pms pahoinvointi.. lääke?

öklöällö

Saako pms oireisiin jotain lääkettä? itellä enne kuukautisia ja "hedelmällisimmän" viikon aikana huonoa oloa.. välillä iha järkkyä, joka lamauttaa ihan.
Kuulin että kaverin kaveri oli pms päänsärkyihin saanu jotain lääkettä gynekologilta.
Puhuin tk. lääkärin kans ja se ei oikeen uskonu ja sano että kun oon syöny pillereitä, ni se o vähä sama asia.
Ei raskis yksityiselle mennä ennenkuin tietää onko se ees mahollista..

10

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äklöällö

      Jaaaa nostetapa jos nyt jollain ois keino..

      • tyyt.Cipralexiin

        Minulla auttaa SSRI-lääke, nimenomaan PMS:n kirjoitettu, eli en syö sitä jatkuvasti,


    • 18-11

      Hieronta! Pelkkä hierontaa auttaa.
      Eli viikkon ennen hieroo alaselkä, alavatsaa ja reidet.

    • suklaata kipuun

      Tummaa suklaata kannattaa syödä;)
      Minulla on aina kaapissa vähän suklaata (tummaa) siltä varalta että tulee oireita.

    • Hieronnasta
    • Omat/ ostohormonit

      Jos siis syöt e-pillereitä, niin ne hormonitkin tulee niistä. Kokeile vaihtaa pillerimerkkiä.

      • äklöällö

        - syklaa nyt kaapisa.. Paljonko sitä syöt?
        - cipralexia 20mg syöny muutaman vuojen.. Nyt vähitellen vähentäny 10mg menossa koska haluan tietää onko se syy mun tunteettomuuteen.. Ommaan mieheeni.
        - olen elämöni aikana syöny montaa pilsumerkkiä... Nyt kun alotin taas kokeeks.. Ekasta tuli viikon kestävää pääkipua.. Nyt on toinen merkki menossa... Jotain uutta ilmeisesti. Edelkeen välillä ällöä.


      • Örps
        äklöällö kirjoitti:

        - syklaa nyt kaapisa.. Paljonko sitä syöt?
        - cipralexia 20mg syöny muutaman vuojen.. Nyt vähitellen vähentäny 10mg menossa koska haluan tietää onko se syy mun tunteettomuuteen.. Ommaan mieheeni.
        - olen elämöni aikana syöny montaa pilsumerkkiä... Nyt kun alotin taas kokeeks.. Ekasta tuli viikon kestävää pääkipua.. Nyt on toinen merkki menossa... Jotain uutta ilmeisesti. Edelkeen välillä ällöä.

        Osta luontaistuotekaupasta Valmarinia. Auttaa ainakin mulla pms-pahoinvointiin.


    • Päivänkakkara

      Itsellänikin on ollut oksentelua ja ahdistusta, hermostuneisuutta jne. toisen munasarjan poiston jälkeen. Minulle määrättiin keltarauhashormonia, sillä nuo oireet viittaavat sen vajaukseen. FSH homronitaso mitattiin, joka kertoo enemmän estrogeenituatannosta ja se oli normaali eli ei ennenaikaisia vaihdevuosia. En ole vielä aloittanut, joten en voi sanoa toimiiko. Lisäksi gyne sanoi, että voi mennä useampi kuukausi, että auttaa. Suosittelen pätevällä gynellä käyntiä.

      • äklällö

        Onkohan päivänkakkaralla auttanut? Tuli taas valvottua yö.. Ja kun pikkuhiljaa ois uni tullu niin poika valvotti.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe