Skoda, itäblokin ihme

auto union

Skoda on se itäblokin ihmemerkki, jonka Audi yhtiö pelasti täydelliseltä konkurssilta. Jollei tätä auttavaa kädenojennusta olisi tullut, olisivat nuo takamoottori- tuuppari ajoneuvot olleet jo pitkän aikaa historiaa. Tästä kiitos saksalaiselle valmistajalle, joka osasi uudistaa perivanhoillista tsekkoslowakialais-merkkiä mikä ei olisi omin avuin selvinnyt tähän päivään.

115

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvomerkkihän tuo on

      Jatkaa tanakasti ja kunniakkaasti..köh, sanotaanko vaikka..omintakeista..itäautoilun perinnettä Moskvichin, Popedan, Jaltan, Wartburgin ja Ladan viitoittamalla tiellä.

      • Skodisti.

        Niinpä niin näppynaamat ja Volkswagen pelasti Audin elikkä Auto Union DKW:n.
        Näin se älypäät menee............


      • sdfsdf2
        Skodisti. kirjoitti:

        Niinpä niin näppynaamat ja Volkswagen pelasti Audin elikkä Auto Union DKW:n.
        Näin se älypäät menee............

        Usein taitavat skooda henkilöt olla niitä näppynaamaisia, kaljupäitä, tyylitiedottomia; tämä on minun kokemukseni.


      • pöhlösakkia
        sdfsdf2 kirjoitti:

        Usein taitavat skooda henkilöt olla niitä näppynaamaisia, kaljupäitä, tyylitiedottomia; tämä on minun kokemukseni.

        Näitä ne juuri ovat ja myös eläkeläisiä, pieni eläke kun riittää vain skodaan.
        Järjestään toinen toistaa nuukempia ja pihejä.


      • Olette pöhlösakkia
        pöhlösakkia kirjoitti:

        Näitä ne juuri ovat ja myös eläkeläisiä, pieni eläke kun riittää vain skodaan.
        Järjestään toinen toistaa nuukempia ja pihejä.

        Onko säästäväisyys jotenkin vastenmielinen asia? Kannattaako auton ostamiseen hassata rahaa ylettömiä määriä? Kannattaako rahaa polttaa saunan pesässä?

        Kun skidit kasvavat isoksi niin tajuavat itsekin tämän asian. Tosin jotkut pölhökustaat eivät ikinä kasva aikuisiksi.


      • skodapöhlölle
        Olette pöhlösakkia kirjoitti:

        Onko säästäväisyys jotenkin vastenmielinen asia? Kannattaako auton ostamiseen hassata rahaa ylettömiä määriä? Kannattaako rahaa polttaa saunan pesässä?

        Kun skidit kasvavat isoksi niin tajuavat itsekin tämän asian. Tosin jotkut pölhökustaat eivät ikinä kasva aikuisiksi.

        Ei kuule tarvitse paljoakaan enenpää laittaa rahaa kun saat kunnon auton jonkun itäauton sijaan. Tämä tiedoksi sullekin pölhökustaalle.


      • kustaa.
        skodapöhlölle kirjoitti:

        Ei kuule tarvitse paljoakaan enenpää laittaa rahaa kun saat kunnon auton jonkun itäauton sijaan. Tämä tiedoksi sullekin pölhökustaalle.

        No sanoppas mikä se kunnon auto on? Merkki/malli ja vuosimalli riittävät.


      • skoda kustaalle
        kustaa. kirjoitti:

        No sanoppas mikä se kunnon auto on? Merkki/malli ja vuosimalli riittävät.

        Mikä tahansa länsiautona tunnettu merkki on kunnon auto verrattuna itä-skodaan.


      • supebwinner
        skoda kustaalle kirjoitti:

        Mikä tahansa länsiautona tunnettu merkki on kunnon auto verrattuna itä-skodaan.

        Selvästi näkyy tällä palstalla se,että muiden merkkien "kannattajat" haukkuvat Skodaa.Mulla ei mene läpi! Testivoitot ja automyyntitilastot tyrmäävät nämä mennen tullen.Ei Suomalaiset paska-autoa osta . Vaan ostavat Skodan!Simly Clever.Katsotaanpa taas jälleen kerran ,miten esim. uutta Octaviaa myydään....Ovat asiakkaat jo näkemättä autoa tilanneet satoja kappaleita!!!! Pyrkikää muutkin automerkit (kannattajat) tähän . Mutta tehän poloiset ette pysty.Jos Skoda on vieläkin!!!! jonkin kehityksen kelkasta pudonneen apinan mielestä ns.itäauto, niin eihän se haittaa mitään, kun se on aina parempi ,kun ns. länsiauto.Itellä Audin parannettu painos Superb 2.5 TDI ELEGANCE kaikilla mausteilla.


      • peukuttaa
        Skodisti. kirjoitti:

        Niinpä niin näppynaamat ja Volkswagen pelasti Audin elikkä Auto Union DKW:n.
        Näin se älypäät menee............

        Kyllä "Skodisti" on ihan oikeassa.


    • voin noita lapsia

      Mitähän aloittaja tuolla haluaa sanoa?? Kyllä se Neuvostoliiitto sai monessa paikaa pahaa aikaan, mutta se on mennyttä ja nyt eletään tätä päivää, eikös niin.

      • jormas-okku

        Tosi on, mutta skoooda jatkaa itäautoilun kunniakkaita perinteitä tänäkin päivänä.


      • länsireijo
        jormas-okku kirjoitti:

        Tosi on, mutta skoooda jatkaa itäautoilun kunniakkaita perinteitä tänäkin päivänä.

        Kunniakkaita perinteitä ylläpitävät henkilöt, jotka haluavat ostaa kolhoosikärryä (skodaa) tänä päivänä vaikka nykyään olisi jo länsimaistakin kalustoa saatavana.


      • politruck
        länsireijo kirjoitti:

        Kunniakkaita perinteitä ylläpitävät henkilöt, jotka haluavat ostaa kolhoosikärryä (skodaa) tänä päivänä vaikka nykyään olisi jo länsimaistakin kalustoa saatavana.

        Poliittiset syyt ovat tärkeitä.


      • Nyt eletään

        Tätä päivää ja katsellaan kuinka paljon Eurostoliitto on saanut
        pahaa aikaiseksi ja yhä enemmän tulee saamaan Toiset
        menee ohi mennen tullen oikealta ja vasemmalta.
        Oman valuuttansa pitäneet nauraa paskaista naurua kun
        Suomi menee kriisistä katastrofiin. Kohta kellään ei ole
        varaa edes sokotaan. Seuraavaksi varmaan joku romanialainen
        Dacia


      • aatteet
        politruck kirjoitti:

        Poliittiset syyt ovat tärkeitä.

        Aatteen miehet näillä skodilla ajavat, tosin monet ovat siirtyneet hyundaihin ja kiiaan


    • Historia mielessä

      Mikä ihmeen Audi yhtiö? Volkswagenin nimellä se konserni kuitenkin kulkee.

      Kannattaa muuten muistaa, mistä köyhistä oloista Audi on lähtöisin, DKW:n tehdashan oli Itä-Saksassa eli entisen DDR;n puolella. Kakstahtirutkuttajia tekivät ensin alkuun.

      Volkswagen senkin lafkan pelasti. Että semmosta.

      • ndnddjhe

        Audi on itsenäinen yhtiö, joka kuuluu Volkswagen-konserniin.


      • Huppista keikkaa
        ndnddjhe kirjoitti:

        Audi on itsenäinen yhtiö, joka kuuluu Volkswagen-konserniin.

        Ihanko totta? Nerokasta.

        Volkswagen on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Skoda on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Seat on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Porsche on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Lamborghini on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bentley on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bugatti on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Vielä MAN ja Scandiakin kuuluvat samaan konserniin.

        Mikä olikaan kirjoituksesi perimmäinen pointti?


      • kjfghnökhdfg
        Huppista keikkaa kirjoitti:

        Ihanko totta? Nerokasta.

        Volkswagen on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Skoda on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Seat on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Porsche on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Lamborghini on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bentley on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bugatti on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Vielä MAN ja Scandiakin kuuluvat samaan konserniin.

        Mikä olikaan kirjoituksesi perimmäinen pointti?

        Voi pyhä Sylvi, kun täällä Skoda-palstalla pätevät varsinaiset järjen jättiläiset.

        "Mikä ihmeen Audi yhtiö? Volkswagenin nimellä se konserni kuitenkin kulkee." - Siis mitä ihmettä? Audi ei olekaan oma erillinen yhtiö Volkswagen-konsernissa? Voi pahus sentään, kun en ole tuota aikaisemmin tajunnutkaan.

        Tee kuule itsellesi ja yhteiskunnalle palvelus, ja vie romuttamolle se loppuunajettu Opelin tai Toyotan rämä, mikä sinulla nyt sitten onkaan. Tulet jopa saamaan avustuksia siihen huomioon ottaen sen, että valtiovallan suunnitelmat toteutuvat.


      • konserniskoda
        Huppista keikkaa kirjoitti:

        Ihanko totta? Nerokasta.

        Volkswagen on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Skoda on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Seat on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Porsche on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Lamborghini on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bentley on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bugatti on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Vielä MAN ja Scandiakin kuuluvat samaan konserniin.

        Mikä olikaan kirjoituksesi perimmäinen pointti?

        Poika puhuu kuin omistaisi koko konsernin.


      • huppista vaan
        Huppista keikkaa kirjoitti:

        Ihanko totta? Nerokasta.

        Volkswagen on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Skoda on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Seat on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Porsche on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Lamborghini on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bentley on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Bugatti on itsenäinen yhtiö joka kuuluu Volkswagen-konserniin.
        Vielä MAN ja Scandiakin kuuluvat samaan konserniin.

        Mikä olikaan kirjoituksesi perimmäinen pointti?

        Paljonpa on itsepäisiä yhtiöitä, skoda eroaa näitä muista olemalla ainut toveriyhtiö.


    • manne.

      Kyl ne takatuuppari-Skodat on ollu jo pitkän aikaa historiaa vaik käsi ojennettiin..

    • lisää historiaa

      Audi-sukua on myös aikanaan Suomessakin aika yleinen IFA. Eipä ollut häävi tuonkaan auton maine.
      VW-konserni 'pelasti´' myös Audin ja Seatin aikanaan ja myöhemmin 90-luvulla myös Skodan tuomalla niihin oman tekniikkansa.

      • voihan kiesus

        älyn jättiläiset ja historian tuntijat ne täällä laittaa parastaan.


      • Äly hoi
        voihan kiesus kirjoitti:

        älyn jättiläiset ja historian tuntijat ne täällä laittaa parastaan.

        Ja pohojammaalaiset on pudonneet pudonneet rattailta jo aika päiviä.


    • autounion

      Audi yhtiö, auto union, nykyisin konserni on se kivijalka johon kaikki perustuu. Audin tuotanto aloitettiin jo 1910-luvulla, Volkswagenin keksi meidän kaikkien tuntema " Aatu" vasta 1930-luvun loppupuolella tavoitteenaan saada jokaiselle ihmiselle sopiva kansanauto huokeasti.
      Skoda on vasta uusi tulokas tähän audigroupiin, 1991 skoda pelastui tsekkiläisen karkean konepajateollisuuden sivutuotteena olleena kummallisena takatuupparina oikean autonvalmistajan alaisuuteen ja alkoi näin muistuttaa autoa.

      • nisu.

        se joka vanhoja muistelee, niin sitä tikulla silmään..


      • Korjattua tietoa

        ASIAVIRHEITÄ KOKO EDELLINEN KIRJOITUS TÄYNNÄ.

        Auto-Union, Audin esiaste, on perustettu 1932.

        Skoda on ollut olemassa jo paljon ennen sitä, ja teki jo huippuautoja kun DKW puuhasteli vielä kaksitahtiputputtajien kanssa. Skodahan on aloittanut autojen valmistuksen jo vuonna 1905. Ensimäistä Skoda Superbia tehtiin jo 30-luvulla, aikansa loistoauto. Samoin huippuauto oli Hispano-Suiza jota tehtiin ranskalaisten lisenssillä Skodan tehtailla.


      • tarkennettua tietoa
        Korjattua tietoa kirjoitti:

        ASIAVIRHEITÄ KOKO EDELLINEN KIRJOITUS TÄYNNÄ.

        Auto-Union, Audin esiaste, on perustettu 1932.

        Skoda on ollut olemassa jo paljon ennen sitä, ja teki jo huippuautoja kun DKW puuhasteli vielä kaksitahtiputputtajien kanssa. Skodahan on aloittanut autojen valmistuksen jo vuonna 1905. Ensimäistä Skoda Superbia tehtiin jo 30-luvulla, aikansa loistoauto. Samoin huippuauto oli Hispano-Suiza jota tehtiin ranskalaisten lisenssillä Skodan tehtailla.

        Vähän tarkennusta lisää historiaan:

        Hispano-Suiza oli espanjalainen luksusautovalmistaja. Yritys perustettiin Barcelonassa 1904. Nykyään se on osa ranskalaista SAFRAN Groupia.
        HistoriaVuonna 1898 espanjalainen Emilio de la Cuadra aloitti autojen valmistuksen Barcelonassa nimellä La Cuadra. Pariisissa de la Cuadra tapasi sveitsiläisen insinöörin Marc Birkigtin ja palkkasi tämän työskentelemään yrityksessä Espanjassa. Birkigt suunnitteli La Cuadran ensimmäiset kaasumoottorit. Vuonna 1902 yrityksen omistus vaihtui, ja nimeksi tuli Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles. Tämä yritys meni konkurssiin joulukuussa 1903.

        Hispano-Suiza herätettiin henkiin vuonna 1904, nimellä La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles. Puolentoista vuoden aikana yritys esitteli neljä uutta moottoria : 3,8- ja 7,4-litraiset nelisylinteriset moottorit sekä ison kuusisylinterisen moottorin.

        Geneven autonäyttelyssä 2010 nähtiin uusi Hispano-Suiza, jossa oli 750-hevosvoimainen Audin V8-moottori.


      • äydi
        tarkennettua tietoa kirjoitti:

        Vähän tarkennusta lisää historiaan:

        Hispano-Suiza oli espanjalainen luksusautovalmistaja. Yritys perustettiin Barcelonassa 1904. Nykyään se on osa ranskalaista SAFRAN Groupia.
        HistoriaVuonna 1898 espanjalainen Emilio de la Cuadra aloitti autojen valmistuksen Barcelonassa nimellä La Cuadra. Pariisissa de la Cuadra tapasi sveitsiläisen insinöörin Marc Birkigtin ja palkkasi tämän työskentelemään yrityksessä Espanjassa. Birkigt suunnitteli La Cuadran ensimmäiset kaasumoottorit. Vuonna 1902 yrityksen omistus vaihtui, ja nimeksi tuli Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles. Tämä yritys meni konkurssiin joulukuussa 1903.

        Hispano-Suiza herätettiin henkiin vuonna 1904, nimellä La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles. Puolentoista vuoden aikana yritys esitteli neljä uutta moottoria : 3,8- ja 7,4-litraiset nelisylinteriset moottorit sekä ison kuusisylinterisen moottorin.

        Geneven autonäyttelyssä 2010 nähtiin uusi Hispano-Suiza, jossa oli 750-hevosvoimainen Audin V8-moottori.

        Paljon on asiatietoa, ensimmäinen Audi tyyppi 10/22 hv Sport-Phaeton tuotettiin vuonna 1910, ja oli tuolloin jo auto kun skoda vielä muistutti hevoskärryä.
        Skoda käytti kehittymätöntä takamoottoriaan vuosikymmeniä, kun ei osattu kehittää mitään uutta tsekkoslovakiassa.


      • tarkennuksentarkennu
        tarkennettua tietoa kirjoitti:

        Vähän tarkennusta lisää historiaan:

        Hispano-Suiza oli espanjalainen luksusautovalmistaja. Yritys perustettiin Barcelonassa 1904. Nykyään se on osa ranskalaista SAFRAN Groupia.
        HistoriaVuonna 1898 espanjalainen Emilio de la Cuadra aloitti autojen valmistuksen Barcelonassa nimellä La Cuadra. Pariisissa de la Cuadra tapasi sveitsiläisen insinöörin Marc Birkigtin ja palkkasi tämän työskentelemään yrityksessä Espanjassa. Birkigt suunnitteli La Cuadran ensimmäiset kaasumoottorit. Vuonna 1902 yrityksen omistus vaihtui, ja nimeksi tuli Fábrica Hispano-Suiza de Automóviles. Tämä yritys meni konkurssiin joulukuussa 1903.

        Hispano-Suiza herätettiin henkiin vuonna 1904, nimellä La Hispano-Suiza Fábrica de Automóviles. Puolentoista vuoden aikana yritys esitteli neljä uutta moottoria : 3,8- ja 7,4-litraiset nelisylinteriset moottorit sekä ison kuusisylinterisen moottorin.

        Geneven autonäyttelyssä 2010 nähtiin uusi Hispano-Suiza, jossa oli 750-hevosvoimainen Audin V8-moottori.

        Hispano-Suiza on alunperin espanjalainen autonvalmistaja. Yrityksen nimi on suomeksi "espanjalais-sveitsiläinen", sillä yrityksen kantava voima (vaikkakaan ei omistaja) oli Barcelonaan muuttanut sveitsiläinen Marc Birkigt (1878–1953). Merkin maine perustuu kuitenkin Ranskassa 1920- ja 1930-luvuilla valmistettuihin loistoautohin. Hispano-Suizan tunnuksessa esiintyivät Espanjan ja Sveitsin lippujen värit, ja jäähdyttimen koristeena oli haikara, kuuluisa "La Cigogne Volante", jolla oli useimmista lintuaiheista poiketen siivet alaspäin. Sen alkuperäismallin oli veistänyt René Bazin, ja sitä käytettiin kaikissa Hispano-Suizan valmistamissa autoissa vuodesta 1919 lähtien.


      • gjkgjkgjkgjk
        äydi kirjoitti:

        Paljon on asiatietoa, ensimmäinen Audi tyyppi 10/22 hv Sport-Phaeton tuotettiin vuonna 1910, ja oli tuolloin jo auto kun skoda vielä muistutti hevoskärryä.
        Skoda käytti kehittymätöntä takamoottoriaan vuosikymmeniä, kun ei osattu kehittää mitään uutta tsekkoslovakiassa.

        Ei Audia voinut olla olemassa vuonna 1910 kun yhtötä nimeltä Audi ei ollut silloin olemassa.

        Skodalla taas on voitettu esim. Monte Carlon ralli jo vuonna 1936. Eikä ollut mikään takatuuppari.


      • Heh heh,
        äydi kirjoitti:

        Paljon on asiatietoa, ensimmäinen Audi tyyppi 10/22 hv Sport-Phaeton tuotettiin vuonna 1910, ja oli tuolloin jo auto kun skoda vielä muistutti hevoskärryä.
        Skoda käytti kehittymätöntä takamoottoriaan vuosikymmeniä, kun ei osattu kehittää mitään uutta tsekkoslovakiassa.

        se muistuttaa edelleenkin hevoskärryä.


      • siinä faktaa...
        gjkgjkgjkgjk kirjoitti:

        Ei Audia voinut olla olemassa vuonna 1910 kun yhtötä nimeltä Audi ei ollut silloin olemassa.

        Skodalla taas on voitettu esim. Monte Carlon ralli jo vuonna 1936. Eikä ollut mikään takatuuppari.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi

        Vuonna 1910 August Horch perusti nimeään kantavan autotehtaan, joka alkoi valmistaa Audi-merkkisiä autoja. Nimi Audi tulee Horch-nimen latinankielisestä vastikkeesta (suom. kuuntele, kuulehan).

        1930-luvulla autovalmistajat Audi, DKW, Horch ja Wanderer sulautuivat Auto Union AG -nimiseksi yhtiöksi. Audi-merkin neljä rengasta kuvaavat näitä neljää yhtiötä.

        Vuonna 1958 Daimler-Benz AG osti valtaosan Auto Groupista. Seitsemän vuotta myöhemmin Auto Union siirtyi Volkswagenin tytäryhtiöksi. Vuonna 1969 NSU sulautettiin Audiin. Audi kuuluu edelleen Volkswagen-konserniin.

        Vuonna 1998 urheiluautovalmistaja Lamborghini siirtyi Audin omistukseen.

        Yrityksen perustusmaa Saksa
        Tuotannon aloitus 16. heinäkuuta 1910
        Autokonserni Volkswagen Group


      • kuvvoo pukkaa..
        gjkgjkgjkgjk kirjoitti:

        Ei Audia voinut olla olemassa vuonna 1910 kun yhtötä nimeltä Audi ei ollut silloin olemassa.

        Skodalla taas on voitettu esim. Monte Carlon ralli jo vuonna 1936. Eikä ollut mikään takatuuppari.

        siinä kuva audista vm 1910

        http://audi.the-cars.eu/car-1910-audi-type-b-10-28--ps-8.html


      • hah huaaaa

      • Että semmosta

        Skodan tarina on alkanut vuonna 1894. Ensimmäinen auto valmistui v. 1905.


      • hah hah itsellesi
        hah huaaaa kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään Audi, ei ole rinkuloita keulamaskissa.

        Voi sua puupää. Tuo on todellakin audi lukisit historiaa.. rinkulat tulivat myöhemmin eli.."1930-luvulla autovalmistajat Audi, DKW, Horch ja Wanderer sulautuivat Auto Union AG -nimiseksi yhtiöksi. Audi-merkin neljä rengasta kuvaavat näitä neljää yhtiötä."


      • hah huooooo

      • romua
        Että semmosta kirjoitti:

        Skodan tarina on alkanut vuonna 1894. Ensimmäinen auto valmistui v. 1905.

        Ja hajosi v.1906.


      • Scadilkki
        Korjattua tietoa kirjoitti:

        ASIAVIRHEITÄ KOKO EDELLINEN KIRJOITUS TÄYNNÄ.

        Auto-Union, Audin esiaste, on perustettu 1932.

        Skoda on ollut olemassa jo paljon ennen sitä, ja teki jo huippuautoja kun DKW puuhasteli vielä kaksitahtiputputtajien kanssa. Skodahan on aloittanut autojen valmistuksen jo vuonna 1905. Ensimäistä Skoda Superbia tehtiin jo 30-luvulla, aikansa loistoauto. Samoin huippuauto oli Hispano-Suiza jota tehtiin ranskalaisten lisenssillä Skodan tehtailla.

        Niinpäs molemmat oli aallonpohjassa DKW Auto Union ja Skoda.
        Ensin DKW ja sitten Skoda.
        Volkkari alkoi jo hieman fiksaileen Feliciaa ja siitä alkoi Sotkan uusi nousu.


      • nippon denso

        Kyllä kaatuvat paska firmat pitäs vaan antaa mennä nurin eikä tehdä mitään "vale volkkareita kuten :skoda ja muut paskat mitkä ei myy!!! Skooda siinä vasta looda isä ohjaa Äiti työntää ja lapset kantaa pohjaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • konsta kuttaperkka
        nippon denso kirjoitti:

        Kyllä kaatuvat paska firmat pitäs vaan antaa mennä nurin eikä tehdä mitään "vale volkkareita kuten :skoda ja muut paskat mitkä ei myy!!! Skooda siinä vasta looda isä ohjaa Äiti työntää ja lapset kantaa pohjaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Tulit sitten yöllä baarista ja kun et saanut naista isketyksi niin aloit täällä toteuttaa itseäsi.


      • vähän täsmennystä
        Että semmosta kirjoitti:

        Skodan tarina on alkanut vuonna 1894. Ensimmäinen auto valmistui v. 1905.

        Kyllä se yhtiö perustettiin jo 1859 Itävalta-Unkarin keisarikunnassa, perustaja Emil vonSkoda


    • Skooristi

      Mun Skoda vm-2008 farmari, ajettu 240tkm.
      Hajonnut turbo 2x, diesel. Lapinreissu päättyi järjettömään laskuun.
      Alustan alumiiniset osaset 1x, maksoivat melkein puolet auton hinnasta.
      Olen ajatellut että seuraava auto ei ole Skoora, on se niin huono ja huonosti hintansa pitävä.
      Vaihtotarjouksena siitä luvattiin juuri 5000,-.
      Auto maksoi silloin uutena yli 20te.

      • epäilevä kysymys 1x

        Saisko saman niinku suomen kielellä niinku?
        Mitä hit toa tarkoittaa "hajonnut turbo 2x"
        Mitä ihmettä ovat "alustan alumiiniset osaset 1x"

        Vuoden 2008 autoista pyydetään siinä 12 - 13 tonnia, taisipa autosi olla aika räiskäle.


      • niinku noinku
        epäilevä kysymys 1x kirjoitti:

        Saisko saman niinku suomen kielellä niinku?
        Mitä hit toa tarkoittaa "hajonnut turbo 2x"
        Mitä ihmettä ovat "alustan alumiiniset osaset 1x"

        Vuoden 2008 autoista pyydetään siinä 12 - 13 tonnia, taisipa autosi olla aika räiskäle.

        Niinku ksinkertaiselle yksinkertaisia vastauksia niinku..

        2x tarkoittaa 2 kertaa niinku..

        1x tarkoittaa yllätys yllätys ei kolme vaan yhden kerran..niinku


      • niinku sama
        niinku noinku kirjoitti:

        Niinku ksinkertaiselle yksinkertaisia vastauksia niinku..

        2x tarkoittaa 2 kertaa niinku..

        1x tarkoittaa yllätys yllätys ei kolme vaan yhden kerran..niinku

        Ps niinku toi.."Niinku ksinkertaiselle" tarkoittaa niinku yksinkertaiselle, niinku.. Et ei tarvitse kysellä mitä toi niinku kirjoitusvirhe tarkoittaa niinku..


      • Ninku vinku
        niinku noinku kirjoitti:

        Niinku ksinkertaiselle yksinkertaisia vastauksia niinku..

        2x tarkoittaa 2 kertaa niinku..

        1x tarkoittaa yllätys yllätys ei kolme vaan yhden kerran..niinku

        Miten yksi turbo voi hajota kaksi kertaa? Yhdellä Lapin reissulla?
        Js sit ne alumiiniset alustan osat jotka maksoivat puolet auton hinnasta? Niin että mitä ne oikein on?


      • hinku vinku
        Ninku vinku kirjoitti:

        Miten yksi turbo voi hajota kaksi kertaa? Yhdellä Lapin reissulla?
        Js sit ne alumiiniset alustan osat jotka maksoivat puolet auton hinnasta? Niin että mitä ne oikein on?

        Yksi turbo voi hajota vaikka 10 kertaa yhdellä lapinreissulla jos se korjataan aina välillä niinku ja se hajoo uudestaan .. niinku

        Jos sen Skeidan arvo on 200€ ja alustan osat maksoi 100€ niin on se puolet auton hinnasta niinku..

        Vaihtotarjous oli 5000€ suora myynti 200€ ..


      • näkee mistä on kyse
        hinku vinku kirjoitti:

        Yksi turbo voi hajota vaikka 10 kertaa yhdellä lapinreissulla jos se korjataan aina välillä niinku ja se hajoo uudestaan .. niinku

        Jos sen Skeidan arvo on 200€ ja alustan osat maksoi 100€ niin on se puolet auton hinnasta niinku..

        Vaihtotarjous oli 5000€ suora myynti 200€ ..

        Hah hah haa. Hoh oh oo.
        Edelleenkin tuon ikäisen auton arvo on lähempänä kymppitonnia kuin kahtasataa. Taitaa olla provoilua koko juttu, tai sitten olet pitänyt koslaasi _todella_ huonosti. Autoa kannattaa huoltaa niin se pysyy kunnossa ja jälleenmyyntiarvo säilyy parempana.


    • skeitaa

      lada on ylivoimainen verrattuna skodaan

    • Rumiakopiru

      Miksi ne pitää muotoilla parhaaseen neuvostotyyliin?

      • yhteishyvö

        Tyyli oli yhteinen kaikissa itäblokin maissa.


      • nisu.
        yhteishyvö kirjoitti:

        Tyyli oli yhteinen kaikissa itäblokin maissa.

        No ei ollut tyyli yhteinen kaikissa itäblokin maissa, sillä esim. Lada ja Polski-Fiat olivat alunperin italialaista tyyliä ja tekniikkaa. Piikkinokka-Mosse oli alunperin Opel, mutta neukut roudasivat tuotantolinjan sodan jälkeen omalle maaperälle ja valmistivat sitä sen jälkeen omana keksintönään. Popedakin on jossain määrin kopioitu jostain jenkkivehkeestä, ja Jaltan esikuva on selvästi ollut kusiainen. Trabant ja Warre lienevät totaalisesti DDR:n keksintöjä, eikä niiden tyyliä löydy muusta itäblokin autotuotannosta.


    • Ei kyllä osannu

      Vanhaan itäautotyyliin koneremontti edelleen viimeistään 100 000 km:ssa. Uutta on ehkä se vaihteistoremppa 50 000:ssa.

      • skoda dsg

        Usein jo aiemminkin mekatronican uusinta vaihteistoon 20 000- 30 000km. Tai koko laatikon vaihto.


    • Ihmeen tilannut

      Harmillista kyllä, mutta Škodaa tehtiin jo ennen itäblokin keksimistä. Koetapa piehtaroida vielä vanhemmissa asioissa kuin nyt.

      • itä-skoda

        Siihen aikaan se oli vielä vähäpätöisempi merkki kun autoja oli muutenkin vähän. Itäautona skoda vasta tuli tunnetuksi maassamme, kiitos tästä itäblokin ja neuvostoliiton. Suomikin autoistui vasta 1960 luvulla.


      • Länsi-Skoda
        itä-skoda kirjoitti:

        Siihen aikaan se oli vielä vähäpätöisempi merkki kun autoja oli muutenkin vähän. Itäautona skoda vasta tuli tunnetuksi maassamme, kiitos tästä itäblokin ja neuvostoliiton. Suomikin autoistui vasta 1960 luvulla.

        Se ensimmäinen Octavia oli tuotannossa jo ennenkuin Tsekkoslovakiasta tuli "Itäblokin" maa.


      • itäskoda
        Länsi-Skoda kirjoitti:

        Se ensimmäinen Octavia oli tuotannossa jo ennenkuin Tsekkoslovakiasta tuli "Itäblokin" maa.

        Mutta se ei ollut lainkaan tunnettu auto suomessa siihen aikaan.


      • nisu.
        itäskoda kirjoitti:

        Mutta se ei ollut lainkaan tunnettu auto suomessa siihen aikaan.

        Mutta nyt se on tunnettu Suomessa ja eniten ostettu, vaikka hintaa on enemmän kuin kaukoidän ihmeissä..


      • Länsi-Skoda
        itäskoda kirjoitti:

        Mutta se ei ollut lainkaan tunnettu auto suomessa siihen aikaan.

        Kyllä vaan oli, mutta sinä et voi sitä tietää koska olomuotosi oli pelkkä pilke isäsi silmäkulmassa. Tällä Skodan mallilla ajettiin mm. Monte Carlon rallia suomalaisvoimin.
        http://www.skodakerho.net/Skoda MotorSport.htm


      • itäskoda
        nisu. kirjoitti:

        Mutta nyt se on tunnettu Suomessa ja eniten ostettu, vaikka hintaa on enemmän kuin kaukoidän ihmeissä..

        Ladakin oli eniten ostettu. Eniten ostettu ei tarkoita sitä että se olisi hyvä, Ladaa myytiin aikanaan paljon enemmän kuin skodaa tänäpäivänä.


      • nisu.
        itäskoda kirjoitti:

        Ladakin oli eniten ostettu. Eniten ostettu ei tarkoita sitä että se olisi hyvä, Ladaa myytiin aikanaan paljon enemmän kuin skodaa tänäpäivänä.

        niin niin mutta hinta/laatusuhde oli ladassakin hyvä, joten kyllä kansa tietää...


      • nasu
        nisu. kirjoitti:

        niin niin mutta hinta/laatusuhde oli ladassakin hyvä, joten kyllä kansa tietää...

        Hinta/laatusuhde olikin ainut hyvä asia, mutta se ei vielä kerro mitään auton laadustä, lada ei ollut mitenkään hyvä, vaati paljon korjausta mm. nokka-akseleita jouduttiin vaihtamaan tämän tästä.
        Skoda on nykyisin vastaavan auton asemassa. Halvalla myydää paljon sontaa.


      • nisu.
        nasu kirjoitti:

        Hinta/laatusuhde olikin ainut hyvä asia, mutta se ei vielä kerro mitään auton laadustä, lada ei ollut mitenkään hyvä, vaati paljon korjausta mm. nokka-akseleita jouduttiin vaihtamaan tämän tästä.
        Skoda on nykyisin vastaavan auton asemassa. Halvalla myydää paljon sontaa.

        kyllä se hinta/laatusuhde kertoo jotain laadustakin..


      • ... maukasta makeaa
        nasu kirjoitti:

        Hinta/laatusuhde olikin ainut hyvä asia, mutta se ei vielä kerro mitään auton laadustä, lada ei ollut mitenkään hyvä, vaati paljon korjausta mm. nokka-akseleita jouduttiin vaihtamaan tämän tästä.
        Skoda on nykyisin vastaavan auton asemassa. Halvalla myydää paljon sontaa.

        Missä myydään Skodia halvalla? Rahaa siihen tarvitaan ainakin yhtä paljon kuin muihin vastaavan segmentin autoihin. Halvaa saa kyllä ostaa kaupasta, mutta se ei käy maksuvälineeksi.


      • Laatu/hinta
        nasu kirjoitti:

        Hinta/laatusuhde olikin ainut hyvä asia, mutta se ei vielä kerro mitään auton laadustä, lada ei ollut mitenkään hyvä, vaati paljon korjausta mm. nokka-akseleita jouduttiin vaihtamaan tämän tästä.
        Skoda on nykyisin vastaavan auton asemassa. Halvalla myydää paljon sontaa.

        "mm nokka-akseleita joudutiin vaihtamaan tämän tästä"?!?
        Useita ladoja omistaneena ja nillä lähes puoli miljoonaa km ajaneena olen ehkä Sinua pätevämpi kertomaan Ladasta? Siihen aikaan oli myös suurella joukolla tuttaviani ja työtovereitani Lada, mutta yllätys yllätys, en ole kuullut että noihin yhteenkään olisi vaihdettu nokka-akselia. Ketjukäyttöisissä jakopää alkoi kilistä jollei ollut huolehtinut ketjun kiristyksestä, ja noita ketjuja joskus vaihdettiin, sillon yleensä se vika oli rikkoontunut ketjun kiristin.
        Nyky Skodilla ja muinaisilla Ladoilla ei tietenkään ole kaupallisesti mitään tekemistä keskenään, kuten jokainen täysipäinen ymmärtää, Ladan hinta oli seurausta silloisesta Neuvostoliiton kauppapolitiikasta, eikä kukaan "tavallinen"ihminen voi väittää nykyistä Skodaa halvaksi.
        Skodan väittäminen edelleen itäautoksi kertoo tuon lässyttäjän rajoittuneesta maailmankuvasta ja historian tuntemuksesta kaiken.


    • kentsu.

      Ennen toista maailmansotaa esim. radiotekniikka oli Virossa huomattavasti kehittyneempää kuin Suomessa. Kyllä se kommunismi näivetti kaiken teknisen kehityksen, vaikka täällä Suomessakin monet julkisuuden henkilötkin hehkuttivat kommunismin aatteen puolesta. Sittemmin ovat pikkuhiljaa käännelleet takkejaan, mutta tämä suomi24-foorumi näyttää vieläkin pitävän itäblokkia pystyssä...usko-matonta..

      • näkemys"

        Vai niin kävi tekniselle kehitykselle Virossa, tämän varmasti huomattuaan ihmiset vaihtoivat alaa ja siirtyivät mm. elintarvikealalle. Tänä päivänäkin alkoholiteollisuus porskuttaa melko hyvin eteläisessä naapurimaassamme. On se itäblokki vapautunut venäjän otteesta kuten skodakin.


    • Skoda!

      Skoda Octavia on vuoden 2013 myydyin auto Suomessa!

    • Skoda Veijo

      Skoda alkoi muuttumaan paremmaksi kun valmistus aloitettiin Venäjällä.
      Laatu parani huomattavasti vaikka ei se vieläkään länsimaisella tasolla ole.

    • 4 + 11

      "Skoda itäblokista ja venäjältä, tuntee itsensä tosi toveriksi kun ohjailee skodaa."

      Nyt alkaa olla selvästi kysyntää Ladalle ja jopa muille venäläisille autoille. Nämä piilo-towerit yrittävät epätoivoisesti saada trollaamalla asialleen käänteisesti julkisuutta. Toivovat ilmeisesti, että jos Skoda saadaan jollakin huijauksella sekoitettua venäjällä tehtäviin autoihin, niin Lada saa samalla arvonnousua ja kiinnostusta. Ja eikun maahantuontia peliin. Saatte sitten kehua uusia Ladojanne. Tai sitten jatkatte sitä terapiaa. Mutta jättäkää Skoda rauhaan. Syytön hän siihen on, jos teillä viiraa päästä.

      • skoda jope

      • 3 +4
        skoda jope kirjoitti:

        Miten niin sekoitettua venäjällä tehtäviin autoihin?
        Skodaahan tehdään Venäjällä.

        http://www.smartmotorist.com/motorist-news/skoda-octavia-entirely-made-in-russia.html

        Selvä itäauto skoda on.

        Tää on jo vanha. Venäjällä on paikallisia markkinoita varten lukuisia "vieras-merkkien" autotehtaita.

        Toisaalta, tehtiinhän Euro-Samaraa Suomessa, eikä siitä länsiautoa tullut, vaikka länteen yritettiin myydä...


      • Voi sen tokkii
        3 +4 kirjoitti:

        Tää on jo vanha. Venäjällä on paikallisia markkinoita varten lukuisia "vieras-merkkien" autotehtaita.

        Toisaalta, tehtiinhän Euro-Samaraa Suomessa, eikä siitä länsiautoa tullut, vaikka länteen yritettiin myydä...

        On sitä sairautta vaikka minkä laista. Auttaiskohan siinä joidenkin kohdalla psykiatrilla käynti? Tuskin, teksteistä päätellen tauti on joillakin levennyt jo niin pitkälle, että sädehoito (erittäin voimakas sellainen) on ainoa mahdollisuus.


    • 10 skooda

      on se vaan hieno auto. aivan uude otin, meinaan skoodan kyllä naapuria vitutta. sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta, vai miten se meni. emännät meinaa nukkuu meikä pojan sänkyssä. kyllä skoodalla saaaaaaaaaaaaaaaaa...

    • Historiaa jo 1989:.

      .

      Takatuupparit oli historiaa jo ennen neukkilan kaatumista 1989

      Skodalla oli jo etuvetomallit tuotannossa

      .

      • takaprutku

        Pitkällä skodalla ajetaan silti pitkin prahan katuja historiasta piittaamatta.
        Onko historia jokin este suomalaiselle skodailijalle?


    • Aurikolasit?

      Naulan kantaan (vanha sananlasku sanoo: hullusta päsee erilleen olemalla samaa mieltä).

    • lauantaimakkara

      Skoda on venäläisin automerkki suomessa, tuleehan se Kalugan tehtailta.
      Slaavilainen muotoilu sopii monille suomalaisille jotka eivät osaa vaatia ajoneuvoltaan mitään ominaisuuksia eikä muotoilua.
      Skoda on kuin halpa makkara.

      • Lopaalia taloutta

        Juu, siellähän tehdään myös Volkkareita, Audeja jne.Llisäksi Mitsun tehdas siaitsee myös ko. kaupungissa. Pietarissa tehdään sitten Fordeja BMV ym. automerkkejä.


      • skoda makkara
        Lopaalia taloutta kirjoitti:

        Juu, siellähän tehdään myös Volkkareita, Audeja jne.Llisäksi Mitsun tehdas siaitsee myös ko. kaupungissa. Pietarissa tehdään sitten Fordeja BMV ym. automerkkejä.

        Mitä muut merkit tähän liittyvät. Tämä on SKODA palsta.


      • Lopaalia taloutta
        skoda makkara kirjoitti:

        Mitä muut merkit tähän liittyvät. Tämä on SKODA palsta.

        Eiks sitä usein autoja verrata muun merkkisiin autoihin?


      • Skoda, onko se auto
        Lopaalia taloutta kirjoitti:

        Eiks sitä usein autoja verrata muun merkkisiin autoihin?

        Skodisteilla se on tarpeellista.


      • Lopaali talous
        Skoda, onko se auto kirjoitti:

        Skodisteilla se on tarpeellista.

        Näyttäis se tarve olevan netin sielä päässä


    • Toyota Corolla

      Siinä WAG teki karmivan virheen,kun meni pelastaan tuon. Skoda on itäauto, eikä siitä miksikään muutu. Laadun kanssa on edelleen vähän niin ja näin, mutta Suomalaisille moinen p.aska kuitenkin näyttää kelpaavan.

      Saa nähdä kuinka kaun tuo pysyy pystyssä. TOYOTA tulee viemään siltä markkinat. Skoda edustaa menneidyyden autoa ja Toyota taasen tulevaisuuden. Toyota on kaikissa ominaisuuksissa kaukana edellä sokotaa. Erityisesti ajettavuudessa toyota on ylivoimainen. Kestävyyshän on sitten oma lukunsa. Siinä toyota on aina ollut kiistatta maailman paras ja tulee olemaan.

      • Kokeile

        Taidat olla humormiehii, Toyota? Heh heh. Se laatukin on niin ja näin. Vai meinaatko, että kun tehtaan johtaja pyytää kyyneleet silmissä anteeksi kuluttajilta Toyotan huonoa laatua, asia kuittaantuu sillä? Kaverinkin Toyota (ajettu 150 000 km) syö oljyä, sekö on laatua? Ja entäpä ne Toyotan ajo-ominaisuudet. Sinulla on näemmä luja usko Toyotan ajo-ominaisuuksiin. Käyskin koeajamassa Skoda, niin tiedät, mitä tarkoittaa hyvät ajo-ominaisuudet.


      • Toypet Crown

        Jätetään jo tämä. Korolla on saanut pähkinänsä moneen kertaan...


      • pirkkavolkkari
        Kokeile kirjoitti:

        Taidat olla humormiehii, Toyota? Heh heh. Se laatukin on niin ja näin. Vai meinaatko, että kun tehtaan johtaja pyytää kyyneleet silmissä anteeksi kuluttajilta Toyotan huonoa laatua, asia kuittaantuu sillä? Kaverinkin Toyota (ajettu 150 000 km) syö oljyä, sekö on laatua? Ja entäpä ne Toyotan ajo-ominaisuudet. Sinulla on näemmä luja usko Toyotan ajo-ominaisuuksiin. Käyskin koeajamassa Skoda, niin tiedät, mitä tarkoittaa hyvät ajo-ominaisuudet.

        Toyotasta en tiedä mutta kyllä mun volkkari ainakin syö ja on syönyt
        öljyä ihan älyttömästi. On kuulemma normaalia. Eikös Skodassa
        ole Volkkarin kone? Ei ole kaverien ja kaverienkaimojen kokemuksia
        tarvittu. Eikös Skoda ole tarkoitettu ITÄeuroopan siirtotyöläisten
        kulkupeliksi?


      • lenttu
        pirkkavolkkari kirjoitti:

        Toyotasta en tiedä mutta kyllä mun volkkari ainakin syö ja on syönyt
        öljyä ihan älyttömästi. On kuulemma normaalia. Eikös Skodassa
        ole Volkkarin kone? Ei ole kaverien ja kaverienkaimojen kokemuksia
        tarvittu. Eikös Skoda ole tarkoitettu ITÄeuroopan siirtotyöläisten
        kulkupeliksi?

        Skoda on tarkoittettu käytettäväksi itäblokin maihin kolhoosiajoneuvoksi.


      • Miksi?
        lenttu kirjoitti:

        Skoda on tarkoittettu käytettäväksi itäblokin maihin kolhoosiajoneuvoksi.

        Mutta miksi niitä tuodaan suomeen?


      • muuntelet totuutta
        pirkkavolkkari kirjoitti:

        Toyotasta en tiedä mutta kyllä mun volkkari ainakin syö ja on syönyt
        öljyä ihan älyttömästi. On kuulemma normaalia. Eikös Skodassa
        ole Volkkarin kone? Ei ole kaverien ja kaverienkaimojen kokemuksia
        tarvittu. Eikös Skoda ole tarkoitettu ITÄeuroopan siirtotyöläisten
        kulkupeliksi?

        Valehtelet kuin pieni porsas, tai sinun Volkkarilla on ajettu 500 000 km ilman remppaa. Volkkari ei syö öljyä son saletti ja kirjoitan omasta kokemuksesta Volkkarista.


      • skodat itäblokista
        muuntelet totuutta kirjoitti:

        Valehtelet kuin pieni porsas, tai sinun Volkkarilla on ajettu 500 000 km ilman remppaa. Volkkari ei syö öljyä son saletti ja kirjoitan omasta kokemuksesta Volkkarista.

        Itse valehtelet, Skodista täällä jauhetaan eikä volkkareista.
        Skoda palstalla ollaan nääs.
        Taidatkin olla oikein totinen toveri.


    • G.Johansson

      Skoda on huonoin auto jonka tiedän.
      Huonompaa en ole nähnyt.

      • skodan korjaaja

        Olen täysin samaa mieltä Johanssonin kanssa skodasta.


      • faktaa kehiin
        skodan korjaaja kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä Johanssonin kanssa skodasta.

        Eikä kumpikaan pysty perustelemaan väitettän.


      • skoda on huono
        faktaa kehiin kirjoitti:

        Eikä kumpikaan pysty perustelemaan väitettän.

        Ei selviä asioita tarvitse perustella.


    • varmasti on

      Skodia on enemmän itäblokissa kuin Itä-Suomessa.

      • lisää skodia

        Tätä menoa suomikin on pian itäblokin maa.


    • varma asia

      Liikenteessä on helppo laskea kaikki itäblokin ja venäjän kannattajat, he kaikki ajavat skodalla.

    • toverit liikkeellä

      Tuttuja naamoja niillä näyttää liikkuvan.

    • lauantaimakkara

      Skoda on venäläisin automerkki suomessa, tuleehan se Kalugan tehtailta.
      Slaavilainen muotoilu sopii monille suomalaisille jotka eivät osaa vaatia ajoneuvoltaan mitään ominaisuuksia eikä muotoilua.
      Skoda on kuin halpa makkara

      • höh

        Mikä sut pistää toistamaan noita älyttömiä juttuja aamusta iltaan?


      • höhhölle
        höh kirjoitti:

        Mikä sut pistää toistamaan noita älyttömiä juttuja aamusta iltaan?

        Mitä älytöntä on kiistattomassa tosiasiassa?


      • haha.
        höhhölle kirjoitti:

        Mitä älytöntä on kiistattomassa tosiasiassa?

        Joo, todellakin kiistaton tosiasia ainakin sun omasta mielestä.


      • reijo rymy
        haha. kirjoitti:

        Joo, todellakin kiistaton tosiasia ainakin sun omasta mielestä.

        Ja aikas monen muunkin


      • Taavia Ala-Skeidala
        höhhölle kirjoitti:

        Mitä älytöntä on kiistattomassa tosiasiassa?

        Niäin on, turha kieltää tosiasioita. Skoda on kuin alennusnakki, pitkä ja kapea, huojuukin. Onnettomia kippoja, ja karmean näköisiä ennen kaikkea.


      • voi voi
        Taavia Ala-Skeidala kirjoitti:

        Niäin on, turha kieltää tosiasioita. Skoda on kuin alennusnakki, pitkä ja kapea, huojuukin. Onnettomia kippoja, ja karmean näköisiä ennen kaikkea.

        Toi on vaan sun oma kapea näkökulma todellisuuteen.


      • voi ei
        reijo rymy kirjoitti:

        Ja aikas monen muunkin

        Onks sulla kavereitakin? Luulis että kaikki sua kiusaa, kun oot noin typerä.


      • halvalla3
        voi voi kirjoitti:

        Toi on vaan sun oma kapea näkökulma todellisuuteen.

        Nyt saat skodasi halvalla kun ruplan kurssi on romahtanut


      • tyhmä ku oot
        halvalla3 kirjoitti:

        Nyt saat skodasi halvalla kun ruplan kurssi on romahtanut

        Uuno ei ymmärrä asioita, kuhan länkyttää


    • ahneita prkle

      Kalugasta saa skodan puoleen hintaan, vaan maahantuoja on nihkeä laskemaan kuluttajahintaa.
      Suomi on sarvikuonojen maa.

    Ketjusta on poistettu 136 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe