Sukututkimuskeskustelua

hlehta

61

6116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukulaane

      No tää oli hyvä ketju.

    • 39z

      Mitä vanhoja romanisukuja löytyy Pirkanmaalta?

    • hansse5

      anttilat korpelat, åkerlundit.

      • 33x

        Onko Kangon suvussa romaniverta?


      • stepan

        Missään ei mainita pohjoisen Lindejä?


      • Anonyymi
        stepan kirjoitti:

        Missään ei mainita pohjoisen Lindejä?

        "Missään ei mainita pohjoisen Lindejä". Ehkä ne ovat hävinneet, tai sitten ovat Flindejä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Missään ei mainita pohjoisen Lindejä". Ehkä ne ovat hävinneet, tai sitten ovat Flindejä ?

        Ne Rovaniemen Lindit on kuollu sukupuuttoon.


    • von zig

      Tuo ZIG-liitehän olisi hyvä käyttää nykyäänkin kun on usein epätietoisuutta henkilön etnisestä alkuperästä.

      Tätä asiaa ajamaan kannattaisi perustaa työryhmä.

      Suomessa on alunperin - eli siis hyvin pitkään - ollut romanisuku Berg, jonka jäsenistä huomattava osa on kai elänyt vapaan herran tavoin. Mikä erottaa kreivi Bergin ja romani Bergin sukututkimuksellisesti? Sanoisinpa että etuliite. Aatelisilla olevan von, af, van der tai vastaavan etuliitteen asemesta kirkonkirjoihin, henkikirjoihin ja muihin väestöluetteloihin on kirjoitettu zig Berg. Kyse on tällöin romanista.

      Noin 60 vuotta sitten, jolloin ei ollut esteitä kerätä etnisin perustein tietoja henkilöistä, syntyi Sosiaalisen Tutkimustoimiston ansiosta "Luettelo mustalaisista". Suomen 12 suurinta romanisukua on helppo koota vuositasolla 1954. Tiedot ovat romanien itsensä (vapaaehtoisesti) antamia.

      1. zig Hagert, 309, nyt v. 2012 VRK:n Nimipalvelussa on 869 henkilöä
      2. zig Nyman, 284 henkilöä
      3. zig Blomerus 247, nykyään 2012 Nimipalvelussa on 586 henkilöä

      4. zig Lindeman 214
      5. zig Schwartz 179, nykyään 2012 Nimipalvelussa on 419 henkilöä
      6. zig Åkerlund 143

      7. zig Lindgren 136
      8. zig Palmroth 130
      9. zig Hedman 108

      10. zig Bollström 103
      11. zig Berg 102
      12. zig Palm 100

      Yhteensä 2050 romania

      • santra18

        Elias Nikolai Lindeman
        * .1879
        †.1944 eliaksen isä oli gustaf lindeman syn alajärvellä 1823 kuka oli toinen vanhin (albertina ) olen etsinyt albertiina nimistä naista en ole löytänyt mistään vanhoista kirkonkirjoista.hänellä oli tyttäriä mennessään kortesjärvelle fredrika (piika),maria ruusa eveliina (liinu) elias oli veli näille naisille tunteeko kukaan albertiinaa mistä päin oli kotoisin?


      • leonard4
        santra18 kirjoitti:

        Elias Nikolai Lindeman
        * .1879
        †.1944 eliaksen isä oli gustaf lindeman syn alajärvellä 1823 kuka oli toinen vanhin (albertina ) olen etsinyt albertiina nimistä naista en ole löytänyt mistään vanhoista kirkonkirjoista.hänellä oli tyttäriä mennessään kortesjärvelle fredrika (piika),maria ruusa eveliina (liinu) elias oli veli näille naisille tunteeko kukaan albertiinaa mistä päin oli kotoisin?

        Albertiina Lindberg


      • pamela8
        leonard4 kirjoitti:

        Albertiina Lindberg

        hei leonard näitä etin löysin tän netistä http://haudat.genealogia.fi/php/haudat1f.php?coun=fi&lang=fi&code=208&id=1920 tiedän että kustaa lindeman on isä mutta kuka albertina toinen vanhin asuivat kortesjärvellä kustaan ensimäinen akka oli stenroth toinen tämä albertina heillä oli muitakin poika lapsia.albertinaa ei löydy mistään h-kirjoista.löysin vanhan sanomalehti kirjoituksen missä pappi ei halunnut heitä kirjata mihinkään vaikka asuivat vuos kymmeniä kortesjärvellä,albertinalla oli myös tyttöjä.ELI JOS TIEDÄT KUKA OLI ALBERTINA JA MISTÄ KOTOISIN


      • kortesjärvi
        santra18 kirjoitti:

        Elias Nikolai Lindeman
        * .1879
        †.1944 eliaksen isä oli gustaf lindeman syn alajärvellä 1823 kuka oli toinen vanhin (albertina ) olen etsinyt albertiina nimistä naista en ole löytänyt mistään vanhoista kirkonkirjoista.hänellä oli tyttäriä mennessään kortesjärvelle fredrika (piika),maria ruusa eveliina (liinu) elias oli veli näille naisille tunteeko kukaan albertiinaa mistä päin oli kotoisin?

        eikö kukaan tunne albertina limberg( luultavasti soini-ähtäri kotoisin) hänellä tytöt ,liinu, piika, ruusa.mariana ja pojat kustaa lindemanin kanssa joka asusti kortesjärvellä ,oli kotoisin alajärveltä.KUKA OLI TÄMÄ ALBERTINA hei soini -perholaiset muistaako kukaan


      • Anonyymi
        pamela8 kirjoitti:

        hei leonard näitä etin löysin tän netistä http://haudat.genealogia.fi/php/haudat1f.php?coun=fi&lang=fi&code=208&id=1920 tiedän että kustaa lindeman on isä mutta kuka albertina toinen vanhin asuivat kortesjärvellä kustaan ensimäinen akka oli stenroth toinen tämä albertina heillä oli muitakin poika lapsia.albertinaa ei löydy mistään h-kirjoista.löysin vanhan sanomalehti kirjoituksen missä pappi ei halunnut heitä kirjata mihinkään vaikka asuivat vuos kymmeniä kortesjärvellä,albertinalla oli myös tyttöjä.ELI JOS TIEDÄT KUKA OLI ALBERTINA JA MISTÄ KOTOISIN

        Eikä ruusa ollut albertiinan tyttä kanssa


    • Risaren

      Hei olen itsekin tutkinut hiukan Lindemaneja ja vanhimmat esisisät jota 0len löytänyt ovat Karl Fredric Lindeman 7.3.1846 ja hänen poikansa Johan Lindeman, olen jatkanut näistä tutkimusta eteenpäin. Jos jollekin sanovat nämä nimet jotakin niin ollaanhan yhteydessä!

      • leonard4

        koska tämmä johan lindeman on syntyny?


      • tässä
        leonard4 kirjoitti:

        koska tämmä johan lindeman on syntyny?

        18.12.1897 Nya Pressen no 344B 18.12.1897 Nya Pressen no 344B
        tässä lehdessä kirjoitus miksi kortesjärven lindemaneja ei löydy kirkonkirjoista pappi on ollut niin omavaltainen ettei ole kirjannut heitä kaikkia sinne


      • satu5

        hei.. minulla olisi asiaa sinulle saattaisit tietää jotain mitä itse en ole löytänyt lindemanneista


      • minäminä
        satu5 kirjoitti:

        hei.. minulla olisi asiaa sinulle saattaisit tietää jotain mitä itse en ole löytänyt lindemanneista

        hei SATU minuako tarkoitit.kortesjärven sukuako tarkoitat.jos niin miten saan yhteyden sinuun.tee joku s-posti mihin voin kirjoittaa.


      • nettinetti
        satu5 kirjoitti:

        hei.. minulla olisi asiaa sinulle saattaisit tietää jotain mitä itse en ole löytänyt lindemanneista

        Saarijärvi - kaikki



        Kastetut

        Syntynyt Kastettu Kylä Talo Isä Äiti Lapsi

        11.10.1791 15.10.1791 Kangashäcki zigen. Eric Swart Hedvig Samuelsdr. Elisabeth

        alkup - ALKUPKOMM: tattarebarn
        14.6.1793 16.6.1793 Laiha Zigneur Recreut vidStakel Regimen Eric Lindeman Hedvig Mattias

        25.10.1800 25.10.1800 Hytiälä Zigen. Petter Brita Maria Bergström Johan

        16.4.1801 16.4.1801 Taipale zigen. Anders Eliass. Maria Frideric

        10.8.1801 12.8.1801 Hernesalmi Zigen. Carl Lindquist Ulrica Pehrsdr. Hedman Albertina

        29.4.1804 2.5.1804 Lindulax torp Zig. Fredric Akerlund Sibilla Palm Elias

        21.3.1807 27.3.1807 Obeständig Zig. Ludv. Hagert Carin Margaretha

        24.8.1810 30.8.1810 I Häckilä född Zig. Carl Fredric Reinholt Maja Åkerlund Maja Lisa

        27.5.1811 30.5.1811 VähäKalmukoski Zigen. Alexand. Palm Caisa Joh.dr. Otto Alexander

        14.5.1850 15.5.1850 Pyhäjärvi Zigenarn Fredrik Hedman q.p. Kaisa Palm Alexander

        alkup - TALLKOMM: o.ä
        14.7.1851 15.7.1851 Saarijärvi Ziguenaren Fredrik Hedman Catharina Palm 40 Otto Vilhelm



        11 tapahtumaa löytyi.





        Haudatut

        Ikä

        Kuollut Haudattu Kylä Talo Henkilö Kuolinsyy vv kk vko pv

        25.10.1800 2.11.1800 Hytiälä zig.b. Johan Pehrss. oang.sj. 1

        30.10.1802 7.11.1802 Parandala zig.b. Carin Fredricsdr. tvins. 1

        11.6.1803 12.6.1803 Hytiälä Zig.b. Stina Ludvigsdr. kopp. 2

        21.8.1851 24.8.1851 Saarijärvi Zignare hru Helena Hedman feber 54



        4 tapahtumaa löytyi.


      • Anonyymi
        satu5 kirjoitti:

        hei.. minulla olisi asiaa sinulle saattaisit tietää jotain mitä itse en ole löytänyt lindemanneista

        mistä lindemanneista lindemaneista


      • Anonyymi

        Kyllä sanoo miten saatais yhteys


    • Risaren

      Täytyy ottaa vähän sanoja takaisin päin , eli en olekaan varma onko Karl Fredric Lindeman isä tälle Johanille jota tarkoitan. Mutta tämä Johan josta nyt puhun , niin hänellä oli monta lasta ja ainakin neljä niisä olivat myös nimeltä Johan. Tämä isä Johan on luultavasti syntynyt joskus 1850 luvulla. Ammatiltansa Johan oli piiskuri.

    • oi tuntematon

      Mitä romaani porukkaa on kotoisin..Kannonkoski/ Karstula/ Äänekoski/Saarijärvi alueilta?
      Onko Tähtelät (näyttelijä) mitä sukua romaaneille?

      • Että tällaista

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta


      • Että tällaista
        Että tällaista kirjoitti:

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta

        Kyllä myös minun vanhoissa papereissa mainitaan myös kortesjärvi


      • Ztydi Blandiz

        Näyttelijä,kuuluttaja Yrjö Tähtelä oli puoliksi kaaleita.


      • hbhb1
        Että tällaista kirjoitti:

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta

        Meinaakko Floriniksi vai Baltzariksi ?


      • ensimmäiseksi
        hbhb1 kirjoitti:

        Meinaakko Floriniksi vai Baltzariksi ?

        ensimmäiseksi


      • oi tuntematon
        Ztydi Blandiz kirjoitti:

        Näyttelijä,kuuluttaja Yrjö Tähtelä oli puoliksi kaaleita.

        onko tähtelän suvussa minkä nimisiä valkolais sukua.. kuka tietää ja missä päin he ovat vaikuttaneet..


      • kkklkl
        ensimmäiseksi kirjoitti:

        ensimmäiseksi

        Fredrik Hedmanin ja Kaisa Palimin poika Otto , oli (naimisissa?) no ainakin saivat lapsia Maria FLORININ kanssa (k 1918 ) .


      • lindeman5
        Että tällaista kirjoitti:

        Kyllä myös minun vanhoissa papereissa mainitaan myös kortesjärvi

        kysykää vanhoilta ihmisiltä jos heitä vielä suvusta löytyy kuka oli albertina kustin toinen akka jotka asuivat kortesjärvellä ei albertiinaa löydy mistään kirkonkirjoista olisin kiitollinen jos joku tietää jotakin hänestä kortesjärven pappi ei kirjannut heitä sinne virallisesti.


      • minä
        Että tällaista kirjoitti:

        Kyllä myös minun vanhoissa papereissa mainitaan myös kortesjärvi

        sinä jonka papereissa on kortesjärvi etkö sinäkään tiedä tai ole kuullut albertina nimisestä naisesta,hän asui vuoskymmeniä kustin toisena akkana olematta siellä kirjoilla pappi ei kirjannut virallisesti häntä ja tyttöjä sinne kun ei olleet virallisesti yhdessä.kustilla oli ensimäisen akkansa kanssa tyttölapsia monta ja albertinan kanssa poikia elias,carl .hermanni.albertinalla tulessa kortesjärvelle oli mukana eveliina (liinu) fredrika(piika)ruusa,maria. http://www.sukujutut.fi/sukuhaku/hakutul.asp http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/kortesjarvi/rippikirja_1868-1879_mko28-42/306.htm


      • satu5
        Että tällaista kirjoitti:

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta

        minunkin suku on lähtöisin karstula saarijärvi olisiko sinulla tietoa siellä asuneista lindemanneista


      • florinipa
        Että tällaista kirjoitti:

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta

        Fredrikin ja Kaisan poika Otto Wilhem sai lapsia Maria Florinin kanssa - tässä kohtaa vaihtu sukunimi. Marian lapsia oli Aurora Vilhelmiina , Edvard, Aina Eliina, .

        Auroran lapsia oli Sandra, Vilhelm, Rosa/Ruusa Maria, Elli, Manne, Eetu, Manne. Osa (esim molemmat Manne nimiset on kuollu lapsena)

        Ruusan lapset (toivo, martta, viljo, alfred, lilja, feija, alar gunnar on kaikki Baltzareita, isänsä Alfredin nimellä. Jostain syystä nuorin lapsi Taisto on Florin. Eetun lapset on Florineja, Hiskivainaa, eikka, rauha jne.

        Ainan lapsia oli: Roosa Maria, Alexander, Rauha, Manne Juho Roope, Ville Edvard, Helli Tekla, Fiilus Toivo Valfrid.

        Ensimmäiset merkinnät digitalisoiduista kirkonkirjoista Florin nimisistä mustalaisista löytyy Kuopiosta 7.3.1787 Zig. Valent. Florin


      • samaa sukua
        florinipa kirjoitti:

        Fredrikin ja Kaisan poika Otto Wilhem sai lapsia Maria Florinin kanssa - tässä kohtaa vaihtu sukunimi. Marian lapsia oli Aurora Vilhelmiina , Edvard, Aina Eliina, .

        Auroran lapsia oli Sandra, Vilhelm, Rosa/Ruusa Maria, Elli, Manne, Eetu, Manne. Osa (esim molemmat Manne nimiset on kuollu lapsena)

        Ruusan lapset (toivo, martta, viljo, alfred, lilja, feija, alar gunnar on kaikki Baltzareita, isänsä Alfredin nimellä. Jostain syystä nuorin lapsi Taisto on Florin. Eetun lapset on Florineja, Hiskivainaa, eikka, rauha jne.

        Ainan lapsia oli: Roosa Maria, Alexander, Rauha, Manne Juho Roope, Ville Edvard, Helli Tekla, Fiilus Toivo Valfrid.

        Ensimmäiset merkinnät digitalisoiduista kirkonkirjoista Florin nimisistä mustalaisista löytyy Kuopiosta 7.3.1787 Zig. Valent. Florin

        Joo. hyvänen aika.Nuo on minun sakkeja, kaan. Siinä on minun tätejä ja setiä. Mummo, isä. Ruusan lapset ovat Kaspin Alkin lapsia.Tuolla Ellillä oli Hemmin toivo miehenä, siis tätillä. Tämä Alki oli myös Alman Mimmillä, mistä tulee ne lapset. Kuulin jo lapsena näistä.Tuosta Kaisasta jotain. Oliko hän kaajeita ? Mistä päin hän oli, ja mitä sakkia. Onko hän minun iso mummo

        Hyvin on tutkittu, kiitos tutkijalle.


      • c.r
        Että tällaista kirjoitti:

        Saarijärvi alueilta? Karstula

        Minun isäni suku on Saarijärveltä , muuttivat myös Karstulaan

        Minun isän Äitinisän isä Fredrik Hedman , S 11. 06. 1823 ???????
        Vaimo: Kaisa S Palm . S ?? ?? 1828 ?
        Muuttivat Saarijärveltä 14.07.1887 Karstulaan

        En tiedä milloin ja miten meidän sukunimi vaihtui , kokonaan toiseksi
        Esivanhempia oli myös Leppävirralta

        ota yhteyttä


      • Anonyymi
        florinipa kirjoitti:

        Fredrikin ja Kaisan poika Otto Wilhem sai lapsia Maria Florinin kanssa - tässä kohtaa vaihtu sukunimi. Marian lapsia oli Aurora Vilhelmiina , Edvard, Aina Eliina, .

        Auroran lapsia oli Sandra, Vilhelm, Rosa/Ruusa Maria, Elli, Manne, Eetu, Manne. Osa (esim molemmat Manne nimiset on kuollu lapsena)

        Ruusan lapset (toivo, martta, viljo, alfred, lilja, feija, alar gunnar on kaikki Baltzareita, isänsä Alfredin nimellä. Jostain syystä nuorin lapsi Taisto on Florin. Eetun lapset on Florineja, Hiskivainaa, eikka, rauha jne.

        Ainan lapsia oli: Roosa Maria, Alexander, Rauha, Manne Juho Roope, Ville Edvard, Helli Tekla, Fiilus Toivo Valfrid.

        Ensimmäiset merkinnät digitalisoiduista kirkonkirjoista Florin nimisistä mustalaisista löytyy Kuopiosta 7.3.1787 Zig. Valent. Florin

        Oliko tuo lilja Ruusa vainajan tyttö?ketä tää liljan mies oli?


      • Anonyymi
        lindeman5 kirjoitti:

        kysykää vanhoilta ihmisiltä jos heitä vielä suvusta löytyy kuka oli albertina kustin toinen akka jotka asuivat kortesjärvellä ei albertiinaa löydy mistään kirkonkirjoista olisin kiitollinen jos joku tietää jotakin hänestä kortesjärven pappi ei kirjannut heitä sinne virallisesti.

        Mulla.olisi jotakii tietoa


    • --------------------

      mielenkiitoisia kirjoituksia löytyy myös siperiaan tuomitut. löytyy netistä vapaasti kaikille jos kiinnostaa.löytyy naisia ja miehiä

    • Huperiansisky

      Laitatko linkkia että miten löytää näitä siperiaan tuomittuja?

    • Feeralo

      Googleta "Siperiaan karkotetut suomalaiset" Nimet ovat aakkosjärjestyksessä.
      Listoilta löytyy jokunen romanikin.

      • löytyy

        mielenkiintoisia juttuja löytyy vanhoista sanomalehdistä myös.sanomalehtiarkistot.löytyy seikkaperäisiä kertomuksia.hakusanaksi zig,mustalainen tai nimi tai paikkakunta löytyy tosi paljon .akanryöstöistä,markkinoilla käynneistä,tappoja ,karkauksia nimismiehiltä,ym


    • 13101010

      Tietääkö joku Leppäsiä, kaaleista?

    • Baltzareikysyy

      Onko Baltzarei vielä jossaipäin? Miun joukkoin jossain haaroisapitäs olla keskisesssuomesa. Kukapa ossaissanoo

    • Anonyymi

      Onko jollain tietoa mistä oli kotoisin Hermanni (hemmi) hedman ja hänen vaimo iita lindeman. Käsittääkseni asuivat Soinissa. Mutta kotoisin luulisin kivijärvi/ Viitasaari.

      • Anonyymi

        Kirkonkirjoista jotka löytyy netistä


    • Anonyymi

      mistä sais tietoo meiän sakeista?

    • Anonyymi

      Pappani otto Lindeman oli syntynyt Saarijärvella 1890, siskot Elma ja Hilja (muutti Ameriikkaa ) veli Oskari. tietääkö kukaan sukuja tukinut heistä mitään. Sirkka

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Onko mitään tietoa Viitasaarella aikoinaan vaikuttaneista Grönstrandeista?

      • Anonyymi

        Onko Viitasaarella ollu Grönstrand en ole tiennyt
        Siikaisissa on ollut paljon


      • Anonyymi

        tarkotatko nyt esimerkiks arvo grönstrandia ja hänen perhettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkotatko nyt esimerkiks arvo grönstrandia ja hänen perhettä

        Joo


    • Anonyymi

      On ollut, kauan sitten.

    • Anonyymi

      Myö ollaan kaikki sukkuu toisilleen. Poikkinaintii kahe suvun välillä kun kolmannen kanssa on heimoriita.

    • Anonyymi

      Onko Soinissa ollut minkä nimisiä romaneja? Sukunimisiä siis. Entä Karstulassa?

      • Anonyymi

        Soinissa ainakin Lindemaneja ja Schwartzeja. Karstulassa Lindgrenit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soinissa ainakin Lindemaneja ja Schwartzeja. Karstulassa Lindgrenit.

        Mitä sakkia nuo Karstulan Lindgrenit on ?


      • Anonyymi

        svart ja karstulassa lindgren


    • Anonyymi

      Tavan tallaaja voi helposti kokeilla sukututkimuksen HISKI-hakukonetta esim. seuraavasti:
      1. Mene osoitteeseen: https://hiski.genealogia.fi/hiski/1z5rma?fi+*+kastetut
      2. Laita isän etunimi sarakkeeseen merkit: Zig*
      3. Paina HAE-painiketta
      4. Valitse tuloksista haluamasi tulosnimi painamalla suurennuslasi kuvaketta. Takaisin pääset nuoli-painikkeesta.
      Voit myös tehdä haun laittamalla sanan Zig* ammatti-sarakkeeseen isälle tai äidille.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe