Hermoja raastavat kolistelijat

Hermo kireällä

Ostin uudesta kerrostalosta oman asunnon alakerrasta. Yläpuolelle tuli yllätyksekseni sijoitusasuntoon venäläinen lapsiperhe, jotka jyskävät ja kolistelevat. Siellä hypitään, juostaan ja paiskitaan tavaroita lattiaan jatkuvasti, niin että alakerrassa ruskaa katto ja seinät tärisee. Pelottaa, että katto tulee alas. Olen useaan kertaan valittanut isännöitsijätoimistoon, mutta mitään ei tapahdu. Olen soittanut asunnon omistajallekin. Olen voimaton, koska en osaa venäjää ja yläkertalaiset eivät ymmärrä suomea eikä englantia. Mitkä on minun oikeuteni? Hermot menevät ja olen alkanut miettiä poismuuttoa, vaikka muuten olen tyytyväinen asuntoon. Onko omistusasunnossa asuvan kärsittävä vuokralaisen takia?

18

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin menee

      Ota opiksesi ikinä et osta muualta kuin ylimmästä kerroksesta asunnon
      jos kerrostalossa asut. Ei kolistelian tarvitse Venäläinen olla Suomalaiset on vielä kahelimpia jyskyttäjiä.

    • antapus

      Ruve sinäkin mölyämään ei luulisi haittaavan kun yläkerrassakin sitä tehdään.

      • Hervantakin Kelpais

        "Ruve sinäkin mölyämään ei luulisi haittaavan kun yläkerrassakin sitä tehdään."

        Tuo on vähän vaikea juttu, koska ylhäällä voi aina vedota siihen, että pitäähän heidän saada kävellä. Hehän VAIN KÄVELEVÄT. Kai sitä nyt saa KÄVELLÄ!

        Mutta alakerrassa ei oikein voi alkaa kävelemään KATOSSA, eikä yleensä missään normaalissa elämäntyylissä ole perusteltavissa mikään kattoon kohdistuva meteli.

        Joten sitä on heti ikäänkuin huonommassa asemassa.

        Lisäksi katossa on usein heikot rappaukset, jotka sekä pehmentävät ääntä, että myöskin karisevat ilkeän näköisiksi kuopiksi ja repeytymiksi, jos hiemankin intoutuu paukuttamaan kattoa jollain hepillä.

        Eli ääntä ei pysty ihan tarkkaan emuloimaan ja/tai toistamaan samanlaisena oikein mitenkään, ilman jotain stereolaitteistoa, enkä ole varma, miten samanlaiselta se silti kuulostaa.

        Lisäksi oikeudellisesti katsoen, musansoitto tai muu 'tarpeeton' meteli on aina huonommassa asemassa, kuin KÄVELY.

        Ja kun on kyse maahanmuuttajista, "rasismi"-kortti on maailman pelottavin asia taloyhtiöille ja vastaaville 'korkean aseman' saavuttaneille tahoille, jotka eivät mielellään sekaantuisi oikein mihinkään, ettei vaan valta-asema horju.

        "olen oppinut ettei hiljaa olo kannata naapureitten takia.. ei sitä kukaan osaa arvostaa kuitenkaa.. kokemusta on "

        Kyllä se kannattaa.

        Meinaan, siitä voi vetää sitten kontrastiksi metelöivää käytöstä. Lisäksi, ei hiljaa tule olla arvostuksen (egoperäinen himo) takia, vaan sen takia, että se on sekä järjestyssääntöjen mukaista (ja niiden noudattamiseen olet antanut suostumuksesi), eettistä, moraalisesti oikein, ja muutenkin ainoa oikea tapa elää kerrostalossa.

        Mutta jos vuoronperään metelöit ja olet hiljaa, ja informoit naapureita asiasta, ja kerrot, että he voivat valita, kumpaa elämäntyyliä tulet tästedes harjoittamaan, niin voipa jopa olla, että he ymmärtävät yskän, ja valitsevat hiljaisuuden.

        Itse aion antaa yläkerran naapureille sen, minkä he antavat minulle. Jos he antavat minulle hiljaisuutta ja harmoniaa, aion antaa heille hiljaisuutta ja harmoniaa.

        Jos he antavat minulle meteliä ja kanta-astumista, aion antaa heille meteliä ja jonkin sortin kanta-astumis-emulaatiota. Sitä saa, mitä tilaa, ja niin metsä vastaa, kuin sinne kanta-astuu.

        En pysty kohta ajattelemaan mitään muuta, ajattelen tätä ongelmaa jatkuvasti aamusta iltaan, varsinkin, kun olen jatkuvasti tämän vibraatio-, ja äänihyökkäyksen kohteena.

        Nytkin on korvatulpat JA korvakuulokkeet korvilla, koska en ole uskaltanut niitä vielä poiskaan ottaa, tietäen, että niin tekemällä, altistun raivostuttavalle, vihaisuutta nostattavalle jyminäpaukutukselle - onhan lisäksi perjantai.

        Yleensä odotan pinkeänä ja kireänä korvakuulokkeet korvissa pauhaten johonkin iltakymmeneen, ja katson siinä sitten, kuinka järjestyssääntöjä rikotaan oikein olan takaa ja lujaa, ja sitten odotan muutamia tunteja, kunnes ääni yleensä vaimenee.

        Eli ennen aamuyön pikkutunteja, minulla ei ole mitään 'elämää', istun vain kireänä ja hermostuneena odottamassa hiljaisuutta, ja tiedän, että jos otan korvatulpat tai kuulokkeet pois korviltani, joudun altistumaan tuolle häiritsevän ärsyttävälle metelille, ja sitten on päivä pilalla, koska vihastun siitä välittömästi. En jaksa olla jatkuvasti vihainen, joten olen sitten 'kireä'.

        Vaikeinta on, kun keho vaatii omansa, ja välillä on tyydytettävä kaikenlaisia karnaalisia tarpeita, kuten ruokaan ja juomaan liittyvät asiat, jolloin tästä kuulokkeiden äärestä on poistuttava. Voisin tietenkin ostaa jotkin langattomat kuulokkeet, tai käyttää mp3-soitinta poistuessani tästä ainoasta, pienestä turvapesäkkeestäni, mutta se menisi jo hieman liian pitkälle, enkä jaksa alkaa valmistemaan moista (eikä siihen olisi juuri varaakaan, paitsi jälkimmäiseen asiaan).

        Eli tässä sitä vaan istutaan, kärvistellään, ja odotetaan.. noh, joku päivä tässä ehkä pääsee keskustelemaan naapurien kanssa asiasta, ja kattoo sitten, miten menee. Pahaa pelkään, mutta optimistina toivon parasta. Aion käydä keskustelun ystävällisessä ja kunnioittavassa hengessä, ja olettaa, että heiltä vain puuttuu informaatiota, jota aion tarjota.

        Ja jos mikään ei muutu, niin olenpahan yrittänyt parhaani, ja voin sitten siirtyä suunnitelmaan B, johon myös sisältyy muiden naapurien kanssa keskustelu asiasta - jos se on häirinnyt heitäkin, niin voidaan ehkä saada varoitus aikaiseksi. Sen nyt ainakin luulisi tehoavan - tehosi aiempiinkin somaleihin jonkin verran.


    • 10 + 12

      Älä etelän mies hätäile, ota ohvi.

    • hermamme

      Ei ne yläkerran naapurit alakertalaisia ajattele,ovat vaan niin itsekeskeisiä ja välipitämättömiä..

      • kyllästynyt

        olen oppinut ettei hiljaa olo kannata naapureitten takia.. ei sitä kukaan osaa arvostaa kuitenkaa.. kokemusta on


    • Vuosaaren nainen

      Ei auta ylinkään kerros, itse asun Vuosaaressa v. 2007 rakennetussa talossa ylimmässä kerroksessa, halal-lihan teurastuksen äänet kuuluvat alakerrasta, naapurin kynnenleikkuu kuuluu, jopa hiusten kampaamisesta kuuluva hankaussähkön ritinä kuuluu seinän läpi.

      Haluaisin vanhaan jykevään kivitaloon kantakaupunkiin, mutta ei onnistu, rahat eivät riitä, huh huh, voi kunpa olisin tajunnut ostaa ajoissa vanhasta jykevästä kivitalosta palveluiden äärestä, täällä sitä asutaan hevon persuuksissa.

      • Naapurisi Ahmed

        Voisit itse opettaa ne satiaisesi tavoille. Rapistelevat niin etteivät meillä nuku lampaat eivätkä lapset.


    • jari-vaan

      mikä se olikaan hiljasuus aika

      • hiljasuus aika

        hiljasuus aika


    • Rauhassa kiitos

      Osta vodkaa, makeita leivoksia, mene ovelle ja sano: dobryi den! ootsen prijaatna
      (hyvää päivää,hauska tutustua)

      Voit saada hyviä ystäviä ennen kuin muutat muualle, sillä venäläiset elävät eri tavalla kun suomalaiset.

      Ymmärrän tuskasi, mutta mitä siinä voi tehdä?

      Itselläni on ikisinkku bilettäjä seinän takana ja hiljeni vasta varoituksen saatuaan.
      Toiset naapurit tunkevat meidän etu- ja takapihalle vaikka taloyhtiöllä on iso puistoalue,joissa voisi olla. Jokaisella on siis oma takapiha(rivitalo), mutta jostain syystä pitää tehdä kiusaa ja yrittää tunkea meidän takapihalle.

      Olen sanonut ettei meidän hallintaoikeuden etu-ja takapihalle ole asiaa lapsilla, koirilla, frisbeillä eli menkää puistoon tai omalle pihalle, ihan sama kunhan ette tule meidän pihalle!!
      Ovat ihan suomalaisia, mutta jostain syystä haluavat ilkeillä.
      En ole heille pahaa sanaa sanonut, isännöitsijäkin oli ihmeissään.

      Myyn asuntoa, kun hullujen, ilkeiden ja itsekkäiden kanssa ei muu auta.
      Arvaa ostanko seuraavaksi omakotitalon?
      (ja ehkä susikoiran)

    • minä muutan

      ET MAHDA mitään olen joutunut sietämään samaa vaikka heillä lapsia ei ole mutta seinät halkeilee ja katto rapisee,muutto on ainoa ratkaisu.ei auta isännöitsijät eika kukaan voivat vaikka remonttia tehdä ja porata kaiket yöt...siis muuta ihmeessä hulluksi tulee muute

    • ..............

      Privet, kak dela? No totuushan on se että me venäläiset olemme vähän äänekkäämpää porukkaa mutta noille lapsille ei oikein voi tehdä mitään, lapsia kun ovat.

      • hmmmm

        Kasvatus sinulle tuntematon sana?


      • Vanhemmuus on vastuu

        "..noille lapsille ei oikein voi tehdä mitään, lapsia kun ovat. "

        Tämä on aika yleinen asenne kokemukseni mukaan etenkin venäläisten keskuudessa.

        Venäjällä ei ilmeisesti tunneta sellaista sanaa, kuin "kasvatus" tai "kurinpito".

        Jos lapselle järjestää epämiellyttävän seurauksen johdonmukaisesti, joka kerta, kun lapsi kirkuu, kitisee, huutaa, vänkyy tai muuten tekee jotain sopimatonta tai väärää, lapsi oppii olemaan tekemättä sitä.

        Mutta on helpompi välttää vastuuta ja sanoa, että lapset ovat lapsia, eikä millekään voi mitään. Sehän nimittäin vaatii sitä, että pitäisi jopa TEHDÄ jotain asialle, kukapa jaksaa ottaa sellaista vastuuta..

        Jos katsoo Supernanny-nimistä TV-sarjaa, voi havaita, että huonoja vanhempia on pilvin pimein, sekä myöskin sen, että näin ei TARVITSISI olla, koska keinot on olemassa - vanhemmat eivät vain jostain syystä tajua käyttää niitä, tai suostu niiden käyttämiseen.

        Useat vanhemmat jopa hemmottelevat lapsensa piloille, vaikka 'ei olisi varaa'.. älytöntä meininkiä! Vanhemmat pelkäävät lapsiaan!

        Vaikka asian pitäisi olla päinvastoin. Vanhemmat yrittävät olla lastensa "parhaita kavereita", ja kurinpito toki vaikuttaisi tähän. Eihän kukaan halua lapsensa vihaavan häntä, joten lapselle ostetaan kaikki ja annetaan periksi kaikessa, ja sitten ihmetellään, että miksi lapsi kiukuttelee ja on vieläkin ihan onneton.

        Kun ei ole kuria, lapsi ei voi tuntea TURVALLISUUTTA, kun kukaan ei näytä pärjäävän hänelle. Kuinka lapsi voi kuvitella sellaisen aikuisen voivan suojella häntä, joka ei pärjää edes pienelle lapselle?

        Vanhemmat kyselevät lapsilta kaikkea ("mentäiskös", "syötäiskös", "tehtäiskös") ja neuvottelevat lasten kanssa ("no siksi, kun..", "mikset halua?", "ei mutta katso nyt, tämä on hyvää, söisit nyt"), sen sijaan, että laittaisivat lain pöytään, ja VAATISIVAT KÄYTÖSTÄ lapselta, ja aiheuttaisivat seurauksia, jos sitä käytöstä ei tule.

        Jo Frostin tekniikat taatusti toimivat, mutta ne vaativat vaivannäköä ja kärsivällisyyttä, ja näitä kahta asiaa vanhemmilla ei ole - vaivaa toki nähdään, mutta hieman eri tavalla ja eri asioissa, mutta kärsivällisiä ei olla, vaan rähähdetään ja huudetaan lapsille, sen sijaan, että tyynesti osoitettaisiin lapselle, kuinka asiat ovat, ja OLTAISIIN TOSISSAAN.

        Kun lapsen pysäyttää, ottaa olkapäistä kiinni, katsoo silmiin, madaltaa ääntään, ja sitten TARKOITTAA, MITÄ SANOO, lapsi taatusti kuuntelee. Ja jos sitten, varoituksen jälkeen, lapsi jatkaa huonoa käytöstään, TOTEUTETAAN varoitus, ja sitten vain neuvottelematta ja puhumatta lapselle, viedään lapsi joka kerta takaisin nurkkaan istumaan, kun hän koettaa sieltä paeta, vanhemmasta tulee vastustamaton voima.

        Ja lapsi taatusti ottaa aikuisen varoitukset tosissaan sen jälkeen, sekä kuuntelee, kun aikuinen jotain lapselle sanoo.

        Mutta jos tuijottaa omaan kännykkäänsä ja hellästi lausahtaa vain, "ei junassa saa kiipeillä", ja lapsi kysyy, "miksi ei", ja jatkaa vaan, eikä mitään seurausta tai varoitusta tai edes TOTISUUTTA koskaan tule, lapsi sitten jatkaa keinumista, vaikka välillä kyllästyisikin siihen (tositapaus junassa nähtynä - tämä huono äiti tuijotti omaan kännykkäänsä koko ajan, ja hyvin heikolla ja uskomattoman pehmeällä äänellä vain totesi, että sellasta nyt ei ihan sais tehdä, ja lapsi rikkoi tätä "huomautusta" (jota ei voi oikein käskyksi sanoa) monta kertaa junamatkan aikana, ja äidin reaktio pysyi aina samana, täysin välnpitämättömän ja ei-totisen kuuloisena.

        Kuinka kukaan voi ottaa tuollaista 'kehoitusta' tosissansa?

        En minäkään ottaisi. Ääntä ei madallettu, lasta ei katsottu silmiin, ei sanottu, "Lopeta, tuo ei ole hyväksyttävää käytöstä!", ja mitään seurauksia ei järjestetty. Uskomatonta huonoa vanhemmuutta, ja niin kovin yleistä.


    • oi aikoja, oi tapoja

      Kyllä äänekkäitä venäläiset ovat. Viime kesänä olivat vuokranneet naapurimökin.
      Ja mitään tapoja niillä ei ole. Älämölö ja penikoiden kiljunta pihalla alkoi aamuisin klo 6.00 pyhät ja arjet. Aikuisten mekastus ja pölinä jatkui aina yli puolen yön.
      Musiikkiakin piti kuunnella niin, että koko kylä sen kuuli.

      • Kiljukaulat

        Ja kiinalaiset ne vasta osaa kiljua, kimikimikimi... :(((


    • naapurisopu

      No ei venäläiset usko edes isännöitsijän varoituksia,asuvat ku sikolätissä , muista eivät piittää , kokemusta on, vain turpakeikka voi auttaa, virkavallan kutsuakin voi kokeilla mut monella jo kokemusta niistäkin eli ei auta, ovat niin kaksnaamasta porukkaa et ei mitään rajaa,yleensä saa rasistiset syytteet niskaan, luulevat et asunnossa saa mekastaa miten lystää,näin siis yleensä toki poikkeuksiakin voi olla.
      saas nähdä onko tänä jouluna rauhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe