Kuka nuohoojaksi?

Omakotiasukki

Kuka olisi hyvä nuohoaja Lappeenrannassa? Ketä voisit suositella? Nykyiseen en ole oikein tyytyväinen, joten ajattelin ensi kerralla pyytää jonkun toisen, mutta kenet? Lappeenrannan alueella näyttäisi olevan kahdeksan yrittäjää.

73

12979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+8

      Ruusulampi on käynyt meillä. Olen ollut tyytyväinen.

    • suositus

      Voin suositella Etelä-Karjalan Nuohoustoimea ja Henry Karppia.

      • älkää ikinä

        tilatko noita tunareita nuohoamaan! täysin amatöörimäistä touhua ja likasivat paikat vielä lähtiessä!!


      • Anonyymi

        todella hyvää työtä tekevät👍suosittelen


    • utelias etsijä myös

      Mitä vikaa nykyisessä?Kallista vai kehno työ?

      • Omakotiasukki

        Työ sinänsä ihan ok, ja hinnalla nyt ei niin väliä, kaveri on vaan niin rasittava etten tykkää hänestä yhtään. Mielummin maksan ihmiselle joka on asiallinen ja miellyttävä.


      • ^..^
        Omakotiasukki kirjoitti:

        Työ sinänsä ihan ok, ja hinnalla nyt ei niin väliä, kaveri on vaan niin rasittava etten tykkää hänestä yhtään. Mielummin maksan ihmiselle joka on asiallinen ja miellyttävä.

        Mitä väliä minkälainen joku nokikolari on luonteeltaan. Voi elämä! Pienet on sinulla ongelmat! :D
        Ap:lle Ruusulampi niminen firma on hyvä ja edullinen. Ei sotke paikkoja ja ehdotti itse yhden hormin putsausta, jonka muut jättäneet aina putsaamatta!


      • marsuäiti
        ^..^ kirjoitti:

        Mitä väliä minkälainen joku nokikolari on luonteeltaan. Voi elämä! Pienet on sinulla ongelmat! :D
        Ap:lle Ruusulampi niminen firma on hyvä ja edullinen. Ei sotke paikkoja ja ehdotti itse yhden hormin putsausta, jonka muut jättäneet aina putsaamatta!

        entäpä jos sama nuohooja on ärsyttävä ja vielä sen lisäksi sotkee paikat? Eikö silloin ole oikeutettu valitsemaan mukavampi?


    • rassi alas ja ylös

      Nuohoa itse, Robin Hoodista saa välineet melkosen halvalla.

    • JaSex

      ruusulampi ehdoton, hyvä palvelu ja siistiä tekee!

    • kerpa1

      Mummolani käy Mikko Honkanen. Siistiä jälkeä tekee.

    • nuohojakokemuksia

      Niitä on monenlaisia ja sitten sellanen Hoolla alkava muttei Honkanen ja M:llä alkava, taitta olla kyllä puljukin nurin, niitä en ota enää IKINÄ !! ihan.....sanonko mitä.

      • Viimenen kerta

        Meilläkin kävi joku Hoolla alkava muttei Honkanen. Eli se firman nimi alkoi Hoolla. Itse jouduin olemaan apupoikana (pyysi avuksi) ja kehtas vielä laskuttaa vajaan tunnin täytenä. Puolet ajasta meni höpöjä asioita turistessa ja oma vikani oli tietysti se että menin tarjoamaan kahvit. Laskutti nimittäin myös sen kahvinjuontiajan :)

        Kuvaavaa oli se että lähtiessä sanoi "lasku tulee perästä" eli ei uskaltanut kirjoittaa sitä siinä paikanpäällä. Lasku oli 2h josta tietysti reklamoin. Kaveri veti herneen nenään ja lähes suuttui. No, eipä tule samaa nuohoojaa meille enää toista kertaa.


      • a siakas
        Viimenen kerta kirjoitti:

        Meilläkin kävi joku Hoolla alkava muttei Honkanen. Eli se firman nimi alkoi Hoolla. Itse jouduin olemaan apupoikana (pyysi avuksi) ja kehtas vielä laskuttaa vajaan tunnin täytenä. Puolet ajasta meni höpöjä asioita turistessa ja oma vikani oli tietysti se että menin tarjoamaan kahvit. Laskutti nimittäin myös sen kahvinjuontiajan :)

        Kuvaavaa oli se että lähtiessä sanoi "lasku tulee perästä" eli ei uskaltanut kirjoittaa sitä siinä paikanpäällä. Lasku oli 2h josta tietysti reklamoin. Kaveri veti herneen nenään ja lähes suuttui. No, eipä tule samaa nuohoojaa meille enää toista kertaa.

        Erikoista....
        Tarinassa on outoja piirteitä... aika harva firma laskuttaa näistä tuntien perusteella.
        Nuohoukset laskutetaan kertyneiden yksikköjen mukaan.....millaista apua annoit sutarille? Sekin hiukka ihmetyttää....

        Sinähän sen päätät kuka teillä käy, eikun vaihdat firmaa....kannattaa maksaa lasku ennen kahvia ;-)


      • Anonyymi
        a siakas kirjoitti:

        Erikoista....
        Tarinassa on outoja piirteitä... aika harva firma laskuttaa näistä tuntien perusteella.
        Nuohoukset laskutetaan kertyneiden yksikköjen mukaan.....millaista apua annoit sutarille? Sekin hiukka ihmetyttää....

        Sinähän sen päätät kuka teillä käy, eikun vaihdat firmaa....kannattaa maksaa lasku ennen kahvia ;-)

        Olen tuo "Viimenen kerta" ja kommentoin nyt, kun taas etsin sopivaa nuohoojaa. Eli meillä tehtiin nuohouksen lisäksi hormikartoitus jonka luulin tapahtuvan siten että alhaalta työnnetään savukoneen/savupuikon savua hormiin ja katsotaan mistä tulee ulos. Mutta käytännössä nokikolari laski painon eri hormeihin vuorotellen ja minun piti sitten kuunnella alakerrassa että mistäköhän kuuluu rapina. Eli olin itsekin työllistettynä ja olisimme voineet vaimon kanssa tehdä samanlaisen "kartoituksen" ihan itsekin, koska siitähän ei tullut täysin luotettava.
        Aikaa meni vähän reilu tunti, kahvinjuontineen. Olisi mennyt alle tuntiin, mutta tarjosin sumpit ja jutusteltiin niitä näitä, joten ehti vierähtää toiselle tunnille. Lasku olikin 2h josta reklamoidessa tuli vastaan melko painokelvotonta ja kiukkuista kihinää.
        Vaihdoin firmaa, mutta kerroin 2014 vain kokemuksia, jotta muutkin osaa varoa. Paha kello kauas kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tuo "Viimenen kerta" ja kommentoin nyt, kun taas etsin sopivaa nuohoojaa. Eli meillä tehtiin nuohouksen lisäksi hormikartoitus jonka luulin tapahtuvan siten että alhaalta työnnetään savukoneen/savupuikon savua hormiin ja katsotaan mistä tulee ulos. Mutta käytännössä nokikolari laski painon eri hormeihin vuorotellen ja minun piti sitten kuunnella alakerrassa että mistäköhän kuuluu rapina. Eli olin itsekin työllistettynä ja olisimme voineet vaimon kanssa tehdä samanlaisen "kartoituksen" ihan itsekin, koska siitähän ei tullut täysin luotettava.
        Aikaa meni vähän reilu tunti, kahvinjuontineen. Olisi mennyt alle tuntiin, mutta tarjosin sumpit ja jutusteltiin niitä näitä, joten ehti vierähtää toiselle tunnille. Lasku olikin 2h josta reklamoidessa tuli vastaan melko painokelvotonta ja kiukkuista kihinää.
        Vaihdoin firmaa, mutta kerroin 2014 vain kokemuksia, jotta muutkin osaa varoa. Paha kello kauas kantaa.

        Savupuikon savu voi tulla mistä vaan hormista ulos tai kaikista yhtä aikaa mikäli hormien väleistä puuttuu tiiliä.
        Joten kyllä tuo "luotaaminen" on paras konsti. Vielä parempi on hormikuvaus!

        Miksi ette tehneet vaimosi kanssa hommaa, onhan teillä välineet ja kuulevat korvat!!


    • 2387

      Entisen eli konkurssiin menneessä Mertasen nuohuospalvelussa oli työntekijöinä niin Ruusulammen Salo ja Mikko Honkanen.

      Paras on Saimaan nuohous oy ja Turusen Raimo. http://www.nuohooja.fi/

      • ontto on....

        Miten niin pienellä liikevaihdolla voi tehdä niin hel..... paljon verovelkaa kun tää Zertanen teki ? onko toi verottaja ollu sokee 10 vuotta vai mitä ?
        Ihmettelen myös sitä että minkäläinen laskupää tällä yritt.....on ollu ?


    • näin meillä

      vaijeria rautakaupasta ja siihen rasselia tai jotain raapivampaa,kivi painoksi ja heitat piipusta alas ja vetelet edestakasin...ei o vaikeeta ja jokainen osaa,säästyy pitkä penni !

      • äly hoi..

        Vai rasselia, mitä jos pitäisit turpasi kiinni mollukka.


    • 19+19

      Tietääkö joku yhteystietoja tuolle Ruusulammelle? KVG ei auttanut...

      • KVV!

        Vartissa on ilmoitus yhteystietoineen.


      • 13+16
        KVV! kirjoitti:

        Vartissa on ilmoitus yhteystietoineen.

        Kiitos!


    • Omakotiasukki

      Tänään Ruusulampi kävi nuohoamassa, ja tyytyväinen olen hommaan. Jatkossakin käytän heidän palveluja.

    • tunarir

      Taitaa olla itte Ruusulampi mainostamassa itseään

      • ^..^

        Ai että kun on oltava taas kateellinen, oikein peri Lappeenrantalaiseen tapaan. Kun firma on hyvä, niin kyllä sitä silloin kehua saa. Kun vieläpä kysyttiin aloituksessa...
        Ruusulammen kilpailijako se siellä kitisee...


    • kok1

      Jherppen Peleä voisin suositella ;)

    • ei tuhkaimuria koskaan!

      Kuka tahansa, joka EI käytä tuhkaimuria. Kauhalla tuhkat poistavat ei pöllytä mikrokokoista tuhkapölyä koko taloa täyteen. Viime kerralla oli talon kaikki pinnat tuhkassa ja siivoukseen meni 2 tuntia. Tuhkaimurit pitäisi lailla kieltää tai määrätä vetämään imurista poistoletku ovesta pihalle.

      • Kokemusta on

        Niimpä.ja juuri näin tekee Ruusulampi.Raikke käyny meillä nyt kolmisen vuotta,ehdottomasti paras mitä ollut ikinä!!Tekee todella hyvää ja tarkkaa hommaa,eikä rahasta turhasta!


      • the one!
        Kokemusta on kirjoitti:

        Niimpä.ja juuri näin tekee Ruusulampi.Raikke käyny meillä nyt kolmisen vuotta,ehdottomasti paras mitä ollut ikinä!!Tekee todella hyvää ja tarkkaa hommaa,eikä rahasta turhasta!

        Raikee raikkee
        Kaikki nyt huutaa Raikke.
        kingi


      • raikke
        Kokemusta on kirjoitti:

        Niimpä.ja juuri näin tekee Ruusulampi.Raikke käyny meillä nyt kolmisen vuotta,ehdottomasti paras mitä ollut ikinä!!Tekee todella hyvää ja tarkkaa hommaa,eikä rahasta turhasta!

        Raikke ei enään ole Ruusulammen töissä, nuohoaa kyllä vielä Lappeenrannassa ja puhelinnumero edelleen se sama mikä oli Ruusulammen palveluksessakin, eli 0442785068


      • Yhdyshormi
        raikke kirjoitti:

        Raikke ei enään ole Ruusulammen töissä, nuohoaa kyllä vielä Lappeenrannassa ja puhelinnumero edelleen se sama mikä oli Ruusulammen palveluksessakin, eli 0442785068

        http://www.ekpelastuslaitos.fi/loader.aspx?id=3d25de89-51da-41cb-83e3-6576ab0ff8db

        Em. linkissä EKpelastuslaitoksen sivuilla on lueteltu pelastuslaitoksen hyväksymiä nuohoojia Lappeenrannan alueella.

        Siellä ei ole Hjerppeä, eikä Salon "Raikkea" mainittu.....jokainen vetäköön itse johtopäätökset heidän toiminnastaan vapaassa, mutta LUVANVARAISESSA nuohoustyössä ekpelastuslaitoksen alueella.


    • paras on

      Ottakaapa selvä onko firma todella lappeenrantalainen,ehei ei niistä kahdeksasta kaikki ole todellakaan vaikka antavat niin ymmärtää.
      Minä käytän Mikko Honkasta ja on taatusti on lappeenrantalainen ja työssään tosi hyvä.
      En vaihda ihan heti!

      • Raikke

        Vaihda Raikkeen!


    • Rassaaja

      Mie voin nuohota naisasiakkaiden piiput huokealla hinnalla.

      • rasseliini

        Miekii nuohoon mielellään naispuolisten hormit, ja halvalla.
        Myös kakkoshormin!


    • paskooo irtooo

      ostakaa ite nuohoushärvelin ja sillä sutkuttaa ylhäältä alas..touhu o vähä kun naidessa hiilikellarissa mut puhasta tulloo. ja paskooo irtooo

      • ryöri roope

        Niin on omat pelit ja rensselit mutta kysyin vakuutusyhtiöltä asiaa niin vakuutus ei korvaa jos ei ole virallinen nuohooja,muutenhan sitä maksaa vakuutusta turhaan.


      • minulla kelpasi
        ryöri roope kirjoitti:

        Niin on omat pelit ja rensselit mutta kysyin vakuutusyhtiöltä asiaa niin vakuutus ei korvaa jos ei ole virallinen nuohooja,muutenhan sitä maksaa vakuutusta turhaan.

        Ei pidä paikkaansa, riittää että osoitat osaavasi vedellä sen rassin ylös ja alas ja vedellä tuhkat pesistä.
        Ainakin minulla kelpasi ja vakuutus korvaa.


    • kala1

      etelä-karjalan nuohoustoimi oy. hinnat ja työnlaatu on hyvä.

    • Jantero3
    • piippu

      Meillä kävi eilen ja kaikissa muissakin länsi-alueen taloissa joku nuohooja tarjoamassa palveluitaan sekä haukkumassa ja mustamaalaamassa kilpailijoitaan, mm. Hjerppeä. Kaveri liikkui punaisella vanhalla pakulla, sillä oli kimeä ääni ja löysä suustaan. Sanoma oli tosiaan muiden haukkuminen. Kun lähti pihasta, kimakka ääni kuului vielä usean talon pihasta korttelistamme, kun kaveri saattoi varttitunninkin haukkua kilpailijoitaan.

      Meidän pihassa kaveri oli niin kauan, kuin ensimmäinen haukkuminen kuului, sen jälkeen ilmoitin, että ellet pikkunilkki häviä kadulle, niin löydät rassisi kurkustasi.

      Olen ollut tyytyväinen Hjerppen palveluihin.

      • Röpökkä

        PR-henkinen yksityisyrittäjä siis asialla :D
        Kunpa nuo tollot ymmärtäisi edes rahtusen oman etunsa eteen, mutta ei!!!
        Rekkapenat ja taksikuskit on usein myös yhtä filmaattista porukkaa, kaikkine oman ammattiarvon tunteineen :D


      • laskunoki

        Palvelut on varmaan hyvät.
        Maksu tietty käteisellä niin ei tarvitse tilitellä muille kuin itselle. Mitäpä niistä veroista...antaa muiden maksella.

        Käyppä tsekkaamassa kaverin verotiedot...se on ihan julkista tietoa.
        Minä en käytä firmoja jotka eivät hoida yhteiskunnallisia velvotteitaan.


    • Röpökkä

      Osuuskunta Oskarit!
      Halpa ja hyvä! Toiminta perustuu työllistymiseen, joten voittokate jää hinnasta pois ja alansa ammattilaisia siinä missä muutkin.
      http://www.oskarit.fi/nuohouspalvelut

    • qwertgyhjklöujh

      nuohoo ite

    • nokinen/puhdasheppi

      Tunnen Mie, ketä suosittelisin..? Moni näistä veijareista osaa nuohota myös vaimosi.. mut mitä väliä ? Onhan akkas edes hetken tyytyväinen.. Hehe

    • omasuti

      Onko nykyajan ok-talon omistajat korkean paikan kammoisia, vaiko täysin kädettömiä. Voiko nuohoaminen olla noin vaikeaa, ettei siihen itse pysty.

      Se ei ole mitään rakettitiedettä tuo sudin liikuttelu hormissa, sen enempää kuin tuhkien ja noen pois otto uuneista putsausluukkujen kautta.

      Hormien halkeamat näkee jos on yleensä nähdäkseen mitään. Vai onko tämä nokisutaritouhu sitä propakandavalhetta, että jos tulipalo sattuu ja käy ilmi, että ei ole "laillinen" nuohooja käyny, niin vakuutukset ei korvaa.

    • posliini huulet

      Taidat olla vain oman sutisi ja pensselin rassaaja Vieläkö menee Tuhkaluukku samaan yksiköihin Hoidatko pukamat myös Pepanteeni topsi puikolla

    • Ammeli90

      Http://nokiparta.fi
      On ollut hyvä ja reipas kaveri!
      Vaikka sivustolla lukeekin alueena vain Imatra ja ruokolahti niin kyllä hän Lappeenrantaankin asti Tulee tekemään hommat. Halpakin!

      • 9+16

        Hyvä mainos yrittäjältä itseltään :D


      • viiksi

        Taitaa olla itse sutiparta täällä mainostamassa itseään.
        Millä hinnalla mahtaa oikeasti tulla Lappeenrantaan nuohoamaan yhden kiukaan, kun mainostaa itseään halpana?


    • tahmaa parrassa

      Onko parta nokinen ylä vai alapäästä

    • pele rulettaa

      • liitinhormi

        Vai pelaa rulettia!
        Laittaisi nekin rahat verottajalle, niin ei tartteisi katsoa Kauppalehdestä "mainosta" maksamattomista velvotteista.


    • rebus

      Raimo Salo on hyvä. Nuohonnut meillä jo 15-vuotta. Siisti työ, varaa, aikaa nuohoukseen. Nuohoaa jokaisen tulisijan läpikotaisin harjoilla ja vaijereilla. En vaihda koskaan, ja kukaan muu ei tule meille ikinä nuohoomaan. Piste.

    • rebus

      Raimo, on toiminut alalla jo 35-vuotta, voi kysyä todistuksia palolaitokselta, toimii nykyään Jirka Villasen alaisuudessa. Puh. numero hälle on 044/2785068

      • A-siakas

        Kukas tämä Jirka on, kun ei löydy tietoja googlesta? Meille ei kyseinen heppu "Salo" enää tule. Kirjoittelee Tiimarista ostetuille "kuiteille" joissa ei ole y-tunnusta eikä kyseistä "firman" nimeä näkyvillä ja vaatii aina käteistä rahaa?? Eipäilyttävää..EIPÄ!!

        Miksi ei kyseistä Jirka Villasen yhteystietoja ole EKPL:n sivuilla??


      • raidar2501

        Tiimaria ei ole enään. Asiakkaalle pitää jättää kuitti, missä näkyy nuohoojan allekirjoitus, nimen selvennys ja yhteystiedot. Tuo RAIMO SALON YHTEYS TIEDOT ,TÄYTTÄÄ KRITEERIT. Laskun saa häneltä jos vaan haluaa.Täällä vissiin hänen mollaajia... Varmistuksen saa Etelä-Karjalan Pelastus laitokselta. Salo, on meillä käynyt nuohoomassa jo vuodesta 1997.


      • rebus
        A-siakas kirjoitti:

        Kukas tämä Jirka on, kun ei löydy tietoja googlesta? Meille ei kyseinen heppu "Salo" enää tule. Kirjoittelee Tiimarista ostetuille "kuiteille" joissa ei ole y-tunnusta eikä kyseistä "firman" nimeä näkyvillä ja vaatii aina käteistä rahaa?? Eipäilyttävää..EIPÄ!!

        Miksi ei kyseistä Jirka Villasen yhteystietoja ole EKPL:n sivuilla??

        KATOHAN MIKKO honkanen tarkemmin-


    • raidar2501

      Painettuja kuitteja, ei nykyään tarvitse, kunhan niissä on nimi, nimen selvennys ja yhteystiedot. Osuuskunnan töitä kun tekee. Y-Tunnus käteismaksuissa vaaditaan, jos osuuskunta sitä vaatii.

    • Nuohooja Raikke Salo. Lappeenrannassa ollut jo 20-vuotta, työkokemusta 35-vuotta...Takuulla paras, ja asiantunteva, neuvoo ja opastaa tulisijoiden käytössä. Suosittelen häntä sydämestäni...Nimim`:Kokemusta on. Laitan tässä puh: numeron. 044/2785068

      • hitaastimuttavarmasti

      • raidar2501
        hitaastimuttavarmasti kirjoitti:

        Ja tässä Raikke vauhdissa. Varmin tapa edetä on neliveto päällä

        https://www.youtube.com/watch?v=f4Mgy2_0JFE&t=6s

        Ja alas liukuen: https://www.youtube.com/watch?v=ntHMqiRMPE0

        Ja nämä eivät ole minun lataamia vaan ihan julkista kuvaa YouTubessa ;-)

        Aikas liukas katto näyttää olevan...puuttuu lape sekä harjatikkaat...mineriittikatto!! Hurja suoritus! Tuohon ei moni pysty....Miljoonat pisteet Raikelle!


    • Piparipoika

      Suosittelen etelä karjalan nuohoustoimi oy: tä lämpimästi kaikille

    • Ihmelikka

      Mieki oon ollu tyytyväinen eteläkarjalan nuohous toimi oy hyn! :-)

    • Anonyymi

      Ei toimi.

    • Anonyymi

      Kaikki yhtä surkeita

    • Anonyymi

      Kun saisi edes jonkun tulemaan. Nuohoojista on pulaa kuin polttoainerekkojen kuskeista briteissä. Nuohous on kuin Pernerin taksiuudistus.

    • Anonyymi

      Fiorim

      • Anonyymi

        En suosittele. Kyseinen heppu ei tiedä työturvallisuudesta mitään


    • Anonyymi

      Partanen

    • Anonyymi

      Partanen on meillä käynyt. Ennen kävi isä ja nyt poika. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe