Onnittelut raumalaisille!

asiantuntija porist

Terveisiä Porista! Olen kulinaristi ja makunautintojen etsijä. Minua kiinnostavat huippusuklaat, shampanjat sekä parhaat leivonnaiset. Rahalla ei väliä!

Haluan vilpittömästi onnitella raumalaisia siitä, että kaupungissanne toimii vähintäänkin Suomen paras konditoria. On tuskaista, että Prassenin levoksia ei tunnu mitenkään saatavan tänne Poriin myyntiin, mutta onneksi autolla pääsee 8-tietä Raumalle leivoksia ostamaan.

Tulin juuri puoli tuntia sitten Raumalta. Tosissaan, ajoin Porista Raumalle ja takaisin vain saaakseni kolme rasiaa Prassenin Mango-Passion -leivoksia. Kolme rasiaa oli 60% Rauman Prisman tämän päivän varastosaldosta kyseisen tuotteen osalta, joten pahoittelen, että kaikille raumalaisille ei taida jäljelle jääneestä kahdesta leivosrasiasta riittää...

Onneksi teillä on kuitenkin se konditorian leipomo siinä kilometrin päästä, josta saa Suomen parhaita leivoksia. Itselleni nämä reissut tulevat kalliiksi niin bensojen kuin ajankäytön suhteen. Tämänpäivän reissu oli kolmas kerta kun ajan Porista Raumalle vain Mango-Passion -leivoksien takia.

35

1129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sontionpösä

      Voita, leipää, makkaraa. Taas kelpaa valittaa.

    • Purkakaa Pori!

      Poriin ei alunperinkään olisi pitänyt rakentaa kaupunkia, vaan tiilitehdas.

      Maaperä Porissa on hyvin savista, jonka huomaa erikoisesti sateiden jälkeen. Viemärit tulvivat.

      Kun eri viemärit ovat eri tasolla, niin alempana olevista viemäreistä tulee vettä maan alta _ylös_ sadekuuron jälkeen. Se siellä kaupunkialueella pahin ongelma onkin, viemaristä ylös tuleva vesi kastelee talojen kellarit.

      Savi on hyvää tiilien raaka-ainetta. Purkakaa Pori ja rakentakaa tilalle tiilitehdas.

      • PorilainenJaYLYPEE

        Porin perusti Ruotsin Kuningas ja kaikki Porilaiset polveutuvat tuosta Sini-Verisestä. Toisin kuin raumlaiset veneen alla asuneet suippokorvajuntit jotka eivät tietäneet ovatko ihmisiä vai hylkeitä, kun Porissa kauppiaat rakensivat jo mauseleumeja tyttärilleen.


    • Ei kannata...

      Tulipa fiksu niin RAUMALAINEN kommentti...

      • ihan Porissa kuultua

        Itse asiassa olen juurikin Porissa töissä ollessani sikäläisiltä hemmoilta kuullut tuon että Porin kohtaan ei olisi pitänyt rakentaa tiilitehdas eikä mitään kaupunkia ...


      • ihan Porissa kuultua
        ihan Porissa kuultua kirjoitti:

        Itse asiassa olen juurikin Porissa töissä ollessani sikäläisiltä hemmoilta kuullut tuon että Porin kohtaan ei olisi pitänyt rakentaa tiilitehdas eikä mitään kaupunkia ...

        Siis piti kirjoittamani ...

        ... että Porin kohtaan olisi pitänyt rakentaa tiilitehdas eikä mitään kaupunkia ...


      • Terveisiä perseestä
        ihan Porissa kuultua kirjoitti:

        Siis piti kirjoittamani ...

        ... että Porin kohtaan olisi pitänyt rakentaa tiilitehdas eikä mitään kaupunkia ...

        Tulin juuri Porista.


    • Miumau

      Miauuuuu

    • Porinpirulainen

      Minäkin antaisin kehuja Raumalle :)

      Mutta en kehu konditoriaa, koska ne tuotteet eivät vetoa minuun. Ne vaan eivät maistu miltään.

      Ylistän kuitenkin Raumalaisia pikkuliikkeitä ylipäätään. Ja niissä jokaisessa saamaani hyvää palvelua. Porista ei viitsi edes esim. vaatteita ostaa, on kaasuteltava Rauman suuntaan.

      En silti mollaisi Poriakaan. Kyllä täälläkin hyvät puolensa on ;)

      • ap.

        Ketjun ensimmäinen rakentava kommentti aloituksen jälkeen... ja porilaiselta.

        Way to go!


    • ollukka3

      Saa niitä Porista. Cafe Steiner isossa karhussa ja Kahvila Kinuski Mikonkadun ja eteläpuiston kulmassa. Kysele sieltä.

      • ap.

        Cafe Steiner on uutta tietoa minulle. Kinuski on tiedossa, mutta sinne tavara pitää tilata etukäteen. Hetken mielitekojen tyydytykseen tottuneelle on vaikeaa tietää keskiviikkona, mitä perjantaina haluaa laittaa suuhunsa.

        P.S. Tyhjensin eilen perjantaina Rauman Prisman hyllyn Prassenin leivoksista ja kakkupaloista. Ostin kaikki yksittäiset suklaakakkuviipaleet ja kaikki rasiat mansikka-mango -leivoksia. Sori raumalaiset!

        P.P.S. Kaikki edellä mainittu on jo tähän hetkeen mennessä syötynä. Eivät kestäneet edes 24 tuntia :D Joo, ja ihan yksin söin kaiken. Eihän 20 euron konditoriatuotteista riitä kuin yhdelle, ja vajaaksi 20 tunniksi.


    • asiantuntija porist

      Suomen paras leivos vuonna 2012 - Prassen Mango-Passion leivos

      Surullisia uutisia Porist: Prassenin Mango-Passion -leivokset floppasivat Porin keskustan S-Marketissa. Toukokuun puolivälissä 2013 valikoimaan otettu tuote ehti olla hyllyillä vain kolme (3) viikkoa. Sen jälkeen Mango-Passion leivokset poistettiin valikoimasta. Ehdin osta niitä kolmen viikon aikana vain 10 kappaletta.

      Tämä on surullinen asia. Olen pelkästään tällä viikolla ajanut Porista Rauman Prismaan kaksi (2) kertaa ja vain Mango-Passion leivoksia ostamaan!!! Tiistaina 2.7. ja tänään la 6.7. Molemmilla kerroilla Rauman Prisman hyllyssä oli vain YKSI laatikko Mango-Pasison -leivoksia eli niille tulee tosiaan hintaa Porista käsin omalla autolla haettuna. Pelkät bensat on noin 15 euroa eli kahdelle leivokselle tulee hintaa noin 20 euroa eli 10 euroa kappale.

      Onko yksi mango-Passion -leivos 10 euron arvoinen? Kyllä jos minulta kysytään. Onhan se paras leivos, jota ylipäänsä rahalla saa missään Suomessa. Siksi onkin uskomatonta, että tuote floppasi Porin S-Marketissa. Eivätkö porilaiset idiootit ymmärrä hyvän päälle?

      Häpeän porilaisten puolesta. Ehkä jonain päivänä aurinko taas paistaa ja Porin kokoisessa kaupungissa saa Prassenin leivoksi rahalla. Söin muuten juuri aamupäivällä Raumalta hakemani leivokset. Hyviä olivat. Mango-Passion leivosten päälle vielä Prassenin Mansikka-jugurttukakkupala.

      Ei ollut turha reissu Rauman Prismaan, jossa muuten minä ostin viimeiset Mango-Passion leivokset tänään la klo. 10.50. Miten voi olla, että ne on koko ajan loppu? Eikö niitä osteta enemmän hyllyyn, kun ne menevät kuin kuumille kiville? Olisin ostanut tänään kolme rasiaa, jos niitä olisi ollut niin monta.

      Miettikää: Joku hullu käy Porista asti Rauman Prismassa ostamassa niitä!

      • ehdotusvsaa

        Sun paranis varmaan kysyä joltain jos saisit tilattua itteles niitä leivoksia ettei tarvii turhaan sahata kasitietä pitkin


      • asiantuntija porist
        ehdotusvsaa kirjoitti:

        Sun paranis varmaan kysyä joltain jos saisit tilattua itteles niitä leivoksia ettei tarvii turhaan sahata kasitietä pitkin

        Niitä saa tosiaan tilattua Prassenin nettisivujen kautta erääseen porilaiseen kahvilaan, joka sattuu olemaan kolmen korttelin päässä asunnostani.

        MUTTA, tilaus on tehtävä monta päivää aikaisemmin. Enhän minä voi mitenkään tietää esim. tiistaina haluanko oikeasti Mango-Passion -leivoksia perjantaina. Makeat tuotteet ostetaan hetken mielijohteesta. Kuten syödessäni päivällistä päätän hakevani "heti" leivoksia ruuan jälkeen. Ei niitä siinä vaiheessa ehdi siihen hätään tilaamaan netin kautta.

        Ei kuin autoon ja sormet ristissa ajamaan Raumalle, josko hyllyssä olisi edes yksi rasia tavaraa...


    • paskaa4

      Ettei olisi mainos tämä koko ketju?

      • asiantuntija porist

        Ei tosiaan ole. Lähdenkö heti ajamaan Raumalle ostamaan leivoksi, kuvaan videon niistä ja kassakuitista, ja lataan yuotubeen todisteeksi?


    • Porinpirulainen

      Ei tämä koko ketju ole :) Tai siis itse ainakin olen ihan yksityishenkilö Porinpirulainen....

      MUtta kyllähän tuo leivosjuttu mainokselta haiskataa, harmi jos joku Teistä tällä tavalla mainostaisi omaa tuotettaan.

      Joka tapauksessa, Rauma on edelleen ykkönen mulle kun lähden ostoksille. Teille suunnistan, joten mitään turhaa itsekehua ei tarvis harrastaa. Konditoriassakin käyn jokainen kerta kahvilla, vaikkei ne tuotteet edelleenkään ole mitään erityisiä. Taka-ajatus on vaan se, että toivottavasti kaikki säilyy ja yrittäjyys kytee.

      Mitenkä käy kun se uusi kauppakeskus tulee. Älkää sinne vaan kaikki rynnätkö. Sen virheen ovat tehneet jo porilaiset. Hyi hyi

      • asiantuntija porist

        Valitettavasti leivosjuttu on ihan totisinta totta. Olen aika suuri Prassenin "fanboy" pakko myöntää, mutta en tosiaan ole millään muotoa kytköksissä kyseiseen firmaan.

        Olet porilaisena varmaan tietoinen, että Porin keskustan S-Marketin remontin jälkeen siellä tuli Prassenin tuotteet myyntiin toukokuun puolivälissä, mukaanlukien Mango-Passion -leivos. Se oli valikoimissa kolme viikkoa. Nyt sitä ei ole näkynyt kuukauteen hyllyssä kertaakaan.

        Floppaamisen syy oli se, että leivosta myytiin yksitellen siitä "kakkuvitriinistä". Eihän hommasta tule mitään, jos tarvitaan myyjä taittelemaan pahvista laatikkoa ja laittamaan leivoksia sinne yksitellen. "Parhaimmillaan" meni 5 minuuttia, että myyjä onnistui pakkaanmaan minulle 4 kpl. Mango-Passion leivosta. Eihän se noi vaikeaa voi olla!

        Ei mikään ihme, että tuotteet floppasivat Porin S-Market Herkussa. Leivoksi olisi pitänyt myydä niissä valmissa kahden kappaleen rasioissa kuin Rauman Prismassa! Kävin muuten tosiaan kaksi kertaa Raumalla viime viikolla vain ostamassa em. leivoksia. Se on totta. Ei pysty ostamaan Pekan Parhaiden Unelmatorttua kovin usein, kun se maksaa liki 16 euroa. Niitä oli tänään vain kaksi pakettia S-Marketin hyllyssä Porin Herkussa.


      • asiantuntija porist
        asiantuntija porist kirjoitti:

        Valitettavasti leivosjuttu on ihan totisinta totta. Olen aika suuri Prassenin "fanboy" pakko myöntää, mutta en tosiaan ole millään muotoa kytköksissä kyseiseen firmaan.

        Olet porilaisena varmaan tietoinen, että Porin keskustan S-Marketin remontin jälkeen siellä tuli Prassenin tuotteet myyntiin toukokuun puolivälissä, mukaanlukien Mango-Passion -leivos. Se oli valikoimissa kolme viikkoa. Nyt sitä ei ole näkynyt kuukauteen hyllyssä kertaakaan.

        Floppaamisen syy oli se, että leivosta myytiin yksitellen siitä "kakkuvitriinistä". Eihän hommasta tule mitään, jos tarvitaan myyjä taittelemaan pahvista laatikkoa ja laittamaan leivoksia sinne yksitellen. "Parhaimmillaan" meni 5 minuuttia, että myyjä onnistui pakkaanmaan minulle 4 kpl. Mango-Passion leivosta. Eihän se noi vaikeaa voi olla!

        Ei mikään ihme, että tuotteet floppasivat Porin S-Market Herkussa. Leivoksi olisi pitänyt myydä niissä valmissa kahden kappaleen rasioissa kuin Rauman Prismassa! Kävin muuten tosiaan kaksi kertaa Raumalla viime viikolla vain ostamassa em. leivoksia. Se on totta. Ei pysty ostamaan Pekan Parhaiden Unelmatorttua kovin usein, kun se maksaa liki 16 euroa. Niitä oli tänään vain kaksi pakettia S-Marketin hyllyssä Porin Herkussa.

        Prassenin tuote-esitelijät tänään tällä hetkellä Porin S-Market Herkussa eli Porin Sokoksen S-Marketissa.

        Mango-Passion -leivoksia ei tosin ollut :(


      • asiantuntija porist
        asiantuntija porist kirjoitti:

        Prassenin tuote-esitelijät tänään tällä hetkellä Porin S-Market Herkussa eli Porin Sokoksen S-Marketissa.

        Mango-Passion -leivoksia ei tosin ollut :(

        Totuuden nimissä Prassen -konditorian Mango-Passion -leivokset on saatu S-Market Herkun valikoimiin. Nyt niitä pitää ostaa, ettei tuotetta poisteta menestymättömänä valikoimista. Porilaiset eivtä oiekin tunnu löytäneen tätä tuotetta. Helmiä sioille, voisi kyynisesti kuitata porilaisten asiantuntijuudesta leivoksia kohtaan.

        Kannan omaa korteani kekoon ja ostan niitä, kun vain mahdollista. La ostin 2 kpl, su 2 kpl. ja tänään 2 kpl. Se tekee 6 kpl. viimeisen neljän päivän aikana. Mitenkään kehumatta, minä yksin pyöritän yli 50% tämän tuotteen myynnistä täällä. Onhan se hyvä, että yhtä asiakasta varten saadaan tietty tuote marketin valikoimiin. Syön muuten leivosta juuri tällä hetkellä. Aika hyvää.

        Erikoista, miten tavalisilla ihmisllä tuntuu riittävän rahaa kaikkeen älyttömään: alkoholiin, tupakkaan jne. Miten voi olla, että ihmiset eivät ole jonottamassa näitä leivoksia? Siis ihan oikeasti: Miksi ihmiset eivät ole kaupassa jonottamassa saadakseen ostaa näitä leivoksia? Sen verran hyvä on Mango-Passion leivos, Prassenin lippulaivatuote.

        Parasta tästä tekee juuri kokonaisuus. Suklaapohja on juuri oikean paksuinen ja sen koostumus on oikea. Täytettä on oikean paksuinen kerros ja päällä kirkas hyytelömäinen keltainen pinta. Mango-Passion kakku ei yllä lähellekään tätä leivosta. Kakussa pieleen menee se, että hyvin ohut pohja on jotain vaaleaa mössö-taikinaa ja lähes koko kakun korkeus on täytettä. Huono kombinaatio. Ei maistu hyvältä!

        Eli älkää siis sekoittako Mango-Passion kakkua Mango-Passion leivokseen. Ero on kuin yöllä ja päivällä! Kakussa pohja on huono ja täytekerros aiavn liian paksu, mutta LEIVOKSESSA suhde on kohdallaan. Tässä ollaan lähellä täydellisyyttä.


      • Ei ymmärrystä sille
        asiantuntija porist kirjoitti:

        Valitettavasti leivosjuttu on ihan totisinta totta. Olen aika suuri Prassenin "fanboy" pakko myöntää, mutta en tosiaan ole millään muotoa kytköksissä kyseiseen firmaan.

        Olet porilaisena varmaan tietoinen, että Porin keskustan S-Marketin remontin jälkeen siellä tuli Prassenin tuotteet myyntiin toukokuun puolivälissä, mukaanlukien Mango-Passion -leivos. Se oli valikoimissa kolme viikkoa. Nyt sitä ei ole näkynyt kuukauteen hyllyssä kertaakaan.

        Floppaamisen syy oli se, että leivosta myytiin yksitellen siitä "kakkuvitriinistä". Eihän hommasta tule mitään, jos tarvitaan myyjä taittelemaan pahvista laatikkoa ja laittamaan leivoksia sinne yksitellen. "Parhaimmillaan" meni 5 minuuttia, että myyjä onnistui pakkaanmaan minulle 4 kpl. Mango-Passion leivosta. Eihän se noi vaikeaa voi olla!

        Ei mikään ihme, että tuotteet floppasivat Porin S-Market Herkussa. Leivoksi olisi pitänyt myydä niissä valmissa kahden kappaleen rasioissa kuin Rauman Prismassa! Kävin muuten tosiaan kaksi kertaa Raumalla viime viikolla vain ostamassa em. leivoksia. Se on totta. Ei pysty ostamaan Pekan Parhaiden Unelmatorttua kovin usein, kun se maksaa liki 16 euroa. Niitä oli tänään vain kaksi pakettia S-Marketin hyllyssä Porin Herkussa.

        Voi, mitä narsismia! Minulle, ja paljon. Kohtuuskäsite? Epäilen trolliksi koko juttua, niin absurdia teksti on.


    • asiantuntija porist

      Kaikki on ketjun jälkeen jatkunut kuin ennenkin. Prassenin tuotteet paraatipaikalla Porin S-Market Herkun lippulaivamyymälässä Porin keskustassa.

      Kyllä myytiin tänäänkin Mustikkatuorejuustokakun siipaleita siihen tahtiin,e ttä hyvä kun yksi työntekijä laittoi niitä rasioihin koko päivän.

      Mustikkatuorejuustokakku, Belgiansuklaakakku ja Mango-Passion -leivos ovat porilaisten suosikkeja Prassenin valikoimasta.

      Itse pääsin kesällä maistamaan jotain Lime-tuorejuustokakkua, jota Prassen teki kesällä. Erittäin maukas!

      Mikä on sinun suosikkisi?

    • Raumo laine

      Meillä nyplätään pitsiä niih. Niin se vaan on.

    • raumalainen2

      mitä mainostat ??? ihan pas**a paikka.

      • asiantuntija porist

        En mainosta mitään. Kerron vain hyvistä tuotteista.

        Porissa tilanne on ennallaan. Prassen konditorian huippulaatuiset tuotteet ovat saaneet pysyvän jalansijan Porin keskustan ykköskaupassa eli Sokoksen S-Market Herkussa.

        Kakkuja myydään niin kokonaisina kuin viipaleittain. Leivoksia ja cup cakeja on vitriini piukassa. Viimeksi tänään klo. 15.30 ostettiin viimeiset Mango Passion -leivokset silmieni edestä Porin S-Marekt Herkussa. Tätä herkkua ei siis tällä hetkellä saa Porissa edes rahalla. Ehkä pitää hypätä autoon ja ajaa Raumalle, jos haluaa saada yhden Mango Passion -leivoksen?


    • asiantuntija porist

      Saaga jatkuu ja Prassenin huippulaatuiset tuotteet menevät Porissa kaupaksi kuin kuumille kiville.

      Ostin muuten eilen 4 kpl. Mango-Passion leivoksia ja tänään 3 kpl. eli kyllä täällä Porin S-Market Herkussa käy Prassenin tuotteiden kauppa ihan kivasti.

      Kuitenkin on niin, että New Yorkin juustokakku ei oikein löydä ostajia. Mikä siinä on, että juustokakku ei kiinnosta taviksia? Minun on yksin vaikea pyörittää suurta kysyntää juustokakun osalta. Jos en osta kaikki hyllyyn tulevia kakunsiivuja, ovat ne lopulta alennuksessa ja seuraavana päivänä pois hyllystä. Näin kävi eilen. Tuotteet jäivät hyllyyn seisomaan. Siis New Yorkin juustokakku.

      • asiantuntija porist

        Yksittäis pakatut kakaunpalat floppasivat loppukesällä.

        Nyt joulun lähestyessä ihmisten mielenkiinto kohdistuu jo muihin juttuihin kuin Prassenin kakkuihin. Viimeksi tänään Porin S-Market Herkussa yksi kakku oli oranssilla 30 % alennushintalapulla ostajaa etsimässä.

        Ihmiset eivät jaksa ostaa koko ajan!


    • hokivani

      Onnea lukko

      • tarutaa

        prasseni floppaa pahasti


      • Setänen ratkaisi

        Pitkän tauon jälkeen tuli taas voitto varsinaisella peliajalla. Taisi auttaa, kun vaihdettiin Setänen luukkuvahdiksi.


    • asiantuntija_porist

      Mango-Passion leivoksia kaipaa takaisin listalle.

    • PirkkoRaumalta

      Pori on siksi olemassa ja tulee onneksi vielä olemaan että Raumalaiset naiset saavat kokea seksuaalista mielihyvää miehen kanssa aina halutessaan, siinä hommassa he turvautuvat Porilaisiin miehiin koska vakavat erektio-ongelmat ovat Raumalaisilla miehillä perinnöllisiä. Eräs Unajalainen tyttö sanoi taannoin osuvasti ettei Raumalaisilla miehillä jäykisty sängyssä naisen kanssa kuin jalkaterät ja niska.

    • minne_katosi

      Mango-Passion -leivoksia kaipaa taas Pressen leipomon listoille. Miten hyvän ja suositun tuotteen valmistus lopetetaan? Eihän Fazerkaan ole lopettanut Fazerin sinisen tekmeistä. Tuote jauhaa vuosikymmenestä toiseen.

      Miksi Mango-Passion -leivos lopetettiin? Oliko se edes Prassenin tekemä vai jonkin alihankkijan tuote, jonka Prassen vain pakkasi ja myi nimellään?

      • tuunajärvi

        Taitaa olla jonkun tukkurin tekele. Aika moni siellä sellaisia on. Munkit aikanaan tuli virosta, kyllä noi sen pelin osaa ja sit muka itse omin pikku kätösin tehdään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe