Asunto Virosta

Eläkeläinen

Kuinka hankkia asunto Virosta ,aluksi vaikka vuokralle?Missä edullisinta ?

42

5570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietäjä

      Narvassa asuntojen vuokra- ja ostohinnat ovat moninkertaisesti edullisempia, kuin Tallinnan seudulla. Lisäksi ihmiset ovat ystävällisempiä ja maanläheisempiä, kuin pääkaupunkiseudun asukkaat, jotka ovat niin suurkaupunkilaisia, että.
      Aluksi kun asuu vuokralla, niin pääsee tutustumaan systeemeihin ja sittenpä voikin ostaa omakotitalon ja remontoida sen summalla, jonka pienuus naurattaa. Asumiskustannukset ovat Narvan seudulla edulliset, bonuksena tulee kivenheiton päässä olevat, Suomalaisen näkökulmasta lähes ilmaiset Venäjän markkinat.
      Etelä-virossa on myös kaikkien elinkustannusten taso kohtuu edullista, mutta ihmiset siellä ovat niin kuppikuntaisia, ettei sinne Suomalainen sopeudu.

      • muualle menijä

        Narvassa valtaosa asukkaista on venäjänkielisiä ja vironkieliset ovat vähemmistönä. Venäjän kielen taidosta on hyötyä, jos sinne muuttaa - ja jos ei osaa, niin se taas saattaa hankaloittaa eloa siellä.

        Itse en tästä syystä menisi Narvaan, vaan jonnekin muualle, missä kielen puolesta on helpompaa. Viroa olen opiskellut, venäjää en.


      • 1+14
        muualle menijä kirjoitti:

        Narvassa valtaosa asukkaista on venäjänkielisiä ja vironkieliset ovat vähemmistönä. Venäjän kielen taidosta on hyötyä, jos sinne muuttaa - ja jos ei osaa, niin se taas saattaa hankaloittaa eloa siellä.

        Itse en tästä syystä menisi Narvaan, vaan jonnekin muualle, missä kielen puolesta on helpompaa. Viroa olen opiskellut, venäjää en.

        Tilastojen mukaan Narvassa on äidinkielenään viroa pyhuvia vähemmän kuin koko Suomessa ruotsinkielisiä.
        En muuttaisi Itä-Viroon kirveelläkään. Olen asunut nyt nelisen vuotta Virossa. Aluksi vuokrasin omakotitalon Tallinnan kupeesta. Sitten asuin 1,5 vuotta Tallinnassa, sielläkin on yllättävän paljon venäläisiä, nyt olen asunut talven Haapsalussa matkaa Tallinnaan on 100 kilometriä, voin suositella paikkakuntaa.
        Täällä asuu paljonkin Suomalaisia, tosin taitaa suuri osa käyttää asuntojaan vain kesäisin. Ymmärrän viroa melko hyvin, mutta tämä Haapsalu on ensimmäinen paikka, jossa pääsen yrittämään viron puhumistakin.


      • XLmen
        1+14 kirjoitti:

        Tilastojen mukaan Narvassa on äidinkielenään viroa pyhuvia vähemmän kuin koko Suomessa ruotsinkielisiä.
        En muuttaisi Itä-Viroon kirveelläkään. Olen asunut nyt nelisen vuotta Virossa. Aluksi vuokrasin omakotitalon Tallinnan kupeesta. Sitten asuin 1,5 vuotta Tallinnassa, sielläkin on yllättävän paljon venäläisiä, nyt olen asunut talven Haapsalussa matkaa Tallinnaan on 100 kilometriä, voin suositella paikkakuntaa.
        Täällä asuu paljonkin Suomalaisia, tosin taitaa suuri osa käyttää asuntojaan vain kesäisin. Ymmärrän viroa melko hyvin, mutta tämä Haapsalu on ensimmäinen paikka, jossa pääsen yrittämään viron puhumistakin.

        Ite kuvittelisin Haapsalun aika kylmäksi paikasi talvella, tai ainakaan en testaisi, onko se kylmä vai ei. Kyliltä katsoen on 180 astetta pelkkää merta, jossa tuulensuojana on ainoastaan kuivuneita kaisloja. Mutta eikös pohjoisen poika pärjää missä vain..


      • turriisti
        1+14 kirjoitti:

        Tilastojen mukaan Narvassa on äidinkielenään viroa pyhuvia vähemmän kuin koko Suomessa ruotsinkielisiä.
        En muuttaisi Itä-Viroon kirveelläkään. Olen asunut nyt nelisen vuotta Virossa. Aluksi vuokrasin omakotitalon Tallinnan kupeesta. Sitten asuin 1,5 vuotta Tallinnassa, sielläkin on yllättävän paljon venäläisiä, nyt olen asunut talven Haapsalussa matkaa Tallinnaan on 100 kilometriä, voin suositella paikkakuntaa.
        Täällä asuu paljonkin Suomalaisia, tosin taitaa suuri osa käyttää asuntojaan vain kesäisin. Ymmärrän viroa melko hyvin, mutta tämä Haapsalu on ensimmäinen paikka, jossa pääsen yrittämään viron puhumistakin.

        Kyllähän siellä Haapsalussakin on enemmistö venäläisiä. Kävimme lomareissun siellä ja ei kyllä innostanut mikään, oli semmoinen ruhjula. Vuokrasimme polkupyörät ja ajelimme ympäriinsä koko kylän ja rakennuskanta näytti ihan aito venäläiseltä. Poikkeilimme kahviloissa, joita ei tosin montaa ollut. Työntekijät kahviloissa oli venäläisiä, samoin haapsalun kylpylässä kaikki työntekijät olivat venäläisiä. Ei sillä etteikö saisi olla. Minun puolesta vaikka turkkilaisia.


      • tiatoo
        turriisti kirjoitti:

        Kyllähän siellä Haapsalussakin on enemmistö venäläisiä. Kävimme lomareissun siellä ja ei kyllä innostanut mikään, oli semmoinen ruhjula. Vuokrasimme polkupyörät ja ajelimme ympäriinsä koko kylän ja rakennuskanta näytti ihan aito venäläiseltä. Poikkeilimme kahviloissa, joita ei tosin montaa ollut. Työntekijät kahviloissa oli venäläisiä, samoin haapsalun kylpylässä kaikki työntekijät olivat venäläisiä. Ei sillä etteikö saisi olla. Minun puolesta vaikka turkkilaisia.

        Turriisti ei osaa erottaa kieltä ja kansallisuutta. Niinhän Suomessakin asuu 300 000 ruotsalaista. Haapsalussa ei varmaan ole montaakaan venäläistä. Venäjänkielisiä virolaisia on mutta ei puoltakaan siitä mitä on Tallinnassa (siis prosenteissa).


      • SELITYS
        tiatoo kirjoitti:

        Turriisti ei osaa erottaa kieltä ja kansallisuutta. Niinhän Suomessakin asuu 300 000 ruotsalaista. Haapsalussa ei varmaan ole montaakaan venäläistä. Venäjänkielisiä virolaisia on mutta ei puoltakaan siitä mitä on Tallinnassa (siis prosenteissa).

        Virolaisena voin sanoa, että ns. venäjänkieliset virolaiset ei ole virolaiset vaan venäläiset jotka asuu virossa.


    • TIESITKÖ TÄTÄ

      Kotitalousvähennyksen voi tehdä muun muassa asunnon remontoinnista. Tämän vuoden alusta vähennyksen voi tehdä myös silloin, kuin työ on tehty toisessa ETA-valtiossa. Näin ollen suomalaisen veronmaksajan Virossa oleva vapaa-ajan asunnon maksetut työt ja palvelut voidaan vähentää verotuksessa samoin ehdoin kuin ne olisi tehty Suomessa.

      Vuoden 2013 alusta voimaan tullutta muutosta sovelletaan taannehtivasti siten, että verovelvollinen voi saada toisessa ETA-alueen valtiossa suoritetusta työstä vähennyksen jo 1.1.2007 lukien vähennyksen muiden edellytysten täyttyessä, kerrotaan Verohallinnon sivuilla.

      Vähennyksen voi tehdä esimerkiksi asunnon remontoinnin, hoivatyön ja siivouksen kuluista. Vuonna 2013 voi vähentää 15 prosenttia maksetuista palkoista sekä palkan sivukulut tai 45 prosenttia yritykselle maksetusta työkorvauksesta. Verovelvollisen maksimivähennys on 2 000 euroa eli pariskunnalla yhteensä 4 000 euroa. Omavastuu on 100 euroa.

    • tomas5

      Mitä etelämmäksi menee sitä edullisempaa......Latvian pohjoisosassa erityisen edullista

      Virossa suosittelen keski - ja länsi Viroa....ja kaupunkeja....

      • ksusha

        Totta osin.
        Etelässä ja Saaremaalla on edulliset hinnat noin kaupoissa mutta kiinteistöt ja vuokrat- se onkin toinen juttu. Kovasti näyttää ihmiset pelkäävän Itä- Viroa, Narvaa ym. Enpä pelkäisi. Sieltähän voi jopa löytää vaikkapa uuden kumppanin vanhoille päivilensä. Itse olen opetellut sekä viron että venäjän kielen vanhempana, ei ongelmia. Ihmisten ystävällisyys korvaa puuttuvan kielitaidon.
        Pohjois- Latvia voisi tosiaan olla hyvä paikka ja varmasti ainakin edullinen.


    • vlmr

      Itse asun Laulasmaalla. Kaikki tarpeelinnen on lähellä ja hinnat on edulliset. Golfkentta, satama, Spa, Kaupat, ravintolat. Kuitenkin rauhallinen ja yksityinen paikka. http://www.tori.fi/vi/13090224.htm

      • 222333

        Kun ajaa Keila-joensuun kylästä mistä se tie huononee(repaleinen päällyste erityisesti reunoiltaan) sen jotain 5km, niin on se hämmentävää kun metsästä yhtäkkiä pöllähtää kylä missä näyttää ihmisiä olevan liikkellä, ja se iso valkea uusi koulurakennus ja vanhempia jotain teini-ikäisiä lapsiakin parveilee kevyen liikenteen tiellä, elikkä lukioasteinen koulu se kuitenkin. Myös pieni kaupparakennus siinä uusi ja baari ja biljardi siellä. Se laulasmaan joku kylpylähotelli siellä on, ja taitaa se jossainmäärin työllistävä olla. Mutta on siitä eteenpäin Kloogarannan kylässäkin ennen paldiskin maantietä kauppa. Erikoista tämä sikäli, kun meillä on nää kaikki kyläkaupat lakkauttaneet ja koulutkin, ja nää on täällä siis vielä uusia rakennuksiakin. Tallinnasta käsin tein viime syksynä pyörälenkkejä Keila-joensuun kylästä eteenpäinkin laulasmaalle, ja kerran kävin Paldiskin kaupungissa asti. Se tie vaan huononee Keila-joensuun kylästä eteenpäin, mihin asti se on kyllä hyvää eikä paljon raskasta liikennettä, Vääna-joensuun kylään asti onkin Rocca maren ostareilta leveä uusi pyörätien pätkä jotain 17km.

        Minä en kyllä pikkupaikkakunille menisi asumaan, toki jotkut kyllä tykkäävät sellaisesta hyvinkin. Tallinnan keskustassa saa olla rauhassa ihmisten seassa, ja kaikkea on heti saatavilla. Mulla on uusi kämppä keskusta-alueella ja aina silloin tällöin Tallinnassa olen, kesällä kuukaudenkin kerrallaan nyt kun viime kesänä näitä pyörälenkkejäkin aloin tehdä.


    • KoigiVald

      Asun kesivirossa pienellä paikkakunnalla täältä saa kerrostalosta asunnon ostaa 3h keittio 500 eur

      • köikonkohal

        Tää keskustelu koskee suomalaisten eläkeläisten viroonmuuttoa, ei eestipummien viimeistä hengiltäjuomisasuntoa.


      • KoigiVald

        Olen puoliksi Virossa Suomessa asuva eläkeläinen, en pummaa enkä juo, suosittelen Viroa olen 20 vuotta asunut.


      • KattoPäänPäälle

        Missähän kunnossa 500 eskon asunto on


    • KoigiVald

      Kunnossa on viemäri ja tuomari, lämpoä tarjoo keskuslämmitys, kaipaa pientä pintaremonttia!

    • KarjalastaKajahtaa

      Minä tahdon Virosta kunnon kännikämpän mieluumin saunalla jossa olisi selänpesiät valmiina!

    • Dimka

      Jõgeva paras edullisista. Ostin 2004 ekan Viron kämppäni sieltä. Vähän sipuleita bonuksena. Itä-Viro täynnä niitä!

      • pillev

        Ei tulisi mieleenkään väittää vastaan noin vakuuttavia suositteluja.


    • Miliisi

      Onko Virossa mafia?

      • voro_voro

        Jos suomalainen omistaja niin kaikki virolaiset ovat mafiosoja ja vandaaleja.


      • Miljonäärii

      • veropakolainen

        Niin tässä kaveri jonka kirjat Lontoossa mutta bissnekset muualla
        Minkähän vuoksi?


    • 12121212
    • AsontoOmaksi

      3h keittö 76 m3 500eur kyllä asuminen on kallista.

      • P.Aukinen

        On todellakin, mutta minkas teet......


    • PuuteJaKurjuus

      Olis tarve löytää Virosta panokämppä kiireesti!

    • kävisiellä

      En suosittele. Raiskaavat jo katseellaan virolaiset - ja perheen pienimmät

      • Kiiima

        Viron kiimaset naiset raiskaavat kyllä, eipä haittaa, olen tottunut siihen.


      • Kuustuumaa
        Kiiima kirjoitti:

        Viron kiimaset naiset raiskaavat kyllä, eipä haittaa, olen tottunut siihen.

        Kaikkeen tottuu


    • Pauli-

      Ei Viroon, sielä kaikki puolet kalliinpaa kuin Suomessa...
      ja mikään ei toimi.

    • Posio

      Kuka uskaltaa Virossa asua? sielähän on MAFIA !

    • Warowainen

      Kuka yleensä uskaltaa matkustaa Viroon, eikö se ole VAARALISTA

    • Pelottaa

      Pitääkö olla turvamies matkassa kun käy Virossa päivämatkalla?

      • Politsei

        Pitää olla kaksinkappalein ja kovat piipussa, on se niin mafian maa!


    • pättid

      Asuntoja

      Www.kv.ee

    • TosiOn-

      Asunnot on puolet kalliinpia kuin Suomessa !

      Ja puolet turvatomimpia !

      • Odav_kallis

        TosiOn- kommentissa puolet on totta.


    • Waro

      Virossa mafia toimii, olkaa varovaisia!

    • Kontrolli
    • kuka.vittu.kalliisti

      Liettua on se edullisin maa baltiasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      13
      1327
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1257
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1225
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1136
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe