Olen vapaa synnin ja kuolon alta! Oletko sinä?

Il-Mari

Kun otat vastaan Jeesuksen Kristuksen ja pyydät Hänet puhdistamaan sinut kaikesta synnistä, niin sinäkin olet vapaa synnin orjuudesta eikä synti sinua enää paina. Saat riemuiten laulaa Herralle että Kiitos Jeesus kun vapautit minut kaikista synnin kahleista. Oi kuinka suuri Herra minulla on, Jeesus Kristus!

http://www.youtube.com/watch?v=IUHyqFOLGoE

92

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VapaaJumalasta?

      MIKSI, vääristät Jumalan Sanaa sekä ilmoitusta ??

      Totuus tekee vapaaksi, ja totuus tulee kun KUULEE JUMALAN äänen SANAN kautta.
      Synnin orjuus kestää niinkauan kuin on elämää eli ei ole kuollut fyysisesti.
      Synti painaa loppuun asti ja vallitsee sekä, usein hallitsee ihmistä loppuun asti.

      KUKAAN ei ole elävänä vapaa synnin se on lihan vallasta !


      Tottahan saat laulaa ja riemuita, jos olet vapaa kaikesta, olet samassa asemassa kuin Eenok, joten olet jo lähempänä JUmalaa, taivasta kuin maata joten olen varma että Jumala sitten ottaa sinut kiiruusti tykönsä.

      Tottahan riemuitset tästä viimeisen vihollisen voitosta, joka sitten suomeksi on kuolema :)

      Nyt siis, iloitset siitä että kuolema kolkuttaa ovella ?? ja odotat innolla että kuolema korjaa sinut talteen, kohti sitä vapautta mitä odotat,

      Tuskin juokset kaiken maailman lääkärien, se on noitien ja velhojen luona "parantamassa" niitä vaivoja jotka jouduttavat tätä voittoa odotellessa :) ?

      Hyvä, sinä uskollinen palvelijatar :)

      • Ennen kuin tulin uskoon synti painoi minua ja olin synnin orja, minulla ei ollut vapautta sillä synti sitoi minut kahleisiinsa. Menin sinne, minne sielun vihollinen minut halusi viedä, hän halusi minulle kaikenlaista pahaa. Olin täysin sielunvihollisen orjana ja ajattelin monta kertaa että tähän täytyy tulla muutos. Muutos tuli! Sen muutoksen teki Jeesus Kristus. Otin Jeesuksen vastaan elämääni lähes 40 vuotta sitten ja kertaakaan sitä ratkaisuani minun ei ole tarvinnut katua. Jeesus ei ole pettänyt minua kertaakaan koko aikana ja uskon että ei tule koskaan pettämäänkään. Jeesuksen sana pitää mitä Hän Raamatussa lupaa. Minun ei tarvitse muuta kuin sata prosentisesti uskoa Jumlan Sanaan niin Hän pitää minusta huolen. Jeesus sanoo jokainen joka Hänen luoksensa tulee Hän ei heitä ulos. Ei ketään, joka on Jeesuksen vastaan ottanut Hän ei heitä ulos.

        Ajattele, sinulla on ihan samat mahdollisuudet kuin minulla. Ottamalla Jeesus vastaan elämääsi, niin sinäkin saat olla vapaa synnin kahleista. Synti ei sen jälkeen sinua sido. Jeesus on voittanut synnin meidän tähtemme tehdäkseen meidät VAPAIKSI SYNNIN KAHLEISTA. Ota tämä vapaus vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        http://www.youtube.com/watch?v=kb9GgkwJbb4


      • Il-Mari kirjoitti:

        Ennen kuin tulin uskoon synti painoi minua ja olin synnin orja, minulla ei ollut vapautta sillä synti sitoi minut kahleisiinsa. Menin sinne, minne sielun vihollinen minut halusi viedä, hän halusi minulle kaikenlaista pahaa. Olin täysin sielunvihollisen orjana ja ajattelin monta kertaa että tähän täytyy tulla muutos. Muutos tuli! Sen muutoksen teki Jeesus Kristus. Otin Jeesuksen vastaan elämääni lähes 40 vuotta sitten ja kertaakaan sitä ratkaisuani minun ei ole tarvinnut katua. Jeesus ei ole pettänyt minua kertaakaan koko aikana ja uskon että ei tule koskaan pettämäänkään. Jeesuksen sana pitää mitä Hän Raamatussa lupaa. Minun ei tarvitse muuta kuin sata prosentisesti uskoa Jumlan Sanaan niin Hän pitää minusta huolen. Jeesus sanoo jokainen joka Hänen luoksensa tulee Hän ei heitä ulos. Ei ketään, joka on Jeesuksen vastaan ottanut Hän ei heitä ulos.

        Ajattele, sinulla on ihan samat mahdollisuudet kuin minulla. Ottamalla Jeesus vastaan elämääsi, niin sinäkin saat olla vapaa synnin kahleista. Synti ei sen jälkeen sinua sido. Jeesus on voittanut synnin meidän tähtemme tehdäkseen meidät VAPAIKSI SYNNIN KAHLEISTA. Ota tämä vapaus vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        http://www.youtube.com/watch?v=kb9GgkwJbb4

        Jeesus muutti minussa ihan kaiken. Minusta tuli ihan Uusi luomus. Kaikki vanha oli kadonnut ja uusi tuli tilalle. Anna Jeesuksen muuttaa sinutki jos vielä et ole antanut.

        http://www.youtube.com/watch?v=aNEPC-ekLc8


      • jaikal.se
        Il-Mari kirjoitti:

        Jeesus muutti minussa ihan kaiken. Minusta tuli ihan Uusi luomus. Kaikki vanha oli kadonnut ja uusi tuli tilalle. Anna Jeesuksen muuttaa sinutki jos vielä et ole antanut.

        http://www.youtube.com/watch?v=aNEPC-ekLc8

        Minä olen myös kokenut että Jeesus muutti kaiken.
        Sain elämän ja ilon jota en tiennyt olevan olemassa.
        En tiennyt siitä koska se elämä ja ilo oli Kristuksessa
        Jeesuksessa. Sai elämän ja ilon kun otin Jeesuksen
        vastaan elämäni Herraksi ja Vapahtajakseni. Kun
        tunnustin Jeesuksen Herrakseni työmaalla, taivas
        aukeni kohdallani ja minä olin "paratiisissa" hetpaikala.
        Voi mikä ilo, mikä autuus!!! Ihmisen sanat eivät riitä
        kertomaan. Mutta sitä edeltävistä taisteluista ja Jumalan
        vastustamisestani riittävät kertomaan. Tieni Golgatalle oli
        kärsimysten tie. Mutta se vei siunauksiin.
        http://www.jaikal.se/48683125


      • Jeesus on Herrani
        jaikal.se kirjoitti:

        Minä olen myös kokenut että Jeesus muutti kaiken.
        Sain elämän ja ilon jota en tiennyt olevan olemassa.
        En tiennyt siitä koska se elämä ja ilo oli Kristuksessa
        Jeesuksessa. Sai elämän ja ilon kun otin Jeesuksen
        vastaan elämäni Herraksi ja Vapahtajakseni. Kun
        tunnustin Jeesuksen Herrakseni työmaalla, taivas
        aukeni kohdallani ja minä olin "paratiisissa" hetpaikala.
        Voi mikä ilo, mikä autuus!!! Ihmisen sanat eivät riitä
        kertomaan. Mutta sitä edeltävistä taisteluista ja Jumalan
        vastustamisestani riittävät kertomaan. Tieni Golgatalle oli
        kärsimysten tie. Mutta se vei siunauksiin.
        http://www.jaikal.se/48683125

        Minussakin Jeesus muutti kaiken parhain päin. Ennen olin alkoholisti toisten vastuksilla ja kiusana yhteiskunta elätti ym. Mutta kun sain kohdata Herran Jeesuksen Kristuksen kaikki muuttui. Ihan kaikki! Alkoholi jäi pois kokonaan sain töitä ja nyt maksan yhteiskunnalle veroja ja saan iloita oikeasta elämästä. Oikea elämä alkoi Kristuksessa ja nyt kaikki on hyvin. Jeesus tekee ihmeitä vielä tänäkin päivänä.


    • "Rangaistus oli hänen päällänsä, jotta meillä rauha olisi"
      Olemme vapaita rangaistuksesta, sillä kaikki synnin rangaistus oli Jeesuksen päällä, joka tehtiin jopa synniksi. Hän kärsi mm synnistä rangaistuksen, joka meille kuuluisi, meidän puolestamme, jotta meillä olisi rauha.

      "Vapaana on Herran kansa synnin kahle paina"

      • Raamatussa on hyvin selkeästi kerrottu että menneet synnit saa anteeksi, mutta ei uusia, koska ne katsotaan uskossa tietoisesti tehdyiksi.


      • Luepauudelleen

        jari-pek-ka tulisiko tarkistaa oppia ??

        "Olemme vapaita rangaistuksesta, sillä kaikki synnin rangaistus oli Jeesuksen päällä, joka tehtiin jopa synniksi."

        Apostoli todistaa:

        1. Tim. 1:20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

        1. Kor. 5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        2. Kor. 12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Näyttää että Apostolilla ja sinulla on eri oppi ??


      • Sanottakoon tämä vielä selvennykseksi.

        "Vapaana on Herran kansa, ei synnin kahle paina"

        Siis näin korjattuna. Syntinen on vapaana rangaistuksesta Jeesuksen tähden. Synnillä ei ole enää valtaa tuomita meitä Jeesuksen tähden. Rangaistuksen saaneella on joskus kahleet, mutta rangaistuksesta vapaalla ei kahleita ole.

        Synnin kahle, eli rangaistus oli Hänen päällänsä.

        Kiitos Herralle


      • Luepauudelleen kirjoitti:

        jari-pek-ka tulisiko tarkistaa oppia ??

        "Olemme vapaita rangaistuksesta, sillä kaikki synnin rangaistus oli Jeesuksen päällä, joka tehtiin jopa synniksi."

        Apostoli todistaa:

        1. Tim. 1:20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

        1. Kor. 5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        2. Kor. 12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Näyttää että Apostolilla ja sinulla on eri oppi ??

        * Jar-pekalla on terve Raamatun opetus, juuri noin sanoo Raamattu. Joka ei usko tätä, lukekoon Jes.53: luku !


    • "Olen vapaa synnin ja kuolon alta"

      Olet sitten Jeesustakin parempi.
      Jeesus kertoi omasta syntisyydestään ja rukoilikin syntisyyttään anteeksi.

      • Kaiken tietoisesti tehdyn synnin joudun itse maksamaan, niin kuin joutuu maksamaan kaikki muutkin tietoisesti syntiä tekevät.Sen tähden me täällä maailmassa kärsimme.

        Heprealaiskirje 10
        26 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat." Vertaa Matt. 18:23-35,!


      • ekivaari kirjoitti:

        Kaiken tietoisesti tehdyn synnin joudun itse maksamaan, niin kuin joutuu maksamaan kaikki muutkin tietoisesti syntiä tekevät.Sen tähden me täällä maailmassa kärsimme.

        Heprealaiskirje 10
        26 "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat." Vertaa Matt. 18:23-35,!

        1. Pietarin kirje 2
        20 "Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa."


    • Uusi Vs.Vanha Luonto

      Lutherin ajatuksia uskovan syntisyydestä:

      Jatkuvasti käy kuitenkin niin, että hän antaa anteeksi, kärsii ja säästää meitä, kunnes meidät lasketaan hautaan. Jos siis pysymme uskossa eli syntien anteeksiantamuksessa ja Hengen erikoislahjan osallisuudessa, koko maailman viimeisenä päivänä polttava tuli on myös puhdistava meidät, niin ettemme enää tarvitse anteeksiantamusta, aivan kuin meissä olisi vielä saastaa, vaan olemme silloin kokonaan puhtaat.

      Uskoessani häneen syntini ovat kuitenkin täällä anteeksiannetut. Minulla on armon lapsen nimi senkin tähden, että hän panee minussa alulle totuutensa, siis uuden, hurskaan elämän. Tätä työtä hän jatkaa kunnes hän on tehnyt uuden elämän täydelliseksi.

    • Kaiken syntisen lihan on kuoltava, koska liha ei voi uskoa, sillä; [Jes. 26:14]

      "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" [Joh. 11:26]

      Se on sydämen "sisällinen ihminen", joka uskoo eikä koskaan kuole: [Ps.22:26] (22:27)

      Tässä Kristus puhuu Isälle:

      Jesaja 26
      19 "Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille."

    • pedon merkki srk:ssa

      jari-pek-ka:

      "Olemme vapaita rangaistuksesta, sillä kaikki synnin rangaistus oli Jeesuksen päällä, joka tehtiin jopa synniksi. Hän kärsi mm synnistä rangaistuksen, joka meille kuuluisi, meidän puolestamme, jotta meillä olisi rauha."

      Tuon täysin mielivaltaisen tulkinnan seurauksia alla. Kertoisitko miten "pyhä, puhdas, pelastettu ja synnitön" voi syylistyä alla oleviin demonien tekoihin?

      Eihän helluntaiseurakunnissa edes esiinny syntiä. Tämä siksi, että he ovat itse julistautuneet "puhtaiksi, pyhiksi ja synnittömiksi."

      Kuitenkin muuan rukouspiirin pastori raiskasi uskontoverinsa ja sai siitä tuomion.

      - http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012082115977402_ul.shtml

      Helluntailogiikalla hän on silti synnitön. Ehkä se olikin pastorissa asustanut demoni, joka tuon ala-arvoisen työn teki ja pastori itse on "viaton, pyhä ja puhdas."

      Sitten pastoreiksi ja opettajan rooliin hyväksytään seksuaalirikoksiin ja pedokriminaliaan syyllistyneitä.

      - http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011123115020606_uu.shtml

      Tämäkin lienee sillä logiikalla, että henkilö on "viaton, pyhä ja puhdas" ja tämä hurmosliikkeen tavoin itsejulistautuneena.

      Näin se hurmosliikkeiden omavanhurkauden logiikka, "kristillinen rakkaus" ja moraali toimii oikein käytännössä.

      • En minä ole synnitön, vaan syntinen, eikä minusta koskaan tule synnitöntä tässä ajassa. Tarvitsen Jeesusta joka päivä. Rukouksenkin aloitan aina Isä meidän rukouksella, jonka Jeesus opetti. Synnittömät ei kai Isä meidän rukousta rukoile. Mutta synnin mukanaan tuomasta rangaistuksesta olen vapaa. Taivaaseen olen menossa, niin kuin kaikki Jeesuksen omat.


      • Tapio522eikirj
        jari-pek-ka kirjoitti:

        En minä ole synnitön, vaan syntinen, eikä minusta koskaan tule synnitöntä tässä ajassa. Tarvitsen Jeesusta joka päivä. Rukouksenkin aloitan aina Isä meidän rukouksella, jonka Jeesus opetti. Synnittömät ei kai Isä meidän rukousta rukoile. Mutta synnin mukanaan tuomasta rangaistuksesta olen vapaa. Taivaaseen olen menossa, niin kuin kaikki Jeesuksen omat.

        jari-pek-ka: "En minä ole synnitön, vaan syntinen, eikä minusta koskaan tule synnitöntä tässä ajassa"


      • Tapio522eikirj kirjoitti:

        jari-pek-ka: "En minä ole synnitön, vaan syntinen, eikä minusta koskaan tule synnitöntä tässä ajassa"

        En tiedä miten on laita. Veikkaan että ovat kirkkauteen jo päässeitä.


    • YksiTekoLiikaaPyydet

      Herran palvelijatar kirjoittaa ja todistaa:

      "Jeesus ei ole pettänyt minua kertaakaan koko aikana ja uskon että ei tule koskaan pettämäänkään. Jeesuksen sana pitää mitä Hän Raamatussa lupaa."

      No hyvä, ettei Jeesus ole sinua pettänyt, sillä on erittäin vaikea voittaa takaisin petettyä veljeä.

      Sanan. 18:19 Petetty veli on vaikeampi voittaa kuin vahva kaupunki, ja riidat ovat kuin linnan salvat.

      No, silloin kun itse olin vielä omassa Paratiisissa, maailmassa, tuli Jeesus, suurien ja mahtavien lupausten kanssa tyköni pettämään.

      ja jos olen oikein käsittänyt, niin yksikään niistä lupauksista ei ole täyttynyt !

      tosin Jumala voi ne vieläkin täyttää mutta mitä, vi....a niillä enää teen ??
      Tosin otan ne vastaan, ettei Herran palvelijat, jotka sopimusrukouksia teki, noin vuonna 1977-1978, joudu pettymään.

      itsestäni ei ole väliä kunhan Jumala saa kunnia ja kiitoksen, kunhan ANSAITSEE sen.

      Jumalan Harmiksi, näistä ja muista on myös kirjalliset todistukset, eli rukous päiväkirja.
      Tosin Jumala joutuu sen hävittämään ettei tarvitse selitellä ihmiselle, miksi.

      No, sama tuo, ja mielenkiinnolla katselen tulevaisuutta, sillä Jumala tietää haluni sekä nyt olevan ASENTEEN ja MIELEN.

      eli yksikään uskova ei ole pakosta taivaassa !

      no, tässä on Jumalalle omaa leipää joka ei tunnu maistuvan ;)
      Nyt viime päivinä, Jumala on pyrkinyt puhumaan, mieleen tulevilla kirjoitusten paikoilla sekä Henkensä kautta sekä tilanteiden kautta.

      Esim. yhtäkkiä voimat katoavat sekä muutaman kerran sydän on pysähtynyt :)

      Mahtaa, rakkauden Jumala olla paniikissa !
      ja kuka siitä saa kärsiä että Jumala, mukamas tunsi ihmisen eli minut !

      No Jumalani, kuten olet tänäkin päivänä kuullut puheeni, niin mitä siihen sanot ??
      Jos yleensä edes uskallat ihmisen kanssa keskustella tahi oikeutta käydä !

      Eli se päivä joka oli luvattu pelastukseksi, Jumalan Sanojen mukaan, olikin alku kaikelle pahalle.

      Nyt Jos Jumala on edes jossain asiassa totta puhunut, eikä ole valehdellut, niin taivaassa on itselläni, kuten kaikilla, rukousmaljoja, ja sitten lisäksi sopimusrukouksia sekä tuhansia tunteja paastoa ja itkua ja rukousta ja anomista.

      Jos siis Jumala pitää edes, jotain omista lupauksista, sillä ilman aikakonetta, ei edes Kaikkivaltias voi enää mitään tehdä kuin pahoitella että pelastus olikin helvetti jo maan päällä. eikä suinkaan vapautus ja pelastus, mitä sitten se lie.

      Nyt tosi asiat joita Jumala ei halua muistella on että lupaukset ovat ja olivat kuin "mies joka lupailee lahjoja mutta ei anna"

      eli suomeksi valehtelija.

      tosin havaitsen ajatuksesi, kurja syntinen.
      Ei Jumala petä eikä valehtele.

      No se on hyvin yksinkertaista Jumalan vallalla ja voimalla, sitten osoittaa missä on ne lupauksen vastaukset.

      ellei Jumalalla ole sitten puhtaat jauhot pussissa, voi Hän nostaa katseensa, myös minun edessäni eli tapauksessa, ilman pelkoa.
      JA tulla sitten toteen näyttämään että olen mukamas, väärässä !

      ja mitä Jumalan Poika kehuu ??

      Joh. 10:38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

      Joh. 14:11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

      "Tekojen tähden"

      No Herra Jeesus, näytä NYT edes YKSI TEKO ja ihmettelen SUURESTI.

      Tosin tässä on vaara että uskoni vahvistuu ja sitten pelastun, ja se on tietysti sinulle, helvetillinen kärsimys taivaassa ja maanpäällä.

    • tietoa haluaa.

      Kyllä nyt olisi Ilmarilla hyvä syy vastata kysymykseeni? Jaikali vastasi vain kummallisella laulun lurituksella, panitteko halvalla kyselyni? Kyllä on merkillistä, täällä kyllä kiistellään pyhityksistä sun muista Jumalista mutta ei haluta vastata rehelliseen kyselyyn.
      Minun on pakko pyydellä syntini anteeksi jopa päivittäin. Olenko siis huono?
      >>Helluntailaisuus / Jaikalille & Ilmarille
      Jaikalille & Ilmarille

      tietoa haluaa16.2.2013 21:46 3
      Jokunen kysymys jos sallitte?

      - Rukoiletteko koskaan syntejä anteeksi?

      - Jos ette ole syntisiä, niin hyväksyttekö Jeesuksen opettaman "Isä meidän rukouksen" ja rukoiletteko sitä rukousta? Kuinka usein rukoilette sitä, siinähän mainitaan "anna meille meidän syntimme anteeksi" ja päästä meidät pahasta"

      - Mitä ARMO teille merkitsee ja mihin sitä tarvitsette? Tarvitsetteko ARMOA syntien anteeksi saamiseen nykyisin? Entä tulevinä päivinä?

      • Sananlaskut 28:13. "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".

        Kun sinä otat Jeesuksen Kristuksen vastaan Herraksesi ja tunnustat Hänelle syntisi, niin Jeesus antaa kaikki sinun syntisi anteeksi. Mutta sinun myös pitää uskoa se ja hyljätä syntisi eikä niitä enää muistella. Joka tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja hylkää ne! Älä elä enää synneissäsi jotka jo Jeesukselta olet anteeksi saanut. Elä vapaana Jumlan kämmenellä, äläkä anteeksi saatujasi syntejä enää muistele. Ei Jumalakaan niitä enää muista.


      • Il-Mari kirjoitti:

        Sananlaskut 28:13. "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon".

        Kun sinä otat Jeesuksen Kristuksen vastaan Herraksesi ja tunnustat Hänelle syntisi, niin Jeesus antaa kaikki sinun syntisi anteeksi. Mutta sinun myös pitää uskoa se ja hyljätä syntisi eikä niitä enää muistella. Joka tunnustaa syntinsä Jeesukselle ja hylkää ne! Älä elä enää synneissäsi jotka jo Jeesukselta olet anteeksi saanut. Elä vapaana Jumlan kämmenellä, äläkä anteeksi saatujasi syntejä enää muistele. Ei Jumalakaan niitä enää muista.

        On suurta Jumalan armoa kun saan olla ja elää Jumalan lapsena. Minä tarvitsen Jumalan armoa jatkuvasti.

        http://www.youtube.com/watch?v=73J-vAyNX7A


      • Ystäväsi Herrassa

      • murtunut sydän
        Ystäväsi Herrassa kirjoitti:

        Mielestäni tämä sopii tähän Il-Marin avaukseen hyvin.

        http://www.youtube.com/watch?v=tFxq_mG97vc

        Tässä tulee ihan vedet silmiin kun lukee näitä viestejä ja kuuntelee noita lauluja jotka olet laittanu. On koskettavaa!


      • läl läl läää
        Ystäväsi Herrassa kirjoitti:

        Mielestäni tämä sopii tähän Il-Marin avaukseen hyvin.

        http://www.youtube.com/watch?v=tFxq_mG97vc

        Minäpä olen synnittömämpi ja vapaampi kuin yksikään teistä häh häh hää


      • Il-Mari kirjoitti:

        On suurta Jumalan armoa kun saan olla ja elää Jumalan lapsena. Minä tarvitsen Jumalan armoa jatkuvasti.

        http://www.youtube.com/watch?v=73J-vAyNX7A

        * Niinhän meillä kailla, jotka olemme saaneet armoa armon päälle, ja sitä tarvitaan jokaiselle päivälle, suurta sekin, että armon virrat ei ehdy, eik lopu koskaan, vasta sitten, kun päästään Kristllivirran rannalle.

        http://www.youtube.com/watch?v=Zmu4Qu23JEY


      • jaikal.se

        Tuollaisia kysymyksiä ei pitäisi esittää vanhemalle uskovalle.
        Vastakääntynyt uusi tuore uskova voi kokea että hän on päässyt synnittömäksi. Tämä koska hän on kokenut anteeksisaamisen ja pelastuksen niin voimallisesti ja todelliseksi että hän kokee että hän on aivan puhdas synnistä. Ja niinhän se onkin.

        Mutta kun hän on vähän kasvanut uskossa, alkaa hän huomaamaan että ei sitä aivan synnittömäksi ole päässytkään mikäli omiin tekoihin katsoo. Vanha uskova voi menettää pelastuksensakin toivon kun on oppinut tuntemaan itseään vähän liian hyvin. Varsinkin silloin pelastusvarmuus voi horjua jos uskova ei tunne Raamattua eikä hän seurakunnassa saa elävää sananjulistusta ja opetusta jossa Pyhä Henki vaikuttaa ja rohkaisee. Tällaisille vanhoille uskoville täytyy taas uudestaan alkaa laskeman pelastuksen perustusta.

        Pyhä Henki lohduttaa ja rohkaisee omiaan evankeliumin Sanalla. Pyhä Henki tuo armon evankeliumia uudelleen vanhalle itseensä tuijottavalle uskovalle. Pyhä Henki paljastaa armon syvyyttä ja sovituksen voimaa ja sen kautta uskovallekin anteeksiantamusta. "Pyhä Henk toidistaa: "Jeesus Kristus on myös uskovien Vapahtaja." Sitten tällainen Jumalan koulussa ollut vanha uskova alkaa opettamaan näitä löytämiään Jumalan opettamia evankeliumin asioita toisille uskoville. Silloin ilmestyy nämä pilkkaajat kysymyksillään: "Oletko mielestäsi synnitön!!!"

        On vanhan uskovan kasvoille lyömistä kysyä häneltä pilkallisesti: "Tarvitseeko sinun rukoilla syntejä anteeksi? Oletko mielestäsi synnitön? Se on uskovan kiusaamista ja sanalla lyömistä ja syntiin sitomista sekä masentamista. Tällainen uskova kun yleensä taistelee pelastuksesta ja armosta kiinni pitäen tuntien raadollisuuttaan liiankin hyvin.


      • tomis..
        jaikal.se kirjoitti:

        Tuollaisia kysymyksiä ei pitäisi esittää vanhemalle uskovalle.
        Vastakääntynyt uusi tuore uskova voi kokea että hän on päässyt synnittömäksi. Tämä koska hän on kokenut anteeksisaamisen ja pelastuksen niin voimallisesti ja todelliseksi että hän kokee että hän on aivan puhdas synnistä. Ja niinhän se onkin.

        Mutta kun hän on vähän kasvanut uskossa, alkaa hän huomaamaan että ei sitä aivan synnittömäksi ole päässytkään mikäli omiin tekoihin katsoo. Vanha uskova voi menettää pelastuksensakin toivon kun on oppinut tuntemaan itseään vähän liian hyvin. Varsinkin silloin pelastusvarmuus voi horjua jos uskova ei tunne Raamattua eikä hän seurakunnassa saa elävää sananjulistusta ja opetusta jossa Pyhä Henki vaikuttaa ja rohkaisee. Tällaisille vanhoille uskoville täytyy taas uudestaan alkaa laskeman pelastuksen perustusta.

        Pyhä Henki lohduttaa ja rohkaisee omiaan evankeliumin Sanalla. Pyhä Henki tuo armon evankeliumia uudelleen vanhalle itseensä tuijottavalle uskovalle. Pyhä Henki paljastaa armon syvyyttä ja sovituksen voimaa ja sen kautta uskovallekin anteeksiantamusta. "Pyhä Henk toidistaa: "Jeesus Kristus on myös uskovien Vapahtaja." Sitten tällainen Jumalan koulussa ollut vanha uskova alkaa opettamaan näitä löytämiään Jumalan opettamia evankeliumin asioita toisille uskoville. Silloin ilmestyy nämä pilkkaajat kysymyksillään: "Oletko mielestäsi synnitön!!!"

        On vanhan uskovan kasvoille lyömistä kysyä häneltä pilkallisesti: "Tarvitseeko sinun rukoilla syntejä anteeksi? Oletko mielestäsi synnitön? Se on uskovan kiusaamista ja sanalla lyömistä ja syntiin sitomista sekä masentamista. Tällainen uskova kun yleensä taistelee pelastuksesta ja armosta kiinni pitäen tuntien raadollisuuttaan liiankin hyvin.

        Olen kysymykseni tehnyt ihan kyllä tarkoituksellisesti, koska huomasin jotain. Huomasin nyt sellaista jota ei ehkä olisi ollut tarpeen minun tietää. Me uskovina taistelemme, miksemme uskalla kertoa itsestämme sitä totuutta, joka on tosi meissä kaikissa uskovissa. me lankeilemme syntiin kuka milläkin tavalla, jo pelkästään ajatuksin, se voi olla lankeamista syntiin, samoin sanoin, eikö vain.
        En pilkkaa, vaan halusin udella. miksi tein sen puskasta. no jos olisin tehnyt sen vaikka tomiksena, tomumajana, no ehkä vastaukset olisivat olleet toisenlaisia.
        Uskovana on minun ainakin taisteltava syntejä vastaan, huomaan joka ikinen päivä jo ajatus voi olla syntiä, samoin sanoinkin voin langeta. Itse tarvitsen rukoilua ja pyydellä anteeksisyntejäni siis päivittäin, asia vain on niin.

        Taistelua vai teillekin syntiä vastaan..

        Minä onnittelen teitä jotka pystytte elämään ilman syntiä, eli ilman syntiin lankeamista.

        Kuka meistä pystyy pukemaan vanhurskauden itselleen, kuka meistä on niin Jumalan mieleinen.


        >>n vanhan uskovan kasvoille lyömistä kysyä häneltä pilkallisesti: "Tarvitseeko sinun rukoilla syntejä anteeksi? Oletko mielestäsi synnitön? Se on uskovan kiusaamista ja sanalla lyömistä ja syntiin sitomista sekä masentamista. Tällainen uskova kun yleensä taistelee pelastuksesta ja armosta kiinni pitäen tuntien raadollisuuttaan liiankin hyvin.


      • Ei syntiorjuutta
        tomis.. kirjoitti:

        Olen kysymykseni tehnyt ihan kyllä tarkoituksellisesti, koska huomasin jotain. Huomasin nyt sellaista jota ei ehkä olisi ollut tarpeen minun tietää. Me uskovina taistelemme, miksemme uskalla kertoa itsestämme sitä totuutta, joka on tosi meissä kaikissa uskovissa. me lankeilemme syntiin kuka milläkin tavalla, jo pelkästään ajatuksin, se voi olla lankeamista syntiin, samoin sanoin, eikö vain.
        En pilkkaa, vaan halusin udella. miksi tein sen puskasta. no jos olisin tehnyt sen vaikka tomiksena, tomumajana, no ehkä vastaukset olisivat olleet toisenlaisia.
        Uskovana on minun ainakin taisteltava syntejä vastaan, huomaan joka ikinen päivä jo ajatus voi olla syntiä, samoin sanoinkin voin langeta. Itse tarvitsen rukoilua ja pyydellä anteeksisyntejäni siis päivittäin, asia vain on niin.

        Taistelua vai teillekin syntiä vastaan..

        Minä onnittelen teitä jotka pystytte elämään ilman syntiä, eli ilman syntiin lankeamista.

        Kuka meistä pystyy pukemaan vanhurskauden itselleen, kuka meistä on niin Jumalan mieleinen.


        >>n vanhan uskovan kasvoille lyömistä kysyä häneltä pilkallisesti: "Tarvitseeko sinun rukoilla syntejä anteeksi? Oletko mielestäsi synnitön? Se on uskovan kiusaamista ja sanalla lyömistä ja syntiin sitomista sekä masentamista. Tällainen uskova kun yleensä taistelee pelastuksesta ja armosta kiinni pitäen tuntien raadollisuuttaan liiankin hyvin.

        Nimimerkille tomis. Jeesus vapauttaa sinutkin, jos uskot. Älä jää uskontien alkuvaiheeseen kiinni. Siihen on moni jämähtänyt, eikä ole koskaan vapautta saavuttanut.


      • jaikal.se
        tomis.. kirjoitti:

        Olen kysymykseni tehnyt ihan kyllä tarkoituksellisesti, koska huomasin jotain. Huomasin nyt sellaista jota ei ehkä olisi ollut tarpeen minun tietää. Me uskovina taistelemme, miksemme uskalla kertoa itsestämme sitä totuutta, joka on tosi meissä kaikissa uskovissa. me lankeilemme syntiin kuka milläkin tavalla, jo pelkästään ajatuksin, se voi olla lankeamista syntiin, samoin sanoin, eikö vain.
        En pilkkaa, vaan halusin udella. miksi tein sen puskasta. no jos olisin tehnyt sen vaikka tomiksena, tomumajana, no ehkä vastaukset olisivat olleet toisenlaisia.
        Uskovana on minun ainakin taisteltava syntejä vastaan, huomaan joka ikinen päivä jo ajatus voi olla syntiä, samoin sanoinkin voin langeta. Itse tarvitsen rukoilua ja pyydellä anteeksisyntejäni siis päivittäin, asia vain on niin.

        Taistelua vai teillekin syntiä vastaan..

        Minä onnittelen teitä jotka pystytte elämään ilman syntiä, eli ilman syntiin lankeamista.

        Kuka meistä pystyy pukemaan vanhurskauden itselleen, kuka meistä on niin Jumalan mieleinen.


        >>n vanhan uskovan kasvoille lyömistä kysyä häneltä pilkallisesti: "Tarvitseeko sinun rukoilla syntejä anteeksi? Oletko mielestäsi synnitön? Se on uskovan kiusaamista ja sanalla lyömistä ja syntiin sitomista sekä masentamista. Tällainen uskova kun yleensä taistelee pelastuksesta ja armosta kiinni pitäen tuntien raadollisuuttaan liiankin hyvin.

        Minä olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Olen kokenut autuutta ja iloa Pyhässä Hengessä. Olen myös kokenut suurta heikkoutta ja syntisyyttä USKOVANA. Olen käynyt Jumalan eteen rukouksin ja etsinyt Hänen armoaan uudelleen ja uudelleen.

        Aina silloin kun uskoo että nyt se tästä lähtee ja kykenen elämään niin kuin Jumala tahtoo, silloin huomaa että vajavaksi jää. Vanha uskova on yleensä hyvin tietoinen omasta heikkoudestaan ja raadollisuudestaan. Jotkut puhuvat tässä yhteydessä syntisyydestään, mutta minä en mielelläni käytä sitä sanaa näissä palstakeskusteluissa koska se ymmärrettäisiin väärin, niin väärin, niin väärin. Ja sitten saisin pilkkaavia vastauksia syntisyydestäni ja minun pitäisi sitten taas alkaa selittämään alusta alkaensamaa asiaa ihmisille jotka eivät kykene ymmärtämään eivätkä ehkä tahdokaan ymmärtää. He tahtovat vain saada uskovan kiinni yhdestä väärästä sanasa. Eihän täällä monikaa keskustele asiallisesti tietoa ja ymmärrystä etsien toisen kirjoituksista. Enimmäkseen syyttelyä ja pilkkaamisia.

        Uskossa Jeesukseen on kysymys evankeliumin Sanasta. Evankeliiumin Sana vapauttaa ihmisen totaalisesti synnistä, Se ei kuitenkaan merkitse sitä että joku uskova kykenisi uskoon tulonsa jälkeen elämään synnittömästi uskovana. KUKAAN USKOVA EI KOSKAAN OLE ELÄNYT YHTÄÄN PÄIVÄÄ SYNNITTÖMÄSTI. EI EDES KAIKKEIN PYHITTYNEINKÄÄN USKOVA. Mooseskaan ei elänyt synnittömästi. Hän rikkoi Jumalaa vastaan. Niin myöS Daavid. Me olemme kaikki yhtä heikkoja ja vajavia itsessämme. Meidän on turvauduttava joka päivä ja hetkittäin Kristukseen Jeesukseen. Me emme myöskään saa vaatia itseltämme synnitöntä vaellusta. Jos niin teemme, voimme väsyä ja jopa luopua usksota sillä Jumala ei edes salli uskovan alkaa luulemaan että on päässyt synnittömään vaellukseen omien tekojensa perusteella. Se kun sais uskovassa aikaan ylpeyttä ja jopa Herran armon halveksumista.

        Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI. Sitten me uskovat omistamme Jeesuksen meille hankkiman vanhurskauden: Jumala näkee meidät Kristuksessa vanhurskaina ja pyhinä. Jumala ei muista meidän syntejämme. Me olemme synnistä vapautetu ja pyhitetyt Jumalalle Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. en uskalla sano sitä syntiseksi jonka Jumala on puhdistanut, vanhurskauttanut ja pyhittänyt itselleen. En edes itseäni voi sanoa syntiseksi koska kunnioitan Jumalan minussa suorittamaa vanhurskautusta ja pyhitystä. Sinäki tomis olet vanhurskas ja pyhä vaikka näet itsessäsi virheitä. Sinun vanhurskautesi kun perustuu Jeesuksen vanhurskauteen eikä sinuun itseesi.

        Minä en ajattele että sinä pilkkaisit minua kysymykselläsi, nyt kun tunnustit että sinä olet sen kirjoittanut. Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa prusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä ede vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella. Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio.
        kaikilla meillä on omat taistelumme ja vikamme. Mutta me olemme samalla tiellä ja vastaamme Jumalan edessä vain itsestämme. Kristus asuu meissä ja Hänessä on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme.

        Toivon että enää ei kukaan kysy minulta tai joltakin toiselta vanhalta uskovalta; tarvitseeko sinun rukoilla syntejäsi anteeksi? Oletko omasta mielestäsi synnitön?
        Toivon ja uskon että tämä asia on kaikille uskoville täysin selvä.
        MINUN JATKUVA RUKOUS ON: "HERRA ARMAHDA MINUA, NIIN ETTÄ MINÄ JOKA TOISILLE SAARNAAN, ETTEN ITSE TULISI HYLJÄTYKSI."

        Kun kirjoitan palstalla tai julistan evankeliumia Jeesuksesta, opetan Jumalan evankeliumia, en ihmisen syntisyyttä. Olen saanut Jumalan evankeliumin julistuksen tehtäväkseni. Jumala on tarkoittanut että keskityn Häneen ja Hänen tekoihinsa jotka meidät pelastavat. Pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa. Sitä ei löydy meidän omasta navastamme eikä meidän tarvitse sitä kaivaa sieltä. Se löytyy Jeesuksesta ilman meidän ansioitamme uskomalla Häneen.


      • jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

        Minä olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Olen kokenut autuutta ja iloa Pyhässä Hengessä. Olen myös kokenut suurta heikkoutta ja syntisyyttä USKOVANA. Olen käynyt Jumalan eteen rukouksin ja etsinyt Hänen armoaan uudelleen ja uudelleen.

        Aina silloin kun uskoo että nyt se tästä lähtee ja kykenen elämään niin kuin Jumala tahtoo, silloin huomaa että vajavaksi jää. Vanha uskova on yleensä hyvin tietoinen omasta heikkoudestaan ja raadollisuudestaan. Jotkut puhuvat tässä yhteydessä syntisyydestään, mutta minä en mielelläni käytä sitä sanaa näissä palstakeskusteluissa koska se ymmärrettäisiin väärin, niin väärin, niin väärin. Ja sitten saisin pilkkaavia vastauksia syntisyydestäni ja minun pitäisi sitten taas alkaa selittämään alusta alkaensamaa asiaa ihmisille jotka eivät kykene ymmärtämään eivätkä ehkä tahdokaan ymmärtää. He tahtovat vain saada uskovan kiinni yhdestä väärästä sanasa. Eihän täällä monikaa keskustele asiallisesti tietoa ja ymmärrystä etsien toisen kirjoituksista. Enimmäkseen syyttelyä ja pilkkaamisia.

        Uskossa Jeesukseen on kysymys evankeliumin Sanasta. Evankeliiumin Sana vapauttaa ihmisen totaalisesti synnistä, Se ei kuitenkaan merkitse sitä että joku uskova kykenisi uskoon tulonsa jälkeen elämään synnittömästi uskovana. KUKAAN USKOVA EI KOSKAAN OLE ELÄNYT YHTÄÄN PÄIVÄÄ SYNNITTÖMÄSTI. EI EDES KAIKKEIN PYHITTYNEINKÄÄN USKOVA. Mooseskaan ei elänyt synnittömästi. Hän rikkoi Jumalaa vastaan. Niin myöS Daavid. Me olemme kaikki yhtä heikkoja ja vajavia itsessämme. Meidän on turvauduttava joka päivä ja hetkittäin Kristukseen Jeesukseen. Me emme myöskään saa vaatia itseltämme synnitöntä vaellusta. Jos niin teemme, voimme väsyä ja jopa luopua usksota sillä Jumala ei edes salli uskovan alkaa luulemaan että on päässyt synnittömään vaellukseen omien tekojensa perusteella. Se kun sais uskovassa aikaan ylpeyttä ja jopa Herran armon halveksumista.

        Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI. Sitten me uskovat omistamme Jeesuksen meille hankkiman vanhurskauden: Jumala näkee meidät Kristuksessa vanhurskaina ja pyhinä. Jumala ei muista meidän syntejämme. Me olemme synnistä vapautetu ja pyhitetyt Jumalalle Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. en uskalla sano sitä syntiseksi jonka Jumala on puhdistanut, vanhurskauttanut ja pyhittänyt itselleen. En edes itseäni voi sanoa syntiseksi koska kunnioitan Jumalan minussa suorittamaa vanhurskautusta ja pyhitystä. Sinäki tomis olet vanhurskas ja pyhä vaikka näet itsessäsi virheitä. Sinun vanhurskautesi kun perustuu Jeesuksen vanhurskauteen eikä sinuun itseesi.

        Minä en ajattele että sinä pilkkaisit minua kysymykselläsi, nyt kun tunnustit että sinä olet sen kirjoittanut. Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa prusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä ede vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella. Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio.
        kaikilla meillä on omat taistelumme ja vikamme. Mutta me olemme samalla tiellä ja vastaamme Jumalan edessä vain itsestämme. Kristus asuu meissä ja Hänessä on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme.

        Toivon että enää ei kukaan kysy minulta tai joltakin toiselta vanhalta uskovalta; tarvitseeko sinun rukoilla syntejäsi anteeksi? Oletko omasta mielestäsi synnitön?
        Toivon ja uskon että tämä asia on kaikille uskoville täysin selvä.
        MINUN JATKUVA RUKOUS ON: "HERRA ARMAHDA MINUA, NIIN ETTÄ MINÄ JOKA TOISILLE SAARNAAN, ETTEN ITSE TULISI HYLJÄTYKSI."

        Kun kirjoitan palstalla tai julistan evankeliumia Jeesuksesta, opetan Jumalan evankeliumia, en ihmisen syntisyyttä. Olen saanut Jumalan evankeliumin julistuksen tehtäväkseni. Jumala on tarkoittanut että keskityn Häneen ja Hänen tekoihinsa jotka meidät pelastavat. Pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa. Sitä ei löydy meidän omasta navastamme eikä meidän tarvitse sitä kaivaa sieltä. Se löytyy Jeesuksesta ilman meidän ansioitamme uskomalla Häneen.

        Tähän vuodatukseni lopuksi tahdon panna tämän seuraavan linkin
        vaikka kaikki eivät ymmärrä englantia mutta Henki on Pyhä Henki.
        Siinä on sanoma.

        http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE


      • jaikal.se kirjoitti:

        Minä olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Olen kokenut autuutta ja iloa Pyhässä Hengessä. Olen myös kokenut suurta heikkoutta ja syntisyyttä USKOVANA. Olen käynyt Jumalan eteen rukouksin ja etsinyt Hänen armoaan uudelleen ja uudelleen.

        Aina silloin kun uskoo että nyt se tästä lähtee ja kykenen elämään niin kuin Jumala tahtoo, silloin huomaa että vajavaksi jää. Vanha uskova on yleensä hyvin tietoinen omasta heikkoudestaan ja raadollisuudestaan. Jotkut puhuvat tässä yhteydessä syntisyydestään, mutta minä en mielelläni käytä sitä sanaa näissä palstakeskusteluissa koska se ymmärrettäisiin väärin, niin väärin, niin väärin. Ja sitten saisin pilkkaavia vastauksia syntisyydestäni ja minun pitäisi sitten taas alkaa selittämään alusta alkaensamaa asiaa ihmisille jotka eivät kykene ymmärtämään eivätkä ehkä tahdokaan ymmärtää. He tahtovat vain saada uskovan kiinni yhdestä väärästä sanasa. Eihän täällä monikaa keskustele asiallisesti tietoa ja ymmärrystä etsien toisen kirjoituksista. Enimmäkseen syyttelyä ja pilkkaamisia.

        Uskossa Jeesukseen on kysymys evankeliumin Sanasta. Evankeliiumin Sana vapauttaa ihmisen totaalisesti synnistä, Se ei kuitenkaan merkitse sitä että joku uskova kykenisi uskoon tulonsa jälkeen elämään synnittömästi uskovana. KUKAAN USKOVA EI KOSKAAN OLE ELÄNYT YHTÄÄN PÄIVÄÄ SYNNITTÖMÄSTI. EI EDES KAIKKEIN PYHITTYNEINKÄÄN USKOVA. Mooseskaan ei elänyt synnittömästi. Hän rikkoi Jumalaa vastaan. Niin myöS Daavid. Me olemme kaikki yhtä heikkoja ja vajavia itsessämme. Meidän on turvauduttava joka päivä ja hetkittäin Kristukseen Jeesukseen. Me emme myöskään saa vaatia itseltämme synnitöntä vaellusta. Jos niin teemme, voimme väsyä ja jopa luopua usksota sillä Jumala ei edes salli uskovan alkaa luulemaan että on päässyt synnittömään vaellukseen omien tekojensa perusteella. Se kun sais uskovassa aikaan ylpeyttä ja jopa Herran armon halveksumista.

        Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI. Sitten me uskovat omistamme Jeesuksen meille hankkiman vanhurskauden: Jumala näkee meidät Kristuksessa vanhurskaina ja pyhinä. Jumala ei muista meidän syntejämme. Me olemme synnistä vapautetu ja pyhitetyt Jumalalle Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. en uskalla sano sitä syntiseksi jonka Jumala on puhdistanut, vanhurskauttanut ja pyhittänyt itselleen. En edes itseäni voi sanoa syntiseksi koska kunnioitan Jumalan minussa suorittamaa vanhurskautusta ja pyhitystä. Sinäki tomis olet vanhurskas ja pyhä vaikka näet itsessäsi virheitä. Sinun vanhurskautesi kun perustuu Jeesuksen vanhurskauteen eikä sinuun itseesi.

        Minä en ajattele että sinä pilkkaisit minua kysymykselläsi, nyt kun tunnustit että sinä olet sen kirjoittanut. Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa prusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä ede vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella. Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio.
        kaikilla meillä on omat taistelumme ja vikamme. Mutta me olemme samalla tiellä ja vastaamme Jumalan edessä vain itsestämme. Kristus asuu meissä ja Hänessä on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme.

        Toivon että enää ei kukaan kysy minulta tai joltakin toiselta vanhalta uskovalta; tarvitseeko sinun rukoilla syntejäsi anteeksi? Oletko omasta mielestäsi synnitön?
        Toivon ja uskon että tämä asia on kaikille uskoville täysin selvä.
        MINUN JATKUVA RUKOUS ON: "HERRA ARMAHDA MINUA, NIIN ETTÄ MINÄ JOKA TOISILLE SAARNAAN, ETTEN ITSE TULISI HYLJÄTYKSI."

        Kun kirjoitan palstalla tai julistan evankeliumia Jeesuksesta, opetan Jumalan evankeliumia, en ihmisen syntisyyttä. Olen saanut Jumalan evankeliumin julistuksen tehtäväkseni. Jumala on tarkoittanut että keskityn Häneen ja Hänen tekoihinsa jotka meidät pelastavat. Pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa. Sitä ei löydy meidän omasta navastamme eikä meidän tarvitse sitä kaivaa sieltä. Se löytyy Jeesuksesta ilman meidän ansioitamme uskomalla Häneen.

        ""Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI.""

        Ja tämä jos mikään, on sitä SUURTA JUMALAN ARMOA JOSSA SAAMME ELÄÄ!

        Moni on kysynyt meiltä tarvitsemmeko me enää Jumalan armoa. Me tarvitsemme sitä joka hetki.


      • jaikal.se kirjoitti:

        Minä olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Olen kokenut autuutta ja iloa Pyhässä Hengessä. Olen myös kokenut suurta heikkoutta ja syntisyyttä USKOVANA. Olen käynyt Jumalan eteen rukouksin ja etsinyt Hänen armoaan uudelleen ja uudelleen.

        Aina silloin kun uskoo että nyt se tästä lähtee ja kykenen elämään niin kuin Jumala tahtoo, silloin huomaa että vajavaksi jää. Vanha uskova on yleensä hyvin tietoinen omasta heikkoudestaan ja raadollisuudestaan. Jotkut puhuvat tässä yhteydessä syntisyydestään, mutta minä en mielelläni käytä sitä sanaa näissä palstakeskusteluissa koska se ymmärrettäisiin väärin, niin väärin, niin väärin. Ja sitten saisin pilkkaavia vastauksia syntisyydestäni ja minun pitäisi sitten taas alkaa selittämään alusta alkaensamaa asiaa ihmisille jotka eivät kykene ymmärtämään eivätkä ehkä tahdokaan ymmärtää. He tahtovat vain saada uskovan kiinni yhdestä väärästä sanasa. Eihän täällä monikaa keskustele asiallisesti tietoa ja ymmärrystä etsien toisen kirjoituksista. Enimmäkseen syyttelyä ja pilkkaamisia.

        Uskossa Jeesukseen on kysymys evankeliumin Sanasta. Evankeliiumin Sana vapauttaa ihmisen totaalisesti synnistä, Se ei kuitenkaan merkitse sitä että joku uskova kykenisi uskoon tulonsa jälkeen elämään synnittömästi uskovana. KUKAAN USKOVA EI KOSKAAN OLE ELÄNYT YHTÄÄN PÄIVÄÄ SYNNITTÖMÄSTI. EI EDES KAIKKEIN PYHITTYNEINKÄÄN USKOVA. Mooseskaan ei elänyt synnittömästi. Hän rikkoi Jumalaa vastaan. Niin myöS Daavid. Me olemme kaikki yhtä heikkoja ja vajavia itsessämme. Meidän on turvauduttava joka päivä ja hetkittäin Kristukseen Jeesukseen. Me emme myöskään saa vaatia itseltämme synnitöntä vaellusta. Jos niin teemme, voimme väsyä ja jopa luopua usksota sillä Jumala ei edes salli uskovan alkaa luulemaan että on päässyt synnittömään vaellukseen omien tekojensa perusteella. Se kun sais uskovassa aikaan ylpeyttä ja jopa Herran armon halveksumista.

        Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI. Sitten me uskovat omistamme Jeesuksen meille hankkiman vanhurskauden: Jumala näkee meidät Kristuksessa vanhurskaina ja pyhinä. Jumala ei muista meidän syntejämme. Me olemme synnistä vapautetu ja pyhitetyt Jumalalle Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. en uskalla sano sitä syntiseksi jonka Jumala on puhdistanut, vanhurskauttanut ja pyhittänyt itselleen. En edes itseäni voi sanoa syntiseksi koska kunnioitan Jumalan minussa suorittamaa vanhurskautusta ja pyhitystä. Sinäki tomis olet vanhurskas ja pyhä vaikka näet itsessäsi virheitä. Sinun vanhurskautesi kun perustuu Jeesuksen vanhurskauteen eikä sinuun itseesi.

        Minä en ajattele että sinä pilkkaisit minua kysymykselläsi, nyt kun tunnustit että sinä olet sen kirjoittanut. Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa prusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä ede vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella. Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio.
        kaikilla meillä on omat taistelumme ja vikamme. Mutta me olemme samalla tiellä ja vastaamme Jumalan edessä vain itsestämme. Kristus asuu meissä ja Hänessä on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme.

        Toivon että enää ei kukaan kysy minulta tai joltakin toiselta vanhalta uskovalta; tarvitseeko sinun rukoilla syntejäsi anteeksi? Oletko omasta mielestäsi synnitön?
        Toivon ja uskon että tämä asia on kaikille uskoville täysin selvä.
        MINUN JATKUVA RUKOUS ON: "HERRA ARMAHDA MINUA, NIIN ETTÄ MINÄ JOKA TOISILLE SAARNAAN, ETTEN ITSE TULISI HYLJÄTYKSI."

        Kun kirjoitan palstalla tai julistan evankeliumia Jeesuksesta, opetan Jumalan evankeliumia, en ihmisen syntisyyttä. Olen saanut Jumalan evankeliumin julistuksen tehtäväkseni. Jumala on tarkoittanut että keskityn Häneen ja Hänen tekoihinsa jotka meidät pelastavat. Pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa. Sitä ei löydy meidän omasta navastamme eikä meidän tarvitse sitä kaivaa sieltä. Se löytyy Jeesuksesta ilman meidän ansioitamme uskomalla Häneen.

        Tästä me saamme Hengen Voimaa ja sitä tarvitsemme kaikin!

        http://www.youtube.com/watch?v=rQWgIEuN-Qw


      • Tapio522eikirj
        jaikal.se kirjoitti:

        Minä olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Olen kokenut autuutta ja iloa Pyhässä Hengessä. Olen myös kokenut suurta heikkoutta ja syntisyyttä USKOVANA. Olen käynyt Jumalan eteen rukouksin ja etsinyt Hänen armoaan uudelleen ja uudelleen.

        Aina silloin kun uskoo että nyt se tästä lähtee ja kykenen elämään niin kuin Jumala tahtoo, silloin huomaa että vajavaksi jää. Vanha uskova on yleensä hyvin tietoinen omasta heikkoudestaan ja raadollisuudestaan. Jotkut puhuvat tässä yhteydessä syntisyydestään, mutta minä en mielelläni käytä sitä sanaa näissä palstakeskusteluissa koska se ymmärrettäisiin väärin, niin väärin, niin väärin. Ja sitten saisin pilkkaavia vastauksia syntisyydestäni ja minun pitäisi sitten taas alkaa selittämään alusta alkaensamaa asiaa ihmisille jotka eivät kykene ymmärtämään eivätkä ehkä tahdokaan ymmärtää. He tahtovat vain saada uskovan kiinni yhdestä väärästä sanasa. Eihän täällä monikaa keskustele asiallisesti tietoa ja ymmärrystä etsien toisen kirjoituksista. Enimmäkseen syyttelyä ja pilkkaamisia.

        Uskossa Jeesukseen on kysymys evankeliumin Sanasta. Evankeliiumin Sana vapauttaa ihmisen totaalisesti synnistä, Se ei kuitenkaan merkitse sitä että joku uskova kykenisi uskoon tulonsa jälkeen elämään synnittömästi uskovana. KUKAAN USKOVA EI KOSKAAN OLE ELÄNYT YHTÄÄN PÄIVÄÄ SYNNITTÖMÄSTI. EI EDES KAIKKEIN PYHITTYNEINKÄÄN USKOVA. Mooseskaan ei elänyt synnittömästi. Hän rikkoi Jumalaa vastaan. Niin myöS Daavid. Me olemme kaikki yhtä heikkoja ja vajavia itsessämme. Meidän on turvauduttava joka päivä ja hetkittäin Kristukseen Jeesukseen. Me emme myöskään saa vaatia itseltämme synnitöntä vaellusta. Jos niin teemme, voimme väsyä ja jopa luopua usksota sillä Jumala ei edes salli uskovan alkaa luulemaan että on päässyt synnittömään vaellukseen omien tekojensa perusteella. Se kun sais uskovassa aikaan ylpeyttä ja jopa Herran armon halveksumista.

        Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI. Sitten me uskovat omistamme Jeesuksen meille hankkiman vanhurskauden: Jumala näkee meidät Kristuksessa vanhurskaina ja pyhinä. Jumala ei muista meidän syntejämme. Me olemme synnistä vapautetu ja pyhitetyt Jumalalle Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla. en uskalla sano sitä syntiseksi jonka Jumala on puhdistanut, vanhurskauttanut ja pyhittänyt itselleen. En edes itseäni voi sanoa syntiseksi koska kunnioitan Jumalan minussa suorittamaa vanhurskautusta ja pyhitystä. Sinäki tomis olet vanhurskas ja pyhä vaikka näet itsessäsi virheitä. Sinun vanhurskautesi kun perustuu Jeesuksen vanhurskauteen eikä sinuun itseesi.

        Minä en ajattele että sinä pilkkaisit minua kysymykselläsi, nyt kun tunnustit että sinä olet sen kirjoittanut. Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa prusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä ede vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella. Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio.
        kaikilla meillä on omat taistelumme ja vikamme. Mutta me olemme samalla tiellä ja vastaamme Jumalan edessä vain itsestämme. Kristus asuu meissä ja Hänessä on meidän vanhurskautemme ja pyhityksemme.

        Toivon että enää ei kukaan kysy minulta tai joltakin toiselta vanhalta uskovalta; tarvitseeko sinun rukoilla syntejäsi anteeksi? Oletko omasta mielestäsi synnitön?
        Toivon ja uskon että tämä asia on kaikille uskoville täysin selvä.
        MINUN JATKUVA RUKOUS ON: "HERRA ARMAHDA MINUA, NIIN ETTÄ MINÄ JOKA TOISILLE SAARNAAN, ETTEN ITSE TULISI HYLJÄTYKSI."

        Kun kirjoitan palstalla tai julistan evankeliumia Jeesuksesta, opetan Jumalan evankeliumia, en ihmisen syntisyyttä. Olen saanut Jumalan evankeliumin julistuksen tehtäväkseni. Jumala on tarkoittanut että keskityn Häneen ja Hänen tekoihinsa jotka meidät pelastavat. Pelastus on Kristuksessa Jeesuksessa. Sitä ei löydy meidän omasta navastamme eikä meidän tarvitse sitä kaivaa sieltä. Se löytyy Jeesuksesta ilman meidän ansioitamme uskomalla Häneen.

        jaikal.se:
        " Mutta koska tällä palstalla on jatkuvasti väärin ja röyhkeästi väitetty minun opettavan että uskova on synnnitön (omien tekojensa perusteella) niin että hän ei enää tee mitään syntiä edes vahingossa, minä olen kovin kyllästynyt ja kiusattu tällä alueella.
        Minä kun taistelen itseni ja virheitten kanssa niin kuin jokainen uskova. En ole sen parempi uskova kuin sinä tai mohis tai savis tai Tapio".
        >>>>>>>>>>>
        Niinpä, meillä kaikilla on omat kiusauksemme ja lankeemuksemme.
        "Ajatuksin, sanoin ja kätten töin teemme syntiä".

        Sananl. 28:13
        "Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.

        >>>>>>>>>>Me saamme olla synnistä vapaat ja kulkea Jumalan lapsina ja me olemme siitä onnelisia ja kiitollisia Jumalalle. Me saamme olla ja kulkea vapaina Jumalan armon alla. Ei meidän tarvitse emmekä voikkaan tehdä syntiä sillä Jumala pitää meistä huolen.>>>>>>>>>>>>>
        Hyvä on taas kerrata, mitä Raamattu opettaa niistä, jotka eivät enää tee syntiä (Ovat siis synnittömiä)..
        1.Joh.1:10
        ”Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä”.

        Raamattu kehoittaa meitä "kuolemaan pois synnistä" (Room.6:1-14).


      • kyllästynytjaikaliin
        jaikal.se kirjoitti:

        Tähän vuodatukseni lopuksi tahdon panna tämän seuraavan linkin
        vaikka kaikki eivät ymmärrä englantia mutta Henki on Pyhä Henki.
        Siinä on sanoma.

        http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE

        Minä... teksisi on taas sitä minäjajeesus-paskaa.


      • jaikal.se
        Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta kun me olemme Kristuksessa Jeesuksessa, Jeesuksen veri on pessyt ja pesee meitä jatkuvasti. Me olemme armahdettuja Jumalan rakkaita lapsia. Olemme puhtaita synnistä koska JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALAN POJAN VERI P U H D I S T A A MEITÄ JATKUVASTI.""

        Ja tämä jos mikään, on sitä SUURTA JUMALAN ARMOA JOSSA SAAMME ELÄÄ!

        Moni on kysynyt meiltä tarvitsemmeko me enää Jumalan armoa. Me tarvitsemme sitä joka hetki.

        >>>Moni on kysynyt meiltä tarvitsemmeko me enää Jumalan armoa. Me tarvitsemme sitä joka hetki.


    • * Kyllä, olen vapautettu synnin ja kuolemanlaista, Jeesuksen Kristuksen veressä. Siis Kyllä !

      * Vaikka tilanteeni onkin verrettavissa, mitä Paavalin elämässä oli tapahtunut, niin kuin hän sanoo, olen totuunut elämään puutteessa ja yltäkylläisyydessä, kaikenllaisissa oloissa, hyvässä ja pahassa. Jos Jumala on antanut hyvää, miksi emme ottaisi pahaakkin, mutta kaikssa näissä me saamme jalon voiton, Hänen ilmestyessään .

      • Selvä se

        Jaikalin ja Il-Marin viesteis on se ero, että Il-Marin viestit jaksaa lukea ja niissä on elävä sanoma heti käsillä. Jaikalin viestejä ei jaksa lukea ja sanoma jää siten epäselväksi.


      • Selvä se kirjoitti:

        Jaikalin ja Il-Marin viesteis on se ero, että Il-Marin viestit jaksaa lukea ja niissä on elävä sanoma heti käsillä. Jaikalin viestejä ei jaksa lukea ja sanoma jää siten epäselväksi.

        "" Jaikalin viestejä ei jaksa lukea ja sanoma jää siten epäselväksi.""

        Moni sanoo ettei jaksa lukea jaikalin viestejä, mutta ovat silti valmiita tuomitsemaan hänet harhaoppiseksi. On aivan käsittämätöntä että tuomitaan vaikka ei tiedetä mitä toinen kirjoittaa.

        Monasti on tullut mieleeni kuinka välinpitämättömästi ja kevytmielisesti jokuset ovat valmiita antamaan väärän todistuksen lähimmäisestään edes lukematta kyseisen henkilön viestejä.

        On hyvä muistaa että jokaisesta sanastammekin meidän on tehtävä tili Jumalan edessä!


      • Tapio522eikirj
        Il-Mari kirjoitti:

        "" Jaikalin viestejä ei jaksa lukea ja sanoma jää siten epäselväksi.""

        Moni sanoo ettei jaksa lukea jaikalin viestejä, mutta ovat silti valmiita tuomitsemaan hänet harhaoppiseksi. On aivan käsittämätöntä että tuomitaan vaikka ei tiedetä mitä toinen kirjoittaa.

        Monasti on tullut mieleeni kuinka välinpitämättömästi ja kevytmielisesti jokuset ovat valmiita antamaan väärän todistuksen lähimmäisestään edes lukematta kyseisen henkilön viestejä.

        On hyvä muistaa että jokaisesta sanastammekin meidän on tehtävä tili Jumalan edessä!

        Il-Mari:
        "Moni sanoo ettei jaksa lukea jaikalin viestejä, mutta ovat silti valmiita tuomitsemaan hänet harhaoppiseksi. On aivan käsittämätöntä että tuomitaan vaikka ei tiedetä mitä toinen kirjoittaa".
        >>>>>>>
        Eikö jaikalkin sano, ettei lue "vastapuolen" kirjoituksia, kuin ehkä vain valikoiden.
        Onko hänellä sitten etuoikeus tuomita heidät/meidät harhaoppisiksi.
        Itse koen, että jaikal antaa väärän todistuksen heistä/meistä, kun ei vaivaudu edes lukemaan heidän/meidän viestejä.

        jaikal väittää minuakin jankkaajaksi ja loukkaantuu helposti, jos hänen (henkikasteen omaavan) opetuksiaan arvostelee.
        Moni muukin kyselee samoja asioita. Osa heistä saattaa olla uusiakin palstalla. On epäkohteliasta jättää vastaamatta, semminkin, kun Raamattu kehoittaa:
        1. Piet. 3:15
        "..vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, ..".

        Ei siis hyökkävästi ja itseään kehuen, esim. mukaellen jaikalia: "Olen henkikastettu ja ymmärrän paremmin nämä asiat, kuin tuo syntinen", ARMOSTA osaton Tapio".
        ....EI näin, vaan sävyisyydellä ja pelolla.

        HYVÄN TEKEMINEN JA KÄRSIMYS
        1. Piet. 3:8-17
        --
        3:8 .... olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.


      • jaikal.se
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Il-Mari:
        "Moni sanoo ettei jaksa lukea jaikalin viestejä, mutta ovat silti valmiita tuomitsemaan hänet harhaoppiseksi. On aivan käsittämätöntä että tuomitaan vaikka ei tiedetä mitä toinen kirjoittaa".
        >>>>>>>
        Eikö jaikalkin sano, ettei lue "vastapuolen" kirjoituksia, kuin ehkä vain valikoiden.
        Onko hänellä sitten etuoikeus tuomita heidät/meidät harhaoppisiksi.
        Itse koen, että jaikal antaa väärän todistuksen heistä/meistä, kun ei vaivaudu edes lukemaan heidän/meidän viestejä.

        jaikal väittää minuakin jankkaajaksi ja loukkaantuu helposti, jos hänen (henkikasteen omaavan) opetuksiaan arvostelee.
        Moni muukin kyselee samoja asioita. Osa heistä saattaa olla uusiakin palstalla. On epäkohteliasta jättää vastaamatta, semminkin, kun Raamattu kehoittaa:
        1. Piet. 3:15
        "..vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla, ..".

        Ei siis hyökkävästi ja itseään kehuen, esim. mukaellen jaikalia: "Olen henkikastettu ja ymmärrän paremmin nämä asiat, kuin tuo syntinen", ARMOSTA osaton Tapio".
        ....EI näin, vaan sävyisyydellä ja pelolla.

        HYVÄN TEKEMINEN JA KÄRSIMYS
        1. Piet. 3:8-17
        --
        3:8 .... olkaa kaikki yksimielisiä, helläsydämisiä, veljiä kohtaan rakkaita, armahtavaisia, nöyriä.
        3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        >>>Ei siis hyökkävästi ja itseään kehuen, esim. mukaellen jaikalia: "Olen henkikastettu ja ymmärrän paremmin nämä asiat, kuin tuo syntinen", ARMOSTA osaton Tapio".
        ....EI näin, vaan sävyisyydellä ja pelolla.


    • Vapauteen päässyt

      Johannes 8

      34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
      35 Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
      36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

    • galatalaiskirje4

      Toiset pääsevät VAPAAKSI, mutta eivät kaikki.

      Galatalaiskirje 4

      24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
      25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.
      26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.
      29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
      30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
      31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

      • Soveltuvuudesta

        Kaikille Jumalan Sana ei sovellu. Osa jää orjattaresta syntyneeksi.


    • Ihmisen mieltä voi painaa yksittäinen synti ja siten sillä on suuri vaikutus arkeen. Siis synti, joka on vaikuttanut mm kielteisen käyttäytymisen ja ajattelun kehitykseen. Kun ihminen vapautuu tästä synnistä, niin siitä vapautuminen tuo huomattavan muutoksen elämään. Syntihän orjuuttaa ihmistä.

      Mutta, vaikka ihminen pääsee vapaaksi yksittäisestä synnistä ja sen vaikutuksesta, niin edelleen ihmisen olemukseen jää muhimaan repullinen, jos kaksikin syntejä ja tähän saumaan liittyy miten uudestisyntynyt ihminen saa kasvaa ja muuttua armossa ja armosta osallisena.

      Jos ihminen näkee itsensä täysin synnittömänä KÄYTTÄYTYMISELTÄÄN, niin tämä ihminen on todellisuudessa sokea --- itseensä nähden.Kaukonäkö on sitäkin parempi.

      Mutta, punainen lanka onkin, miten Jeesuksen sovitustyö/ uhri on poistanut KAIKKI syntimme JUMALAN silmin katsottuna eli JUMALAN puolelta katsottuna olemme täysin puhtaat ja synnittömät. Niin, uhrin arvon takia,- ei sen, mitä me arjessa olemme.

      • ""Mutta, punainen lanka onkin, miten Jeesuksen sovitustyö/ uhri on poistanut KAIKKI syntimme JUMALAN silmin katsottuna eli JUMALAN puolelta katsottuna olemme täysin puhtaat ja synnittömät. Niin, uhrin arvon takia,- ei sen, mitä me arjessa olemme. ""

        Sinä ml213. alat oppimaan! Juuri noin se on kuten tuossa yllä kerrot. Kyllä kannattaa lukea jaikalin kirjoituksia, niin sinäkin huomaat että jaikal opettaa täysin Raamatullisesti, kuten nyt itsekin toit esille. Tuotahan jaikal on opettanut muunmuossa.


      • Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta, punainen lanka onkin, miten Jeesuksen sovitustyö/ uhri on poistanut KAIKKI syntimme JUMALAN silmin katsottuna eli JUMALAN puolelta katsottuna olemme täysin puhtaat ja synnittömät. Niin, uhrin arvon takia,- ei sen, mitä me arjessa olemme. ""

        Sinä ml213. alat oppimaan! Juuri noin se on kuten tuossa yllä kerrot. Kyllä kannattaa lukea jaikalin kirjoituksia, niin sinäkin huomaat että jaikal opettaa täysin Raamatullisesti, kuten nyt itsekin toit esille. Tuotahan jaikal on opettanut muunmuossa.

        Muuten ymmärsin ja havainnoin Jeesuksen sovituksen merkityksen jo 80 luvulla ja sen vaikutuksen puhumiseeni. Taas jaikalin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkät jaaritukset hämärtävät yksinkertaisen asian ymmärtämisen.


      • Il-Mari kirjoitti:

        ""Mutta, punainen lanka onkin, miten Jeesuksen sovitustyö/ uhri on poistanut KAIKKI syntimme JUMALAN silmin katsottuna eli JUMALAN puolelta katsottuna olemme täysin puhtaat ja synnittömät. Niin, uhrin arvon takia,- ei sen, mitä me arjessa olemme. ""

        Sinä ml213. alat oppimaan! Juuri noin se on kuten tuossa yllä kerrot. Kyllä kannattaa lukea jaikalin kirjoituksia, niin sinäkin huomaat että jaikal opettaa täysin Raamatullisesti, kuten nyt itsekin toit esille. Tuotahan jaikal on opettanut muunmuossa.

        "jaikalin" ja Ilmarin sokeus on siinä kun te kuvittelette omaavanne JUMALAN silmät ja siksi pidätte syntisäkkiä synnittömänä.

        Pahinta, mitä ihminen voi itselleen tehdä ja näin kumota todellisen armon merkityksen ja lahjan.


      • jaikal.se
        ml213 kirjoitti:

        "jaikalin" ja Ilmarin sokeus on siinä kun te kuvittelette omaavanne JUMALAN silmät ja siksi pidätte syntisäkkiä synnittömänä.

        Pahinta, mitä ihminen voi itselleen tehdä ja näin kumota todellisen armon merkityksen ja lahjan.

        >>>Pahinta, mitä ihminen voi itselleen tehdä ja näin kumota todellisen armon merkityksen ja lahjan.


    • Lyhyesti ilmaisten.
      JUMALAN silmin katsottuna uudestisyntynyt ihminen on synnitön Jeesuksen sovitustyön kautta.On vapaa synnin ja kuolon alta.
      Taas ihmisenä Raamatun ilmoituksiin/JUMALAN lakiin verraten ihminen on syntinen ja ei pääse eroon syntikäyttäytymisestään ja siksi itsensä valvomisen tärkeys.

      Jos pohdimme ihmisen synnittömyyttä tai syntisyyttä, niin tärkeää on tuoda esille kenen silmin ihmistä katsomme.

      • Sanon vaan

        Se on niin että ml213 toista on hidas sytytys. Hän tuomitsee ensin jaikalin harhaoppiseksi, kunnes alkaa opettamaan samalla tavoin ja näin kerää pisteet itselleen. niin se menee.... näköjään.


      • ???

        >>Lyhyesti ilmaisten.
        JUMALAN silmin katsottuna uudestisyntynyt ihminen on synnitön Jeesuksen sovitustyön kautta.On vapaa synnin ja kuolon alta.


      • ??? kirjoitti:

        >>Lyhyesti ilmaisten.
        JUMALAN silmin katsottuna uudestisyntynyt ihminen on synnitön Jeesuksen sovitustyön kautta.On vapaa synnin ja kuolon alta.

        Tarkkaa jaikalin viestit ja havainnoi, miten niistä puttuu täysin todellisuuden kuvaus. Muuten miksi reagoitte viestiini, jossa LYHYESTI JA YKSINKERTAISESTI kuvasin ihmisen tilan.
        Miksi jaikal ei tee samoin.

        Ihmiselle on erittäin tärkeää nähdä, miten on syntinen arjen pyörityksessä kun vertaa sitä JUMLAN tahdon mukaiseen käyttäytymiseen. Taas Jeesuksen sovitus muuttaa JUMALAN silmät nähdä ihminen synnittömänä.

        Näin yksinkertaista tämä on ja näin yksinkertaisesti ja lyhyesti tämän voi kirjoittaa,- ilman piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä jaikalin pohdintoja.


      • ??? kirjoitti:

        >>Lyhyesti ilmaisten.
        JUMALAN silmin katsottuna uudestisyntynyt ihminen on synnitön Jeesuksen sovitustyön kautta.On vapaa synnin ja kuolon alta.

        >Kysyn ml213, mikä siitä tekee sen, että hyväksyt ja opetat nyt samoin kun jaikal on opettanut vuosia täällä.<

        Jaikal ei koskaan tuo synnin merkitystä ja vaikutusta ihmisen käyttäytymisessä ja mielikuvissa. Siis synnistä, josta tulee kasvaa pois ja ihan oman elämän rikastamisen takia/kin.

        Niin, JUMALAN silmin nähtynä synnittöminä, ihminen mahdollistuu kasvamaan pois erilaisista synneistään.


      • Sanon vaan kirjoitti:

        Se on niin että ml213 toista on hidas sytytys. Hän tuomitsee ensin jaikalin harhaoppiseksi, kunnes alkaa opettamaan samalla tavoin ja näin kerää pisteet itselleen. niin se menee.... näköjään.

        Näytäppä jaikalin viesti, jossa hän kannustaa uudestisyntyneen ihmisen tehdä parannusta synneistään ja valvoa itseään.

        Niin, jaikalilta puuttuu todellisuuden taju nähdä ihmisen käyttäytymistä ja siten olla sokea todelliselle armolle. Niin, vain JUMALAN armo tekee syntisestä ihmisestä synnittömän,- joka on taas vieras ajatus jaikalin ajatuksissa.

        Tarkkaa mitä kirjoitin ja tarkkaa jaikalin ajatusmaailmaa.


      • Näin se menee
        ml213 kirjoitti:

        Näytäppä jaikalin viesti, jossa hän kannustaa uudestisyntyneen ihmisen tehdä parannusta synneistään ja valvoa itseään.

        Niin, jaikalilta puuttuu todellisuuden taju nähdä ihmisen käyttäytymistä ja siten olla sokea todelliselle armolle. Niin, vain JUMALAN armo tekee syntisestä ihmisestä synnittömän,- joka on taas vieras ajatus jaikalin ajatuksissa.

        Tarkkaa mitä kirjoitin ja tarkkaa jaikalin ajatusmaailmaa.

        Ml213 sanoo >>Niin, vain JUMALAN armo tekee syntisestä ihmisestä synnittömän,-


      • jaikal.se
        ml213 kirjoitti:

        Tarkkaa jaikalin viestit ja havainnoi, miten niistä puttuu täysin todellisuuden kuvaus. Muuten miksi reagoitte viestiini, jossa LYHYESTI JA YKSINKERTAISESTI kuvasin ihmisen tilan.
        Miksi jaikal ei tee samoin.

        Ihmiselle on erittäin tärkeää nähdä, miten on syntinen arjen pyörityksessä kun vertaa sitä JUMLAN tahdon mukaiseen käyttäytymiseen. Taas Jeesuksen sovitus muuttaa JUMALAN silmät nähdä ihminen synnittömänä.

        Näin yksinkertaista tämä on ja näin yksinkertaisesti ja lyhyesti tämän voi kirjoittaa,- ilman piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkiä jaikalin pohdintoja.

        >>>Ihmiselle on erittäin tärkeää nähdä, miten on syntinen arjen pyörityksessä


    • ""Siis synnistä, josta tulee kasvaa pois ja ihan oman elämän rikastamisen takia/kin.""

      Siis ihanko itse aiot kasvaa synneistäsi pois?

      • JUMALAN armo kasvattaa. Etkö ymmärryksesi tiedosta perusasiaa, joka on punainen lanka.


      • Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon, mitä se on ja miten se liittyy ihmisen terveeseen kehitykseen ja muuttumiseen? Vai muutenko haluat viisastella ja olla ylimielinen.


      • ml213 kirjoitti:

        JUMALAN armo kasvattaa. Etkö ymmärryksesi tiedosta perusasiaa, joka on punainen lanka.

        Ei synnittömyyteen mitenkään kasveta. Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tunnustamalla Hänelle syntinsä, saa HETI PAIKALLA KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI. Näin se menee!

        Uudesti sytnytnyt uskova kasvaa ja vahvistuu Pyhässä Hengessä lukemalla Sanaa ja Pyhän Hengen opetuksessa. Mutta synneistä ei itse mitenkään kasveta pois, vaan se tapahtuu heti kun ottaa Jeesuksen vastaan.


      • ml213 kirjoitti:

        Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon, mitä se on ja miten se liittyy ihmisen terveeseen kehitykseen ja muuttumiseen? Vai muutenko haluat viisastella ja olla ylimielinen.

        ""Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon,""

        Luulen ymmärtäväni!


      • taasko alkaa???
        Il-Mari kirjoitti:

        Ei synnittömyyteen mitenkään kasveta. Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tunnustamalla Hänelle syntinsä, saa HETI PAIKALLA KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI. Näin se menee!

        Uudesti sytnytnyt uskova kasvaa ja vahvistuu Pyhässä Hengessä lukemalla Sanaa ja Pyhän Hengen opetuksessa. Mutta synneistä ei itse mitenkään kasveta pois, vaan se tapahtuu heti kun ottaa Jeesuksen vastaan.

        Taasko se sama alkaa, sinussa ja jaikalissa ei olisi syntiä?


      • pakko sanoo tämä
        ml213 kirjoitti:

        Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon, mitä se on ja miten se liittyy ihmisen terveeseen kehitykseen ja muuttumiseen? Vai muutenko haluat viisastella ja olla ylimielinen.

        Etkö ml213 huomaa lainkaan kuka se ylimielinen tässäkin käymässänne keskustelussa on? Sinä epäilet Il-Marin ymmärrystä sanomalla >>Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon


      • Tapio522eikirj
        Il-Mari kirjoitti:

        Ei synnittömyyteen mitenkään kasveta. Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tunnustamalla Hänelle syntinsä, saa HETI PAIKALLA KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI. Näin se menee!

        Uudesti sytnytnyt uskova kasvaa ja vahvistuu Pyhässä Hengessä lukemalla Sanaa ja Pyhän Hengen opetuksessa. Mutta synneistä ei itse mitenkään kasveta pois, vaan se tapahtuu heti kun ottaa Jeesuksen vastaan.

        Raamattu kehoittaa meitä "kuolemaan pois synnistä" (Room.6:1-14).
        "Kylpenyt" tarvitsee "jalkojen pesua"!
        "Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan ARMON ALLA" (Room.6:14).
        >>>>>>>>>
        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"

        Synnittömät ajattelevat ehkä näin:
        "Autuas se mies, jolla EI OLE syntiä!"

        Näillä kahdella opilla on suuri ero. Kysymys on vanhurskauttamisopista.


      • 4+9
        pakko sanoo tämä kirjoitti:

        Etkö ml213 huomaa lainkaan kuka se ylimielinen tässäkin käymässänne keskustelussa on? Sinä epäilet Il-Marin ymmärrystä sanomalla >>Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon

        II-Mari ei takuulla ole evankelista, jaikal vielä vähemmän. Evankelistat eivät voi olla noin harhassa eivätkä he kysele täällä asioita jotka ovat evankelistoille itsessään selviä. 40 vuotta uskossa. Niin, monetkin luulevat olevansa uskossa kunnes tulee se lopullinen tilien selvitys.


      • asiastakyse
        Il-Mari kirjoitti:

        Ei synnittömyyteen mitenkään kasveta. Uskomalla Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tunnustamalla Hänelle syntinsä, saa HETI PAIKALLA KAIKKI SYNNIT ANTEEKSI. Näin se menee!

        Uudesti sytnytnyt uskova kasvaa ja vahvistuu Pyhässä Hengessä lukemalla Sanaa ja Pyhän Hengen opetuksessa. Mutta synneistä ei itse mitenkään kasveta pois, vaan se tapahtuu heti kun ottaa Jeesuksen vastaan.

        II-Mari, Jumalan Sana KASVATTAA pelastukseen. Entiset synnit saa anteeksi siinä hetkessä, kun kääntyy Herran puoleen. Sen jälkeen alkaa kasvatus orjuudesta vapauteen. Armon päälle ei saa syntiä enää tehdä, mutta menee aikansa, kun Jumalan Sana on lailla kasvattanut ihmisen vapauteen. Herra tulee tuntea, jotta voi kasvaa Jumalan Sanan kasvatuksessa. Ilman Herran tuntemista ei kukaan ole näkevä todellista vapautta.
        Jumala sietää määräajan ihmisen lankeemuksia ja syntisyyttä, mutta ei loputtomasti.
        Armon alla ei synti elä, vaan laki on kasvattanut ihmisen sielun ristin kautta synnistä kuolemiseen ja näin ihminen on saanut tulla Kristukseen.


      • Kysyn vaan
        4+9 kirjoitti:

        II-Mari ei takuulla ole evankelista, jaikal vielä vähemmän. Evankelistat eivät voi olla noin harhassa eivätkä he kysele täällä asioita jotka ovat evankelistoille itsessään selviä. 40 vuotta uskossa. Niin, monetkin luulevat olevansa uskossa kunnes tulee se lopullinen tilien selvitys.

        >>Evankelistat eivät voi olla noin harhassa


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa meitä "kuolemaan pois synnistä" (Room.6:1-14).
        "Kylpenyt" tarvitsee "jalkojen pesua"!
        "Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan ARMON ALLA" (Room.6:14).
        >>>>>>>>>
        Room. 4:8
        Autuas se mies, jolle Herra EI LUE syntiä!"

        Synnittömät ajattelevat ehkä näin:
        "Autuas se mies, jolla EI OLE syntiä!"

        Näillä kahdella opilla on suuri ero. Kysymys on vanhurskauttamisopista.

        Tapio522 miksi sinä ivaat ihmisiä synnittömiksi, vaikka he ovat kertoneet jatkuvasti elävänsä Kristuksen synnittömyydessä, eivät omassaan. Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä. Usko Jumalan Poikaan vie ihmisen Lähteelle, joka on Herra ja joka on syntiä vastaan. Tuossa lähteessä kylpevän ei tarvitse rypeä synnissä.


      • Tapio522eikirj
        asiastakyse kirjoitti:

        Tapio522 miksi sinä ivaat ihmisiä synnittömiksi, vaikka he ovat kertoneet jatkuvasti elävänsä Kristuksen synnittömyydessä, eivät omassaan. Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä. Usko Jumalan Poikaan vie ihmisen Lähteelle, joka on Herra ja joka on syntiä vastaan. Tuossa lähteessä kylpevän ei tarvitse rypeä synnissä.

        AK,: "Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä".
        >>>>>>>>>
        Ymmärsinköhän viestisi oikein.
        Sittenhän me ollaan samaa mieltä: Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.


      • Näin se on
        asiastakyse kirjoitti:

        Tapio522 miksi sinä ivaat ihmisiä synnittömiksi, vaikka he ovat kertoneet jatkuvasti elävänsä Kristuksen synnittömyydessä, eivät omassaan. Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä. Usko Jumalan Poikaan vie ihmisen Lähteelle, joka on Herra ja joka on syntiä vastaan. Tuossa lähteessä kylpevän ei tarvitse rypeä synnissä.

        Tapiolle ei ole vielä auennut pelastuksen sanoma ja siksi hän ei ymmärrä tätä Jeesuksessa olevaa synnittömyyttä. Tapio on vasta kasvu vaiheessa uskossaan kun me olemme jos kasvaneet enemmän ymmärryksessämme Kristukseen.


      • Kysyn vaan
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        AK,: "Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä".
        >>>>>>>>>
        Ymmärsinköhän viestisi oikein.
        Sittenhän me ollaan samaa mieltä: Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        >>Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.


      • oipat
        Kysyn vaan kirjoitti:

        >>Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Kyllä siellä lukee ja Tapio sen kohdan sieltä laittaa. Hän on ymmärtänyt oikein.


      • s.ama
        oipat kirjoitti:

        Kyllä siellä lukee ja Tapio sen kohdan sieltä laittaa. Hän on ymmärtänyt oikein.

        Voinhan minäkin sen laittaa, tai jos joku muu nyt sen laittaa. Löytyy tästä.
        Luukas 18


      • Tapio522eikirj
        Kysyn vaan kirjoitti:

        >>Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Paavali sanoo itsestään: "OLEN (=Preesens) SYNTISISTÄ SUURIN".
        Oliko hän samalla kertaa VANHURSKAS?

        (HUOM! EI MUUTETA AIKAMUOTOA!)


      • asiastakyse
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        AK,: "Ei II-mari, ei jaikal, en minä, eikä kukaan meistä ole kerskannut omasta synnittömyydestä".
        >>>>>>>>>
        Ymmärsinköhän viestisi oikein.
        Sittenhän me ollaan samaa mieltä: Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Ihminen EI ole samalla kertaa syntinen ja pyhä, mutta vanhurskauttamisen kautta hän pyhittyy. Miten sinä nyt vasta käsitit tuon, että kukaan meistä, joita olet kauan synnittömiksi sanonut, ei ole itsessään synnitön, eikä ole koskaan kerskannut omasta synnittömyydestään?

        Jumalan Pojan usko pitää meidät erossa synnistä. Sen minkä vaellamme vielä lihassa, sen vaellamme Jumalan Pojan uskossa.

        Meillä on OIKEUS kerskata Päämiehemme synnittömyydestä. Päämiehemme on Jeesus Kristus.


      • Kysyn vaan
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        Paavali sanoo itsestään: "OLEN (=Preesens) SYNTISISTÄ SUURIN".
        Oliko hän samalla kertaa VANHURSKAS?

        (HUOM! EI MUUTETA AIKAMUOTOA!)

        Pysytään Tapio Raamatussa lukeeko Raamatussa noin? >>>>Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.


      • s.ama
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Pysytään Tapio Raamatussa lukeeko Raamatussa noin? >>>>Uskova on samalla kertaa syntinen ja vanhurskas.

        Luukas 18


        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

        Yhteen jakeeseen sitä ei saa


      • ml213.
        pakko sanoo tämä kirjoitti:

        Etkö ml213 huomaa lainkaan kuka se ylimielinen tässäkin käymässänne keskustelussa on? Sinä epäilet Il-Marin ymmärrystä sanomalla >>Ymmärrätkö todellisen JUMALAN armon

        >Etkö ml213 huomaa lainkaan kuka se ylimielinen tässäkin käymässänne keskustelussa on? Sinä epäilet Il-Marin ymmärrystä sanomalla <

        Epäilin aidosti tai sitten hän on näsäviisas tms. Kerroin miten ihmisen tulee kasvaa armossa synnistä pois ja Ilmari totesi;

        "Siis ihanko itse aiot kasvaa synneistäsi pois? "

        Jos ihminen on ollut terveessä uskossa 40 vuotta ja valvonut itseään, niin ymmärystaso on toisella tasolla. Vai evankelista! Kaikkea sitä kuuleekaan. No, näitä tämän tasoisia "evankelistoja" kyllä riirttää.

        Ps.
        minäkin olen tarvittaessa vaikka profeetta.


      • asiastakyse
        s.ama kirjoitti:

        Voinhan minäkin sen laittaa, tai jos joku muu nyt sen laittaa. Löytyy tästä.
        Luukas 18

        Jos luulet, että pubikaani oli Jumalan valtakunnan asukas, niin erehdyt. Hän oli alentanut itsensä, joten hänellä oli odotettavissa mahdollinen ylentyminen Jumalan Sanan seuraamisen kautta. Hän oli vanhursKAAMPI kuin fariseus, joka ei syntiä itsessään tunnustanut. Me, joita teistä muutamat väittävät synnittömiksi, olemme synnin itsestämme löytäneet ja tehneet paranuksen ja vanhurskautumisen jatkuessa pyhitys seurasi ja näin Jumala kutsuu meitä pyhiksi.

        Raamattu sanoo, että Jumalan valtakuntaan menevät publikaanit ja huoratkin, mutta fariseuksia Raamattu ei lupaa ottaa Jumalan valtakuntaan asukkaaksi. Täytyy tuntea Herra ja tunnistaa oma syntisyytensä ja tehdä siitä parannus, jos tahtoo vanhurskautua ja pyhittyä. Fariseukset eivät koskaan tunnusta syntisyyttään ja TEE SIITÄ PARANNUSTA. He ovat niin hyviä itsessään ja kerskaavat vain ihmisvoimista.He eivät tunne Herraa ja Herran voimaa. He eivät koskaan tule vapaaksi orjuudesta.

        Luukas 18
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".


      • s.ama
        asiastakyse kirjoitti:

        Jos luulet, että pubikaani oli Jumalan valtakunnan asukas, niin erehdyt. Hän oli alentanut itsensä, joten hänellä oli odotettavissa mahdollinen ylentyminen Jumalan Sanan seuraamisen kautta. Hän oli vanhursKAAMPI kuin fariseus, joka ei syntiä itsessään tunnustanut. Me, joita teistä muutamat väittävät synnittömiksi, olemme synnin itsestämme löytäneet ja tehneet paranuksen ja vanhurskautumisen jatkuessa pyhitys seurasi ja näin Jumala kutsuu meitä pyhiksi.

        Raamattu sanoo, että Jumalan valtakuntaan menevät publikaanit ja huoratkin, mutta fariseuksia Raamattu ei lupaa ottaa Jumalan valtakuntaan asukkaaksi. Täytyy tuntea Herra ja tunnistaa oma syntisyytensä ja tehdä siitä parannus, jos tahtoo vanhurskautua ja pyhittyä. Fariseukset eivät koskaan tunnusta syntisyyttään ja TEE SIITÄ PARANNUSTA. He ovat niin hyviä itsessään ja kerskaavat vain ihmisvoimista.He eivät tunne Herraa ja Herran voimaa. He eivät koskaan tule vapaaksi orjuudesta.

        Luukas 18
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

        Vanhurskas--> vanhurskaampi


      • s.ama
        s.ama kirjoitti:

        Vanhurskas--> vanhurskaampi

        Latetaan Bibliaakin välillä. Roomalaiskirje 3

        22 Se Jumalan vanhurskaus, (sanon minä), joka tulee Jesuksen Kristuksen uskon kautta, kaikkein tykö ja kaikkein päälle, jotka uskovat: sillä ei ole yhtään eroitusta.


        23 Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä


      • asiastakyse
        s.ama kirjoitti:

        Latetaan Bibliaakin välillä. Roomalaiskirje 3

        22 Se Jumalan vanhurskaus, (sanon minä), joka tulee Jesuksen Kristuksen uskon kautta, kaikkein tykö ja kaikkein päälle, jotka uskovat: sillä ei ole yhtään eroitusta.


        23 Sillä kaikki ovat he syntiä tehneet ja ei heillä ole mitään kerskattavaa Jumalan edessä

        Minä ainakin kerskaan:), mutta en omasta voimastani, enkä itsestäni, vaan siitä, että sain armon tulla elämään orjuudesta vapaana. Toisin sanoen kerskaan vain Jeesuksesta.
        Bublikaani, joka tunnusti syynsä, oli jo sen tunnustamisen takia vanhurskaampi kuin fariseus, joka ei syytään tunnustanut, eikä uskonut olevansa syyllinen Jumalan puhtaan ja viattoman Karitsan kuolemaan.

        Jumalan Sana vanurskauttaa. Aabraham oli vanhurskas uskon kautta Jumalan Sanaan. Mekin vanhurskaudumme uskon kautta Jeesukseen, joka on lihaksi tullut Jumalan Sana. Lihaksi tullut tarkoittaa ihmiseksi ja esikuvaksi tulemista, ei meidän lihaamme tulemista, kuten jotkut ovat täällä opettaneet. Me olemme lihasta ja verestä syntyneitä, mutta Jumalan armon takia saamme kasvatuksen lailla Kristukseen ja Hengestä syntyneiksi. Joka elää Hengessä, ei lihan tahtoa täytä. Joka elää lihassa, ei Jumalan lakia hyväksy, eikä anna lain kasvattaa itseään Kristukseen. Jumalan Pojan usko on Lähde syntiä vastaan. Joka hylkää tuon Lähteen, kirjoitetaan tomuun.

        Jeesus on Uudisleipä ja jokainen Häneen uskova vanhurskautuu ja pyhittyy tuon Uudisleivän tähden.


      • s.a.ma
        asiastakyse kirjoitti:

        Minä ainakin kerskaan:), mutta en omasta voimastani, enkä itsestäni, vaan siitä, että sain armon tulla elämään orjuudesta vapaana. Toisin sanoen kerskaan vain Jeesuksesta.
        Bublikaani, joka tunnusti syynsä, oli jo sen tunnustamisen takia vanhurskaampi kuin fariseus, joka ei syytään tunnustanut, eikä uskonut olevansa syyllinen Jumalan puhtaan ja viattoman Karitsan kuolemaan.

        Jumalan Sana vanurskauttaa. Aabraham oli vanhurskas uskon kautta Jumalan Sanaan. Mekin vanhurskaudumme uskon kautta Jeesukseen, joka on lihaksi tullut Jumalan Sana. Lihaksi tullut tarkoittaa ihmiseksi ja esikuvaksi tulemista, ei meidän lihaamme tulemista, kuten jotkut ovat täällä opettaneet. Me olemme lihasta ja verestä syntyneitä, mutta Jumalan armon takia saamme kasvatuksen lailla Kristukseen ja Hengestä syntyneiksi. Joka elää Hengessä, ei lihan tahtoa täytä. Joka elää lihassa, ei Jumalan lakia hyväksy, eikä anna lain kasvattaa itseään Kristukseen. Jumalan Pojan usko on Lähde syntiä vastaan. Joka hylkää tuon Lähteen, kirjoitetaan tomuun.

        Jeesus on Uudisleipä ja jokainen Häneen uskova vanhurskautuu ja pyhittyy tuon Uudisleivän tähden.

        Lisää Bibliaa.

        Sananlaskut 24
        16 Sillä vanhurskas taitaa langeta seitsemän kertaa, ja nousee jälleen; mutta jumalattomat kaatuvat onnettomuuteen.


      • Kysyn vaan
        ml213. kirjoitti:

        >Etkö ml213 huomaa lainkaan kuka se ylimielinen tässäkin käymässänne keskustelussa on? Sinä epäilet Il-Marin ymmärrystä sanomalla <

        Epäilin aidosti tai sitten hän on näsäviisas tms. Kerroin miten ihmisen tulee kasvaa armossa synnistä pois ja Ilmari totesi;

        "Siis ihanko itse aiot kasvaa synneistäsi pois? "

        Jos ihminen on ollut terveessä uskossa 40 vuotta ja valvonut itseään, niin ymmärystaso on toisella tasolla. Vai evankelista! Kaikkea sitä kuuleekaan. No, näitä tämän tasoisia "evankelistoja" kyllä riirttää.

        Ps.
        minäkin olen tarvittaessa vaikka profeetta.

        Valehtelet taas ml213. Et missää kohtaa viestissäsi puhu armosta mitään johon Il-Mari vastasi. Nyt taas tässä klo.12:53 viestissä olet muuttanut sanomaasi jälleen toiseksi. Eli valehtelet jälleen jotta saat syyn epäillä Il-Marin ymmärrystasoa. Käyttäydyt ihan raukkamaisesti ja toisia halventavasti. Teet toisista tyhmiä juonimalla ja valehtelemalla. Siitäkö sinä saat tyydytyksen?

        >>
        ml213
        21.2.2013 09:13
        0
        Sulje
        >Kysyn ml213, mikä siitä tekee sen, että hyväksyt ja opetat nyt samoin kun jaikal on opettanut vuosia täällä.<

        Jaikal ei koskaan tuo synnin merkitystä ja vaikutusta ihmisen käyttäytymisessä ja mielikuvissa. Siis synnistä, josta tulee kasvaa pois ja ihan oman elämän rikastamisen takia/kin.

        Niin, JUMALAN silmin nähtynä synnittöminä, ihminen mahdollistuu kasvamaan pois erilaisista synneistään.


      • Tapio522eikirj
        asiastakyse kirjoitti:

        Jos luulet, että pubikaani oli Jumalan valtakunnan asukas, niin erehdyt. Hän oli alentanut itsensä, joten hänellä oli odotettavissa mahdollinen ylentyminen Jumalan Sanan seuraamisen kautta. Hän oli vanhursKAAMPI kuin fariseus, joka ei syntiä itsessään tunnustanut. Me, joita teistä muutamat väittävät synnittömiksi, olemme synnin itsestämme löytäneet ja tehneet paranuksen ja vanhurskautumisen jatkuessa pyhitys seurasi ja näin Jumala kutsuu meitä pyhiksi.

        Raamattu sanoo, että Jumalan valtakuntaan menevät publikaanit ja huoratkin, mutta fariseuksia Raamattu ei lupaa ottaa Jumalan valtakuntaan asukkaaksi. Täytyy tuntea Herra ja tunnistaa oma syntisyytensä ja tehdä siitä parannus, jos tahtoo vanhurskautua ja pyhittyä. Fariseukset eivät koskaan tunnusta syntisyyttään ja TEE SIITÄ PARANNUSTA. He ovat niin hyviä itsessään ja kerskaavat vain ihmisvoimista.He eivät tunne Herraa ja Herran voimaa. He eivät koskaan tule vapaaksi orjuudesta.

        Luukas 18
        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
        16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
        17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
        18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

        ak: " Hän oli vanhursKAAMPI ...":


      • Kysyn vaan
        Tapio522eikirj kirjoitti:

        ak: " Hän oli vanhursKAAMPI ...":

        Publikaani oli syntinen kun rukoili mutta tuli vanhurskaaksi kun sai rukoiltua. Etkö sä Tapio tajuu??????


      • jaikal.se
        s.ama kirjoitti:

        Voinhan minäkin sen laittaa, tai jos joku muu nyt sen laittaa. Löytyy tästä.
        Luukas 18

        Ei kukaan ole koskaan löytänyt Raamatusta kohtaa jossa Jumala tai Jumalan palvelija kutsuu Jeesuksen uskovaa ihmistä syntiseksi. Raamattu ei kutsu Jeesukseen uskovaa edes armosta pelastetuksi syntiseksi koska uskova ei ole armosta pelastettu syntinen. Huomaa että Ef 2:5,8 jakeissa ei esiinny sanaa "syntinen". Ihmiset lisäävät sen Raamattuun kun perustavat oppiaan armosta pelastetusta syntisestä uskovasta. Raamattuun ei saa lisätä mitään!

        Uskova on armosta pelastettu vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. Tällaisia jakeita löytyy ja niitä on palstalla esitetty ja voidaan ottaa esille koska tahansa. Mutta syntistä uskovaa Raamattu ei tunne. Jumala erottaa syntisen ja vanhurskaan toisistaan jo VT:n puolella.


      • jaikal.se
        Kysyn vaan kirjoitti:

        >>Evankelistat eivät voi olla noin harhassa

        Tähän asti kukaan ei ole Raamatulla osoittanut kirjoituksissani olevia mahdollisia epäraamatullisia oppeja. Ehkä joskus jostakin pienestä asiasta joku on huomauttanut, mutta ei mistään tärkeästä oppikysymyksestä ole kukaan minua Raamatulla ojentanut. Joku on kyllä pyrkinyt ojentamaan minua luterilaisella ja lestadiolaisella ja jehovalaisella opilla. Mutta koska minun uskoni perusta ei ole näiden uskonsuuntien opit, enkä tahdo ojentaa uskoani niiden mukaiseksi, minä en ole ottanut enkä voi ottaa vastaan sellaisia ojennuksia. Mutta mielelläni otan vastaan asiallisen ojennuksen jossa kopsataan minun tekstiä sellaisenaan ja näytetään Raamatun Sanalla mitä väärää siinä on. Minua kiinnostaa suuresti oikea oppi ja Raamatun hyvin tuntevien hengellisten ihmisten Raamatulla ojentaminen. Enhän usko että olen kaikissa asioissa ehdottoman oikeassa. Mutta koska nämä oikeat asialliset Raamatun Sanalla ojentajat lyser med sin frånvaro, minä alan uskomaan että olenkin kaikessa oikeassa.


      • oi kuinka suuri
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Valehtelet taas ml213. Et missää kohtaa viestissäsi puhu armosta mitään johon Il-Mari vastasi. Nyt taas tässä klo.12:53 viestissä olet muuttanut sanomaasi jälleen toiseksi. Eli valehtelet jälleen jotta saat syyn epäillä Il-Marin ymmärrystasoa. Käyttäydyt ihan raukkamaisesti ja toisia halventavasti. Teet toisista tyhmiä juonimalla ja valehtelemalla. Siitäkö sinä saat tyydytyksen?

        >>
        ml213
        21.2.2013 09:13
        0
        Sulje
        >Kysyn ml213, mikä siitä tekee sen, että hyväksyt ja opetat nyt samoin kun jaikal on opettanut vuosia täällä.<

        Jaikal ei koskaan tuo synnin merkitystä ja vaikutusta ihmisen käyttäytymisessä ja mielikuvissa. Siis synnistä, josta tulee kasvaa pois ja ihan oman elämän rikastamisen takia/kin.

        Niin, JUMALAN silmin nähtynä synnittöminä, ihminen mahdollistuu kasvamaan pois erilaisista synneistään.

        >> Siis synnistä, josta tulee kasvaa pois ja ihan oman elämän rikastamisen takia/kin.


    • ~~tähkäpää~~

      Aloitus kysyy:
      "Olen vapaa synnin ja kuolon alta! Oletko sinä?"

      Voin todeta. "Olen minä!"

      Minun Herrani, Jeesus Kristus on minutkin vapaaksi ostanut Golgatan keskimmäisellä ristillä ja minäkin saan olla Hänen suorittamansa
      "maksun" ansiosta vapaa!

      Kiitos siitä Hänelle!

      Toki saa-tana kiertää jatkuvasti ympärillä, kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenet saisi niellä, mutta meidän turvanamme on tämä lunastushinta, eli Jeesuksen Krsituksen veri, se on meidän suojamuurimme ja kilpemme!

      On vieläpä tärkeää muistaa, että ei saa-tana omiansa kiusaa ja yritä saada lankeamaan, vaan juuri meitä Jeesuksen omia, niitä jotka tunnustavat Hänet Herrakseen ja tämähän on nähtävissä siellä kaikkialla, missä uskovat jossain muodoin elävät, ovat ja vaikuttavat.

      Mitä vanhemmaksi Jumalan lapsi kasvaa uskossaan, sitä paremmin hän oppii myöskin tunnistamaan nämä saa-tanan verkot ja hyökkäykset, mutta vääränlaiseen rauhaan meidän ei tule kenenkään tuudittautua, sillä on muistettava saa-tanan alkuperä,
      sillä hän on ollut kerubi, Hes.28:14 sanoo; "..laajalti suojaavainen..", siis enkeliruhtinas, yksi kolmesta suuresta Jumalan valtaistuimen edessä!

      Jos tällainen tekeytyy valkeuden enkeliksi, hän ihan varmasta tietää ja taitaa, miten tulee toimia ja käyttäytyä, että saisi lankeamaan jopa valitut.

      Joten me emme kykene ihmisviisaudella, sisulla, järjellä, omalla itsemme hallinalla pärjäämään saa-tanalle, vaan ainoa meidän turvamme ja suojamme on Jumalan sota-asu!

      Pukekaamme se yllemme rukoillen ja kiittäen, että meillä on Krituksessa turva ja suoja kaikkea pahan valtoja vastaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe