Soneran huijaus

mummikin

Meillä on käytössä vielä perikunnan nimissä lankapuhelin. Soneralta tuli kesällä ilmoitus, että heidän kanssaan voi tehdä sopimuksen, jolloin puhelut normaaleihin lanka-ja kännykkäliittymiin maksavat sunnuntaisin enintään yhden euron. Soitin Soneran asiakaspalveluun ja sovimme sopimuksesta, jonka jälkeen käytimme sunnuntaisin lankapuhelintamme ahkerasti. Seuraava puhelinlasku olikin sitten yllätys, lähes 200 euroa! Soitin taas asiakaspalveluun ja kysyin, kuinka noin iso lasku on mahdollinen, vaikka oli sunnuntaisopimus. Sieltä sanottiin, että he olivat kaksi kertaa soittaneet puhelimeemme, siksi ettei kyseistä sopimusta voikaan tehdä perikunnan nimissä vaan ainoastaan yksityishenkilö. Ihmettelimme, miksei kyseistä tietoa ole tarjouskirjeessä, johon se mielestämme kuuluisi ehdottomasti.
Nähtävästi heidän soittonsa ovat kestäneet vain kymmenisen sekuntia kerralla, sillä jos he olisivat soittaneet pidempään, niin hälytys olisi tullut kännykkääni. Olisihan sielä voitu postittaa myös kirje, postihan olisi tavoittanut meidät kuten laskukin. Olemme todella pettyneet Soneraan!!

7

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei "mummikin"

      Todella harmi kuulla tapauksestasi!

      Meillä on tosiaan euron sunnuntai-sopimus, ja se on määräaikainen sopimus, joten jo sen luonteensakin takia se tehdään vain luontaisen henkilön kanssa. Olet ihan oikeassa että tuosta olisi hyvä olla maininta myös tarjouskirjeessä, toimitan tästä toiveen eteenpäin.

      Eikö kännykässäsi näkynyt ollenkaan että olemme yrittäneet tavoitella? Huonolla tuurilla voi olla että yhteysnumerona on ollut meillä täällä väärä numero, muuten sen olisi pitänyt näkyä ihan siellä puhelimessa että meiltä on yritetty soitella.

      Tässä on sattumusten summa nyt kyseessä, ja ymmärrän että varmasti harmittaa. Lähetämme aina tilaus/kytkentävahvistuksen kun kytkemme päälle uusia palveluita/sopimuksia, sellaista ei sitten tietenkään tässä tilanteessa tullut, kun palvelua ei oltu kytketty päälle ollenkaan. Tottakai, tämä rajoitus olisi pitänyt tulla esille jo alkuperäisen puhelun aikana, eikä vasta jälkikäteen erillisellä soitolla, joka ei sitten edes tavoittanut.

      Melkein tekisin niin, että soittaisin asiakaspalveluumme vielä kerran, ja tekisin tuosta ihan reklamaation. En lupaa, että se välttämättä auttaa, mutta yrittänyttä ei laiteta.

      Kaikesta huolimatta mukavaa alkanutta vuotta,

      Tero@SoneraPartio

      • jantsu3

        Käytössäni on 24 mbits kuituyhteys ja nettitikku täydellä nopeudella ja 20 gigan rajalla. Sain kotiini kirjeen Soneralta jossa kerrottiin että taloomme on tehty linjamuutoksia jotka mahdollistavat 100 mbits nopeuden. Kyselin Soneran asiakaspalvelusta lisätietoja ja siellä nainen lähti puhelun aikana kysymään minulle tarkempia tarjoustietoja. Minulle tarjottiin 100 mbits yhteyttä sama käytössä oleva nettitikku paketti KotiTV palvelut ja maksan 30 euron kertamaksun digiboksista. Tämä kaikki luvattiin 10 euroa halvemmalla kuin nykyinen kuukausikustannus on. Kävimme tämän tarjouksen sisällön ja hinnan läpi pari kertaa jonka jälkeen sovimme että tilaus on nyt tehty ja asia lähtee eteenpäin. Nyt sitten muutaman päivän jälkeen ihmettelin kun mitään vahvistuksia tms. ei tule sähköpostiin. Otin uudelleen yhteyttä Soneran asiakaspalveluun ja tiedustelin tilauksen tilannetta. Nyt sitten minulle kerrottiin, että tarjouksen tehnyt asiakaspalvelija tarjosi pakettia hinnalla jolla sitä ei voi tarjota! Sitten minulle alettiin tarjoamaan samaa pakettia, mutta nettitikun pakettia riisuttuna ja hinta oli sitten tottakai kalliimpi kuin aikaisempi tarjoukseni. Pointtini on siis se, että Sonera antaa ensin katteettoman, hienon tarjouksen, ja sen jälkeen tarjous pyörretään ja tarjotaan "melkein samaa" ominaisuuksiltaan riisuttuna ja hinta korkeampana. Joskus sitten asiakkaat tuohon huijaukseen menevät koska ovat esim. kiinnostuneet nopeasta nettiyhteydestä. OLKAA TARKKOJA NÄIDEN SONERAN "HYVIEN TARJOUKSIEN" KANSSA!


      • mummikin

        Kiitos, vastauksesta!
        Äsken tuli Soneralta kirje, joka sisälsi puhelinlaskun lisäksi taas tuo "euron sunnuntai"-mainoksen eikä siinä vieläkään ollut mainintaa, ettei sitä voi solmia kaikkiin lankaliittymiin.
        Teillä oli kyllä ihan oikea numero, ette vaan olleet malttaneet soittaa kyllin kauan, että puhelunne lankapuhelimesta olisi ehtinyt siirtyä kännykkään, joten numeroa ei luonnollisesti näkynyt kännykässäni.
        Tämän harmittavan tapauksen takia olen rajoittanut merkittävästi lankapuhelimen käyttöä ja muutenkin luottamukseni Soneraan on aika lailla vähentynyt.


    • sonerapartio

      Heippa,

      Nyt kyllä ottaisin yhteyttä asiakaspalveluumme, pitäähän tähän nyt selvyys saada, jo ihan siitäkin syystä että pyrimme siirtämään aina lankaliittymät esim. omaisen nimiin, perikunnan nimillä emme niitä mielellämme pidä vaan liittymillä olisi hyvä olla omistajana luontainen henkilö (tai yritys).

      Samalla saatte selvitettyä tuon Euron Sunnuntaisopimuksen, ettei tarvi alkaa puhelimen käyttöä rajoittamaan :)

      Tero@SoneraPartio

    • Kyllästynyt soneraan

      Nyt kyllä vaikuttaa siltä, että huijaatte pahasti. Soitin teidän asikaspalvelunumeroon teidän mokienne takia ja multa veloitettiin siitä 4 euroa vaikka sen piti olla ilmainen numero. Ja siinä ei ollut vielä kaikki veloititte sen lisäksi myös palvelunumeron estosta 9.90? Ihmeen huijausta, en haluaisi olla tekemisissä enää teidän kanssanne missään tapauksessa, koska opiskelijabudjetilla en pysty leikkimään teidän kanssanne huijauspeliä.

      Olen kyllä yrittänyt selvittää asiaa teidän henkilökunnan kanssa, joka vaan ehdotti laskuerittelyä, joka olisi maksanut 9.90. Eikä hän yrittänyt edes ratkaista asiaa asiallisesti vaan kuulosti kyllästyneeltä ja ehdotti vaan tuota laskuerittelyä, joka olisi maksanut lisää rahaa. Vaikuttaa siltä, että tällaista tapahtuu teillä useamminkin.

      Aiemman liittymäni kanssa ei käynyt koskaan mitään tällaista ja olenkin vaihtamassa nopeasti ennen kun ehditte veloittaa lisää rahaa. En voisi kehua teidän toimintaa.

    • kusetettu2

      Moi. Sonera maksattaa vieläkin minuaa. Ostin Doro-puhelimen( koska siinä on hyvä kamera) v. 2012 maaliskuussa. Viimeisen laskun piti tulla maaliskuussa-soitinkin sinne. Yhä vaan laskua pukkaa.
      Älkää ikinä liittykö Soneraan ja TeleFinlandiin.

      TeleFinlandilta tuli hirveitä laskuja, joihin ei ollut mitään selitystä.
      Viime vuonna soittelin heille laskuista monta kertaa.
      Laskivat tarkemmin ja aina puhelinlasku aleni monta kymppiä.
      Nyt mulla on DND: n netti ja ostan kioskilta Saunalahden liittymiä puhelimeen.
      Saunalahden prepaid-liittymässä nimittäin näkee aina saldon kun puhuu tai lähettää tekstarin.

      • kusetettu2

        Anteeksi kirjoitusvirheet! DNA: n netti.
        Olin niin kiihtynyt ja vihainen, että tuli toinenkin kirjoitusvirhe, mutta asiani lienee tuli selväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe