vaimo ei osaa tehdä ruokaa

15+9

Vaimoni täytti juuri 27. Hän tarjoilee lapsille vain kaupan lihaperunasoselaatikkoa ja ranskalaisia/nakkeja koska ei osaa tehdä muuta ruokaa. Onko normaalia?

49

2215

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku mies

      Teidän lapsista tulee lihavia ja diabetes iskee jo nuorena. Pistä vaimos katsomaan suurin pudottajaa tai niitä muita terveysohjelmia niin ehkä se tajuaa alkaa opettelee tekemään ruoka.

    • äitee..

      voi äkkiäkös TE yhdessä opettelette tekemään kotiruokaa.kun suunnittelee koko viikon ruoat,niin säästöäkin tulee.vkonloppuisin tulee ostettua pitkä listallinen ruokaaineita.viikolla tarvitsee hakea vain maitoa.
      ostamme kasviksia ja kokolihaa,kalaa,hedelmiä ja maitotuotteita.marjat on itse poimittuja ja niitä otetaan pakkasesta.
      itse tein vauvalle aikanaan kaikki pääruoat.siksi kai hänelle ei valmissörsselit kelpaa nykyäänkään.

      • phyf mies

        Miksi ihmeessä pitäisi oppia tekemään yhdessä ruokaa kun kerran mies osaa jo tehdä ruokaa?! Naisen siinä pitää kasvaa aikuiseksi ja oppia tekemään ruokia.


      • oho!
        phyf mies kirjoitti:

        Miksi ihmeessä pitäisi oppia tekemään yhdessä ruokaa kun kerran mies osaa jo tehdä ruokaa?! Naisen siinä pitää kasvaa aikuiseksi ja oppia tekemään ruokia.

        Hetkonen! Mies siis osaa tehdä ruokaa, ja silti antaa vaimonsa syöttää lapsille kaikkea epäterveellistä. On siinäkin isukki!


      • mies831
        oho! kirjoitti:

        Hetkonen! Mies siis osaa tehdä ruokaa, ja silti antaa vaimonsa syöttää lapsille kaikkea epäterveellistä. On siinäkin isukki!

        Ja tämä on juuri se naisten tyyli vääntää joka asia väkisin niin päin, että ei me miehet vaan voida voittaa. Jos me ollaan oikeessa, niin me hävitään. Jos me ollaan väärässä, me hävitään. Aina on vika miehessä.


    • Onko vaimosi syvästi kehitysvammainen vai eikö se vain halua tehdä ruokaa? Peruskoulussa oli kotitaloutta ja jokainen lukutaitoinen kyllä osaa seurata keittokirjan ohjeita.

      • olettaja.

        Luultavasti hän ei vain kuulu siihen ihmisryhmään, joka nauttii hellan ääressä touhuamisesta. Osaamisesta/oppimiskyvyttömyydestä tuskin on kyse.


      • 5+6

        Taidat itse olla kehitysvammainen noin idioottimaisen kysymyksesi kanssa?


    • Ikisinkku M

      Normaaliahan tuo taitaa nykyään ikävä kyllä olla mutta ei siihen ole pakko alistua.
      On syytä kyllä alkaa opettelemaan pikkuhiljaa ruuanlaittoa tai lapsista tulee läskejä pikaruoka-ihmisiä. Nostelet kauppareissulla kärryihin jauhelihat, perunat, makaronit ym. ja ilmoitat että nyt teillä aletaan opettelemaan oikeiden ruokien laittamista kun olisi kiva syödä itselaitettua & terveellistä, olet sitten kaverina keittiössä ainakin alkuun etkä marise vaan kannustat vaikka vähän menisi pieleenkin ettei lannistu heti. Ohjeita löytyy netistä eikä minkään perusruuan laittaminen ole kovin vaikeaa tai aikaa vievää, sen kun vermeen astiaan ja uuni, pannu tai kattilahan ne sitten valmistaa.

      • hyvin laitettu

        Kaverina keittiössä? Miten niin "alkuun"? Kannustat? Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja alkaisit ihan tehdä sitä ruokaa etkä vaan "nostella kauppareissuilla kärryihin" ei liene vaikeeta aikuiselle miehellekään. Että ihanko ei kannata sitten marista? Jopjajep. Unohdit sen, että jos on kiva syödä itselaitettua ja terveellistä, laittaa itse sitten vaan, ihan siinä missä toinenkin eikä minään "kaverina alkuun" joka "ilmoittaa" asiasta. Just tollee päätyy ikisinkuksi. Tsori vaan.

        Muuten kyllä kannustan yhteiseen ruoanlaittoon ja siihen, että myös toinen vanhemmista ottaa osaa, ottaa vastuuta perheen ruoista eikä valita.
        Ja olen myös sitä mieltä että ap:n vaimo on laiska, eikä halua laittaa muuta ruokaa. Jokainen joka haluaa osaa nyt perusruokia laittaa, - ohjeista vähintään.


      • Ikisinkku M
        hyvin laitettu kirjoitti:

        Kaverina keittiössä? Miten niin "alkuun"? Kannustat? Mitä jos kasvaisit aikuiseksi ja alkaisit ihan tehdä sitä ruokaa etkä vaan "nostella kauppareissuilla kärryihin" ei liene vaikeeta aikuiselle miehellekään. Että ihanko ei kannata sitten marista? Jopjajep. Unohdit sen, että jos on kiva syödä itselaitettua ja terveellistä, laittaa itse sitten vaan, ihan siinä missä toinenkin eikä minään "kaverina alkuun" joka "ilmoittaa" asiasta. Just tollee päätyy ikisinkuksi. Tsori vaan.

        Muuten kyllä kannustan yhteiseen ruoanlaittoon ja siihen, että myös toinen vanhemmista ottaa osaa, ottaa vastuuta perheen ruoista eikä valita.
        Ja olen myös sitä mieltä että ap:n vaimo on laiska, eikä halua laittaa muuta ruokaa. Jokainen joka haluaa osaa nyt perusruokia laittaa, - ohjeista vähintään.

        Vastasin tuohon ikään kuin avaajan näkökulmasta, heillä lienee menee niin että avaaja käy töissä ja vaimo hoitaa kotona lapsia eli ruokahuolto ikäänkuin vaimon vastuulla enimmäkseen, näin ymmärsin koska "vaimo tarjoilee", jos mies siellä myös tarjoilisi olisi joko kirjoittanut "me tarjoamme" tai sitten että "minä laitan oikeaa ruokaa ja vaimo pikaevästä".

        Minustakin on kiva syödä itselaitettua ja terveellistä, en kai olisi helpoksi väittänytkään jos en osaisi ja toteuttaisi myös itse käytännössä ruuanlaittoa. Eikä meillä silloin kun täällä naisia on pyörinyt suinkaan ole koskaan jäänyt pelkästään naisen harteille ne pöperöt, kukin kykyjensä mukaan laittanut ja hyvää on ollut, pikapaskaa ei juurikaan ole syöty. Tällä hetkellä lähinnä kyllä ihan itselleni vaan kokkailen toistaiseksi, luultavasti parempaa västä syntyy kuin monella perheellisellä.


      • ....
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Vastasin tuohon ikään kuin avaajan näkökulmasta, heillä lienee menee niin että avaaja käy töissä ja vaimo hoitaa kotona lapsia eli ruokahuolto ikäänkuin vaimon vastuulla enimmäkseen, näin ymmärsin koska "vaimo tarjoilee", jos mies siellä myös tarjoilisi olisi joko kirjoittanut "me tarjoamme" tai sitten että "minä laitan oikeaa ruokaa ja vaimo pikaevästä".

        Minustakin on kiva syödä itselaitettua ja terveellistä, en kai olisi helpoksi väittänytkään jos en osaisi ja toteuttaisi myös itse käytännössä ruuanlaittoa. Eikä meillä silloin kun täällä naisia on pyörinyt suinkaan ole koskaan jäänyt pelkästään naisen harteille ne pöperöt, kukin kykyjensä mukaan laittanut ja hyvää on ollut, pikapaskaa ei juurikaan ole syöty. Tällä hetkellä lähinnä kyllä ihan itselleni vaan kokkailen toistaiseksi, luultavasti parempaa västä syntyy kuin monella perheellisellä.

        Ranskikset, kalapuikot, nuggetit, colajuomat tai energiajuomat eivät ole terveellistä ruokaa mänttipää.


    • Näytä siis mallia

      No ei sinänsä ole normaalia, jokainen joka osaa lukea, osaa myös laittaa ruokaa. Ohjeita on kaupoista nettiin ja keittokirjoihin vaikka ja kuinka. Mutta sinähän osaat lukea varmaan myös? Joten otapa homma haltuun ja ala tarjoilla perheellesi parempaa sapuskaa, ei sekään ole normaalia että aikuinen mies ei muka osaa tarjoilla lapsilleen muuta ruokaa tai katselee vierestä kun vaimo syöttää liian yksipuolista ja köyhää ruokaa lapsille, vai?
      Ehkä vaimosi innostuu myös, kun sinä innostut, ehkä hän tajuaa että ruoan laitto voi olla myös kivaa, monipuolista ja hyvä ruoka = parempi mieli, joten panostus kannattaa.
      Lisäksi voit aina pyytää hänet mukaan, eikö olisikin kiva tehdä yhdessä, monesti rennosti otettu yhteinen ruoan laitto ON ihan kivaa :)

      • Huulilla töitä

        Biletys muijia, ne ei koskaan aikuistu, mutta ovat oppineet itse imemään ;)


    • Käytä eduksesi

      Älä nalkuta vaimolle ruoasta. Näytä esimerkkiä ja pyydä hänet ensin avuksi tekemään yksinkertaisia tehtäviä kuten kuorimista ja viipalointia. Osoita keittiössä rakkautta. Et ole vaimosi pomo tai opettaja vaan kannustava esimerkki, jollaista hänellä ei ole kotonaan ollut. Kestää pitkään, että perustöistä tulee tuttuja ja helppoja. Nakeista oppii pois nopeimmin niin, että teette helposti lämmitettävää kotiruokaa valmiina annoksina pakastimeen. Vaikka vaimo ei koskaan oppisi gourmet-kokiksi, sinä keräät runsaasti pisteitä tekemällä vaimolle parempaa sapuskaa kuin hän itse tai HK. Siinäkin on hyvät puolensa.

      • 50/50 tehtäväon

        Näyttämällä esimerkkiä se naiset eivät todellakaan rupea tekemään sitä ruokaa tai oikeastaan mitään. Ainoa mikä toimiin on jatkuvat nalkutus ja naisen syyllistäminen. Samaa naisetkin tekevät miehille ja kuulemma toimii, niin toimii se toisinpäinkin :)

        Miehen tehtävä ei ole elämässä olla mikään muuli mikä vetää koko perhettä eteenpäin elämässä. Naisenkin on panostettava parisuhteeseen, minkä kyllä useimmat naiset unohtavat aina.


    • lifemocker

      mikäs sua estää laittamasta perheen ruuan?

      • mr.cooks

        Kuules Lifemother. Kaikki eivät jaksa olla naisten tiskirättejä.


      • Je p j ep
        mr.cooks kirjoitti:

        Kuules Lifemother. Kaikki eivät jaksa olla naisten tiskirättejä.

        Mun itsetunto kestää näyttää mallia. Jos nainen ei osaa kokata, kyllä se jotain muuta varmaan osaa. ;-)

        Roolien pönkittäminen ei ole tätä päivää. Meillä ainakin se tekee joka ehtii ja näkee tarpeen. Paitsi että minä en koske sähköhomiin, koska nainen haluaa välttämättä tehdä ne itse.

        Eli jos ruuan laatu tai taso ei kelpaa, teepä itse.

        Vaihtoehto: Opettele puhumaan asioista ja tehkää sopimus. Aikuiset aika usein tekee niin. Samaa menetelmää voi sitten soveltaa muihinkin itseä vaivaaviin asioihin.


      • lifemocker
        Je p j ep kirjoitti:

        Mun itsetunto kestää näyttää mallia. Jos nainen ei osaa kokata, kyllä se jotain muuta varmaan osaa. ;-)

        Roolien pönkittäminen ei ole tätä päivää. Meillä ainakin se tekee joka ehtii ja näkee tarpeen. Paitsi että minä en koske sähköhomiin, koska nainen haluaa välttämättä tehdä ne itse.

        Eli jos ruuan laatu tai taso ei kelpaa, teepä itse.

        Vaihtoehto: Opettele puhumaan asioista ja tehkää sopimus. Aikuiset aika usein tekee niin. Samaa menetelmää voi sitten soveltaa muihinkin itseä vaivaaviin asioihin.

        musta ruuanlaitto on hemmetin kivaa!


      • lifemocker
        mr.cooks kirjoitti:

        Kuules Lifemother. Kaikki eivät jaksa olla naisten tiskirättejä.

        säkö syöt vai sinkkuna joka päivä ulkona?


      • vit'un...
        lifemocker kirjoitti:

        musta ruuanlaitto on hemmetin kivaa!

        Onks se ihan hemmetin Ihqua??? IIIH! jännää!


      • hahahahahahaaaa
        mr.cooks kirjoitti:

        Kuules Lifemother. Kaikki eivät jaksa olla naisten tiskirättejä.

        Lifemocker olisi jos naisen jostain saisi.


      • .....
        mr.cooks kirjoitti:

        Kuules Lifemother. Kaikki eivät jaksa olla naisten tiskirättejä.

        Eikä kaikki naiset jaksa olla miesten tiskirättejä.


    • DFCVB

      lifemocker vitun dr.phil TURPA UMPEEN VIT UN HOMO

      • jjjjjjjjjjkkkkkkkkkk

        Hei älkääs nyt, aika lapsellista mollata toista, kun kerrankin puhuu asiaa. Vai harmittaako kun ette itse osaa kokata ja Lifemocker vetääkin pidemmän korren?;)


      • lifemocker
        jjjjjjjjjjkkkkkkkkkk kirjoitti:

        Hei älkääs nyt, aika lapsellista mollata toista, kun kerrankin puhuu asiaa. Vai harmittaako kun ette itse osaa kokata ja Lifemocker vetääkin pidemmän korren?;)

        ainahan mä vedän näistä pitemmän korren. siksi näitä uunoja vituttaakin meikäläinen ;)


    • Nössykkä hei

      Avutonta valittaa nettipalstoilla, mitä joku ei osaa. Etkö voi puhua vaimosi kanssa asiasta?

    • oikeasti

      OHOS ! Vaimo kokkikouluun ja HETI ! Miksi sellaisen uusavuttoman äidin otit lapsillesi ? Häpeä !

    • Neiti..

      Mitä jos sinä mies itse laittaisit sitä ruokaa? Toki voit ehdottaa myös terveellisempiä ruokia.

      Itseäni ei kiinnosta ollenkaan ruuanlaitto, mutta yritän silti syödä jotenkin terveellisesti. Salaattia ainakin ruuan lisäksi :)

    • hyvä palvelu.

      mitä jos sinä nainen tekisit jotain muutakin kuin istut 24/7 netin ääressä.
      Tuleeko valmis sapuska nokan eteen?

      • haukotus.

        Olipas typerä kommentti. Kenelle se edes oli tarkoitettu?


    • hkhkkjfknknkl

      Jos käytte molemmat töissä vaimo ja sinä, niin kotityöt ovat tasaisesti molempien vastuulla. Eli 50%/50%. Jos vaimo ei ole haka ruuanlaitossa, niin ala sinä hoitaa sitä rootelia, ja vaimon vastuulle tulee siivoaminen. Niin helppoa se on. Aikuistu.

    • huhhuijakkaa*

      mikä siinä on että halutaan jotenkin nykyään puolustella sitä jos ihmisellä ei ole perustaitoja.
      ei minusta ole hirveän normaalia jos aikuinen ihminen ei osaa ruokaa laittaa..aina jotenkin jaksaa ihmetyttää sellaiset tyypit..

      olen pienestä pitäen äitini kanssa opetellut laittamaan ruokaa kuten myös sisaruksenikin.
      me kaikki neljä lasta osataan laittaa ruokaa ihan alusta lähtien ilman eineksiä. ja leivonta on meille kaikille kiva harrastus.
      omistan itse muutaman kokkikirjan, mutta silloin tällöin tulee äidiltä jotain kysyttyä, mutta nykyään harvemmin.

      luonnossakin selviytymisen perusedellytys on kyetä ruokkimaan itsensä. nykyään jos ei olisi supermarketteja ja lakattaisiin myymästä valmissafkaa niin varmaan osa väestöstä kuolisi nälkään silkkaa tyhmyyttään.

      kyllä perustaitoihin kuuluu ruoanlaitto, leipominen, siivoaminen..jos noita ei handlaa niin on aika urpo.
      ja muutes, osaan myös lämmittää saunankin paremmin kuin nykyinen mieheni ja sauna on puulämmitteinen..kuinkakohan monelta "prinsessalta" semmoinen onnistuu..
      elämä on nykyään liian helppoa, siksi jotkut eivät osaa yksinkertaisimpiakaan asioita.
      lisääntyä osataan ja törsätä rahaa, mutta lapsia ei osata hoitaa tai kasvattaa, saatika että pyrittäisiin välillä säästämäänkin..

      t: 27v nainen

      • hmh

        Sinä kuulut niihi ihmisiin, joille leipominen ja ruuanlaitto on kivoja harrastuksia. Miksi teikäläiset eivät voi hyväksyä sitä, etteivät kaikki nauti niistä puuhista? Kyllä minäkin osaan laittaa ruokaa, mutta mielummin hoitelen puutarhaa ja istun valmiiseen pöytään.


    • Ota ohjat, mies

      Opettele sä tekeen safkaa niin syntyy perheelle terveellisemmät ruokatottumukset.

      • ...

        Jos saisi jotain hyvää valistusmateriaalia siitä, miten ruoka vaikuttaa lasten terveydentilaan. Ehkä neuvolan täti voisi antaa. Jos voisitte sopia, että aikuiset voivat syödä niitä ranskalaisia tai mitä itse haluavat laittaa, mutta lapsille laitetaan yhdessä täysipainoista ruokaa, toinen voi vaikka käydä ostoksilla tiskata ja toinen valmistaa ruoan.


      • justjoo..
        ... kirjoitti:

        Jos saisi jotain hyvää valistusmateriaalia siitä, miten ruoka vaikuttaa lasten terveydentilaan. Ehkä neuvolan täti voisi antaa. Jos voisitte sopia, että aikuiset voivat syödä niitä ranskalaisia tai mitä itse haluavat laittaa, mutta lapsille laitetaan yhdessä täysipainoista ruokaa, toinen voi vaikka käydä ostoksilla tiskata ja toinen valmistaa ruoan.

        No siinä vasta hullunkurinen tilanne syntyy, kun aikuiset syövät ranskiksia, ja lapset pakotetaan syömään parsakaalia! Siinä sitä onkin selittämistä lapsille, miksi he eivät enää saa syödä hyvää ruokaa, mutta aikuiset saavat. Nimittäin, "roskaruokaan" tottuneille lapsille se on "hyvää" ja terveellinen ruoka "pahaa".


      • 11+6
        ... kirjoitti:

        Jos saisi jotain hyvää valistusmateriaalia siitä, miten ruoka vaikuttaa lasten terveydentilaan. Ehkä neuvolan täti voisi antaa. Jos voisitte sopia, että aikuiset voivat syödä niitä ranskalaisia tai mitä itse haluavat laittaa, mutta lapsille laitetaan yhdessä täysipainoista ruokaa, toinen voi vaikka käydä ostoksilla tiskata ja toinen valmistaa ruoan.

        miksi pitäisi olla erikseen ruokaa aikuisille ja lapsille?
        aikuisten pitäisi olla esimerkkinä lapsilleen eikä päinvastoin.
        se ruoanlaitto ei ole mitään ydinfysiikkaa!!!
        tarvii vain maalaisjärkeä ja hyvän makuaistin kun ruokaa laittaa.
        miksi kaikesta yksinkertaisesta pitää tehdä niin vaikeaa.

        jos nainen/mies ei osaa laittaa ruokaa niin ei ehkä kannata jatkaa suhdetta.
        en mä ainakaan jaksaisi lopun elämääni paapoa aikuista ihmistä.

        nykyään tosin on valloillaan lapsellinen elämäntyyli myös aikuisilla.
        ruokaa ei osata laittaa, eikä osata siivota ja hyvä jos töihin jaksetaan raahautua..mutta pelejä jaksetaan pelata vaikka koko päivä ja hillutaan netissä vaikka aamusta iltaan tai sitten mennään baareihin juomaan viinaa niin että sammutaan pöytiin.

        ei ketään kiinnosta ottaa vastuuta mistään.

        onnee vaan parinhaulle.


    • kappas, ajat muuttuu

      Kukaan ei ihmettele jos mies ei osaa laittaa ruokaa. Mikä ihmeen kodinkone nainen sitten on? Onko se jotenkin synnynnäistä? Taito tehdä ruokaa.

      Suurien ikäluokkien miehistä murto-osa osaa keittää edes kahvia. Eivät löydä edes omia sukkia, saati kuppia kaapista. Me ei eletä enää siinä ajassa. Ja tuliko niiden kaikista lapsista kädettömiä diabeetikkoja? Haukkuuko kukaan keittiötaidotonta miestä?

      Jos mies osaa laittaa ruokaa niin mies voi laittaa sen, ja nainen tekee jotain muuta. Jakakaa luovasti kotihommia. Ei teidän ole pakko tehdä kuten kaikki muutkin.

      • f18*0göhed9knfd89

        minä vain ihmettelin että MITEN AIKUISET IHMISET EIVÄT OSAA LAITTAA RUOKAA.
        mielestäni ruoan tekemisen pitäisi kuulua niin naisten kuin miestenkin perustaitoihin.
        eikä olisi pahitteeksi pieni tietämys eräretkeilystä...
        mutta ei ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin koko elämän kestävä leikkiminen.

        eihän niitä lapsiakaan nykyään kasvateta, niitä vain väen väkisin halutaan hankkia jotta voidaan ainakin sanoa että on ne perusasiat "kunnossa" ja esim. naapureille ja kavereille kehuskella kun ollaan saatu perhe aikaiseksi.

        kyllä mua ainakin pistää hävettämään ihmiset jotka eivät osaa perustaitoja..ihmettelevät vain vieressä kun "alan ammattilainen" hoitaa hommat niin kuin pitää.


    • Ikisinkku M

      Hevosenlihalasgnea ruokapöytään, nami nami. Tuli vaan mieleen kun jossain oli siitä taas otsikko. Mulla porisee tuolla hellalla jauhelihakeitto, siinä ainakaan ei pitäisi olla koninlihaa ja varmaan on maultaankin parempaa kuin romanialaisen eineskeittiön baravuurituote.

    • wenzla

      Kaksi vaihtoehtoa:

      - Kokkaa itse!
      - Opeta vaimo kokkaamaan...

    • vituttaapi

      ai, meillä taas mies ei osaa tehdä mitään ruokaa. vaikka vaimo makais taudissa puolikuolleena, ei lapsillekaan synny aterioita, ei mitään. mikä uusavuton mulukku.

    • tri lahnor

      No ei ole normaalia. Kuulostaa että hän vakavasti kehitysvammainen.

    • määmy

      En määkää osannu duunaa ku nakit ja muussi. Muussiki meni aina piellee. Ennenku aloin seukkaa tulevan puolisoni kaa. Ny onnaa noin 50 eri safkaa kakut pullat.

      Enimmäksee söin ulkona tai vanhempieni luona ku ehin, parhaimmillaan lähin duuniin aamu kolmelt, siel opiskelemaan, siel takas duuniin, sielt kerhoon ja sit kello viisas kasii tai kymppii. Viikonloput meni lukien oppikirjoi ja kerhojuttui. Ny o paljo rauhottunu tuos ajast

    • 2+13

      Vois sen kumppanin ruuanlaittotaidot ottaa syvään syyniin ennenkuin kersoja pukkaa maailmalle, eikö vain? Sekä miehet että naiset. Turha on sen jälkeen enää nurista, ota soppakauha kauniiseen käteen ja tee itse ruuat.

    • Normaalia tuo on ainakin nykyisin. Itse voisin ajatella että jokaisella olisi perushommat hanskassa, mutta kaikissa perheissä ei niitäkään opeteta.

      Kyllä sitä aina oppii kun opettelee, vaikka aluksi kaikki menisikin pilalle.

    • Lapsetonavovaimo

      En mä ainakaan antais lapselle kaupan valmisruokia. Tietysti tekisin ruuat itse jos mulla ois lapsia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe