AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / Kolmikanta neuvottelu

Kolmikanta neuvottelu

11 Vastausta 1 304 Lukukertaa
Kolmikanta neuvottelu tulossa.

Onko sama kuin yt. Mitä tarkoittaa?
Olen ymmärtänyt, että kolmikantaneuvottelu tarkoittaa neuvottelutilannetta jossa on paikalla työnantajan edustaja, työterveyden edustaja ja työntekijä.
olet varmaan jatkuvasti sairaslomalla kun joudut siihen? Onko kukaan ollut?
Olen ollut esimiehenä n 20:ssä kolmikantaneuvotteluissa. Eli kaupan alalla, tarkoittaa
1) henkilö ollut pitkään yhtäjaksoisella sairaslomalla,2) tai tietyn määrän sairaslomia tietyssä ajanjaksossa, 3)tai ollut esim leikkauksessa ja sen jälkeen vaatii toimenpiteitä työjärjestelyyn esim raskaiden tuotteiden nostamisen osalta.

Kolmikantaneuvottelu on yrityksen välittämistä työntekijästä ja paikalla siis työntekijä, esimies ja hoitava lääkäri sekä työterveyshoitaja. Asiat ovat luottamuksellisia ja luottamuksellisuus käydään läpi alussa. Kaikki kolmikannat missä olen ollut, ovat sujuneet hyvässä hengessä, mutta 4 tapauksessa sairasloman jatkuessa niin pitkään, olen työantajan edustajana irtisanoneet työsopimusken.Ja nämä ovat jo niin pitkällä olevia asioita, että kaikissa näissä tapauksissani työntekijät itsekin joko haluavat näin tai ymmärtävät asian täysin. Nämä tapaukset siten sellaisia että yksinkertaisesti sairauden vuoksi ei osastolla tai työpaikalla ole työtä mitä henkilö voi enää tehdä. Myös kaikki uudelleen kouluttamiset ym otetaan huomioon. Kolmikantaneuvottelut ovat aina mielestäni positiivinen ja hyvä asia työntekijän kannalta.Toivottavasti näistä oli apua.
Hei kolmikantaan menijä! Älä missään tapauksessa lähde sinne yksin ilman luottamusmiestä. Luottamusmies on paikalla sinun edunvalvojanasi
Kiitos, ei ole luottamusmiestä. Kyseessä muutaman auton kuljetusfirma. Omistaja on Hitler jota on pakko totella.
Hei, jos luottamusmiestä ei ole, onko työsuojeluvaltuutettu?
Jos sellaistakaan ei ole,niin ota yhteys lähimpään AKT:n piiritoimiston henkilöön ja pyydä mukaan. Työsuojelupiiristä löytyy myös sulle edunvalvoja joka tarvittaessa toimii todistajana.
Kiitos. Ei ole mitään valtuutettua. Omistaja vihaa liittoja ja potkut tulee jos kuuluu. Olen akt jäsen, salaa maksamut. Tosiaan olen ollut vuoden saikulla. Töissä loukkasin polven jota leikelty kaksi kertaa.

Työnantaja on väh kerran kuukaudessa käskenyt töihin. Myös kun tikit paikoillaan ja suuttuu kun en tottele. Lääkärin mukaan ei ole varmuutta tuleeko koskaan kestämään. Vielä ei ole tiedossa tuleeko lisää leikkauksia. Nyt ainakin kivut on kovat ja syön ns huumelääkkeitä.
Että tämmöstä.
Oletko antanut riittävän selvityksen sairaudestasi, ja onko työnantaja ohjannut sinut työterveyshuoltoon? Voihan liikuntaelimen sairaudessa tehdä ns. korvaavaa työtä, jos lääkäri katsoo että se on ok.

Vuoden kestänyt työkyvyttömyys on yleensä katsottu työsuhteen purkamisen tai irtisanomisen perusteeksi, koska ei ole kohtuullista olettaa työnantajan jatkavan työsuhdetta noin pitkän poissaolon jälkeen. Jo aiemmin työntekijän olisi pitänyt toimittaa työnantajalle ja Kelalle B-lausunto tiedoksi, jotta työsuhteen jatkoa olisi voinut suunnitella. Periaatteessa työnantajasi ei enää edes tarvitsisi järjestää mitään kolmikantaa vaan voisi päättää jo työsuhteen. Kolmikannan aika olisi ollut jo aiemmin.
Ei B- lausuntoa työnantajalle toimiteta. A todistus riittää eikä kenenkään tarvitse sairauksiaan työnantajalle selitellä. Työterveyslääkäri on se joka selvittelee minkä sevittelee työnantajalle.
Potkut tulee jos on ollut vuoden työkyvytön. Yleensä.
Varsinkin saikulla mijnäkin toimintatavalla. Yleensä rehellisyys palkitaan, jopa hyvälläkin, olen nähnyt.
Olet varmaan neuvottelusi jo läpikäynyt, ei siis ole sama asia. Kolmikanta eli työterveysneuvottelussa mietitään työntekijän terveydellisten asioiden vaikutusta työhön. Etsitään ratkaisuja jo olemassa oleville tervettä haittaaville tekijöille.
 /   /  /  / Kolmikanta neuvottelu

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta