Samsung galaxy xcoverin akku ei lataa täyteen

adrhbr

Eli siis otsikossa ongelma kiteytettynä. Laitoin laturiin mutta akku ei lataa täyteen vaikka tuo ilmoittaakin että olisi täynnä vaikka ei ookkaan. Äskenkin huusi ladattua mutta kun otin pois laturista ja laitoin takaisin niin näytti 35% ja taas vähän ajan päästä huutaa ladattua. Mikä on vikana?

52

9904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jtddrtjdrt

      Jos ei nollaukset auta niin rautavika. Jos takuu on mennyt umpeen --> uusi puhelin.

    • pipa1243

      Mulla on nyt 3 uusi coveri, kahdesta edellisestä mennyt latausreikä rikki, niin että ei enää ladan puhelinta. Nyt tämän uusimman sain tasan vk sitten ja huomasin saman, että puhelin ilmoittaa olevansa täynnä, otan piuhan irti niin tolpat laskee samantien alas. Tietskan usb-johdolla saan ladattua täyteen. Muutenkaan tässä ei akku kestä yhtään, eilen otin aamulla 10.00 pois latauksesta. 16.00 oli akku tyhjä (ei ole sovelluksia tai muitakaan auki) latasin puhelimen täyteen illalla, ja yöllä jo heräsin siihen että akku lähes tyhjä. Nyt näyttö tummana ja sammuu mikä hetki tahansa.. Perhana!

      • xCover testiukkelimi

        Sama homma itsellä.. Akku ei lataudu täyteen, jos puhelin on päällä. Mun täytyy aina loppulatauksen ajaksi sammuttaa puhelin, jolloin se ihan oikeasti lataa täyteen :). Toimiskohan vastaava sullakin, vai vieläkö 7kk jälkeen käytät Galaxy xCoveria? Netistä löytyy myös muitakin keskusteluja aiheesta, kun jotkut ovat xCoveristaan vastaavaa ominaisuutta ihmetelleet.


    • adrhbr

      Huomasin että ku käytin puhelinta pois päältä ja laitoin takas päälle nii tolpat nous täyteen ja puhelin ilmotti 100% mutta ei pidä paikkaansa koska akku ei kestä tuntiakaan ilman että alkaa ilmottaa et akku on tyhjä. Mulla ei ees tietsikallakaan ladannu täyteen...

    • db db

      Nokian kännykässä teki tuon vian ja akussa vika.

    • harmittaapuhelin

      tietääkö joku täällä että mitä sen latausreiän korjaaminen maksaa ja onko se edes mahdollista? itsellä sama vika välillä sain toimimaan nyt en enään millään.

    • pleijjeri1

      Mulla on ihan sama ongelma. Akku ei lataudu 50% enempää, ja tyhjenee samantien.... Tekis mieli heittaa seinään koko p*ska

      • sama vika S2

        samsung ei osaa tehdä akkuja eikä latureita ei niiden liittimiä,se on nähty jo moneen kertaa


    • helppo juttu

      Ota akku hetkeksi irti puhelimesta. Auttoi ainakin mulla !

    • Ei toimi, ei...

      Itellä ihan sama juttu ku kaikil teist, mut onko kukaan huomannu samaa ku mä?
      Akku on hieman paisunut keskeltä ja ei meinaa sovittua sille tarkoitettuun koloon.

      • ToimiiEiToimi

        Sama homma täällä. Joko on puhelin paloina lattialla?


    • xcover1

      Mulla on samainen ongelma, lataa 47% asti sit ilmottaa täyttä. Muutaman tunnin päästä akku loppuu kun seinään ja kuumenee nopeesti

    • ksjdkasjdlaks

      Sama täällä! Pistän lataukseen, vähän ajan päästä ilmottaa, että akku on muka ladattu täyteen, otan piuhan irti niin tolpat laskee ja akkua onkin jäljellä joku 30-40 prosenttia.

      Mitä mää teen? :(

    • Kokeile akun pois ottoa. Jos ei auta niin itse kokeilisin tehdasasetusten palautusta.

    • mminna1

      Mulla sama ongelma? laturin johto pitää olla tietyssä asennossa että lataa ja välillä kun kattoo latauksessa puhelinta niin se on sammunut tai ei ladannut yhtään. usb johdolla sama ongelma. ajattelin kun rahaa tulee ostaa tommosen tehoakun http://www.teleputiikki.fi/tehoakku-samsung-galaxy-xcover-s5690-w-i8510-s5820.html jos tosiaan on akussa vika.. ärsyttää. kerran oli koko päivän ja yön kännykkä latauksessa, ja kun aamulla otin pois niin heti tuli lataa akku ja näyttö ihan pimeeks.. kaiken muun paitsi akun kestävä xcoveri!

    • ikäväsanoafakta

      Huono laatu vaan tekee kaikenmoisia kummallisuuksia..

    • gfdd

      Mullakin lataa kerralla vain johonkin 86%, mutta toisaalta lataan puhelinta joka tapauksessa joka yö, että aika sama.

    • Koigga

      Mulla teki xCover saman. Otin akun pois ja huomasin, että on pullistunut. Ei auta kuin akun vaihto.

      • Nopeasti

        sampat vaihtoon ennen kuin poksahtavat korville. Samsung ei tuota laatua.


    • ilolintu1

      Mulla on kans sama ongelma et lataa noin 80%, mulla toimii kuitenki kun menee kellovalikkoon ja jättää näytön päälle niin lataa sen 100%, muuten ei oo puhelimessa eikä akussa vikaa kun kestää kuitenki sen vajaa 3 vuorokautta jos nettiä ei selaile

      • Nokiaan paluu edessä

        Akkukin tuli uusittua mutta ei lataa ennekuin ottaa akun pois hetkeksi.....takuu huoltoon siis jos siitä mitään iloa on


      • xCover testiukkelimi
        Nokiaan paluu edessä kirjoitti:

        Akkukin tuli uusittua mutta ei lataa ennekuin ottaa akun pois hetkeksi.....takuu huoltoon siis jos siitä mitään iloa on

        Itse kerroin oman kokemukseni ylempänä. Ajattelin, etten edes yritä tapella huoltoliikkeen kanssa, koska Nokialaisten ajalta huonoa kokemusta huoltopalveluista. Ajattelin jatkossakin toimia niin, että lataan puhelimeni siten, että loppulataus puhelin suljettuna. Ilmeisesti xCoverissa (ainakin ykkösversio) jonkunlainen ominaisuus, ettei akku lataa puhelimen käynnissäoloaikana koskaan täyteen, vaan puhelin sammutettava, jolloin lataa aidosti täyteen. Löytynee lisätietoja haluaville lisätietoja, kun lyö googleen hakusanoja, että "Galaxy xCover ei lataa täyteen".


    • xCover testiukkelimi

      Tänään sain takuuvaihdetun xCover ykkösversion huollosta. Näyttäisi toimivan paremmin tuon lataamisen suhteen. Optima Service laittoi suoraan takuuvaihtoon, kun vein puhelimen huoltoon.

    • hippi1971

      Meillä pojan puhelin kesti vajaan vuoden. Tuli lataus-ongelma, ja uusi puhelin tilalle, nyt 2 viikkoa eikä uusikaan puhelin ota virtaa. Ollut nyt 1 h latauksessa ja vaan 1 prosentti??? Outo ilmiö. Täytyy varmaan taas viedä huoltoon. Tosin ei ruvennut lataamaankaan ennenkuin otti ajun irti ja pikkasen väänsi latausjohtoa.

    • fsdd

      Tuo muuten toimii, että menee "kello" valikkoon, jätät sen auki ja sitten laitat puhelimen latautumaan. Itellä tulee ainakin 100% oikeasti..

      Heti jos alkaa tekemään jotain muuta puhelimellä, niin ilmoittaa aika nopeastikin, että akku täynnä vaikkei oikeasti siis taida olla. Huomioikaa myös, että yläkulmassa olevasta "pallosta" saa näytön himmennettyä, joten sitä voi pitää helposti yölläkin siinä tilassa.

      No ei se puhelin kuitenkaan täydellinen ole, mutta itse on ainakin häirinnyt eniten liian nopea akun kuluminen, ja tämä auttaa siihen..

      • egfds

        Mikä on muuten ylipäänsä kyseisen valikon tarkoitus, kun sitä ei ikinä oikeastaan käytä? Kun kello ja päivämäärä isolla, onko se virallinen "pääikkuna" vai?


    • Kyseisessä kello kohdassa on yleensä herätys ja sekuntikello toiminto.

    • Paskaxcover

      Mullakaan ei kestä akku pitkään ja ei lataa täyteen. Tekisi mieli rikkoo koko paska. ._.

      • ????

        Kuinkas vanhoja puhelimia täällä ihmisillä on, kun nyt oma kaksi vuotta vanha puhelin on alkanut temppuilemaan samalla tavalla aivan lyhyen ajan sisään. Asesuksista Akun käyttö ilmoittaa ajaksi n.4h kun on ladannut akun täyteen. Onko akku vaan väsähtänyt vai onko joku muu häikkä tullut puhelimeen. Ohjemistopäivitystäkin kokeilin.


    • ok..kso

      Joo kahden vuoden vanha xcover ja nyt tämä akku ongelma.... hyvä puhelin muuten on ollut... mutta mahtaako tämä vika korjaantua jos ostaa uuden akun saa 20 ja xcover 2 saa 200 kumpi kampi

      • ????

        Tilasin uuden akun kun puhelin toiminut muuten moitteettomasti ja olen siitä tykännyt. Verkkokaupan palautteissa kyllä kehuskeltiin miten puhelin kuin uusi uuden akun myötä. Tiedä häntä. Joskus ennen älypuhelinaikaa ostin vanhaan Nokialaiseen perus tarvikeakun joka kesti noin kuukauden. Toivottavasti nyt kestää taas kaksivuotta niin voi vaikka silloin sitten harkita puhelimen vaihtoa.


    • Ei ne näköjään kestä

      Samaa vikaa on minunkin puhelimessa. Akku tyhjenee melko äkkiä, verrattune mitä uutena teki. No aikaisemmin kyseinen vika ilmeni Nokialaisessa ja akun vaihdolla selvisi viasta. Nyt tilasin uuden akun Xcoveriin ja sama vika näyttää olevan uuden akunkin myötä.
      Pientä vikaa ilmennyt alusta alkaen minun kinuskilaitteessa. Ei ne Kiinalaiset saa p.....le tehtyä mitään kunnolla. Osaavat näköjään optimoida raudan iän melko lähelle takuu aikaa eli kahta vuotta ja uusiksi menee sen jälkeen. Ei ihme, että niillä pysyvät myyntiluvut korkeana, kun kahden vuoden välein joutuu väkisin vaihtamaan uuden koneen, siis ylipäänsä lähes kaikessa mitä ne tekevät.
      Kannattaakohan tuota lähettää huoltoon vai mitä sille tekee? Ei se kuitenkaan lataa akkua enää täyteen ja työkoneena laite yrityskäytössä, muuten ollut kestävän oloinen.

    • Kokeile tehdasasetusten palautusta.

      • ...

        Ei auta tuo tehdasasetuksiin palauttamine, ja vaikka käyttäsit huollossa nii ei se toimi siltikkään. Paska mikä paska!


      • Harmistunut
        ... kirjoitti:

        Ei auta tuo tehdasasetuksiin palauttamine, ja vaikka käyttäsit huollossa nii ei se toimi siltikkään. Paska mikä paska!

        Mulla lähti reilun vuoden vanha puhelin just huoltoon. Myyjä sanoi että todennäköisesti tulee uusi tilalle. Meillä on ollut monen monta samsungin puhelinta ja kaikki on pelittäneet. Tässä Xcoverissa tuntuu nyt olevan tämä tyyppivika. Olen kuullut että muillakin samanlaisia ongelmia sen kanssa. Ei kyllä näitä kommentteja lukiessa ole kovin optimistinen olo vaikka saisi uuden tilalle. Kai se on hommattava toisen merkkinen kunhan takuu umpeutuu.


    • Ihmeellistä

      Minulla oli samanlainen ongelma xcoverissani: akku ei latautunut täyteen. Puhelin oli vuoden päivät kaapissa. Pari päivää sitten palautin xcoveriin tehdasasetukset ja tein ohjelmistopäivityksen. Akkua en vaihtanut uuteen. Nyt puhelin toimii taas moitteettomasti.

    • Jshz

      Ja jos xcover2 tuntuu syövän akkua nopeasti, kannattaa katsoa ettei Maps oo turhaan auki..

    • Ei se mapsin pitäisi viedä kovinkaan paljon virtaa vaan enemmänkin gps, wlan.

      • Jshz

        Mä oon ymmmärtänyt, että se latailee karttoja vaikkei gps olisi edes päällä. Itse huomasin myös eroa, kun otin sen pois taustalta.


    • Ei se itsekseen lataa karttoja ainakaan minulla.

    • Coveristi MJ

      Tänään tuli galaxy x coveriin ohjelmistopäivitys, jonka jälkeen latasin puhelimen ja täyteen meni, siis 100%. Eipä ole yli 80% mennyt kuukausiin.

    • 7+9

      Itselläni ei myös akku ladannut koskaan täyteen.Aina kun otti laturin pois luurista ja pisti takaisin niin näytti jotain 30-50% lukemaa vaan.Tätä kesti monta kk.Mutta eilen ratkasin ongelmani,kiitos internetin.

      Pääsin ongelmastani eroon niin että annoin puhelimeni mennä tyhjäksi niin että se sammui.Ja aina kun se sammui niin käynnistin sen ja annoin sen taas sammua.Tein tuota niin monta kertaa että se ei mennyt enää päälle.

      TÄMÄN jälkeen pistin puhelimeni tietokoneen kautta latautumaan usb-johdolla(tästä en tiedä onko sillä merkitystä että lataatko tietokoneen vai laturin kautta).Kun akku on täynnä niin huomasin että se oikeasti olikin 100% täynnä.Ja EN siis pistänyt puhelinta päälle latausajaksi.Eli puhelin pois päältä.

      Jos et tee tuota vaihetta että "käynnistät luuria ja annat sen sammua" montaa kertaa peräkkäin niin kauan että luurisi ei mene päälle enään niin et pääse ongelmastasi eroon.

      Huomasin että jos annat puhelimesi sammua vain kerran kun siitä on loppunut akku ja sitten kun tunget latauspiuhan kiinni (silloin siis kun puhelin on sammuksissa) niin näyttöön tulee akun kuva ja se ei sen kuvan perusteella lähde ihan alusta asti lataamaan.Mutta kun teet kuten neuvoin että veät sen akun IHAN tyhjäks niin sitten se alkaa lataamaankin sitä akkua ihan alusta alkaen :)

      Jouduin 1-3 kertaa päivässä lataamaan akkuani ennen tätä konstia.Nyt mennään jo toista päivää samalla akun latauksella!

      Toivottavasti tästä on apua teille ja toivottavasti saitte selkoa ohjeestani :)

    • Kake Ki

      Jep, myös minä latasin keskiviikkona tulleen ohjelmapäivityksen ja nyt akku latautuu täyteen. Pidän yön laturissa ja ennen päivitystä aamulla oli n 75% virtaa ja nyt olen ladannu kaksi kertaa tuon ohjelmistopäivityksen jälkeen akun ja molempina aamuina näyttää 100%. Hyvä juttu.

    • Coveristi

      Jo vain auttoi mullakin tuo ohjelmisto päivitys hieman edellä mainittuun ongelmaan mutta täytyypäs kokeilla tuota ihan täysin tyhjäksi vetämistä. Kuukausia olen taistellut lataus probleemin kanssa ja noitunut tuota p**** puhelinta. Ei oikein voi matkapuhelimeksi kehua jos pitää laturin nokkaan päästä neljän tunnin välein, ennen ruokataukoa on töissä laitettava jo piuhan nokkaan ja kotiin mennessä jo huutaa virtaa ja sitten vielä yöksi töpseliin.....Älylaatua ovat

      • rouva e

        Samat vaivat on mulla. Lisäpulmana mm.kuvagalleria, joka huutaa olevansa täysi, mutta josta ei saa siirrettyä kuvankuvaa mihinkään. Piuha ei toiminut edes liikkeesä. Alun tyytyväisyys on vaihtunut sietämättömään pattitilanteeseen.


    • huilahuilaxcover

      hei mulla oli sama ongelma, kunnes huomasin että kannattaa käynnistää puhelin uudelleen heti latauksen jälkeen niin saat oikean akkumäärän (=

    • Synttärilahja nyyh

      Just kun takuuaika loppuu, Xcoveri lopettaa akun lataamisen!

      • synttärilahja nyyh

        Kiitos vapunen!
        Ostopäivä oli 2.7.2012 ja puhelin lopetti lataamisen 9.7.


    • Eli puhelin toimi siis 2-vuotta kunnes rikkoutui?

    • Synttärilahja nyyh

      Ei ladannut akkua täyteen enää maaliskuussa. Luulin vian olevan laturissa, ostin uuden laturin, ei saatu akkua täydeksi silläkään. Kolmas laturi ja sama juttu. 9.7. ei lataantunut enää yhtään.

    • xcoveronhuono

      itellä xcover2 ja kun laittaa laturiin niin se ei lataa yhtään tietääkö joku vikaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe