Astra J 2013

porttitoureri

suoraan tehtaalta, Opel astra J sports tourer 1.4 turbo 2013 , ollut nyt käytössä 4 viikkoa. Aivan loistava auto, siinä on mm. start/stop järjestelmä, mäkipidätin , sähköinen käsijärru, mielettömästi säilytyslokeroita, elektroninen ilmastointi jne.... hyvin käytännöllinen. Keskikulutus kaupunki ajossa 8,1l / 100km, mutta 25 asteen pakkaskautena menee jo 9 litraan. Käytän 98E5 bensiiniä koska lämmöt nousee talvella paremmin tällä bensalla , 95E10 en laita vaikka käyttöohjekirjassa suositus. 98E5 kohdalla lukee mahdollinen, samoin 91 oktaaniselle, mutta huomautus että liian matalaoktaaninen bensiini voi aiheuttaa moottorivaurion. Matka-ajoa en ole vielä päässyt tekemään, tässä taajamassa vaan tullut pörrättyä. Tämä öljyn käyttöikä prosentti näyttö on kyllä turha, mitähän sillä ajetaan takaa....?? Menee jo 10000km kohdalla käytännössä 0 prosenttiin. Jos vaikka ensi lokakuussa joutuu vaihtaa näytön mukaan öljyt ja sitten tammikuussa on eka vuosihuolto, niin vaihetaankohan sitten tammikuussa taas öljyt vuosihuollon yhteydessä ??.. rahastusta ehkäpä.

85

9839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Astra ST SPORT 1.6T

      mitäpä näyttää öljymittari %-lukemaksi ? kilometrit kun 4 viikkoa ollut liikenteessä ?
      Itse miettinyt tuota mittaria ja sen logiikkaa myös. Taitaa laskea vain kalenteriaikaa. Ei siis aidosti, analysoi ajo-olosuhteita; kylmäkäynnistysten määrää, ajetaanko paljon ns. pätkä-ajoa yms. parametreja...

      • mistä näkee

        Voitko neuvoa mistä sen näkee.


      • porttitoureri55

        prosenttilukema 91% ja 1005km ajettu. Tällä menolla menee 10kuukaudessa nollille eli lokakuussa olis öljynvaihto ja vuosihuolto sitten tammikuun alussa 2014. Kait tuolla nyt voi tuon 2kk ajaa vuosihuoltoon asti vaikka käyttöikä näyttää sitten lokakuussa 0%. Muuten hyvä mutta turha prosentti näyttö laitettu. Vai oisko tuo että talvella prosentit laskee nopeammin mutta kesällä sitten hidastuu. Pitäs alkaa kysellä ja inttää huoltoneuvojien kanssa.


      • mistä näkee
        porttitoureri55 kirjoitti:

        prosenttilukema 91% ja 1005km ajettu. Tällä menolla menee 10kuukaudessa nollille eli lokakuussa olis öljynvaihto ja vuosihuolto sitten tammikuun alussa 2014. Kait tuolla nyt voi tuon 2kk ajaa vuosihuoltoon asti vaikka käyttöikä näyttää sitten lokakuussa 0%. Muuten hyvä mutta turha prosentti näyttö laitettu. Vai oisko tuo että talvella prosentit laskee nopeammin mutta kesällä sitten hidastuu. Pitäs alkaa kysellä ja inttää huoltoneuvojien kanssa.

        Onko tämä siis bensa-autossakin jossain valikossa vai?


      • Öpel Ön pÖp
        porttitoureri55 kirjoitti:

        prosenttilukema 91% ja 1005km ajettu. Tällä menolla menee 10kuukaudessa nollille eli lokakuussa olis öljynvaihto ja vuosihuolto sitten tammikuun alussa 2014. Kait tuolla nyt voi tuon 2kk ajaa vuosihuoltoon asti vaikka käyttöikä näyttää sitten lokakuussa 0%. Muuten hyvä mutta turha prosentti näyttö laitettu. Vai oisko tuo että talvella prosentit laskee nopeammin mutta kesällä sitten hidastuu. Pitäs alkaa kysellä ja inttää huoltoneuvojien kanssa.

        Ostit uuden auton ja vingut öljynvaihdosta... heh teitkö pitkänkin "vekselin", itsellä vuosihuolto osuu touko/kesakuulle ja marraskuussa teetän "ylimäärisen" oöljynvaihdon, että talviaikaan on tuoreet öjyt konessa, vaikka huolto-ohjelman mukaan ei tarvitsisi, ei se 100€ maailmaa kaada.


      • mobil1 0W-40
        mistä näkee kirjoitti:

        Onko tämä siis bensa-autossakin jossain valikossa vai?

        Ainakin öljynikä prosentit on vuosimallin 2013 J astrassa, Viiksen menunäppäintä painelee niin sieltä se tulee vastaan. Ei varmaan ensimmäisissä J astroissa taida olla.....


      • porttitooreriii
        Öpel Ön pÖp kirjoitti:

        Ostit uuden auton ja vingut öljynvaihdosta... heh teitkö pitkänkin "vekselin", itsellä vuosihuolto osuu touko/kesakuulle ja marraskuussa teetän "ylimäärisen" oöljynvaihdon, että talviaikaan on tuoreet öjyt konessa, vaikka huolto-ohjelman mukaan ei tarvitsisi, ei se 100€ maailmaa kaada.

        en tehnyt vekseliä, ostin käteisellä.


      • Kokemusta on.
        mobil1 0W-40 kirjoitti:

        Ainakin öljynikä prosentit on vuosimallin 2013 J astrassa, Viiksen menunäppäintä painelee niin sieltä se tulee vastaan. Ei varmaan ensimmäisissä J astroissa taida olla.....

        2010 vuosimallista alkaen on öljyn näyttö prosenteissa. kannattaa vaihtaa 15000 km. välein.


      • mikähänpuli

        kalenteriaikaa nimenomaan laskee ei kilometri
        eli 12kk ja nollassa vaikket aja metriäkään
        Aivan käsittämätön moka GENERAL MOTORS FINLAND OY:LTÄ
        SIELLÄ ON MUUTENKIN AIVAN KAISTAPÄISTÄ PORUKKAA
        EI TIEDÄ TAKUU-JA VIRHEVASTUUN EROA.
        NIMEÄ EN TÄHÄN LAITA MUT JOKU ASIAKASPALVELIJA OLI.


      • OikeinTeit
        porttitooreriii kirjoitti:

        en tehnyt vekseliä, ostin käteisellä.

        Noin minäkin ostin 500 000euron kämppäni,kuka sitä nyt velaksi mitään ostaa...


      • lepotila
        mikähänpuli kirjoitti:

        kalenteriaikaa nimenomaan laskee ei kilometri
        eli 12kk ja nollassa vaikket aja metriäkään
        Aivan käsittämätön moka GENERAL MOTORS FINLAND OY:LTÄ
        SIELLÄ ON MUUTENKIN AIVAN KAISTAPÄISTÄ PORUKKAA
        EI TIEDÄ TAKUU-JA VIRHEVASTUUN EROA.
        NIMEÄ EN TÄHÄN LAITA MUT JOKU ASIAKASPALVELIJA OLI.

        eeepä pie pikkoonsa ainaskaan mun astra 2,0 cdti:ssä mul laskee kilometejä ku kolkyt tonnii tuli täyteen niin rupes herjaan öljynvaihtoo ja noielle jotka kehua retostelevat varalisuudellaan niin oote pikkasen väärällä sivulla


      • PaskanOstit
        porttitooreriii kirjoitti:

        en tehnyt vekseliä, ostin käteisellä.

        Joo,eihän kukaan nykyään velaksi mitään osta....muuten vaan se vouti käy kahvilla...


      • Ingenjeur
        OikeinTeit kirjoitti:

        Noin minäkin ostin 500 000euron kämppäni,kuka sitä nyt velaksi mitään ostaa...

        "Noin minäkin ostin 500 000euron kämppäni,kuka sitä nyt velaksi mitään ostaa... "
        Hah-haa, nyt vähän naurattaa. Helppo ostaa mitä vaan, jos on rahaa ja monet ostelevatkin sellaista paskaa, mitä en itse ota ilmaiseksikaan, jos se on pidettävä. Itse myin liki 500 Keur taloni ja sain rahat taskuun, mutta nyt katson tarkkaan, mitä ostan, koska helppo on ostaa, mutta koetapas myydä ja saada edes omasi takaisin?
        Myin muutama vuosi sitten diesel plaanari diesel matkaveneen ja nyt en ota sellaista riesaa vastukseksi ilmaiseksikaan. Otan, jos saan panna heti myyntiin. On helppo vuokrata vene, cruiseri, tai mennä vaikka Karibian risteilylle ja kun astut ulos laivasta, et tarvitse aluksesta sen koommin välittää, huolehtia, etkä maksaa siitä kuluja ja laskuja. Ostelkaa te pojat vai krääsää, minä myyn. Hyvä auto on oltava ja Cascada ei ole paha.


    • öljyis

      Mulla Insignia Isolla bensaturbolla missä myös on tuo % ölynvaihtoon. Aluksi % häviää tiuhaaan mutta sitten tasaantui lukemat. Nykyään en enään viitsi seurata ajotietokoneen funktioita kun tuota menovettäkin palaa niin hemmetin paljon varsinkin nyt talvella. Mittarissa 36.000 km ja kahdet öljynvaihdot tehty.

    • hullunaOpeliin

      J astra On tällä hetkellä yksi laadukkaimmista ja halutuimmista autoista. Astra on opelille tärkein ja myydyin malli ja ne pitää sen hyvänä ja toimivana. Tämä painaa auton valinnassa huomattavasti, toimintavarmuus ja luotettavuus. ja on muuten tämä vuosimallin 2013 sports tourer astra hyvän näkönen ja erittäin sporttinen !!

      • muka haluttu

        Joo, mutta ei se ruusuiselta näytä myyntitilastoissa, keikkuu jossain sijalla 10 tai huonommin, se siitä haluttavuudesta, joo ajan itsekin Opelilla.


    • Millä perusteella?
      • näin on

        Ei voi valittaa.


    • astrali

      vaikka itsellä onkin 1.6T automaatilla niin enpä suosittelisi kaupunkipyöritykseen J-astraa, on pari läheltäpiti tilannetta itsellekkin tullut kun siitä nyt ei näe ihan jokapaikkaan yhtä hyvin kuin toisista autoista - lisäksi kulutus on melko kova jos vertaa samassa ajossa ollutta 50 heppaa tehokkaampaa automaattia . no on se puolitoista litraa vähemmän keskimäärin mutta esim. matka-ajossa ei pääse alle ex-v6.n

      • pikku ikkunat

        Tarkoitatko niitä pikkuikkunoita etuovissa vai miksi et näe kunnolla?


      • astrali
        pikku ikkunat kirjoitti:

        Tarkoitatko niitä pikkuikkunoita etuovissa vai miksi et näe kunnolla?

        ei niissä ikkunoissa mitään vikaa ole, ne tolpat niitten välissä hiukka häröö...


      • järjenkkäyttäjä.

        aja ajos myötätuuleen ja karta mäki ja mutkateitä sekä liikennettä


    • porttitoureri 34

      Tulis jo kesä niin pääsis antamaan 1.4 turbolle ronttosta, katotaan että halakeeko se turbo !! 17 tuuman kesärenkaat jo oottelevat varastossa. Ei oikein viitsi uusilla talvirenkailla revitellä, nastat irtoaa.

      • mutiavb

        Tulis jo kesä niin pääsis antamaan 1.4 turbolle ronttosta, katotaan että halakeeko se turbo !! 17 tuuman kesärenkaat jo oottelevat varastossa. Ei oikein viitsi uusilla talvirenkailla revitellä, nastat irtoaa.

        Ei taida nastat irrota 1.4 turbolla
        ei irtoa 1.6 turbollakaan kitkoista nastat
        ei sutia lähe


    • Astraali st

      Itsellä Sports Tourer Sport 1.6Turbo 6MT vm 2012. Tehdastilattuna.

      Lisävarusteet: agr-penkit, bi-xenonit, parkkitutka, tehdasasenteinen vetokoukku, lämmitettävä ratti, bluetooth, USB, sähköinen käsijarru & mäkipidätin, sähköllä taittuvat peilit, 4krt sähkölasit, vararengas,
      Vetoja on tässäkin , "isolohkossa". 180hp, 230Nm. Nastarenkaiden kanssa, saa olla kaasun kanssa tarkkana.
      Hyvä on peli ja rattoisaa ajaa pitkää matkaa.

      • insig

        otan osaa pettymykseen


    • 0w-40 mob

      Astran öljysuosituksista sen verran, että dexos 2 5w-30 oli suositus mutta sehän on jo -24 asteen pakkasessa kuin siirappia, mistähän ne keksii näitä suosituksia.
      Ohjekirja sanoo että moottoriöljy valitaan ympäristön alimman lämpötilan mukaan, tämän mukaan mobil 0w-40 on suomen oloihin sopiva, GM-LL-A laatuluokka. Mobil 0w-40 jähmepiste on -40 astetta, dexos2 on käytännössä jo -30 asteessa käyttökelvotonta.

      • Mitä häh???

      • helixshellisti
        Mitä häh??? kirjoitti:

        GM:n oma Dexos 2 täyttää luokituksen GM LL-A-025/B-025. Eikö sitä laiteta aina merkkihuollossa?

        http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/17

        Asian ydin oli että dexos 2 menee jo -24 asteessa siirappimaiseksi, käytännössä auto ei lähde käymään tuolla jähmeasteella. Mobil1 0w-40 jähmepiste on -40 astetta. Kysymys kuuluu kumpi valitaan suomen oloihin, jossa pakkasta voi olla -40 astetta. Huom. Huollossa kyllä laittaavat aina mobil1 0w-40.


      • xaesos
        Mitä häh??? kirjoitti:

        GM:n oma Dexos 2 täyttää luokituksen GM LL-A-025/B-025. Eikö sitä laiteta aina merkkihuollossa?

        http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/17

        ei laiteta merkkihuollossa dexos2 aina,
        mulla vaihtu laatu viime vuonna


      • DexosBoy
        xaesos kirjoitti:

        ei laiteta merkkihuollossa dexos2 aina,
        mulla vaihtu laatu viime vuonna

        Mä oon pistäny dexos 5 aina ja hyvin pyörii..


    • 5w-30 gemmi
      • Feikki-Dexosta

      • freezing878
        Feikki-Dexosta kirjoitti:

        Ebaystä saa tuota feikki-dexosta eli jotain halpaa moskaa alkuperäisen näköisestä kannussa.

        http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f74/fake-gm-dexos-2-oil-ebay-goes-all-oil-ebay-t108402/

        Ei oikea Dexos 2 hyydy -20 pakkasessa. 5W on juoksevaa -25 asteessa.

        http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

        Kyllä se vaan niin on että mobil1 0w-40 on suomen oloihin parempaa, kuin tämä dexos2. Kuten sanottua, Mobil1 on arktisiin oloihin tehty. Minä ainakin Vaadin aina että laittaavat mun J-Astraan merkkihuollossa mobil1 0w-40, paljon laadukkaampaa. Mobil1 ne täyttäävät moottorin suurimmassa osassa Opel liikkeissä. Tämä dexos 2 on halpaa moskaa, ei siitä saa edes katetta.


      • Feikki-Dexosta
        freezing878 kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on että mobil1 0w-40 on suomen oloihin parempaa, kuin tämä dexos2. Kuten sanottua, Mobil1 on arktisiin oloihin tehty. Minä ainakin Vaadin aina että laittaavat mun J-Astraan merkkihuollossa mobil1 0w-40, paljon laadukkaampaa. Mobil1 ne täyttäävät moottorin suurimmassa osassa Opel liikkeissä. Tämä dexos 2 on halpaa moskaa, ei siitä saa edes katetta.

        Epäilen, että käyttävät Dexos 2, mikä on hyvää öljyä ja tarkoitettu juuri Opeliin. Minulla ei ole tarvetta maksaa ylimääräisiä katteita huollolle.

        0W voi olla kyllä viisaampi valinta oikeasti arktisissa oloissa kuten Lapissa. Etelässä jo -20 on harvinainen pakkanen. Enkä itse laittaisi autoani ilman lämmitystä käyntiin yleensäkään pakkasessa.


      • kuusi metsä
        Feikki-Dexosta kirjoitti:

        Epäilen, että käyttävät Dexos 2, mikä on hyvää öljyä ja tarkoitettu juuri Opeliin. Minulla ei ole tarvetta maksaa ylimääräisiä katteita huollolle.

        0W voi olla kyllä viisaampi valinta oikeasti arktisissa oloissa kuten Lapissa. Etelässä jo -20 on harvinainen pakkanen. Enkä itse laittaisi autoani ilman lämmitystä käyntiin yleensäkään pakkasessa.

        Täyttäähän mobil1 myös Opelin laatuvaatimukset. Arktiset olot, suomihan on arktinen maa ! -40 asteen pakkanen ei ole mikään ihme esim. linjalla vaasa - joensuu. Siinäpä se onkin jos ei aina ole lämmitystä saatavilla -40asteen pakkasilla, tästä syystä juuri 0w-40


      • Feikki-Dexosta
        kuusi metsä kirjoitti:

        Täyttäähän mobil1 myös Opelin laatuvaatimukset. Arktiset olot, suomihan on arktinen maa ! -40 asteen pakkanen ei ole mikään ihme esim. linjalla vaasa - joensuu. Siinäpä se onkin jos ei aina ole lämmitystä saatavilla -40asteen pakkasilla, tästä syystä juuri 0w-40

        Ilman muuta, ellei ole lämmitystä ja jos asuu kylmällä alueella.

        Meillä täällä etelässä on viimeisen kymmenen vuoden aikana muutamana vuonna tainnut käydä yli 25 pakkasasteen ja silloinkin oli 26-27 astetta. Mutta nyt helmikuun alussa mittari näyttää olevan plussan puolella. Ja auto on lämpimässä tallissa.


    • erkfm89

      mobil1 0w-40 on pohjoismaisiin olosuhteisiin sopiva öljy. Dexos 2 sopii paremmin keskieurooppaan, missä ei ole jäätäviä pakkaslukemia !!

    • kulutus_po09

      astra J sports tourer 1.4 turbo 120hv vm.2013 kulutus matka-ajossa:

      ajettu matka: 170km

      keskikulutus: 5,5l / 100km

      keskinopeus: 89km/h

      • vajaamukinen

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 2502km

        keskikulutus: 9,05l / 100km

        keskinopeus: 66km/h


      • vaikea on uskoa
        vajaamukinen kirjoitti:

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 2502km

        keskikulutus: 9,05l / 100km

        keskinopeus: 66km/h

        Onko puolet ajasta poljettu sikana motaria ja puolet kaupunkia ja miten jakaantuu? Ei ihan normaalissa käytössä saa tuollaisia lukemia millään.


      • bensapalaa_p
        vaikea on uskoa kirjoitti:

        Onko puolet ajasta poljettu sikana motaria ja puolet kaupunkia ja miten jakaantuu? Ei ihan normaalissa käytössä saa tuollaisia lukemia millään.

        On vähä syömänen tämä vm.2013 1.4 turbo. Aivan loistavat matka-ajo kulutus lukemat, kun malttaa olla polokematta. 5,5 l/100km on kyllä vähän.


      • mujaavakinen
        vaikea on uskoa kirjoitti:

        Onko puolet ajasta poljettu sikana motaria ja puolet kaupunkia ja miten jakaantuu? Ei ihan normaalissa käytössä saa tuollaisia lukemia millään.

        autot ja naiset on tehty poljettaviksi - mikä ihme tuo nyt on jos tuon painoinen perinteisellä tomaatilla (paras) varustettu suhteellisen korkea auto vie tuon verran.
        Toki itsekin ihmettelin kun ei sitä saa alle 8 litran kulkemaan - ei sitten millään , toisin kuin edellistä v6turboa. Voi olla että tätä pikkulohkoa ahdistaa talvipakkaset ja loskakeli enempi kuin kunnollisen kokoisella moottorilla varustettua autoa - saas nähdä mitä keväällä tapahtuu 18 tuuman kesärenkaiden kanssa...
        Tosin jos katsot esim motor-talk.de niin siellä puhuvat 11-12 litran kulutuksista !


      • Astraali..
        vajaamukinen kirjoitti:

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 2502km

        keskikulutus: 9,05l / 100km

        keskinopeus: 66km/h

        11 kuukauden aikana ajettu 11800km. keskikulutus 7,61litraa/100km. Enin osa , maantie/moottoritieajoa. 90-110km/h.
        Astra ST Sport 1.6T , manuaali, vm. 2012.


      • kivaamujinen
        Astraali.. kirjoitti:

        11 kuukauden aikana ajettu 11800km. keskikulutus 7,61litraa/100km. Enin osa , maantie/moottoritieajoa. 90-110km/h.
        Astra ST Sport 1.6T , manuaali, vm. 2012.

        hyvin linjassa - tomaatti haukkaa sen litran enemmän ja loput menee sen piiikkiin etten asu maalla.
        Voin hyvin kärsiä sen pari euroa per sata kilsaa siitä ilosta etten tartte vatkata keppiä !


      • 1.4turbo opel
        Astraali.. kirjoitti:

        11 kuukauden aikana ajettu 11800km. keskikulutus 7,61litraa/100km. Enin osa , maantie/moottoritieajoa. 90-110km/h.
        Astra ST Sport 1.6T , manuaali, vm. 2012.

        Käy vaihtaa tämä 2013 malli 1.4 turbolla. Tippuu heti 2 litralla kulutus ja onpahan sitten uusin malli alla !!!!


      • astraali.
        1.4turbo opel kirjoitti:

        Käy vaihtaa tämä 2013 malli 1.4 turbolla. Tippuu heti 2 litralla kulutus ja onpahan sitten uusin malli alla !!!!

        no en - 1.6T SIDI se olisi jos olisi - ja ei näillä kilometreillä oikein vaihto ole vielä fiksua
        1.4 on liian pieni - biturbon jos saisi tomaatin kera niin sitten se !


      • nelimukinen
        vajaamukinen kirjoitti:

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 2502km

        keskikulutus: 9,05l / 100km

        keskinopeus: 66km/h

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 21993km

        keskikulutus: 9,60l / 100km maksimi 10,91 - minimi 7,99

        keskinopeus: 65km/h

        225/45-18 kesätassut vie yli puoli litraa / 100 km extraa

        että semmosta - kaupunkia / motaria 30% / 70%

        saksassa - www.spritmonitor.de - tällä ei pääsisi lähellekään kärkitulosta


      • myötämaa
        bensapalaa_p kirjoitti:

        On vähä syömänen tämä vm.2013 1.4 turbo. Aivan loistavat matka-ajo kulutus lukemat, kun malttaa olla polokematta. 5,5 l/100km on kyllä vähän.

        On vähä syömänen tämä vm.2013 1.4 turbo. Aivan loistavat matka-ajo kulutus lukemat, kun malttaa olla polokematta. 5,5 l/100km on kyllä vähän.

        Oliko myötätuuli mulla keskikulutus 9.1 litraa


      • kallonm
        bensapalaa_p kirjoitti:

        On vähä syömänen tämä vm.2013 1.4 turbo. Aivan loistavat matka-ajo kulutus lukemat, kun malttaa olla polokematta. 5,5 l/100km on kyllä vähän.

        1.6 insi 9-10l talvella
        ajo miten ajo


      • maikkids
        vajaamukinen kirjoitti:

        astra J sports tourer 1.6 turbo aut 180hv vm.2011 kulutus:

        ajettu matka: 2502km

        keskikulutus: 9,05l / 100km

        keskinopeus: 66km/h

        Insignia 1.6 turbo 230hv 290nm
        keskikulutus 9.6
        keskinopeus 26.5
        vain kaupunkiajoa


      • uuuuuu

        Astra sportoyer vm,2011 120hv pitkällä matkalla kulutus oli 5,3l satasella. Keskinopeus n,90km . Ei paha


      • Opel66
        1.4turbo opel kirjoitti:

        Käy vaihtaa tämä 2013 malli 1.4 turbolla. Tippuu heti 2 litralla kulutus ja onpahan sitten uusin malli alla !!!!

        Joo autoa kantsuu vaihtaa vuoden välein niin ei jää jalkoihin eikä vanhalla mallilla enää kukaan aja!


    • fgh55/

      Opel on laadukkain saksalainen auto. esim. PSA-Citroen tehnyt 5miljardia tappiota, jos joku tässä kontalleen menee niin se on pösö ja sitikka.

      • Opelman3

        Milloin tuo PSA on muuttunut Saksalaiseksi?
        Opelissa pitää olla hammashihnoja tukku hanskalootassa, niitä menee kuin vappuneuloja.


      • Huoltamalla kunnossa
        Opelman3 kirjoitti:

        Milloin tuo PSA on muuttunut Saksalaiseksi?
        Opelissa pitää olla hammashihnoja tukku hanskalootassa, niitä menee kuin vappuneuloja.

        heh.. kuinkas monta hammashihnaa olet vaihtanut?, eikä niitä kannata säilöä hasnkalokerossa, kun ne menee vanhaksi ja sitten se itku alkaa, laitettuaan 3 vuootta säilötyn hihnan ja se paukahtaa.
        Huolto-ohjelmassa on merkattu kilometrimäärän mukaan tai ajan mukaan sen vaihto.


      • Tosion2
        Huoltamalla kunnossa kirjoitti:

        heh.. kuinkas monta hammashihnaa olet vaihtanut?, eikä niitä kannata säilöä hasnkalokerossa, kun ne menee vanhaksi ja sitten se itku alkaa, laitettuaan 3 vuootta säilötyn hihnan ja se paukahtaa.
        Huolto-ohjelmassa on merkattu kilometrimäärän mukaan tai ajan mukaan sen vaihto.

        Satoja niitä vaihtelin silloin kun autokorjaamoa pidin, opelin remmit ei kestäneet koskaan vaihtoväliä jonka valmistaja oli antanut.
        Huvittava ilmiö oli opelissa se vaihtoväli, milloin 40000 milloin 60000 tai 120000 ja sitten taas 40000, ei edes valmistaja osannut sanoa milloin se on vaihdettava.


      • kakopää
        Tosion2 kirjoitti:

        Satoja niitä vaihtelin silloin kun autokorjaamoa pidin, opelin remmit ei kestäneet koskaan vaihtoväliä jonka valmistaja oli antanut.
        Huvittava ilmiö oli opelissa se vaihtoväli, milloin 40000 milloin 60000 tai 120000 ja sitten taas 40000, ei edes valmistaja osannut sanoa milloin se on vaihdettava.

        Nyt se on taas 120tkm, ainakin Astra J:ssä


      • J on loistava Astra
        Tosion2 kirjoitti:

        Satoja niitä vaihtelin silloin kun autokorjaamoa pidin, opelin remmit ei kestäneet koskaan vaihtoväliä jonka valmistaja oli antanut.
        Huvittava ilmiö oli opelissa se vaihtoväli, milloin 40000 milloin 60000 tai 120000 ja sitten taas 40000, ei edes valmistaja osannut sanoa milloin se on vaihdettava.

        Hei - tässä puhutaan J-mallista! Siinä on ketju, eikä mitään hihnaa. Lisäksi laadukas ketju, eikä mitään VW-katkeaa Oulun ja Kemin välissä tavaraa


      • ulkomaa
        Opelman3 kirjoitti:

        Milloin tuo PSA on muuttunut Saksalaiseksi?
        Opelissa pitää olla hammashihnoja tukku hanskalootassa, niitä menee kuin vappuneuloja.

        Milloin tuo PSA on muuttunut Saksalaiseksi?
        Opelissa pitää olla hammashihnoja tukku hanskalootassa, niitä menee kuin vappuneuloja.

        150000km/10 vuotta on vaihtoväli opel insigniassa
        ulkoinen vesipumppu.


      • loperbn
        Huoltamalla kunnossa kirjoitti:

        heh.. kuinkas monta hammashihnaa olet vaihtanut?, eikä niitä kannata säilöä hasnkalokerossa, kun ne menee vanhaksi ja sitten se itku alkaa, laitettuaan 3 vuootta säilötyn hihnan ja se paukahtaa.
        Huolto-ohjelmassa on merkattu kilometrimäärän mukaan tai ajan mukaan sen vaihto.

        120000/9v on vaihto
        oli ennen 150000/10v
        Vesipumppu vaihdetaan sit kun menee vesipumppu
        ei ole jakohihnan varassa pyörivä
        ope


    • ei huolia

      Parempihan niitä remmejä on vaihdella, kuin odottaa että viallinen jakoketju kolisee. Juuri mistä vagin autot nyt kärsii.

    • halpaa ajoa

      lasikaoja 1.4 turbot mun 04 fokus kiihtyy samaan 11sek. sen lisäksi kontti suurempi ja lämpölasi sekä ei tarvii listä yljyä kun vuoden vlein vaihtaa jos 5v ollut. ei muita huoltoja/korjauksia.

      • Astraali...

        Nimimerkki "halpaa ajoa". Olet kyllä aika vakuuttava ulosannissasi. Nyt kaikki Opel-kuskit vaihtamaa pois Opel ja ostamaan "04 fokus"... :-D


      • wy4y33
        Astraali... kirjoitti:

        Nimimerkki "halpaa ajoa". Olet kyllä aika vakuuttava ulosannissasi. Nyt kaikki Opel-kuskit vaihtamaa pois Opel ja ostamaan "04 fokus"... :-D

        antele sinäki vaan anti ulos. yksi kirotusveirhe niin het rakkina. kyl se älähtää mihi kalahtaa.


    • lebenautooooos

      Opel astra sports tourer 1.4 turbo MY2013. Ensimmäinen vuosi takana ja 13000km, ei vikoja muuta kuin välillä ilmoittaa että huolla pysäköintitutka. Myös ensimmäinen huolto tehty opel liikkeessä, hinta oli 163€.

      • Rekkamies1

        Pysäköintitutkasta ilmoittaa jos puskurissa jäätä tai lunta.


      • dasia opel

        Opel astra sports tourer 1.4 turbo MY2013. Ensimmäinen vuosi takana ja 13000km, ei vikoja muuta kuin välillä ilmoittaa että huolla pysäköintitutka. Myös ensimmäinen huolto tehty opel liikkeessä, hinta oli 163€

        Kyllä ne siitä kallistuu,tuossahan on vain öljynvaihto
        Pysäköintitutkia vuosittain
        lukkoja viikottain
        jarrulevyjä vuosittain
        vakionopeussäädin uusittava kolmen vuoden välein.
        Pidä auto vain takuuajan ja vaihda sitten DASIA DUSTERIIN
        KOIRAT HAUKKUU DUSTER KULKEE.
        saman tehtaan autoja


    • tyytyväinen

      astra 88kw 1.4 2012vm. eka vuosi noin 18000km todellinen keskikulutus 6.1 desin tarkkuudella. aika paljon pitkiä matkoja mutta silti kohtuullinen.toinen vuosi noin 15000km. on enempi lyhyempää ajoa tarkkaa kulutust en ole vielä laskenut mutta jonkun desin on enempi.tietokone näyttää yleensä 1-2dl liika vähän,eikä siinä liian pitkiä vaihteita ole niinkuin jotkut meinaa,siksi on kuusi vaihdetta että löytyy sopiva.todellista 80 voi jo ajaa kutosella ja kuka hullu nyt sillä yrittää ohi. tyhmää puhetta noi alaväännöt.selvä se ettei jaksa 1500r kutosella.ja käytännön teho verrattuna 103kw on sama 4400r asti.hyvin on pelittänyt 33th .

    • Luotettava kuin Buik

      Luotettava Opel

      Näin otsikoi Auto Motor und Sport Opel Astra Sports Tourer 2,0 CDTI:n käyttötestin (AMS 12/2013).
      Testin aikana autolla ajettiin vähän vajaan kahden vuoden aikana 104 800 kilometriä.

      Opel Astra nousi luokkansa ylivoimaisesti parhaaksi AMS:n käyttötestihistorian aikana. Kaikki
      lehden pitkän 100 000 kilometrin käyttötestin läpikäyneet autot mukaan lukien Opel Astra on koko
      historian toiseksi paras auto.

      Käyttötestissä ollut Opel Astra ST kävi Opel-huollossa kahden vuoden ja yli sadantuhannen
      kilometrin aikana ainoastaan kolme kertaa ohjelman mukaisissa huolloissa. Se ei tarvinnut yhtään
      ylimääräistä korjaamokäyntiä. Vähäiset matkan aikana tulleet pikkuviat hoidettiin kuntoon
      huoltokäynnin yhteydessä ja ainoa ylimääräinen kulu oli 90 000 kilometrin huollossa pyyhkijän
      sulkien vaihto!

      Opel Astran vakuuttavasta laadusta kertoo parhaimmin AMS:n toimittajan teksti: ”Mitä tulee
      luotettavuuteen, se (Astra) läpäisi 100 000 kilometrin matkan liehuvin lipuin ja nousi vakuuttavan
      varmasti vikalistan kärkeen luokassaan ottaen helposti haltuunsa ykkössijan. Touché!”

      Näin Opel Astra jätti jälkeensä muun muassa Volkswagen Golfin, Mercedes-Benzin A-sarjan, Toyota
      Priuksen ja Ford Focuksen.

      Auto Motor und Sport käytti otsikkona Opelin vanhaa slogania, ”Opel the reliable”, joka oli yhtiön
      käytössä vuodesta 1936 aina 1980-luvun alkupuolelle saakka. Nyt tuo iskulause voitaisiin ottaa
      uudelleen käyttöön. Opel Astra Sports Tourerin käyttötesti todistaa yhtiön valmistamien autojen
      huippulaadun, minkä ansiosta Opelin ostajat saavat nauttia yhä paremmista ja luotettavammista
      autoista.

      Opelit eivät ole vain kestäviä, vaan ne ovat myös mukavia, kuten AMS:n käyttötesti todistaa: ”Kun
      astut sisään autoon, kotiudut sinne välittömästi.” Perusteiksi lehti kertoo erinomaiset istuimet,
      mainion jousitusmukavuuden, suuren tavaratilan ja voimakkaan sekä samalla taloudellisen
      dieselmoottorin. Artikkelin laatija toteaakin, että Astra Sports Tourer on ”vakuuttava matka-auto”,
      joka sopii hyvän pidon ja tehokkaan lämmityslaitteen ansiosta myös talviajoon.

    • Veku01

      Kuinka yleistä tuo Astra j:n vesipumpun laukeaminen on, jollain on mennyt jo 15 tuhannen jälkeen vaihtoon ja onko takeita että seuraava kestää.

      • T.TL

        Mulla Astra j 2011 vm Ajettu ny 60.000km. Ei ole ollut yhtään vikaa ainakaan toistaseksi. Tosi hyvä ajaa, jatkossaki astra tulee meillä oleen.


      • OpelAstra1.4T
        T.TL kirjoitti:

        Mulla Astra j 2011 vm Ajettu ny 60.000km. Ei ole ollut yhtään vikaa ainakaan toistaseksi. Tosi hyvä ajaa, jatkossaki astra tulee meillä oleen.

        Huutaako jo aski?
        Meillä lähti 47tkm ajettu 1.4T takuukorjaukseen laatikon laakereiden takia.
        Muuten hyvin pelannut ja ollaan oltu tyytyväisiä.


      • 1.6 Astra Turbo
        OpelAstra1.4T kirjoitti:

        Huutaako jo aski?
        Meillä lähti 47tkm ajettu 1.4T takuukorjaukseen laatikon laakereiden takia.
        Muuten hyvin pelannut ja ollaan oltu tyytyväisiä.

        Minkä ikainen "OpelAstra1.4T":lla tuo autosi ?
        Oletko ajanut/käyttänyt 6-vaihdetta miten paljon. Ajanut kutos-vaihteella "vedättäen", toisinsanoen, 50-70 km/h-vauhtia ?
        Itselläni 1.6T-koneinen Astra. Ei mitään vikaa Astrassa vielä. vm. 2012 Sports Tourer Sport.


      • OpelAstra1.4T
        1.6 Astra Turbo kirjoitti:

        Minkä ikainen "OpelAstra1.4T":lla tuo autosi ?
        Oletko ajanut/käyttänyt 6-vaihdetta miten paljon. Ajanut kutos-vaihteella "vedättäen", toisinsanoen, 50-70 km/h-vauhtia ?
        Itselläni 1.6T-koneinen Astra. Ei mitään vikaa Astrassa vielä. vm. 2012 Sports Tourer Sport.

        2011 ja ihan normiajossa ollut.
        6 vaihdetta tupaan vasta 90 jälkeen laiteltu.
        Kulutus oli hesan reissulla 576km tasan 6.23l/100km talvirenkailla.
        Kohtuu hyvin minun mielestäni.


      • OpelAstra1.4T
        OpelAstra1.4T kirjoitti:

        2011 ja ihan normiajossa ollut.
        6 vaihdetta tupaan vasta 90 jälkeen laiteltu.
        Kulutus oli hesan reissulla 576km tasan 6.23l/100km talvirenkailla.
        Kohtuu hyvin minun mielestäni.

        Dodii..
        Nyt alko takajarrut jumettaa. Kiva ajella jarrulaikat punasena..
        Eikun huoltoon taas. Onneksi takuuauto.

        Huoltomiehen mukaan pitäisi kuulemma vuosittain(!) puhdistaa palat ja varmistaa että
        ne liikkuu vapaasti.
        Perkkele ei oo opeli päässy jarruviostaan 30 vuoteen... Entinen C ascona oli myös oikea maanvaiva jarrujen takia.


      • moitetlui
        1.6 Astra Turbo kirjoitti:

        Minkä ikainen "OpelAstra1.4T":lla tuo autosi ?
        Oletko ajanut/käyttänyt 6-vaihdetta miten paljon. Ajanut kutos-vaihteella "vedättäen", toisinsanoen, 50-70 km/h-vauhtia ?
        Itselläni 1.6T-koneinen Astra. Ei mitään vikaa Astrassa vielä. vm. 2012 Sports Tourer Sport.

        M32 VAIHTEISTOSSA EI PELAA VOITELU


      • huollattaa
        OpelAstra1.4T kirjoitti:

        Dodii..
        Nyt alko takajarrut jumettaa. Kiva ajella jarrulaikat punasena..
        Eikun huoltoon taas. Onneksi takuuauto.

        Huoltomiehen mukaan pitäisi kuulemma vuosittain(!) puhdistaa palat ja varmistaa että
        ne liikkuu vapaasti.
        Perkkele ei oo opeli päässy jarruviostaan 30 vuoteen... Entinen C ascona oli myös oikea maanvaiva jarrujen takia.

        ooppelin huoltoohjelmassa ei ole jarrujen puhdistusta
        puhdistetaan sitten kun on jumissa
        Hondassa oli joka vuosi puhdistus ja rasvaus
        mutta olihan huoltokin kalliimpi


      • esanssia
        moitetlui kirjoitti:

        M32 VAIHTEISTOSSA EI PELAA VOITELU

        Kyllä siellä itseasiassa pelaa voitelu. Tuossa Getragin 6 -vaihteisessa M32 -laatikossa on usein se vika, että 3- ja 4-vaihteiden akselille on laitettu liian paksut shimmilevyt tehtaalla. Tämä vika ei siis koske manuaalista F40 -laatikkoa, jota käytetään esim 118kw dsl Insigniassa suuremman väännön takia. Tästä syystä laatikosta tulee liian tiukka ja kyseisen akselin päädyistä kartiolaakerit kuluvat ennen aikojaan. Oma laatikkoni äänsi auton ostohetkestä (123tkm ajettu tuolloin) korjaukseen asti (170tkm). Niihin laakereiden lieriöihin tulee kulumisesta aiheutuvia mustia pilkkuja. Kaverini tämän laatikon avasi ja korjasi. Laakereiden vaihdon jälkeen hän tiputti shimmilevyjä kokoajan ohkaisemmaksi ja jätti sinne ne, joilla akseli vielä pyöri käsin pyöritettäessä laatikkoa.

        Jos tämän homman aikoo itse tehdä, niin kokonaisen laakerisarjan saa Briteistä reilun 300€:n hintaan (e-bay).

        Muuten olen erittäin tyytyväinen autoon. Ainut vika tuon laatikon lisäksi ovat herkästi laahaavat takajarrut. Kuskin puolen takajarru meinaa välillä laahailla ja joskus parkkiin jättäessäni sieltä nousee käry. Eli nuo ovat vähän huonosti suunniteltu, kun niin helposti jumiutuvat. Pitäisi ilmeisesti ainakin kerran vuodessa herkistää. Autolla siis nyt ajettu 210tkm. Sportstourer 1.7cdti vm. 2011.


    • 6+8

      Taas on talvi tulossa. Laitetaan tuohon vanhaan öljyjuttuun vähän lisää tietoa noista dexos ja mobil-öljyistä:

      Mobil 1 ESP 0W-40 hat die neue dexos2™ Freigabe von General Motors, die für alle neuen GM/Opel/Chevrolet Diesel- und Benzinmodelle ab Modelljahr 2010 in Europa erforderlich ist. dexos2™ ersetzt die bisherigen Spezifikationen GM-LL-B-025 und GM-LL-A-025, d.h. ist voll rückwärts-kompatibel und kann somit auch für alle GM/Opel/ Chevrolet Fahrzeuge, die ein Motorenöl dieser Spezifikationen erfordern, eingesetzt werden. .

      P.S. Jo 8000km takana uudella Astra J:llä, 88 kW, keskikulutus 5,9 l/100 km.

    • opelastramies

      Itsellä menossa huoltoon 2013 vuosimallin Astra. Ikää 1v6kk, ajettu vajaa 24000km.
      - Kuskinpuoleinen penkinlämmitin ei toimi
      - Ajotietokone ilmoittaa usein: "Jäähdytysneste vähissä...". Nesteen määrä tarkastettu edellisen kerran huollossa toukokuussa 2014 ja oli silloin ok.Huoltomies epäili puhelimessa vesipumppua.
      - Vetokoukun 13-napainen liitin täyttä skeidaa. Peräkärryn valot ei välillä toimi ollenkaan. Vilkut toimii aina tuplanopeudella. Peräkärryn ja auton välissä joutuu käyttämään 13-7 adapteria, mikä todennäköisesti aiheuttaa ei toivotut ilmiöt.

      Muuten olen autooni tyytyväinen ja kulutus maantieajossa todella vähäistä.

    • Eemeli10v

      Kuka ihme noilla käsivalintaisilla laatikoila ajaa.

    • Eemeli11v

      Epäilen, ettei aloittaja ole autoaan saanut suoraan tehtaalta!

    • mujnyhbtgv
    • Bemarhomo

      Duster voittaa bmw laadun...uusin tutkimus tuli juuri!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe