Parhaat merkit?

Laatuaa

Asus, Toshiba, Fujitsu, Packard Bell, Lenovo, mikä nuista olisi teidän mielestä paras merkki läppärille? Jonka siis pitäisi olla kestävä ja hintasuhteeseen nähden laadukas yms. En mitään Aceri Hp tä halua ja muissa kallis hinta esteenä. Tiedän toki että riippuu ihan mallistakin onko kone hyvä, kai Hp ltä ja Acerilta löytyy myös hyviäkin koneita mutta niin.. :D Olen siis hankkimassa uutta tietokonetta ja olen katsonut Toshiba Satelliteä, onko siitä mitään jyrkkää mielipidettä? Ja
Kiitos jos joku jaksaa vastata. :>

16

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä osta paskaa

      Jos haluat ongelmia palautuslevyjen tekemisessä niin osta ASUS. Todennäköisesti et pysty tekemään palautuslevyjä ja palautusosionkin toiminta on epävarmaa. Suosittelen Samsungia, HP:tä tai Aceria.

      • ei acer

        Ei ainakaan aceria mulla laukes käyttökelvottomaksi kahdessa vuodessa. Lue tältä palstalta ongelma viestejä ni huomaat kuinka monessa on kyseessä Acer! Toshiba ja Fujitsu on toimintavarmoja ratkaisuja.


      • älä osta paskaa
        ei acer kirjoitti:

        Ei ainakaan aceria mulla laukes käyttökelvottomaksi kahdessa vuodessa. Lue tältä palstalta ongelma viestejä ni huomaat kuinka monessa on kyseessä Acer! Toshiba ja Fujitsu on toimintavarmoja ratkaisuja.

        Edes yhteydenotto ASUSiin ei auttanut, sieltä sai vain englanninkieliset sekavat ohjeet Win8 levyimagen tekoon, ei palautus DVD-levyjen. Enpä ole ennen törmännyt näin onnettomaan palveluun. No 30 päivän palautusoikeus kannettavalla joten takaisin lähtee postimyyntifirmaan ja ostan jonkun muun merkin. Olen itse kasannut koneita ja asentanut käyttiksiä & ohjelmat omiin sekä tuttavien koneisiin ja ollut tekemisissä tietotekniikan kanssa 15-vuotta, miten tämä palautus onnistuu joltain mummolta, lapselta ym. Todella törkeän huonoa asiakaspalvelua ASUSilta.


      • Ei Aceria
        ei acer kirjoitti:

        Ei ainakaan aceria mulla laukes käyttökelvottomaksi kahdessa vuodessa. Lue tältä palstalta ongelma viestejä ni huomaat kuinka monessa on kyseessä Acer! Toshiba ja Fujitsu on toimintavarmoja ratkaisuja.

        Minulla kanssa Acer. Vuoden vanha ja ei muuta ku ongelmia. Näppäimet tippu, akku ei lataudu jne...


    • Laadukkaita ovat ainakin Lenovo, Dell, Asus, MSI. HP Probook Muutkin voi olla laadukkaita mutta noita on yleensä pidetty kestävinä.

    • Acerista, Packard Bellistä kannattaa ainakin pysyä kaukana. Ovat aikamoista kuraa. Acerin Travelmate on hieman laadukkaampi. Laadukkaita konemalleja on yleensä ne koneet, jotka on suunnattu yrityskäyttöön, eli Lenovo, HP Probook, HP Elitebook, DELL, Fujitsun voi myös laskea tähän listaan mukaan, tosin ainoastaan Lifebook sarjan koneet. Toshiba Satelite on perus halpis kannettava ei kannata odottaa ihmeitä siltä. Itse en ostaisi. Eli jos koneen saa reilun 300€:n hintaan, niin sen laatu on sen mukainen.

    • Parhaista parhain ko

      En nyt malta olla sanomatta... Kirjoittelen tässä Acer Aspirella, joka on ostettu, oliko 2005, tai jo 2004. Ja tätä on raahattu aika kovallakin kädellä, kaupungin ja mökin väliä. Joka väittää, että tämä ei ole kestämistä, puhuu roskaa. Ei ole mitään kokemusta aloittajan mainitsemista merkeistä, mutta tähän olen oppinut luottamaan. Tämä on myöskin ykkössijalla, kun joskus vaihdan.
      Vaihtoa ajatellen, miksi ne tekivät sen Windows 8:n sellaiseksi palikkaleikiksi? Käytän aina konetta hiirellä ja vältän ikuisesti näytön lääppimistä, joten jos Windos ei ala järjestelmäänsä kohentamaan, niin eihän sitä koneen vaihtoa voi koskaan tehdäkään. Ja tiedän, olen noita kommentteja lukenut: "jos haluaa saada Win.7:n version, on kiire vaihtaa". Mutta tässäpä ei ole mitään kiirettä. Kun on kunnon kone ja Win. XP:tä vielä päivitellään, niin mukava tässä on kirjoitella. Se on tämä kirjoittaminen enemmän kiinni korvien välistä, kuin koneesta :-)

    • Pelihullu1

      Näihin kysymyksiin on vaikea sanoa oikeaa vastausta kun jokaisella nuista valmistajista on niin paljon erilaisia malleja ja joukkoon mahtuu susimalleja ja sitten parempia kestävempiä malleja.

      Otetaan esimerkkinä HP. Silläkin on kestäviä pro/elitebook malleja joiden sanotaan olevan vankkoja ja hyviä mutta toisessa päässä sillä on viihdekannettavia kuten dv sarja joissa esiintyy paljon ylikuumentumista ja tämän takia se on helposti rikki meneviä. Voidaanko tämän perusteella sanoa että onko HP paska merkki vai ei?

      Sen mitä oon vuosia käyttäny huutonettiä niin yleensä siellä tuppaa olemaan eniten myynnissä pilalle menneitä hp:n lenovon ja fujitsun läppäreitä. Asuksesta ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin muista sekä lenovosta ja samsungista.

      Muutama viikko sitten joku linkitti minulle artikkelin missä mittailtiin läppäreiden kestävyyttä ja siinä sanottiin että Asuksella ja Toshiballa on pienin vikaprosentti huoltoon tulevista koneista. Kummallakin valmistajalla on 2 vuoden takuu joten ottaisin jommankumman näistä jos pitäis uutta läppäriä hankkia.

    • hyvalpa

      Jos tykkää, että Acer ei ole luotettavien laitteiden listalla, kannattaa muistaa, että PackardBell-laitteet valmistaa nimen omaan Acer.
      Hyvät ja halvat läppärit on yleensä vierekkäisillä hyllyillä.
      Kun hinta ratkaisee, täytyy katsoa ensin hyvien listoilta, mikä miellyttää ja sitten siirtyä halpojen kohdalle ja ottaa saman merkkinen, jonka ominaisuudet olisivat mahd. lähellä sitä hyvää ja miellyttävää mallia.

    • tuplavasikka

      PackardBell ja compaq ja asus on hyviä ja edullisii, :))

      • tuplavasikka

        mie kirjottelen täs compaq evo n610c win, xp ;)


    • Lasitaulu

      Laadukkuuteen kuuluu myös toimiva takuu. Jos nopea korjaus vikatapauksessa on tärkeä, kannattaa tämäkin ottaa huomioon. Parhaiten toimivat takuusysteemit taitavat olla Dellin ja Lenovon koneissa. Tarvittaessa huolto tulee paikanpäälle korjaamaan tai hakee ja palauttaa koneen.

    • Made in Germany

      Fujitsun tietyt Lifebookit ja kaiketi kaikki Celsiukset valmistetaan vielä Saksassa - ainoana merkkinä. Kyllä eron huomaa Made in China -kotimalliin.

    • Osta Apple

      Applen MacBook onparas peleissä ja surffaamisessa netissä mulla on Fujitsu toshiba acer ja Apple aplle on paras 5/5. Et tule pettymään

    • Levoiret

      Kannattaa ostaa i Mac
      Koska meillä on ollu sellainen jo 8 vuotta hyväkuntoisena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe