Olisko Pieksämäel mitään harrastusta ,kun mulla ei oo muuta

Jotainfiksua?

kuin tää suomi24 palsta.
Olen absolutisti,joten viinanjuonti tai baarit ei ole hyvä ehdotus.
Jalkapallo tai jääkiekko ei ole koskaan kiinnostanut,vaikka isukki pienenä poikana yritti niiden pariin viedä.

21

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runoilu?

      ❤ Voi olla myöhäistä
      Pitäisi välittää,
      sillä jokainen lähtö saattaa olla viimeinen.
      Pitäisi tuntea ikävää,
      sillä jokainen hyvästijättö voi olla ikuinen hyvästi.
      Pitäisi rakastaa, välittää ja ikävöidä,
      sillä jo huomenna kaikki saattaa olla myöhäistä. ❤

    • konttarilaane

      jos kamppailulajit kiinnostaisi yhtään niin pieksämäellä on hyvä tarjonta! judo, taekwondo ja lukkopaini
      kahta jälkimmäistä voin henkilökohtaisesti suositella :)

    • äläalamulle

      Kävele, pyöräile, mene tanssikurssille, hiihdä, luistele,juokse, pelaa salibändiä, sulkapalloa, ym vi..tu niskasta kiinni ja toimi.

    • Neuvonantaja

      Suunnistus
      Judo
      Taekwondo
      Biljardi
      Shakki
      Tanssi
      (TAI)
      Opettele HTML-koodaus ja ala kirjoittamaan artikkeleita Wikipediaan.
      Metsästys
      Historian opiskelu
      Kielten opiskelu
      Filosofian opiskelu
      Iltalukio
      Valokuvaus

      On täällä muutakin sitten...

    • MukaanVaanTutustuun

      Seurakunnassa löytyy porukkaa moneen lähtöön.

      • ilosanoma6534

        joo meil on oikeesti tosi rento meininki eikä haittaa jos et usko jumalaan opit kyllä pian ;)


      • mietitys1
        ilosanoma6534 kirjoitti:

        joo meil on oikeesti tosi rento meininki eikä haittaa jos et usko jumalaan opit kyllä pian ;)

        Kyllähän luterilaisetkin kastaa lapsensa,joten jotakin jumalaan uskomista kai täytyy olla vai onko se joku perinne,tapa?
        Siis sehän on hupsua,jos kastattaa lapsensa ja sit elää kuin piru pellossa kuvittelen,että se lapsikaste vie taivaaseen.


    • MukaanVaanTutustuun

      Eniten kait just hyvät ihmissuhteet tuo elämään sisältöä? Minä en ainakaan harrastusten kautta löytänyt oikeita ystäviä. Mukavia ihmisiä muuten, mutta se rajoittui vaan just kuhunkin harrastukseen. Seurakunnan kautta on tullut ihan oikeita ystäviä. Kyläillään ja soitellaan iloissa ja suruissa, huikkaillaan jos joku on jonnekin menossa ja kyytiin mahtuu. On ainakin mun elämään tuonu sisältöä, kun en edes ole varsinaisesti harrastavaa sorttia. Helpommin tulee häppeningiä kun on ympärillä ihmisiä joilla on aina jollain joku hyvä idea. Ja just jotain muuta kun baarissa notkumista. Jos oot nuori, ainakin Cafe Good moodin voit käydä katsastamassa. Se ei ole minkään seurakunnan oma juttu, ja saat kattella rauhassa, ja kysellä missä väki liikkuu ja mitä ne puuhaa ja mahtuisko porukoihin. Jos olet jo enempi aikuinen, voi olla helpompi lähteä seurakuntiin jos otat jonkun kaverin mukaan. Aina voi sanoa niinkun kaupassa, että tultiin vaan ihan katsomaan. Jos haluat että joku ilahtuu näkemisestäsi, niin siellä kyllä ilahdutaan. Ainakin vapikselle ja hellareihin on helppo mennä. Kirkkoonkin, mutta siellä ei juuri tutustu kehenkään jos ei mene johonkin toimintaan. Joka paikasta löytyy väkeä moneen lähtöön.

      • gospel2

        Vieläkö toimii Cafe good mood.olin vuosia sitten työssä mukana.Muualle muutin v. 2002 ja miettinyt takaisin muuttoa Pieksämäelle.
        en enää ole nuori niinkuin 10v sitten olin,mutta hengeltäni nuori olen.


    • Sirpa.

      Kyllähän se kaiketi toimii.En ole käynyt mutta nimi näkyy ikkunassa paistavan.
      Gospelnuoret ry sitä ylläpitää.
      Käyn enempi luterilaisten nuortenilloissa.

    • MukaanVaanTutustuun

      Käy siellä Cafe Good Moodissa aikuisempaakin väkeä, ainakin alkuillasta. Niillä on omat sivut, josta löytyy mitä tapahtumia siellä on kaavailtu. Minulla on sellainen mielikuva että joka perjantai olisi ihan kaikelle kansalle päihteetön nuortenilta, joskus bändejäkin, ja sitten lauantaisin ainakin kerran kuussa on vielä helluntaisrk nuortenilta.
      Pienellä paikkakunnalla ei kyllä kaikkea löydy netistä tai lehdestä. Aika paljon viesti kulkee suusanallisesti silloin kun ei ole mitään varsinaista tilaisuutta, vaan muuten vaan yhdessä järkkäillään.
      Jos gospel2 on tulossa paikkakunnalle, niin käy ihmeessä morjenstamassa, veikkaan että siellä on osa tutuistasi nykyäänkin!

      • agnostikko123

        siihen kannattaa varautua että siellä tulee sitten aimo lastillinen käännytystä... omille ajatuksille ei jätetä sijaa kun sinua paremmat ihmiset tulevat kertomaan miten pitäisi ajatella ja elää jne... jos et suostu kuuntelemaan tai kritisoit niin olet siitä hetkestä eteenpäin itse pirun ruumiillistuma. Jos et ole himouskis tai valmis sellaiseksi rupeamaan niin ei kannata mennä ollenkaan. Ihan omasta kokemuksesta sanon että näin on


      • agnostikko123 kirjoitti:

        siihen kannattaa varautua että siellä tulee sitten aimo lastillinen käännytystä... omille ajatuksille ei jätetä sijaa kun sinua paremmat ihmiset tulevat kertomaan miten pitäisi ajatella ja elää jne... jos et suostu kuuntelemaan tai kritisoit niin olet siitä hetkestä eteenpäin itse pirun ruumiillistuma. Jos et ole himouskis tai valmis sellaiseksi rupeamaan niin ei kannata mennä ollenkaan. Ihan omasta kokemuksesta sanon että näin on

        Mielenkiintoista seurailla keskustelua...Kukahan lie tämä agnostikko123, olisi hauska tavata? Tunnut saaneen meistä cafegoodmoodlaisista aika rankan mielikuvan. Vapaus siihen, enhän minä voi sinun kokemustasi väheksyä. Paremminkin pahoittelen että olet kokenut toiminnan noin vastenmielisenä.

        Siunausta sinulle!


    • reiluk

      Varmasti harrastuksia löytyy muualtakin kuin seurakunnan parista, vaikka niitä täällä nyt hirveästi tuputetaan. Hyviä harrastuksia on helppo löytää vaikka liikunnan parista, uimahalli ja jäähalli löytyy, latuverkostoa on ja luisteluun löytyy hyvät mahdollisuudet. Jos haluaa ohjattua, niin erilaisia ryhmiä löytyy kyllä joka makuun. :)

    • Eijja

      Meinasin ehdottaa ns naisten harrastuksia,kunnes luin aloituksen tarkemmin eli olet miespuolinen.
      Minun mies harrastaa shakkia.Mutta onhan Pieksämäellä vaikka mitä muutakin , esim puutyöpiirejä.
      Vaikea sanoa.Normaalit ulkoilut toki on ilmaista ja kaikille sopivaa.

    • Eipä nipoteta

      No mutta kaikkihan tietää että täällä on uimahalli ja jäähalli jne. Ehkä oli tarkoitus kertoa sellaisista mitä ei heti tule ajatelleeksi, ja minä en ainakaan tullut ajatelleksi että seurakunnalla puuhataan paljon muutakin kun istutaan penkeissä. Kaikilla on vapaus itse valita, eikö niin? Että ihan vapaasti vaan ehdotuksia. Seurakunnan kautta harrastetaan ilmaiseksi, se ainakin on plussaa.

    • Kauhallinenpöksyyn

      Tosi äijät menee torille piereskelemään.

      • guu3

        Vesijuoksu,sukellus,tatskat,antoisa työ pitävät järjisä.Olen nuorempana ollut hoidossa kun pääni ei kestäny ja vieläki ilkeilen viattomille kun on itellä paha olla.Oon nyt viiskypänen ja mikä lie vaivaa,kun olen kateellinen,katkera,äkäinen.


      • HullujaTäynnä
        guu3 kirjoitti:

        Vesijuoksu,sukellus,tatskat,antoisa työ pitävät järjisä.Olen nuorempana ollut hoidossa kun pääni ei kestäny ja vieläki ilkeilen viattomille kun on itellä paha olla.Oon nyt viiskypänen ja mikä lie vaivaa,kun olen kateellinen,katkera,äkäinen.

        Olet vain perus pieksämäkeläinen!


    • On jo

      Hanki tyttökaveri, puuhaa riittää.

    • sohva sankari

      Miä ryyppään, runkkaan, oon netissä ja ittekseni pilkkaan muita pieksämäkeläisiä. Muuta en kaipaa kuin omaa rauhaa..
      Riittää kun parikertaa vuodessa kokoonnutaan samanhenkisten kaverien KAA bailaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe