Valmet 702 Jäähdytin

jäähdytinkorjaamo ?

702seen kun ei saa enään uusia jäähdyttimiä niin pitänee kai alkaa etsiin jäähdytinkorjaamoa..missäpäin pirkanmaalla näitä on ? onko kihniö-ylöjärvi akselilla yhtään ?

14

2817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trahata

      miks ihmeesä pitäiskään saada uusi ,kun esim jäähdytinkorjaamo Reima Takala F
      orssasta (Jokioinen) kennottaa sen uudestaan ,eikä käytännössä uudesta erota,toisinon sitten uudemmat muovipäätyiset joille ei juurmitään voi tehdä.

    • yks jussi

      Tampereella Viinikankatu 51. Ahonen ky
      Teki meikäläisenFord 5600:een uudet kennot. Hyvin on pelittänyt

    • kertakäyttöjuttua

      Nämä uudet muoviset on surkeita ja niitä ei voi korjata.....
      Huonoksi on menny...

    • Ruudinkeksijä

      Ne on nämä japsit kaiken pahan alku ja juuri. Nehän nämä keksii, jotta muovista ylä/alaosat, siinä tämä on tähän mallihin mennyt. Kai ne kohta kokeilee pitkää makaroniakin tai limunaatin imupilliä pilleiksi jäähdyttimeen. En kyllä ihmettelisi sitäkään. --- Mutta kannattaisi hiukan suhtailla, jos Sampo 410, 680:n jäähdytimen saisi sopimaan. Siinä on kait yhtämonta pilliriviä mutta puhdistettavuuden takia harvemmassa taikka siis syylärin "paksuus" on suurempi. Eikun panet puimuripurkaamoista kysyen. Noita ylä/alavesiletkujen liitosmuhvien paikkoja pystyy tosi tinuri kyllä siirtämään. Ja tänäpäivänä löytyy autotarvike liikkeistä myös letkuihin pidennys apua. Ja kannattaa sitä syyläriä verrata jonkun muun merkkisen "sähläriin" vaikka IKH:n tiskillä. "Kun keinot loppuu, niin konstit alkaa", vai oliko tuo lausahdus toisin päin. Ja jos 702:nen on harrastekäytössä, niin yksi pillirivi vähemmänkään oleva syyläri ei haittaa. Kokemusta on 500:ssa johon laitettiin 3,3 l:n motti.

      • Pönttö-Einari

        Eipä nuo muoviset jäähdyttimen ylä- ja alasäiliöt ole niin kummoinen ongelma, jos jäähdytin alkaa vuotamaan, nämä säiliöt on oikeastan tumpelonkin helpompi irroittaa, kun ei tarviste tinata mitään. Muoviset säiliöthän ovat kiinni taivutetuilla klipseillä ja tiivisteenä on kumitiiviste.
        Itse olen korjannut monta jäädytintä, että olen vaihdellut ehjiä säiliöitä rikkoontuneiden tilalle, taikka ostanut purkaamolta vastaavasti ehjällä kennolla olevan jäähdyttimen, jonka säiliöt ovat olleet rikki, sekä jos vain jokunen pilli on vuotanut kennostossa ja tinaaminen ei ole onnistunut muuten, niin olen irroittanut säiliöt ja tinannut vuotavat pillit tukkoon molemmista päistään. Yleensähän vain pari kolme pilliä alkaa vuotamaan, kun vaurio tulee ulkopuolelta vaikkapa metsässä sopiva karahka pääsee jäähdyttintä tapaamaan. Muutaman pillin puuttuminen jäähdytystehosta ei vielä paljoa tunnu, ehkä kuumana kesäpäivänä voi olla jotain eroa.

        Alumiininen kenno on hieman ongelmallisempi juotettava, mutta siihenkin löytyy aineita.


    • jäähdytinkorjaamo ?

      maksaa tuo korjaus n 580e että kovasti on taas suomalaisen työ kallista...kyllä jää korjauttamatta noilla hinnoilla..

    • arsti pirkkola

      No ajele vuotavalla jäähdyttimellä nulju se jäähdytinnestehän on ilmaista eikös ookki?? :D

    • trahata

      niin siinä laskussa on varmaan 24%alv ,uusi kenno ja tinat ja hapot ja jotain se kolvin ja työtilojen lämmitys ja kuoletuskin syö ja jos vielä sen jälkeen jotain jää menee siitäkin vero ,tinaa itse niin työn osuus on 0,taitaa nimittäin moni kynän pyörittäjä kuitenkin päästä paremmille ansioille

    • Pirun kallis kenno

      Ahonen ky Tampereella on ainakin kallis paikka. En mene enää.. Onko missään Pirkanmaalla oikeaa jäähdytinKORJAAMOA? Siis vanhan liiton miestä joka suostuu vähän tinaamaankin?

    • Tinaaja Kolvi

      Se tinaaminenkin on vain ongelman siirtoa. Kestää jonkun aikaa, ja taas vuotaa. Kyllä alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava kennosto maksaakin. Laitappa puntariin tarvike syyläri ja alkuperäistä vastaava, niin näet eron. Kyllä se tinaus kerran tai pari menee, mutta sitten alkaakin olla kuin vanhojen housujen paikkausta koko homma.

      • Zetorimiäs

        Helsingissä Jäähdytinkorjaamo Unto kinanen,Ormuspellontiellä.Vuorikymmenien kokemus.


    • Pirun kallis kenno

      Niin no tinaamallahan ne kennotkin kasataan.. Taitaa Tinaaja Kolvi olla itsekin yrittäjä ;) Kysymyksessä ei ollut mikään syöpynyt romu.. Nyt on kunnossa kun löytyi osaava ammattilainen!

      • Pönttö Einari

        Kannattaa opetella itse tinaamaan, ei ole kummoinen juttu, kun opettelee. Itse kävin oppia hakemassa eräältä vanhalta tinurilta nuorena kossina 1970-luvulla, kun kotitilan Ford 3000 jäähdytin alkoi vuotamaan yläsäiliön saumoistaan. Sen jälkeen on tullut korjattua useampi jäähdytin ihan itse omiin tarpeisiin vuosien varrella.
        Kyllä suoraan sanottuna v*tutti, kun tää vanha tinuri neuvoi juotosnesteen tekemisen, kuink yksinkertainen se oli ja itse yrittänyt tinata sillä juotoslangalla, jossa on muka juotosaine mukana. Eihän sillä juotoslangalla mitään saannu aikaiseksi, jotain puolijohteita ehkä pystyi tinaamaan johonkin radion tekeleeseen, mutta mitään jäähdytintä sillä ei saannut tinattua. Itkut tuli vaan nuorelta pojalta!
        Tämä tinuri neuvoi, että suolahappoon liu'otetaan niin paljon sinkkiä, kun se vaan vetää ja sillä sitten sivellään juotospinnat. Sillä tinaus onnistuu tosi helposti!

        Myöhemmin kävin vielä opettelemassa yhden autopeltisepän autotallissa koritinan käyttöä. Se on jo vaikeampaa, mutta pienellä opettelulla saa siistiä jälkeä, eikä tarvitse käyttää pakkelia peltihommissa niin paljoa. Eikä ole kalliit työkalut siihenkään hommaan, kaasutoholla ja puulastalla leviää tina nätisti peltiin.


    • Maanilveilijä

      Onkos kukaan kysynyt Kangasalan Kitara- ja Karvalakkikorjaamolta taksoja ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4934
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3237
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1385
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1216
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      64
      897
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      868
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      847
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      718
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe