! Joku jopa sanoi, ettei julkinen puoli poista rikki mennyttä implanttia.

      Jos saisin palata takaisin tuonne vuosien taa valitsisin joko niin, että antaisin tilanteen olla (se "epämuodostuma" oli sitä etteä rinta ei vaan kehittynyt) tai pienentäisen toisen rinnan niin, että kokoeroa ei näkyisi vaatteiden päälle.

      Ja vielä - kyllä mullekin aikanaan sanottiin, ettei implantti voi mennä rikki kuin puukon iskusta (joku muu kirjoitti tuon saman fraasin tänne ja muistin kuulleen itse täsmälleen samat rauhoittelut, kun en halunnut implanttia).

      Nyt kun silikoni on rikki ja kukaan ei sitä hoida - saan tietää että 95 % implanteista on tässä vaiheessa rikki!!

      Oon tosi vihainen ja koen tulleeni ihan merkittävällä tavalla kusetetuksi tässä.

      • Ei kannata luovuttaa

        Olet ilmeisesti lukenut jotain vanhoja kirjoituksia Päivi Räsäseltä, hänhän ei ole työskennellyt enää aikoihin lääkärinä kun on keskittynyt politiikkaan ja uskontoon. Ilmeisesti siihen aikaan kun implanttisi laitettiin, ohjeena oli vielä että implantit piti vaihtaa viimeistään 10 vuoden kuluttua. Siitä ilmeisesti johtuu tuo tietosi että kahdessakymmenessä vuodessa 95% rikkoutuisi.

        Se että julkinen puoli ei ole ottanut kantaa kohdallasi implantin vaihtoon ja rinnan korjaamiseen, on väärin. Todennäköisesti joudut "hakemaan vauhtia" yksityispuolelta jossa lääkäri toteaa rinnan haitat ja mahdollisesti rikkoutuneen implantin. Koska implantti on alunperin laitettu julkisella puolella, sinulle pitäisi ilmeisesti kirjoittaa lähete ensivaiheessa sairaalan poliklinikalle jossa plastiikkakirurgi toteaa mahdollisesti tarvittavan leikkauksen ja asettaa sinut leikkausjonoon. Oma päätöksesi on sitten poistetaanko vain implantti vai neuvotellaanko myös uuden implantitn laitosta. Nykyimplantit kestävät melkoisella varmuudella kauemmin kuin nykyään rinnassasi oleva, jolle 18 vuoden kesto lienee jo todella hyvä tulos jos rikkoutuminen on tapahtunut vasta nyt.

        Ota yhteyttä yksityislääkäriin ellei terveyskeskuslääkäri suostu kirjoittamaan lähetettä sairaalan poliklinikalle. Olen itsekin käyttänyt vastaavaa tapaa muussa leikkauksessa ja lopuksi pääsin julkisen puolen leikkaukseen.


    • juoksevat

      Nykyiset implantit ei mene rikki oikein millään, ne aiemmat juoksevaa silikonia sisältävät meni. Mulla oli sellaiset laitettuina -93, ja olin tosi tyytyväinen koska ne tuntui aivan luomulta. Vaihdoin ne nykyaikaisiin 5 v sitten just koska ne vanhat vuotaa ennemmin tai möhemmin, nää on pehmeimmät mitä on mutta silti aivan eri planeetalta kuin ne vanhanaikaiset. Nyt siis turvallisemmat mutta kiinteämmät. No, kaikkea ei voi saada.

    • Mietteliäs Mimmi

      Kuumottaako silikoni ihoa? Kerran pidin päivän rintsikoita, joissa oli pienet silikonityynyt ja niiden kohdalta rintojen ihoa kuumotti ja myös hikoilutti. Oli tosin kesäpäivä.

      Tuli mieleen, että miltä silikonit ihon alla tuntuvat?

      Kutittaako, kuumottaako, ovatko jotenkin, kuin olisi vieras, ylimääräinen "aine" ihon/lihaksen alla?

      Kun käännyt selältä kylkiasentoon, niin venyykö rintojen iho tai tuntuuko rinnoissa epämiellyttävältä se kääntyminen, esim. koossa c-kupin silarit?

      • Eri asia

        "Kuumottaako silikoni ihoa? Kerran pidin päivän rintsikoita, joissa oli pienet silikonityynyt ja niiden kohdalta rintojen ihoa kuumotti ja myös hikoilutti."

        Ihon pinnalla oleva silikonityyny toimii kuin muovikalvo, iho ei pääse hengittämään ja hikirauhasten kosteus tiivistyy muovikalvon alle.

        "Tuli mieleen, että miltä silikonit ihon alla tuntuvat?

        Kutittaako, kuumottaako, ovatko jotenkin, kuin olisi vieras, ylimääräinen "aine" ihon/lihaksen alla?"

        Ei tunnu mitenkään.

        "Kun käännyt selältä kylkiasentoon, niin venyykö rintojen iho tai tuntuuko rinnoissa epämiellyttävältä se kääntyminen, esim. koossa c-kupin silarit?"

        Venyy samalla tavalla kuin luonnollinenkin rinta (sama paino). Itselläni implantit on rintalihaksen alla niin rinta ei "valu" samalla tavalla kuin runsaasti löysää rasvaa sisältävä normaali rinta. Sili kyljellään maatessa alempi rinta "lepää" patjalla luonnollisesti ja ylempi rinta toisen päällä.


    • Mietteliäs Mimmi

      Kiitos. Hyvin vastasit "Eri asia".

    • 19+3

      Silikoneista, millaista eroa on Natrellen pyöreissä tai Natrellen anatomisissa?

      Muistelen, että toiset olisivat olleet noista esim. karkeammat tai muuten paremmat.

      Kertoilkaa. Kiitos! :)

      • Yleiset erot

        En tunne erityisesti Natrellea, mutta eroja on tietenkin profiilissa anatomisen ja pyöreän kesken. Yleensä anatoomisissa täyte on kovempaa ja pehmeimpiä täytteiden vaihtoehtoja käytetään vain pyöreissä.


    • 19+3

      Kiitos "Yleiset erot".

      Tuntuukohan ne pyöreät sitten käteen (mieheni) sitten enemmän luomurinnan pehmeyttä vastaavalta?

      Kertokaa mielellään kaikkia mahdollisia eroja anatomisten ja pyöreiden silareiden väliltä, vaikka nyt Natrelle ehkä onkin harkinnassa. Kiitos! :)

    • kannattaako???

      Leikkaus ja nukutus eivät ole vaarattomia. Implantti voi mennä rikki. Implantti voi kapseloitua ja vaatii uuden leikkauksen ja taas uuden nukutuksen. Implantti pitää vaihtaa vuosien kuluessa. Imetys ei ehkä onnistu ollenkaan implanttien kanssa. Leikkaus voi aiheuttaa tulehduksen. Arvet ovat ikuisia. Ehkä sittenkin mieluummin luomurinta?

      • Entinen AAA

        "Leikkaus ja nukutus eivät ole vaarattomia."
        Eipä tietenkään mutta riskit on pieniä näin lyhyessä (n. 1 h) leikkauksessa. Toisaalta implantteja laitetaan myös puudutuksessa.

        "Implantti voi mennä rikki."
        Nykyiset implantit ovat erittäin kestäviä. Käytännössä rikkoutuminen voi tapahtua vain lääkärin toheloidessa laitettaessa.

        "Implantti voi kapseloitua ja vaatii uuden leikkauksen ja taas uuden nukutuksen."
        Kapseloituminen on yleisin komplikaatio mutta sen esiintymistodennäköisyys on nykyisillä implanteilla pieni.

        "Implantti pitää vaihtaa vuosien kuluessa."
        Varsinaista vaihtoväliä ei ole määritelty nykyisille implanteille. Jo nyt on pidetty samoja implantteja yli 20 vuotta ilman vaihtotarvetta. Vaihtoon johtaa yleensä kapseloituminen tai se että halutaan esimerkiksi vaihtaa isompiin.

        "Imetys ei ehkä onnistu ollenkaan implanttien kanssa."
        Implantit ei vaikuta mitenkään imettämiseen koska implantit ovat aina rintarauhasen alla. Vain siinä tapauksessa että implantit on asennettu nännipihan reunaan tehtävästä leikkaushaavasta, imetysmahdollisuus voidaan menettää. Mutta imettäminen muuttaa muuten rintakudosta joten rinnan muoto voi muuttua ja vaatia implantin vaihtamisen tai aiheutuu kapseloituminen.

        "Leikkaus voi aiheuttaa tulehduksen."
        Tulehdusriski on hyvin pieni kunhan leikkaava lääkäri ja sairaala on toiminut asiallisesti sekä jälkihoidossa huolehtii puhtaudesta.

        "Arvet ovat ikuisia."
        Rintaimplanttien arvet ovat hyvin pienet ja sijoitetaan piiloon. Arvet häipyvät näkyvistä lähes kokonaan ajan kuluessa. Arvet voivat olla isojakin jos ihmisellä on arpeutumistaipumus, mutta se tulee esiin kaikissa arvissa.

        "Ehkä sittenkin mieluummin luomurinta?"
        Kaikilla se ei vaan ole vaihtoehto.


    • silkkoa

      Silikonirintojen huonoja puolia kyseltiin: no se on ainakin vierasesine ihmisen kudoksissa.
      Elimistö voi hylkiä silikonia.
      Mitäs sitten jos haluaa ne poistattaa, jääkö riisipussit tilalle?
      Ja vaatii rahaa vaihdattaa niitä tarpeen mukaan. Ne tuntuvat melko luonnottomilta ja kovilta ja näyttävät useimmiten myös sellaisilta.. Vaikka onhan ne joissain tapauksissa paljon paremman näköiset kuin patalaput

      • Entinen AAA

        Hylkiminen on erittäin harvinaista - onneksi sillä silikonia joudutaan laittamaan ihmisruumiiseen myös sen vuoksi että henki säilyy.

        Tyhjät sipulipussithan siitä syntyy jos laittaa ylikokoiset implantit ja poistaa ne myöhemmin kun kudokset on venyneet.

        Onko sinulla ollut joskus implantit? Ellei niin et pysty perustelemaan väitteitäsi luonnottomuudesta ja kovuudesta. Omani on normaalin rinnan näköiset ja pehmeät. Ulkopuolinen ei pysty havaitsemaan että minulla on implantit, mutta minulle riittikin C-kuppi.


      • silkkoa
        Entinen AAA kirjoitti:

        Hylkiminen on erittäin harvinaista - onneksi sillä silikonia joudutaan laittamaan ihmisruumiiseen myös sen vuoksi että henki säilyy.

        Tyhjät sipulipussithan siitä syntyy jos laittaa ylikokoiset implantit ja poistaa ne myöhemmin kun kudokset on venyneet.

        Onko sinulla ollut joskus implantit? Ellei niin et pysty perustelemaan väitteitäsi luonnottomuudesta ja kovuudesta. Omani on normaalin rinnan näköiset ja pehmeät. Ulkopuolinen ei pysty havaitsemaan että minulla on implantit, mutta minulle riittikin C-kuppi.

        Kiva jos omasi ovat pehmeät ja luonnolliset, omat kokemukseni ovat valitettavasti toista. Omat mielipiteeni ovat minun myös, eikä tarvitse niitä sinulle perustella. Ja vaikka silikonia tarvitsisi laittaa ihmiselle hengenpitimiksi, implantit tuskin kenenkään elinaikaa pidentävät...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe