Sähkö äijät kokemuksia

Sähköää

Millainen yritys tämä on?

Tilasin peilivalaisimen asennukset ja kaikki oli valmiina eli vain johtojen kytkeminen.

Lasku tuli ja se oli 87,20€, mielestäni 10minuutin työstä aika kova korvaus.

Onko tämä ihan normaalia tälle yritykselle?

Itse en kyllä tilaa tuota firmaa enään.

38

4728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiikinäQq

      Ehkä ovat vain vähän hitaampia ja ahneempia kuin muut.

    • kerro lisää

      oliko laskussa eroteltu mitä mikin maksaa ?

      • Laskutyö

        Laskutyö luki vaan ja kilometrit 15,97€


    • Sähköä

      Tää taitaa olla nykypäivää tuollaisessa firmassa.

    • Sähkäri 2

      Hiphei..kannattaisko hieman miettiä asioita...Kaveri on vakituisessa työpaikassa...saa siis palkan ja työnantaja maksaa jopa verot sun muut kulut...

    • noppeesti

      niin ja ratio mainosta siteerakseni....halusitko että tulaan noppeesti vai hittaasti....:P

    • Numeron pyörittäjä

      Mä en lähtis edes asentaan tolla hinnalla! Matkaveloituksen jälkeen yrittäjälle jää 57,90e arvonlisäveron jälkeen, tästä sitten vähennetään tarvikkeet, kalut ja palkat (1h asentajalle siirtymineen ja 0,25h työnjohto ja laskun käsittely). Asentajan palkka sotu-maksuineen ja muine kuluineen n.32e ja työnjohto/laskutus n.8e, tarvikkeille ja kaluille n.5e, yhteensä siis 45e. Eli yritys on käärinyt katetta työstä 12,90e, josta yritys maksaa veroa n.3,20e. Kassa siis kasvoi kulujen ja verojen jälkeen 9,70e.

      Nyt tietenkin uuden valaisimen omistajan kannattaa hakea kotitalousvähennystä verotuksessa ko. asennuksesta ja saa vähennykseen 45% asennustyön osuudesta (71,20alv.23%), eli vähennettävää verotukseen n.32e.
      Olet siis saannut asennuksen hintaan 55e, asennus on ammattilaisen tekemä ja sillä on takuu.

      • niin ja

        urakka joka laskettu perselleen maksatetaan tuntityö asiakkailla...


      • sähköttä

        32€/h ei pidä paikkansa sähkömies saa noin 14€/h ja siihen kulut päälle niin firmalle sa maksaa luokkaa 25€


    • huhhahhei

      Kiitos Numeron Pyörittäjälle!! Kerrassaan mainio vastaus.

      • Systems

        Kotitalousvähennys nostaa hintoja tasan sen verran kun sitä saa.


    • 061012

      Mikä olis sit hyvä sähköfirma mihin vois ottaa tarvittaessa yhteyttä?

      • Sähkäri 3

        Varmaan Harmaa talous sanomat..löytää sellaisen..


      • Sähkäri myös

        Ainaki joku Majalahti asentaa halvalla ja takuutyönä!


    • rahat loppu?

      Joo se on jännä ajatus että tuon työn tekemiseen riittää se 10 minuuttia, eli eihän se mitään voi maksaa kun aikaakin niin vähän menee :D
      Autotkin kulkee ilmaiseksi, työkalut on ilmaisia, työntekijälle ei tarvitse mitään maksaa saati verottajalle, liike- ja varastotilat ei maksa mitään jne.
      Kun vielä kerrot tuon summan kuudella niin voit saada tietää kuinka hitosti yrittäjät tienaa tunnissa!! Yhdessä tunnissa! Ajatella, niin helppoa on rahan teko :D
      Niin, ja sellainen sääntö pitäisi olla että kaikki kymmenen minuutin työt pitää tehdä ilmaiseksi, turhaa ahneutta se on pikkuhommista laskuttaa, varsinkin kun kyseessä on vain johdon kytkeminen, vai mitä?

      • Keqqq

        Kyllä hommat loppuu nopeasti jos kertoo summan vielä kuudella.


    • Repax sähkäri

      Paisunut organisaatio , urakat laskettu perseeleen , paikkakunnalla ei kilpailua (kartelli) nämä vaikuttavat tuntityö hintoihin ja tarvikkeet,kaapelit tehty
      jostain itäblogin maasta (hyvä kate paskatavarasta.)

      • Edulli

        Täällä on sähkötarvikkeet halpoja www.finnparttia.fi


    • sähkökytkin

      No tähän olisi kiva saada kuulla mitä sama työ maksaa etelä-suomessa päin, isoissa kaupungeissa. Siellä luulisi kilpailua olevan mutta veikkaanpa että vielä enemmän olisi aloittaja joutunut maksamaan. Hinta kannattaa kysyä etukäteen ja monesta paikasta, vaikka eihän täällä montaa alan yritystä ole. Tuo ei edes ole kallein, näin olen kuullut.

    • mulla onkin rahaa

      Meille Jämsäläisille on kaikki kallista ja kaikesta pitää päästä vinkumaan!

      • srepoi

        mikset ottanut vaarista neuvoo ja oisit palkannu serkun pipimemeesti..


    • Wwwwww

      Kyllä palkka on hyvä tuosta asennuksesta jos yrityksessä ei ole kuin itse omistaja töissä, ei mene työnjohdolle mitään.

      • Taneli

        Kyllä halvalla on asennettu.Mutta jos ei tilaajalla ole rahaa,niin kaikki on liian kallista.


    • ei hyvää päivää :D

      Kyllä minun mielestä miehen pitää osata tuollaiset hommat itse, hävettäisi jos mieheni olisi tilaamassa johdon kytkemiseen ammattiapua :D Kiesus sentään ja tirsk :D

      • Tirsk ja kiesus

        Minua hävettäisi, jos minulla olisi tuommoinen pissis eukkona.


      • CaroLuna*

        Käsittääkseni asennustöihin nimeomaan pitää käyttää ammattilaista, jo ihan tulevaa ajatellen. Jos sulla porsii sun miehen tekemä asennus, syystä tai toisesta niin vakuutus ei missään tapauksessa korvaa vahinkoa jos ei ole ollut ammattilainen laittamassa, vaan sinun osaava miehesi.


    • sininen johto

      Monilla voi olla sähköluvat vaikka ei sitä juuri nyt työkseen tekisikään. Uskoisin myös jokaisen lähipiirissä olevan sellaisen henkilön, silloin säästyy siltä ettei tarvitse ruikuttaa kalleutta nettipalstoilla. Johtojen kytkeminen ei kauheita vaadi, isommat hommat toki erikseen. Mutta jokainen saa kytkökset tehdä itse, riittää että sähköluvallinen henkilö tarkastaa ne.

    • ei hyvää päivää :D

      Ah, tulee niin ihanan kalliiksi sellainen uusavuton mies :D

    • suurisähkömies

      Samaa mieltä

    • Metsontassu

      Tiedän firman, ja tiedän myös sen perustamiskuviot ihan tuolta omilta Hallin varuskunnan ajoilta.

      Monilla firmoilla on hyvät ja vähemmän hyvät hetket. Mielestäni Sähkö-Äijät toimivat juuri niin kuin sellaisen firman meidän talousalueella ja kilpailutilanteissa pitääkin. Ei firma muuta toimintalinjaansa hetkessä. Pitää olla pitkän ajanjakson toimintasuunnitelma.

      On tietenkin hyvä, että asioista keskustellaan. Toivon kuitenkin sen sujuvan asiallisesti ja hyvässä hengessä.

      J-P

    • Metsontassu

      Jatkan vielä tuohon Sähkö-Äijien perustamisajoista ja toimintahistoriasta.

      Rakenteilla oli silloin Ilmavoimien Teknilllisen Koulun isoin koulutushalli (-84). Todella iso. Kaksi siellä sähkötöissä silloin ollutta jämsäläismiestä perusti sittemmin firman nimeltä Sähkö-Äijät. Nimiä en mainitse, mutta toinen on edelleen heistä johtajana.

      Pääurakoitsijana toimi Puolustusministeriön Rakennustoimisto (PLM). Kaikki asennukset menivät katselmuksien mukaan mallikkaasti. Kaikki toimi. Itsekin olin tyytyväinen varuskunnan vastaavana alan toimijana.

      Uskon, että nykyjohto muistaa tuon jättiurakan, ja toimiikin sen mukaisesti. Vahva osaamisen osoitus silloisilta Sähkö-Äijien perustajilta.

      Vaikkakin tämä on jo historiaa, niin historialla on tapana toistaa itseään. Minä ainakin kunnioitan sitä sitkeää yrittäjyyttä, jota Sähkö-Äijät edustaa seutukunnalla. Firmalla on pitkä ja ansiokas historia seutukunnalla. Heh. Niinhän on Sieväsen Simollakin :-)

      J-P

      • Näinmuistan

        Sähkö- Äijät perustettiin 70- luvun puolivälin jälkeen. Kukaan perustajista ei ole enää siinä firmassa.


      • M6869

        Joskus ite olluu noiden tytär firmassa töis
        Silloin oli pomona VM N
        Oli reilu ainakin silloiselle porukalle jotka oli eräässä isossa saneerauksessa 2000'luvun alussa
        Ja niin 10min homma, kuka sen tekee alle 1h ? Jos verot yms pitää maksaa
        Tottahan niitä tuttuja on.....
        T sähkäri jo 31v ja yrittäjä nyttemmin


      • sdfghn
        Näinmuistan kirjoitti:

        Sähkö- Äijät perustettiin 70- luvun puolivälin jälkeen. Kukaan perustajista ei ole enää siinä firmassa.

        VIISI (5) vuitta vanhaan kommenttiin vastasit.MIKSI?


      • Näinmuistan

        Siis miksi viisi VUITTA vanhaan kommenttiin vastasin. Mitä se sinulle muuten kuuluu.! Kun katsot vähän tarkemmin, niin huomaat, että joku oli avannut tämän palstan jo aikaisemmin samana päivänä. Kysy häneltä MIKSI hän vastasi viisi VUITTA vanhaan kommenttiin.


    • Sähkäri 39v tehnyt.

      Juu kyllä sähkötyöt maksaa ja on laskun arvoinen .

    • duunari10

      Taas joku tehtaan työntekiä on joutunut teettämään sähköasentajalla hommia, kaikkia ei saa tehtaalta ilmaseksi.

    • herrr

      Yrityksen liikevaihto vuodesta (1000 EUR)

      2008 2119

      2009 2779

      2010 2800

      2011 4164

      2012 4212

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe