Longlife öljynvaihto-ohjelma?

volokkarimiäs

Kaveri vihjasi, että kannattaa jättäytyä pois longlife öljyistä ja ohjelmasta. Kuulemma karstoittuu kone ja maksaa turhaan kalliista huollosta ja öljyistä. Vaihtaa ite 15000 tai vuoden välein. Kannattaako ja onko vaikea ottaa pois päältä?

43

7996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä vaihda

      Järkevintä on vaihtaa itse puolessa välissä LL-öljyt koneeseen ja tehdä normaalit LL-huollot ajallaan. Näin moni tekee nykyään ja myös muissa kuin VW:ssä.

    • Golf 5

      30-40 euroa öljynvaihto suodattimineen KOTKASSA.

      • Golfari...

        Jos sinulla on TDI Golfi niin et saa sillä 50 Eurolla vasta kuin öljyt,nekin halpakaupasta.


    • Golfari...

      Oikeat öljyt kestää ajaa sen LL-vaihtovälin.
      Turhaa vaihtaa.

      • Älä vaihda

        Vähän sama kuin hyppäisi benjihyppyjä ilman köyttä. Voi selvitäkin kerran tai pari. Köydellä turvallisempaa. Samoin 15tkm vaihtoväleillä.


      • Golfari...
        Älä vaihda kirjoitti:

        Vähän sama kuin hyppäisi benjihyppyjä ilman köyttä. Voi selvitäkin kerran tai pari. Köydellä turvallisempaa. Samoin 15tkm vaihtoväleillä.

        Aivan turhaa vaihdella kun laittaa kunnolliset öljyt niin saa ajaa LL-välin.
        On aivan turhaa hakea halpakaupasta halpaa litkua ja vaihdella sitä 15 000 km välein.
        LL-öljyä saa halvimmillaan 50 Ekee/4 litran kanisteri.
        LL-öljyllä on omat laatuvaatimukset ja silloin kun se öljy täyttää ne vaatimukset niin niillä voi ajaa LL-huoltovälin.
        LL-öljyllä on kovemmat laatuvaatimukset monessa suhteessa.
        Vähätuhkaisuus ja laakeripaineiden kesto tulee ensimmäisinä.
        TDI-moottoreissa tämä laakeripaineinden kesto-ominaisuus on tärkä ominaisuus öljyssä.
        Kannattaa kuitenkin vähän ajatella mitä sinne myllyyn pistää ja säästääkö siinä juuri mitään?


      • Nimenomaan...
        Golfari... kirjoitti:

        Aivan turhaa vaihdella kun laittaa kunnolliset öljyt niin saa ajaa LL-välin.
        On aivan turhaa hakea halpakaupasta halpaa litkua ja vaihdella sitä 15 000 km välein.
        LL-öljyä saa halvimmillaan 50 Ekee/4 litran kanisteri.
        LL-öljyllä on omat laatuvaatimukset ja silloin kun se öljy täyttää ne vaatimukset niin niillä voi ajaa LL-huoltovälin.
        LL-öljyllä on kovemmat laatuvaatimukset monessa suhteessa.
        Vähätuhkaisuus ja laakeripaineiden kesto tulee ensimmäisinä.
        TDI-moottoreissa tämä laakeripaineinden kesto-ominaisuus on tärkä ominaisuus öljyssä.
        Kannattaa kuitenkin vähän ajatella mitä sinne myllyyn pistää ja säästääkö siinä juuri mitään?

        Juuri niitä parhaita öljyjä kun laittaa ja vaihtaa 15tkm välein niin pelit kestää.


      • Golfari...
        Nimenomaan... kirjoitti:

        Juuri niitä parhaita öljyjä kun laittaa ja vaihtaa 15tkm välein niin pelit kestää.

        Mitä järkee on tuhlata rahaa ylimääräisiin öljynvaihtoihin jos vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein? (alle 100 000 km)

        LL- Määräaikaishuollot kannattaa teettää merkkiliikkeessä.
        Merkkiliikkeen huoltoleimat sanelee jotain eikä itsetehdyt välivaihdot.

        Aivan turhaa höpötystä, ei mitään hyötyä.

        LL-vaihtoväli tai enintään 2-vuotta. Näin sanotaa huoltokirjassa ja se riittää.

        Eihän nuo TSI- moottorit kestä muutenkaan kun öljynvaihtovälin.


      • Älä vaihda
        Golfari... kirjoitti:

        Mitä järkee on tuhlata rahaa ylimääräisiin öljynvaihtoihin jos vaihtaa autoa 2-3 vuoden välein? (alle 100 000 km)

        LL- Määräaikaishuollot kannattaa teettää merkkiliikkeessä.
        Merkkiliikkeen huoltoleimat sanelee jotain eikä itsetehdyt välivaihdot.

        Aivan turhaa höpötystä, ei mitään hyötyä.

        LL-vaihtoväli tai enintään 2-vuotta. Näin sanotaa huoltokirjassa ja se riittää.

        Eihän nuo TSI- moottorit kestä muutenkaan kun öljynvaihtovälin.

        TSI 15 tkm välein vaihdetuilla öljyillä kestää varmasti sen miljoona kilometriä johon se on mitoitettukin. Mikään moottori ei kestä sitä 30tkm vaihtovälillä.


    • LL nopeutettu tuho

      No entäs tauno tavallinen sittenn kun riku rikas vastuuton on ajanut wanhoilla öljyillä pitkää ajoa tukkoisella älkynsuodattimella likaantuneella edesmenneellä parhat päivänsä nähneellä siirapilla?

      Ll ohjelma on kerskakulutus kupla jota on monet jo muuttaneet terveeseen järkeen perustuvaksi tihennetyn öljynvaihdon mukaiseksi vastuullisuudeksi. Ll ohjela voi sopia joihinkin tapauksiin mutta eipä tule nyt suomessa yhtään mieleen hmm ehkä lasse edustaja syksyllä viileillä keleillä ei muita tulebmieleen

      • niinhän sitä

        sanottiin joskus Volvonkin automaatilaatikon öljyistä että
        taksikäytössä vaan vaihdetaan. Muihin sitten vaihdettiin koko
        laatikko. Kaksi vuotta samoilla öljyillä tarkoittaa että
        ajettaessa lyhyitä työmatkoja, kondenssivettä alkaa olla kertynyt
        aika paljon öljyn sekaan jollei se auto ole jatkuvasti kiinni
        pistorasiassa.


      • LL on fiksu
        niinhän sitä kirjoitti:

        sanottiin joskus Volvonkin automaatilaatikon öljyistä että
        taksikäytössä vaan vaihdetaan. Muihin sitten vaihdettiin koko
        laatikko. Kaksi vuotta samoilla öljyillä tarkoittaa että
        ajettaessa lyhyitä työmatkoja, kondenssivettä alkaa olla kertynyt
        aika paljon öljyn sekaan jollei se auto ole jatkuvasti kiinni
        pistorasiassa.

        "Kaksi vuotta samoilla öljyillä tarkoittaa että
        ajettaessa lyhyitä työmatkoja, kondenssivettä alkaa olla kertynyt
        aika paljon öljyn sekaan jollei se auto ole jatkuvasti kiinni
        pistorasiassa."
        Siinäpä on täydellisen tietämättömyyden suomalla varmuudella annettu lausunto!
        LL-huolto-ohjelma nimenomaan lyhentää huoltovälejä jos ajot ovat pääasiassa lyhytjaksoisia ja sisältävät paljon kylmäkäynnistyksiä ilman esilämmitystä. Lyhimmillään huoltoväliksi voi silloin muodostua 15000km tai 1 vuosi. 15000km tai vuosi LL-öljyillä on moottorille paljon lempeämpi kuin sama matka tavallisilla synteettisillä öljyillä.


    • ...........

      Vai niin se kaveri sulle vihjas. Mitäs ne siel oulusa päin muuta vihjailee? Ootte te kyl terävää porukkaa.

      • Golfari...

        Se on pojat sellainen homma,että minä saan omalla autollani ajaa LL- huoltovälinäytön mukaan,eikä se kuulu kenellekkään.

        LL-öljyissä on aivan eri ominaisuudet kun jossain litkussa mitä myydään 25 Ekee muovipytty.
        Se kyllä pitää paikkansa jos ajetaan lyhyttä väliä kylmällä niin moottoriöljyn sekaan kertyy vettä sekä kondessiveden muodossa sekä sylinterin ilmavuodon ansiosta mäntien läpi imuilmasta.
        Litra polttoainetta vaatii jumalattoman määrän ilmaa ja siinäkin ilmassa on kosteutta joka virtaa männänrenkaiden läpi öljynkiertoon.

        Toisaaltaan jos ajatellaan huollon bisneksenä niin järkevämpäähän olisi suosittaa lyhyitä vaihtovälejä kun pitkiä jopa 30 000 km asti. Hultovälinäyttö kyllä ilmaisee vaihdon tarpeen ja tutkii öljyn tilan ja pitoisuudet.
        Paljon ratkaisee se,että minkälaista matkaa ajetaan lyhyttä vai pitkää.
        On silläkin asialla jotain tekemistä asian kanssa jos vaikka lisäystä laitetaan 1 ltr./ 30 000 km.


    • longlifellä pääsee

      non 30000km tai 2 vuotta joten se on paras vaikka oljyt maksaa merkkihuollossa 200€ vaihdettuna pumppusuutin ddi dieseliin

      • Golfari...

        Sen 200 -250 Ekee ne ottaa öljynvaihdosta,vaikka öljy niille itselle maksaa 200 litran tynnyreissä 4 Ekee litra suod. tarv. n. 20 Ekee työt.
        Hyvä liksa jää palkaksi.


    • VOLOKKARIMIÄS

      Ota tästä nyt sit selvää? Ajan vuodessa n.23-24000 km ja kerran vuodessa olen vaihtanut nuo LL-öljyt huoltamossa, mutta ottavat siitä niin sikahinnan, että ajattelin vaan, pääsisikö sitä paljon halvemmalla jos ite vaihtais vähän halvemmat öljyt ja suodattimen. Mulla FSI GOLF 1,6

      • Älä vaihda

        Ei sinne saa laittaa mitään halvempia öljyjä. Parhaat LL-öljyt maksavat ei-marmorilta ostettuina n. 50€/vaihto. Käy normaalisti huollossa 30tkm välein ja vaihda itse öljyt siinä puolessa välissä. Näin tekevät myös ammattilaiset ja iso osa normaaleista käyttäjistä.

        Jos joku haluaa ajaa 30tkm samoilla öljyillä, niin ajakoot. Edestään löytävät tämän säästön.


    • Golfari...

      LL-öljyt ovat enemmän lisäaineistettuja kun jotkut halvat litkut.
      LL-öljyt kestävät paremmin hydrostaattisia paineita laakereissa.
      Vähätuhkaisia ja muita hyviä ominaisuuksia on paljon näissä laatuöljyissä.
      On aivan turhaa vaihtaa ja räveltää nuiden halpojen öljyjen kanssa.
      Motonetissä hyvä öljytarjous Mobil 1 ESP 5W-30 4 1 litra 62,90 € = 12,58 € ltr.
      On hyvä ja käypi LL-vaihtoväliin.

      Jotain Motox-litkua saa 19,90 € / 5 ltr = 3,98 € ltr

      Minulle on kyllä päivänselvää kummalla öljyllä ajan.
      Saatte vaihtaa halpaa litkua vaikka 5000 km välein,mutta varokaa ettei öljyropunjengat mee sököksi.

      • Älä vaihda

        Kunnon LL-öljyillä voi huoletta ajaa 15tkm. Halpaöljyillä ei.


      • Golfari...
        Älä vaihda kirjoitti:

        Kunnon LL-öljyillä voi huoletta ajaa 15tkm. Halpaöljyillä ei.

        Hei "kuuppapäät" höpötätte öljynvaihdon tiheydestä ja kilometrimääristä,mutta ette tajua sellaista seikkaa joka merkitsee myös paljon.
        MOOTTORIN ÖLJYTILAVUUS!
        Esim. 1.6 TDI moottorissa se on 4.3 ltr ja vastaavasti esim. 1.4 TSI moottorissa vain 3.6 ltr.
        0.7 litraa kun on enemmän myllyssä öljyä pysyy taatusti puhtaampana koko vaihtovälin.
        Tuon nyt luulisi AASInkin tajuavan.
        Viisain ja taloudellisin ja ekoloogisin tapa on ajaa LL-vaihtovälin mukaan ainakin minun autollani joka on varmaan tullut kaikille tutuksi kestävyydestään Golf 1.6 TDI DSG joka kulkee edelleen moitteitta.
        Ei edes polttimoiden vaihtoa.
        Pissaa ja löpöö vaan..............


      • Älä vaihda
        Golfari... kirjoitti:

        Hei "kuuppapäät" höpötätte öljynvaihdon tiheydestä ja kilometrimääristä,mutta ette tajua sellaista seikkaa joka merkitsee myös paljon.
        MOOTTORIN ÖLJYTILAVUUS!
        Esim. 1.6 TDI moottorissa se on 4.3 ltr ja vastaavasti esim. 1.4 TSI moottorissa vain 3.6 ltr.
        0.7 litraa kun on enemmän myllyssä öljyä pysyy taatusti puhtaampana koko vaihtovälin.
        Tuon nyt luulisi AASInkin tajuavan.
        Viisain ja taloudellisin ja ekoloogisin tapa on ajaa LL-vaihtovälin mukaan ainakin minun autollani joka on varmaan tullut kaikille tutuksi kestävyydestään Golf 1.6 TDI DSG joka kulkee edelleen moitteitta.
        Ei edes polttimoiden vaihtoa.
        Pissaa ja löpöö vaan..............

        Aasikin tajuaa, ettei noin pienellä erolla ole MITÄÄN merkitystä. Eri asia on isojen moottoreiden kymmenien litrojen öljytilavuudet.


      • Golfari...
        Älä vaihda kirjoitti:

        Aasikin tajuaa, ettei noin pienellä erolla ole MITÄÄN merkitystä. Eri asia on isojen moottoreiden kymmenien litrojen öljytilavuudet.

        Montako kymmentä litraa on henkilöauton moottoriöljyntilavuus?

        Mitä vähemmän moottorissa on öljyä sen likaisempaa se on.

        Ei oo ihme jos uusissa Golfeissa on lisätty myös öljytilavuutta.


      • Golfari...
        Golfari... kirjoitti:

        Montako kymmentä litraa on henkilöauton moottoriöljyntilavuus?

        Mitä vähemmän moottorissa on öljyä sen likaisempaa se on.

        Ei oo ihme jos uusissa Golfeissa on lisätty myös öljytilavuutta.

        Esim. Mobil öljyt,Googleta suosittelee LL-huolto-ohjeman mukaisia öljynvaihtovälejä.


      • Golfari...

        Minun turkkilaisten karvakäsien kyhäämä plussa tdi vie vain 20l/10000km. Viikon välein kun lisää litran niin hyvin pyyhkii eikä tarvitse erillisiä öljynvaihtoja.


      • Golfari aito
        Golfari... kirjoitti:

        Minun turkkilaisten karvakäsien kyhäämä plussa tdi vie vain 20l/10000km. Viikon välein kun lisää litran niin hyvin pyyhkii eikä tarvitse erillisiä öljynvaihtoja.

        Eihän se minun Plussa noin vähällä polttoaineella kulje sentään niin kuin ilmoitit.
        Tuo 2.01 ltr/ 100 km on kyllä liian vähän.
        Totuus on siinä 3.7-5.2 ltr/100 km.
        Öljyä menee 1/2 ltr 30 000 km.


      • Golfari...
        Golfari aito kirjoitti:

        Eihän se minun Plussa noin vähällä polttoaineella kulje sentään niin kuin ilmoitit.
        Tuo 2.01 ltr/ 100 km on kyllä liian vähän.
        Totuus on siinä 3.7-5.2 ltr/100 km.
        Öljyä menee 1/2 ltr 30 000 km.

        Kun moottoriöljyäkin palaa noin palaa, ei naftaa voi paljoa kuluakaan. Onkohan karvatassut laittaneet sinulle lainkaan männänrenkaita.


      • Bajis
        Golfari... kirjoitti:

        Kun moottoriöljyäkin palaa noin palaa, ei naftaa voi paljoa kuluakaan. Onkohan karvatassut laittaneet sinulle lainkaan männänrenkaita.

        Älä puhu mitään männänrenkaista kun et edes tiedä mitä ne ovat.
        Taidat olla sama tyyppi joka kerran väitti,että Meksikossa kyhätyssä rottelossa on kovapuumännät.


      • Golfari...
        Bajis kirjoitti:

        Älä puhu mitään männänrenkaista kun et edes tiedä mitä ne ovat.
        Taidat olla sama tyyppi joka kerran väitti,että Meksikossa kyhätyssä rottelossa on kovapuumännät.

        Minun turkkilaisten karvakäsien kyhäämässä plussa tdissäni on kovapuumännät. Olen asian tarkistanut teknisistä tiedoista.


    • Puumäntä..

      Heh heee kovapuumännät.

      • Tojotero

        Hih hiii puumännät.


    • Entäs jos...

      Tiedättekö kuinka pitkään voitte ajella nykyisillä öljysuodattimilla? Nykyöljyt kyllä toimivat jopa ehkä 30000 km:n,mutta suodattimet ovat silloin olleet jo pitkään vaihtokunnossa.

    • kaverit on pärnäsiä

      Voihan ne öljyt vaihtaa useamminkin kuin 30000km:välein, mutta turhaa ongelmajätteen tuottamista se vain on. Jos ajo-olosuhteet ja tavat edellyttävät tiheämpää öljynvaihtoväliä, auto osaa sitä vaatia.
      Öljynvaihtoväliä tihentämällä ei kuitenkaan voi siirtyä marketin halpisöljyihin, koska moottorit vaativat joka tapauksessa hyvin korkeat luokitukset omaavia öljyjä, jotka useimmiten ovat juuri LL-öljyjä. Kaikki Volkswagenin alkuperäiset öljynsuodattimet ovat myös LL-suodattimia. Ne on mitoitukseltaan aivan eri luokkaa kuin esim. Toyotan pippuripurkin kokoiset suodattimet ja suunniteltu pitkille öljynvaihtoväleille. Hinnaltaankin ovat niin edullisia ettei ole mitään järkeä ostaa muita.

      • varmasti1

        "moottorit vaativat joka tapauksessa hyvin korkeat luokitukset omaavia öljyjä, jotka useimmiten ovat juuri LL-öljyjä"

        Kaikki Volkkarit kuluttavat öljyä niin, että sitä on turha edes vaihtaa. Vagarena-palstalla on kirjoiteltu useasta Polo GTi:stä, jotka vievät 15 litraa öljyä 30tkm vaihtovälillä. Jos kone on jo uudesta väljä ja kulunut, taitaa olla turhaa syöttää kallista LL-öljyä. Sehän on hyvä myyntiartikkeli VW-huollolle, kun voi huoltojen välissä myydä öljyä 300 eurolla.

        Suomalaisen kulutussopulin mielestä on ihan hyväksyttävää maksaa tuo huonosta laadusta aiheutuva ylimääräinen summa. Mutta onhan laatuvaikutelma sentään kunnossa, kuten lehdissä kerrotaan...


      • uusi poloilija
        varmasti1 kirjoitti:

        "moottorit vaativat joka tapauksessa hyvin korkeat luokitukset omaavia öljyjä, jotka useimmiten ovat juuri LL-öljyjä"

        Kaikki Volkkarit kuluttavat öljyä niin, että sitä on turha edes vaihtaa. Vagarena-palstalla on kirjoiteltu useasta Polo GTi:stä, jotka vievät 15 litraa öljyä 30tkm vaihtovälillä. Jos kone on jo uudesta väljä ja kulunut, taitaa olla turhaa syöttää kallista LL-öljyä. Sehän on hyvä myyntiartikkeli VW-huollolle, kun voi huoltojen välissä myydä öljyä 300 eurolla.

        Suomalaisen kulutussopulin mielestä on ihan hyväksyttävää maksaa tuo huonosta laadusta aiheutuva ylimääräinen summa. Mutta onhan laatuvaikutelma sentään kunnossa, kuten lehdissä kerrotaan...

        "Kaikki Volkkarit kuluttavat öljyä niin, että sitä on turha edes vaihtaa. Vagarena-palstalla on kirjoiteltu useasta Polo GTi:stä, jotka vievät 15 litraa öljyä 30tkm vaihtovälillä."

        'Usea Polo GTI' ei tarkoita kaikkia Volkkareita, eikä edes kaikkia Poloja. Itse ajoin edellisellä Polo 1,2 bensa-51 kW:lla 165 tkm vaihdattaen LL-öljyjä n. 30 tonnin välein, välillä meni vähän ylikin 31:een. Nykyisellä samankoneisella ajettu 50 tkm ja öljyt vaihdettu LL-ohjelman mukaisesti yhden kerran.

        Jos auton koneelle ei malteta tehdä sisäänajoa, vaan sitä revitetään uudesta lähtien, se kuluttaa enemmän öljyä ainakin käyttöohjekirjan mukaan.


      • Anonyymi
        uusi poloilija kirjoitti:

        "Kaikki Volkkarit kuluttavat öljyä niin, että sitä on turha edes vaihtaa. Vagarena-palstalla on kirjoiteltu useasta Polo GTi:stä, jotka vievät 15 litraa öljyä 30tkm vaihtovälillä."

        'Usea Polo GTI' ei tarkoita kaikkia Volkkareita, eikä edes kaikkia Poloja. Itse ajoin edellisellä Polo 1,2 bensa-51 kW:lla 165 tkm vaihdattaen LL-öljyjä n. 30 tonnin välein, välillä meni vähän ylikin 31:een. Nykyisellä samankoneisella ajettu 50 tkm ja öljyt vaihdettu LL-ohjelman mukaisesti yhden kerran.

        Jos auton koneelle ei malteta tehdä sisäänajoa, vaan sitä revitetään uudesta lähtien, se kuluttaa enemmän öljyä ainakin käyttöohjekirjan mukaan.

        Sama 1.4 TSI kaksoisahdettu motti oli miljoonissa autoissa, kaikki eivät netiasä kehtaa huudella, minä kehtaan.

        Moottori oli jo tehtaan puolesta yliviritetty 95 bensalle, olis pitäny käyttää vain 98 oktaanista tai muuten nakutti koneen rikki jo uutena.

        Pikkuinen antiikkiajan 1.4 motti olis ehkä kestäny sen 140 heppaa, mutta tehdas puristi 180 heppaa, käyttöohje suositteli 95 oktaanista ja loppu on historiaa

        t. äänikirjamies


    • Mielipide.

      Pitkä öljynvaihtoväli on huippu urheilua, ihan samoin kuin nainti ilman kumia.

    • 465.000 km olen ajanut 1.9 TDI:llä.

      - Longlife öljyt 15.000 km välein.

      - Jokainen startti Eberillä käytännössä aina.

      Kone ei vieläkään vie mainittavaa määrää öljyä 15.000km:lla eli vajaan 1.5 dl menee vaihtovälillä. Mikään ei vuoda mihinkään eikä kone savuta sen enempää vieressä pysäköivät, vuoden ikäiset 320D ja Octavia.

      Hihnanvaihto ensi viikolla, samoin uusien saksasta tilattujen Xenon-umpioiden vaihto kun vanhat Xenonit on ihan loppu. 100.000 km päästä eli jossain 570.000 km paikkella ostan uuden auton. Autossa tähän mennessä ollut yksi vika eli yksi laakeri meni 350tkm:ssä.

      Eli jos autolla oikeasti haluaa ajaa vähän pidempään, niin kyllä noi öljynvaihdot ja lämmittelyt tuntuu kannattavan.

      • Anonyymi

        Et löydä uusien autojen joukosta enää yhtäkestävää autoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et löydä uusien autojen joukosta enää yhtäkestävää autoa..

        Löytää moniakin, mutta ei VAGeelta.


    • Anonyymi

      kts. audi suomi24 öljynsyönti.. ja googlaa MOOTTORIHIOMO

    • Anonyymi

      googlaa

      moottorihiomo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe