Seitsemäs taivas

seitsemäntä etsien

Kysyisin teiltä 70 jotka olette nähneet ja kokeneet elämää.
Onko seitsemäs taivas olemassa, onko se raamatullinen vai ihmisen luoma unelma?
Jossain laulussa lauletaan; "Sinun kanssasi tanssin taivaisihin onnen/lemmen seitsemäs taivas on meidän."
Tekeekö ihminen seitsemännen taivaan sieluunsa, sisimpäänsä vai korviensa väliin?

Itselläni ei ole seitsemäntä taivasta missään !

33

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä-kaipa

      Seitsemän hunnun tanssi taitaa olla todempaa, kuin seitsemäs taivas.
      Itselleni on onni ollut ihan hyvää, arkea ja juhlaa, arjen onnea enimmäkseen.
      Täytyy olla jokin ihme hetki, kai, jos seitsemänteen taivaaseen yltää, se on monen eri tekijän summa. Ja lyhyt, oletan.

      Onnekas hän, ken sen saavuttaa, kai? Ihan oikeasti.

    • Nuorena oli kaikenlaisia harhaajatuksia ja toiveita -- ne kyllä karisi kun sai ikää ja huomas mitä tosi elämä on -- Ei ole ollut minkäänlaista "seitsemää" taivasta . on ollut Rakkautta ja kiintymistä
      Onneksi sain sen kaiken sillon kun sen aika oli . Mutta kaikki tulee aikanaa ei ole ollut turhia haaveita --niin ei ole pettymyksiäkään.

      Ihmiset ovat niin erilaisia . On sellaisia jotka voivat hakea sitä seitsemää taivasta , ja niitä pettymyksiä sitten tuleekin sellaselle --koska sellasta ei ole.
      Onneksi en ole haaveilia , suunnittelen ja se onkin parasta välttyä pettymyksiltä.

    • hymyillen

      Huimiin korkeuksiin voi ihmismieli rakkaudessaan yltää, ja myös syviin epätoivon alhoihin. Hyvä niin.....en muuta haluaisikaan

    • Yes, olen ollut siellä, mutta sinne ei voi yksin mennä.

    • lailakki

      Jospa aina lisääntyvä avioerojen määräkin perustuu osittain seitsemännen taivaan etsintään?
      Kun suurin halu on oma hyvä ja satukuvitelma joissain odottavasta täydellisestä onnesta, ollaan helposti tyytymättömiä elämään, kun se ei olekaan pelkkää ruusuilla tanssimista, vaan niissäkin piilee piikkejä pistäviä.
      Tietenkin saa olla unelmia, pitääkin olla, mutta tarpeellinen määrä realismiakin kannattaa omata. Ei elämä ole pelkkää leikkiä, ja suurta onnen odotusta. Pitkästyy, jos niin kuvittelee.

      Niinpä siis erotaan, ja taas löydetään mahdollinen täydellisyys, josta hänestäkin pian löytyy valituksen aihetta.

      Kannatan vanhaa ja kulunutta sanontaa: "Ei onni tule etsien, vaan eläen".

    • niin on hyvä

      Tämänikäiset eivät kuvittele enään, ovat joko kokeneet tai eivät,...kukin omalla tavallaan. Tähtihetkiä on harvassa, tasainen turvallinen arki puolison rinnalla on sitä parasta elämää ja yhteistä puurtamistakin päämäärään ja lasten kasvatus.

    • susmorsian ek.

      Edellisestä ja sitä edellisestä mielipiteestä poiketen olen eri mieltä. Jos tähtihetkistä puhutaan, niitähän löytyy elämän varrelta tuhottomasti, yllättäen ja hyvinkin pienistä asioista.

    • *Kukkahame*
    • texsanell1
      • yhdessä enemmän

        Itse olen kokenut "seitsemännen taivaan"
        Olin erittäin vaikeassa elämän tilanteessa. Kuljin pimeässä tunnelissa jossa valoa ei näkynyt. Kohtasin pyytettömän henkilön hän kulki rinnallani tunelissa ja vei minut valoon.
        Sellaista tukea, kun melko tuntemattomalta sain en osaa oikein sanoin kuvata. Voin vain nöyrästi kiittää.
        Tästä on jo vuosia, mutta sisälläni hänen ansiostaan on mulla aina
        SEITSEMÄS TAIVAS.


      • seitsemäntä etsien
        yhdessä enemmän kirjoitti:

        Itse olen kokenut "seitsemännen taivaan"
        Olin erittäin vaikeassa elämän tilanteessa. Kuljin pimeässä tunnelissa jossa valoa ei näkynyt. Kohtasin pyytettömän henkilön hän kulki rinnallani tunelissa ja vei minut valoon.
        Sellaista tukea, kun melko tuntemattomalta sain en osaa oikein sanoin kuvata. Voin vain nöyrästi kiittää.
        Tästä on jo vuosia, mutta sisälläni hänen ansiostaan on mulla aina
        SEITSEMÄS TAIVAS.

        Aloituksessani 3.2 kyselin onko seitsemäs taivas olemassa.
        Kiitän mielenkiinnosta !
        Taitaa olla niin, että seitsemäs taivas on unelmaa ja myös totta.
        Meillä ihmisillä on niin erilaisia kokemuksia toisille se voi olla "helvetti" ja toisille seitsemäs taivas.
        Erikoisesti kosketti nimim. "yhdessä enemmän."
        Kumpa osaisimme olla niitä rinnalla kulkevia lähimmäisellemme,
        kun avun tarve on suuri. Pienikin käden ojennus merkitsee hädässä paljon. Hukkuvakin tarttuu vaikka oljenkorteen.

        Baba Ram Dass on sanonut: "Mitä enemmän ihminen hiljentyy,
        sitä enemmän hän kuulee."
        Toivotan kaikille hyvää jatkoa etsikää ja kokekaa SEITSEMÄS TAIVAS !


      • Lorena*
        seitsemäntä etsien kirjoitti:

        Aloituksessani 3.2 kyselin onko seitsemäs taivas olemassa.
        Kiitän mielenkiinnosta !
        Taitaa olla niin, että seitsemäs taivas on unelmaa ja myös totta.
        Meillä ihmisillä on niin erilaisia kokemuksia toisille se voi olla "helvetti" ja toisille seitsemäs taivas.
        Erikoisesti kosketti nimim. "yhdessä enemmän."
        Kumpa osaisimme olla niitä rinnalla kulkevia lähimmäisellemme,
        kun avun tarve on suuri. Pienikin käden ojennus merkitsee hädässä paljon. Hukkuvakin tarttuu vaikka oljenkorteen.

        Baba Ram Dass on sanonut: "Mitä enemmän ihminen hiljentyy,
        sitä enemmän hän kuulee."
        Toivotan kaikille hyvää jatkoa etsikää ja kokekaa SEITSEMÄS TAIVAS !

        Näinhän meille seitsemäs taivas luvataan:

        http://www.youtube.com/watch?v=sPxIa6RkZNk


    • Tänään minua ter-

      vehti iloisesti tuttavani vuosien takaa, olimme samassa harrastus-ryhmässä silloin, ehkä neljä vuotta sitten.
      Häntä ei ole viime vuosina näkynyt. Ja nyt hän kertoi omaishoitajan jokapäivästänsä, - kyllä kävi sääliksi ihmistä.

      En kuitenkaan sanonut sääliväni, vaan kannustin ja kehuin sitten lopuksi, kun hän sai kertomuksensa kaikki kamalat raadolliset yksityiskohdatkin loppuun kerrotuiksi.

      Uskon, että kertominen helpotti hänen oloaan!
      Kullä vanhuus voi olla vaikeata, kun on vielä omatkin sairaudet hänelläkin!

    • Ramoona*
      • pala taivasta

        Hienoa Beatles-tuotantoa. Hyvä, että laitoit noin hienon linkin Ramoona.


      • pala taivasta kirjoitti:

        Hienoa Beatles-tuotantoa. Hyvä, että laitoit noin hienon linkin Ramoona.

        Nostalgisiin musiikkikappaleisiin lukeutuva raita minunkin mielestäni. Kiitos Lorenalle linkin framille tuonnista.


    • taivaat

      Mikä mahtaa olla taivas?

      Taivas on erilainen ulottuvuus, ehkä joskus tiede näkee, kuitenkin jokainen sen ajallaan tietää.

    • Minä löysin maanpäällisen seitsemännen taivaan vasta vanhana, liian vanhana.
      Puolitoista vuotta olin siinä portailla, odotellen sisään pääsyä,mutta portti sulkeutui hitaasti, en ehtinyt estää.
      Syytä en tiedä vieläkään, kuvitelmia ja luuloja tosin on mutta ei varmuutta.
      Viimeiseksi ajatukseksi jäi, että olimme erilaisista maailmoista eikä näillä maailmoilla ollut yhteistä taivasta.
      Vieläkin muistan kymmenen vuoden takaista , puolitoista vuotta kestävää seitsemättä taivasta joka minun kohdalleni osui,haikein kaipaavin mielin.......
      Jospa joskus... kuitenkin.

    • texsanell1

      Uskon meillä jokaisella olevan tuo taivas omassa itsessämme. Se. miten koemme asioita, joko huimiin korkeuksiin onnessamme, se on aivan omakohtaista :D Jos, saamme jakaa nekin tuntemuksemme samoin ajattelevan kanssa, on kokemus suuremmoinen. Niin olen kokenut.

      Tänään tunsin syvää iloa katsellessani viulistien onnea saadessaan arvokkaat soittimet käyttöönsä, jopa Sradivariuksen Sibelius Akatemian opettajaprofessorin ( niin ymmärsin) soittonäytön 7 uutisissa.

      Taustalla herätti Helene Schjerfbeck'in taulu ajatuksia,...tuo *Haavoittunut sotilas* koivupuun juurella, on niin tyypillinen sen ajan romantiikan tuotos!

      Helene S joutui kilpailemaan miesten maailmassa, lähinnä Gallen-Kallelan valta-asemasta, sen ajan ehdoilla naistaiteilijana. Hän osallistui tuolla työllään kilpailuun ja sai toki huomiota.
      Vaatimaton omalla tavallan hän oli, sulhasensa hylkäämä vammansa vuoksi, - omaishoitajana vuosikausia äidilleen, niinkuin naimattomat tyttäret useinkin silloin. Onneksi Göstä Stenman löysi hänet aikanaan, ja saihan Helene taloudellistakin hyötyä taidostaan ja nimeä.

      Kyllä omakuvat myöhemmin kertovat hänen tiedostaneen jo itsekin arvonsa,--- hirvittävän rohkeana hän maalasi itsensä rehellisesti niinkuin näki, rappeutuvana vanhuksena.

      Syvimmän onnentunteen antoi hänen viimeinen luonnoksensa yöpöydällään Ruotsissa, --hahmoteltu Kristuksen pää keskeneräisenä. Siinä hänen viimeinen viestinsä,...hän oli jo valmis.

      • Johannes

        Olet kaikessa täysin oikeassa !


    • tex

      Tuo nyt on ironiaa, ei kukaan voi olla kaikessa oikeassa. Pahoillani olen että tähän tulvi nuo juuri syntyneet ajatukseni, aiheista joista pidän. Kaipa se oli itsekästä niistä,....

    • ihanasti kirjoitit Tex Helen Schjerfbeck " istä . Hän on minunkin lempimaalari.
      Hän oli kovia kokenut -- ehkä siksi niin herkkä maalari .
      Ja Suomessa ei useinkaan olla arvostettu naistaiteilioita , ainakaan siihenaikaan.

    • Atolfia

      Olen monta kertaa ajatellut, kun olen Helen S:n maalauksia katsellut, että mahtoiko hän olla katkera elämälle, kun maalasi itsestään niin alakuloisia töitä. Tulen aina surulliseksi, kun nään hänen omakuvateoksensa.

      Maalata hän osasi, ilmentää hyvin tunteensa kankaalle. Sääli, että hän ei saanut enempää arvostusta eläessään.

      • ullamirjami****

        oli pakko aloittaa tämä linkki alusta -- kevät saa taas "vanhankin" uskomaan jos sittenkin on se seitsemäs taivas.
        Sotaaikana laulettiin laulua Seitsemäs taivas on meidän .
        Muistelen että tämäkin laulu poistettiin radion soittolistalta --koska näitä kuolemantapauksia oli liikaa siihenaikaan --ja nuoriso pelkäs että se hoedän seitsemäs taivas ei toteudu koskaan .
        Onko näin , muistaako joku.


      • rakkaus antaa voimaa
        ullamirjami**** kirjoitti:

        oli pakko aloittaa tämä linkki alusta -- kevät saa taas "vanhankin" uskomaan jos sittenkin on se seitsemäs taivas.
        Sotaaikana laulettiin laulua Seitsemäs taivas on meidän .
        Muistelen että tämäkin laulu poistettiin radion soittolistalta --koska näitä kuolemantapauksia oli liikaa siihenaikaan --ja nuoriso pelkäs että se hoedän seitsemäs taivas ei toteudu koskaan .
        Onko näin , muistaako joku.

        ullamirjami kyllä seitsemäs taivas on olemassa!

        Seitsemäs taivas on jokaista meistä lähellä jos osaamme vain sitä etsiä. Ei se tarvitse olla kaiken huumaava ja läkähtyttävä onnen tila. Se on yleensä ohimenevää.
        Seitsemäs taivas voi olla lämmin kädenpuristus, halaus ja kuiskaus, vanhanakin olet minulle RAKAS.
        Siinä sitä seitsemättä taivasta kerrakseen.
        Tämän olen kokenut 50 v. avioliittoni aikana useasti.


      • rakkaus säilyy
        rakkaus antaa voimaa kirjoitti:

        ullamirjami kyllä seitsemäs taivas on olemassa!

        Seitsemäs taivas on jokaista meistä lähellä jos osaamme vain sitä etsiä. Ei se tarvitse olla kaiken huumaava ja läkähtyttävä onnen tila. Se on yleensä ohimenevää.
        Seitsemäs taivas voi olla lämmin kädenpuristus, halaus ja kuiskaus, vanhanakin olet minulle RAKAS.
        Siinä sitä seitsemättä taivasta kerrakseen.
        Tämän olen kokenut 50 v. avioliittoni aikana useasti.

        Ei tulisi kuulonnkaan sanoa että vanhanaKIN olet minulle rakas. Rakkaus vaan syvenee ja kasvaa, ei sitä vanhuuden merkit rakastetussa mihinkään häivytä, tai sitten se ei rakkautta ole ollutkaan. Mutta vertaisinko sitä taivaaseen, minkään numeroiseen, tuskin.


      • kultahäät
        rakkaus säilyy kirjoitti:

        Ei tulisi kuulonnkaan sanoa että vanhanaKIN olet minulle rakas. Rakkaus vaan syvenee ja kasvaa, ei sitä vanhuuden merkit rakastetussa mihinkään häivytä, tai sitten se ei rakkautta ole ollutkaan. Mutta vertaisinko sitä taivaaseen, minkään numeroiseen, tuskin.

        Voin ihan mielelläni sanoa vanhanakin olet minulle rakas. En tarkoita sillä aviopuolen fyysistä puolta näin sanoessani, vaan tarkoitan sillä että AINA ja kaikkina aikoina, nytkin kun molemmat jo vanhuudessa olemme, rakkaus säilyy.


    • hevat

      http://www.youtube.com/watch?v=_u9T2-uk0tc



      voimmekuunnella tätäkin...Minun 7taivas ymmärtääkseni on Tastulan ohjelma sekä monet laulut,,joskus tunnen itsellänikin olevan...


      kevättä rinnassa kaikilla palstalaisilla.

    • aika aikaa kutakin

      Ullamirjamille ( ja muille)

      Muistanhan minäkin tuon iskelmän. Ellen väärin muista, siinä laulettiin: "...lemmen seitsemäs taivas on meidän...). Olen aina antanut itseni ymmärtää, että sitä kiellettiin soittamasta radiossa juuri noiden sanojen tähden. Kirkolliset piirit olivat kai kiellon takana. Tällainen mielikuva minulla on.

      • Kuka mahtoikaan nostaa tämän "vanhan" ketjun . Kiitos
        Mutta hyvää on ollut kaiken elämisen lomaan kukea ja kokea tämä laulukin Laulu kuolleesta rakastetusta .

        Anki lauloi sydämmeen . kuinka se olikin tarpweseen juuri nyt .


    • Joskun morsio
    • MMXIV

      Und der siebenten Himmel ist Liebe!

      Siellä jossain se onni on, pyritään sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1699
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1584
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1298
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1217
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe