Päätin kutsua mormonit kotiini. Haluan tutustua heihin enemmän. Olen kiinnostunut mormonien kirjasta, olen lukenut sitä aina kirjastossa mutta nyt haluan itselleni oman kirjan.
Mormonien usko tuntuu niin hyvältä. Saan siitä ns. "hyviä viboja"
En malttaisi odottaa 1. käyntiä. Huomaan, että olen kolme päivän ajan kahlannut nettiä läpi etsien videoita ja musiikkia. Olen lukenut mormonin kirjan ´netissä julkaistua versiota.
Tunnen voimakasta hengen kutsua vaikka en ole edes tavannut vielä yhtään mormonia :)
Ennenkaikke kun mormonit uskovat, että olisimme joskus olleet taivaassa ja tulleet sieltä tänne elämään elämäämme... tähän liittyy eräs muisto joka on kulkenut mukanani lapsesta lähtien, nimittäin muistan katselleeni maapalloa ylhäältä päin. Maa kimmelsi sinisenä alapuolella ja joku hahmo, turvallinen hahmo oli vieressäni pitäen minusta huolta. Hän lähetti minut alas. Loppu on hämärää.
Innolla odottaen
kutsuin kotiin
240
329
Vastaukset
- Olepa hyvä!
Mormonismi on tutustumisen arvoinen. Voit aloittaa vaikkapa tästä:
http://www.mormonismi.net/ei_kerro.shtml
ja tästä laajemmin:
http://www.mormonismi.net- Odotinkin jo
tuota! Olet niin ennalta-arvattava linkityksinesi.
- intrest
Odotinkin jo kirjoitti:
tuota! Olet niin ennalta-arvattava linkityksinesi.
Olen lukenut kyllä nämä linkitetyt sivut. Ei hetkauta enkä silmiäni kallista noille sivuillu
- Noilla ne
intrest kirjoitti:
Olen lukenut kyllä nämä linkitetyt sivut. Ei hetkauta enkä silmiäni kallista noille sivuillu
aina aloittavat ...
- intrest
Noilla ne kirjoitti:
aina aloittavat ...
mitä olen tätä keskustelupalstaa seurannut niin järkevää ja rauhallista keskustelua ei saa aikaiseksi.
Mutta se nyt on sivuseikka eikä kiinnostustani vähennä - Olepa hyvä!
intrest kirjoitti:
mitä olen tätä keskustelupalstaa seurannut niin järkevää ja rauhallista keskustelua ei saa aikaiseksi.
Mutta se nyt on sivuseikka eikä kiinnostustani vähennäHerätyskellon soiton voi saada aikaiseksi. Muut asiat saadaan aikaan. Jostain aina ilmestyy noita suomea osaamattomia bimboja. Heitin tuon vatsaukseni täkyksi Tapanille, joka kerta toisensa jälkeen heittää joskus muinoin laatimansa "oikaisulistan", joka sisältää onttojen selitysten lisäksi jopa karkeita väärinkäsityksiä (tekijänoikeuksien myyntiyritys), joita Tapani ei viitsi tai ymmärrä korjata.
Odotellaan tuleeko... - Niinpä...
Olepa hyvä! kirjoitti:
Herätyskellon soiton voi saada aikaiseksi. Muut asiat saadaan aikaan. Jostain aina ilmestyy noita suomea osaamattomia bimboja. Heitin tuon vatsaukseni täkyksi Tapanille, joka kerta toisensa jälkeen heittää joskus muinoin laatimansa "oikaisulistan", joka sisältää onttojen selitysten lisäksi jopa karkeita väärinkäsityksiä (tekijänoikeuksien myyntiyritys), joita Tapani ei viitsi tai ymmärrä korjata.
Odotellaan tuleeko...Eikä tuo kaveri osaa edes aloittaa lausetta isolla kirjaimella, joten hän on sopiva maksumies sinne "Diplomi Insinöörien" ja muiden joukkoon.
- Yhdyn edellisiin
Niinpä... kirjoitti:
Eikä tuo kaveri osaa edes aloittaa lausetta isolla kirjaimella, joten hän on sopiva maksumies sinne "Diplomi Insinöörien" ja muiden joukkoon.
Eikä kaveri osaa englantiakaan. Katsokaapa hänen nimimerkkiään tarkasti.
Monen lauseen lopusta puuttuu piste ja muitakin kielioppivirheitä löytyy. Tuollaiset tyypit ovatkin sopivaa saalista rahastettaviksi. intrest kirjoitti:
Tuossa kiihkossa sinulla ei ole mitään syytä kallistaa silmiäsi noille sivuille. Miksi ylipäänsä luit nuo linkitetyt sivut?
- payback-pal
Jenkeissä morkut ovat järkevää possea pääpiirteissään, koska he hommaavat omilleen tekemistä, eikä tekeminen ole hullua, kuten täällä pohjolassa. Täällä aktiviteetteja ei ole ja moni on ihan puhtaissa vihamielisissä ahdisteluhommissa skientologien tyyliin. Sain osani tästä ahdistelusta alaikäisestä lähtien, koska eräs mormoni himoitsi sukulaisteni kesämökkiä (naapuritontin asukas kyseessä). Eivät ole tosin onneksi tulleet käännytysyrityksille luokseni, koska olen "vihollinen".
Olen siten yksi, joka näkee mieluummin islamin pyyhkivän pohjolan yli verisen miekan kanssa kuin mormonien saavan merkittävän valta-aseman. Kotimaiset kristityt ovat sydämellistä ja rehellistä porukkaa, morkut taas vihamielistä kyräilevää stalkkeriporukkaa. Onneksi vainoamisesta on tulossa rikos. Tämä poika panee sitten tuulemaan vuosien varrella keräämiensä kuva- ja videotodisteiden kera! - voi tsiisus sentään
Niinpä... kirjoitti:
Eikä tuo kaveri osaa edes aloittaa lausetta isolla kirjaimella, joten hän on sopiva maksumies sinne "Diplomi Insinöörien" ja muiden joukkoon.
Vai "Diplomi Insinöörien", voi helvata sntään.
- Heh...
voi tsiisus sentään kirjoitti:
Vai "Diplomi Insinöörien", voi helvata sntään.
Täällä tosiaan kirjoitteli eräs mormoni, joka sanoi olevansa Diplomi Insinööri. Ei ole tyypillä kaikki inkkarit kanootissa, jos ei osaa kirjoittaa edes omaa ammattinimikettään oikein.
- ja tyhmäkin
Olet ilmiselvästi mormonitrolli.
- intrest
Todella asiallisia ja suorastaan älyttömän fiksuja ihmisiä täällä :)
- Ja kaikkitietäviäkin
intrest kirjoitti:
Todella asiallisia ja suorastaan älyttömän fiksuja ihmisiä täällä :)
vielä!
Minua mormonien uskomattomat kertomukset ova kiehtoneet aivan varhaisnuoruudestani tai täsmälleen sanottuna lapsuudestani asti. Olen usein myös kutstunut mormonit kotiini kertomaan uskostaan ja perheistään. Hyvin eriskummallinen ja mielenkiintoinen uskonto.
- leffat kiehtovampia
Valheet ilmeisesti kiehtovat sinua?
leffat kiehtovampia kirjoitti:
Valheet ilmeisesti kiehtovat sinua?
Näinkin voi todeta, dokumentit kiehtovat enemmän, eilen tuli aivan tavattoman mielenkiintoinen mormoneja käsittelevä dokumentti Teemalta.
- Jess.
lavanpalvelija kirjoitti:
Näinkin voi todeta, dokumentit kiehtovat enemmän, eilen tuli aivan tavattoman mielenkiintoinen mormoneja käsittelevä dokumentti Teemalta.
Tästä voi katsoa:
http://areena.yle.fi/tv/1798081 - Jess.
Jess. kirjoitti:
Tästä voi katsoa:
http://areena.yle.fi/tv/1798081Ja tässä välissä katsoin sen itse. Liikuttava tarina.
- Kolob! Kolob!
Mormonismi on herkullista ja kiehtovaa. Siihen tulee himo, niin kuin suklaaseen. Sitä vaan ahmii ja ahmii ja ennen kuin tajuaakaan, on ihan ähkyssä, mutta vielä on vaan pakko ottaa vähän lisää.
Tälläkin palstalla sekä mormonit että mormoneista eronneet mässyttävät. Hyvää on. Väliäkös sillä sitten, jos naama kukkii finnejä ja valmisvaatekoot loppuvat. Garmentteja tehdään myös kaikkein paksuimmille mormoneille. - Näin on..
Jess. kirjoitti:
Ja tässä välissä katsoin sen itse. Liikuttava tarina.
Ihan niinkuin toimittajakin totesi, nainenhan on seinähullu!
- Jess.
Näin on.. kirjoitti:
Ihan niinkuin toimittajakin totesi, nainenhan on seinähullu!
Kyllä niinkin voisi luonnehtia, vaikka älykkyysosamäärä onkin aika huima. Mutta sääliksi käy silti kumpaakin osapuolta.
- tode*
" ... ja joku hahmo, turvallinen hahmo oli vieressäni pitäen minusta huolta. Hän lähetti minut alas."
Oliskohan tuo ollut Kolobin äitee eli Jumalan emäntä? Äidit ne näet lähettävät lapsia sinne sun tänne, alas ja ylös.- M.E.L.
Taisi kyseessä kuitenkin olla poliisi :-)
- Helppoa.
Mistä lapset tulevat?
Ne, joilla on reppu tulevat koulusta. Ne, joilla ei ole reppua tulevat päiväkodista. - Kolob! Kolob!
On sanomatakin selvää, että keskusteluketjun aloittaja muistaa pitäneensä kädestä kiinni Taivaallista Äitiään. Elohim lapsi Telluksella kutsuu mormonit kotiinsa.
Elohimilla on useita vaimoja, sillä moniavioisuus on mormonien keskuudessa iankaikkinen periaate. Joku Jumalan vaimoista on hänetkin synnyttänyt omaksi henkilapsekseen.
Taivaallinen äitisi katselee innoissaan, miten perehdyt mormonismiin ja toivottavasti käännyt mormoniksi.
Eikö olekin myös hauskaa tietää, että Jeesus eli Vanhan testamentin Jehova on isoveljesi ja olet aikaisemmassa olemassaolossasi henkilapsena tuntenut Jeesuksen, kenties jopa istunut Hänen polvellaan?
Kolobin lähellä olevalla Elohimon planeetalla pidetään kovasti peukkua, että valitset mormonismin! - intrest
Kolob! Kolob! kirjoitti:
On sanomatakin selvää, että keskusteluketjun aloittaja muistaa pitäneensä kädestä kiinni Taivaallista Äitiään. Elohim lapsi Telluksella kutsuu mormonit kotiinsa.
Elohimilla on useita vaimoja, sillä moniavioisuus on mormonien keskuudessa iankaikkinen periaate. Joku Jumalan vaimoista on hänetkin synnyttänyt omaksi henkilapsekseen.
Taivaallinen äitisi katselee innoissaan, miten perehdyt mormonismiin ja toivottavasti käännyt mormoniksi.
Eikö olekin myös hauskaa tietää, että Jeesus eli Vanhan testamentin Jehova on isoveljesi ja olet aikaisemmassa olemassaolossasi henkilapsena tuntenut Jeesuksen, kenties jopa istunut Hänen polvellaan?
Kolobin lähellä olevalla Elohimon planeetalla pidetään kovasti peukkua, että valitset mormonismin!Muisto on samalla niin kirkas kuin sumeakin... Mutta, en epäile sen aitoutta. Äitini kertoi kun hänen kanssaan eilen keskustelin aiheesta, että jo alle neljä vuotiaana olin kertonut samaa muistoa hänelle.
- lapsen mielikuvitus
intrest kirjoitti:
Muisto on samalla niin kirkas kuin sumeakin... Mutta, en epäile sen aitoutta. Äitini kertoi kun hänen kanssaan eilen keskustelin aiheesta, että jo alle neljä vuotiaana olin kertonut samaa muistoa hänelle.
Joo, minäkin lauloin vanhemmilleni jo alle neljä vuotiaana ''englannin kielisiä lauluja''. Vanhempani ovat kertoneet huvittuneena jälkeenpäin, kun esiinnyin niin tosissani ja antaumuksella.
- Muistikuva.
intrest kirjoitti:
Muisto on samalla niin kirkas kuin sumeakin... Mutta, en epäile sen aitoutta. Äitini kertoi kun hänen kanssaan eilen keskustelin aiheesta, että jo alle neljä vuotiaana olin kertonut samaa muistoa hänelle.
Minä kerroin äidilleni, että muistan vielä kun olin siemenenä neuvolan pöydällä.
- Ev.lut.
Muistikuva. kirjoitti:
Minä kerroin äidilleni, että muistan vielä kun olin siemenenä neuvolan pöydällä.
"Minä kerroin äidilleni, että muistan vielä kun olin siemenenä neuvolan pöydällä."
Minä taas muistan olleeni pilkkeenä isäni silmissä. - Näin on..
M.E.L. kirjoitti:
Taisi kyseessä kuitenkin olla poliisi :-)
Ei kaikkia poliisit aina ole saattamassa, puhu vaan itsestäsi tai veijariveljistäsi..
- ._.
Näin on.. kirjoitti:
Ei kaikkia poliisit aina ole saattamassa, puhu vaan itsestäsi tai veijariveljistäsi..
Tai enkelit...
- lapsen ajatuksella..
Ja niitä ''englannin kielisiä lauluja'' lauloin jopa joulupukille jouluna - olihan se yksi edellytys saada joululahjoja.
- intrest
sehän kiva
- hauskaa oli
intrest kirjoitti:
sehän kiva
Minäkin leikin sinistä palloa heitellen äitini kanssa. Olin alle 3-vuotias, mutta muistan asian itse oikein hyvin.
Mielenkiintoinen kokemus. Meille on jokaiselle annettu tiettyjä suuntaviittoja joiden avulla voimme löytää kotiin.
Mikäli haluat rauhallista keskustelua ilman antien räksytystä voit kirjoittaa mailiin joka on nimimerkkini ja miukumauku ja suomi24.com olikohan noin, no nimimerkkini kautta ainakin siihen pääsee, niin voin tehdä sinulle nimimerkin sivustolle www.mormonismi.com moni lukeeko sivustoa, mutta harva kirjoittaa, enkä voi pitää mukaankirjaamista auki asiattomien mukaanpyrkivien tähden.
Jeesus on sanonut että lauma on pieni ja se tuntee minun (Jeesuksen) äänen. Hyvää tutkimusta.
Itse olen vahvasta luterilaisperheestä, mutta kuulin kutsun MAP lähetyssaarnaajien puheessa. Olen ollut jäsen jo yli 30 vuotta ja matka on ollut todella mielenkiintoinen. En olisi uskonutkaan että uskonto voi olla niin mielenkiintoista!- !!!
Aloittaja onkin todennäköisesti mormonitrolli, jonka onkin parempi pysyä hymistelypalstallasi, mikäli hän ei kestä kuulla totuutta mormonismista esim. www.mormonismi.net -sivuston tai täällä tapahtuvien keskustelujen kautta.
- intrest
kiitoksia, laittelin viestiä
- ja mikä pankki?
nenada kirjoitti:
Saitkos mailin?
Laitoitko tilinumeron mukaan, että tietää mihin tilille maksaa?
- tode*
".. muistan katselleeni maapalloa ylhäältä päin. Maa kimmelsi sinisenä alapuolella.."
Tuon perusteella Kolob ei olisi kovinkaan vaikea määritellä. On niin lähellä Maata, ettei luulisi olevan meille tuntematon tähti.
Jotain ongelmaa siis aloittajan visioinnissa?- Jotain ongelmaa
sen henkilön ajattelussa, joka tässä tapauksessa nostaa Kolobin keskustelunaiheeksi.
- ???
Jotain ongelmaa kirjoitti:
sen henkilön ajattelussa, joka tässä tapauksessa nostaa Kolobin keskustelunaiheeksi.
Kuulepas veliseni, eikös se luulihaklönttijumala ole sinutkin pannut alulle siellä Kolobin tuntumassa?
- Kuin myös
??? kirjoitti:
Kuulepas veliseni, eikös se luulihaklönttijumala ole sinutkin pannut alulle siellä Kolobin tuntumassa?
sinut!
- ???
Kuin myös kirjoitti:
sinut!
Ei muuten ole. Minä olen isäni poika.
- 19+6
??? kirjoitti:
Ei muuten ole. Minä olen isäni poika.
Etkö ymmärrä mitä tarkoitetaan? - Olet sekä maallisen isäsi fyysinen poika että taivaallisen isäsi henkipoika. Maallinen isäsi ei olisi pystynyt saamaan aikaan henkeäsi.
- ???
19+6 kirjoitti:
Etkö ymmärrä mitä tarkoitetaan? - Olet sekä maallisen isäsi fyysinen poika että taivaallisen isäsi henkipoika. Maallinen isäsi ei olisi pystynyt saamaan aikaan henkeäsi.
Tapani hyvä, miten se taivaallinen Isä luulihaklönttiruumiillaan siittämällä saa aikaan hengen?
- 15+12
??? kirjoitti:
Tapani hyvä, miten se taivaallinen Isä luulihaklönttiruumiillaan siittämällä saa aikaan hengen?
Tuota voi miettiä, mutta ei se sillä selviä. On monia asioita, joita ei ole ilmoitettu. Kuolemattomassa ruumiissa ei ole verta, joten sen toiminta perustuu muuhun kuin meidän ruumiimme toiminta.
Miksi pidät tapeellisena mainita "Tapanin"? Vaikuttaa siltä, että sen hokeminen on vain nettikiusaamista. - kun liha on heikkoa
15+12 kirjoitti:
Tuota voi miettiä, mutta ei se sillä selviä. On monia asioita, joita ei ole ilmoitettu. Kuolemattomassa ruumiissa ei ole verta, joten sen toiminta perustuu muuhun kuin meidän ruumiimme toiminta.
Miksi pidät tapeellisena mainita "Tapanin"? Vaikuttaa siltä, että sen hokeminen on vain nettikiusaamista.Viime aikoina on huijattu ihmisiä eri maissa, kun hevosenlihaa on myyty nautana.
Se on valitettavaa, kun tuoteselosteessa ei ole ilmoitettu lihaklöntin koostumusta. - ???
15+12 kirjoitti:
Miksi pidät tapeellisena mainita "Tapanin"? Vaikuttaa siltä, että sen hokeminen on vain nettikiusaamista.Jaahas Tapani hyvä. Vastaukseni tästä kohtaa on itketty pois. Hankalaa on keskustelu kun viestini katoavat.
- Olisiko viesteissäsi
??? kirjoitti:
Jaahas Tapani hyvä. Vastaukseni tästä kohtaa on itketty pois. Hankalaa on keskustelu kun viestini katoavat.
jotakin vikaa?
- ???
Olisiko viesteissäsi kirjoitti:
jotakin vikaa?
Ei.
- Juokse sinä humma
kun liha on heikkoa kirjoitti:
Viime aikoina on huijattu ihmisiä eri maissa, kun hevosenlihaa on myyty nautana.
Se on valitettavaa, kun tuoteselosteessa ei ole ilmoitettu lihaklöntin koostumusta.Mormonin kirjan perusteella tiedämme, että Amerikan mantereella oli hevosia jo ennen kuin Kolumbus retkikuntineen saapui.
Elämä tosiaan on ristiriitaista. Toisaalla valitetaan, että naudanlihana myyty on hevosta. Toisaalla mormonit puolustavat hevosta epätoivon vimmalla, vaikka mitään löytöjä hevosesta ei ole. - *'*
Juokse sinä humma kirjoitti:
Mormonin kirjan perusteella tiedämme, että Amerikan mantereella oli hevosia jo ennen kuin Kolumbus retkikuntineen saapui.
Elämä tosiaan on ristiriitaista. Toisaalla valitetaan, että naudanlihana myyty on hevosta. Toisaalla mormonit puolustavat hevosta epätoivon vimmalla, vaikka mitään löytöjä hevosesta ei ole.On sikäli löytöjä, että Amerikassahan oli pleistoseenikaudella hevosia, mutta ne kuolivat sukupuutton ennen Smithin satuporukoiden tuloa.
Minua kasvissyöjänä ihmetyttää, että eikös se ole melkein sama että mitä lihaa syö. Eikös hevosen luulihaklöntti ole kalliimpaakin kuin naudan luulihaklöntti? Ja myydäänhän lehmääkin härkänä ainakin ravintoloissa... - Jos ei
??? kirjoitti:
Ei.
viesteissäsi, niin missä sitten?
- ???
Jos ei kirjoitti:
viesteissäsi, niin missä sitten?
Pois itkijöissä ja ylläpidossa.
- to..
Aurinkokuntamme ulkopuolelta maata on hyvin vaikea noin vain katsella , emme paljain silmin näy edes lähimmästä tähdestä, sinnekin on aivan valtava etäisyys.Ajatus että meidät synnyttää jumalpariskunta jonkun tähden tienoilla josta sitten matkaamme halki avaruuden ja siirrymme ihmeellisesti hedelmöitetyn äidin kohtuun ja sikiöön, ei enää ole uskontoa vaan scifitä.
Merkillistä että skientologiaa, sen mielikuvitusmaailman eri asteita ja rahankeruuta moititaan eikä pidetä uskontona lainkaan, mutta mormonismi tunnustetaan uskonnoksi vaikka ei tietenkään kristilliseksi . Hubbard on hyvin voinut saada ideoita Smithiltä. Mitä jos Hubbard olisi älynnyt liittää Jeesuksen jossain muodossa oppiinsa uutena ilmoituksensa, niitähän voi tulla koska vain, kuka sen on kieltänyt? - Sinähän tiedät
??? kirjoitti:
Pois itkijöissä ja ylläpidossa.
aina asiat viisaampia paremmin?
- ???
Sinähän tiedät kirjoitti:
aina asiat viisaampia paremmin?
Aivan.
- tms 1
*'* kirjoitti:
On sikäli löytöjä, että Amerikassahan oli pleistoseenikaudella hevosia, mutta ne kuolivat sukupuutton ennen Smithin satuporukoiden tuloa.
Minua kasvissyöjänä ihmetyttää, että eikös se ole melkein sama että mitä lihaa syö. Eikös hevosen luulihaklöntti ole kalliimpaakin kuin naudan luulihaklöntti? Ja myydäänhän lehmääkin härkänä ainakin ravintoloissa...Ei ole, siksi hevosta nautana myydäänkin, halvempaa on hepan liha.
Vielä -80 luvullakin sai ravintolassa usein hevosen filettä kun nautapihviä tilasi. :-) - vanhan koiran karvat
15+12 kirjoitti:
Miksi pidät tapeellisena mainita "Tapanin"? Vaikuttaa siltä, että sen hokeminen on vain nettikiusaamista.15 12,
Katsos, kun tapani on niin helppo tunnistaa kirjoitustyylistä - ei auta naamioituminen garmenteihin tai temppelivaatteisiin. Tapani tunnistetaan kaikilla palstoilla - höperyytensä johdosta. Valitettavasti teille mormoneille. - onko ilmoitettu?
tms 1 kirjoitti:
Ei ole, siksi hevosta nautana myydäänkin, halvempaa on hepan liha.
Vielä -80 luvullakin sai ravintolassa usein hevosen filettä kun nautapihviä tilasi. :-)Siksikö käännyit mormoniksi, kun et saanut kunnon nautaa?
Nythän jumalasi ovat luulihaklönttejä, mutta mikä takaa sen etteivät ne ole hevosklönttejä? - Aivosi taitavat
onko ilmoitettu? kirjoitti:
Siksikö käännyit mormoniksi, kun et saanut kunnon nautaa?
Nythän jumalasi ovat luulihaklönttejä, mutta mikä takaa sen etteivät ne ole hevosklönttejä?olla juusto(n)a.
- M.E.L.
tms 1 kirjoitti:
Ei ole, siksi hevosta nautana myydäänkin, halvempaa on hepan liha.
Vielä -80 luvullakin sai ravintolassa usein hevosen filettä kun nautapihviä tilasi. :-)Loistavaa hevosenpaistia saa kauppahallista jotakin 7-8 Euroa kilo. Kolmen päivän marinointi ja sitten pienellä lämmöllä paisto niin AVOT mitä herkkua pikkurahalla!
- suosin kotimaista
M.E.L. kirjoitti:
Loistavaa hevosenpaistia saa kauppahallista jotakin 7-8 Euroa kilo. Kolmen päivän marinointi ja sitten pienellä lämmöllä paisto niin AVOT mitä herkkua pikkurahalla!
Onko se kauppahallin hevosenpaisti kotimaista - ettei vaan ole mitään amerikkalaista hormoonihummaa?
- M.E.L.
suosin kotimaista kirjoitti:
Onko se kauppahallin hevosenpaisti kotimaista - ettei vaan ole mitään amerikkalaista hormoonihummaa?
Ei kai amerikkalaista. Eurooppalaista hummaa :-)
- Vege.
M.E.L. kirjoitti:
Ei kai amerikkalaista. Eurooppalaista hummaa :-)
Romanialaista?
- Oletko jo
vanhan koiran karvat kirjoitti:
15 12,
Katsos, kun tapani on niin helppo tunnistaa kirjoitustyylistä - ei auta naamioituminen garmenteihin tai temppelivaatteisiin. Tapani tunnistetaan kaikilla palstoilla - höperyytensä johdosta. Valitettavasti teille mormoneille.sataprosenttisen varma, että kirjoittajantunnistusohjelmistosi toimii oikein?
- Tapansa tunnetaan.
Oletko jo kirjoitti:
sataprosenttisen varma, että kirjoittajantunnistusohjelmistosi toimii oikein?
Tapanin tunnistamiseen ei tietokoneohjelmia tarvita. Hän on jäljittelemätön itsensä.
- suomal. sananlasku
Viestin aloittajalle sopii hyvin lause:
''Kun valehtelee tarpeeksi kauan, alkaa itsekin uskoa valheisiinsa.''- intrest
Olen odottanut Kirkon edustajia saapuvaksi ja jatkan odottamista innolla edelleen. Toivottovasti jo nyt kuluvalla viikolla saapuisivat.
Ymmärrän kiihkeän odottamisesi, on aivan kuin unelmien prinssi saapuisi. Tulevat varmasti, toki jos pitkästyt odottamiseen, vierailua voi helposti vauhdittaa, sinä olet nyt tärkeä ihminen.
Jottei positiivinen draivisi häiriintyisi sinun ehkä syytä ainakin toistaiseksi karttaa nimeomaan tätä palstaa.- Ent. mormoni
Minä muistan lapsena kiihkeästi toivoneeni, että näkisin enkeleitä. Siinä samassa Jumala näyttikin minulle enkeliparven!
Vasta vuosia myöhemmin minulle selvisi, että olin nähnyt lopputalvella ilmassa survoneen hyttysparven. Ne enkelit olivat tosi hienoja siinä talvista hankea vasten, tunsin syvää kiitollisuutta.- Hmm...
Talvipakkasella hyttysparvia hankea vasten?? Mitähän oikeasti olet nähnyt??
- On niitä.
Hmm... kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/talvihyttysilla_on_pakkasnestetta_suonissaan/5687617
Mormonien Jumalalla täytyy olla monin verroin rajummat pakkasnesteet. - Ent. mormoni
Hmm... kirjoitti:
Suosittelen sinullekin Luonnon suuren kirjan avaamista. Kaikki ei ole todellakaan sitä, miksi hyväuskoinen mormoni sitä luulee. Kun googletat hakusanalla talvisääski, pääset tutustumaan näihin mielenkiintoisiin 'enkeleihin'.
- Oliko mormonismin
vika, että näit enkeleitä?
- Ent. mormoni
Oliko mormonismin kirjoitti:
Lapset nyt näkevät kaikenlaista, olivat mormonilapsia tai eivät. Kokemukseni oli hieno ja se on edelleen elävänä mielessäni. Minulla ei ollut mitään käsitystä enkelien kokoluokasta - tai ajattelin, että ne voivat taikoa itsensä joko hyvin suuriksi tai ihan pikkuisiksi.
Uskoin vahvasti rukouksen voimaan enkä siksi ollenkaan ihmetellyt, että kohta jo sainkin ihailla enkeleitä. Rukous on mahtava voima - halu uskoa tekee siitä voittamattoman. uskovainen näkee ja kokee, mitä haluaa nähdä ja kokea. Ei siinä tosiasiat paina. - paheksuntaa
Oliko mormonismin kirjoitti:
No, mormonithan nyppii ja katkoo kaikilta enkeleiltä siivet poikki.
Mormoneilla on tapana retuseerata vanhojen maailmankuulujen taiteen mestareiden teoksia. He töhrivät ne ja sotkevat taideteoksia hävyttömästi vastoin teoksen alkuperäistä ideaa vain siksi, koska mormonien enkeleillä ei ole siipiä. - Oikeinko tapana?
paheksuntaa kirjoitti:
No, mormonithan nyppii ja katkoo kaikilta enkeleiltä siivet poikki.
Mormoneilla on tapana retuseerata vanhojen maailmankuulujen taiteen mestareiden teoksia. He töhrivät ne ja sotkevat taideteoksia hävyttömästi vastoin teoksen alkuperäistä ideaa vain siksi, koska mormonien enkeleillä ei ole siipiä.Näinköhän?
- Mazdels (ei kirj.)
Sinulla on kiva muisto lapsuudesta, olisipa minullakin vastaava. Minä olen myös pyytänyt mormonilähetyssaarnaajat kotiini. He kävivät luonani puolen vuoden ajan. Itse olen käynyt tämän talven aikana pelkästään heidän jumalanpalveluksissaan. mormonipojat antoivat Mormonin kirjan ja sitä olen lukenut. Sain myös Opin ja liittojen kirjan sekä Kallisarvoisen helmen. Mormoneiden uskonkäsitys kiinnostaa. Olen lukenut myös mormonismi-palstaa. Siellä on myös tietoa heistä, enkä ole kokenut sivuja mitenkään huonoina. Toki kannattaa lukea mormoneiden virallisia sivuja. Olen luterilainen ja uskon Jumalaan. Syyt miksi en ole liittynyt mormoneihin, ovat heidän kaste ja viisauden sana. Uskon että mormonit ovat kristittyjä siinä kuin me luterilaisetkin.
- Mazdels (ei kirj.)
Em viestin tarkoitin ketjun aloittajalle.Mormonipojat ovat jo kaksi kertaa antaneet minulle kastepäivän. Olen saanut luterilaisen kaavan mukaan kristillisen kasteen armeijassa ja pidän sitä pätevänä. Kumpa joskus kristityt saavuttaisivat kasteyhteyden, niin ei uusintakasteita tarvittaisi. Viisauden sanan käsitän lähinnä suosituksena, eikä se saisi olla laki. Itse olen lisäksi homoseksuaali, joten temppelitoimituksiin en voisi osallistua. Mormonilähetyssaarnaajat tekevät mielestäni hyvää työtä. Käykää hyvät ihmiset tutustumassa heidän jumalanpalveluksiinsa. Mormonien viralliselta sivustolta löytyy heidän pyhiä kirjoituksia, mm Opin ja liittojen kirja.
- 14+2
Oletko perehtynyt siihen, millainen kasteen tulisi olla?
Pyhien kirjoitusten oppaasta:
KASTE. Katso myös Lapsikaste; Pyhä Henki; Toimitukset; Uudestisyntyminen Jumalasta.
Valtuutetun henkilön veteen upottamalla suorittama kaste on evankeliumin alkutoimitus ja välttämätön Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäseneksi pääsemiseksi. Sitä edeltää usko Jeesukseen Kristukseen ja parannus. Jotta se olisi täydellinen, sen jälkeen täytyy saada Pyhän Hengen lahja (2. Nefi 31:13–14). Vesikaste ja Hengen kaste ovat välttämättömiä, ennen kuin ihminen voi päästä selestiseen valtakuntaan. Ensimmäinen ihminen, joka kastettiin, oli Aadam (Moos. 6:64–65). Myös Jeesus kastettiin Jumalan vanhurskaan tahdon täyttämiseksi ja esimerkiksi kaikille ihmisille (Matt. 3:13–17; 2. Nefi 31:5–12).
Koska kaikilla ihmisillä ei ole maan päällä mahdollisuutta ottaa vastaan evankeliumia kuolevaisuudessa, Herra on antanut valtuuden suorittaa sijaiskasteita kuolleiden puolesta. Sen tähden ne, jotka ottavat evankeliumin vastaan henkimaailmassa, voivat päästä Jumalan valtakuntaan.
Yleistä: Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon, Matt. 3:15. Jeesus tuli ja Johannes kastoi hänet, Mark. 1:9. Fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet kastetta, Luuk. 7:30. Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan, Joh. 3:5. Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste, Ap. t. 2:38.
VIISAUDEN SANA
Herran ilmoittama terveyslaki pyhien fyysiseksi ja hengelliseksi hyödyksi (OL 89). Sitä on ruvettu kutsumaan yleisesti viisauden sanaksi. Herra on aina opettanut seuraajilleen terveyden periaatteita. Herra ilmoitti Joseph Smithille, mitä ravintoa on hyvä syödä, mitä välttää, sekä lupauksen ajallisista ja hengellisistä siunauksista, jotka tulevat viisauden sanan noudattamisesta.
Ette saa juoda viiniä ettekä muita juovuttavia juomia, 3. Moos. 10:9. Viinissä on rehentely, oluessa rettelö, Sananl. 20:1. Juoma on käynyt juojilleen karvaaksi, Jes. 24:9. Daniel ei turmellut itseään kuninkaan ruoalla eikä viinillä, Dan. 1:8. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala saattaa turmioon hänet, 1. Kor. 3:16–17. Juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa, 1. Kor. 6:10 (Gal. 5:21).
Viisauden sana on annettu meidän aikaamme varten. Sen mukaan eläminen on terveellistä monin tavoin. Nyt joka neljäs työssä käyvä mies Suomessa käyttää alkoholia yli riskirajan ja joka 10. naisista. - Etsivä löytää
Mazdels (ei kirj.) kirjoitti:
Em viestin tarkoitin ketjun aloittajalle.Mormonipojat ovat jo kaksi kertaa antaneet minulle kastepäivän. Olen saanut luterilaisen kaavan mukaan kristillisen kasteen armeijassa ja pidän sitä pätevänä. Kumpa joskus kristityt saavuttaisivat kasteyhteyden, niin ei uusintakasteita tarvittaisi. Viisauden sanan käsitän lähinnä suosituksena, eikä se saisi olla laki. Itse olen lisäksi homoseksuaali, joten temppelitoimituksiin en voisi osallistua. Mormonilähetyssaarnaajat tekevät mielestäni hyvää työtä. Käykää hyvät ihmiset tutustumassa heidän jumalanpalveluksiinsa. Mormonien viralliselta sivustolta löytyy heidän pyhiä kirjoituksia, mm Opin ja liittojen kirja.
Jos noudatat siveyden lakia ja täytät muutkin vaatimukset, niin homoseksuaalisuus ei ole este temppeliin pääsyyn.
Vain yksi kaste on oikea. - Häh?
14+2 kirjoitti:
Oletko perehtynyt siihen, millainen kasteen tulisi olla?
Pyhien kirjoitusten oppaasta:
KASTE. Katso myös Lapsikaste; Pyhä Henki; Toimitukset; Uudestisyntyminen Jumalasta.
Valtuutetun henkilön veteen upottamalla suorittama kaste on evankeliumin alkutoimitus ja välttämätön Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäseneksi pääsemiseksi. Sitä edeltää usko Jeesukseen Kristukseen ja parannus. Jotta se olisi täydellinen, sen jälkeen täytyy saada Pyhän Hengen lahja (2. Nefi 31:13–14). Vesikaste ja Hengen kaste ovat välttämättömiä, ennen kuin ihminen voi päästä selestiseen valtakuntaan. Ensimmäinen ihminen, joka kastettiin, oli Aadam (Moos. 6:64–65). Myös Jeesus kastettiin Jumalan vanhurskaan tahdon täyttämiseksi ja esimerkiksi kaikille ihmisille (Matt. 3:13–17; 2. Nefi 31:5–12).
Koska kaikilla ihmisillä ei ole maan päällä mahdollisuutta ottaa vastaan evankeliumia kuolevaisuudessa, Herra on antanut valtuuden suorittaa sijaiskasteita kuolleiden puolesta. Sen tähden ne, jotka ottavat evankeliumin vastaan henkimaailmassa, voivat päästä Jumalan valtakuntaan.
Yleistä: Älä nyt vastustele. Näin meidän on tehtävä, jotta täyttäisimme Jumalan vanhurskaan tahdon, Matt. 3:15. Jeesus tuli ja Johannes kastoi hänet, Mark. 1:9. Fariseukset ja lainopettajat asettuivat Jumalan tahtoa vastaan eivätkä ottaneet kastetta, Luuk. 7:30. Jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan, Joh. 3:5. Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste, Ap. t. 2:38.
VIISAUDEN SANA
Herran ilmoittama terveyslaki pyhien fyysiseksi ja hengelliseksi hyödyksi (OL 89). Sitä on ruvettu kutsumaan yleisesti viisauden sanaksi. Herra on aina opettanut seuraajilleen terveyden periaatteita. Herra ilmoitti Joseph Smithille, mitä ravintoa on hyvä syödä, mitä välttää, sekä lupauksen ajallisista ja hengellisistä siunauksista, jotka tulevat viisauden sanan noudattamisesta.
Ette saa juoda viiniä ettekä muita juovuttavia juomia, 3. Moos. 10:9. Viinissä on rehentely, oluessa rettelö, Sananl. 20:1. Juoma on käynyt juojilleen karvaaksi, Jes. 24:9. Daniel ei turmellut itseään kuninkaan ruoalla eikä viinillä, Dan. 1:8. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, Jumala saattaa turmioon hänet, 1. Kor. 3:16–17. Juomarit eivät peri Jumalan valtakuntaa, 1. Kor. 6:10 (Gal. 5:21).
Viisauden sana on annettu meidän aikaamme varten. Sen mukaan eläminen on terveellistä monin tavoin. Nyt joka neljäs työssä käyvä mies Suomessa käyttää alkoholia yli riskirajan ja joka 10. naisista.Tapani hyvä, kormonit kastavat LAPSIA. Etkö sitä tiennyt?
- Mazdels (ei kirj.)
Etsivä löytää kirjoitti:
Jos noudatat siveyden lakia ja täytät muutkin vaatimukset, niin homoseksuaalisuus ei ole este temppeliin pääsyyn.
Vain yksi kaste on oikea.No kun en täytä, katson joskus nettipornoa. Mutta muuten ei ole mitään seksuaalista kanssakäymistä (tai 5 vuodessa ollut 2, onko se liian paljon?) Muuten siveyden lakia noudattanut. Kahvia juon ja tupakkaa poltan ja joskus alkoholia nautin. En kai kelpaa Jumalalle muualla kuin luterilaisessa kirkossa; mutta mormonit kiinnostaa. Löytyisikö ketään samanlaista ihmistä, joka kamppailee samojen asioiden kanssa?
- Mazdels (ei kirj)
Häh? kirjoitti:
Tapani hyvä, kormonit kastavat LAPSIA. Etkö sitä tiennyt?
Miksi puhuttelet aina "Tapani hyvä" nimeltä? Tapani me tunnetaan. Kerro välillä oma nimesi, niin voimme puhutella myös Sinua nimeltä
- 5+14
No kun en täytä, katson joskus nettipornoa. Mutta muuten ei ole mitään seksuaalista kanssakäymistä (tai 5 vuodessa ollut 2, onko se liian paljon?) Muuten siveyden lakia noudattanut. Kahvia juon ja tupakkaa poltan ja joskus alkoholia nautin. En kai kelpaa Jumalalle muualla kuin luterilaisessa kirkossa; mutta mormonit kiinnostaa. Löytyisikö ketään samanlaista ihmistä, joka kamppailee samojen asioiden kanssa?
Kastetta ennen tulee tehdä parannus. Parannus on jatkuvaa pyrkimystä parempaan. Jos lankeaa, niin se vaatii jälleen parannusta, mutta vain rehellinen pyrkimys parempaan vie eteenpäin. Lankemisten lukumäärä ei ratkaise vaan lopputulos.
Nettiporno on vakava viettelys, josta kirkossamme varoitetaan nykyisin usein. - Ev.lut.
No kun en täytä, katson joskus nettipornoa. Mutta muuten ei ole mitään seksuaalista kanssakäymistä (tai 5 vuodessa ollut 2, onko se liian paljon?) Muuten siveyden lakia noudattanut. Kahvia juon ja tupakkaa poltan ja joskus alkoholia nautin. En kai kelpaa Jumalalle muualla kuin luterilaisessa kirkossa; mutta mormonit kiinnostaa. Löytyisikö ketään samanlaista ihmistä, joka kamppailee samojen asioiden kanssa?
"En kai kelpaa Jumalalle muualla kuin luterilaisessa kirkossa; mutta mormonit kiinnostaa. Löytyisikö ketään samanlaista ihmistä, joka kamppailee samojen asioiden kanssa? "
Miksi sinua mormonit kiinnostaa? Mikset mene omaan luterilaiseen seurakuntaasi? Ei mormonien Jumalalla ole mitään tekemistä kristinuskon Jumalan kanssa.
Mormonismista puuttuu kristinuskon ehdoton armo. Kuten mm Tapani on monta kertaa todennut, ihminen pelastuu "armosta" PARHAANSA TEHTYÄÄN. Samoin hänen tulee olla KELVOLLINEN.
Ns. Viisauden sanan suhteen olet oikeilla jäljillä. Ei Jumalalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kahvi ja tee eivät ole mitään huumeita. Tupakka on haitallista. Alkoholia voi nauttia kohtuudella. Jeesus ja hänen opetuslapsensa joivat viiniä, jossa oli alkoholia - M.E.L.
Ev.lut. kirjoitti:
"En kai kelpaa Jumalalle muualla kuin luterilaisessa kirkossa; mutta mormonit kiinnostaa. Löytyisikö ketään samanlaista ihmistä, joka kamppailee samojen asioiden kanssa? "
Miksi sinua mormonit kiinnostaa? Mikset mene omaan luterilaiseen seurakuntaasi? Ei mormonien Jumalalla ole mitään tekemistä kristinuskon Jumalan kanssa.
Mormonismista puuttuu kristinuskon ehdoton armo. Kuten mm Tapani on monta kertaa todennut, ihminen pelastuu "armosta" PARHAANSA TEHTYÄÄN. Samoin hänen tulee olla KELVOLLINEN.
Ns. Viisauden sanan suhteen olet oikeilla jäljillä. Ei Jumalalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kahvi ja tee eivät ole mitään huumeita. Tupakka on haitallista. Alkoholia voi nauttia kohtuudella. Jeesus ja hänen opetuslapsensa joivat viiniä, jossa oli alkoholiaJaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: ”Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?” (Jaak. 2:14) ”Etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” (Jaak. 2:20) ”Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.” (Jaak. 2:26) Luther näki Paavalin ja Jaakobin kirjeiden opetusten välillä vakavan ristiriidan ja päätyi vähättelemään Jaakobin kirjettä ja painottamaan Paavalia. Nykyäänkin useat protestantit siteeraavat vain Paavalia puhuessaan pelastumisesta. Nurinkurisinta on se, että Jaakobin ohella sivuutetaan usein myös itse Jeesus.
Jeesus teki useaan otteeseen selväksi, että Jumala tuomitsee ihmiset tekojen eikä pelkästään uskon perusteella. Kun nuorimies kysyi Jeesukselta, miten hän saisi ikuisen elämän, Jeesus vastasi: ”Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä.” (Matt. 19:17) Myöhemmin hän selvensi tarkoittavansa kymmentä käskyä ja vaati kaiken lisäksi vielä täyttä luopumista maallisista omaisuuksista (Matt. 19:18–21).
Pelkkä Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ei riitä, ellei sen rinnalla kulje Jumalan tahdon mukainen elämä: ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.” (Matt. 7:21) Matteuksen evankeliumin lopussa Jeesus kuvailee viimeistä tuomiota ja ilmaisee selvin sanoin, että ihmisten hyvät teot ja laiminlyönnit ovat ratkaisevassa asemassa sielujen ikuisen kohtalon kannalta (Matt. 25:31–46). - 11+8
M.E.L. kirjoitti:
Jaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: ”Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?” (Jaak. 2:14) ”Etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” (Jaak. 2:20) ”Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.” (Jaak. 2:26) Luther näki Paavalin ja Jaakobin kirjeiden opetusten välillä vakavan ristiriidan ja päätyi vähättelemään Jaakobin kirjettä ja painottamaan Paavalia. Nykyäänkin useat protestantit siteeraavat vain Paavalia puhuessaan pelastumisesta. Nurinkurisinta on se, että Jaakobin ohella sivuutetaan usein myös itse Jeesus.
Jeesus teki useaan otteeseen selväksi, että Jumala tuomitsee ihmiset tekojen eikä pelkästään uskon perusteella. Kun nuorimies kysyi Jeesukselta, miten hän saisi ikuisen elämän, Jeesus vastasi: ”Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä.” (Matt. 19:17) Myöhemmin hän selvensi tarkoittavansa kymmentä käskyä ja vaati kaiken lisäksi vielä täyttä luopumista maallisista omaisuuksista (Matt. 19:18–21).
Pelkkä Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ei riitä, ellei sen rinnalla kulje Jumalan tahdon mukainen elämä: ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.” (Matt. 7:21) Matteuksen evankeliumin lopussa Jeesus kuvailee viimeistä tuomiota ja ilmaisee selvin sanoin, että ihmisten hyvät teot ja laiminlyönnit ovat ratkaisevassa asemassa sielujen ikuisen kohtalon kannalta (Matt. 25:31–46).Tuossa olemme samoilla linjoilla Katolisen kirkon kanssa. Usko yksin ei riitä ja armolla on ehdot.
- Kuin suoraan
Ev.lut. kirjoitti:
Ns. Viisauden sanan suhteen olet oikeilla jäljillä. Ei Jumalalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kahvi ja tee eivät ole mitään huumeita. Tupakka on haitallista. Alkoholia voi nauttia kohtuudella. Jeesus ja hänen opetuslapsensa joivat viiniä, jossa oli alkoholia1 Kor 3:4-5
4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5 Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
Rusinankerääjiä... - M.E.L.
11+8 kirjoitti:
Tuossa olemme samoilla linjoilla Katolisen kirkon kanssa. Usko yksin ei riitä ja armolla on ehdot.
Siinä kyllä.
Mormoneilla asiaan liittyy vielä temppeliseremoniat joihin pääsee osalliseksi maksamalla täydet kymmenykset ja noudattamalla viisauden sanaa.
Kukin taaplaa tyylillään.
Kai se pääasia on kuitenkin tehdä ihmisistä 'hyviä', tavalla tai toisella. Yksi tapa sopii yhdelle, toinen toiselle. - m1, m2 tai m3
5+14 kirjoitti:
Kastetta ennen tulee tehdä parannus. Parannus on jatkuvaa pyrkimystä parempaan. Jos lankeaa, niin se vaatii jälleen parannusta, mutta vain rehellinen pyrkimys parempaan vie eteenpäin. Lankemisten lukumäärä ei ratkaise vaan lopputulos.
Nettiporno on vakava viettelys, josta kirkossamme varoitetaan nykyisin usein.Mutta masturboida voi hyvällä omalla tunnolla . eikä pornon katsominenkaan ei ketään tee langenneeksi.
- ???
5+14 kirjoitti:
Nettiporno on vakava viettelys, josta kirkossamme varoitetaan nykyisin usein.Ja tästäkin kohdasta viestini on itketty pois. Miksi ihmeessä?
- sano se uudelleen
??? kirjoitti:
Ja tästäkin kohdasta viestini on itketty pois. Miksi ihmeessä?
???.
Mitä sanoitkaan - kiinnostaa kovasti? - jo lainkin edessä
Ev.lut. kirjoitti:
Ns. Viisauden sanan suhteen olet oikeilla jäljillä. Ei Jumalalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kahvi ja tee eivät ole mitään huumeita. Tupakka on haitallista. Alkoholia voi nauttia kohtuudella. Jeesus ja hänen opetuslapsensa joivat viiniä, jossa oli alkoholiaHomo on ihminen siinä missä muutkin. Uskot luojaan ja siltä kantilta me kaikki olemme luojan luomia. Usko vaan itseesi.
- ???
sano se uudelleen kirjoitti:
???.
Mitä sanoitkaan - kiinnostaa kovasti?En muista kaikkea, mutta ainakin ihmettelin sitä, että miten nettiporno on vakava viettelys, kun ajattelee mormonismin alkuaikoja, jolloin nettiä ei ollut olemassa, mutta kirkon johto oli paljon vakavamman viettelyksen vallassa. Jos olisivatkin voineet katsella nettipornoa, olisiko heille riittänyt vähempi irstailu?
- olivat yhteistyössä
??? kirjoitti:
En muista kaikkea, mutta ainakin ihmettelin sitä, että miten nettiporno on vakava viettelys, kun ajattelee mormonismin alkuaikoja, jolloin nettiä ei ollut olemassa, mutta kirkon johto oli paljon vakavamman viettelyksen vallassa. Jos olisivatkin voineet katsella nettipornoa, olisiko heille riittänyt vähempi irstailu?
Ok, 1800-luvun mormonijohtajilla ja profeetoilla oli yhteiset käytäntöön perustuneet harjoitukset seksin suhteen harjoittaessaan moniavioisuusliittojaan. Yhteispelillä ja kai se sana kulki suusta suuhun ilman nettiäkin.
- Ent. mormoni
5+14 kirjoitti:
Nettiporno on vakava viettelys, josta kirkossamme varoitetaan nykyisin usein.Aikaisemmin kun ei nettipornoa ollut, MAP-kirkon piirissä varoitettiinsen sijaan kovasti pettingistä - nimenomaan käyttäen petting-sanaa. Kukaan meistä suomalaisista nuorista ei tiennyt, mitä sana tarkoittaa, emmekä kehdanneet kysyä. Sen verran kumminkin tajuttiin, että taas liittyy seksiimme.
Aikuiset miehet pettingistä posket punoittaen murrosikäisille tytöille puhuivatkin. yksityiskohtiin ei menty. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt olla kiitollinen, että yksityiskohtiin ei menty. Tämä tosin ei koskenut sitä veljeä, joka lähenteli minua aina tilaisuuden tullen varsin kovakouraisesti MAP-kirkon tiloissa.
Niin hävettävää oli TYTÖLLE pettingin kohteeksi joutuminen, että en koskaan uskaltanut kertoa kenellekään tästä epämiellyttävästä kourimisesta.
Miksi, oi miksi, aina juuri uhri on se, joka häpeää - ei irstas mormonimies? - Ent. mormoni
Ent. mormoni kirjoitti:
Aikaisemmin kun ei nettipornoa ollut, MAP-kirkon piirissä varoitettiinsen sijaan kovasti pettingistä - nimenomaan käyttäen petting-sanaa. Kukaan meistä suomalaisista nuorista ei tiennyt, mitä sana tarkoittaa, emmekä kehdanneet kysyä. Sen verran kumminkin tajuttiin, että taas liittyy seksiimme.
Aikuiset miehet pettingistä posket punoittaen murrosikäisille tytöille puhuivatkin. yksityiskohtiin ei menty. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt olla kiitollinen, että yksityiskohtiin ei menty. Tämä tosin ei koskenut sitä veljeä, joka lähenteli minua aina tilaisuuden tullen varsin kovakouraisesti MAP-kirkon tiloissa.
Niin hävettävää oli TYTÖLLE pettingin kohteeksi joutuminen, että en koskaan uskaltanut kertoa kenellekään tästä epämiellyttävästä kourimisesta.
Miksi, oi miksi, aina juuri uhri on se, joka häpeää - ei irstas mormonimies?Tähän liittyen:
Koska alatte opettaa mormonilapsia ja nuorisoa, sekä tyttöjä että poikia, siinä miten tulee toimia, kun aikuinen mormoni käyttäytyy siveettömästi heitä kohtaan?
Aina puhutaan masturboinnin, pettingin ja nettipornon vaarallisuudesta. Tajutkaa, että suurin vaara piilee niissä lampaiden vaatteissa seurakunnan sisällä kulkevissa aikuisissa mormonimiehissä. - 14+9
Ent. mormoni kirjoitti:
Tähän liittyen:
Koska alatte opettaa mormonilapsia ja nuorisoa, sekä tyttöjä että poikia, siinä miten tulee toimia, kun aikuinen mormoni käyttäytyy siveettömästi heitä kohtaan?
Aina puhutaan masturboinnin, pettingin ja nettipornon vaarallisuudesta. Tajutkaa, että suurin vaara piilee niissä lampaiden vaatteissa seurakunnan sisällä kulkevissa aikuisissa mormonimiehissä.Jospa muistaisit olla tuomitsematta, ettei itseäsi tuomita! Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa. Näin on tässä tapauksessa, josta otaksun olevan kysymys.
Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä. Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. - En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti. - 3+4
Ev.lut. kirjoitti:
Ns. Viisauden sanan suhteen olet oikeilla jäljillä. Ei Jumalalla ole mitään tekemistä sen kanssa. Kahvi ja tee eivät ole mitään huumeita. Tupakka on haitallista. Alkoholia voi nauttia kohtuudella. Jeesus ja hänen opetuslapsensa joivat viiniä, jossa oli alkoholiaTästä olemme samaa mieltä: "...ihminen pelastuu "armosta" PARHAANSA TEHTYÄÄN." Vaikka kuinka olisimme kelvollisia, niin silti vain armo meidät pelastaa, mutta armolla on ehdot: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen. Senkin jälkeen meidät tuomitaan tekojemme mukaan, jos emme ole tehneet todellista parannusta. Jos tätä et ymmärrä, niin olet kaukana evankeliumin tuntemisesta. Tässä on evankeliumi tiiviisti Raamatun mukaan:
Ap.t. 2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
Ap.t. 8
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6] - inhottavaa
14+9 kirjoitti:
Jospa muistaisit olla tuomitsematta, ettei itseäsi tuomita! Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa. Näin on tässä tapauksessa, josta otaksun olevan kysymys.
Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä. Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. - En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti.Noinko se mormoni-isä puhuu lapselleen? Miksi et puolusta häntä ja oikaise tuota ''geeneistäkin johtuvaa epäasiallista toimintaa'' harrastanutta kourijaa?
Sehän on ennenkuulumatonta, että tuo samainen kourija on saattanut jatkaa toimintaansa.
Sitäpaitsi kaikki tuollaiset kourijat pitäisi saattaa viranomaisten tietoon! - ent. mormoni
14+9 kirjoitti:
Jospa muistaisit olla tuomitsematta, ettei itseäsi tuomita! Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa. Näin on tässä tapauksessa, josta otaksun olevan kysymys.
Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä. Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. - En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti.Kritiikkini kohdistui yksinomaan siihen, että kirkossa ei opeteta lapsia ja nuoria suojautumaan näiltä oman seurakunnan sisällä olevilta seksuaalirikollisilta. Kaikki huomio pidetään tiukasti siinä, että nuori ei toteuttaisi omaa seksuaalisuuttaan millään sellaisella tavalla, jota kirkko ei hyväksy.
Aikuisen mormonin lähentelyiden kohteeksi joutuminen on nuoren seksuaalisuutta monin verroin vahingoittavampaa, kuin esimerkiksi masturboiminen, joka kuuluu osana nuoruusiän luonnolliseen seksuaaliseen kehitykseen.
Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria? ent. mormoni kirjoitti:
Kritiikkini kohdistui yksinomaan siihen, että kirkossa ei opeteta lapsia ja nuoria suojautumaan näiltä oman seurakunnan sisällä olevilta seksuaalirikollisilta. Kaikki huomio pidetään tiukasti siinä, että nuori ei toteuttaisi omaa seksuaalisuuttaan millään sellaisella tavalla, jota kirkko ei hyväksy.
Aikuisen mormonin lähentelyiden kohteeksi joutuminen on nuoren seksuaalisuutta monin verroin vahingoittavampaa, kuin esimerkiksi masturboiminen, joka kuuluu osana nuoruusiän luonnolliseen seksuaaliseen kehitykseen.
Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria?Masturbaatio sekä molemminpuolinen petting ovat olennainen osa efektiivisessä iässä aikuiseksikasvamisprosessia, jota saa käskyttämällä häiritä.
Nämä kelvolliset pappeudenhaltijat narsimissaan eivät osaa suhteuttaa omia vietti- toimiaan toisen osapuolen kannalta empaattisesti. En etsisi syytä geeneistä vaan ensisijaisesti epäkiitollisista kasvuolosuhteista.
Ei tämä ole lainkaan ongelma pelkästään moromoniyhtieisössä vaan tunnusomaista absoluuttisen totuuden omaaville uskontokunnille ylipäätään.- Ev.lut.
14+9 kirjoitti:
Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä. Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. - En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti."Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa."
Tarkoitatko, että jos jollakin on tällainen käyttäytyminen geeneissä, kourimista pitää vain sietää?
"Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä."
Siis kun joku valittaa, että häntä on kourittu, vika onkin valittajan asenteissa eikä kourijassa? Geenit nyt kun sattuvat olemaan sellaiset.
"Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. "
Miten olisi pitänyt toimia? Antaa jatkaa kourimista vai?
"En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti. "
Et tuomitse sitä, että joku valittaa kourimisesta? Asenteesihan on täysin sairas, kun edes ajattelet uhrin tuomitsemista. - susi ja lampaat....
Ev.lut. kirjoitti:
"Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa."
Tarkoitatko, että jos jollakin on tällainen käyttäytyminen geeneissä, kourimista pitää vain sietää?
"Asenteeseesi kuuluu etsiä kaikenlaista pahaa sanottavaa entisestä kirkostasi ja sen jäsenistä."
Siis kun joku valittaa, että häntä on kourittu, vika onkin valittajan asenteissa eikä kourijassa? Geenit nyt kun sattuvat olemaan sellaiset.
"Noita sitten levittelet sen sijaan, että olisit toiminut kuten tilanne olisi vaatinut. "
"En silti tuomitse, sillä sinullakin saattaa olla vaikeuksia suhtautua asioihin rakentavasti. "
Et tuomitse sitä, että joku valittaa kourimisesta? Asenteesihan on täysin sairas, kun edes ajattelet uhrin tuomitsemista.Onko mormoneillakin sama taktiikka kuin VL-lestadiolaisilla, jossa asiat käsitellään yhteisön sisällä sallimatta viranomaisten puuttumista rikoksiin ja niin, että uhrin tulee antaa anteeksi pahantekijälle?
- 15+12
Ev.lut. kirjoitti:
"Satun arvaamaan ketä henkilöä tarkoitat ja vaikka menisi vikaankin, niin asenteessasi on korjaamisen varaa. Kaikkia miehiä ei voi mitata samoilla normeilla, sillä monilla on geeneistäkim johtuvaa epäasiallista toimintaa."
Et tuomitse sitä, että joku valittaa kourimisesta? Asenteesihan on täysin sairas, kun edes ajattelet uhrin tuomitsemista.Tässä taas nähdään, että kun ei haluakaan ymmärtää oikein, niin tulkitsee väärin rakentavaksi takoitetun viestin. Tilannetta kuvatkoon esimerkki "Ev.-lutin" viestistä:
Tilanteen vaatima toimiminen olisi ollut tietenkin se, että olisi kieltänyt kourimisen ja ellei se olisi auttanut, olisi kertonut tapahtuneesta vanhemmilleen tai seurakunnan johtajalle. - 11+1
ent. mormoni kirjoitti:
Kritiikkini kohdistui yksinomaan siihen, että kirkossa ei opeteta lapsia ja nuoria suojautumaan näiltä oman seurakunnan sisällä olevilta seksuaalirikollisilta. Kaikki huomio pidetään tiukasti siinä, että nuori ei toteuttaisi omaa seksuaalisuuttaan millään sellaisella tavalla, jota kirkko ei hyväksy.
Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria?Etkö tunnista tätä olkinukeksesi:
"Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria?"
Oletat olemattomia! - Ev.lut.
15+12 kirjoitti:
Tässä taas nähdään, että kun ei haluakaan ymmärtää oikein, niin tulkitsee väärin rakentavaksi takoitetun viestin. Tilannetta kuvatkoon esimerkki "Ev.-lutin" viestistä:
Tilanteen vaatima toimiminen olisi ollut tietenkin se, että olisi kieltänyt kourimisen ja ellei se olisi auttanut, olisi kertonut tapahtuneesta vanhemmilleen tai seurakunnan johtajalle."Tilanteen vaatima toimiminen olisi ollut tietenkin se, että olisi kieltänyt kourimisen ja ellei se olisi auttanut, olisi kertonut tapahtuneesta vanhemmilleen tai seurakunnan johtajalle. "
Entä jos he olisivat sanoneet, että se on miehellä geeneissä, että ei hän sille mitään voi.
Sen sijaan että olisit heti tuominnut kourijan yritit syyllistää törkeän kohtelun kohteeksi joutunutta nuorta naista. - 3+8
Ev.lut. kirjoitti:
"Tilanteen vaatima toimiminen olisi ollut tietenkin se, että olisi kieltänyt kourimisen ja ellei se olisi auttanut, olisi kertonut tapahtuneesta vanhemmilleen tai seurakunnan johtajalle. "
Entä jos he olisivat sanoneet, että se on miehellä geeneissä, että ei hän sille mitään voi.
Sen sijaan että olisit heti tuominnut kourijan yritit syyllistää törkeän kohtelun kohteeksi joutunutta nuorta naista.Vain sikäli moitin häntä, ettei hän toiminut tilanteen vaatimalla tavalla ja siitä, että hän nyt n. 45 vuoden jälkeen syyllistää tapahtumista entistä kirkkoaan.
- Ent. mormoni
11+1 kirjoitti:
Etkö tunnista tätä olkinukeksesi:
"Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria?"
Oletat olemattomia!On sairasta kirkon tilaisuuksissa korostaa 11-14 vuotiaille tytöille jatkuvasti "puhtauden" merkitystä ja varoittaa heitä pettingistä, masturboimisesta ja esiaviollisesta seksistä. Useimmat tuon ikäiset eivät edes vielä ole koko aiheesta kiinnostuneita tai tietoisia - eivät varsinkaan olleet muutama vuosikymmen aikaisemmin.
On myös sairasta hinnalla millä hyvänsä haalia mukaan kirkon toimintaan kaikenlaisia vajakkeja, joiden sitten annetaan vapaasti mellastaa lasten ja nuorten parissa.
On totta, että Jeesus itse opetti, etteivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat. Valitettavasti mormonismin piiriin joutuvat henkisesti sairaat tulevat paranemisen sijaan vain entistä hullummiksi, kun uskovat tulevansa itse Jumaliksi. - Luulen,
jo lainkin edessä kirjoitti:
Homo on ihminen siinä missä muutkin. Uskot luojaan ja siltä kantilta me kaikki olemme luojan luomia. Usko vaan itseesi.
että hekin ovat isänsä ja äitinsä lapsia.
- 15+6
ent. mormoni kirjoitti:
Jos nimimerkki 14 9 peräti jo tuolloin tiesi henkilön sopimattomasta käyttäytymisestä MAP-kirkon nuoria kohtaan, miksi heitä ei varoitettu hänestä ja mahdollisista muistakin ahdistelijoista? Onko tärkeämpää suojella aikuista mormonimiestä ja MAP-kirkon "kelvollista pappeudenhaltijaa" kuin lapsia ja nuoria?Et nähtävästi tiedä miten nykyään tuota vastaan suojaudutaan! Ensinnäkin uusien kappeleiden sisäovissa on kaikissa ikkuna, josta ohikulkija voi kurkistaa sisään todetakseen kaiken olevan ok. Piispoja kehotetaan esim pitämään oven auki tai muulla tavoin suojella nuorta joka haluaa keskustella hänen kanssaan. Alkeisyhdistyksessä on oltava kaksi opettajaa ja mikäli se ei ole mahdollista on alkeisyhdistyksen neuvonantajan tai johtajan aina välillä arvaamatta tultava luokkaan tarkistukselle.
Voidaan sanoa, että nyt ollaan jo vainoharhaisia jokaista alkkarin ja lastenhuoneen opettajaa kohtaan, mutta parempi niin.
Toisalta tuomittujen ja parannuksen tehneiden tulisi antaa jatkaa elämäänsä normaaleissa merkeissä. Kuitenkin niistä, jotka on havaittu syyllisiksi on ikuinen merkintä jäsenrekisterissä, joka varottaa ottamasta ko veljeä /sisarta lastenopetustyöhön, tai edes Piispakuntaan neuvonantajaksi lastenopetustyön puolelle. 3+8 kirjoitti:
Vain sikäli moitin häntä, ettei hän toiminut tilanteen vaatimalla tavalla ja siitä, että hän nyt n. 45 vuoden jälkeen syyllistää tapahtumista entistä kirkkoaan.
Niin ja eihän kourimisesta tule edes raskaaksi. Toki epäsymmetrisesltä mauttomalta se vaikuttaa tuo iäkkäämmän temppelikelpoisen uroon kömpelö kouriminen kun kohtteena on kovin nuori puolustutkyvytön mormoni tyttö.
Narstinen psykopaattikaan ei raiskatessaan ymmärrä uhrin kärsimyksiä.- 3+15
Ent. mormoni kirjoitti:
Tähän liittyen:
Aina puhutaan masturboinnin, pettingin ja nettipornon vaarallisuudesta. Tajutkaa, että suurin vaara piilee niissä lampaiden vaatteissa seurakunnan sisällä kulkevissa aikuisissa mormonimiehissä.Koska? Kauanko olet ollut poissa? Kerros muuten miksi kouluissa ei siitä puhuta? (puhuttu) Sinun olisi puhuttava mennessä aikamuodossa tuostakin! On kurjaa jos olet tavannut tuollaisen suden lampaiden vaatteissa, mutta ei niitä ole vain mormonismissa... et koskaan tiedä kaikkea naapuristasi! Paras tapa nykyää suojata lapsi on puhua tälle ja olla läsnä KAIKKIALLA, jopa pyjamapileissä naapurissa!
Turhaan korostat MAP kirkkoa, vaikka tosi on, että MAP kirkon miesten OLISI oltava erilaisia kuin muut, mutta kuten olemme monta kertaa havainneet : näin ei ole asian laita. Mutta vaikka joitakin mäitä omenoita löytyy, ei koko sato ole pilalla ja niiden mätien poistaminen auttaa jäljelle jääneiden pysymiseen hyvinä!
Mormoni kokee usein kirkosta erottamisen paljon raskaampana, kuin vankilarangaistuksen.
Sitten tulee yleiskristillinen kysymys siitä, uskooko siihen että rikkonut voi saada syntinsä anteeksi, vai onko pakotettu rankaisemaan ko. loppuelämänsä, koska ei usko tuohon yleiskristilliseen oppiin! Vai onko kosto niin suloista? Mitähän Raamattu sanoo kostamisesta? Eiköhän olisi parasta antaa asia Herran haltuun, vai etkö luota että Hän kuulee ja kostaa puolestasi? - !!!
3+8 kirjoitti:
Vain sikäli moitin häntä, ettei hän toiminut tilanteen vaatimalla tavalla ja siitä, että hän nyt n. 45 vuoden jälkeen syyllistää tapahtumista entistä kirkkoaan.
Tapani hyvä, sinun asenteestasi näkee, että sinusta piispa Warren Snow oli oikeassa ja häntä vastustanut nuori kihlapari väärässä.
Luulisi sinun puokustavan omaa tytärtäsi hyväksikäyttöä vatsaan, mutta sanoitkin, ettäse oli miehellä geeneissä... Uskomatonyta! - ???
3+4 kirjoitti:
Tästä olemme samaa mieltä: "...ihminen pelastuu "armosta" PARHAANSA TEHTYÄÄN." Vaikka kuinka olisimme kelvollisia, niin silti vain armo meidät pelastaa, mutta armolla on ehdot: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen. Senkin jälkeen meidät tuomitaan tekojemme mukaan, jos emme ole tehneet todellista parannusta. Jos tätä et ymmärrä, niin olet kaukana evankeliumin tuntemisesta. Tässä on evankeliumi tiiviisti Raamatun mukaan:
Ap.t. 2
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]
Pelastumme armosta parhaammekin tehtyämme, mutta emme ilman parannusta (kääntymystä) ja uskovana tehtyä kasteen liittoa (upotuskaste oikealla valtuudella). Lisäksi meidän on otettava vastaan Pyhä Henki kätten päällepanon kautta kuten alkukirkon aikanakin tehtiin:
Ap.t. 8
14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]Tapani hyvä, mitkä niitä smithinuskoisten tekoja ovat? Oikean merkkiset kalsarit? Kymmenykset Smithin kirkolle?
- !!!
3+15 kirjoitti:
Koska? Kauanko olet ollut poissa? Kerros muuten miksi kouluissa ei siitä puhuta? (puhuttu) Sinun olisi puhuttava mennessä aikamuodossa tuostakin! On kurjaa jos olet tavannut tuollaisen suden lampaiden vaatteissa, mutta ei niitä ole vain mormonismissa... et koskaan tiedä kaikkea naapuristasi! Paras tapa nykyää suojata lapsi on puhua tälle ja olla läsnä KAIKKIALLA, jopa pyjamapileissä naapurissa!
Turhaan korostat MAP kirkkoa, vaikka tosi on, että MAP kirkon miesten OLISI oltava erilaisia kuin muut, mutta kuten olemme monta kertaa havainneet : näin ei ole asian laita. Mutta vaikka joitakin mäitä omenoita löytyy, ei koko sato ole pilalla ja niiden mätien poistaminen auttaa jäljelle jääneiden pysymiseen hyvinä!
Mormoni kokee usein kirkosta erottamisen paljon raskaampana, kuin vankilarangaistuksen.
Sitten tulee yleiskristillinen kysymys siitä, uskooko siihen että rikkonut voi saada syntinsä anteeksi, vai onko pakotettu rankaisemaan ko. loppuelämänsä, koska ei usko tuohon yleiskristilliseen oppiin! Vai onko kosto niin suloista? Mitähän Raamattu sanoo kostamisesta? Eiköhän olisi parasta antaa asia Herran haltuun, vai etkö luota että Hän kuulee ja kostaa puolestasi?> Eiköhän olisi parasta antaa asia Herran haltuun, vai etkö luota että Hän kuulee ja kostaa puolestasi?
Niin tai joulupukki ei tuo lahjoja...
Tuollaisista asioista pitäisi puhua aikuisen oikeasti! - Heh...
5+14 kirjoitti:
Nettiporno on vakava viettelys, josta kirkossamme varoitetaan nykyisin usein.Nettipornoa katsotaankin eniten Utahissa. Mormonit tietysti selittelevät, että siellä pornolehtiä on vaikeampi saada ja siksi EI-MORMONIT katsovat siellä enenmmän pornoa kuin muualla.
Kovin huomaavaisia nuo ei-mormonit ovat, koska he katsovat vähiten silloin, kun mormoneilla on kokouksiaan... - Heh...
Heh... kirjoitti:
Nettipornoa katsotaankin eniten Utahissa. Mormonit tietysti selittelevät, että siellä pornolehtiä on vaikeampi saada ja siksi EI-MORMONIT katsovat siellä enenmmän pornoa kuin muualla.
Kovin huomaavaisia nuo ei-mormonit ovat, koska he katsovat vähiten silloin, kun mormoneilla on kokouksiaan...Oho, tulipa tämä alas, vaikkakin hierarkiassa aivan oikeaan kohtaan. Vastaus oli siis Tapanille (5 14) viestiin, joka on kirjoitettu 20.2.2013 07:00.
- 18+6
Ev.lut. kirjoitti:
"Tilanteen vaatima toimiminen olisi ollut tietenkin se, että olisi kieltänyt kourimisen ja ellei se olisi auttanut, olisi kertonut tapahtuneesta vanhemmilleen tai seurakunnan johtajalle. "
Sen sijaan että olisit heti tuominnut kourijan yritit syyllistää törkeän kohtelun kohteeksi joutunutta nuorta naista.Haluatko tahallasi ymmärtää väärin: "Sen sijaan että olisit heti tuominnut kourijan yritit syyllistää törkeän kohtelun kohteeksi joutunutta nuorta naista." - Onko se syyllistämistä, että sanon mitä olisi pitänyt tehdä? Kieltämättä tyttökin toimi väärin, kun ei toiminut niin kuin olisi pitänyt toimia, mutta ei ole syyllistämist, kun toteaa, mitä olisi pitänyt tehdä.
- ei petoja lapsille
15+6 kirjoitti:
Et nähtävästi tiedä miten nykyään tuota vastaan suojaudutaan! Ensinnäkin uusien kappeleiden sisäovissa on kaikissa ikkuna, josta ohikulkija voi kurkistaa sisään todetakseen kaiken olevan ok. Piispoja kehotetaan esim pitämään oven auki tai muulla tavoin suojella nuorta joka haluaa keskustella hänen kanssaan. Alkeisyhdistyksessä on oltava kaksi opettajaa ja mikäli se ei ole mahdollista on alkeisyhdistyksen neuvonantajan tai johtajan aina välillä arvaamatta tultava luokkaan tarkistukselle.
Voidaan sanoa, että nyt ollaan jo vainoharhaisia jokaista alkkarin ja lastenhuoneen opettajaa kohtaan, mutta parempi niin.
Toisalta tuomittujen ja parannuksen tehneiden tulisi antaa jatkaa elämäänsä normaaleissa merkeissä. Kuitenkin niistä, jotka on havaittu syyllisiksi on ikuinen merkintä jäsenrekisterissä, joka varottaa ottamasta ko veljeä /sisarta lastenopetustyöhön, tai edes Piispakuntaan neuvonantajaksi lastenopetustyön puolelle.''Toisalta tuomittujen ja parannuksen tehneiden tulisi antaa jatkaa elämäänsä normaaleissa merkeissä. Kuitenkin niistä, jotka on havaittu syyllisiksi on ikuinen merkintä jäsenrekisterissä, joka varottaa ottamasta ko veljeä /sisarta lastenopetustyöhön, tai edes Piispakuntaan neuvonantajaksi lastenopetustyön puolelle.''
Onko lasten kanssa työskentelevistä henkilöistä myös ilmoitettu viranomaisille, koska sehän on ensisijaista, sillä sieltähän ensisijaisesti voidaan tarkistaa onko henkilö sopiva työskentelemään lasten parissa - että hänen taustassaan ei ole mitään rikokseen viittaavaa rekisterissään. Sehän on nykyään pakollistakin. - voi herra jumala!
18+6 kirjoitti:
Haluatko tahallasi ymmärtää väärin: "Sen sijaan että olisit heti tuominnut kourijan yritit syyllistää törkeän kohtelun kohteeksi joutunutta nuorta naista." - Onko se syyllistämistä, että sanon mitä olisi pitänyt tehdä? Kieltämättä tyttökin toimi väärin, kun ei toiminut niin kuin olisi pitänyt toimia, mutta ei ole syyllistämist, kun toteaa, mitä olisi pitänyt tehdä.
''Onko se syyllistämistä, että sanon mitä olisi pitänyt tehdä? Kieltämättä tyttökin toimi väärin, kun ei toiminut niin kuin olisi pitänyt toimia, mutta ei ole syyllistämist, kun toteaa, mitä olisi pitänyt tehdä. ''
Ja mikset sinä aikuisena ihmisenä tarttunut heti aikuisen ihmisen kähmintään, jossa kohteena oli nuori tyttö???? Ja miksi syyllistät keskenkasvuista tyttöä asiasta?
Olet sinä sananmukaisesti munaton mormonimies! - Laki suojelee lapsia
3+15 kirjoitti:
Koska? Kauanko olet ollut poissa? Kerros muuten miksi kouluissa ei siitä puhuta? (puhuttu) Sinun olisi puhuttava mennessä aikamuodossa tuostakin! On kurjaa jos olet tavannut tuollaisen suden lampaiden vaatteissa, mutta ei niitä ole vain mormonismissa... et koskaan tiedä kaikkea naapuristasi! Paras tapa nykyää suojata lapsi on puhua tälle ja olla läsnä KAIKKIALLA, jopa pyjamapileissä naapurissa!
Sitten tulee yleiskristillinen kysymys siitä, uskooko siihen että rikkonut voi saada syntinsä anteeksi, vai onko pakotettu rankaisemaan ko. loppuelämänsä, koska ei usko tuohon yleiskristilliseen oppiin! Vai onko kosto niin suloista? Mitähän Raamattu sanoo kostamisesta? Eiköhän olisi parasta antaa asia Herran haltuun, vai etkö luota että Hän kuulee ja kostaa puolestasi?Tuollaisia kähmintä- ja kourintatapauksia valitettavasti tapahtuu monissa uskomuksissa/kulteissa/lahkoissa/uskonnoissa auktoriteettien toimesta.
Ne ovat olleet ennen ja ovat tänäänkin lainvastaisia ja ihmisen koskemattomuutta loukkaavia. Monesti vielä rikollistakin.
Miksi siitä ei voi puhua ja kirjoittaa? Ei tarvitse odottaa kostoa, vaan saattaa kyseiset toiminnat viranomaisten ja virkavallan tietoon. Laki on sitä varten. - 11+10
voi herra jumala! kirjoitti:
''Onko se syyllistämistä, että sanon mitä olisi pitänyt tehdä? Kieltämättä tyttökin toimi väärin, kun ei toiminut niin kuin olisi pitänyt toimia, mutta ei ole syyllistämist, kun toteaa, mitä olisi pitänyt tehdä. ''
Ja mikset sinä aikuisena ihmisenä tarttunut heti aikuisen ihmisen kähmintään, jossa kohteena oli nuori tyttö???? Ja miksi syyllistät keskenkasvuista tyttöä asiasta?
Olet sinä sananmukaisesti munaton mormonimies!Varmasti olisin puuttunut asiaan, jos tyttö olisi siitä kertonut. - En ymmärrä mitä tarkoitat!
- ja mormonipiispakin!
11+10 kirjoitti:
Varmasti olisin puuttunut asiaan, jos tyttö olisi siitä kertonut. - En ymmärrä mitä tarkoitat!
11 10, oletko koko miehuutesi täysi vajakki?
- joka päivä armo uus'
3+4 kirjoitti:
Tästä olemme samaa mieltä: "...ihminen pelastuu "armosta" PARHAANSA TEHTYÄÄN." Vaikka kuinka olisimme kelvollisia, niin silti vain armo meidät pelastaa, mutta armolla on ehdot: usko, parannus, upotuskaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen vastaanottaminen. Senkin jälkeen meidät tuomitaan tekojemme mukaan, jos emme ole tehneet todellista parannusta. Jos tätä et ymmärrä, niin olet kaukana evankeliumin tuntemisesta. Tässä on evankeliumi tiiviisti Raamatun mukaan:
Ap.t. 2
Ap.t. 8
17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]Armossa ei ole ehtoja - kristityille!
- Ev.lut.
M.E.L. kirjoitti:
Jaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: ”Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?” (Jaak. 2:14) ”Etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?” (Jaak. 2:20) ”Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.” (Jaak. 2:26) Luther näki Paavalin ja Jaakobin kirjeiden opetusten välillä vakavan ristiriidan ja päätyi vähättelemään Jaakobin kirjettä ja painottamaan Paavalia. Nykyäänkin useat protestantit siteeraavat vain Paavalia puhuessaan pelastumisesta. Nurinkurisinta on se, että Jaakobin ohella sivuutetaan usein myös itse Jeesus.
Pelkkä Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ei riitä, ellei sen rinnalla kulje Jumalan tahdon mukainen elämä: ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.” (Matt. 7:21) Matteuksen evankeliumin lopussa Jeesus kuvailee viimeistä tuomiota ja ilmaisee selvin sanoin, että ihmisten hyvät teot ja laiminlyönnit ovat ratkaisevassa asemassa sielujen ikuisen kohtalon kannalta (Matt. 25:31–46)."Jaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: jne"
Minusta menet tässä harhaan. Tekoja ei tarvita armon saamiseksi. Ne seuraavat armoa, mutta eivät ole sen ehto. Myönnän että Matteus 25 on vaikeatulkintainen, mutta jos lähdetään siitä, että teot ovat ratkaisevia, jää koko armo turhaksi.
Sen voisi tulkita niinkin, että armon saanut ihminen tekee hyvää, mutta ei edes huomaa sitä. Toki on myönnettävä, että eivät kristityt ole sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Pyyteetöntä auttamista saattaa tietenkin muutenkin esiintyä.
Tiesin, että mormoneilla armo on ehdollinen, mutta en tiennyt, että katolisillakin. Ehkä loikka mormonista katoliseksi ei sinulla ollutkaan niin pitkä? - Ev.lut.
3+8 kirjoitti:
"Vain sikäli moitin häntä, ettei hän toiminut tilanteen vaatimalla tavalla ja siitä, että hän nyt n. 45 vuoden jälkeen syyllistää tapahtumista entistä kirkkoaan. "
Tässä on aikamoinen selittelyn maku ja olet koko aian uppoamassa yhä syvemmälle. Sen sijaan, että selvästi tuomitsisit vain kourijan, alat selitellä mitä uhrin olisi pitänyt tehdä. - Luterilaisuus
Ev.lut. kirjoitti:
"Jaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: jne"
Minusta menet tässä harhaan. Tekoja ei tarvita armon saamiseksi. Ne seuraavat armoa, mutta eivät ole sen ehto. Myönnän että Matteus 25 on vaikeatulkintainen, mutta jos lähdetään siitä, että teot ovat ratkaisevia, jää koko armo turhaksi.
Sen voisi tulkita niinkin, että armon saanut ihminen tekee hyvää, mutta ei edes huomaa sitä. Toki on myönnettävä, että eivät kristityt ole sen parempia ihmisiä kuin muutkaan. Pyyteetöntä auttamista saattaa tietenkin muutenkin esiintyä.
Tiesin, että mormoneilla armo on ehdollinen, mutta en tiennyt, että katolisillakin. Ehkä loikka mormonista katoliseksi ei sinulla ollutkaan niin pitkä?on loikannut kauas alkukirjosta omine oppiviritelmineen. Ja kauas jopa Lutherista.
- 21+5
Laki suojelee lapsia kirjoitti:
Tuollaisia kähmintä- ja kourintatapauksia valitettavasti tapahtuu monissa uskomuksissa/kulteissa/lahkoissa/uskonnoissa auktoriteettien toimesta.
Ne ovat olleet ennen ja ovat tänäänkin lainvastaisia ja ihmisen koskemattomuutta loukkaavia. Monesti vielä rikollistakin.
Miksi siitä ei voi puhua ja kirjoittaa? Ei tarvitse odottaa kostoa, vaan saattaa kyseiset toiminnat viranomaisten ja virkavallan tietoon. Laki on sitä varten.Mun kaveria kähmittiin urheilujoukkueen autossa jatkuvasti niin että suomi menetti hyvän juoksijan! Ei se viittsinyt enää ku ei kukaan välittäny!
Eli ei mitään tekemistä erityisesti uskonnon kanssa!
Voi hyvin ajatella millaista on uskottomien leirissä jos uskovilla löytyy tällaista. Uskomattomat tosin osaavat ja pystyvät peittelemään asiat uskojia paremmin! - 18+17
Ev.lut. kirjoitti:
"Vain sikäli moitin häntä, ettei hän toiminut tilanteen vaatimalla tavalla ja siitä, että hän nyt n. 45 vuoden jälkeen syyllistää tapahtumista entistä kirkkoaan. "
Tässä on aikamoinen selittelyn maku ja olet koko aian uppoamassa yhä syvemmälle. Sen sijaan, että selvästi tuomitsisit vain kourijan, alat selitellä mitä uhrin olisi pitänyt tehdä.Uhrin olisi ehdottomasti pitänyt selvittää tapatuma eikä vaieta n. 45 vuotta. Nyt hän käyttää sitä entistä kirkkoaan mollatakseen.
- 13+19
joka päivä armo uus' kirjoitti:
Armossa ei ole ehtoja - kristityille!
Ilman uskoa, parannusta ja oikeaa kastetta ei ole armoa. Ne ovat armon ehtoja. Miksi et tätä voi ymmärtää?
- voihyvätaavaton
voi herra jumala! kirjoitti:
Olet sinä sananmukaisesti munaton mormonimies!Siis 45 vuotta sitten tapahtunut... aikuisen on nyt oltava vähintään 75 vuotias, mieluiten yli. En itse kuulu tuohon ikäluokkaan, mutta muistan ajan 45 vuotta sitten.... hyvänen aika sillonhan se oli ihan vain urheilua kaikille miehille ja miehenaluille kähmiä naisia ja tyttöjä! Eihän sitä katsottu lainkaa karseasti tuolloin! Sain itsekkin kokea kähmäilyjä, mutta en ole sentään ruvennut haukkumaan kouluani tai urheiluseuraani tai... harvemmin noista MAP kirkossa kuuli. Muistn kuinka teki mieli täräyttää oikeen kunnolla... Nyt kiellät sen ajan kansanhuvin tyystin!
Ei sen puoleen ei se minusta mitään huvia ollut!
Eräskin omanikäiseni kertoi, kuinka naapurin poika häntä hississä... kun se oli jotain kymmenen. Ja kuinka setä kutitteli hameen alta!
Nykyään ei mies uskalla edes katsoa lapsia....
Eräs tuntemani mies alkoi toivottaa kaupan kassoille hymyillen hyvää päivänjatkoa.... arvatkaa millaisia katseita se "vanha sika" sai nuorilta söpöiltä kassaneideiltä .... mitähän silläkin "sialla" oli mielessä .... kunnes muutama vuosi sen jälkeen kaupan kaikki kassat hymyilivät ja toivottivat hyvää päivän jatkoa!!!!
Naurettavaa koko keskustelu täällä! Montako vuotta tää sama jauhaminen jatkuu? Nyt on jo jatkunut 15 vuotta! - M.E.L.
Ev.lut. kirjoitti:
"Jaakob kirjoitti laajasti tekojen tärkeydestä pelastuksen kannalta: jne"
Tiesin, että mormoneilla armo on ehdollinen, mutta en tiennyt, että katolisillakin. Ehkä loikka mormonista katoliseksi ei sinulla ollutkaan niin pitkä?Katolinen oppi ei ole muuttunut mihinkään.
Kaikenlaiset lahkot - kuten luterilaisuus - muuttelevat sitä mielensä mukaan miten sattuu. - !!!!!
voihyvätaavaton kirjoitti:
Siis 45 vuotta sitten tapahtunut... aikuisen on nyt oltava vähintään 75 vuotias, mieluiten yli. En itse kuulu tuohon ikäluokkaan, mutta muistan ajan 45 vuotta sitten.... hyvänen aika sillonhan se oli ihan vain urheilua kaikille miehille ja miehenaluille kähmiä naisia ja tyttöjä! Eihän sitä katsottu lainkaa karseasti tuolloin! Sain itsekkin kokea kähmäilyjä, mutta en ole sentään ruvennut haukkumaan kouluani tai urheiluseuraani tai... harvemmin noista MAP kirkossa kuuli. Muistn kuinka teki mieli täräyttää oikeen kunnolla... Nyt kiellät sen ajan kansanhuvin tyystin!
Ei sen puoleen ei se minusta mitään huvia ollut!
Eräskin omanikäiseni kertoi, kuinka naapurin poika häntä hississä... kun se oli jotain kymmenen. Ja kuinka setä kutitteli hameen alta!
Nykyään ei mies uskalla edes katsoa lapsia....
Eräs tuntemani mies alkoi toivottaa kaupan kassoille hymyillen hyvää päivänjatkoa.... arvatkaa millaisia katseita se "vanha sika" sai nuorilta söpöiltä kassaneideiltä .... mitähän silläkin "sialla" oli mielessä .... kunnes muutama vuosi sen jälkeen kaupan kaikki kassat hymyilivät ja toivottivat hyvää päivän jatkoa!!!!
Naurettavaa koko keskustelu täällä! Montako vuotta tää sama jauhaminen jatkuu? Nyt on jo jatkunut 15 vuotta!Voihyvätavaton - olet sairas!
- uskomatonta uskoa!!!
21+5 kirjoitti:
Mun kaveria kähmittiin urheilujoukkueen autossa jatkuvasti niin että suomi menetti hyvän juoksijan! Ei se viittsinyt enää ku ei kukaan välittäny!
Eli ei mitään tekemistä erityisesti uskonnon kanssa!
Voi hyvin ajatella millaista on uskottomien leirissä jos uskovilla löytyy tällaista. Uskomattomat tosin osaavat ja pystyvät peittelemään asiat uskojia paremmin!Sinulla taitaa kuume nousta hälyyttävästi. Mene lääkäriin!
- Ihan vapaa muurari
M.E.L. kirjoitti:
Katolinen oppi ei ole muuttunut mihinkään.
Kaikenlaiset lahkot - kuten luterilaisuus - muuttelevat sitä mielensä mukaan miten sattuu.Luterilaiset muuttelevat katolista uskoa? Miten se tapahtuu?
- ???
13+19 kirjoitti:
Ilman uskoa, parannusta ja oikeaa kastetta ei ole armoa. Ne ovat armon ehtoja. Miksi et tätä voi ymmärtää?
Tapani hyvä, mitä tekemistä parannuksen teolla ja Smithin oppiin kääntymisellä on keskenään?
- M.E.L.
Ihan vapaa muurari kirjoitti:
Luterilaiset muuttelevat katolista uskoa? Miten se tapahtuu?
Esimerkiksi väittämällä ettei teoilla ole merkitystä pelastuksen kannalta.
- M.E.L.
Ihan vapaa muurari kirjoitti:
Luterilaiset muuttelevat katolista uskoa? Miten se tapahtuu?
No niin, eivät luterilaiset muuta katolista uskoa vaan omaansa suhteessa siihen :-)
- 4+3
??? kirjoitti:
Tapani hyvä, mitä tekemistä parannuksen teolla ja Smithin oppiin kääntymisellä on keskenään?
Kysyit: "... mitä tekemistä parannuksen teolla ja Smithin oppiin kääntymisellä on keskenään?"
Se on juuri Kristuksen oppia. Lisäksi tulee ottaa vastaan Pyhä Henki kätten päälllepanon kautta ja kirkon jäsenyys sekä kestettävä loppuun asti. - Niinpä kai
olivat yhteistyössä kirjoitti:
Ok, 1800-luvun mormonijohtajilla ja profeetoilla oli yhteiset käytäntöön perustuneet harjoitukset seksin suhteen harjoittaessaan moniavioisuusliittojaan. Yhteispelillä ja kai se sana kulki suusta suuhun ilman nettiäkin.
...
- 7 + 15
!!! kirjoitti:
> Eiköhän olisi parasta antaa asia Herran haltuun, vai etkö luota että Hän kuulee ja kostaa puolestasi?
Niin tai joulupukki ei tuo lahjoja...
Tuollaisista asioista pitäisi puhua aikuisen oikeasti!Mormonien olisi hyvä pitää pappeuskokouksissa useammin oppiaihe, jossa äsitellään lasten, nuorten ja naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Masturbointia käsittelevät tilaisuudet ovat varmaan ok, mutta voitaisiinko niiden ohessa myös puhua siitä, että kirkon lapset ja naiset on jätettävä rauhaan? Se olisi miesten siveyden vaalimista parhaasta päästä.
- 12 + 16
11+10 kirjoitti:
Varmasti olisin puuttunut asiaan, jos tyttö olisi siitä kertonut. - En ymmärrä mitä tarkoitat!
Kuten olet jo aikaisemmin maininnut, kirkossa oli tiedossa tuon miehen geenivirhe, joka teki hänestä lasten ahdistelijan. Miksi ette valvoneet miehen käyttäytymistä kirkon tiloissa ja selittäneet hänelle, että lähenteleminen on sopimatonta?
Odotitte vain, että joku lapsista tulisi kertomaan? Miksi? - 7 + 12
15+6 kirjoitti:
Et nähtävästi tiedä miten nykyään tuota vastaan suojaudutaan! Ensinnäkin uusien kappeleiden sisäovissa on kaikissa ikkuna, josta ohikulkija voi kurkistaa sisään todetakseen kaiken olevan ok. Piispoja kehotetaan esim pitämään oven auki tai muulla tavoin suojella nuorta joka haluaa keskustella hänen kanssaan. Alkeisyhdistyksessä on oltava kaksi opettajaa ja mikäli se ei ole mahdollista on alkeisyhdistyksen neuvonantajan tai johtajan aina välillä arvaamatta tultava luokkaan tarkistukselle.
Toisalta tuomittujen ja parannuksen tehneiden tulisi antaa jatkaa elämäänsä normaaleissa merkeissä. Kuitenkin niistä, jotka on havaittu syyllisiksi on ikuinen merkintä jäsenrekisterissä, joka varottaa ottamasta ko veljeä /sisarta lastenopetustyöhön, tai edes Piispakuntaan neuvonantajaksi lastenopetustyön puolelle.MAP-kirkko joutuu luonnollisesti vaatimaan lasten kanssa työskenteleviltä jäseniltä samat todistukset, kuin muuallakin yhteiskunnassa vaaditaan. Rikosrekisterimerkintää vain ei ole kaikilla lasten ahdistelijoilla - eikä tulekaan, jos edelleen uskonnollisissa yhteisöissä painetaan villaisella lasten ahdistelu, hyväksikäyttö tai insestitapaukset.
http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18232.htm - Kaikki mormonitko
12 + 16 kirjoitti:
Kuten olet jo aikaisemmin maininnut, kirkossa oli tiedossa tuon miehen geenivirhe, joka teki hänestä lasten ahdistelijan. Miksi ette valvoneet miehen käyttäytymistä kirkon tiloissa ja selittäneet hänelle, että lähenteleminen on sopimatonta?
Odotitte vain, että joku lapsista tulisi kertomaan? Miksi?ovat kollektiivisesti syyllisiä yhteen tapaukseen?
- Luuletko, että
7 + 15 kirjoitti:
Mormonien olisi hyvä pitää pappeuskokouksissa useammin oppiaihe, jossa äsitellään lasten, nuorten ja naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Masturbointia käsittelevät tilaisuudet ovat varmaan ok, mutta voitaisiinko niiden ohessa myös puhua siitä, että kirkon lapset ja naiset on jätettävä rauhaan? Se olisi miesten siveyden vaalimista parhaasta päästä.
niistä ei puhuta? Siksikö, että mormonismi.net ei mainitse niistä mitään.
- Silleen.
Kaikki mormonitko kirjoitti:
ovat kollektiivisesti syyllisiä yhteen tapaukseen?
Kaikki jotka olisivat voineet tehdä asialle jotain, mutta eivät tehneet.
- ???
4+3 kirjoitti:
Kysyit: "... mitä tekemistä parannuksen teolla ja Smithin oppiin kääntymisellä on keskenään?"
Se on juuri Kristuksen oppia. Lisäksi tulee ottaa vastaan Pyhä Henki kätten päälllepanon kautta ja kirkon jäsenyys sekä kestettävä loppuun asti.Tapani hyvä, Smithin oppi on Smithin oppia taika-alusvaatteineen ja muinen "myöhempine ilmoituksineen".
- Eli siis
Silleen. kirjoitti:
Kaikki jotka olisivat voineet tehdä asialle jotain, mutta eivät tehneet.
montako?
- Silleen.
Eli siis kirjoitti:
montako?
Kysy Tapanilta. Hän on kertinut, että geenivirhe oli yleisesti tiedossa.
- järkevää valistusta
Luuletko, että kirjoitti:
'' Luuletko, että'',
seksuaaliasioista tiedottaminen esim nuorisolle on kodin, koulun, terveydenhoitajan, terveyskeskuksen tai asiaan perehtyneiden viranomaisten asia - rikokset ja niiden selvittäminen taas on jo poliisiasia.
Uskontojoen/kulttien/lahkojen ym ismien valistus saattaa olla sairasta. - Jos et
Silleen. kirjoitti:
Kysy Tapanilta. Hän on kertinut, että geenivirhe oli yleisesti tiedossa.
tiedä, miksi esiinnyt tietävänä?
- Luuletko, että
järkevää valistusta kirjoitti:
'' Luuletko, että'',
seksuaaliasioista tiedottaminen esim nuorisolle on kodin, koulun, terveydenhoitajan, terveyskeskuksen tai asiaan perehtyneiden viranomaisten asia - rikokset ja niiden selvittäminen taas on jo poliisiasia.
Uskontojoen/kulttien/lahkojen ym ismien valistus saattaa olla sairasta.saattaa olla sairasta; saattaa myös olla, että on tervettä ja tervetullutta.
Eli onko vai eikö? Perustele. - Kysyit
Jos et kirjoitti:
tiedä, miksi esiinnyt tietävänä?
lukumäärää. Tapani tietänee.
- perustelu
Luuletko, että kirjoitti:
M1, M2, M3 ?
- Näin on..
uskomatonta uskoa!!! kirjoitti:
Sinulla taitaa kuume nousta hälyyttävästi. Mene lääkäriin!
Etkö ole kuullut urheiluseuroissa tapahtuneista seksuaalisesta lähentelystä?
Mikä kuume sinulla on?? Taksikin lehden mukaan tarjosi maksun kuittamista luonnossa, olikohan uskova vai uskomaton kuski, aika uskomaton minusta.
Ensimmäinen muistikuva mormoneista minulla on vuodelta 1961. Kotiimme oli kutsuttu lähetyssaarnaajat esittelemään uskontoaan. Heillä oli mukanaan jonkinlainen diaprojektori jossa havainnollistettiin Josephin näyt ja kultalevyjen löytötarina. Minusta esitys ja aihe olivat jännittävän mielenkiintoisia.
Myöhemmin olen usein kutsunut nuoria lähessaarnaaja poikia luokseni kertomaan uskostaan, olen hieman yllättynyt vanhimpien vaatimattomista oman uskontokuntaansa koskevan historian tuntemuksestaan.- 18+3
Vanhimpien tehtävänä on opettaa perusperiaatteet. Kiistoja he välttävät.
- Sivusta seuraava
lavanpalvelija,
Taidamme olla aika samaa vuosimallia. Minut kastettiin MAP-kirkkoon 11 vuotiaana perheeni kera 1959.
Terveisin Sivusta seuraava Sivusta seuraava kirjoitti:
lavanpalvelija,
Taidamme olla aika samaa vuosimallia. Minut kastettiin MAP-kirkkoon 11 vuotiaana perheeni kera 1959.
Terveisin Sivusta seuraavaNo mä olen muutaman vuoden sua nuorempi.
- intrest
Do diin nyt tiedän milloin lähetys saarnaajat tulevat. Soittelivat illalla. Käyntiä mielenkiinnolla odottaen
- Älä unohda.
Muista pistää pannu kuumaksi.
- etteivät karkaa
Älä unohda. kirjoitti:
Muista pistää pannu kuumaksi.
''ntrest'', onko sinulla käsiraudat?
- intrest
Jo on päästy tässä ketjussa ihan uusiin sfääreihin ja kovinta ääntä pitää jälleen....
- Sivusta seuraaava
intrest,
Siitä vaan ottamaan itse selvää MAP-kirkosta. Täällä on tukkukaupalla Diotrephessejä yrittämässä sotkea sinun omaa tiedon haluasi.
Johannes kolmannessa epistolassaan kirjoitti Diotrephesistä seuraavaa:
"Sentähden, jos minä tulen, niin minä tahdon ilmoittaa hänen työnsä, kuin hän tekee, joka pullikoitsee meitä vastaan pahoilla sanoilla, ja ei niihinkään pysäänny, ja ei hän itse veljiä korjaa, estää myös muita, jotka niitä korjata tahtovat, ja ajaa heitä pois seurakunnasta...."
Tässä 1862 painetun Raamatun Johanneksen kolmannen kirjeen (Epistolan) 10s jae.
Terveisin Sivusta seuraava - Haloo!
Sivusta seuraaava kirjoitti:
intrest,
Siitä vaan ottamaan itse selvää MAP-kirkosta. Täällä on tukkukaupalla Diotrephessejä yrittämässä sotkea sinun omaa tiedon haluasi.
Johannes kolmannessa epistolassaan kirjoitti Diotrephesistä seuraavaa:
"Sentähden, jos minä tulen, niin minä tahdon ilmoittaa hänen työnsä, kuin hän tekee, joka pullikoitsee meitä vastaan pahoilla sanoilla, ja ei niihinkään pysäänny, ja ei hän itse veljiä korjaa, estää myös muita, jotka niitä korjata tahtovat, ja ajaa heitä pois seurakunnasta...."
Tässä 1862 painetun Raamatun Johanneksen kolmannen kirjeen (Epistolan) 10s jae.
Terveisin Sivusta seuraavaTuokaan Raamatun kohta ei ole tarkoitettu todistamaan Smithin opista. Yhtä hyvin oilisit voinut ottaa lainauksen Bhagavad Gitasta.
- Sivusta seuraava
Haloo! kirjoitti:
Tuokaan Raamatun kohta ei ole tarkoitettu todistamaan Smithin opista. Yhtä hyvin oilisit voinut ottaa lainauksen Bhagavad Gitasta.
Ylläoleva Johanneksen epistolan 10s jae kuvaa tarkasti monia tällä palstalla kirjoittelevia.
Sivusta seuraava kirjoitti:
Ylläoleva Johanneksen epistolan 10s jae kuvaa tarkasti monia tällä palstalla kirjoittelevia.
Terveisin Sivusta seuraavaJos joku pullikoitsee KRISTITTYJÄ vastaan tällä palstalla, silloin tuo kuvaa asiaa, mutta ei se tietenkään tarkoita sitä, jos joku pullikoitsee tällä palstalla muslimeja, hinduja tai Smithin uskoisia vastaan.
- Sivusta seuraava
Haloo! kirjoitti:
Jos joku pullikoitsee KRISTITTYJÄ vastaan tällä palstalla, silloin tuo kuvaa asiaa, mutta ei se tietenkään tarkoita sitä, jos joku pullikoitsee tällä palstalla muslimeja, hinduja tai Smithin uskoisia vastaan.
Haloolle,
Suomessa on uskonnon vapaus ja siinä suhteessa näytät omaa suvaitsemattomuuttasi auringon kirkkaudella...
Sivusta seuraava kirjoitti:
Haloolle,
Suomessa on uskonnon vapaus ja siinä suhteessa näytät omaa suvaitsemattomuuttasi auringon kirkkaudella...
Terveisin Sivusta seuraavaMiten niin? Enhän suinkaan muslimieja, hinduja tai Smithin uskoisia harjoittamasta uskoaan. Käsitit täysin väärin.
Kerropa feedbackia tapaamisestasi. Saitko vastausta voimakkaaseen hengen kutsuusi, nyt kun olet tavannut mormonit elävässä elämässäsi?
- intrest
Eilen, illalla lähetyssaarnaajat piipahtuivat. Kaksi hyvin käyttäytyvää nuorta. Kutsuivat kirkkoon sunnuntaina ja ajattelin mennäkin. Tästä se lähtee. Jättivät minulle myöskin opetustaulukon.
Oikein ihanaa ja kivaa päivää kaikille. - intrest
Sakramenttikokous oli hieno kokemus! Ilmapiiri ja tunnelma huokui iloa. Pyhän hengen läsnäolo oli ilmeinen. Ensiviikolla uudestaan
Hyvin nopeasti olet päässyt sisään ilmapiiriin ja iloiseen tunnelmaan. Poikkeuksellisen määrätietoisesti olet edennyt etsiessäsi vastausta hengelliseen kutsuusi.
- 4-2
Jep jep ... kuullostaa MAP kirkolta :)
- intrest
Suorastaan jumaloin Joseph Smithiä, Brigham Youngia, Warren Snowta ja muita suurmiehiä! Pyhän hengen vaikutsu tuntuu vahvasti heidän toiminnassaan!
- intrest
intrest kirjoitti:
Suorastaan jumaloin Joseph Smithiä, Brigham Youngia, Warren Snowta ja muita suurmiehiä! Pyhän hengen vaikutsu tuntuu vahvasti heidän toiminnassaan!
aika raukkamaista kirjoittaa tuollaista vaikka en nikkiä olekaan rekistöröinyt, mutta mitä muutakaan voi odottaa ihmisiltä jotka sulkevat silmänsä ja sydämensä totuudelta.
- Häh?
intrest kirjoitti:
aika raukkamaista kirjoittaa tuollaista vaikka en nikkiä olekaan rekistöröinyt, mutta mitä muutakaan voi odottaa ihmisiltä jotka sulkevat silmänsä ja sydämensä totuudelta.
Ai. Minä en arvannut tuota edellistä kirjoittajaa eri henkilöksi. Tarkoitatko, että et tunnekaan Pyhän Hengen vaikutusta mainittujen miesten toimissa?
- intrest
Häh? kirjoitti:
Ai. Minä en arvannut tuota edellistä kirjoittajaa eri henkilöksi. Tarkoitatko, että et tunnekaan Pyhän Hengen vaikutusta mainittujen miesten toimissa?
kyse ei ole siitä tunnenko Pyhän Hengen vaikutusta heidän toiminnassaan, vaan siitä, mitä itse kirjoitan. Tai mitä "nimessäni" kirjoitetaan. Kirkon perustajat ja presidentit ovat ihmisiä, omine puutteineen ja vikoineen. Se etten jumaloi ketään heistä ei merkitse, etten tunnusta näiden uskollisten miesten toimintaa ja työtä Herrassa. Kristus on tie totuus ja elämä. Vain Hänen kauttaan ja Hänessä on pelastus.
"---Ja nyt, jos te ponnistelette eteenpäin kestiten itseänne Kristuksen sanalla ja kestätte loppuun asti, katso, näin sanoo Isä: Te saatte iankaikkisen elämän" 2.Nefi 31:20 - Häh?
intrest kirjoitti:
kyse ei ole siitä tunnenko Pyhän Hengen vaikutusta heidän toiminnassaan, vaan siitä, mitä itse kirjoitan. Tai mitä "nimessäni" kirjoitetaan. Kirkon perustajat ja presidentit ovat ihmisiä, omine puutteineen ja vikoineen. Se etten jumaloi ketään heistä ei merkitse, etten tunnusta näiden uskollisten miesten toimintaa ja työtä Herrassa. Kristus on tie totuus ja elämä. Vain Hänen kauttaan ja Hänessä on pelastus.
"---Ja nyt, jos te ponnistelette eteenpäin kestiten itseänne Kristuksen sanalla ja kestätte loppuun asti, katso, näin sanoo Isä: Te saatte iankaikkisen elämän" 2.Nefi 31:20Lainaat kuitenkin Smithin kirjoitusta, joten kyllä jumaloit häntä melkoisesti!
- Sinä olet
Häh? kirjoitti:
Lainaat kuitenkin Smithin kirjoitusta, joten kyllä jumaloit häntä melkoisesti!
lainanut useita BY:n puheita, jotka on kirjattu esim Journal of Discourses -puhekokoelmaan.
Lainausten määrästä päätellen jumaloit häntä yli kaiken. - Aiemmin
4-2 kirjoitti:
Jep jep ... kuullostaa MAP kirkolta :)
nimim. R. Sitia on käyttänyt toistuvasti ilmaisua "kuullostaa", se on ollut leimallista juuri kyseiselle nimimerkille.
Yritätkö Tapanin lailla piiloutua huutelemaan pensaista intrest kirjoitti:
"---Ja nyt, jos te ponnistelette eteenpäin kestiten itseänne Kristuksen sanalla ja kestätte loppuun asti, katso, näin sanoo Isä: Te saatte iankaikkisen elämän" 2.Nefi 31:20Sinulla on jalat hyvin maassa. En viitsi puuttua antirintaman älyttömyyksiin. Onnea etsinnälle edelleen!
- Häh?
Sinä olet kirjoitti:
lainanut useita BY:n puheita, jotka on kirjattu esim Journal of Discourses -puhekokoelmaan.
Lainausten määrästä päätellen jumaloit häntä yli kaiken.Tietenkin jumaloin! Olihan hän sentään itseltään Jumalalta suoraan ilmoistusta saava Jumaln profeetta! Vai oletko muka eri mieltä?
- Heh...
nenada kirjoitti:
Sinulla on jalat hyvin maassa. En viitsi puuttua antirintaman älyttömyyksiin. Onnea etsinnälle edelleen!
Joo, kannatta jatkaa etsintää. Ei edes polta vielä...
- Ent. mormoni
Mormonit ovat kirkon kokouksiin osallistuessaan iloisia ja hyvin käyttäytyviä sekä siististi pukeutuvia ihmisiä. Kuten ihmisten kohdalla yleensäkin, kestää kuukausia, jopa vuosia tutustua henkilöön lähemmin.
Kannattaa olla tietoinen kulttuurieroista. Amerikkalainen tapakulttuuri on osittain tarttunut myös suomalaisiin mormoneihin: hymyilölään ja kätellään paljon, keskustellaan vilkkaasti ja eloisasti. tässä ei ole mitään moitittavaa, kunhan se on (olisi) aitoa. Kannattaa silti olla hieman varoillaan, sillä myös ns. rakkauspommitus kuuluu mormonien käännytystaktiikkaan. Heitä kehotetaan siihen, jotta ihmiset tuntisivat viihtyvänsä kirkon tilaisuuksissa ja kääntyisivät mormoneiksi.
http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi/2009/01/rakkauspommeja.html - 12+4
Ent. mormoni kirjoitti:
Mormonit ovat kirkon kokouksiin osallistuessaan iloisia ja hyvin käyttäytyviä sekä siististi pukeutuvia ihmisiä. Kuten ihmisten kohdalla yleensäkin, kestää kuukausia, jopa vuosia tutustua henkilöön lähemmin.
Kannattaa olla tietoinen kulttuurieroista. Amerikkalainen tapakulttuuri on osittain tarttunut myös suomalaisiin mormoneihin: hymyilölään ja kätellään paljon, keskustellaan vilkkaasti ja eloisasti. tässä ei ole mitään moitittavaa, kunhan se on (olisi) aitoa. Kannattaa silti olla hieman varoillaan, sillä myös ns. rakkauspommitus kuuluu mormonien käännytystaktiikkaan. Heitä kehotetaan siihen, jotta ihmiset tuntisivat viihtyvänsä kirkon tilaisuuksissa ja kääntyisivät mormoneiksi.
http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi/2009/01/rakkauspommeja.htmlOsaatko erottaa "rakkauspommituksen" aidosta ystävällisyydestä? Vaikuttaa siltä, että pyrit vähättelemään ystävällisyyttä ja haluat nähdä siinä taka-ajatuksia.
- ...
12+4 kirjoitti:
Osaatko erottaa "rakkauspommituksen" aidosta ystävällisyydestä? Vaikuttaa siltä, että pyrit vähättelemään ystävällisyyttä ja haluat nähdä siinä taka-ajatuksia.
Tapani hyvä, mitä aitoa siinä on, jos on ketun tai Smithin häntä kainalossa? Pommittajien tarkoitushan on hankkia maksavia asiakkaita.
- 13+9
... kirjoitti:
Tapani hyvä, mitä aitoa siinä on, jos on ketun tai Smithin häntä kainalossa? Pommittajien tarkoitushan on hankkia maksavia asiakkaita.
Mistä tuon tiedät? - Luuletko, että saamme kenties provisiot hankkimiemme jäsenten lahjoituksista? Kun tutustuisit tarkemmin motiiveihimme, niin et luulisi olemattomia!
12+4 kirjoitti:
Osaatko erottaa "rakkauspommituksen" aidosta ystävällisyydestä? Vaikuttaa siltä, että pyrit vähättelemään ystävällisyyttä ja haluat nähdä siinä taka-ajatuksia.
Rakkauspommituksen todellisen luonteen tiedostaminen on vaikeaa. Rakkauspommitus on myös egoa hivelevää ja aivan miellyttävä kokemus.
- Olen eri mieltä
Häh? kirjoitti:
Tietenkin jumaloin! Olihan hän sentään itseltään Jumalalta suoraan ilmoistusta saava Jumaln profeetta! Vai oletko muka eri mieltä?
sinun tulkinnastasi, kun puhutaan ilmoituksesta ja profeetan tehtävästä.
- Häh?
Olen eri mieltä kirjoitti:
Selvä. Sille en voi mitään.
- ...
13+9 kirjoitti:
Mistä tuon tiedät? - Luuletko, että saamme kenties provisiot hankkimiemme jäsenten lahjoituksista? Kun tutustuisit tarkemmin motiiveihimme, niin et luulisi olemattomia!
Toiminta oman organisaation hyväksi on pätevä motiivi. Jos olisit niin pyyteetön kuin annat ymmärtää, silloinhan voisit maksaa muidenkin kymmenyksiä. Voisit vaikka luvata jokaiselle käännytettävälle maksavasi kahden vuoden ajan hänen kymmenyksensä. Se olisi ikään kuin takuuaika. Jos kaveri vielä kahden vuoden jälkeenkin pysyisi SMithin opissa, silloin hän alkaisi maksaa itse.
- Hanurimies.
Olen eri mieltä kirjoitti:
Annas kun arvaan. Sinun mielestäsi Youngin uskonnolliset opetukset eivät olleetkaan Jumalan sanaa vaan peräisin Youngin omasta hanurista. Näin siitä huolimatta vaikka Young sanoi, että mikäli se mitä hän opettaa ei ole totta, hän ei ole oikea Jumalan profeetta.
- 5+16
... kirjoitti:
Toiminta oman organisaation hyväksi on pätevä motiivi. Jos olisit niin pyyteetön kuin annat ymmärtää, silloinhan voisit maksaa muidenkin kymmenyksiä. Voisit vaikka luvata jokaiselle käännytettävälle maksavasi kahden vuoden ajan hänen kymmenyksensä. Se olisi ikään kuin takuuaika. Jos kaveri vielä kahden vuoden jälkeenkin pysyisi SMithin opissa, silloin hän alkaisi maksaa itse.
Pilkallisesti noin kirjoitat, mutta pidän silti aiheellisena todeta, että kymmeysten maksaminen tarkoitus ei toteutuisi, jos joku maksaisi ne toisen puolesta. Kymmenysten maksaminen tuottaa hengellistä hyvää maksajallle. Se auttaa osaltaan laittamaan arvot ja tarpeet tärkeysjärjestykseen.
- ...
5+16 kirjoitti:
Pilkallisesti noin kirjoitat, mutta pidän silti aiheellisena todeta, että kymmeysten maksaminen tarkoitus ei toteutuisi, jos joku maksaisi ne toisen puolesta. Kymmenysten maksaminen tuottaa hengellistä hyvää maksajallle. Se auttaa osaltaan laittamaan arvot ja tarpeet tärkeysjärjestykseen.
No niin Tapani hyvä. Pitäähän siinä tuollainen itsekkyyspykälä olla. Samalla tavallahan pelastuspaikkaansa ei voi antaa toiselle. Todella epäkristillistä. Joku voisi ajatella, että kristinuskon sanoma olisi nimenoamaan uhrautuminen toisten hyväksi eikä eturivin paikkojen tavoittelu ITSELLE:
... kirjoitti:
No niin Tapani hyvä. Pitäähän siinä tuollainen itsekkyyspykälä olla. Samalla tavallahan pelastuspaikkaansa ei voi antaa toiselle. Todella epäkristillistä. Joku voisi ajatella, että kristinuskon sanoma olisi nimenoamaan uhrautuminen toisten hyväksi eikä eturivin paikkojen tavoittelu ITSELLE:
Kerrohan miksi niin moni mormoni joka maksaa kymmenykset pysyy tyytyväisesti "vain" alkkarissa tai kirjurina tai kirjastossa eikä lainkaan himoitse "korkeampia " virkoja!!??
Voin sen tässä sinulle kertoa. Se on nääs niin että me uskomme että kymmenykset eivät lainkaan auta kirkossa "etenemiseen" ja että Jumala kutsuu sen jonka kutsuu, että voi vaikka seistä päällään, mutta jollei kutsuta ei ole aika. Me olemme onnellisia jokaisen puolesta joka kutsutaan ja ilolla uhraudumme mekin kun aika tulee palvella Kirkossa. Uhraamme aikaamme ja muutakin palvellessamme jäseniä. Kirkon johtaminen on palvelustehtävä, ei mikään eturivin juttu! Jumala valitsee pelastuspaikan saajat emme me voi kenellekkään luovuttaa sellaista jota meillä ei ole! Parhaamme voimme kuitenkin jokainen tehdä omaksi hyväksemme samoin toiseten hyväksi levittämällä evankeliumia muille. Ottako muut sen vastaan on heidän asiansa ja jso ottavat ei meidän oma pelastuksemme siitä mihinkään hetkahda, se riippuu kokonaan itsestämme!13+9 kirjoitti:
Lisäsy tai luuletko että MAP kirkko tarvitsee pennosiamme???
- 20+14
... kirjoitti:
Todella näin on kun sanot: "Samalla tavallahan pelastuspaikkaansa ei voi antaa toiselle." Kukaan ei voi pelastua toisen puolesta eikä pelastaa toista vastoin hänen tahtoaan. - Sekö on sinusta epäkristillistä ajattelua, että niin katsoo olevan?! Pitäisikö mennä kadotukseen toisen puolesta? Missä sinusta on yksilön vastuu omasta pelastuksestaan? Oikeudenmukaisuutta ei voi kiertää.
- Taas väärin
Hanurimies. kirjoitti:
Annas kun arvaan. Sinun mielestäsi Youngin uskonnolliset opetukset eivät olleetkaan Jumalan sanaa vaan peräisin Youngin omasta hanurista. Näin siitä huolimatta vaikka Young sanoi, että mikäli se mitä hän opettaa ei ole totta, hän ei ole oikea Jumalan profeetta.
arvattu!
- ...
nenada kirjoitti:
Kerrohan miksi niin moni mormoni joka maksaa kymmenykset pysyy tyytyväisesti "vain" alkkarissa tai kirjurina tai kirjastossa eikä lainkaan himoitse "korkeampia " virkoja!!??
Voin sen tässä sinulle kertoa. Se on nääs niin että me uskomme että kymmenykset eivät lainkaan auta kirkossa "etenemiseen" ja että Jumala kutsuu sen jonka kutsuu, että voi vaikka seistä päällään, mutta jollei kutsuta ei ole aika. Me olemme onnellisia jokaisen puolesta joka kutsutaan ja ilolla uhraudumme mekin kun aika tulee palvella Kirkossa. Uhraamme aikaamme ja muutakin palvellessamme jäseniä. Kirkon johtaminen on palvelustehtävä, ei mikään eturivin juttu! Jumala valitsee pelastuspaikan saajat emme me voi kenellekkään luovuttaa sellaista jota meillä ei ole! Parhaamme voimme kuitenkin jokainen tehdä omaksi hyväksemme samoin toiseten hyväksi levittämällä evankeliumia muille. Ottako muut sen vastaan on heidän asiansa ja jso ottavat ei meidän oma pelastuksemme siitä mihinkään hetkahda, se riippuu kokonaan itsestämme!Juuri noinhan ne kultit koukuttavat. Ihmiselle luvataan niin hyvää, että hän soisoo vaikka päällään ja käyttää taika-alusvaatteita yötä päivää ja maksaa kiltisti kymmenykset, kun on joatin niin hyvää ITSELLE luvassa.
- ...
20+14 kirjoitti:
Todella näin on kun sanot: "Samalla tavallahan pelastuspaikkaansa ei voi antaa toiselle." Kukaan ei voi pelastua toisen puolesta eikä pelastaa toista vastoin hänen tahtoaan. - Sekö on sinusta epäkristillistä ajattelua, että niin katsoo olevan?! Pitäisikö mennä kadotukseen toisen puolesta? Missä sinusta on yksilön vastuu omasta pelastuksestaan? Oikeudenmukaisuutta ei voi kiertää.
> Pitäisikö mennä kadotukseen toisen puolesta?
Pitäisi. Kuikan kukaan aidosti empaattinen ihminen voisi olla tyytyväisenä taivaassa, jos joku toinen joutuu tyytymään alempaan paikkaan tai peräti joutuu kadotukseen?
Ja kehtaat vielä puhua oikeudenmukaisuudesta! - ...
nenada kirjoitti:
Lisäsy tai luuletko että MAP kirkko tarvitsee pennosiamme???
Kyllä ne hyvin kelpaavat. Siksihän toimintaa pyöritetään.
- 5+1
... kirjoitti:
Pitäisi. Kuikan kukaan aidosti empaattinen ihminen voisi olla tyytyväisenä taivaassa, jos joku toinen joutuu tyytymään alempaan paikkaan tai peräti joutuu kadotukseen?
Ja kehtaat vielä puhua oikeudenmukaisuudesta!Voi tuntea olla murheissaan siitä, että toinen on joutuu kadotukseen. Vanhemmatkin surevat lastensa huonoja valintoja ja niiden seurauksia. Niitä ei voi poistaa ottaen ne itse kannettavakseen.
Oikeudenmukaisuus on sitä, että samanaisessa asemassa olevia kohdellaan samalla tavalla. - Hanurimies.
Taas väärin kirjoitti:
arvattu!
No kerro.
- Pidän mieluummin
Hanurimies. kirjoitti:
No kerro.
hullua jännityksessä!
- Sekoitat taas
... kirjoitti:
Ja kehtaat vielä puhua oikeudenmukaisuudesta!kerran suvaitsevuuden ja oikeudenmukaisuuden.
- Hanurimies.
Pidän mieluummin kirjoitti:
hullua jännityksessä!
Laukaise jo, ettet joudu olemaan päiväkausia jännityksessä.
- ...
5+1 kirjoitti:
Voi tuntea olla murheissaan siitä, että toinen on joutuu kadotukseen. Vanhemmatkin surevat lastensa huonoja valintoja ja niiden seurauksia. Niitä ei voi poistaa ottaen ne itse kannettavakseen.
Oikeudenmukaisuus on sitä, että samanaisessa asemassa olevia kohdellaan samalla tavalla.Ja jälleen olet itkenyt vastaukseni pois. Sinun kanssasi on mahdotonta keskustella!
- ...
Sekoitat taas kirjoitti:
kerran suvaitsevuuden ja oikeudenmukaisuuden.
En sekoita.
- Kerro ??
Ent. mormoni kirjoitti:
http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi/2009/01/rakkauspommeja.htmlMitäs se toiminta pitää olla ollellessaan aitoa, demonien manaamista henkisesti sairaista ihmisistä, kuten puoskari Jalovaaralla??
- Omasta mielestäsi
... kirjoitti:
En sekoita.
et ...
- ...
Omasta mielestäsi kirjoitti:
et ...
Ei nyt ollut kysymys siitä, että mitä Tapani tarkoittaa suvaitsevaisuudella vaan siitä, että mikä on hänen mielestään oikeudenmukaista.
Suvaitsevaisuudesat voitaisiin keskustella erikseen, mutta se ei nyt ollut aiheena. - Jännittääkö
Hanurimies. kirjoitti:
Laukaise jo, ettet joudu olemaan päiväkausia jännityksessä.
sinua kovastikin. Katso vastaukset vaikka Journal of Discources -julkaisusta.
- Hanurimies.
Jännittääkö kirjoitti:
sinua kovastikin. Katso vastaukset vaikka Journal of Discources -julkaisusta.
Nimimerkki "Olen eri mieltä" (sinä?) kertoi olevansa eri mieltä. Nyt on kysymys siitä, että MITÄ MIELTÄ HÄN ON. Siitä tässä nyt odotetaan selvitystä. Minä olen kyllä JoD:ni lukenut...
- Luit varmaakin
Hanurimies. kirjoitti:
Nimimerkki "Olen eri mieltä" (sinä?) kertoi olevansa eri mieltä. Nyt on kysymys siitä, että MITÄ MIELTÄ HÄN ON. Siitä tässä nyt odotetaan selvitystä. Minä olen kyllä JoD:ni lukenut...
kuin piru Raamattua. Tapasi tunnetaan.
- Hanurimies.
Luit varmaakin kirjoitti:
kuin piru Raamattua. Tapasi tunnetaan.
Odotan vastausta edelleen. Kyse on nyt tosen henkilön mielipiteistä, joita hän ei kuitenkaan ole vielä tuonut esiin.
- uskis
intrest kirjoitti:
"---Ja nyt, jos te ponnistelette eteenpäin kestiten itseänne Kristuksen sanalla ja kestätte loppuun asti, katso, näin sanoo Isä: Te saatte iankaikkisen elämän" 2.Nefi 31:20Hienoa, pidän mormooneista erityisesti.
- Makre
On ihana ja iloinen uskonto.
Komiosainen "näytelmä" avaa ymmärystä. Ennen kuolevaisuutta oleva elämä , kuolevaisuus ja sen jälkeinen elämä
makre- ...
Hurahtaneelle itselleen toki voi olla, mutta lähiomaisille useinkaan ei. elleivät he hurahda samalla tavalla. Myös ympäristö voi kärsiä kovasti, vaikka nyt ei ihan piispa Warren Snowta otettaisikaan esimerkiksi.
- Voi toki,
kaikki on mahdollista, mutta ei suinkaan todennäköistä!
- Etsivä löytää
Hienoa että olet löytänyt Kristuksen palautetun kirkon. Tervetuloa joukkoon! Älä välitä häiriköistä.
Joku taas nostanut tällaisen vanhan kirjoituksen ylöpäin. Nimimerkki "interest" on todella mahtava tyyppi. Olen kirjoitellut hänen kanssaan maileja jo pitkään. Hänestä tämä palsta on liian vihamielinen niille, jotka ovat vilpittömästi kiinnostuneita. Meillä on ollut erinomaisia, rauhallisia, keskusteluja kaikesta mistä täälläkin puhutaan. Joskus olemme eri mieltä, joskus samaa mieltä. Mutta todella fantastista keskustella jonkun kanssa ilman häiritsijöitä ja kiusaamista.
- Jaahas...
Intresthän jo pettyi mormonismiin ja luopui siitä. Vai tuliko hänestä sinulle uusi nimetön rabbi...?
- Jaahas.
Jaahas... kirjoitti:
Intresthän jo pettyi mormonismiin ja luopui siitä. Vai tuliko hänestä sinulle uusi nimetön rabbi...?
Siis luopui tutkimisesta. Mormoni hänestä ei koskaan ehtinyt tulla.
- En usko.
Kirkossakäyntikin taisi interestiltä jäädä siihen mainitsemaansa yhteen kertaan. Taidat Nensku taas vain kuvitella omiasi ja värität tottuutta täällä. Miksi hän kirjoittelisi juuri sinun kanssasi?
- Taas kerran
jäi nensku kiinni valehtelusta. Vai että oikein kirjeenvaihdossa. Vain interest itse voisi vahvistaa tämän.
- Ev.lut.
Jos Interestistä ei ehtinyt edes tulla mormonia, silloinhan täällä hänelle tarjottu valistus ei mennyt hukkaan. Tuollainen tieto kannustaa jatkamaan täällä. On tällä kirjoittelulla selvästi jotain merkitystä.
- tuomoteus
intres ei ole minnekkään hävinnyt. kirjoittelen välillä nimimerkillä tuomoteus. enkä todellakaan nenandan kanssa mitään viestejä kirjottele :) Kävin muutamia kertoja kirkossa ja tutkin sen touhua. täytyy sanoa, että oikeesti alussa innostuin mutta sit kun huomasin paljon ristiriitaisuuksia ja mm. smithin muuttuva kertomus kohtaamisesta lehdossa...
Päätin lopettaa touhun ennenkuin aloitin. Sieltä on jääny mm. evankeliumin periaatteet kirja. Lähetystyöntekijöistä ei meinannu päästä eroon mitenkään. Sanoivat etteivät voi jättää rauhaan kun tietävät uskonsa olevan totta.
- Ev.lut.
Nenada ehti jo valehdella, että kirjoittelee kanssasi. Kun jäi valheestaan kiinni, keksi, että kyseessä onkin joku muu. Hyvä ettet ehtinyt haksahtaa mormonismiin.
- -SunShine-
Nenada ei muuten valehdellut, kyseessä oli väärinkäsitys... minä olen hänen kanssaa jo pitkään kirjoitellut ja ajatuksia vaihdellut mm. tästäkin aihepiiristä ja tod.näk minun epäili tämän postin taannoin aloittaneen.
Oletta te kyllä hauskoja vänkääjiä, ei voi muuta kuin hekotella että mitä te itse "hyödytte" tällasesta ihan jatkuvasta Mormonien mollaamisesta. - Heh...
-SunShine- kirjoitti:
Nenada ei muuten valehdellut, kyseessä oli väärinkäsitys... minä olen hänen kanssaa jo pitkään kirjoitellut ja ajatuksia vaihdellut mm. tästäkin aihepiiristä ja tod.näk minun epäili tämän postin taannoin aloittaneen.
Oletta te kyllä hauskoja vänkääjiä, ei voi muuta kuin hekotella että mitä te itse "hyödytte" tällasesta ihan jatkuvasta Mormonien mollaamisesta.Oletko Nenada:-?
- Heh...
Heh... kirjoitti:
Oletko Nenada:-?
Ainakin kielioppi on samalla tavalla hakusessa.
- Ev.lut.
En usko, että kyseessä oli väärinkäsitys. Nenada ajatteli, että Intrest on häipynyt keskustelusta eikä tule enää oikomaan.
Koska mormonismi kokonaisuudessaan perustuu valheelle, on aivan luonnollista olettaa, että myös mormonit valehtelevat.
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583969Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142793Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet541994- 721436
Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2021418Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41896