Äitiysvaatteet?

raskas

En tiennyt että olisiko pitänyt laittaa johonkin vaate-palstalle mutta ihan sama:


Eli siis olen jo ollut raskaana pari viikkoa. Olen ajatellut laittaa äitiysvaatetta, mutta en tiedä että missä vaiheessa ne olisi hyvä laittaa. Ja millaiset äitiysvaatteet olisivat mahdollisimman mukavat..

13

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21+1

      Minulla meni niin että siinä 3kk kohdalla alkoi housuja kiristämään, ja varmaan pari viikkoa käytin kuminauhaa housujen napissa, joka antoi vähäksi aikaa helpotusta housujen puristukseen. Kävin Stockalla ja sieltä löytyikin parit todella hyvät äitiysfarkut, ja ovat kyllä niin hyvät että ei mitään järkeä tuskailla normi housuissa jos ne kiristää. Sinulla viikkoja niin vähän, että sinuna odottaisin siihen asti että oikeasti vasta tarvitset niitä, kun ei ne äippäfarkut tai muut vaatteet mihinkään sieltä katoa, niin hankkisit ne vasta sitten. Olen nyt viidennellä kuulla, ja äitiyspaitoja en ole vieläkään ostanut kun en niitä vielä tarvitse.

      • kesämami89

        Mulla on jo äitiysfarkut ja olen rv 13 5. Kun alko kaikki farkut puristamaan ni en mä halunnu niitä pitää. Nuo on niin mukavat ja hyvännäköset. Parit paidatkin alkaa olee liian kireitä niin ostanut vaan kokoa isompaa. Äitiyspaitoja mulla on kaks valmiin odottamassa kaapissa. :) kun mielestä äitiysvaatteet ostetaan silloin ku itestä tuntuu parhaalta. Oli sit alku- tai keskiraskaudessa. Kunhan itsellä hyvä olla! :)


    • Vähän riippuu..

      Itse aloitin tässä raskaudessa käyttämään äitiyshousuja jo viikolla 7 turvotuksesta johtuen tuntui pahalta kun housut kiristivät kun istui. Äitiysvaatteita saa esimerkiksi HM:stä. Paidat ei välttämättä tarvitse olla mitään äitiyspaitoja. Nyt saa hyvin myös pitkiä trikoopaitoja yms. jotka venyvät hyvin. :) Äitisvaatteita kannattaa ruveta käyttämään silloin kun tuntuu että omat vaatteet kiristävät/tuntuvat epämielyttäviltä. Hyviä äitiyshousuja ovat mielestäni ne, joissa on se kangastuki vatsan kohdalla. Myös esim. legginsejä saa mammamallisena. :) Itse käytin edellisessä raskaudessa ihan normi verkkareita kotona (matala vyötärö, tarpeeksi iso koko) loppuun asti.

    • fgfgfg3

      2 viikko raskaana?? :D No nyt ensin rauhoitut.. Et todellakaan tarvitse vielä mitään äitiysvaatteita. Sitten kun mahasi kasvaa oikeasti niin sitten vasta tarvitset.

      Säästä nyt rahasi muuhun ja osta vasta sitten kun mahasi on niin iso että oikeasti housut puristaa

    • Kevyehkö

      Olen 170 cm pitkä ja painan normaalisti 59-62 kg, mutta raskauden alussa minulta on aina paino pudonnut muutaman, niin että olen joutunut enemminkin tuossa 2-6 viikon kohdalla ostamaan pienempiä farkkuja, kuin äitiysvaatteita. Mutta me naiset olemme tosiaan erilaisia odotuksinemme. :)

    • Kesäkuussa

      Mulla on sen verran läskiä ettei raskausmaha tuu niin äkkiä esille. Nyt puristaa osa housuista, rv 15 menossa. Oon kokoa 46 tai 48.. mistäköhän hyviä äitiysvaatteita sais isolle koolle?

      • kertaa 7

      • 03 area

        Tavaratalo Kärkkäiseltä Lahdesta ainakin löytyy hyvin isojakin kokoja, itse ostin sieltä ja olen kokoa 44/46.


    • raskaana 15+0

      H & M:ssä oli ainakin niin kälyisiä, valmiiksi pölyisiä ja rumia vaatteita mammaosastolla että sieltä kannattaa pysyä poissa. Stockalla Mamalicious pökysjä pystyi sanomaan jo ihan tyylikkäiksi. Zarasta ja Vilasta voi ostaa kevyitä silkki/tms paitoja, jotka menevät raskauden jälkeenkin ja ovat tyylikkäitä. Niin kamalia jotkut ruskea-harmaa-aluspaidat H&M:ssä että ihan tuli paniikki päälle.

    • Blulla

      Mä ostin Seppälän great girls mallistosta mustat suorat housut. Ovat sellasta materiaalia että ns. joustaa vähän. Luulisin, että nää mun housut menee hyvin vielä aika pitkään vatsan kasvaessa. Ainakin verkkokaupan mukaan noissa housuissa on kokoja 42-52 väliltä.

      Mulla nyt viikkoja 14 3 eli kauheesti ei vatsa ole kasvanu ja sekin vähä kasvu mitä on tullu, taitaa olla turvotusta vielä :)

    • aiva1
    • 9kk

      www.9kk.fi

      Täältä löydät nuorekkaat, muodikkaat ja edulliset äitiysvaatteet ja imetysvaatteet ilman toimituskuluja.

      • nainen12345

        Oli muuten ihania raskausvaatteita! Tuolta tilaan sitten kun sen aika tulee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe