Uskooko joku oikeasti vielä nykyaikana rakkauteen?

Siis oikeasti?

Siis aikuiset ihmiset. En tarkoita nuorisoa.

21

408

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M44 15+5

      Kyllä.

    • ----------

      Totta kai. :)

    • Uskoo_85

      Jep, koska edelleenkin olen kaveri- ja tuttavapiireissä tavannut ihmisiä jotka löytänyt, plus että minkäs takia sitä näkee jopa monien julkkistenkin löytävän parisuhteita? ;)

      • Dadsdsd

        Uskotko sä kaiken mitä telkkarissikin sanotaan? Oletko ajatellut että rakkaus voi olla pelkkä pariutuneiden ihmisten salajuoni? Vähän niiinkuin kun lapsi on tarpeeksi vanha niin sille kerrotaan ettei joulupukkia olekaan?

        En ole ikänä ollut rakastunut , enkä siihen usko.


      • HÖH???
        Dadsdsd kirjoitti:

        Uskotko sä kaiken mitä telkkarissikin sanotaan? Oletko ajatellut että rakkaus voi olla pelkkä pariutuneiden ihmisten salajuoni? Vähän niiinkuin kun lapsi on tarpeeksi vanha niin sille kerrotaan ettei joulupukkia olekaan?

        En ole ikänä ollut rakastunut , enkä siihen usko.

        Rakkaus on tunne, ihan niin kuin esim viha; kai uskot vihan olemassaoloon, tai pettymykseen, iloon, suruun jne. Rakastaminen on toisesta huolehtimista, tykkäämistä, kunnioittamista ja hyvää oloa. Mitä mystistä tuossa on?

        Ei telkkarissa kerrota mitä rakkaus on.


    • 7+18

      Uskon hetkelliseen rakkauteen, mutta en mihinkään romanttiseen hömppään. Uskon siihen, että rakkaus on lisääntymiseen liittyvä evoluution kehittämä mekanismi, jonka tarkoitus on parantaa jälkeläisten selviytymistodennäköisyyttä. Sen olemassaolo voidaan todentaa aivokuvauksella ja sen kemiallinen syntymekanismi tunnetaan periaatteessa, vaikkakaan ei vielä käytännössä eikä sitä pystytä keinotekoisesti jäljittelemään. Rakkaus ilmiönä on olemassa, mutta se ei ole meissä ihmisissä sen jalompaa tai korkeammalle kehittynyttä kuin muidenkaan eläinten vietit ja vaistot.

      • Ota selvää....

        "Rakkaus ilmiönä on olemassa, mutta se ei ole meissä ihmisissä sen jalompaa tai korkeammalle kehittynyttä kuin muidenkaan eläinten vietit ja vaistot."

        Etpä voisi olla enempää väärässä!


      • whichlove?

        Asia on tosi _rakastumisessa_, silloin kyseessä toki on biologinen tausta.

        Rakkaudessa sen sijaan on kyse myös muusta, esim kiintymyksestä, toisen persoonan arvostuksesta, puhtaan hyvän toivomisesta kumppanilleen, siinä missä itselleenkin, välittämisestä, halusta huolehtia toisesta, henkisestä ja älyllisestä, äärimmäisen helposta yhteydestä ja ymmärryksestä, huolenpidosta, yhteen kasvamisesta. Esim siitä on pysyväkin rakkaus tehty, ihmisillä jotka tuntevat syvää rakkautta kumppaniaan kohtaan yhä vuosien jälkeenkin.

        Uskon (ja tiedän) että sitä siis on olemassa, mutta se vaatii tietyt olosuhteet ja tietynlaisen persoonan ja henkisen kapasiteetin sen tavoittamiseen ja kokemiseen. Kaikki ihmiset eivät ikäväkyllä sitä kykene tai saa koskaan kokea.


    • naiiviko?

      Uskon, että naiset rakastaa, mutta en että miehet.

    • Eipä ole minun ongelmani

      Kyllä jotkut, ihan aikuisetkin.
      Ihminen rakastuu toisesta ihmisestä luomaansa mielikuvaan.
      Useimmiten ne mielikuvat on vaan aika kaukana todellisuudesta.
      Jokaisen oma asia mihin uskoo.

    • aikuinen mies

      Uskon kyllä rakkauteen mutta en siihen että itse tulisin sitä löytämään.

    • rakkauttaaon

      uskon, samalla lailla kun joulupukkiin ja jeesukseen...

      Rakkautta on niin monenlaista, vaikka omalle kohdalle ei ole sitä romanttista, molemminpuolista rakkautta osunut, niin miksei voisi joskus osua... tai miksi vähätellä toisten rakkautta.

      Ennen kaikkea, rakkautta on joka puolella. Se ei ole sellaista elokuvien höttöä, vaan äidinrakkautta, vanhempien rakkautta, kapinoiva teini rakastaa vanhempiaan, vaikka myös inhoaa... Puolisoaan jaksaa rakastaa, vaikkei aina jaksaisi sitä katsoa.

      Rakkaus on päätös/lupaus, ei tunne.

    • Tietenkin,mitä pointtia tässä muuten olis?

    • 2+5

      Kyllä. Minä koen niin että vasta aikuisena olen ollut kypsä antamaan ja saamaan rakkautta. Nuorempana sitä oli niin tarpeidensa ja toiveidensa vanki että rakkaus hukkui niiden alle. Nyt kypsempänä on helpompaa antaa toisen olla ja rakastaa vaan.

    • BEM

      Uskon, tällaisesta insinööritieteellisestä näkökulmasta kuten 7 18.

      En omalta kohdaltani usko ikuiseen rakkauteen tms, mutta uskon kuitenkin

    • Nasdaq polaarina

      Kysymys itsessään oli hieman hämmentävä, sillä en voinut käsittää, että on olemassa jokin ajallinen tai historiallinen tila, jossa ei ole rakkautta. Ehkä se on mahdollista, mutta ajatuksena varsin huikea.

      Kun sitten katsoo vastauksia tähän kysymykseen, niin hämmästyy toisen kerran. Kuinka on mahdollista, että suurin osa vastaajista ei tiedä koko sanan sisällöstä mitään. Ainoa selitys tähän on se että rakkaus ja sen aiheuttama kipu on panssaroitu niin syvälle sieluun, että sen aiheuttaja on unohtunut, eli rakkaus ja haavoittuvuus siinä. Onneksi tuolla on tuo pelastava vähemmistöprosentti.

      Kammottavan herkkää sakkia.



      (Naurua)

    • uskoa

      Uskon! en vain oikein enää usko että se voisi tapahtua minun kohdallani..

    • 10 + 3

      Uskon. Se on tapahtunut minullekin vihdoin. Olen rakastunut ja tunne on molemminpuolinen. Olen tietoinen, että alun rakastuminen ei kestä ikuisesti, vaan jossain vaiheessa sen pitäisi muuttua rakastamiseksi, joka on ainakin puoliksi päätös ja valinta. Ekaa kertaa elämässäni uskon, että se onnistuu. Toki voi olla, että kemiallinen kuohunta elimistössäni on huijannut minua täydellisesti :)

    • uskotoivoihastusrakk

      Uskon myös ja hyvään, tasapainoiseen parisuhteeseen aidoin tuntein;)

    • Jotain syötävää ehkä

      Miten kukaan voi aloittajan kymysykseen vastata, kun kukaan ei tiedä mitä se on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe